mig30
03-11-2023, 17:38
Czesc
300km po wymianie rozrządu na 130 tys., pojawił się blad silnika.
Wróciłam do mechanika i po odczytaniu błędu PO420 zaproponował rozważyć założenie emulatora na sondę lambda.
Krótko po tym pojawiły się kolejne incydenty.
Podczas redukcji biegów przy wyprzedzaniu silnik dławi się, traci moc, jedzie w trybie awaryjnym oraz pojawia się komunikat
"Natychmiastowy serwis silnika".
Błąd i objawy znikają po wyłączeniu i włączeniu silnika.
Pytanie w jakim kierunku iść żeby to wyeliminować:
1. ASO znalazło w pamięci 2 błędy: PO 420 oraz PO234, sugerują wymianę katalizatora, 12tys PLN! :D
2. Potem diagnostyka katalizatora wykazała te same błędy:
PO420: sprawność katalizatora poniżej granicznej rdz1 oraz
PO234: Turbosprężarka doładowująca A Nadmierne ciśnienie doładowania
Sugerują regenerację turbiny.
3. Czy można problem braku mocy wiązać z wymianą rozrządu? (coś źle zrobione, zmontowane, coś ruszone podczas wymiany rozrządu?)
Problem w tym, że nie chodzi tylko o ikonkę awarii silnika na tablicy, ale utratę mocy auta podczas wyprzedzania po redukcji biegów.
Rozwiązanie tego jest sprawą nadrzędną.
Czy ktoś miał taki problem i podpowie jak diagnozować?
300km po wymianie rozrządu na 130 tys., pojawił się blad silnika.
Wróciłam do mechanika i po odczytaniu błędu PO420 zaproponował rozważyć założenie emulatora na sondę lambda.
Krótko po tym pojawiły się kolejne incydenty.
Podczas redukcji biegów przy wyprzedzaniu silnik dławi się, traci moc, jedzie w trybie awaryjnym oraz pojawia się komunikat
"Natychmiastowy serwis silnika".
Błąd i objawy znikają po wyłączeniu i włączeniu silnika.
Pytanie w jakim kierunku iść żeby to wyeliminować:
1. ASO znalazło w pamięci 2 błędy: PO 420 oraz PO234, sugerują wymianę katalizatora, 12tys PLN! :D
2. Potem diagnostyka katalizatora wykazała te same błędy:
PO420: sprawność katalizatora poniżej granicznej rdz1 oraz
PO234: Turbosprężarka doładowująca A Nadmierne ciśnienie doładowania
Sugerują regenerację turbiny.
3. Czy można problem braku mocy wiązać z wymianą rozrządu? (coś źle zrobione, zmontowane, coś ruszone podczas wymiany rozrządu?)
Problem w tym, że nie chodzi tylko o ikonkę awarii silnika na tablicy, ale utratę mocy auta podczas wyprzedzania po redukcji biegów.
Rozwiązanie tego jest sprawą nadrzędną.
Czy ktoś miał taki problem i podpowie jak diagnozować?