Zobacz pełną wersję : [Focus 2014-2018] Błąd P0420 1.0 EB po wymianie rozrzadu - traci moc


mig30
03-11-2023, 17:38
Czesc

300km po wymianie rozrządu na 130 tys., pojawił się blad silnika.
Wróciłam do mechanika i po odczytaniu błędu PO420 zaproponował rozważyć założenie emulatora na sondę lambda.

Krótko po tym pojawiły się kolejne incydenty.
Podczas redukcji biegów przy wyprzedzaniu silnik dławi się, traci moc, jedzie w trybie awaryjnym oraz pojawia się komunikat
"Natychmiastowy serwis silnika".
Błąd i objawy znikają po wyłączeniu i włączeniu silnika.

Pytanie w jakim kierunku iść żeby to wyeliminować:
1. ASO znalazło w pamięci 2 błędy: PO 420 oraz PO234, sugerują wymianę katalizatora, 12tys PLN! :D
2. Potem diagnostyka katalizatora wykazała te same błędy:
PO420: sprawność katalizatora poniżej granicznej rdz1 oraz
PO234: Turbosprężarka doładowująca A Nadmierne ciśnienie doładowania
Sugerują regenerację turbiny.
3. Czy można problem braku mocy wiązać z wymianą rozrządu? (coś źle zrobione, zmontowane, coś ruszone podczas wymiany rozrządu?)

Problem w tym, że nie chodzi tylko o ikonkę awarii silnika na tablicy, ale utratę mocy auta podczas wyprzedzania po redukcji biegów.
Rozwiązanie tego jest sprawą nadrzędną.

Czy ktoś miał taki problem i podpowie jak diagnozować?

klocolus
03-11-2023, 23:40
Aso to by wszystko powymieniało na podstawie samych błędów wiadomo.

P0420 jest bez znaczenia. Aczkolwiek w dłuższej perspektywie może mieć negatywne skutki (m.in. zubożenie mieszanki w celu uzyskania norm emisji kosztem silnika ale na moc ma wpływ żaden albo pomijalny). Trzeba spojrzeć na wykresy, jeśli katalizator w miare pracuje to tulejka sondy może załatwić sprawę.

Błąd przeładowania zapewne generuje problem u ciebie. Sztanga turbo podpięta? Tam powinno iść podciśnienie może rurka się wypieła, pękła albo coś. Sprawdzić rurką i strzykawką czy chodzi otwiera zawór i zamyka.

3. Czy można problem braku mocy wiązać z wymianą rozrządu? (coś źle zrobione, zmontowane, coś ruszone podczas wymiany rozrządu?)

Właśnie przy tej sztandze coś mogło być źle podpięte i np. wypadło ale to też może być przypadek. Mechanik też mógł naruszyć sztangę.

mig30
04-11-2023, 10:34
dzięki za odpowiedź. nie wiem gdzie jest sztanga, bardziej chodzi mi o to co powiedziec mechanikowi zeby sprawdził.. Ci od rozrządu mowią ze wszystko dobrze zrobili i udają ze problemy po wymianie nie są z nimi związane..

czyli z tego co piszesz:
1. pomiary wykresow katalizatora
2. wymiana tulejki sondy jesli pkt 1 jest ok
3. sztanga - cos wypięte lub uszkodzone podczas robienia rozrządu