Zobacz pełną wersję : [Mondeo 2014- ] DPF nowy/używany/zamiennik


Pyietro
23-01-2024, 19:28
Cześć,

niestety przy 150k (samochód z końcówki 2019) zaczęła wyskakiwać mi kontrolka check engine błąd 2002 (mniej więcej co 4 dni od resetu). Po kulku próbach wypalenia DPF w trasie jak zalecały dwa warsztaty, oddałem samochód do warsztatu zajmującego się jedynie DPF. Diagnoza - "zniszczony" filtr, konieczna wymiana.

Pytanie czy mieliście takie doświadczenia i co radzicie?

Średnio mi się widzi wymiana na oryg z forda (~10K) Najchętniej kupiłbym sprawny, używany oryg ale ciężko z dostępnością. Widziałem ,że na allegro istnieją również nowe zamienniki za około 3k, tylko czy dają radę? A może jednak wycinka jeżeli w ogóle jest możliwa w tym modelu? Tylko czy nie będę miał problemów z przeglądami, podróżowaniem za granicę?

Jak długo mogę jeździć z uszkodzonym DPF, powinienem odstawić auto na parking? Kontrolka się świeci, auto nie traci mocy, spalanie też raczej w normie.

tomkrawiec
23-01-2024, 20:54
Co znaczy "zniszczony filtr" ? A może zamiast wypalania potrzebne jest czyszczenie ! Albo po prostu czujnik zgłupiał. Bo jakoś średnio mi się chce wierzyć, ze w 3-letnim aucie z przebiegiem 150 tys pada DPF ! No chyba, że jazda tylko po mieście i do tego jak starsza pani. Filtr zatkało na amen i diabli go wzięli ?

Hansolo
23-01-2024, 22:38
To jest ten cud inżynierii forda z ad blue ? Może siuśki zabiły DPF i wymiana na nowy niewiele zmieni, lub zmieni na pewien tylko czas

Wysłane z mojego Redmi Note 7 przy użyciu Tapatalka

Pyietro
24-01-2024, 07:40
Co znaczy "zniszczony filtr" ? A może zamiast wypalania potrzebne jest czyszczenie ! Albo po prostu czujnik zgłupiał. Bo jakoś średnio mi się chce wierzyć, ze w 3-letnim aucie z przebiegiem 150 tys pada DPF ! No chyba, że jazda tylko po mieście i do tego jak starsza pani. Filtr zatkało na amen i diabli go wzięli ?

Filtr nie jest zapchany, wypala go ale na podstawie info z komputera skuteczność jest niska. Czujnik niby działa.

Wiecie może jaki jest numer części w ASO i czy żeby wymienić filtr trzeba wyciągać silnik?

"3-letnim aucie z przebiegiem 150 tys pada DPF" Serwisant mówił że i po 30k przyjeżdżają więc kto wie... Mają dobre opinie, chyba się na tym znają.

Chyba spróbuje w jeszcze jednym warsztacie a w międzyczasie będę szukał używanego filtra :572:

marekpz
24-01-2024, 07:51
Co znaczy "zniszczony filtr" ? A może zamiast wypalania potrzebne jest czyszczenie ! Albo po prostu czujnik zgłupiał. Bo jakoś średnio mi się chce wierzyć, ze w 3-letnim aucie z przebiegiem 150 tys pada DPF ! No chyba, że jazda tylko po mieście i do tego jak starsza pani. Filtr zatkało na amen i diabli go wzięli ?

No i tu byś się zdziwił, bo kolega akurat ma samochód w którym pęka filtr i problem jest znany Fordowi. Filtr do wymiany.
Ważne, żeby to dobrze zdiagnozować

klocolus
24-01-2024, 16:56
A może jednak wycinka jeżeli w ogóle jest możliwa w tym modelu? Tylko czy nie będę miał problemów z przeglądami, podróżowaniem za granicę?

W PL raczej nikła szansa ale za granicą może być różnie niestety. Na pewno da radę wyciąć tylko zazwyczaj po wycięciu dpf jest głośniej.

Pytanie tylko czy on jest jakoś mechanicznie uszkodzony bo może ten błąd pokazuje przez zabrudzenie lub niesprawność układu wypalania. Bo może być taka sytuacja wsadzisz nowy i znowu zaraz pójdzie.

Jak długo mogę jeździć z uszkodzonym DPF, powinienem odstawić auto na parking? Kontrolka się świeci, auto nie traci mocy, spalanie też raczej w normie.

Jeśli próbuje się cały czas wypalić to raczej lepiej nie jeździć. Jeśli nie inicjuje wypalania to nie powinno się nic stać.

Sztoki
25-01-2024, 08:39
W pierwszej kolejności podjedź do autoryzowanego serwisu Forda i niech oni to sprawdzą , szkoda katować auto jak nie jest do końca sprawne .

Jakoob
25-01-2024, 09:38
Co dokładnie znaczy "zniszczony"?

Jeśli jest pęknięty/stopiony wkład to tylko wymiana, jeśli jest tylko mocno zapchany to spokojnie poradzą sobie firmy myjące dpfy.

jaroradom
25-01-2024, 12:00
Zacznij od sprawdzenia różnicy ciśnień filtra cząstek stałych,
Jeśli to możliwe przez sondę \ czujnik temperatury spalin zerknij jak wygląda wkład katalizatora/DPFa

Jeśli po regeneracji filtra poziom jego nasycenia szybko narasta sprawdź szczelność dolotu np: generatorem dymu.

Pyietro
25-01-2024, 12:09
Jutro jestem umówiony w ASO na 2h, mam nadzieję ,że nie podepną tylko komputera żeby mi powiedzieć jaki błąd wyskakuje. Dam znać co tam wykryli.

Pyietro
21-02-2024, 08:15
mały update

byłem w aso, podłączyli kompa - oczywiście wymagana aktualizacja "to może pomóc" 600 zł skasowane. Jeżeli check się znowu zaświeci to znaczy ,że trzeba wymienić DPF. Oczywiście się zaświecił. Nie poddając się znalazłem warsztat i oddałem filtr do czyszczenia. Po czyszczeniu check wyskoczył po przejechaniu 20 kolemetrów, warsztat zalecił mi jeszcze wymianę uszczelek we wtryskach bo podobno 2 z 4 są uszkodzone i to generuje nadmierne spaliny. Niby to ma już pomóc na 100% jednak chyba troche straciłem wiarę w możliwości naprawy tego niższym kosztem i trzeba będzie wyłożyć kolejne 10,000 na nowego DPF.

Jeszcze jedna sprawa, po czyszczeniu filtra duzo bardziej smierdzi dieslem przy odpalaniu czy to normalne?

Przed czyszczeniem DPF nie występował błąd P24AE

Mariusz.S
21-02-2024, 11:08
Nie wiem czy się kieruje autor postu, ale po co są chaotycznie wrzucane dane z losowych PID-ów ??? Że im więcej tym lepiej ?
Byłeś w "ASO" zostawiłeś im $$$ to jedź do nich i ich męcz pytaniami, a my co? Mamy za darmo zgadywać i robić za doktor Hausa?
To nie jest złośliwość z mojej strony tylko moja dobra rada.

Pyietro
21-02-2024, 12:21
NIE CYTUJEMY CAŁYCH POSTÓW W ODPOWIEDZI, A ZWŁASZCZA GDY ZNAJDUJĄ SIĘ BEZPOŚREDNIO NAD TWOIM !!!!!

MOŻNA UŻYĆ JESZCZE FUNKCJI "CYT. SELEKTYWNY" (część tekstu zaznaczonego)

raczej updatuje to dla osób które mają ten sam/ podobny problem i szukają odpowiedzi. Foty wrzucane gdyby ktoś chciał porównać ze swoimi (sam szukałem tego na forach)

"Byłeś w "ASO" zostawiłeś im $$$ to jedź do nich i ich męcz pytaniami, a my co? Mamy za darmo zgadywać i robić za doktor Hausa?"

ASO każdemu powie ,że ma wymienić na nowy i tyle chyba po to jest forum żeby odnaleźć inne rozwiązania prawda? Jeżeli ktoś miał takie doświadczenia jak ja i będzie chciał odpowiedzieć to odpowie, nikt Cię o to nie prosi. Nie trać niepotrzebnie czasu jeżeli nie interesuje Cię ten temat. To nie jest złośliwość z mojej strony tylko moja dobra rada.

klocolus
21-02-2024, 12:27
Po czyszczeniu (filtr był bardo zapcahny) check wyskoczył po przejechaniu 20 kolemetrów, warsztat zalecił mi jeszcze wymianę uszczelek we wtryskach bo podobno 2 z 4 są uszkodzone i to generuje nadmierne spaliny.

W 20km cieżko uwierzyć w zapełnienie dpf, to musiałby mega walić spalinami.

Czujniki sprawdzone od dpfa? Ten P24AE to może być błąd czujnika różnicowego od dpfa. Trzeba by zobaczyć bieżące parametry w czasie jazdy.

W pierwszej kolejności podjedź do autoryzowanego serwisu Forda i niech oni to sprawdzą , szkoda katować auto jak nie jest do końca sprawne .

Ehe, oni to zalecą wymianę wszystkiego po kolei, za którymś razem w końcu trafią w przyczynę :one:

Pyietro
21-02-2024, 12:31
NIE CYTUJEMY CAŁYCH POSTÓW W ODPOWIEDZI, A ZWŁASZCZA GDY ZNAJDUJĄ SIĘ BEZPOŚREDNIO NAD TWOIM !!!!!

MOŻNA UŻYĆ JESZCZE FUNKCJI "CYT. SELEKTYWNY" (część tekstu zaznaczonego)

Sorry źle to opisałem. Filtr był bardzo zapchany przed czyszczeniem po czyszczeniu przepustowość jest OK. Zedytuję poprzednią wiadomość żeby nie wprowadzać w błąd. Czujników jeszcze nie sprawdzałem bo nie było z nimi problemu. Jutro jadę wymienić wcześniej wspomniane uszczelki to poproszę o sprawdzenie czujnika

klocolus
21-02-2024, 12:36
Jutro jadę wymienić wcześniej wspomniane uszczelki to poproszę o sprawdzenie czunika

Po czyszczeniu też warto by skasować adaptacje czujnika oraz dpfa i zaznaczyć że został wsadzony "nowy", komp liczy sobie jakby zużycie od nowa. Warsztat powinien to wiedzieć ale warto zwrócic na to uwagę.

Do tego podczas jazdy trzeba zerknąć jak ten czujnik (jak i inne) się zachowują.

Inna sprawa, egr sprawny? Jeśli popuszcza spaliny wtedy kiedy nie powinien to dpf będzie bardzo szybko się zapychać. Zerknąć na AFR podczas przyspieszania. Kiedyś sprawdzałem jednego i podczas przyspieszania miał AFR 0.9 w dieslu i dziwił się czemu mu się zapełnia :P Powinien być minimalnie z 1.1 w chipowanym aucie fabrycznie raczej poniżej 1.2 nie schodzi chyba że na ułamek sekundy po depnięciu. Auto mimo błędów jedzie dobrze obecnie? Zawsze zaczynam od stwierdzenia, czy dpf jest przyczyną (rzadko tak się zdarza) czy jego zapychanie/błędy są skutkiem innych niedomagań (większość przypadków).

Pyietro
21-02-2024, 12:46
NIE CYTUJEMY CAŁYCH POSTÓW W ODPOWIEDZI, A ZWŁASZCZA GDY ZNAJDUJĄ SIĘ BEZPOŚREDNIO NAD TWOIM !!!!!

MOŻNA UŻYĆ JESZCZE FUNKCJI "CYT. SELEKTYWNY" (część tekstu zaznaczonego)

Sprawdzałem już około 4 warsztaty plus ASO, nikt nie stwierdził problemów z EGR ale poproszę jutro o sprawdzenie jak będą mieli czas. Ten AFR sprawdzę w FORSCANIE?

Auto jędzie dobrze, przyśpiesza dobrze, nie puszcza dymu. Gdyby nie check to nie daje po sobie poznać ,że coś jest nie tak.

kln1920
21-02-2024, 12:57
nie puszcza dymu
I nie puści, bo zostaje w DPF jak coś :)

klocolus
21-02-2024, 15:11
Ten AFR sprawdzę w FORSCANIE?

Raczej tak, w dw10c i dw10f jest.

nikt nie stwierdził problemów z EGR

Zawsze można zrobić test zaślepić na próbę i zobaczyć co się stanie, błąd od egra wywali ale może nagle dpf przestanie sie zapełniać w takim tempie. Przy okazji sprawdzić przepływ powietrza i ciśnienie doładowania, jak np. silnik nie dostaje odpowiednio dużo powietrza przez zabity układ dolotowy czy inne niedomagania to w teorii powinien się zaadaptować do tego, ale jak już coś wychodzi poza granice to też może schodzić jeździć za bogato. Albo bardzo mała nieszczelność w układzie doładowania, na tyle mała aby komputer nie zauważył. Coś większego to pewnie by sypał błędami.

Barto80
21-02-2024, 15:36
Tak to niestety dziś jest że operacje warsztatów i niestety też ASO opierają się na tym że podłącza się tester i na ślepo wierzy temu co tam jest napisane.
Na początek jedna rzecz - ciśnienie różnicowe na DPF na biegu jałowym i podczas obciążenia.
Jeżeli filtr jest fizycznie nieuszkodzony (bo przecież chyba go "prześwietlili" przy czyszczeniu), to musi działać czyli wyłapywać sadzę. I raczej tak się dzieje bo twierdzisz że nie kopci.
Druga sprawa, jeżeli filtr zapycha się często to coś musi być nie tak z samym silnikiem - nieprawidłowe spalanie paliwa - dużo sadzy. Tym bardziej jeżeli twierdzisz że bardzo "czuć dizlem" no to wydaje mi się że problem leży bardziej po stronie samego silnika niż filtra. Czyli do sprawdzenia układ zasilania paliwem i dolot powietrza.

Pyietro
28-02-2024, 09:46
mały update

po wymianie 2 wtryskiwaczy i obejmy DPF półtora dna bez checka. Jednak jak podłączyłem forscan wciąż widnieje P2002 - usterka do potwierdzenia, więc podejrzewam ,że za chwilę check się pojawi. Przejechałem się przed chwilą z podpiętym kompem. Poniżej dane z nagrzanego silnika. Warsztat mówi ,że będzie ok jednak po 2-miesięcznej walce z DPF coś nie chce mi się wierzyć :lol:

DPF REGN AVGD 170km - chyba troche za często?

klocolus
28-02-2024, 12:07
DPF REGN AVGD 170km - chyba troche za często?

A ile przejechałeś przez te półtora dnia? To może być srednia z kilku ostatnich wypaleń. U mnie w dw10f było ok. 550km ale to przy jeździe w trasie, w mieście mam wrażenie że dużo szybciej się zapycha.

po wymianie 2 wtryskiwaczy

To już nie lepiej zrobić komplet aby wszystkie były równe? Chyba, że do ecoblue są jakieś przesadnie drogie ale auto też w miarę świeże. Ja jakbym robił wtryski to komplet albo jak ma być po taniości to po jednej uszkodzonej używce.

Pyietro
28-02-2024, 12:20
Przejechałem jakieś 100 km głównie autostrada i krajówka. Co do tych wtryskiwaczy mówili ,że wymienią tylko 2 bo pozostałych się nie opłaca i rzeczywiście teraz jak odpalam samochód po całej nocy - nie czuje zapachu diesla

jeżeli kogoś to interesuje mogę podesłać raport nagrany dzisiaj w forscanie pojeździłem tam krajówką od zimnego silnika jakieś 8-10 kilometrów. W zał wartości na zimnym

Pyietro
04-03-2024, 06:24
niestety po 200+ km CHECK znowu się pojawił. LOAD tylko 18%. Chyba bez całkowitej wymiany się nie obędzie ;/

Barto80
04-03-2024, 18:54
Ciśnienie na filtrze, też mam takie, i wszystko działa prawidłowo. Nie wygląda żeby był przytkany. Zmierzyć jeszcze pod obciążeniem.
A korekcje wtryskiwaczy jak wyglądają?

Pyietro
05-03-2024, 06:13
wtryskiwacze sprawdzali i w 2 wymienili uszczelki. A może to być problem z filtrem oleju bo z tego co widzę był wymieniany 07.2022 na 149km obecnie mam 160?

marekpz
05-03-2024, 08:35
Wkleję Ci fragment z biuletyny technicznego :
Diagnozowanie problemów z filtrem DPF – DTC P2002
Kod P2002 należy zawsze opracowywać jako ostatni; w pierwszej kolejności należy sprawdzić i opracować wszystkie pozostałe kody DTC, w przeciwnym razie filtr DPF prawdopodobnie ulegnie ponownej awarii, ponieważ będzie działał w środowisku niezgodnym z jego kryteriami konstrukcyjnymi.
Diagnostyczne kody usterki (DTC) P2002 zostaną potwierdzone (świeci lampka MIL), jeśli filtr DPF jest pęknięty i przepuszcza sadzę.
Wyróżnia się dwa statusy DTC P2002:

• DTC P2002 potwierdzony i zapalona lampka MIL.

• DTC P2002 niepotwierdzony bez zapalonej lampki MIL.

Bajty statusu kodu DTC określają, czy kod DTC jest potwierdzony i czy świeci lampka MIL.
P2002-00-XX
Ostatnie dwie cyfry XX w przykładzie P2002-00-XX to bajty statusu; pierwsza z nich określa, czy kod DTC jest potwierdzony i świeci lampka MIL:

Bajt o wartościach 8, 9, A, B, C, D, E, F - filtr pęknięty, do wymiany.

I drugi fragment :
eśli filtr DPF jest pęknięty, nie można tego zobaczyć podczas oględzin z zewnątrz lub za pośrednictwem endoskopu. Jeśli występują pęknięcia wkładu filtra DPF wewnątrz metalowej obudowy, na tylnej powierzchni filtra DPF nie będzie widać, że filtr DPF popękał. Firma Ford Motor Company musi prześwietlać zespoły filtrów DPF promieniami rentgenowskimi, aby stwierdzić, czy dany filtr DPF jest pęknięty.


Obawiam się, czy czeka cię mimo wszytko wymiana filtra.

Pyietro
05-03-2024, 13:53
Marek dzięki za przydatne info ale chyba jeszcze się nie poddaje. Zrobiłem wypalanie przez forscana na postoju i zaszło trochę zmian. Wcześniej jak kasowałem checka - błędy znikały w forscanie i na desce jednak po wyłączeniu i ponownym włączeniu silnika w forscanie znowu pojawiała się usterka do potwierdzenia.

Po wypaleniu na postoju błędy poznikały, przejechałem się 5km, wyłączyłem, włączyłem silnik i w forscanie dalej czysto, żadnych błędów. Nie wiem w jaki sposób miałoby to pomoc ale zobaczymy, jest jakaś nadzieja. Jutro robię 100km autostradą i podepnę kompa.

Pyietro
28-03-2024, 07:12
Niestety, po czyszczeniu ten sam błąd. DPF wypalił się po 500km następnie po 300. Check się pojawia. Muszę pomyśleć o wymianie na używkę lub zamiennik. Niestety nie mogę znaleźć żadnej używki. Co myślicie o zamienniku, macie jakieś doświadczenia?

https://allegro.pl/oferta/ford-mondeo-mk5-2-0-ecoblue-od-2019r-filtr-dpf-fap-filtr-czastek-stalych-13524879490

klocolus
01-04-2024, 00:28
Co myślicie o zamienniku, macie jakieś doświadczenia?


W tym aucie nie ale o zamiennikach dpf słyszałem same kiepskie opinie. Albo od początku nie działa albo działa ledwo utrzymując normy emisji spalin i jednocześnie bardziej przytykając wydech. Albo zepsuje się po roku.

Szukaj również od smaxa galaxy i edge z tym silnikiem używki, po numerach wychodzi że taki sam jest.

wlkp
26-04-2024, 12:17
Panowie ktoś podpowie numer katalogowy oryginału czujnika ciśnienia w dpf .MK5,2.0 TDCI 150 koni .
Czy to jest ten - FS7A-9G824-AA ,to jest do kupienia z wężykiem jak i bez ,dobrze widzę ?
Dzięki z góry za pomoc .

tomao
26-04-2024, 12:53
Całość z wężykiem ma numer FS7A-5H295-AB. FS7A-9G824-AA to numer samego czujnika.

wlkp
26-04-2024, 19:04
Dzięki za info . Zastanawiam się nad profilaktyczną wymianą ,bo coś często wypala mi się DPF . Auto śmiga idealnie i nie generuje żadnych błędów ,no ale potrafi wypalać co 130-150 km . Najlepiej pewnie by było wymienić razem z wężykiem ,ale po tych numerach nic nie mogę poszukać ,na alledrogo też nic mi nie wyszukuje .Ma ktoś może namiar gdzie tego poszukać,może pod innymi numerami .Jeszcze coś warto wymienić ,auto 192 tys przebiegu .

tomao
26-04-2024, 19:35
https://ford-esklep.pl/czujnik-cisnienia-spalin-dpf-1-0-1-5-ecoboost-2-0-tdci-dw10f-delphi--del,1dps00063,612b1

Jest też wersja na ciśnienie różnicowe, chyba po vin trzeba sprawdzić co jest w aucie
https://ford-esklep.pl/czujnik-cisnienia-roznicowego-ukladu-dpf-s-max-mk2-galaxy-mk4-2-0-tdci-dw10f-ford-oe-1920661--1920661

amar92
30-04-2024, 18:04
Witam forumowiczów może ktoś mi podpowie co do dpf a więc zaczynając
Muszę zrobić przegląd w niemczech więc sprawdzają ekologię dpf .auto przeszlo mechanicznie przegląd ale wjeżdżając na ekologię niestety poleglo powinno mieć max 2500 jednostek a umnie wybiło 10 milionów sprawdziłem dpf przez ford scan było że zapchany jest w 80% wlałem sierodek na czyszcenie dpf i go przepaliłem, pojechałem na test spadło do 5milionow
Dziś wracając z pracy (robię 70km po autostradzie ) zatrzymałem się pod domem i forscanem dałem żeby wypalił się dpf, co mnie zastanawia to że jak wypalałem to z pod maski zaczęło mi strasznie dymic, forscan zakończył pomyślnie wypalanie. Pojechałem na tuv i znowu wyszło że za duże spadło do 3,5 miliona zastanawiam się czy dpf już do wymiany czy da się jesczebcos zrobić.

2. Jak do wymiany to czy zamienik się nadają czy trzeba szukać orginału

3.rozmawialem z diagnosta i mówi że 80% fordów nie przechodzi przegladu z powodów ekologi

4. Żadnych błędów auto jeździ normalnie

5.czy czip tuning ma na to wpływ

Przepraszam że chaotycznie napisane


Auto to Ford mondeo mk5 2.0 tdci150ps 196tys przebiegu

Najbardziej mnie zaniepokoiło to dymienie spod maski przy wypalaniu może to jakas usczelka i nie będę narażony na duże koszta. Dziękuję za każdą podpowiedź

tomao
30-04-2024, 18:59
Ostatnio czytałem artykuł, że 1.5 TDCi też zdecydowana większość nie przechodzi niemieckich badań. Chyba zostaje wymiana, raczej na nowy oryginał. Moim zdaniem chip ma wpływ, bo w nim się często usuwa ekologiczne kagańce.

amar92
01-05-2024, 07:38
Zastanawia mnie też to dymienie z pod maski przy wypalaniu sttycznym.
Podjadę jutro do warsztatu i niech wsadza sondę i zobaczą czy nadaje się do mycia czy niestety trzeba kupować nowy.

A czy ma sens kupienie używki umytej sprawnej bo szczerze do auta wartego 40tys kupować dpf za 10tys to tak trochę średnio mi się widzi

Bump: Zastanawia mnie też to dymienie z pod maski przy wypalaniu sttycznym.
Podjadę jutro do warsztatu i niech wsadza sondę i zobaczą czy nadaje się do mycia czy niestety trzeba kupować nowy.

A czy ma sens kupienie używki umytej sprawnej bo szczerze do auta wartego 40tys kupować dpf za 10tys to tak trochę średnio mi się widzi

menen2
01-05-2024, 08:54
Przede wszystkim, ostatnio było głośno o tym, że Niemcy mają ostrzejsze normy ekologiczne niż normy homologacyjne. Druga sprawa-najpierw zajmij się nieszczelnością wydechu skoro poleciał ci dym, później sprawdź szczelność dolotu. Jesli masz zapchany dolot, wyczyść go. Sprawdź korekty wtrysków czy są w normie. Te rzeczy mają najczęściej bezpośredni wpływ na DPF. DPF przy jeździe po autostradzie nie powinien paść tak szybko sam z siebie, możliwe że coś innego go dobija.

A jeszcze sobie tak myślę, odkręć sondę lambda i skontroluj ją. To ona między innymi ma wpływ na spaliny.

Pyietro
20-05-2024, 11:45
Niestety, po czyszczeniu ten sam błąd. DPF wypalił się po 500km następnie po 300. Check się pojawia. Muszę pomyśleć o wymianie na używkę lub zamiennik. Niestety nie mogę znaleźć żadnej używki. Co myślicie o zamienniku, macie jakieś doświadczenia?

https://allegro.pl/oferta/ford-mondeo-mk5-2-0-ecoblue-od-2019r-filtr-dpf-fap-filtr-czastek-stalych-13524879490

wymieniłem DPF na zamiennik. Po wymianie dwa tygodnie bez żadnego błędu, codziennie podpinałem forscana. Niestety po pierwszym wypaleniu błędy wróciły... PCM P20EE:00-EC, PCM P2002:00-EC, OBDII P20EE-C. CO ciekawe po wypaleniu filtr praktycznie się nie zapycha. Przejechałem już 120 kilometrów i load jedynie 5-6%.

Jakieś pomysły? Zbankrutuję przez ten samochód ;(

Wiecie może jak zrobić adaptacje DPF w forscan? Znalazłem tylko zerowanie wartości a podobno to nic nie daje.

offieczka
20-05-2024, 20:42
Może to nie dpf a któryś z czujników ci szwankuje. skoro ładnie sie wypałił to zobacz na czujniki ich oporność itd