Zobacz pełną wersję : Mondeo MK IV - spadek wartości


gercons
27-11-2007, 13:46
Jak Wam się wydaje, jak będzie kształtować się spadek wartości Nasego mondeo
po : roku, trzech i pięciu latach?

Przyjmując wartość jego zakupu średnio na 100.000 zł ?



Prawdopodobnie będzie przegrywać na rynku wtórnym z passatami i avensisami
ale, gość z leasingu powiedział mi,że dla całkowicie nowego modelu na rynku
ten spadek może mieć inną ,niższą dynamikę

Po 3 latach będe mógł wykupić moje mondeo z leasingu za 35% jego wartości , czyli ok 35 tys zł. Przebieg będzie miało pewnie ok 200 tys km.

Jak myślicie, jaką cenę uzyska wtedy na rynku wtórnym ?

[ Dodano: 27-11-2007, 14:47 ]
ile "żyją" diesle 2.0 TDCI ?

Rufio
27-11-2007, 15:16
Na moim przykładzie Mk3 kombi tdci

Zakup 91200 zł
Sprzedaż samochód miał 3,5 roku, serwisowany. przebieg 120tys km
Cena sprzedaży 35000zł

Niestety Ford to nie Mercedes czy BMW

Myśle, że podobnir będzie z MKIV

bary
27-11-2007, 17:07
Na moim przykładzie Mk3 kombi tdci

Zakup 91200 zł
Sprzedaż samochód miał 3,5 roku, serwisowany. przebieg 120tys km
Cena sprzedaży 35000zł

Niestety Ford to nie Mercedes czy BMW

Myśle, że podobnir będzie z MKIV

Ja też tak myślę.

danielr
27-11-2007, 18:06
Ja myśle gercons , że sporo zależy od tego co będziesz wypisywał na forum na temat swojego modelu, bo to już legenda jest :-)

A tak poważnie. Zobaczcie ile zależy od opinii na temat marki na rynku. Dzisiaj Ford przegrywa z VW ze wzgledu na opinię, która z kolei powstała w oparciu o poprzednie modele. Tymczsem dziś nowe VW tez maja trzeszczące tapicerki (wielki problem wieku dziecięcego dla nowego modelu passata), a zawieszenie jest tak sztywne, że bardzo często trzeba je serwisować. Nie wspomnę tu o Polo, przy którym moim zdaniem Fabia jest zdecydowanie solidniej zrobiona. A ford jak to ford. Tu dał gąbeczkę, tam plasticzek ale ogólny efekt w mkIV jest w miarę przyzwoity, wyłączając oczywiście model gerconsa :)
Podsumowując - pamiętajcie, że to my budujemy dziś opinie o nowym modelu. Potem na innych forach będą teksty w stylu "kumpel kupił i fotel go kłuł a klimy sie nie dało wyłączyć" itd. itd. A i tak ostateczny argument pseudomerytoryczny większości kupujących będzie brzmiał "kupiłem VW bo to jednak VW"... Na religijne opory to już naprawdę nie ma siły :)
Tak mi sie na filozofie zebrało - pozdrawiam innych userów mkIV i oby jak najmniej traciły na $$$.

Tatanowy
27-11-2007, 18:12
Święte słowa , nic dodać nic ująć . Ja ze swej strony gdzie tylko mogę chwalę swojego MK3
-bo mam za co - prawie 5 lata leję i jeżdżę - wygodnie i bezproblemowo.

bary
27-11-2007, 18:53
Ja swojego byłego Mk II też chwalę (wystarczy zobaczyś podpis).
Mało tego kontaktuje się z jego nowym właścicielem.

gercons
27-11-2007, 19:15
ja swojego dalej nie chwalę i dalej potrzymuję zdanie,że nie jest wart tych pieniędzy

i jeszcze jedno. Robiłem audit w firmie Alkor w Monachium

Firma Alkor rodukuję ........ deski rozdzielcze do BMW, FORDA,MECEDESA i OPLA

Deski te są odlewem PCV ale.... matrycę do Mercedesa producent zmienia co 15 tys wyprasek, do Mondeo co 35 tys....

Wyprodukowanie matrycy ( frezowanie CNC bloku z irydu) kosztuje 23 tys euro


Ford oszczędza w ten sposób...ale, dbałość o jakość DB pozostaje u DB

danielr
27-11-2007, 19:23
Wybacz gercons ale akurat deski do mondeo mkIV robi firma z Belgii (zlokalizowana tuz obok Gent). Wiem, bo akurat przez przypadek znam kilka osob z tej fabryki. To jest jedyna firma, ktora zaprojektowala deske tzn. wygrala konkurs oraz wykonuje ja do dzis tzn. dostarcza gotowy dashboard do farbyki w Gent... Alkorowi naprawde nic do tego.

ford_driver
27-11-2007, 19:27
tzreba przyjac ze w okresie 3 lat auto takie jak Ford straci na wartosci okolo 55-60% w zaleznosci od stanu technicznego przebiegu auta

dobra wiadomosc jest taka ze Polacy corz czesciej szukaja na rynku auta 3-5 letnich

pozdrowienia

ford_driver

gercons
27-11-2007, 19:36
danielr

czy pojęcie "dywersyfikacji dostaw" coś Tobie mówi ?

pozdr

danielr
27-11-2007, 19:37
mowi. ale tutaj akurat mam 100% pewnosci. Jedna firma robi i wytwarza deski dla mkIV. Moze dla innych modeli jest inaczej - nie przecze.

gercons
27-11-2007, 19:42
Kapazitaten rocznej produkcji Mondeo zaplanowano na 400 tys sztuk

i raczej wątpie by Ford pozwolił sobie na produkcję tak integralnej części u jednego tylko producenta

Żywotność cylindrów drukujących/pregujących strukturę quasi skóry na desce rozdzielczej wynosi ok 6 miesięcy

Komplet nowych walców to 53 tys euro

Koszt prasy : 800 tys euro

Do tego dochodzi jeszcze próbny rozruch i test nowego cylindra : ok 2 tyg

Wątpie, by postawiono na tylko jednego konia

PS

Alkor produkuje również dla Mazdy z cego nikt nie zdaje sobie sprawy

danielr
27-11-2007, 19:48
i raczej wątpie by Ford pozwolił sobie na produkcję tak integralnej części u jednego tylko producenta


wątpisz czy wiesz na pewno ? Kiedyś ford produkował/składał w kilku fabrykach a mondeo mkIV robi tylko w Gent w Belgii. Oszczędź więc przyjacielu innym czytającym tekstów na zasadzie wydaje mi się i wątpie tylko mówmy o faktach. Po co wprowadzać innych w błąd ? Proponuje zakończyć temat. Tobie się wydaje a ja naprawdę wiem bo znam człowieka który ta nieszczęsną deskę projektował, a własciwie był szefem teamu projektowego bo to nie jedna osoba robiła...

ford_driver
27-11-2007, 19:50
Deski te są odlewem PCV ale.... matrycę do Mercedesa producent zmienia co 15 tys wyprasek, do Mondeo co 35 tys....

jak rozumiem to kolejny powod dla kotorego powinienies jednak przesiasc sie na Merca ( nie ma gwiazdy nie ma jazdy)

Jest takie powiedzenie "biznes nie mysli biznes liczy" i pewnie dlatego jezdzi czesciej Ford-ami jak Mercedes-ami


pozdrowienia

ford_driver

danielr
27-11-2007, 19:51
a tak na marginesie dodam, ze szefem jakosci w firmie wytwarzajacej deski dla mkIV jest kobieta. Podobno ma to plus i minusy :)

juro1
27-11-2007, 19:52
ja swojego dalej nie chwalę i dalej potrzymuję zdanie,że nie jest wart tych pieniędzy

i jeszcze jedno. Robiłem audit w firmie Alkor w Monachium

Firma Alkor rodukuję ........ deski rozdzielcze do BMW, FORDA,MECEDESA i OPLA

Deski te są odlewem PCV ale.... matrycę do Mercedesa producent zmienia co 15 tys wyprasek, do Mondeo co 35 tys....

Wyprodukowanie matrycy ( frezowanie CNC bloku z irydu) kosztuje 23 tys euro


Ford oszczędza w ten sposób...ale, dbałość o jakość DB pozostaje u DB

Nawet jeśli tak jest jak piszesz to mnie to nie dziwi ze względu na cenę samochodu.
Mercedes w tej samej klasie przy tym samym wyposażeniu kosztuje zdecydowanie więcej, więc chyba takie działanie byłoby zrozumiałe.
Różnica w cenie nie bierze się tylko z pozycjonowania marki na rynku.
W mojej rodzinie był do niedawna BMW 3 który po 5 latach i po przebiegu 200tyś wyglądał i zachowywał się bardzo dobrze ale cena odsprzedażowa to 7 tyś euro(odbywało się to w niemczech), więc to też spory spadek wartości, a jednak to BMW.

gercons
27-11-2007, 19:56
danielr

jeśli znasz tego projektanta, to pozdrów go serdecznie ode mnie i podziękuj mu
za genialny pomysł mocowania osłony bezpieczników i komputera do deski
oraz zapytaj go, jak prowadząc samochód będąc zapiętym pasami można ustawić sobie prawy nawiew powietrza ;-)

nidy nie słyszałem, by fabryka samochodów miała obok hali produkcyjnej siliosy
granulatu pcv,piece,prasy i wtryskarki części plastykowych

danielr
27-11-2007, 20:01
Nawet z prawym nawiewem też masz problem ?
No cóż.. młotkiem też sobie można zrobić krzywdę a instrukcji w ogóle nie dają....

Co do fabryki - na pewno ma podwykonawców. To logiczne.
Ale jaki to ma wpływ na spadek wartości pojazdu ? Bo o tym chyba dyskusja jest.

gercons
27-11-2007, 20:02
juro1

c-klasse (nowa) przy lepszym wyposażeniu kosztuje 118.000 tys złotych

nie wiem ile kosztuje Titanium - X, ale chyba tyle samo

ford_driver
27-11-2007, 20:05
nidy nie słyszałem, by fabryka samochodów miała obok hali produkcyjnej siliosy
granulatu pcv,piece,prasy i wtryskarki części plastykowych

tego typu wytloczki to do przewozu towar objetosciowy, i tu akurat klania sie ekonomia
majac producenta czegos objetosciowego blisko siebie ilosc tkm ktore trzeba oplacic jest zdecydowanie mnejsza jak ilosc tkm granulatu ktorego tzreba tam dowiezc

jak juz powiedzialem "biznes nie mysli biznes liczy" wszystko jest kwestia kalkulacji

dlatego wiazki elektryczne produkuje sie w Polsce, tapicerki juz szyje sie na Ukraine - bo tu jest tansza sila robocza i oplaca sie to wozic daleko do zakladu finalnie to montujacego, takiej potrzeby juz nie ma w przypadku elementow gdzie wklad pracy typowo fizycznej jest niski - wstawiasz maszyne i stuka :-)

naprawde nie warto sie sprzeczac co jak i gdzie kto produkuje

pozdrowienia

ford_driver

gercons
27-11-2007, 20:07
Księgowi budują obecnie samochody

danielr
27-11-2007, 20:14
juro1

c-klasse (nowa) przy lepszym wyposażeniu kosztuje 118.000 tys złotych

nie wiem ile kosztuje Titanium - X, ale chyba tyle samo

Wlasnie sprawdzilem na http://www.mercedes.pl
Na pierwszym ekranie jest "C-klasse oferta specjalna".
No i czytamy: najtansza opcja w benzynie 137300 PLN, najtansza opcja w dieslu 145 000.

Otworzylem dla porownania http://www.ford.pl i Titanium X z najmocniejszym silnikiem w dieslu kosztuje 116500.

to jednak jakby nie liczyc ponad 30% taniej na korzysc forda.

ford_driver
27-11-2007, 20:18
gercons, idz i kup sobie Mercedesa C z 118 tys zł

zobacz jego wyposazenie, zobacz opcje ktore bedziesz musial dokupic

mnie za najmniejszego diesla + srednie wyposazenie wyszlo 162 245 zł

jest takie powiedzenie w swiatku aut ciezarowych
"wiecie ze kierowcy Mercedesow jak sie znaja i zpotkaja na trasie to sie nie pozdrawiaja
wiecie dlaczego - bo itak juz sie rano widzieli na serwisie"

pozdrowienia

ford_driver

gercons
27-11-2007, 20:22
Ta...ja znam inne powiedzenie o nowym mondeo i gerconsie

Nowe Mondeo jest jak lilia... subtelny nie ośmieli się jej dotknąć a przyjdzie osioł i zeżre


:fcp18

[ Dodano: 27-11-2007, 21:23 ]
ford_driver

Aussattung

Die wichtigsten Serienaussattungen vom Modell Classic:

Adaptives Bremslicht
AGILITY CONTROL-Fahrwerk mit selektivem Dämpfungssystem
AGILITY CONTROL-Schaltung mit sechs Gängen
Airbags für Fahrer und Beifahrer, Sidebags für Fahrer und Beifahrer, Windowbags
Armauflage mit Rollofach
Außenspiegel elektrisch einstellbar und beheizt
Außentemperaturanzeige
Bremsassistent Bremssystem ADAPTIVE BRAKE mit Berganfahrhilfe
Dieselpartikelfilter (für CDI-Modelle)
ESP / ASR
Fahrlicht-Assistent
Fensterheber elektrisch betätigt (4-fach)
Gurtstraffer und Gurtkraftbegrenzer vorn sowie an den äußeren Fondsitzen
ISOFIX-Kindersitzverankerung im Fond
Handschuhfach, klimatisiert
Kartentasche an der Rückseite der Fahrersitzlehne
Klima-Automatik THERMATIC mit Zwei-Zonen-Klimatisierung
Kneebag auf der Fahrerseite in den Euro-NCAP-Ländern
Leichtmetallfelgen (ab C 220 CDI bzw. C 200 KOMPRESSOR)
Lenksäule längs- und höheneinstellbar
Lordosenstütze im Fahrersitz
Multifunktionslenkrad mit vier Tasten
Nebelscheinwerfer
NECK-PRO-Kopfstützen für Fahrer und Beifahrer
Projektionsscheinwerfer mit Halogentechnik
Reifendruckverlustwarnung
Schließanlage ELCODE mit Infrarot-/Funk-Fernbebedienung
Taschenhaken im Kofferraum
Vordersitze mit elektrischer Höhen- und Lehneneinstellung
Wärmedämmendes Glas
Zentralverriegelung mit Crash-Sensor
Zierteile in Klavierlack-Optik
Die Preise beginnen bei 29.988,- EUR

juro1
27-11-2007, 20:24
I może się mylę ale klasa C tak samo jak bmw 3 to trochę niżej niż mondeo.
Choć pozycjonowanie na rynku ze względu na prestiż stawia je tak samo

gercons
27-11-2007, 20:26
juro1
no nie przesadzaj

wszystkie magazyny moto w Polsce robią testy MKIV z BMW3 ,Mercedes C albo Volvo S60

zamieszczając tytuły "Atak Forda na klasę premium"

chyba ceną zakupu

ford_driver
27-11-2007, 20:29
ja tam Ford-a lubie
wlasciwie kazdego, maja swoje wady, niedorobki itp ale to jest u mnie cos w rodzaju slabosci do tej marki

klne i wyzywam czasmi je (czytaj Ford-y) do granic mozliwosci po czym i tak kupuje kolejnego :-)

zaluje ze obecnie Ford nie ma odwagi zaryzykowac z odwazniejszymi samochodami
typu Focus np RS 300KM naped na 4 kola
czy podobne "niewinne" Mondeo


tak naprawde to calkiem dobre auta za wmiare rozsadne pieniadze

pozdrowienia

ford_driver

tomnet
27-11-2007, 20:30
juro1

c-klasse (nowa) przy lepszym wyposażeniu kosztuje 118.000 tys złotych

nie wiem ile kosztuje Titanium - X, ale chyba tyle samo
C 200 CDI 118 196,72 144 200,00
C 220 CDI 122 868,85 149 900,00
C 320 CDI 151 557,38 184 900,00
C 180 K 101 229,51 123 500,00
C 200 K 106 967,21 130 500,00
C 230 130 245,90 158 900,00
C 280 134 836,07 164 500,00
C 350 166 311,48 202 900,00
C 320 CDI 4MATIC 167 950,82 204 900,00
C 280 4MATIC 154 016,39 187 900,00
C 350 4MATIC 173 688,52 211 900,00

To za 118 tys. to chyba jednak nie to lepsze wyposażenie ;-)
Zauważ, że tutaj ceny zaczynają się od 101 tys. netto, w przypadku forda to na ok 140 tys. się kończą.

PS. dlaczego nie kupiłeś mercedesa??

danielr
27-11-2007, 20:32
Ta...ja znam inne powiedzenie o nowym mondeo i gerconsie

Nowe Mondeo jest jak lilia... subtelny nie ośmieli się jej dotknąć a przyjdzie osioł i zeżre


:fcp18

[ Dodano: 27-11-2007, 21:23 ]
ford_driver

Aussattung

Die wichtigsten Serienaussattungen vom Modell Classic:

Adaptives Bremslicht
AGILITY CONTROL-Fahrwerk mit selektivem Dämpfungssystem
AGILITY CONTROL-Schaltung mit sechs Gängen
Airbags für Fahrer und Beifahrer, Sidebags für Fahrer und Beifahrer, Windowbags
Armauflage mit Rollofach
Außenspiegel elektrisch einstellbar und beheizt
Außentemperaturanzeige
Bremsassistent Bremssystem ADAPTIVE BRAKE mit Berganfahrhilfe
Dieselpartikelfilter (für CDI-Modelle)
ESP / ASR
Fahrlicht-Assistent
Fensterheber elektrisch betätigt (4-fach)
Gurtstraffer und Gurtkraftbegrenzer vorn sowie an den äußeren Fondsitzen
ISOFIX-Kindersitzverankerung im Fond
Handschuhfach, klimatisiert
Kartentasche an der Rückseite der Fahrersitzlehne
Klima-Automatik THERMATIC mit Zwei-Zonen-Klimatisierung
Kneebag auf der Fahrerseite in den Euro-NCAP-Ländern
Leichtmetallfelgen (ab C 220 CDI bzw. C 200 KOMPRESSOR)
Lenksäule längs- und höheneinstellbar
Lordosenstütze im Fahrersitz
Multifunktionslenkrad mit vier Tasten
Nebelscheinwerfer
NECK-PRO-Kopfstützen für Fahrer und Beifahrer
Projektionsscheinwerfer mit Halogentechnik
Reifendruckverlustwarnung
Schließanlage ELCODE mit Infrarot-/Funk-Fernbebedienung
Taschenhaken im Kofferraum
Vordersitze mit elektrischer Höhen- und Lehneneinstellung
Wärmedämmendes Glas
Zentralverriegelung mit Crash-Sensor
Zierteile in Klavierlack-Optik
Die Preise beginnen bei 29.988,- EUR

to wyposazenie odpowiada wersji titanium (nie wiem czy ponizej titanium daja klimatyzowany schowek). Nie mowiąc o titanium X. jedyna różnica to Schließanlage ELCODE mit Infrarot-/Funk-Fernbebedienung czyli zamek na podczerwień - w fordzie tego nie ma. Nie wiem co chcesz udowodnic. Po przeliczeniu euro na pln wychodzi mi ponad 110 tys. No drozszy jest mimo wszystko :-)

juro1
27-11-2007, 20:35
juro1
no nie przesadzaj

wszystkie magazyny moto w Polsce robią testy MKIV z BMW3 ,Mercedes C albo Volvo S60

zamieszczając tytuły "Atak Forda na klasę premium"

chyba ceną zakupu

Skoda octavia też jest w tej samej klasie i nawet wygrywała testy z Audi A4 więc nie mów o przesadzaniu bo za chwilę ktoś coś przedłuży i dospawa i się okaże że fabia jest w klasie premium

ford_driver
27-11-2007, 20:40
Ta...ja znam inne powiedzenie o nowym mondeo i gerconsie

Nowe Mondeo jest jak lilia... subtelny nie ośmieli się jej dotknąć a przyjdzie osioł i zeżre


:fcp18

[ Dodano: 27-11-2007, 21:23 ]
ford_driver

Aussattung

Die wichtigsten Serienaussattungen vom Modell Classic:

Adaptives Bremslicht
AGILITY CONTROL-Fahrwerk mit selektivem Dämpfungssystem
AGILITY CONTROL-Schaltung mit sechs Gängen
Airbags für Fahrer und Beifahrer, Sidebags für Fahrer und Beifahrer, Windowbags
Armauflage mit Rollofach
Außenspiegel elektrisch einstellbar und beheizt
Außentemperaturanzeige
Bremsassistent Bremssystem ADAPTIVE BRAKE mit Berganfahrhilfe
Dieselpartikelfilter (für CDI-Modelle)
ESP / ASR
Fahrlicht-Assistent
Fensterheber elektrisch betätigt (4-fach)
Gurtstraffer und Gurtkraftbegrenzer vorn sowie an den äußeren Fondsitzen
ISOFIX-Kindersitzverankerung im Fond
Handschuhfach, klimatisiert
Kartentasche an der Rückseite der Fahrersitzlehne
Klima-Automatik THERMATIC mit Zwei-Zonen-Klimatisierung
Kneebag auf der Fahrerseite in den Euro-NCAP-Ländern
Leichtmetallfelgen (ab C 220 CDI bzw. C 200 KOMPRESSOR)
Lenksäule längs- und höheneinstellbar
Lordosenstütze im Fahrersitz
Multifunktionslenkrad mit vier Tasten
Nebelscheinwerfer
NECK-PRO-Kopfstützen für Fahrer und Beifahrer
Projektionsscheinwerfer mit Halogentechnik
Reifendruckverlustwarnung
Schließanlage ELCODE mit Infrarot-/Funk-Fernbebedienung
Taschenhaken im Kofferraum
Vordersitze mit elektrischer Höhen- und Lehneneinstellung
Wärmedämmendes Glas
Zentralverriegelung mit Crash-Sensor
Zierteile in Klavierlack-Optik
Die Preise beginnen bei 29.988,- EUR

to wyposazenie odpowiada wersji titanium (nie wiem czy ponizej titanium daja klimatyzowany schowek). Nie mowiąc o titanium X. jedyna różnica to Schließanlage ELCODE mit Infrarot-/Funk-Fernbebedienung czyli zamek na podczerwień - w fordzie tego nie ma. Nie wiem co chcesz udowodnic. Po przeliczeniu euro na pln wychodzi mi ponad 110 tys. No drozszy jest mimo wszystko :-)

Die Preise beginnen bei 29.988,- EUR - nie znam niestety niemieckiego ale jak rozumiem cena zaczyna sie od :-) i jest to cena wersji benyzna 1.8 kompressor

jeszcze jedno wejdz na konfigurator i dodaj opcje ktore by cie interesowaly
tak zeby mozna bylo porowanac auta o mozliwie takich samych silnikach i wyposazeniu

pozdrowienia

ford_driver

danielr
27-11-2007, 20:40
ok. Panowie proponuje wyluzowac troche i ostudzić emocje. Ta dyskusja poszla w złą stronę.
Nie dyskutujemy na pewno o spadku wartości mkIV. Lepiej pokombinować jak będzie za 4 lata kosztować c-klasse, mkIV i octavia i A4. Moim zdaniem Ford pokutuje za znaczek i tego sie nie zmieni. Mercedes jaki by nie byl ma lepsza opinie. Octavie docenią ci, którzy ją znają a mondeo chyba podobnie.

gercons
27-11-2007, 22:06
Octavia TDI trzyma cenę
Kupiłem za 78 tys a sprzedałem po 3,5 roku z przebiegiem 170 tys za 35 tys
Myślę,że to dobry wynik

Jeśl spojrzeć na BMW 750 to strata na nowym po roku jest .... 100 tys, to musi boleć

;-)

"czemu nie kupiłeś mercedesa ?"

bo chciałem spać spokojnie

wesmond
27-11-2007, 22:28
danielr

jeśli znasz tego projektanta, to pozdrów go serdecznie ode mnie i podziękuj mu
za genialny pomysł mocowania osłony bezpieczników i komputera do deski
oraz zapytaj go, jak prowadząc samochód będąc zapiętym pasami można ustawić sobie prawy nawiew powietrza ;-)

nidy nie słyszałem, by fabryka samochodów miała obok hali produkcyjnej siliosy
granulatu pcv,piece,prasy i wtryskarki części plastykowych

Masz problem bo kupiłeś złe auto. W Fieście dosięgniesz wszędzie.
A wogóle mam pytanie jak można kupić auto bez dotykania i oglądania i solidnej jazdy probnej?
Sam nie wiem co mysleć o Twoich postach...

gercons
27-11-2007, 22:30
ano można
jeśli potrzebujesz pilni kupić auto w ciągu 14 dni
masz walizkę pieniędzy w gotówce
to....nie kupisz niestety w Polsce

ford_driver
28-11-2007, 06:32
ano można
jeśli potrzebujesz pilni kupić auto w ciągu 14 dni
masz walizkę pieniędzy w gotówce
to....nie kupisz niestety w Polsce

pie.... glupoty

bez najmnejszego problemu mozna w Polsce kupic auto w ciagu 3-5 dni łączie z rejestracja
a samo kupienie to kwestia poiedzmy dnia jesli wzorujac sie na twoich slowach trzeba to auto kupic pilnie a ma sie mniej wiecej sprecyzowane potrzeby

aha jeszcze jedno piszesz "masz walizkę pieniędzy w gotówce" a auto kupiles w leasingu jak juz wiemy 3 letnim z "wykupem" 35% wartosci - ok rozumiem kwestie podatkowe ale jednak cos mi sie tu kupy nie trzyma

pozdrowienia

ford_driver

gercons
28-11-2007, 08:50
ford_driver
albo jestes jednak dilerem albo kompletnie nie masz pojęcia o czym piszesz

Kupując samochód u dilera NIE MOŻNA ZAPŁACIĆ GOTÓWKĄ w kasie salonu
tylko i wyłącznie przelew
Po wykonaniu przelewu ( ok 2 dni) diler musi zamówić u IMPRTERA książkę wozu
co trwa od 5 dni do 21 dni.
Jeśli diler wisi importerowi jakieś niezapłacone faktury, to importer nie wyślę książki wozu
ale, ok, przyjmijmy ,że nie wisi i że kupujemy auto z placu centralnego
tak,ale...auto MUSI ZOSTAĆ PRZYGOTOWANE do wydania
co trwa 3-5 dni !

Przygotowanie to polega pewnie na myciu i zerwaniu folii oraz zdjęciu rdzy z tarcz hamulcowych.. ( VW życzy sobie za to ok 700 zł ekstra)

Również diler może za ciiebie zarejestrować auto, co kosztuje UWAGA 400 zł netto ( w Poznaniu)

ok

trwa to jak widać MINIMUM 10 DNI!

i nie ma znaczenia czy leasing czy gotówka, bowiem na konto dilera ZAWSZE MUSI BYĆ PRZELANA CAŁA KASA

A w jakich warunkach stoją AUTA DO WYDANIA NA PLACU to zapraszam na ul.Krańcową w Poznaniu, zobaczcie jak stoją na składzie fabrycznym Passaty i Audiki


I jeszcze jedno....leasing nie daje nic za darmo, wpier TY musisz przelać na konto leasingu 40% sumu zakupu a później leasing przelewa na konto DILERA


I jeszcze jeden przykła.
Kupowałem żónie fabrycznie nowego Citroena C4 (63 tys zł) , stał w salonie jako auto demo
przelałem natychmiast pieniadze w tym samym banku co miał diler...
od momentu wpłaty do wydania minęło 9 DNI

BTW
:fcp3

juro1
28-11-2007, 09:26
gercons to musisz zmienić miejsce zakupu samocodu, ja na swój samochód razem z załatwieniem kredytu i zarejestrowanie go prze dilera (zapłaciłem 200zł) czekałem 5 dni. Samochód czekał na mnie na placu, został sprowadzony specjalnie dla mnie z moimi dodatkami podobno niedostępnymi dla wersji silver, nie wpłaciłem żadnej zaliczki(ale może dlatego że to jest 6 ford u tego sprzedawcy zakupiony przez moją rodzinę, albo w Krakowie inaczej traktują klienta).

ford_driver
28-11-2007, 09:30
Kupując samochód u dilera NIE MOŻNA ZAPŁACIĆ GOTÓWKĄ w kasie salonu
tylko i wyłącznie przelew

masz walizkę pieniędzy w gotówce

stwierdzenie "masz walizke pieniedzy w gotówce" to twoje slowa nie moje, rozumiem ze jest to powiedziane w przenosni

Kupując samochód u dilera NIE MOŻNA ZAPŁACIĆ GOTÓWKĄ w kasie salonu
tylko i wyłącznie przelew
Po wykonaniu przelewu ( ok 2 dni) diler musi zamówić u IMPRTERA książkę wozu
co trwa od 5 dni do 21 dni.

jak nie dbasz o swoje pieniadze to przelw trwa 2 dni mnie to zajmuje jeden dzien pieniadze wyslane rano dochodza do zainteresowanego do do godz 15:00 tak wiec nie wiem sakd te 2 dni

teraz kwestia rejestracji, jesli auto jest leasingowane prosze bardzo dokumenty auta wyslane kurierem odrazu do centrali firmy leasingowej, w tym samym dniu dealer wysyla fakture do firmy leasingowej na podstawie np. 20 procentowej wpłaty na jego konto (ktora jednoczesnie jest pierwsza wpłatą leasingową) tak wiec powiedzmy:

poniedzialek- decyzja kupuje to auto - wplacam 20%, informuje swoja firme leasingowa

wtorek- dokumenty juz sa wysylane do centrali firmy leasingowej, jednoczesnie ja wypelniam wniosek leasingowy

środa - firma leasingowa nie miala zastrzezen i jestesmy wlasnie w trakcie podpisywania umowy, wyslane dokumenty tez juz sa w firmie leasingowej ktora jeszcze w dniu dzisiejszym rejestruje auto, na podstawie przeslanych scanow tymczasoego dowodu rejestracyjnego robie ubezpieczenie, firma leasingowa wysyla tablice rejestracyje + dowod rej kurierem odrazu na adres dealera

czwartek
rankiiem firma leasingowa wysyla pozostale pieniadze do dealera ja oraz dealer otrzymujemy potwierdzenia tej zaplaty, pieniadze dochodza do godz 15:00 max 16:00
kurier dowozi tablice rejestracyjne oraz dowod rej. ja przyjezdzam z popoludniu ok godz. 17:00 po odbior auta

jesli przyjmiemy poslizg nawet powiedzmy 3 dniowy to zamkieniemy sie w lekko powyzej tygodniu

fakt delaer juz mnie znak bo kupilem u niego nie jedno auto
dla firmy leasingowej tez nie jestesmy sobie obcy
robilem w ten sposob pare leasingow

o zakupie za gotówke nie mowie ale to tylko prostsza opcja

a z gory 100% wplaty to jeszcze nie wplacalem :-)

pozdrowienia

ford_driver

gercons
28-11-2007, 09:37
jak zwykle zależy wszystko od ludzi,którzy się tym zajmują

ja zmieniałem firmę leasingową więc musieli mnie sprawdzić
ty kontunuowałeś, więc miałeś już swoją historię

jak byłem u dilera POD KONIEC kwietnia 2007

nie miał: ani prospektu, ani próbek tapicerki,ani próbnika kolorów
tylko ksero wyposażenia w wersji Gold X

i czas oczekiwania ..... 21 dni bo żandego Mondeo nie było jeszcze w Polsce

ba, nawet dilerzygo jeszcze nie widzieli

ford_driver
28-11-2007, 09:39
jeszcze jedno....leasing nie daje nic za darmo, wpier TY musisz przelać na konto leasingu 40% sumu zakupu a później leasing przelewa na konto DILERA

jak chesz to mozesz i 40%
ale powiedz mi jedno wplata poczatkowa 40% wartosc wykupu 35% to razem
75% - po co brac taki leasing
przeciez jesli masz duze dochody to zalezy ci na kosztach
wplata poczatkowa powiedzmy prawie 40 % ok
potem raty degresywne przez 35 miesiecy
i wykup na 1%
i wtedy masz 3 lata i 99% wartosci auta w kosztach

pozdrowienia

ford_driver

[ Dodano: 28-11-2007, 10:46 ]
jak zwykle zależy wszystko od ludzi,którzy się tym zajmują

ja zmieniałem firmę leasingową więc musieli mnie sprawdzić
ty kontunuowałeś, więc miałeś już swoją historię

jak byłem u dilera POD KONIEC kwietnia 2007

nie miał: ani prospektu, ani próbek tapicerki,ani próbnika kolorów
tylko ksero wyposażenia w wersji Gold X

i czas oczekiwania ..... 21 dni bo żandego Mondeo nie było jeszcze w Polsce

ba, nawet dilerzygo jeszcze nie widzieli


kupiles kota w worku, to wszytko
naprawde nie wiem w czym problem, przeciez chcacemu nie dzieje sie krzywda

pozdrowienia

ford_driver

gercons
28-11-2007, 09:47
nie mieszkam na stałe w Polsce więc trochę to komplikuje polski leasing

;-)

ford_driver
28-11-2007, 09:54
no comments

gercons
28-11-2007, 10:25
dobra
poczekajmy o momentu jak odbierzesz swojego mk_IV

dziś widziałem piękną wersję w BEMO ..... Skóra i wentylowana alcantara nasiedzeniach
oraz wbudowane displaye DVD w zagłowkach

tak się zastanawiałem, w przypadku wypadku twarz pasażerów uderza w te ekrany od DVD ?

Rufio
28-11-2007, 10:43
Problem z wyposażeniem dodatkowym wszędzie jest taki sam. Cena rośnie absurdalnie. A przy odsprzedaży dostaniemy tyle ile za normalnie wyposażony samochód z tego samego rocznika, może kilka procent więcej.

Odnośnie odsprzedaży spadek wartości jest największy po pierwszym roku użytkowania

jak brałem w leasing BMW roczne to było to tak:
320d nowy z dobrym wyposażeniem 175 tys złotych - rocznego kupiłem za 120tys
530d nowy z pełnym wyposażeniem 320 tys złotych - 11miesięcznego za 205tys
Oba miały przebieg 25 tys km, kupione u dealera w Polsce , pakiet ubezpieczeniowy za 4%

Jak mamy czas i godzimy się na kupienie używanego z gwarancją, to jest to jakieć roziązanie.
I żeby nie było,BMW320d kombi za 120 tys złotych ma ksenony, skórę, no i silnik 163KM

gercons
28-11-2007, 10:58
chociaż, biorąc od kogoś auto po rocznym leasingu , to sam wiesz jak jest
nie jest tak dopieszczone jak od prywatnego usera
myte na myjni automatycznej,maska nie otwierana póki nie trzeba dolać płynu,zaschnięty bród na felgach ( po roku krzywych)

generalnie sporo rys itd, także wnętrze...

MZ samochód po rocznym leasingu jest w gorszym stanie niż 3 letni kupowany od prywatnego właściciela

ale, to oczywiście zależy od szczęścia kupującego

Mój znajomy, godzinę po odbiorze nowego Audi A6 z salonu,biały welur i skóra, pojechał ze swoim psem na spacer w deszczu po lesie.......

:fcp5

ford_driver
28-11-2007, 12:07
MZ samochód po rocznym leasingu jest w gorszym stanie niż 3 letni kupowany od prywatnego właściciela

czyli twoje Mondeo po roku bedzie mialo juz 3 lata ??

nie jest wazne czy to leasing, kredyt, finansowanie ze srodkow wlasnych - wazne jest to kto i do czego auto uzytkowal

Mój znajomy, godzinę po odbiorze nowego Audi A6 z salonu,biały welur i skóra, pojechał ze swoim psem na spacer w deszczu po lesie.......

czyli masz normalnych znajomych, co by zmienilo gdyby pojechal nim do lasu tydzien pozniej ?
kupil samochod po to zeby mu sluzyl a nie odwrotnie co w tym dziwnego ?

pozdrowienia

ford_driver

Rufio
28-11-2007, 13:48
chociaż, biorąc od kogoś auto po rocznym leasingu , to sam wiesz jak nie jest tak dopieszczone jak od prywatnego userajest

Akurat te BMW to są demonstracyjne auta dealera, lub samochody BMW Niemcy.
Oba które bralem pachniały jeszcze nowością,
Pracownik BMW Polska tłumaczył mi że są rozliczani w jakim stanie oddają samochód.

danielr
28-11-2007, 13:55
Gercons twoja przygoda z fordem jest smieszna :)
Klient, ktory napatrzyl sie na innych kolegów jak kupuja merrcedesy bmw i audi a6 nagle zapragnal sie rowniez szarpnac. Wzial wiec swoja walizke pieniedzy i chociaz nie mieszka w Polsce przytargal ja do dilera, zeby kupic nie istniejacy samochod. Oczekiwanie klienta oczywiscie jest standardowe - natychmiastowy odbior i obsluga jak w przypadku zakupu maybacha. Sorry facet ale "takie rzeczy to tylko w erze".
Jakbys uciułał dodatkowo jeszcze jedna walizke pieniedzy to mozesz sobie zadzierac nosek i szarpac sie na A6 i megaszybki czas dostawy. Ale ty wziales malutka walizeczke i kupiles najtansza fure w tej klasie a teraz chcesz nia latac ? Zastanow sie troche. Nie kupiles nawet titanium tylko wybrales najtansze promo i ciagle jeczysz. A to klimy nie potrafisz wylaczyc a to plastik ci sie nie podoba itd itd. A jedyny argument "w samochodzie za stowe to wszystko musi byc na wypasie". Otoz nie jest to prawda i wszyscy o tym wiemy. Po co leczyc kompleksy i co chwila podkreslac te wielkie pieniadze, ktore wydales ? Typowy ciułacz dorobkiewicz z zapedami na miliardera :(

Co do leasingu - to tylko forma finansowania. Ja mondeo mam w leasingu i szanuje je tak jak prywatne. Nie graj fachmana tam gdzie sie nie znasz kompletnie. Tego typu fachmanow to na peczki jest na polskich gieldach. Jeden ma lepsze teorie od drugiego a jak przyjdzie wycieraczki zmienic to po assistance dzwonia... ehhh


nie pozdrawiam tym razem

juro1
28-11-2007, 14:42
Z audi to nie jest tak że go odbierasz od razu, mój szwagier w Niemczech kupując jedną z bardziej dopchanych opcji czekał 3 miesiące, więc i tak dłużej niż na mondeo choć wydał tyle na nigo co ja za trzy mondki

ford_driver
28-11-2007, 14:55
audi to nie jest tak że go odbierasz od razu, mój szwagier w Niemczech kupując jedną z bardziej dopchanych opcji czekał 3 miesiące,

tak samo jest w kazdej innej firmie - tak samo albo dluzej

ja czekalem na swojego Focusa od konca sierpnia do konca listopada, spokojnie 3 miesiace na auto z zamowienia - typowo do produkcji - i powiem ze i tak poszlo niezle bo balem sie ze moge nie wskoczyc jeszcze na 2005 a akurat na tym mi zalezalo.

pozdrowienia

ford_driver

gercons
28-11-2007, 15:10
danielr, a czym ty możesz się pochwalić ?
;-)

PS

najtańsza wersja mondeo kosztuje 74 tys z tego co wem
moja kosztowała 110 tys

ale co z tego ?

te 40 tys różnicy nie spowodowały skoku jakościowego użytych materiałów
w żaden sposób

ba, śmiem twierdzić,że titanium za 125 tys też tylko powierzchownie jest "lepsze"

Więcej pokory

PS

mz ze swoim MKIV ściemniasz

danielr
28-11-2007, 15:36
nie wiem czy mam sie czym chwalic - mam zwykle titanium. Nie bralem X, bo nie chcialem miec Alcantary , grzanych foteli , regulacji zawieszenia i klawisza zamiast kluczyka.
Dorzucilem za to pare rzeczy moim zdaniem poprawiajacych funkcjonalnosc i tyle.

Co do roznic - niestety występują i to spore. Na pierwszy rzut oka najwiekszą róznice widac w wykonaniu foteli przednich.
Przejedz sie do salonu i porownaj fotele w wersji promocyjnej i jakiejkolwiek titanium/titanium X. Maja np. kompletnie rozne trzymanie boczne (oczywiscie na korzysc titanium).
Kolejna różnica - coś co jest ostro dyskutowane na forum pt. "czy to alu czy to plastik". W wersjach promo wiekszosc konsoli jest z plastiku udajacego aluminium. W titanium srodek jest z aluminium , listwy boczne na drzwiach tez. Innych roznic teraz nie pamietam ale bylo tego jeszcze kilka spraw. To tlumaczy czesciowo roznice w cenie. I mozesz wierzyc lub nie ale naprawde nic u mnie mnie skrzypi, nie trzeszczy, nie rysuje sie od paznokci - po prostu działa jak trzeba ;) A najwieksza zaleta jaka ma ten samochod dla mnie to mozliwosc pozostawienia go pod sklepem czy przed kinem na 2 godziny i glowa wolna od myslenia czy ktos mi go juz ukradl czy za chwile... Nie wiem czy mialbym taki komfort parkujac inne slynne marki, ktore ciagle przytaczasz.

juro1
28-11-2007, 15:46
Co do siedzeń to te lepsze są tylko w Titanium , wersia ambiente, TRrend, gia, gold, silver niestety mają takie samo, różnią się tylko materiałem. A te druty o których pisał gercons niestety nie mają nic wspólnego z konstrukcją która utrzymuje siedzisko, są to tzw wpuszczenia do których jest przymocowana tapicerka w celu utworzenia profili. Titanium ze względu na droższe siedzenia mają to oparte na innej konstrukcji tzn lepszej.

gercons
28-11-2007, 15:55
dalej uważam,że lepsze fotele i prawdziwe aluminium nie jest warte dopłaty 40 tys złotych, bowiem markę tego modelu będą budować raczej auta budźetowe

Potrzymuje również zdanie,że dopłata za fabryczną nawigację 5.000 zł jest nieporozumieniem w Polsce. W NIemczech ma może sens, bo tam działa



co łatwo zobaczyć, patrząc chociażbyn na otoMoto jakie wersje salonowe np VW Passata odsprzedają ludzie po 2-3 latach. Nie są to najbardziej wypasione

ford_driver
28-11-2007, 16:26
niestety doatki kosztuja i to wszedzie czy to bedzie Ford czy BMW czy VW

nie ma miekkiej gry doposazenie auta fabrycznie kosztuje i do duzo

najtańsza wersja mondeo kosztuje 74 tys z tego co wem
moja kosztowała 110 tys

ale co z tego ?

te 40 tys różnicy nie spowodowały skoku jakościowego użytych materiałów
w żaden sposób

sorry ze to powiem ale jak czesto krecisz, gdyz roznica nie wynosi opisane przez ciebie 40 tys zł a jedynie
110 tys - 94 tys = 16 tys zł

poniewaz najtansza wersja z silnikiem ktory ty posiadasz (2.0 tdci DPF) kosztuje 94 tys zł i jest

bez świateł przeciwmgnielnych,
bez elektrycznych szyb z tylu,
bez automatycznej klimy,
bez automatycznych wycieraczek,
bez automatycznego lusterka,
bez radia,
bez alu felg,
bez podgrzewanej przedniej szyby,
bez skorzanej kierownicy (chyba)

o ile wiem promocyjny Gold nie jest budowany na podstawowej wersji Ambiente

pozdrowienia

ford_driver

MyDLo
28-11-2007, 16:55
A moze poprostu gercons to koles ktory robi sobie jaja z tego forum. Przeciez wszystko co napisal do tej pory to mogl sobie wymyslec. Coraz bardziej kreci.

Tatanowy
28-11-2007, 16:57
Zaczynam myśleć podobnie...

gercons
28-11-2007, 17:03
Tatanowy
zapraszam w sobotę na piwo

pozdr

witekga
28-11-2007, 17:45
[quote="danielr"]
Podsumowując - pamiętajcie, że to my budujemy dziś opinie o nowym modelu.

A ja myślę, że opinię o nowym modelu buduje nowy model. Jeśli klima nie działa to mam napisać, że działa ???

gercons
28-11-2007, 17:57
witekga

zauważyłem,że największymi przeciwnikami moich opinii o tym nowym modelu auta są
szczęścliwi posiadacze tego modelu albo ci co ten model zamówli

ja wiem,że moimi wpisami psuję im przyjemność z posiadania lub przyjemność z marzeń,ale jeśli coś jest do dupy to o tym piszę

ja już kupiłem,przejechałem 20 tys km

myślę,że na moje posty wchodzićbędą raczej Ci co mają zamiar kupić ten model
może po roku od premiery poprawione są już błędy. Nie wiem

ja piszę tylko o tym co dotyczy egzemplarza i nierozumiem tych ataków na to co piszę

za 105.100 zł (cena cennikowa) można domagać się już doprocowanego auta

[ Dodano: 28-11-2007, 19:05 ]
acha

chętnie umówię się na weryfikacje moich zastrzeżeń z kimś z Forda Polska albo z prasy fachowej / motoryzacyjnej

Służę czasem i konatktem na PW

wesmond
28-11-2007, 19:02
chociaż, biorąc od kogoś auto po rocznym leasingu , to sam wiesz jak jest
nie jest tak dopieszczone jak od prywatnego usera
myte na myjni automatycznej,maska nie otwierana póki nie trzeba dolać płynu,zaschnięty bród na felgach ( po roku krzywych)

generalnie sporo rys itd, także wnętrze...

MZ samochód po rocznym leasingu jest w gorszym stanie niż 3 letni kupowany od prywatnego właściciela

ale, to oczywiście zależy od szczęścia kupującego

Mój znajomy, godzinę po odbiorze nowego Audi A6 z salonu,biały welur i skóra, pojechał ze swoim psem na spacer w deszczu po lesie.......

:fcp5


No cóż jeśli o nic się nie dba to o auto też. Proszę nie kituj mi tu o rocznym zajeżdżonym aucie 80% właścicieli aut nawet w leasingu o nie dba-podkreslam WŁAŚCIELI (Ci którzy za nie sami płacą raty )

[ Dodano: 28-11-2007, 20:09 ]
jak zwykle zależy wszystko od ludzi,którzy się tym zajmują

ja zmieniałem firmę leasingową więc musieli mnie sprawdzić
ty kontunuowałeś, więc miałeś już swoją historię

jak byłem u dilera POD KONIEC kwietnia 2007

nie miał: ani prospektu, ani próbek tapicerki,ani próbnika kolorów
tylko ksero wyposażenia w wersji Gold X

i czas oczekiwania ..... 21 dni bo żandego Mondeo nie było jeszcze w Polsce

ba, nawet dilerzygo jeszcze nie widzieli


Ech zamówiłem auto 25 czerwa br. zapłaciłem zaliczkę 15% wyprodukowali je 18 sierpnia.
W polsce był 3 września a 10 u dealera wówczas gdy dealer miał kartę wozu Fundusz leasingowy przelał resztę kasy i odebrałem auto 11 czerwca. Więc straszne masz perypetie.
I jeszcze jedno pierwszy to jest mój samochód w leasingu.
Za titanium z biksenonami i kilkoma dodatkami zapłaciłem 104700zł .....

ford_driver
28-11-2007, 19:13
ja piszę tylko o tym co dotyczy egzemplarza i nierozumiem tych ataków na to co piszę

wybacz ale jak dla mnie czasami piszesz bzdury, lagodnie mowiac rzeczy mijajace sie z prawda

pomimo tego rozumiem ze jakis model auta moze byc nieudany co wiec zgadzam sie ze pojedynczy egzemplarz tez,
lecz moim zdaniem w tym przypadku problem lezy gdzie indziej

pozdrowienia

ford_driver

gercons
28-11-2007, 19:24
ford_driver
wybacz,ale nie jesteś dla mnie autorytetem w zakresie MK IV

danielr
28-11-2007, 20:24
Podsumowując - pamiętajcie, że to my budujemy dziś opinie o nowym modelu.

A ja myślę, że opinię o nowym modelu buduje nowy model. Jeśli klima nie działa to mam napisać, że działa ???

Nie wiem czy mnie dobrze zrozumiales. Jak klima nie dziala to nie dziala i wiadomo, ze o tym tu piszemy. Od tego jest to forum. Ale jak zaczniesz pisac, ze klima nie dziala, a okaze sie ze wciskasz zly klawisz to dla mnie jest to niepotrzebne budowanie zlej opinii i tyle. O tym samym problemie mozna napisac "pomozcie - nie umiem wlaczyc/wylaczyc klimy" albo mozna napisac "klima jest zepsuta bo sie jej nie da wylaczyc i kazdy ford jest do d... mondeo mkIV to juz w ogole" :)

Dodatkowo apropos opinii o produktach. Jest takie cos jak tzw. marketing wirusowy. Jedna z form dzialania to wlasnie puszczanie opinii na forach na temat produktow. Zadaniem firm, ktore sie trudnia takim marketingiem jest wywolywanie na czytelniku wrazenia, ze prywatna osoba kupila produkt i albo go zachwala albo go ciagle krytykuje. Nie zdawalem sobie sprawy do niedawna jaka kasa moze za tym stac i jakie powazne firmy angazuja specjalistow od takiego marketingu (zwlaszcza tam gdzie liczy sie opnia uzytkownika, polecenie z ust do ust itp.) Na przyklad w branzy farmaceutycznej w tej chwili panuje rozkwit takich trickow. Fora internetowe sa idealna sprawa do takiej dzialalnosci. Zobacz jak latwo jest kontrolowac opinie na temat jakiegos produktu i jaki to ma potezny wplyw na kogos kto np. zastanawia sie czy kupic mondeo czy passata w podobnej cenie.

gercons
28-11-2007, 20:29
I tu cię zmartwie. W serwisie dziś stwierdzono,że wypadł konektor z przekażnika nawiewu ciepłego powietrza....

A co do wahań między Passatem a Mondeo. Mondeojest ładniejsze

danielr
28-11-2007, 20:35
OK i co chcesz przez to powiedziec bo nie zrozumialem? Ze serwis rozpoznal usterke i Ci to naprawi za free w ramach gwarancji ? Czy po raz kolejny w standardzie, ze ford jest do niczego bo koledze w audi nie wypadl przekaznik ? :)

[ Dodano: 28-11-2007, 21:42 ]
czas na konkrety na temat:

http://www.motofakty.pl/artykul/ile_tra ... tosci.html (http://www.motofakty.pl/artykul/ile_traca_na_wartosci.html)

http://maxspeed.blog.onet.pl/2,ID262894213,index.html

milego czytania :)

keisim
29-11-2007, 17:38
"W titanium srodek jest z aluminium , listwy boczne na drzwiach tez
...

danielr, głowy nie dam ale moim zdaniem żaden z elementów, które wymieniłeś nie jest wykonany z aluminium. Metalowe są prawdopodobnie jedynie klamki drzwi. Na konsoli środkowej i listwach (bocznych i przed pasażerem) pozostają ślady nawet po lekkim przejechaniu paznokciem. Czy tak zachowywałoby się aluminium? :fcp13

Listwy na pochwytach drzwi na pewno są z tworzywa sztucznego - wiem bo wyjmowałem.

Najważniejsze jednak, że wygląda toto całkiem przyjemnie :fcp1

gercons
29-11-2007, 17:41
trudno "szczotkowane aluminium" zarysować normalnie paznokciem

mz jest to napylane pcv, choćby ze względu bezpieczeństwa

ale fakt, wygląda dużo lepiej od plastikowego chromu

danielr
29-11-2007, 18:01
co do bokow - racja , to raczej plastik. Srodkowa konsola teraz to juz sam nie wiem... w folderze napisali aluminium, w cenniku tez. Handlowiec wygladal na przekonanego i rzeczywiscie widac roznice. Nie wiem moze to i plastik.

smithy
30-11-2007, 08:49
Gercons daj juz spokoj, z tym mondeo, to naprawde swietny wozek, za przyzwoita cene, albo zmien forum

pio25
03-12-2007, 00:51
juro1

c-klasse (nowa) przy lepszym wyposażeniu kosztuje 118.000 tys złotych

nie wiem ile kosztuje Titanium - X, ale chyba tyle samo

-----------------------------------------
Klasa C Limuzyna w niezbyt wyszukanej opcji ale już możliwej (moc silnika).
Cena podstawowa 130 500 PLN
Linia stylizacyjna CLASSIC 0 PLN

Wyposażenie dodatkowe 6 621 PLN
Cena całkowita z VAT 137 121 PLN
Wszystkie podane powyżej ceny zawierają podatek VAT.
Dane techniczne
Liczba drzwi/miejsc 4 / 5
Obręcze kół Alufelgi 7 szpr., 16"
Skrzynia biegów/skrzynia mechaniczna Mechaniczna skrzynia biegów (6)
Moc / Pojemność skokowa 135 kW ( 184 KM ) / 1796 cmł
Liczba cylindrów 4
Zużycie paliwa
Miasto 10,5 - 10,7 (l/100 km)
Poza miastem 5,8 - 6,0 (l/100 km)
Cykl mieszany 7,6 - 7,8 (l/100 km)

Emisja CO2 (cykl mieszany)
180 - 185 g/km