Zobacz pełną wersję : [Focus 2014-2018] Wzrost spalania na nowej benzynie 95 - E10.


weteran bezdroży
02-02-2024, 07:25
Obserwuję wzrost zużycia paliwa o około 0,2 - 0,3 L /100 km,
w 1,0 Ecoboost po zmianie paliwa na 95 E10.
Może nieco mniejsza moc, częstsze szarpnięcia itp. Czy u was podobnie, czy zauważyliście różnicę w pracy silnika?
Czy może jest to przejściowy stan - adaptacja sterownika, układu wtryskowego, korekty dawek paliwa?

kln1920
02-02-2024, 07:42
Wzrost spalania będzie, przecież litr e10 jest mniej kaloryczny, niż litr e5

konieczko5
02-02-2024, 07:42
...

AdoKrycha007
02-02-2024, 08:16
ja bym do silnika EB nie lał nigdy 95, no ale co kto woli...

Mirek01
02-02-2024, 08:47
ja bym do silnika EB nie lał nigdy 95, no ale co kto woli...Dlaczego ? Ja już leje E10 z 9 lat i silnik żyje 1.0 ecoboost 125 ps 2014 rok. I zgadza się pali E10 trochę więcej niż E5 .

Wysłane z mojego M2101K9G przy użyciu Tapatalka

AdoKrycha007
02-02-2024, 09:39
poczytaj o spalaniu stukowym i LSPI w tym silniku.

Foka mk4
02-02-2024, 12:15
ja bym do silnika EB nie lał nigdy 95, no ale co kto woli...
Ten silnik jest przystosowany do tego paliwa. Nawet na wlewie jest o tym informacja.

AdoKrycha007
02-02-2024, 13:11
super.
a interwał serwisowy mówi żebyś olej zmieniał co 30 tys.
przestrzegasz ?

poczytaj o LSPI w silnikach EcoBoost. choćby wiele tematów na tym forum.

konieczko5
02-02-2024, 13:55
...

kln1920
02-02-2024, 14:37
Ale nie w takim stężeniu

Kamil2903
02-02-2024, 17:22
Może taki lekki off topic ale jednak zawarty w temacie. Zastanawiam się dokąd to wszystko zmierza... Silniki diesla obecnie są passe, bo normy zanieczyszczeń, a z punktu widzenia użytkownika mają DPF, adblue, egr i inne duperele, które komplikują cały układ i sprawiają, że naprawy idą w tysiące. Ludzie przesiedli się na benzyny (zaakceptowali silniki pojemności 1 litra itd) i nawet jakoś to się zaczęło turlać, dorzucili filtry gpf, ale dają radę. To teraz wszyscy wpadli na pomysł polepszenia wszystkim samopoczucia i zwiększenia ilości etanolu. No i jak można było przewidzieć 'coś' zaczyna się dziać, a wszystko w imię jakichś urojonych norm które wymyślają ludzie odcięci od rzeczywistości... No sorki, musiałem to wylać z siebie, bo czuję, że ta kiedyś rozwinięta Europa cofa się w stosunku do reszty świata....

papkin44
03-02-2024, 04:39
Mnie zastanawia co innego, dlaczego wciąż tak mało produkuje się silników pod zasilanie LPG. Nie mam tu na myśli możliwości zagazowania auta, tylko pewien trend ograniczania się koncernów motoryzacyjnych do projektowania silników fabrycznie dedykowanych pod LPG (głowice z trwalszych materiałów, kolektory już dostosowane do instalacji, zbiornik paliwa montowany na linii produkcyjnej ... no i oczywiście sam sterownik i pozostałe podzespoły). Dlaczego miałoby to wyjść drożej niż projekt i wykonanie silnika diesla? Dlaczego ludzie chętniej kupują diesle?

rav 75
03-02-2024, 04:50
Wiem że nie w temacie ale z tymi GPF-ami to jest tak że co chwila jakiś Hyundai przyjeżdża na dopalanie. Więc może dają (te GPF-y) radę ale nie wszędzie. Wiem już że w większości przypadków winę ponosi użytkownik poprzez swoją "ekologiczną" eksploatację, kilka egzemplarzy wróciło na świecący check z winy zatankowanego paliwa E10. Przypadek?
Kolega w Superbie 3 w mocnej benzynie jest już ofiarą paliwa E10. Na tą chwilę serwis zarobił tylko kilka tyś złotych na wymianie uszkodzonych elementów układu wydechowego zalecając paliwo o wyższej liczbie oktanowej a przede wszystkim mniejszej ilości biokomponentów.

konieczko5
03-02-2024, 07:12
...

krzysztofSJZ
03-02-2024, 09:47
Tam nie ma 10% etanolu.

tak jest, etanolu jest około 7,3% co nie zmienia faktu że w moim przypadku jeżdżąc kugą tą samą trasą w podobnych warunkach a nawet w grudniu był większy mróz , a w sumie teraz nie ma spalanie mi wzrosło prawie o 1 litr/100km, i jak na złość samemu sobie wlałem tego 48 litrów

Bump: dlaczego wciąż tak mało produkuje się silników pod zasilanie LPG
a to nie wiesz że LPG jest już passe i nie ekologiczny w Unii? będzie tak samo zakazany jak gaz ziemny do ogrzewania i gotowania

Bump: Dlaczego ludzie chętniej kupują diesle?

PB 9l/100 a ON 5,6/100 tak jak w moim przypadku kuga 1,5 120 KM focus 2,0 150 KM jest różnica? dodam że sam preferowałem Pb po doświadczeniach Laguną 2 2,2DCI, teraz jak na razie nie wiem co myśleć

cezarg1410
03-02-2024, 12:25
Znajomy przesiadł się z passata b7 1.8 tsi na b8 2.0 Tdi i spalanie w jeździe po Warszawie (ten sam kierowca, te same warunki) spadło z 14/100 do 9/100.
Dlatego właśnie ludzie kupują diesle. Po prostu diesel lub LPG to zbyt dużo kasy w portfelu kierowcy, dlatego trzeba wmówić ludziom że to zło i zakazać.
Polityka.

kln1920
03-02-2024, 12:30
Kiedyś jeszcze można było uznać, że diesel jest droższy w naprawie, więc jeśli nie trzaska się multum kilometrów, to lepiej benzyna. Ale odkąd downsizing i ekooszołomstwo weszło na dobre, to dobrych silników benzynowych jest praktycznie jak na lekarstwo. Doszło do tego, że diesle są bardziej niezawodne niż benzyny, a koszta napraw zbliżone.

Jakoob
03-02-2024, 17:26
Etanolu jest obecnie więcej o około 2-3% więc nie jest to przeskok o 5%. Oczywiście, że nie jestem zadowolony z tego całego przejścia, jednak pół Europy już na tym jeździ i cuda się nie działy.

Po prostu zaczęliście zwracać uwagę na to, czego wcześniej pedantycznie nie sprawdzaliście. Podobnie z usterkami u kolegów/szwagrów itp., coś się popsuło - winna benzyna, temat na topie :)

konieczko5
03-02-2024, 18:00
...

cezarg1410
03-02-2024, 19:38
Twój samochód może palić nawet 1/100 a nawet produkować ten gaz i zupełnie mnie to nie interesuje.
Opisałem różnice w spalaniu mega podobnych aut z tym samym kierowcą. I tyle.

weteran bezdroży
03-02-2024, 19:56
Wlałem benzynę premium 98 oktanową do pełna na tej samej stacji - od razu poprawa, spalanie nie wiem, inne trasy, chyba mniejsze, lepsza elastyczność i płynność pracy silnika. Wcześniej w czasach 95 E5 tankowałem czasem benzynę premium 98 oktanową - nie zaobserwowałem różnicy. Teraz jest.
Jeżdżę , obserwuję..

krzysztofSJZ
03-02-2024, 21:07
Po prostu zaczęliście zwracać uwagę na to, czego wcześniej pedantycznie nie sprawdzaliście

na pewno masz sporo racji, akurat ja np. mam jakoś tak w nawyku zerknąć na zuzycie paliwa po trasie, tym bardziej po zalaniu E10 byłem bardzo ciekawy jak będzie ze spalaniem i trochę mnie zatkało, powiedzmy średnio około 1 litra więcej niż na E5, a trasa dokładnie ta sama od lat i powiedzmy na E5 jezdziłem w mrozne dni, a teraz już prawie wiosna, w necie można wyczytać wiele informacji na temat E 10 np. o korozji wtryskiwaczy itp. a w E5 to niby wody nie było? czaami można pomysleć że niektórzy pisarze w necie próbują nakłaniać do Pb 98 która ze względu na cenę była mniej popularna więc jest okazja nagonić klienta

Bump: lepsza elastyczność i płynność pracy silnika.

ja na elastyczność czy też przyspieszenie lub płynność nie narzekam jest ok ino to chlanie zaczyna mnie zastanawiać :619::619::619:

AdoKrycha007
03-02-2024, 21:27
Zalewanie EcoBoosta benzyną 95E5 było proszeniem się o kłopoty, a zalewanie go teraz 95E10 to już w ogóle...

krzysztofSJZ
03-02-2024, 21:45
Zalewanie EcoBoosta benzyną 95E5 było proszeniem się o kłopoty

przeciw waga musi być :619::619::619:

https://www.youtube.com/watch?v=_ncykbYl4qU

grzechu913
04-02-2024, 09:38
Zalewanie EcoBoosta benzyną 95E5 było proszeniem się o kłopoty, a zalewanie go teraz 95E10 to już w ogóle...A jakieś uzasadnienie ,dlaczego kłopoty ?

Wysłane z mojego RMX3363 przy użyciu Tapatalka

smietana
04-02-2024, 09:45
Wszedzie udowdniono ze uzytkownik nie znajdzie roznicy miedzy starym a nowym a tu sie twierdzi ze 1l wiecej pali i ogolniej gorzej jezdzi [emoji23] smiech na sali. Wiecej pali bo mamy zime. Zawsze w okresie jesienno zimowym auta wiecej pala, zarowno benzyniaki jaki diesle. Poczekajcie do lata i zobaczymy gdzie ten litr wiecej [emoji23]
A najlepsze jest to ze juz im cos rdzewieje. A to wczesniej wilgoci w silniku, baku, w przewodach nie bylo? Serio? Jedynie co moze szybciej sie zniszczyc sa przewdoy gumowe ale nie na tyle szybko ze za rok juz do wymiany moze nie po 20 latach a po 18. Wiec jaka to roznica. Szukacie problemu gdzie go nie ma i tyle. Tankujcie sobie 98 i dajcie sie nabijac w butelke. 98 to nie panaceum na problemy i nie jest jakas cudowna ze wypiera wilgoc z auta .




Zalewanie EcoBoosta benzyną 95E5 było proszeniem się o kłopoty, a zalewanie go teraz 95E10 to już w ogóle...

Druga czesc to same brednie.

grzechu913
04-02-2024, 10:16
Bo Polacy mają taką mentalność w głowie ,że jak dziś w TV by im ktoś powiedział że tankując E10 ,z dnia na dzień padnie silnik to uwierzą. Ale ma lekarstwo ,zalewać pb98 plus specyfik za ok 100 zł na zbiornik i będzie wszystko cacy i pycha . Dają się nabijać w butelkę aż miło [emoji1787][emoji1787][emoji1787][emoji1787]

Wysłane z mojego RMX3363 przy użyciu Tapatalka

smietana
04-02-2024, 10:19
@up tez jestem tego zdania. Wpkyw pewnie jakis ma jak kazda zmiana, ale nie na tyle zbey widziec to po 1msc uzytkowania. No i jak padnie nie po 20 a po 18 latach to a jaka to roznica? Zadna.

AdoKrycha007
04-02-2024, 10:50
Nie.

Chodzi o LSPI w tym silniku, które od początku było problemem.
Na starej 95-tce, E5, były z tym problemy, a teraz na gorszej jakościowo E10, będzie jeszcze gorzej.

Dlatego mądre głowy od początku radziły i radzą lać 98 (tym bardziej teraz, gdy ona jest dalej E5, a nie E10), do tego i innych downsizingowych silników.

Do wolnossących se można lać co komu pasuje i różnicy nie będzie.
A w silnikach EB będzie.

O dieslu nie rozmawiam, bo on jest do traktorów i nie o nim jest ten temat.

grzechu913
04-02-2024, 13:49
Lspi ,to akurat występuje przy małych obr ,a dużym obciazeniu. Wystarczy nie katować samochodu na 5-6 biegu od 1500 obr i będzie dobrze,tylko zmieniać biegi wcześniej ,np na 3-4 jak mam kogoś wyprzedzić .zresztą jak się ustawi monitoring czujników Knock 1 i 2 ,to widać że np na 4 biegu przyspieszając w zakresie 1500-2200 wartości są dużo większe ,czyli możliwość wystąpienia wyższa . Ale już powyżej 2500-3000 spada do normalnych wartości. Ale zrobiło z silnikami co zrobili,doszło turbo ,więc jak auto ciągnie od dołu to tak katują silniki. A i to zdrowe dla układu korbowego i tłoków .

Wysłane z mojego RMX3363 przy użyciu Tapatalka

krzysztofSJZ
04-02-2024, 14:18
a tu sie twierdzi ze 1l wiecej pali i ogolniej gorzej jezdzi

czytasz posty dokładnie na które odpowiadasz?, moze tam u was gdzieś zima jeszcze jest, u nas była w grudniu i wtedy miałem zalaną Pb 95 E5 wtedy były temperatury minusowe cały styczeń mamy na plusie i akurat w styczniu nalałem E10 około 48 litrów, i jakos dziwnym trafem spalanie zwiększyło się o około 1 litr/100, wyraznie zaznaczyłem że nie stwierdzam pogorszenia pracy silnika, auto jezdzi tak jak jezdziło płynnie, przyspiesza, spalania stukowego nie ma, ale z czegoś ten jeden litr się wziął, i zanim zaczniesz śmiech na sali czytaj posty ze zrozumieniem

Bump: Wiecej pali bo mamy zime.
niestety Kolumbem nie będziesz już dawno odkryli że w Polsce jest zima i auta więcej spalają

edmun
04-02-2024, 17:07
Jeśli chodzi o większe spalanie.
Z racji że E10 w Anglii jest od dłuższego czasu to moje wyższe spalanie w 1.6EcoBoost w porównaniu do wyników innych użytkowników forum (z Polski) widocznie nie wynika tylko i wyłącznie z gorszej nawierzchni. Ciężko bowiem wytłumaczyć skąd mój ecoboost pali tak dużo, kiedy jest autem raczej zadbanym i nie ma w nim nic tak właściwie do naprawy. Czy to będzie paliwo? Któż to wie. Trzeba by w kanistrach przywieźć lepsze z kontynentu i liczyć na identyczne warunki testowe
Co do LSPI to widocznie mój to ewenement że tankując to gorsze paliwo jakoś się silnik nie chce rozpaść.
Jedyna co pamiętam to jak we Włoszech zalalem od zera do pełna benzyny 99oktanowej to przez 3 dni miałem błędy czujników ilości tlenu w dawce.
Wyjechałem "lepsze" paliwo, zatankowałem normalne i problem zniknął

Foka mk4
05-02-2024, 06:32
A ja sądzę, że jak by nam nie powiedzieli że jest zmiana paliwa to nikt na tym forum by o tej kwestii nie pisał. Taka to nasza mentalność. Panowie, lejcie i jeździjcie, cieszcie się samochodem i tyle. I jeszcze jedno. Kolega tu powtarza jak mantrę "LSPI". Proszę zagłębić się w fachową literaturę i pogłębić wiedze na ten temat. Na spalanie stukowe największy wpływ ma styl jazdy. I to jest zabójstwo dla motoru. W kolejnej etapie olej silnikowy i gdzieś daleko liczba oktanowa paliwa. Sterowniki silnika radzą sobie ze zmienna liczba oktanów w paliwie.
Pozdrawiam.

konieczko5
06-02-2024, 07:38
...

edmun
06-02-2024, 08:53
Wiesz. wjeżdżając do Europy opon nie zmieniam :⁠-⁠)
Pagórkowaty teren to działa w dwie strony.
Jak się gdzieś wjedzie to się z czegoś też zjedzie :⁠-D
Niższa średnia prędkość w UK również miałaby pomagać z wynikiem średniego spalania czyż nie?
Zawsze wjeżdżając do Europy byłem mocno zaskoczony że spalanie było niższe niż zakładane.
Można teoretyzować że z racji że tankuje na MOPach (głównie) to boli cena za litr więc może podświadomie noga nie ciśnie tak mocno (choć bardziej palec na przycisku tempomatu), ale największą różnica pomiędzy Anglia a np. Francja to jednak nawierzchnia, gdzie w UK jedziesz po tarce/chropowatej powierzchni aby we Francji nagle czuc sie jakbys stracil sluch (zjezdzasz na A12 i zawsze wrazenie jakby auto dostalo zestaw uszczelek ultra plus z pakietu premium luxury).

Ale.. ja tu pitu pitu a E10 w Anglii weszło w życie w 2021 roku.

Opony przez lata są zazwyczaj te same.
Felga ta sama.
W 2022 o ile pamiętam wstawiłem większe hamulce od ST więc tu spalanie miało iść do góry bo masa na osi większa (do rozpędzania).
Stacje paliw w kółko te same, w 2023 zmieniłem na jeszcze tańszą stacje niz w poprzednich latach.

Zetknąłem w statystyki spalania i?
2018 8,50
2019 8,19
2020 8,53
2021 8,31
2022 8,31
2023 8,36

Tak więc liczby nie kłamią.
Różnicy nie ma.
a mowimy o średniej z 20000+ kilometrów rocznie i aucie którym jeżdżę tylko ja.
Żebym jeszcze widział jakieś znaczace różnice to byłbym w stanie powiedzieć że E10 wpłynęło na spalanie. ale tych różnic nie widać.

osobną sprawą jest pitolenie że to wszystko w imię redukcji emisji spalin.
Jeśli miałoby to zredukować emisję, to miałoby się to odbić na spalaniu. Mniejsze spalanie, mniejsza emisja.
A mniejszego spalania brak.

Mała anegdota.
Tydzień temu byłem ze swoim 4x4 na przeglądzie.
Przegląd nie przeszedł bo okazało się że sprzedający (rok temu) wyciął DPF i zostawił dziurę.
Nie ma DPF, nie ma problemu ze się zapycha co nie?
Ale.. auto przeszło śpiewająco wszystkie testy emisji.
Mój mechanik dospawał kawałek metalowej puszki i przegląd został podbity, bo testy emisji przeszły pozytywnie a na aucie nie ma "ewidentnych śladów grzebania przy DPF" bo tester nie widzi dziury.
Ten sam tester który kilka godzin wcześniej zaznaczył że widać ślady że "DPF system show signs of being tempered".
I? I wszystko jest zgodnie z przepisami.
I teraz ja jeżdżę dużym po drogach emitując mniej spalin niż auto które ma DPF.
Jak śledzę wszystkie regulacje Euro, DPFy, EGRy, Adblue czy GPF, to jedyne co widzę to naciski aby ludzie koniecznie zmieniali auta na nowsze.
Czego nie widzę, to sensu i logiki że to wszystko dla naszego zdrowia.

M.A.G.
06-02-2024, 17:48
2018 8,50
2019 8,19
2020 8,53
2021 8,31
2022 8,31
2023 8,36

Piękne podsumowanie wątku :mrgreen:

Lać i jeździć - nie marudzić :one:

Pozdrawiam wszystkich :D

papkin44
07-02-2024, 16:05
a mowimy o średniej z 20000+ kilometrów rocznie i aucie którym jeżdżę tylko ja.Podałeś zestawienie porównawcze spalania z dokładnością do drugiego miejsca po przecinku :-) Przydałaby się jeszcze prędkość średnia i styl jazdy (jako przybliżenie uśrednionego obciążenia silnika).

Foka mk4
08-02-2024, 06:35
Przydałaby się jeszcze prędkość średnia i styl jazdy (jako przybliżenie uśrednionego obciążenia silnika)

Ale kolega "Edmun" nie przytoczył wyników spalania, żeby licytować się które auto mniej pali ale chciał pokazać że w Jego przypadku zmiana paliwa na tzw: "gorsze" nie wpłynęło na spalanie samochodu.

klocolus
09-02-2024, 15:16
Zalewanie EcoBoosta benzyną 95E5 było proszeniem się o kłopoty, a zalewanie go teraz 95E10 to już w ogóle...

Mój 1.6eb z chipem na 200km 98 widział może z 2-3 razy w ciągu ostatnich 5 lat, zawsze lałem 95, ma prawie 360tkm i jezdzi bez zarzutu. Teoretycznie na 98 powinienem mieć więcej mocy wg tunera bo sterownik się adaptuje ale osobiście nie zauważyłem różnicy a spalanie wręcz na minus wychodziło.

Ogólnie w teorii paliwo E10 jest mniej kaloryczne więc może trochę więcej palić. Ale

PB 9l/100 a ON 5,6/100 tak jak w moim przypadku kuga 1,5 120 KM focus 2,0 150 KM jest różnica?

Akurat tego nie można porównać, jedno to w miarę opływowe normalne nadwozie a drugie moda na szczudłach, kompletnie inna aerodynamika, masy wirujące, nieresorowane, waga itd. Focus w pb miałby pewnie min. o litr mniej.

Ale nie od dzisiaj wiadomo że diesel pali mniej, dla przykładu dokładnie taka sama jazda (bardzo spokojnie drogami lokalnymi do 110km/h) jeden za drugim na odcinku 300km moje mondeo 2.0 tdci spaliło 5.2l/100 a kolegi 2.0 ecoboost 7,6l/100. Normalnie poniżej 7l rzadko schodzę ale tym razem wyszło ładne porównanie. Jedyne różnice to u mnie kombi (minus na spalanie względem kolegi) ale w 2.0 eb felgi 19 opony 235 (też minus na spalanie względem mojego bo mam na zimę felgi 16 i opony 215) więc myślę, że się wyrównało. Oba w automacie ale u mnie powershift u niego hydrokinetyk (PS powinien mieć mniejsze opory).

TomekM_1983
09-02-2024, 18:38
Chodzi o LSPI w tym silniku, które od początku było problemem.
Weź Ty się lepiej dokształć w temacie, bo jak już ci pisali poprzednicy, pojęcie masz zerowe. Liczba oktanowa ma marginalne znaczenie, największy problem to styl jazdy kierowcy niedopasowany do silnika, olej bez homologacji do tego typu silników i za długie interwały wymiany.Mój 1.6eb z chipem na 200km 98 widział może z 2-3 razy w ciągu ostatnich 5 lat, zawsze lałem 95, ma prawie 360tkm i jezdzi bez zarzutu.
I teraz AdoKrycha007 siedzi i kmini, bo według jego światopoglądu takie coś jak EB pędzony benzyną 95 z 360 000 nalotu nie istnieje w naturze :D Normalnie błąd w Matrixie :)

Mój z nalotem 80 000 km nigdy 98 na oczy nie widział :)

Czy pali więcej? Wypowiada się właściciel Focusa 1.5 EB 182 KM w automacie:

https://www.youtube.com/watch?v=WeK0tLMFMVA