Zobacz pełną wersję : [Kuga 2020- ] zakup tuż przed liftem - czy warto?
Witajcie Kugowcy.
Jestem od krok od przesiadki z mojego S-maxa mk2 na nową Kugę w wersji Graphite Tech z dodatkami… (fhev, 2.5).
Zachęca mnie obecna promocja. Zniechęca mnie lekko wnętrze, które po obecnym s-maxie wydaje mi się regresem.
Ale już nie potrzebuję autobusu, a własności jezdne Kugi mi pasują. (byłem na jeździe testowej - auto jak dla mnie prowadzi się dobrze)
Czy z własnej praktyki, kupilibyście znów ten model, mając z nim swoje doświadczenia?
Czytałem wątek o odbiorach aut - w sumie nic dramatycznego nie znalazłem.
Zamierzam jeździć nim z 5 lat. Nie miałem dotąd hybrydy.
Sporo używam bagażnika i sporo poruszam się w trasie.
Warto poczekać na odliftowaną wersję z „większym tv” ? (wizualnie mnie nie urzekł szczególnie)
grzechu913 04-02-2024, 14:00 Jeździłem ta wersja na testach ,w Katowicach mają taką. Niby fajnie ,ale jak dla mnie dużo plastiku w środku ,dodatkowo wyciszenie nie powala na kolana. Planowałem kupić wersję vignale ,ale na obecny moment się wstrzymałem . Porównywałem też mazdę cx5 ,jakby była lepiej wyciszona ,to Kuga jest daleko za mazda ,pod względem materiałów w środku. Ale w Kuga jak i mazda ,głośno w środku od 120 ,na wysokości głowy,czyli słupki A plus od drogi. W mazda dodatkowo silnik powyżej 3500 obr ,przy ciśnieniu na ostro ,strasznie głośny . W Kuga trochę lepiej.
Jeździłem wersja 2.5 ,w jednym jak i drugim przypadku.
Proponuję Ci odbyć jazdę próbną,bo S- MAX to takie mondeo ,ale napompowane ,więc jakość materiałów i wyciszenie będzie napewno na wyższym poziomie jak w Kuga .
Wysłane z mojego RMX3363 przy użyciu Tapatalka
tomaszjan31 04-02-2024, 14:03 poczekać na odliftowaną wersję z „większym tv” ? (wizualnie mnie nie urzekł szczególnie
Tablet wraz z brakiem fizycznych przycisków na minus, reflektory wizualnie na plus.
Pytanie jaka będzie cena nowego i na czym tym razem księgowy zaoszczędzi
Akurat z soundscreenem i ANC jest cicho nawet w dieslu i przy 140. Ale tego chyba nie ma w hybrydach? Po przesiadce z mondeo Titanium X było mi bardzo plastikowo w środku ale przywykłem. Pozycja za kierownicą też jakaś taka "inna". Bagażnika też na początku brakowało. Ogólnie po przyzwyczajeniu spoko auto, cx-5 podobno zresztą też więc kwestia co trafisz na lepszych warunkach.
Wysłane z mojego SM-G781B przy użyciu Tapatalka
benykuleczka1 04-02-2024, 20:10 Dodam też swoje 3 grosze:one:. Niedawno odebrałem auto, kuga 2.5 fhev, st line x. Mam też mondeo mk5fl diesel a8 i do tego mogę porównać. Komfort w mondeo zdecydowanie wiekszy, ale to może wynikać z tego, że kuga w tej wersji ma twarda zawiechę. Bagażnik w mondeo większy i to sporo, jeśli porówna się do kugi, w której fotele z tylu są max w kierunku bagażnika, czyli wg mnie normalnie. Pozycja za kierownicą zupełnie inna w jednym i drugim. Jeśli chodzi o napęd to jestem pozytywnie zaskoczony, jeździ się tym bardzo przyjemnie, płynnie a jak trzeba przyspieszyć to potrafi, oczywiście silnik wchodzi wtedy na obroty i to słychać, no ale coś za coś. Za to spalanie to mnie rozwaliło, teraz zimą mondeo po mieście pali nawet 9l, za to kuga nie przekroczyła mi 7l. Żeby była jasność, jeździłem na testach dokładnie taka samą, dokładnie obejrzałem sobie auto przed zakupem i wiedziałem co kupuje:). Jedyne czego nie wiedziałem a co mnie zaskoczyło to spalanie:diabel2:.
Czy warto czekać na nową, bo ja wiem, ja nie czekałem, bo zmiany, które nastąpią nie są dla mnie tak istotne, może przód wygląda nieco lepiej, sam nie wiem. Tablet, ktory będzie miała nowa kuga testowałem w poliftowym focusie, bo wg zdjęć z neta tablet i te 4 fizyczne przyciski pod nim wygladaja identycznie więc pewnie to samo i jakoś historia mnie nie urzekła.
Aaa...jeszcze o jakości wykonania, coż, mondeo mk4fl, które miałem wg mnie było lepiej i z lepszego towaru wykonane niż mk5 i kugag:okulary
Olbrzymie dzięki za wszystkie uwagi!
Byłem ciekaw czy uwagi dotyczące jakości wnętrza to tylko moje fiksacje czy coś jest na rzeczy ale też nie ma co ukrywać, obecnego auta bym nie zamienił, gdyby nie firmowa konieczność (koszty) i fakt, że wożę już mniej pasażerów.
S-max to najlepsze auto jakim pokonywałem długie trasy…
Co do suvów, jechałem też Rav4 „executive” i po tym już nawet na Dacię patrzę łaskawszym okiem .
Pewnie się zdecyduję i podzielę cię wrażeniami.
Jeszcze raz dzięki za wasze spostrzeżenia!
Pozbawienie fizycznych pokręteł do klimy nie pomaga. Polecam filmy o Escape po lifcie jak wyglada obsługa tego w czasie jazdy....
Szwagier 08-02-2024, 13:00 Czekanie wg mnie nie ma sensu bo teraz są nawet spoko ceny (wyprzedaż + dealerzy dokładają kilka %) a wg tego co mówił mi sprzedawca, cennik idzie w górę ale oni w sumie zawsze tak mówią by zachęcić do kupna obecnych aut ;)
Porównajmy zmiany:
- w wyglądzie są kosmetyczne, kwestia gustu. Mi się podoba ten nowy przód ale obecny wg mnie się tak szybko nie zestarzeje, szczególnie w wersji st line.
- funkcjonalnie jest to w 95% to samo auto. Największa zmiana zaszła wewnątrz czyli duży tablet (zmiana z 8" na 13") przez który niejako zniknęły fizyczne pokrętła do zmiany temp, przyciski zmiany nawiewu, podgrzewania foteli, kierownicy etc. Jestem zdania że do wszystkiego się można przyzwyczaić ale po co zmieniać coś co działa od lat, przynajmniej zostawili kilka przycisków i pokrętło głośności dla pasażera ;) Największy plus tej zmiany ekranu to nowa wersja systemu infotainment, powinno być szybciej i świeżo. Wg mnie ekran mogli dać nieco mniejszy (10"-11" byłby wystarczający) ale zachować pokrętła zmiany temp i przyciski nawiewów. Ford widać nie uczy się na błędach innych np vw gdzie tak recenzenci jak i klienci wyraźnie dali do zrozumienia że nie wszystko co dotykowe jest funkcjonalne i trend jest taki w motoryzacji że powoli wraca się do fizycznych manipulatorów, ale ford musi się przekonać na własnej skórze.
- silnik wg informacji prasowych jest taki sam, czyli prosty wolnossący 2,5L, wtrysk pośredni wielopunktowy (idealny pod gaz ;) ) bez turbo, bez klasycznego rozrusznika/alternatora (jeśli dobrze rozumiem w fordzie silnik ele układu hybrydowego przejmuje rolę rozrusznika). Cieszy bo jednostka jest raczej sprawdzona i ogólnie bezproblemowa. Coś czytałem o wtryskiwaczach że za granica przedłużają gwarancję ale nie znam szczegółów. Może ktoś na forum się spotkał z tematem?
- skrzynia biegów ecvt, prawdopodobnie to samo aczkolwiek w informacji prasowej pada pewien niuans że kuga ma mieć możliwość ciągnięcia przyczepki o masie całkowitej do 2100 kg (do tej pory hybrydy mogły ciągnąc jeśli dobrze znajduję do 1500kg). To może oznaczać ze coś usprawniono w samej skrzyni i być może przy okazji jedna z największych 'cech' kugi fhev/phev została w końcu wyeliminowana (stuki tłumika drgań na zimnym silniku). Oczywiście to tylko przypuszczenia, choć powinno to być wyeliminowane.
- napęd AWD, tutaj zmiana konkretna bo wylatuje wał z 'haldexem' na rzecz silnika elektrycznego, czyli rozwiązanie jak w toyocie (awd-i). Wg mnie kierunek trochę raczej plus ale to zależy.
Rozwiązanie to wydaje się lepsze pod kilkoma względami bo:
- jest mniej awaryjne (przynajmniej w teorii bo mniej elementów mechanicznych, ruchomych i wylatuje długi ciężki wał),
- trochę oszczędniejsze (mniej paliwożerne od klasycznego wału)
- oraz teoretycznie powinno być równie skuteczne co wał, przynajmniej tak mówią recenzenci.
Jednak kilka prostych 'slip testów' na rolkach pokazuje że w toyocie to działa, ale nie tak sprawnie jak klasyczny wał, chyba że ten test jest po prostu nie miarodajny do faktycznie występujących warunków na drodze.
Link do porównania Rav4 z AWD-i do Rav4 AWD https://www.youtube.com/watch?v=cJeFOLc_0Sw
Na pewno jest spora poprawa względem awd-i z rav4 czwartej generacji gdzie działało to uber słabo więc jeśli Ford nie spierd.. tematu to będzie ok napęd w zupełności wystarczający do auta typu suv jakim jest kuga.
- Wyposażenie na + bo jest bezprzewodowy apple car play, są światła ledowe przód i tył w standardzie (znikają żarówki/halogeny), światła matrycowe za dopłatą. Fotele raczej te same, mam nadzieję że chociaż w wersjach X pojawi się 'wydłużane' siedzisko co mogą sugerować zdjęcia z materiałów prasowych.
I chyba tyle tych różnic.. wg mnie niewiele. Trzeba mieć na uwadze że zakup obecnej kugi w momencie gdy pojawiła się już nowa wiąże się też z tym że auto trochę więcej straci na wartości po wyjeździe z salonu no ale tak było zawsze, zresztą dlatego tez salony robią tak duże promki by właśnie zachęcić do kupna.
Ja ostatecznie zrezygnowałem z zakup auta, a miałem dobrą cene na st line x 2,5 fhev awd, auto wychodziło dużo korzystniej niż skoda karoq czy toyota rav4. Niemniej gdyby nie pewne czynniki zewnętrzne to prawdopodobnie bym kupił.
Ja kupiłem po objeżdżeniu 2 sztuk STLineX i Graphite Edition, Rav4 i Corolli Cross.
Chciałem hybrydę, FHEV, bez turbo, bez GDI, bez GPFa i poniżej 200k. Toyota może Kudze buty czyścić. Jedyne czego mi stamtąd brakuje, to wentylowane fotele.
STLineX i Titanium X w hybrydzie ma SoundScreen, powyżej 150 jest ciszej niż w Toyocie poniżej 100km/h, jest po prostu przepaść. Pierdolca bym dostał jakbym Ravką miał w dłuższą trasę pojechać. Może taka polityka, żeby się Lexus sprzedawał.
Warto dopłacić do AWD, bo bez jest belka skręta z tyłu :(
Testowałem na mokrym asfalcie, na Michelin CrossClimate 2 nie gubi przyczepności wcale, gdzie słabsze Niro miało z tym zawsze problem na takich samych kapciach.
eCVT mi się mega podoba. Nie ma to nic wspólnego z CVT w klasycznym wydaniu, bo nie ma paska elastycznego :)
Rozwiązanie przetestowane w Lexach i Toyotach, zresztą podobno Ford to od nich bierze.
Mi się polift nie podoba, chciałem się jeszcze załapać na przedlift i się udało.
Na pewno nie kupiłbym go na 20" felgach, to jest totalnie bez sensu. 19 ujdzie, ale wziąłem 18 i jest OK. Trochę kompensuje usztywnione zawieszenie.
Prowadzi mi się to rewelacyjnie. Nie lubię telewizorów ważniejsze dla mnie jest żeby nawigacja była jak najwyżej, Mondeo pod tym względem to dla mnie na karykatura nawigacji, tutaj jest w sam raz. Nie za duże i we właściwym miejscu.
Nie chciałem też nie mieć pokręteł i guzików od sterowania, zgadzam się w pełni z przedmówcą, że pchanie wszystkiego na wyświetlacz albo panele dotykowe to zły kierunek.
Fotele AGR dla mnie są naprawdę spoko i to też był jeden z powodów za, szkoda, że nie ma opcji wentylowanych, ale Alcantara z czerwonymi przeszyciami jest naprawde spoko.
Niestety niedostępne w Vignale te fotele.
Długo się nim jeszcze nie nacieszyłem, bo miał obsuwę 2 miesięcy w produkcji, że względu na fotele, ale 5 miesięcy to i tak nie jest długo, na niektóre auta czeka się ponad rok.
Jedyny plus jaki widzę w polifcie to Wireless AA, ale można dokupić adapter no i 2s mniej do setki, jakoś przeżyję bez. Mnie się za to face lifting i te nowe lampy i grill nie podobają bardzo, dlatego z premedytacją brałem przedlift.
andru123 09-02-2024, 20:06 a jak wrazenia z buczenia silnika jak jedzie pod obciazeniem, szczegolnie dluuuuga rownomierna gorka ?
mam dpkladnie taka sama wersje jak ty i to buczenie przy 86km/h okolo mnie mega wqrwia
fotelami tak bym sie nie ekscytowal, dwa dni temu tylni podczas grzania zafarbowal i pieknie odznaczyl mate grzewcza na kurtce zony , QRWA nigdzie tego nigdy nie widzialem a mam do czynienia z motoryzacja na codzien
tomaszjan31 09-02-2024, 21:56 a jak wrazenia z buczenia silnika jak jedzie pod obciazeniem, szczegolnie dluuuuga rownomierna gorka
O jakim buczeniu kolega mówi, osobiście żadnego dziwnego dźwięku podczas eksploatacji nie zaobserwowałem
andru123 10-02-2024, 09:34 O jakim buczeniu kolega mówi, osobiście żadnego dziwnego dźwięku podczas eksploatacji nie zaobserwowałem
dzwiek pojawia sie w okreslonym zakresie obrotow , brzmi cos jakby dziurawy tlumik, troche basowo ,przy umiejetnym dodawaniu i odpuszczaniu gazu mozna tak jechac ze go nie ma , najbardziej wystepuje przy jednostajnej jezdzie z obciazeniem , pod wiatr albo pod dluga górkę. bede w aso reklamowac ten fotel co farbuje to niech sami ocenia
a jak kolego u ciebie z ladowarka indukcyjna ? dziala bez zarzutu? u mnie z iphone 14pro caly czas rozlacza , wycialem juz dziure w tej gumie na aparaty i jest lepiej , ale tez sie jeszcze zdarza ze rozlacza , uzywam tez tej przystawki do bezprzewodowego carplay, wiec troche pradu zuzywa
N7h4k4lr 10-02-2024, 16:56 Olbrzymie dzięki za wszystkie uwagi!
B
Jak szukasz czegoś to jeżdżenia w pojedynkę to rozważ Focusa ST X z silnikami 2,3, BMW 1 i Golfa 2.0 .
tomaszjan31 10-02-2024, 20:26 a jak kolego u ciebie z ladowarka indukcyjna ? dziala bez zarzutu
Brak jakiegokolwiek problemu z indukcją
Czysto teoretycznie każdy lift eliminuje wady które ujawniły się w nowym modelu. Kiedyś podawali ilość poprawek, teraz mam wrażenie, że z tym ciężko. Na pewno auto po lifcie będzie droższe no i trzeba poczekać. Ja osobiście, jeśli miałbym wybierać, miałbym pieniądze i możliwość czekania nawet i pół roku, to bym poczekał.
Jak szukasz czegoś to jeżdżenia w pojedynkę to rozważ Focusa ST X z silnikami 2,3, BMW 1 i Golfa 2.0 .
No niezupełnie w pojedynkę.
Dzieciaki mi wyrosły ale nadal miewam 3 pasażerów.
Focus STX mi się podobał ale ciut mały. No i po jeździe RSem, żaden Focus już nie będzie dla mnie taki sam
Ale fakt - rozważałem go z uwagi na silnik.
Bump: carplay bez kabla
No to mnie uświadomiłeś, że obecnie jest carplay po kablu
Co za niespodzianka…
Żarówki to chyba tylko we wstecznych? Czy gdzieś jeszcze?
(dzięki za wyczerpujące zestawienie różnic)
Dodam, że umowa już podpisana.
Hak się montuje. Czekam na papiery…
grzechu913 11-02-2024, 13:26 A miał okazję któryś z kolegów jeździć foka ST ,ta nowa ?
Wysłane z mojego RMX3363 przy użyciu Tapatalka
benykuleczka1 11-02-2024, 14:40 Hak się montuje. Czekam na papiery… ��
Gdzieś mi umknęło, wybraleś kuge? Jesi tak, to jaki i ile kosztuje montaż haka?
Hak 4950 składany, 3150 demontowalny, 220 przygotowanie elektryki pod montaż haka.
benykuleczka1 11-02-2024, 15:17 To ceny jak zamawiasz w fabryce, ja zrozumiałam, że kolega zakłada w aucie już kupionym.
To ceny jak zamawiasz w fabryce, ja zrozumiałam, że kolega zakłada w aucie już kupionym.
W ASO, zdejmowany Brink to koszt 3700 z montażem, czyli hak, wiązka 13 pin i robota.
benykuleczka1 15-02-2024, 15:40 Mialeś tzw. przygotowanie do montażu haka? Wiązka zawiera moduł przyczepy tak jak w oryginale i czy trzeba coś docinać np w zderzaku a jeśli tak to zrobili to w miarę schludnie?
tomaszjan31 15-02-2024, 17:41 W ASO, zdejmowany Brink to koszt 3700 z montażem, czyli hak, wiązka 13 pin i robota.
Ja w zeszłym roku płaciłem 2900zł
Mialeś tzw. przygotowanie do montażu haka? Wiązka zawiera moduł przyczepy tak jak w oryginale i czy trzeba coś docinać np w zderzaku a jeśli tak to zrobili to w miarę schludnie?
Jeszcze nie widziałem efektu. Nadal czekam - ale wiązki w aucie nie było więc w tej cenie jest te dodatkowe 270 pln. (brałem auto w gotowej konfiguracji - bez „koncertu życzeń”)
benykuleczka1 15-02-2024, 19:37 No właśnie jestem ciekaw, czy to pełna instalacja jak w gotowcu z fabryki. Z katalogu akcesoriów do kugi wynika, że kompletny hak razem z modułem i instalacja elektryczna kosztuje grubo ponad 5k plus montaż, dlatego zastanawiam się co jest w tym co masz zamontowane.
benykuleczka1 16-02-2024, 19:38 Dziś byłem w serwisie forda i przy okazji zapytałem o hak…4.6k🤪. No nie czaje tematu😂
athlon64x4 17-02-2024, 11:43 Ja też się przymierzam do haka i zamontowałbym go sam gdyby nie fakt że trzeba podciąć zderzak i przeprogramować kompa. Hak kupujesz za 1000 zwykły lub 2000 elektryka (uzywany kmplet z wiazkami i modulami), sam montaż bezproblemowy. Teraz najlepsze: dzwoniłem do 2 ASO z pytaniem o montaż dostarczonego samodzielnie haka - w jednym powiedzieli 800 w drugim 2400...
tomaszjan31 17-02-2024, 12:14 i zamontowałbym go sam gdyby nie fakt że trzeba podciąć zderzak i przeprogramować kompa
A w czym problem podciąć samemu troszkę zderzak ? Z kompem jeszcze mniejszy problem, wielu użytkowników na forum dysponuje możliwościami, z którymi sie tu udzielają potrzebującym
athlon64x4 17-02-2024, 12:55 Mam jeszcze 3,5 roku gwarancji której nie chciałbym skracac...
No właśnie jestem ciekaw, czy to pełna instalacja jak w gotowcu z fabryki. Z katalogu akcesoriów do kugi wynika, że kompletny hak razem z modułem i instalacja elektryczna kosztuje grubo ponad 5k plus montaż, dlatego zastanawiam się co jest w tym co masz zamontowane.
Pochwalę się jak tylko go dostanę.
To jest zwykły hak z gniazdem 13 pin - tyle, że demontowany.
Akurat z soundscreenem i ANC jest cicho nawet w dieslu i przy 140. Ale tego chyba nie ma w hybrydach?
Co to jest soundscreen?
Co to jest soundscreen?
Klejona szyba tak zwana. Mega patent, wycina znaczną część szumów z drogi.
Jest dostępna w FHEVach i PHEVach (Titanium X i ST Line X i zapewne Vignale), nie wiem czy w wersjach bez X też jest. Czołowa i boczne szyby przednie mają.
Co do ANC (Active Noise Cancelling), to raczej nie, w hybrydach jest za to ANG (Active Noise Generation), żeby przypadkiem w przechodnia inne żywe i niegłuche stworzenie nie wjechać :) Najchętniej bym to wyłączył, bo dźwięk jest ... osobliwy.
Pablo1972 23-02-2024, 08:43 Nie rozumiem jak można pisać , że Kuga jest głośna. Mówię o 2,5 FHEV, zapraszam do Rav-ki. Przed wyborem Kugi, zjeździliśmy Tuscona (spoko), Formentora (strasznie głośny), Austral-a (cichy i super wyposażony) i padło jak padło.
Nie czekaliśmy na lift, bo zdecydowanie nie zależało nam na dużym tablecie, jedyny minus to taki, że nie można było zamówić już foteli AGR.
Wybrana wersja st line X plus dodatki, cena wyjściowa 221, po rabacie rewelacja.
niektórzy narzekają na słabe wyciszenie odgłosów z drogi/podwozia - więc tutaj soundscreen nie pomoże (jeżeli to prawda - sam nie miałem przyjemności jeździć tą nową Kugą)
Tak ale od tego jest z kolei system redukcji szumów (dostępny tylko dla posiadaczy B&O).
Ile to pomaga nie wiem ale jest dość cicho. Przy 140 można rozmawiać z pasażerami z tyłu bez podnoszenia głosu.
Wysłane z mojego SM-G781B przy użyciu Tapatalka
system redukcji szumów nie ma nic wspólnego z wygłuszeniem podwozia/zawieszenia niestety. Tzn. zniweluje może hałas opon na autostradzie ale z tego co zrozumiałem chodzi o coś innego, mianowicie o głośne odgłosy przy niskich prędkościach - np. przy pokonywaniu nierówności, torów kolejowych czy po hałasy od uderzeń kamieni w podwozie etc. Tutaj akurat RAV4 wypada bdb z tego co wiem.
Ale tak jak mówię - to wyczytałem w jednej czy dwóch opiniach, nie wiem na ile to prawda, bo sam Kugą jeszcze nie jeździłem.
tomaszjan31 23-02-2024, 10:40 mianowicie o głośne odgłosy przy niskich prędkościach - np. przy pokonywaniu nierówności, torów kolejowych czy po hałasy od uderzeń kamieni w podwozie etc
Nic podobnego, jest dobrze
Bump: hałas opon na autostradzie
Tu jest w kudze problem z wyciszeniem
W porównaniu do mondeo mk4/octavii II kuga jest naprawdę cicha ale może ktoś ma też inny poziom odniesienia. Wiele też pewnie zależy od opon i nawierzchni.
Jadąc po dziurach/ przez tory nic się nie tłucze ponad przeciętna ale za to buja a tego nie lubię.
Wysłane z mojego SM-G781B przy użyciu Tapatalka
Bujanie się to pewnie kwestia ogólnie SUVow ale Kuga i tak wypada relatywnie dobrze względem konkurencji w tym aspekcie
Marcin-Szcz 26-02-2024, 13:37 Zobaczcie co oni wkładają w nadkola - ręce opadają. Warto obejrzec cały film.
https://youtu.be/kz3xz5xbzMI?si=RJzztvO1z-M7PqG7
Pablo1972 01-03-2024, 14:57 Zobaczcie co oni wkładają w nadkola - ręce opadają. Warto obejrzec cały film.
https://youtu.be/kz3xz5xbzMI?si=RJzztvO1z-M7PqG7
Kolego, z przykrością muszę stwierdzić z autopsji, że nowoczesna motoryzacja taka jest. Mam octavię IV 2021, 130 tys. po autostradach, amortyzatory 52%, wymieniane wahacze, jakieś tam części w drzwiach bo pukało itd. Poprzednia octavia do 220 tys. bez jakiejkolwiek usterki, tylko olej, klocki i tarcze.
niech pokarze nową Toyotę. Trochę tendencyjny ten filmik. Japończyk ulega biodegradacji .
W Toyocie takich worków w nadkolach nie znajdziesz, bo tam nie ma wyciszenia. :D
Te worki są na serio ?
Wyglądają jak coś tymczasowego...?
Dośc intrygujący pomysł.
Chyba już wcześniej stosowali takie worki, fabryczna robota.
Nie wiem co się tak dziwicie - przecież otwierając maskę rzuca się to w oczy od razu.
Wysłane z mojego SM-G781B przy użyciu Tapatalka
Worki stosują od dawna. C-Max 2004 też miał, chyba nawet przezroczyste.
Gość zdziwiony, bo w Toyotach w pompce mają jak wyżej napisane coś takiego jak wyciszenie, powyżej 90kph już zaczyna irytować. Może Lexus ma lepiej, nie wiem, nie jeździłem, ale czymś się przecież musi różnić, żeby 2x tyle płacić za podobną budę i taki sam silnik/skrzynię.
Piotrek Kurten 05-03-2024, 11:21 lift eliminuje wady które ujawniły się w nowym modelu. Ja bym poczekał.
no przynajmniej 1 sensowna odp. w tym temacie, hehe, reszta raczej tutaj kieruje się przy zakupie sercem a nie głową, no ale dobra... tak to już jest jak się kupuje samochód, żadna w tym hańba :lol:
Czyli jakie wady? Chyba nie wiemy co dokładnie poprawiono. Producent chwali się zmienionymi parametrami (np. moc, uciąg) ale czy zaszły zmiany w mechanice? Tego nie wiemy. Na pewno jest inna skrzynia w AWD bo nie ma wyjścia na wał.
Piotrek Kurten 05-03-2024, 12:52 Czyli jakie wady?
No jak to jakie... Wszystkie... Przecież było tych wad więcej niż trochę. :lol:
Chyba nie wiemy co dokładnie poprawiono.
No jak to co... Wszystko... Naprawdę było co poprawiać. To był ewidentnie niedopracowany model pod względem jakości. Miał dobre cechy, OK tego nie można mu odmówić, ale... był "niedorobiony".
Teraz to się musi zmienić. Jeżeli nie, no to sorry, Ford jest głupi :diabelek:
Czyli jakie wady? Chyba nie wiemy co dokładnie poprawiono. Producent chwali się zmienionymi parametrami (np. moc, uciąg) ale czy zaszły zmiany w mechanice? Tego nie wiemy. Na pewno jest inna skrzynia w AWD bo nie ma wyjścia na wał.
Wiesz, idąc tym tropem możnaby sądzić, że każda kolejna iteracja będzie lepsza - zupełnie jakby nie mogła mieć własnych, nowych błędów, które zawdzięczamy księgowym.
Ten wielki telewizor w kokpicie wcale mnie tak nie nęci...
Mało było głosów o usprawnieniach wynikających z błedów w poprzednim modelu.
Zresztą - wszyscy tu chyba bazujemy na materiałach prasowych, bo na żywo w PL pewnie i tak tych nowych jeszcze nie ma.
Ja byłem ciekaw właśnie komentarzy typu: "nie kupuj obecnego modelu bo: ... " .
[UPDATE] : Z ciekawości spojrzełem na stronę PL i pojawiła się nowa Kuga...
Pytanie dlaczego ma 10KM mniej niż poprzednik...? Kolejna norma spalania?
benykuleczka1 06-03-2024, 19:46 Pytanie dlaczego ma 10KM mniej niż poprzednik...? Kolejna norma spalania?
Według katalogu to różnica jest nawet między awd i fwd. Dla awd inaczej rozwiązano napęd tylnej osi i może z tego wynika inna moc.
athlon64x4 07-03-2024, 20:16 10 kucy mniej a zbiera się o ponad 1s szybciej niż teraz...
10 kucy mniej a zbiera się o ponad 1s szybciej niż teraz...
Wg katalogu to wydaje mi się, że ponad 2s. Przedlift miał ponad 9, chociaż w testach wychodziło 8.6 około. Poluft 7.2 katalogowo.
https://www.chiptuning.com/pl/ford/kuga-iii-dfk-2019/2-5-fhev-4x4-190hp-140kw-2488ccm/pedalbox.html
Może dołożyli PedalBox w standardzie.
Przedlift trochę skrzynia przynudza na starcie, raczej z tego urwali. Trzeba też masy porównać, może poprawili mapy silnika i moment się ładniej rozkłada.
Jeśli ktoś jak wyżej wierzy, że facelifty są od usuwania błędów, to gratuluję. Łudź się dalej.
To w końcu warto przed liftem czy nie warto? Tak jednym zdaniem ktoś potrafi? Czy dalej ciągniemy epopeję?
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Tak jednym zdaniem ktoś potrafi?
Jeśli nie zależy na większym infotainment, kamerze 360, 7.2 do setki, Sync4 i podobno ładniejszym facem, to warto.
Dzięki. Krótko, zwięźle i na temat. To powinien być EOT ;)
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Piotrek Kurten 08-03-2024, 13:16 Jeśli ktoś wierzy, że facelifty są od usuwania błędów, to gratuluję.
No od tego właśnie są... (między innymi hehe)
Zastanawiam się nad wyborem FHEV między:
przed liftem napęd AWD, jakaś fajna wersja (z Winter i Drive Assistance, bez Matrix LED), są ostatnie sztuki około 170 000 (FWD przed liftem nie biorę pod uwagę)
po lifcie napęd FWD, wersja ST-Line X (max wypas Technology+Winter); około 200 000 (dopłata do AWD 8000)
Wziąłbym Graphite Tech przed liftem, ale się spóźniłem (a te co zostały mają małą różnicę ceny do wersji po lifcie)
AWD przed liftem to Haldex, po lifcie silnik elektryczny (ale dzięki temu dużo lepiej przyspiesza)
Przed liftem i po: FWD z tyłu belka skrętna, AWD wielowahacz
Patrząc na te technikalia to oczywiście że AWD - ale jeśli nie ma istotnej różnicy to po co przepłacać :P
Jest dylemat bo:
- wersja przed liftem tańsza (różnica >25 000)
- wersja po lifcie fajniejsza i dużo lepiej wypasiona (fotele AGR, matrycowe LED)
Jeżdżę głównie w mieście, jak trasa to odśnieżona, zawsze miałem napęd na jedną oś, ale AWD kusi ;-)
Proszę o Wasze opinie i porady
benykuleczka1 09-03-2024, 11:48 To w końcu warto przed liftem czy nie warto? Tak jednym zdaniem ktoś potrafi? Czy dalej ciągniemy epopeję?
Jeśli znaczenie ma cena i czas to moim zdaniem przedlift. Można w dobrej cenie dostać auto. Polift zaś ma teraz cennik promocyjny i do lepszych wersji jest dużo dodane, ale trzeba pamiętać, że taka lepsza wersja też sporo kosztuje. Taki pasek led z przodu, którym kuszą na filmach reklamowych to tylko przy ledach pływających, za które trzeba jeszcze dopłacić. Zatem nawet przy cenniku promocyjnym fajna wersja wyjdzie drogo. Osobna kwestia to co się bardziej podoba, mnie nie urzekła historia polifta niestety.
W nowym wydaniu chyba nie ma wersji Vignale. Przynajmniej na tą chwilę nie widać w konfiguratorze. To może być dla kogoś argument za przedliftem.
Piotrek Kurten 09-03-2024, 16:59 Zgadza się, nie ma Vignale. Szkoda, bo to niezły wypas był. Drewno i wszystko w skórze, nawet deska i ogólnie widać było, że prawie premium. To było coś...
Zamiast tego wrzucili jakieś Active X ze szmacianym welurem i prześwitem większym o 1.5 cm :lol:
No i teraz UWAGA UWAGA - nie ma skórzanej tapicerki w opcji NIGDZIE.
Nie ma. Null. Zero.
Jest tylko częściowo skórzana. :one:
Drewno
Przynajmniej jest w tym aucie coś, co nie zardzewieje ;)
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
athlon64x4 09-03-2024, 20:21 No i teraz UWAGA UWAGA - nie ma skórzanej tapicerki w opcji NIGDZIE.
Podobno baaardzo dużo osób (podobnie jak ja) wybierało tapicerkę z stline X z czerwonymi przeszyciami. Świadomie, że względu na aspekt wizualny - ta "pełna skora" w Vignale byla w jakości/dotyku mówiąc delikatnie taka sobie... dodatkowo wykluczała AGR
tomaszjan31 10-03-2024, 18:05 Jeżdżę głównie w mieście, jak trasa to odśnieżona, zawsze miałem napęd na jedną oś, ale AWD kusi
W mieście awd i full adaptacyjne nie wykorzystasz
Bierz AWD. FWD ma belkę skrętną z tyłu, AWD wielowahacz.
To nie jest prawda, że nie wykorzystasz AWD w mieście. Ja wykorzystuję, wreszcie koniec ślizgania się przy ruszaniu praktycznie w każdych warunkach.
Co do adaptacyjnych fakt, w mieście nie zobaczysz ich potencjału, to jest ponad 3% wartości auta za ficzer, z którego nacieszysz się tylko poza miastem i w nocy.
Co do świateł to przejedź się, da się wypożyczyć Kugę na weekend, przynajmniej w Krakowie. EuroCar ma Graphite Edition, one mają w standardzie soczewki skrętne. To trzeba zobaczyć na własne oczy jak działa, bo robi mega robotę.
Full LED z Auto High Beam też jest spoko.
Zobacz wątek o wymianie reflektorów w działa Kuga, jest recenzja video i porównanie wszystkich rodzajów.
Ja zrezygnowałem z pakietu technology na rzecz AWD, nie
ten pasek LED z przodu to straszna wiocha, szkoda, że kopiują kiepskie wzorce z VW...
Ilekroć widzę Golfa z tym paskiem na drodze to się zastanawiam co kierowało projektantami... Zakładam, że chcieli zwiększyć sprzedaż w Azji.
Podobnie sterowanie klimatyzacja z ekranu dotykowego... Rownież kopia z VW. Szkoda, tylko, że to jest rozwiązanie, które jest bardzo mocno krytykowane w VW i dlatego VW się już z tego wycofuje... A Ford teraz to wprowadza... ehh
Znajomy teraz odebrał nową RAV4, auto już dosyć archaiczne w kilku aspektach, ale do sterowania klimą są stare, duże, wygodnie gumowane gałki... Rozumiem, że Ford kierował się oszczędnościami i głupią modą... niestety
Podobno baaardzo dużo osób (podobnie jak ja) wybierało tapicerkę z stline X z czerwonymi przeszyciami. Świadomie, że względu na aspekt wizualny - ta "skora" w jakości / dotyku była mówiąc delikatnie taka sobie... dodatkowo wykluczala AGR
Nie do końca rozumiem - w ST-Line X ta niby "alkantara" i czerwone przeszycia mają AGR...
(ja w specyfikacji mam obie te rzeczy)
Bump: Zgadza się, nie ma Vignale. Szkoda, bo to niezły wypas był. Drewno i wszystko w skórze, nawet deska i ogólnie widać było, że prawie premium. To było coś...
Zamiast tego wrzucili jakieś Active X ze szmacianym welurem i prześwitem większym o 1.5 cm :lol:
Jest tylko częściowo skórzana. :one:
Ten top pakiet na wizualizacji ma trim z drewna... Czy źle widzę?
greg_waw 13-03-2024, 08:27 Zgadza się, nie ma Vignale. Szkoda, bo to niezły wypas był. Drewno i wszystko w skórze, nawet deska i ogólnie widać było, że prawie premium. To było coś...
To "drewno" to chyba tylko wygląda jak drewno. Moim zdaniem to plastik i to cały jeden element. Ale w sumie wygląda OK - zdjęcie w załączniku.
Poza tym w Vignale jest dużo plastiku tam gdzie w innych wersjach. Deska jest obszyta skórą lub czymś skóropodobnym i też dobrze to wygląda.
Polift ma keyless w tylnich drzwiach tak jak na początku przedlifty?
Wysłane z mojego SM-G781B przy użyciu Tapatalka
Polift ma keyless w tylnich drzwiach tak jak na początku przedlifty?
Co jeszcze oprócz schowka na okulary księgowy ukradł?!
Tylne drzwi jak tylne drzwi, można sięgnąć przedniej klamki, ale ze nie ma guzika żeby zamknąć auto od strony klapy to skandal.
Piotrek Kurten 14-03-2024, 11:30 w Vignale jest dużo plastiku tam gdzie w innych wersjach. Deska jest obszyta skórą lub czymś skóropodobnym i też dobrze to wygląda.
Skóra w Vignale jest autentycznie prawdziwa, producent to Poltrona Frau (czy jakoś tak) inne wersje takiej nie miały nawet za dopłatą. Wiem bo sąsiad do dziś jeździ Vignale chociaż trochę żałuje. Ale jak miał gwarancje to na każdy serwis odbierali mu furę spod domu i pod dom odstawiali umytą i zatankowaną do pełna.
Vignale kiedyś to była nie tylko osobna wersja ale też inne traktowanie klienta jak w jakimś Lexusie normalnie.... Oczywiście to wszystko zniknęło jak skończyła się gwara. a on nie wziął nowego w rozliczeniu g;)
antitank 17-03-2024, 16:09 Zobaczcie co oni wkładają w nadkola - ręce opadają. Warto obejrzec cały film.
https://youtu.be/kz3xz5xbzMI?si=RJzztvO1z-M7PqG7
U mnie miesiąc po zakupie ten czarny woreczek rozbebeszyło osiedlowe zwierzątko, jak podniosłem maskę to miałem tą pociętą piankę dosłownie wszędzie. Odtąd został nazwany Fordem Kuna :one:
P.s. Oczywiście pierwsze co to wleciał odstraszacz gryzoni ze stroboskopem pod maskę!
Co jeszcze oprócz schowka na okulary księgowy ukradł?!
Zaczep ładunku w bagażniku wygląda jak z Dacii.
Dźwignie składania foteli… po s-maxie budzą trochę śmiech ale przynajmniej są.
Czy ryglowania drzwi od strony pasażera nigdy nie było…?
„Oświetlenie nastrojowe” nie ma regulacji barw.
Poza tym - o wszystkim innym wiedziałem…
Auto odebrałem, mam i mimo niesmaku z powodu plastiku - auto jeździ rewelacyjnie.
Przy 140 jak dla mnie jest cicho.
Auto przy sportowym zawisie i 19” kółkach prowadzi się doskonale.
Jeszcze raz dziękuję za wasze głosy w dyskusji!
Piotrek Kurten 22-03-2024, 17:30 Auto odebrałem
OK ale przed czy polift?
OK ale przed czy polift?
Nowe podobno dopiero za miesiąc się pojawią.
Mam „klasyka” - Graphite Tech Edit.
benykuleczka1 23-03-2024, 12:59 …auto jeździ rewelacyjnie.
Przy 140 jak dla mnie jest cicho.
Nie wiem czy użyłbym takiego określenia, ale faktycznie, jeździ się całkiem przyjemnie, jest cicho w aucie. Jako fan diesla, jestem pozytywnie zaskoczony tym napędem i uważam, że dobrze wybrałem silnik mimo iż mocno zastanawiałem się nad dieslem.
Edycja grafit👍, dobrze wyposażona i ciekawy, taki inny jak na forda kolor.
Ps. Montaż haka schludnie wykonany?
Nie wiem czy użyłbym takiego określenia, ale faktycznie, jeździ się całkiem przyjemnie, jest cicho w aucie. Jako fan diesla, jestem pozytywnie zaskoczony tym napędem i uważam, że dobrze wybrałem silnik mimo iż mocno zastanawiałem się nad dieslem.
Edycja grafit👍, dobrze wyposażona i ciekawy, taki inny jak na forda kolor.
Ps. Montaż haka schludnie wykonany?
Moje 3 ostatnie Fordy (poza b-maxem) to też były diesle.
Co do montażu haka… Nie użyłbym sformułowania „schludnie”. Ale oszlifuję sobie ten ”wyłom”…
Sam hak Brink jest spoko - podziele się fotami jutro.
Póki co to muszę wyjaśnić dlaczego nie działa mi otwieranie klapy nogą… Może wycięli za dużo…
Wyposażenie graphite-a jest ciekawe ale poskąpili foteli AGR co jest turbo słabe. Sądziłem, że w tej edycji one są. Życie. (nauka czytania ze zrozumieniem mi nie idzie) 🤦🏼
Przerobili anteny?
Zobacz w manualu: Obszary wykrywania
Pojazdy bez haka holowniczego vs Pojazdy z hakiem holowniczym
Wysłane z mojego SM-G781B przy użyciu Tapatalka
No czytałem i sprawdzałem.
Macham, macham i nic. W komputerze oba położenia opcje sprawdzone i cisza… 😔
Czytałem wątek w Edge-u… Chyba coś niedorobili.
btw: zdjęcia spodu dla zainteresowanych.
Zastanawiam się czy uszczelniać jakoś ten otwór?
Krzysztof1987 25-03-2024, 12:22 No czytałem i sprawdzałem.
Macham, macham i nic. W komputerze oba położenia opcje sprawdzone i cisza… 😔
U mnie się klapa bagażnika nie zamykała automatycznie. Wymienili na gwarancji listwy z czujnikami - jest OK. Teraz nie działa otwieranie nogą i czekam aż przyjadą nowe anteny z magazynu Forda na wymianę :-)
jagd, możesz mi proszę napisać jak hamuje Twoja Kuga? Chodzi mi o sytuację jak hamujesz powoli do całkowitego zatrzymania się pojazdu. Czy na samym końcu słychać delikatne skrzypnięcie? Tak jakby hamulce walczyły z naprężeniem napędu? Zauważyłem, że jak hamulce są mokre (np. po umyciu auta) to jest cisza.
No i jeszcze jak kręcisz kierownicą stojąc w miejscu to czy słyszysz czasami jakieś skrzypnięcia z przedniego zawieszania?
benykuleczka1 25-03-2024, 20:41 btw: zdjęcia spodu dla zainteresowanych.
Matko, kowalstwo to obraza dla tej profesji, obcęgami to robili czy jak!
Czy też czujecie czasami lekkie szarpnięcie/bujnięcie samochodem przy zmianie przełożeń z R na D i na odwrót? Zastanawiam się to może być, przecież tam tylko zmienia się kierunek obrotu silnika elektrycznego :roll:
U mnie się klapa bagażnika nie zamykała automatycznie. Wymienili na gwarancji listwy z czujnikami - jest OK. Teraz nie działa otwieranie nogą i czekam aż przyjadą nowe anteny z magazynu Forda na wymianę :-)
jagd, możesz mi proszę napisać jak hamuje Twoja Kuga? Chodzi mi o sytuację jak hamujesz powoli do całkowitego zatrzymania się pojazdu. Czy na samym końcu słychać delikatne skrzypnięcie? Tak jakby hamulce walczyły z naprężeniem napędu? Zauważyłem, że jak hamulce są mokre (np. po umyciu auta) to jest cisza.
No i jeszcze jak kręcisz kierownicą stojąc w miejscu to czy słyszysz czasami jakieś skrzypnięcia z przedniego zawieszania?
Tak. Zakładam, że to raczej klocki + el. metalowo-gumowe zawieszenia - bo podobny dźwięk słyszałem czasami przy zwalnianiu EPB w SMaxie na pochyłościach.
Co do klapy - antena jest w zderzaku. Zaraz umawiam się na serwis... :|
Bump: Czy też czujecie czasami lekkie szarpnięcie/bujnięcie samochodem przy zmianie przełożeń z R na D i na odwrót? Zastanawiam się to może być, przecież tam tylko zmienia się kierunek obrotu silnika elektrycznego :roll:
U mnie nie czuć - jest jakiś słyszalny dźwięk ale bez szturchania całym autem.
Bump: Matko, kowalstwo to obraza dla tej profesji, obcęgami to robili czy jak!
Możliwe , że dorabiają u nich jakieś złote rączki - ale diagnosta powiedział, że to zwykle tak wygląda kiedy producent nie zostawi dedykowanego miejsca.
Artystów w tym fachu prawdopodobnie jest niewielu :)
Faktycznie przesadziłem z tym bujaniem. W codziennej jeździe niewyczuwalne. Garaż i otwarte okna spotęgowały efekt;)
benykuleczka1 26-03-2024, 20:05 Możliwe , że dorabiają u nich jakieś złote rączki - ale diagnosta powiedział, że to zwykle tak wygląda kiedy producent nie zostawi dedykowanego miejsca.
Artystów w tym fachu prawdopodobnie jest niewielu :)
W którym salonie zrobili to rękodzieło?
greg_waw 27-03-2024, 10:09 jagd, możesz mi proszę napisać jak hamuje Twoja Kuga? Chodzi mi o sytuację jak hamujesz powoli do całkowitego zatrzymania się pojazdu. Czy na samym końcu słychać delikatne skrzypnięcie? Tak jakby hamulce walczyły z naprężeniem napędu? Zauważyłem, że jak hamulce są mokre (np. po umyciu auta) to jest cisza.
Też tak mam w moim i przyznam, że mnie to irytuje. Ma może ktoś sposób na to?
Zauważyłem coś podobnego w czasie jazdy próbnej Peugeotem - tam było podczas ruszania, ewidentnie hamulec zbyt późno puszczał względem sprzęgła (klasyczny automat). Może tu jest podobnie, ale przy zatrzymywaniu.
Chyba umówię się do serwisu w tej sprawie.
W którym salonie zrobili to rękodzieło?
Bemo Motors - Bukowska.
W przyszłym tygodniu dowiem się czy urżneli tylko zderzak czy może coś więcej, że mi nie działa otwieranie klapy nogą...
Krzysztof1987 05-04-2024, 06:18 Chyba umówię się do serwisu w tej sprawie.
greg_waw, umawiałeś się może do serwisu z tymi klockami?
tomaszjan31 05-04-2024, 08:05 Nawiązując do tarcz hamulca, jestem na etapie reklamowania kolejnego zestawu tarcz hamulca. Reklamacje "grzecznościowo" uznano jednak bez klocków hamul.:570: Na moje pytanie jak można założyć jeżdżone klocki hamulca na takich tarczach założyć na nowe oznajmiono mi że mogą dać nowe odpłatnie:569: Sprawa rozwojowa, mnie nie przekonali, sprawa w toku
Na jpg ewidentnie widać że tarcze h mają kontakt z klockami w 50% pozostała podczas hamowania nie ma styku
luckyboy 05-04-2024, 10:26 Że niby to wina klocków albo tarcz?
tomaszjan31 05-04-2024, 11:15 W teorii to wina użytkownika przez delikatne hamowanie, tarcze jednak nowe założą jednak ze starymi klockami
Piotrek Kurten 07-04-2024, 20:06 Były już w ogóle w gazetkach jakieś testy polifta?
Bo miał być... a tu jak nimo tak nimo
NIE CYTUJEMY CAŁYCH POSTÓW W ODPOWIEDZI, A ZWŁASZCZA GDY ZNAJDUJĄ SIĘ BEZPOŚREDNIO NAD TWOIM !!!!!
MOŻNA UŻYĆ JESZCZE FUNKCJI "CYT. SELEKTYWNY" (część tekstu zaznaczonego)
Nigdzie ani w internecie ani w gazetkach nie znalazłem żadnego testu. Przypuszczam, że albo jeszcze nie ma samochodów do jeżdżenia albo jest embargo. Trzymam kciuki, że jednak to drugie, bo też jestem strasznie ciekaw testu liftingu. Dla mnie samochód jest jednym z kandydatów wraz z Tucsonem po lifcie i Sportage (ale też czekam jeszcze na lift). Miałem jeszcze na liście QQ E-Power, ale naczytałem się, że jest dużo przypadków problemu z generatorem.
maniunio 11-04-2024, 07:44 Ostatnio byłem w ASO i podobno oczekują kugi na salonie dopiero w czerwcu. Nowy mustang miał być w marcu ale też niestety nie dotarł. Myślę, że najlepiej przyjąć taktykę, że jak przyjedzie to będzie ;)
Krzysztof1987 11-04-2024, 07:50 W Argentynie już mają do testów? :D
https://www.youtube.com/watch?v=VipwMlBmaF0
w USA jest juz pelno testow od kilku miesiecy. Poszukajcie sobie na youtube - tylko tam Kuga nazywa sie Escape.
Niestety nowy system multimedialny i sterowanie klimatyzacja przez ekran nie zbiera pochlebnych opinii.
W PHEV dodatkowo bardzo krytykowany jest dziwnie działający pedał hamulca w mieście...
tomaszjan31 12-04-2024, 14:45 krytykowany jest dziwnie działający pedał hamulca w mieście...
Tzn ?
według testów działa jakoś nierównomiernie i trudno go wyczuć. Łatwo zrobić kangura. To prawdopodobnie przez niedopracowane połączenie hamowania regeneracyjnego ze zwykłym hamulcem. Wspominali o tym w dwóch niezależnych testach, jako jedna z głównych wad auta. Razem z wolnym i lagującym systemem info i koniecznością regulacji wszystkiego przez ten system
Jestem wkurzony na Forda, że zdecydowali się wyeliminować fizyczne przyciski do sterowania klimatyzacją... Wszyscy to krytykują od kilku lat a Ford wypuszcza FL właśnie z takim rozwiązaniem :(
Krzysztof1987 16-04-2024, 09:23 Hamowanie hybrydą w wersji przed liftem też szału nie robi. Jestem w trakcie zgłaszania tego na gwarancji.
tomaszjan31 16-04-2024, 13:15 Hamowanie hybrydą w wersji przed liftem też szału nie robi
Jazdy testowej przed zakupem nie robiłeś ?
Hamowanie hybrydą w wersji przed liftem też szału nie robi. .
Nie zauważyłem problemów. W trybie L można przejechać całe miasto, bez dotykania hamulca. Jedyna niedogodność , to odgłos tradycyjnych hamulców, gdy nie da rady wyhamować rewersyjnie.
Krzysztof1987 16-04-2024, 15:17 Jazdy testowej przed zakupem nie robiłeś ?
Oczywiście, że robiłem, ale wtedy tego nie odczułem / nie zwróciłem uwagi.
Bump: Nie zauważyłem problemów. W trybie L można przejechać całe miasto, bez dotykania hamulca. Jedyna niedogodność , to odgłos tradycyjnych hamulców, gdy nie da rady wyhamować rewersyjnie.
Z tego co wyczytałem w instrukcji to tryb (L) jest zalecany to jazdy na drogach w terenie pagórkowatym lub górskim albo podczas holowania przyczepy.
Bump:
Z tego co wyczytałem w instrukcji to tryb (L) jest zalecany to jazdy na drogach w terenie pagórkowatym lub górskim albo podczas holowania przyczepy.[/QUOTE]
Tryb L służy do większego odzyskania energii podczas zdjęcia nogi z gazu. Jeździsz jak rasowym elektrykiem 0-1. Do zjazdu z górki służy asystent zjazdu.
Krzysztof1987 16-04-2024, 18:28 Nigdzie nie mogę znaleźć informacji o tym, że tryb (L) służy do większego odzyskania energii podczas zdjęcia nogi z gazu. Jesteś pewny, że ciągła jazda z tym trybem nie ma jakiegoś negatywnego wpływu na przekładnię albo inne elementy? (pytam, bo nie jestem ekspertem)
tryb L to właśnie większa regeneracja, to jest główna różnica między trybem D - czyli takie wymuszone hamowanie silnikiem. Przydaje się w terenie górskim bo na zjazdach auto samo zwalnia odzyskując przy tym energię. Nie wiem jak w Kudze ale w moim C-Maxie Plugin pokazuje wtedy jak ładuje baterię.
W elektryku mam nawet informację ile kW mocy jest odzyskiwane przy takim hamowaniu (tylko tam ten tryb nazywa się B zamiast L, ale to to samo praktycznie)
Nie powinno to mieć żadnego negatywnego wpływu na podzespoły pojazdu
Krzysztof1987 17-04-2024, 09:58 Ale skąd ta informacja?
Bump:
Nie powinno to mieć żadnego negatywnego wpływu na podzespoły pojazdu
No właśnie. Nie powinno. Ale czy na pewno? :)
Masz rację, lepiej nie używaj trybu L bo przekładnia wyleci w kosmos
W deszczu też lepiej nie jeździć bo przyspiesza to korozje! a w zimę to już w ogóle ;)
Wytłumacz co Cię konkretnie niepokoi. W jaki sposób zwiększona siła hamowania regeneracyjnego może mieć negatywny wpływ na cokolwiek?
Czy po prostu nie znasz się zbytnio ale odczuwasz wewnętrzny niepokój? Wtedy to temat na inne forum ;)
Krzysztof1987 17-04-2024, 11:40 A skąd wiesz, że za zwiększoną siłę hamowania w trybie (L) odpowiada hamowanie regeneracyjne?
nie oglądałeś/czytałeś żadnego testu samochodu elektrycznego czy hybrydowego (najlepiej plug in bo tu najlepiej to widać)?
tu cytat z jakiegos pierwszego lepszego artykułu:
Cytat:
Większość współczesnych układów hybrydowych i elektrycznych to zaawansowane technologie, które rekuperują energię przy każdej możliwej okazji. Akumulatory będą się więc doładowywać nawet podczas hamowania czy toczenia się bez gazu. Tryb B umożliwia dużo bardziej efektywny odzysk energii, a dodatkowo oszczędza układ hamulcowy.
Koniec cytatu
Tryb L to jest odpowiednik trybu B.
Mam drugie auto - elektryka który nawet pokazuje siłę hamowania regeneracyjnego (rekuperacji) wyrażoną w kW. W trybie B ta siła osiąga dużo wyższe wartości niż w D. Auto zdecydowanie szybciej wytraca prędkość. To jest tak zwane 'one pedal' driving - gdzie po mieście można jeździć operując praktycznie wyłącznie pedałem gazu.
Tryb L to to samo co B.
Krzysztof1987 19-04-2024, 07:43 Ok, czyli nadal żadne sprawdzone info jeżeli chodzi konkretnie o Kugę FHEV. No nic. Zapytam bezpośrednio w ASO Forda.
Podobno jednak jest inaczej... W trybie L auto samo zaciąga lekko hamulec ręczny a nie rekuperuje
tomaszjan31 21-04-2024, 12:25 Ok, czyli nadal żadne sprawdzone info jeżeli chodzi konkretnie o Kugę FHEV. No nic
Wszystko dokładnie było nieraz przedstawione tak prosto że lepiej sie już nie da, wystarczy poszukać i poczytać. jest inaczej... W trybie L auto samo zaciąga lekko hamulec ręczny a nie rekuperuje
Ludzie, skąd wy czerpiecie te informacje ? Pewne wypowiedzi powinien moderator z automatu usuwać, aby pewne umysły nie powielały bzdur
Mój ostatni wpis to czysta ironia. Myślałem, że to co napisałem jest na tyle absurdalne że każdy się domyśli
niektórzy narzekają na słabe wyciszenie odgłosów z drogi/podwozia - więc tutaj soundscreen nie pomoże (jeżeli to prawda - sam nie miałem przyjemności jeździć tą nową Kugą)
Odczucia związane z wyciszeniem każdego samochodu są bardzo indywidualne dla użytkowników. Każdny z nas jest bardziej wrażliwy na inne częstotliwości.
Dla przykładu dla mnie Austral jest beznadziejnie wyciszony. Nawet szyba czołowa nie jest dzwiękochłonna. W porównaniu do Kugi w wersji ST Line-X z szybami dźwiękochłonnymi z przudu to przepaść.
Odgłosy opon są lekko słyszalne od strony bagażnika, którego podłoga też jest pokryta filcem. Dużo zalezy też jak głośne opony masz na kołach. Ja zawsze zmieniam na możliwe najcichcsze.
Kuga ST Line-X FHEV jest według moich odczuć dobrze wyciszona do 120 km/h. Później robi się głośniej. Niestety to SUV i opory powietrza robią swoje. Nadal jednak nie ma tragedii. Trochę lepszy w tym zakresie jest nowy Tiguan.
Toyoty robią się upierdliwe głośne od 100 km/h.
Bump: Podobno jednak jest inaczej... W trybie L auto samo zaciąga lekko hamulec ręczny a nie rekuperuje
Cytując instrukcję obsługi samochodu Ford Kuga:
"Niski (L)
• Zapewnia maksymalne hamowanie
silnikiem.
• Skrzynię biegów można przełączyć w tryb
niskiego biegu (L) przy dowolnej
prędkości pojazdu.
• Nie jest on przeznaczony do jazdy przez
dłuższy czas ani w normalnych
warunkach i powoduje zwiększenie
zużycia paliwa.
Piotrek Kurten 23-05-2024, 14:19 My tu gadu-gadu a podobno już są u delaerów piersze dema poliftowe... ktoś był / oglądał / jeździł juz ???
Krzysztof1987 24-05-2024, 09:31 AutoPlaza w Warszawie na Popularnej ma.
132076
Oglądałem...w Koszalinie już jest.....i dla mnie osobiście masakra jak zepsuli te auto , wygląda na starsze niż przedlifotwe . oprócz większego wyświetlacza w środku wszystko na minus
tomaszjan31 24-05-2024, 10:45 w środku wszystko na minus
To znaczy ? Byłem pewien że prócz tableta wszystko to samo
brak sterowaia manulanego klimatyzacji, nawet przycisk start stop przenieśli w inne miejsce ( tam gdzie w starej wersji jest ustawienie klimatyzacji temperatury kierowcy) ......ja obecnie jeżdze wersją Vignale , w slaonie oglądąłem cos co odpowiada STline X .....dla mnie w środku kupa taniego palstiku , jak Ford bedzie dalej podążał tą ścieżka to Kuga którą teraz jeżdze to mój ostatni Ford....poza tym tn nowy przód, oczywiście kwestia gustu ale na żywo wyglada według mnie fatalnie
Krzysztof1987 24-05-2024, 11:10 Jak dla mnie gorsza ergonomia.
132077
AnDżej AnDżej 25-05-2024, 09:58 Mnie bardzo przypasował nowy design. Przód jest mega. Przycisk power we właściwym miejscu a nie pod kierownicą jak w „Porsche” mk3. Linia reflektorów Dynamic Matrix miodzio. Tak bardzo mi się spodobał, że już zamówiłem
Bump: Już nawet w profilu zmieniłem na Kuga 2024 🤣
Mnie się wydaje spójniejszy z tyłem. Wcześniej przód był w owalach, a tył w ostrzejszych kreskach.
Zamiast tych ekranów powinni montować telewizor 60 cali na całą przednią szybę :D Wiadomo, kwestia gustu ale te tablety w autach wyglądają koszmarnie…
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Krzysztof1987 11-06-2024, 10:38 Pojawił się test wersji poliftowej na YT:
1/2 - Ford Kuga 2024 - TEST PL [1/2] - 2.5 HEV 180 KM | ST-Line X | Facelifting | Nowa generacja! (https://www.youtube.com/watch?v=oBC4y9Y93Xo)
2/2 - Ford Kuga 2024 - TEST PL [2/2 - Jazda, spalanie, asystenci, cennik] - 2.5 HEV 180 KM FWD Facelifting (https://www.youtube.com/watch?v=swjV5A2yqwY)
greg_waw 03-09-2024, 09:38 greg_waw, umawiałeś się może do serwisu z tymi klockami?
Odkładałem, nie było okazji. Teraz wróciłem do tematu, bo przypomniał mi ktoś, bo ma podobny problem w wersji polift.
Poszukałem w necie i w wielu markach ten problem występuje. Sam to zaobserwowałem w innej marce z klasycznym automatem podczas jady testowej. Ma to związek z tym, że w automatach cały czas przekazywany jest moment na koła i hamulce walczą z tym napędem i pojawiają się takie wibracje. Może inne klocki by tu pomogły?
Witam
Ma ktoś może wersję Kuga 2024 1.5l 186 KM Automat A8 - nie wiem co to za skrzynia a planuję zamówienie tej wersji bo nie chcę hybrydy, miałem już okazję się przejechać takim egzemplarzem i jestem zachwycony.
Skrzynia 8F35, można trochę poczytać w necie na jej temat, zalecane częste wymiany oleju, ale teraz to chyba przy wszystkich skrzyniach. Też ostatnio spoglądam na tą wersję, nie jeździłem, może ktoś kto użytkuje wypowie się więcej.
- napęd AWD, tutaj zmiana konkretna bo wylatuje wał z 'haldexem' na rzecz silnika elektrycznego, czyli rozwiązanie jak w toyocie (awd-i). Wg mnie kierunek trochę raczej plus ale to zależy.
Rozwiązanie to wydaje się lepsze pod kilkoma względami bo:
- jest mniej awaryjne (przynajmniej w teorii bo mniej elementów mechanicznych, ruchomych i wylatuje długi ciężki wał),
- trochę oszczędniejsze (mniej paliwożerne od klasycznego wału)
- oraz teoretycznie powinno być równie skuteczne co wał, przynajmniej tak mówią recenzenci.
W teście https://testflotowy.pl/test-ford-kuga-2-5-fhev-183-km-awd-st-line-x/ czytam, że:
"Co istotne, wybierając Kugę 4×4 dostaniemy „prawdziwy” napęd na cztery koła, to znaczy mający mechaniczne połączenie między osiami, a nie taki realizowany za pomocą wyłącznie silnika elektrycznego."
Czy ktoś z AWD może sprawdzić kto ma rację?
Ja bym powiedział, że "prawdziwy" napęd 4x4 to taki, gdzie każde koło ma (czy może mieć) osobny napęd, a nie taki, który ma (jak w Kuga/Escape) po prostu odłączenie od przedniej osi. I w sumie bliższy temu byłby elektryczny. To, co ma Kuga/Escape, to nie jest "prawdziwy" 4x4.
Ale - nie wiem, skąd Szwagier wziął informację o elektrycznym AWD w Kudze. Nic się w USA nie zmieniło w Escape pod tym względem, a Kuga 2024 to europejska kontynuacja Escape 2023. W broszurach nic nie widać na ten temat, a przecież byłaby to dość gruba (żeby nie powiedzieć rewolucyjna) zmiana.
Założyłbym więc, że jest to wynik jakiejś pomyłki Szwagra.
Mi sprzedawca w salonie mówił że tylna oś jest na elektryku. Tunel w podłodze tylnych foteli ma może z 5cm wysokości więc to chyba prawda.
tomaszjan31 07-03-2025, 15:28 Przedlift miał AWD na mechanicznym kardanie, i wielowahaczu.
Polift nie ma kardana, zamiast tego silniczki na osi tył wg rozwiązania "toitoi"
Na pewno polift będzie oszczędniejszy w zużyciu paliwa, a czy sprawniejszy ?
Czy polift ma belkę skrętną czy wielowahacz ?
Bump: Ja bym powiedział, że "prawdziwy" napęd 4x4 to taki, gdzie każde koło ma (czy może mieć) osobny napęd, a nie taki, który ma (jak w Kuga/Escape) po prostu odłączenie od przedniej osi
Mechanizmy różnicowe, blokady mostów, takie rzeczy to nie w crossoverze, miejskiej bulwarówce
OK, mogę jedynie stwierdzić, że hybrydowy 2.5L Escape 2023 w US ma normalny napęd AWD jak wszystkie inne, tj. z PTU, który przekazuje moment na tył.
Może więc z Kugi 2024 Ford zrobił model testowy... Jeśli ktoś ma jakiś link do konkretnych danych nt. AWD w 2.5L Kudze 2024, to dobrze będzie poczytać.
> Mechanizmy różnicowe, blokady mostów, takie rzeczy to nie w crossoverze, miejskiej bulwarówce
Ja to wiem, ale chyba panowie z testflotowy.pl niekoniecznie, bo to oni pisali o "prawdziwym" napędzie na cztery koła w Kudze.
Może więc z Kugi 2024 Ford zrobił model testowy... Jeśli ktoś ma jakiś link do konkretnych danych nt. AWD w 2.5L Kudze 2024, to dobrze będzie poczytać.
Jest raczej to samo co w Escape. A zobaczyć pracę mechanizmu można choćby na filmiku od Słowaków: https://www.youtube.com/watch?v=uBuAy07q1LY
OK, dzięki za ten filmik.
Rzeczywiście wygląda na to, że jest to, co w Escape, czyli tradycyjny PTU, kardan etc - vide 1:13 (jedna minuta 13 sekund). Wygląda bardzo znajomo :)
Koledzy Szwagier, tomaszjan31 i sprzedawca kolegi saski musieliby wytłumaczyć, co mieli na myśli, ale sprawę elektrycznego AWD w Kudze 2024 chyba należy potraktować jako science fiction.
thesurix 09-03-2025, 09:03 Mogę potwierdzić że połączenie jest mechaniczne, przed zakupem też naczytałem się że jest realizowane elektrycznie :)
thesurix Wielkie dzięki - koniec domysłów
|
|