Zobacz pełną wersję : [Focus 2008-2011] Nierówna praca silnika po remoncie kapitalnym
damien86 07-02-2024, 10:28 Cześć i czołem! Jako szczęśliwego posiadacza Focusa dopadło i mnie - remont silnika (brał niebotyczne ilości oleju). Generalnie wymienione pierścienie i panewki (obyło sie bez szlifu wału korbowego), honowanie cylindrów, pełna regeneracja głowicy, wymiana rozrządu. Wszystko wyczyszczone, poskładane, sondy wykręciłem i czyściłem, rozrząd ustawilem na blokady oczywiście, auto odpaliło za trzecim razem. Ale jest ale - bardzo nierówno pracuje. Zostawilem je na 10 minut odpalone, ale niewiele sie zmieniło. Po dodaniu gazu, na obrotach ok 2500, pracuje jakby lepiej. Wyskoczyło mi 8 błędów - jak na zdjeciu. Z tego co widzę, to problemy z dolotem i egr - macie jakieś pomysły co konkretnie?
Ponizej link do filmiku
https://youtube.com/shorts/PE7XHXY3mCA?si=sfOQU-1daW7xp793
Z góry dziękuję za podpowiedzi
Sprawdź bezpieczniki.
Osatnio widziałem wypowiedź mechanika który ma do czynienia z remontowanymi silnikami i mówił że jest procedura na dotarcie silnika, mówił jaka ale nie pamiętam. Zalanie oleju i w droge może się skończyć kolejnym remontem.
Obejrzałem filmik, silnik zimny a tam się coś ładnie dymi.
damien86 07-02-2024, 18:13 To dymienie to wypalanie sie WD40 i innych śwaxów na kolektorze wydechowym :D
A to ciekawe z tą procedurą, nigdy o tym nie slyszalem. Poszperam w internetach, dzięki wielkie!
Ale jaka procedura? Jeździsz 1000km na spokojnie, wymiana oleju i hejo
konieczko5 08-02-2024, 07:06 ...
klocolus 09-02-2024, 15:02 Ale jaka procedura? Jeździsz 1000km na spokojnie, wymiana oleju i hejo
Na początku 100-200km spokojnie potem dodajesz z czasem coraz więcej obciążenia ale tylko na chwilę. Póżniej te odcinki czasu z większym obciążeniem na coraz dłużej oczywiście bez przesady.
Samą spokojną jazdą się tak sobie ułoży plus będzie to trwało dużo dłużej niż w taki sposób, ktoś da ognia po 1000km i równie dobrze może zatrzeć.
BTW osobiście bym silnika bez chociaż wstępnego dotarcia tych 200-300km nie wypuścił, nie wiadomo co ktoś potem będzie z nim robił.
Np. tutaj (https://youtube.com/shorts/ui9DO3ETniA?si=_up6LCijVQPzI3ac) mówi jak to wygląda.
Rafał A.(antek) 10-02-2024, 11:39 Sprawdź sondy. Dwa lewe powietrze chyba gdzieś łapie, trzy, kąt wyprzedzenia zapłonu dobrze ustawiłeś?
damien86 10-02-2024, 16:59 Hej
Sprawa wyglada nastepujaco: MAP sensor nie domaga, z powodu takiego, że czyszcząc dolot nie wykręciłem go i byl csly zasyfiony (zdjęcie). Po wyczyszczeniu nadal nie domaga, ciągle pokazuje za małą wartość, wiec do wymiany (bosch140zl). Po tym zabiegu dam znac co dalej :D
W kwestii lewego powietrza - nie slysze nic, żeby ssało, uszczelki wszędzie nowe, poskręcane wszystko.
W kwestii docierania - o bezpiecznikach nic nie znalazlem, procedura bedzie "moja" standardowa - zaczynam od krecenia do max 2500-3000obr, sukcesywnie zwiększając obciazenie od 1000km. Wymiana pierwsza po 100-200km (przepłukanie silnika), nastepna po 1000k, nastepnie standard
Bump: Hej
Sprawa wyglada nastepujaco: MAP sensor nie domaga, z powodu takiego, że czyszcząc dolot nie wykręciłem go i byl csly zasyfiony (zdjęcie). Po wyczyszczeniu nadal nie domaga, ciągle pokazuje za małą wartość, wiec do wymiany (bosch140zl). Po tym zabiegu dam znac co dalej :D
Sondy zobaczę jak wymienię MAP'a, bo poki co to pewnie bzdury pokazuja.
W kwestii lewego powietrza - nie slysze nic, żeby ssało, uszczelki wszędzie nowe, poskręcane wszystko.
W kwestii docierania - o bezpiecznikach nic nie znalazlem, procedura bedzie "moja" standardowa - zaczynam od krecenia do max 2500-3000obr, sukcesywnie zwiększając obciazenie od 1000km. Wymiana pierwsza po 100-200km (przepłukanie silnika), nastepna po 1000k, nastepnie standard.
Tak czy siak - dziękuję za dotychczasowe podpowiedzi i pomoc!
Rafał A.(antek) 10-02-2024, 18:13 MAP sensor nie domaga,
to o czym mowa, bez tego ten silnik nie ma jak ustawić mieszanki.
damien86 13-02-2024, 13:02 Kolejna aktualizacja - po wyczyszczeniu (nic nie dalo), a nastepnie wymianie MAP'a - nadal to samo. Tryb serwisowy, "Usterka Silnika" na wyświetlaczu, dwa bledy - MAP/BPS CIRCUIT LOW oraz THROTTLE ACTUATOR A CONTROL SYSTEM - FORCED LIMITED RPM. W parametrach rzeczywistych dla MAP'a wartość stała - 2kPa. Jakieś pomysły?
Z gory dziękuję!
No to wiązka do sprawdzenia - o ile nowy czujnik jest sprawny.
Jest nowy? Używany? Oryginał? Zamiennik?
damien86 14-02-2024, 10:05 Nówka sztuka bosha. A jesli klapki w dolocie beda przyblokowane, to mozliwy będzie taki efekt? Bo wydaje mi sie, że ta membrana/silownik/sterownik na podciśnienie (sterujący tymi klapkami) jest błędnie ustawiony stale w dół, jakby klapki go przyblokowaly
damien86 16-02-2024, 17:40 No to wiązka do sprawdzenia - o ile nowy czujnik jest sprawny.
Jest nowy? Używany? Oryginał? Zamiennik?
No to kolega mial rację - urwany jeden kabel od zlacza (na pierwszy rzut oka niewidoczne, bo izolacja kabla cały czas byla w kostce). Polutowane, poskladane, odpalił i smiga az milo.
Dziękuję odpisujacym za zaangażowanie :D
|
|