Zobacz pełną wersję : [Puma 2020- ] Wymiana klasycznej H1 na H1 LED
Moi drodzy
Czy ktoś w swojej Pumie ze światłami w których długie realizowane są w oparciu o klasyczne żarówki H1 robił upgrade do wersji LED? Jeśli tak to będę wdzięczny za informacje jaka żarówka wejdzie to oprawy bez żadnych modyfikacji oraz czy sama wymiana (chyba demontaż całej lampy) jest skomplikowana.
woytek75 25-02-2024, 10:24 Znalazłem coś takiego. Sam myślę żeby to zastosować, ale na razie mam inne priorytety.
https://shop.elettro-discount.com/ford/3102-kit-led-abbaglianti-puma-2021.html
Co do lampy, to chyba wystarczy wykręcić trzy wkręty i jest "twoja"..
Widziałem tego gościa na YT:
https://youtu.be/VWGQhahkAeo?si=ZEAwLIb0Us_3-E0b
ale zastanawiam się czy konieczna jest wymiana dekielków żeby się zmieścił led bo na rynku jest coraz więcej żarówek które maja mniejsze gabaryty: https://sklepledy.pl/zarowki-led-h1
Poza tym zastanawiam się też nad wymiana pozostałych żarówek które nie są led np. kierunki, cofania.
Też na razie inne priorytety ale jak się zrobi cieplej to będę miał jak się za to zabrać.
woytek75 04-03-2024, 12:07 Nie mam doświadczenia z takimi żarówkami, ale pewnie chodzi o to, że one mocno się grzeją. Te specjalne kapturki są z aluminium i zadziałają jak radiator, a wokół żarówki jest więcej miejsca przez co jest lepiej chłodzona. Widać to na grafice. Czy taka mniejsza żarówka nie jest czasem mniejsza kosztem radiatora, który ma ja chłodzić? Jeżeli tak to jej żywotność będzie krótsza i będzie wydzielała więcej ciepła. Pomyśl co się stanie jak w odległości kilku milimetrów znajdzie się kawałek plastikowego dekielka.
Co do innych świateł to wymieniłem cofania na takie od chińczyka za kilka zeta. Barwa światła o wiele lepsza, ale nie wiem jak z trwałością. Należy pamiętać, że światła cofania w Pumie nie są zaprojektowane do oświetlenia drogi za samochodem, a raczej do informowania innych, że cofamy i znacząco nie poprawią widoczności.
Wymieniłem też kierunki w lusterkach, też od chińczyka za około 60 PLN. Wyglądają lepiej, bo klosz jest czarny i ładnie się zlewa z lusterkiem. Świecą też ok z efektem przejścia do zewnątrz.
Kierunków z tyłu i przeciwmgielnego nie widzę sensu wymieniać, bo nic to nie poprawi.
W reflekorze przednim idealnie widać żarówkę i wolę "ładną" pomarańczową szklaną kulkę niż jakieś ledowe dziwactwo. No może kiedyś znajdę jakąś wizualnie atrakcyjną.
Co do wyjęcia reflektora z przodu to po odkręceniu trzech śrub trzeba jeszcze uwolnić metalowy sworzeń który jest pod lampą na wysokości łączenia zderzaka i błotnika. Cała procedura dość upierdliwa, ale wykonalna.
Na rynku są również żarówki LED H1 nawet znanych producentów takich jak OSRAM które nie maja radiatorów. Wtedy chyba nie trzeba wymieniać zaślepek.
https://dwr.com.pl/zarowki-led-h1-osram-ledriving-hl-easy-12v-9w-6500k-id-19960
https://www.auxito.com/products/best-h1-led-bulb-for-headlight
Ciekaw jestem tylko jak z żywotnością takich LED-ów. OSRAM na swojej stronie pisze 1000 godzin ale przy modelach z chłodzeniem aktywnym 2500 godzin.
woytek75 05-03-2024, 14:47 Myślę, że renomowany producent tj. Osram umieściłby w instrukcji, w jaki sposób używać jego produkty z naciskiem na bezpieczeństwo. Warto było by sie zapoznać. Co do trwałości, to musisz sobie odpowiedzieć na jedno bardzo ważne pytanie (prawie cytat z pewnego filmu), jak często korzystasz z "długich "? Jeśli tylko sporadycznie to 1000 godzin to wieczność. Jeśli częściej to już musisz temat przemyśleć. Ja moim kociakiem przejechałem dopiero 1000km i cały czas się go uczę. Pracuję nocami i używam trybu "auto" jeśli chodzi o światła. Zauważyłem, że nawet w mieście samochód sam zapala długie. Myślałem, że opcja inteligentnych "długich" dotyczy tylko ich wyłączania jak samochód wykryje inny pojazd, a tu taka niespodzianka, sam je zapala jak wjeżdżasz w "czarną d.....ziurę". Prawda jest taka, że te reflektory projekcyjne mają kiepskie długie i trzeba coś z tym zrobić.
P.S. popatrzałem na te osramki z pierwszego linku i one nie mają homologacji. Nie wolno używać na drogach publicznych.
Co do homologacji to prawda jest taka, że nie ma na rynku polskim żarówek, które są dopuszczone do rynku (w Niemczech powoli to się zmienia).
Myślę o wymianie żarówek dlatego że ten tryb AUTO w Pumie jest super i cały czas, tak jak Ty jeżdżę na nim, ale te halogenowe żarówki H1 są słabe.
Po ewentualnym wsadzeniu H1 LED podjadę do znajomego żeby mi sprawdził czy aby nie oślepiają, ale oczywiście to nie rozwiązuje ewentualnych problemów z policją.
Myślałem też o kupieniu z drugiej ręki całych lamp Full LED ale samochód jest na gwarancji i to może być problem jak coś złego się stanie.
Fordów Puma na drogach coraz więcej więc może z czasem pojawią się nowe opinie użytkowników w temacie H1.
ps. w poprzednim samochodzie Ford Focus MK4 miałem Full LED i trochę mi teraz ich brakuje ;)
Farfocel 06-03-2024, 10:32 Nie będę się wypowiadał na temat sensowności wymiany żarówek na LED (mam swoje zdanie na ten temat), ale zaproponuję alternatywę - po prostu wymienić długie na żarówki z zimną białą barwą światła. Efekt będzie praktycznie taki sam bez większego kombinowania.
woytek75 06-03-2024, 11:44 Myślałem nad żarówkami Phillips White vision ultra, ale ich użytkownicy twierdzą, że wcale nie są tak białe jak opisuje producent, choć pewnie o wiele lepsze niż to co znajduje się w moim reflekorze.
Tak tylko napiszę, że w razie W każdy sąd i Policja uzna waszą winę jeśli tylko ktoś podniesie temat oślepienia przez nielegalne światła. Nawet jak nie będzie to prawda. Wkładając retrofita led tracicie homologację na całą lampę, czyli oświetlenie z przodu. To samo dotyczy kierunków pozycyjnych i cofania. Dodam, że każdy ubezpieczyciel pokocha was za takie "modyfikacje" jak będziecie płacić za szkodę z OC regresem.
Jak się jeździ dużo nocą, to kupuje się auto z pełnymi lampami led lub matrixami. Chociaż dla waszej wiadomości te z Pumy mają maks 2000lm i nie są warte swojej ceny, bo są tylko trochę jaśniejsze od dobrych h7/h1. Pomijam barwę.
Ja kupując auto zawsze biorę najlepsze dostępne światła. Rozumiem, że mogliście brać z tego co było, ale jak pod zamówienie to trzeba było dokupić.
Mam porównanie Puma full led vs Focus bi-xenon to powiem wam że w foce to są świeczki. Mimo że w Pumbie nie są jakieś super te światła to i tak jest dużo lepiej jak w focusie.
Wysłane z mojego SM-M215F przy użyciu Tapatalka
janek939 05-08-2024, 14:54 Zwykłe halogenowe długie mogą też się przydać do rozmrażania reflektora
|
|