Bad_Strus
03-03-2024, 19:23
Witam
Niedawno nabyłem focusa 2018r 1.5tdci sprowadzonego z Niemiec.
Auto stan niemal idealny ale martwi mnie układ chłodniczy,
- temperatura osiągająca maksymalnie ok 75 stopni
- "masło" na górze zbiorniczka (zdjęcie)
mogą to być objawy uszkodzonego termostatu?
czy może termostatu i uszczelki pod głowicą?
chciałbym wykluczyć uszczelkę ponieważ auto ma moc, nie kopci,
olej też wygląda normalnie. Ale nie wiem czy może to być spowodowane przez niską temperaturę.
Czyli stan nie niemal idealny… Chciałbyś wykluczyć uszczelkę pod głowicą, wiadomo, każdy chciałby to wykluczyć ale nie wygląda to dobrze. Taki majonez może o uszczelce właśnie świadczyć.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Może to świadczyć też o jeździe na niedogrzanym silniku i na przykład za wolnych obrotach. Ja bym wymienił termostat i przepłukał układ chłodzenia, dał nowy płyn oraz przegonił go trochę. Nie musi przecież od razu być to najgorsza wersja awarii.
No chyba że Helmut dolał nie tego płynu do trzeba. Wiadomo, że nie ma co zakładać najgorszego, może faktycznie mało jeździło to auto. Tak czy siak płukanie układu wskazane. A chłodniczka oleju Ok?
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Bad_Strus
03-03-2024, 21:25
No chyba że Helmut dolał nie tego płynu do trzeba. Wiadomo, że nie ma co zakładać najgorszego, może faktycznie mało jeździło to auto. Tak czy siak płukanie układu wskazane. A chłodniczka oleju Ok?
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
chłodniczka raczej okej, po przejechaniu ok 500 km nie widać ubytku chłodziwa i raczej nie ma ubytku oleju, pomyślę nad wymianą termostatu i będę kontrolował czy nadal zbiera się osad czy może coś się działo za poprzedniego właściciela, on to naprawił ale nie wyczyścił zbiorniczka, trochę mało prawdopodobne ale zobaczymy
konieczko5
04-03-2024, 05:46
Masło może pojawiać się przy mrozach, a nie przy obecnych temp...
Po wymianie termostatu i przejechaniu ciurkiem dłuższej trasy powinno się poprawić.
Jak nie to rób test na zawartość CO2 w układzie.
Na moje oko ktoś nalał środka smarnego do nieodpowiedniego zbiornika. Gdyby to był olej z silnika płyn byłby brudny, zwłaszcza że diesel w swoim oleju ma dużo sadzy.
Niedogrzanie prędzej pojawi się na korku wlewu oleju niż w zbiorniczku wyrównawczym..
Jeśli autor nie zauważył żadnych dodatkowych objawów proponuję opróżnić zbiorniczek, wymyć i uzupełnić płyn na właściwy. Obserwacja jak najbardziej wskazana .
Oczywiście to moje zdanie.