Zobacz pełną wersję : [Focus 1998-2004] [1.8 TDDi] Czy warto stosowac uszczelniacz chłodnicy?


r10
26-06-2024, 07:07
Nagle w 23-letnim staruszku od paru dni zaczęło ubywać płynu chłodniczego, zauważyłem na podłodze garażu. Przy parodniowym postoju jakby nie ubywało, raczej podczas jazdy (z konieczności krótkie po mieście), po klkunastokilometrowej jeździe 2 litrowa wlewka wody (akurat lato jest). Od spodu silnika jest plastikowa osłona, nie widzę miejsca wycieku, gdzieś na dole (chyba w czasie jazdy zbiera się w tej osłonie i później wycieka w garażu).
Zamówiłem uszczelniacz do chłodnic K2 (tańszy od Prestone), ale PYTANIE czy ryzykować samym uszczelniaczem czy po prostu odżałować 150-200 zł na podjechanie do warsztatu dla diagnozy, może jakiś cybant puszcza? Nie mam niestety kanału ani najazdu dla zrób-to-sam.
Tak generalnie co jest w takim uszczelniaczu w płynie, zawiesina pyłu aluminiowego i tyle, czy jeszcze jakaś chemia?

konieczko5
26-06-2024, 07:18
...

r10
26-06-2024, 07:42
Za sprawdzenie to max 50 zł...No niestety poczekanie w kolejce "zarobiony jestem w lipcu urlop", podstawienie na stanowisko, podnośnik, odkręcenie osłony, przykręcenie osłony, duże miasto.
Dopiero co podobnie lał mi się olej, okazało się, że filtr był poluzowany, wówczas te 150 zł wydawało się niemal darmo przy wizji remontu silnika :wink:.

zmulim
26-06-2024, 11:06
Odżałować…


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

kristop
26-06-2024, 15:08
Na wymianę chłodnicy to nie chciało mi sie wjeżdżać do garażu i zrobiłem pod domem ,
osłona dolna silnika zdjęta była wczesniej

r10
26-06-2024, 19:12
Na wymianę chłodnicy to nie chciało mi sie wjeżdżać do garażu i zrobiłem pod domemOd spodu, czy od góry?

kristop
26-06-2024, 21:16
Wiatraki opuszczałem do dołu,
do wyjecia chłodnicy trzeba odkręcić od spodu dolny wspornik

r10
27-06-2024, 14:04
Za sprawdzenie to maxI chyba się nie obejdzie, bo po dolaniu dziś 200 ml uszczelniacza do chłodnic K2 (pół 400 ml butelki) nic a nic się nie zmieniło, cieknie i ubywa :-(
Co ciekawe, płynu ubywa tylko do poziomu dolnej rurki wychodzącej ze zbiorniczka wyrównawczego, może później pompa płynu chłodzącego zaciąga już powietrze?
Dziwne tylko, że silnik się nie grzeje, wskazówka temperatury dochodzi do pionu na wskaźniku i ani milimetra dalej, mimo że upały straszliwe :-o