Zobacz pełną wersję : [Puma 2020- ] Czy ma Auto hold


anastazyy
09-08-2024, 21:42
Hey. Czy puma automat ma auto hold? Jezeli tak to jak to działa w klasycznym ręcznym?

Wysłane z mojego SM-S901B przy użyciu Tapatalka

pankrakus
10-08-2024, 17:24
Witam

Kolega chyba myli 2 podobnie działające systemy
a) Auto Hold - działa z elektrycznym ręcznym,
po naciśnięciu hamulca nożnego "do oporu" (gdy auto stoi),
jest automatycznie zaciągany hamulec "ręczny" i trzyma az nie ruszymy.
Wielkość stromizny nie ma znaczenia
Do aktywacji tego systemu jest osobny guzik

b) asystent ruszania pod górę (Hill Asist)
- działa przy odpowiednim nachyleniu wzniesienia
- utrzymuje ciśnienie w pompie hamulcowej przez ok 2-3 sekundy,
po zwolnieniu hamulca nożnego
występuje z ręcznym (mechanicznym) hamulcem postojowym

Różnica między tymi systemami jest taka, że gdy stoimy w korku pod górę, to:
- przy auto hold - możemy puścić hamulec i auto się nie stoczy
- przy asystencie ruszania pod górę - musimy cały czas trzymac nogę na hamulcu


Nie bądź leń - jest to opisane w instrukcji obsługi

https://www.fordservicecontent.com/Ford_Content/Catalog/owner_information/CG3833plPOL-202012-20210125083428.pdf

https://imgur.com/lr3b0nU.jpg

https://i.imgur.com/2iVeMVX.jpg



pozdrawiam
pankrakus

krzysztofSJZ
10-08-2024, 17:49
(Hill Asist)

dla ścisłości przy elektrycznym ręcznym też jest

anastazyy
10-08-2024, 18:00
Temat do zamknięcia. Byłem ciekawy czy w jakiś inny sposób ogarnęli auto hołd z ręcznym hamulcem. Jedyny opcja to jeździć na tempomacie w mieście. Wówczas przy zatrzymaniu nie trzeba trzymać nogi na hamulcu. Szkoda.


Wysłane z mojego SM-S901B przy użyciu Tapatalka

pankrakus
11-08-2024, 08:48
[...]
Jedyny opcja to jeździć na tempomacie w mieście.
[...]


jakoś nie wyobrażam sobie tego - nawet z inteligentnym tempomatem

pozdrawiam

tomao
11-08-2024, 08:54
Obie funkcje nie są realizowane przez elektryczne zaciski ręcznego, tylko przez pompę ABS.

pankrakus
11-08-2024, 09:23
Witam

1) Polemizowałbym => AutoHold występuje tylko w połączeniu z elektrycznym
hamulcem postojowym


2)

a) instrukcja obsługi

https://www.fordservicecontent.com/Ford_Content/vdirsnet/OwnerManual/Home/Content?variantid=8807&languageCode=pl&countryCode=POL&Uid=G2238000&ProcUid=G2238002&userMarket=POL&div=f&vFilteringEnabled=False&buildtype=web

b) ogólny opis

https://automarket.pl/blog/wyposazenie-i-budowa-samochodu/auto-hold-czym-jest-ta-funkcja

pozdrawiam

tomao
11-08-2024, 09:47
Instrukcja nie mówi, że to cześć elektryczna zacisku za to odpowiada (z opisu wnioskuję, że może zostać dodatkowo uruchomiona w pewnych przypadkach). Za to w artykule nieznany autor nie może zdecydować się, czy to funkcja elektrycznego hamulca postojowego, czy jednostki hydraulicznej.

robert_71
19-08-2024, 10:01
Auto Hold (podobnie jak Hill Asist) jest realizowany przez pompę ABS. Łatwo to sprawdzić w aucie z ręcznym elektrycznym - nie słychać zaciągania ani odpuszczania elektrycznego ręcznego gdy działa Auto Hold. Jedyne powiązanie z pomiędzy Auto Hold i elektrycznym ręcznych (np. w focusie mk4) jest takie, że ręczny zaciągnie się w sytuacji, gdy zatrzymamy się, zadziała Auto Hold i nie gasząc silnika będziemy stać bardzo długo - kilka, czy kilkanaście minut. Wtedy zamruga i zgaśnie kontrolka zadziałania Auto Hold a zaświeci się kontrolka ręcznego, słychać też silniczek zaciągający hamulec ręczny.
Puma niestety nie ma Auto Hold nawet w wersji z automatem. Focus ma Auto Hold nawet w wersji z ręczną skrzynią.

boncio
28-08-2024, 14:25
Jest dokładnie tak jak opisane powyżej. Auto hold mógłby być bez problemu stosowany przy mechanicznym ręcznym, ale z uwagi na czynnik ludzki nie jest.
U mnie dodatkowo zadziała elektryczny ręczny jak na autoholdzie kierowca otworzy drzwi. Podobnie jak zaryglowanie drzwi wyłącza zapłon i zaciąga ręczny.

Farfocel
29-08-2024, 10:54
Jest dokładnie tak jak opisane powyżej. Auto hold mógłby być bez problemu stosowany przy mechanicznym ręcznym, ale z uwagi na czynnik ludzki nie jest..
Większość znanych mi dostawców integruje auto hold z modułami systemów elektrycznego hamulca postojowego. Producenci zazwyczaj "wolą" wziąć gotowca niż kombinować. Z pobieżnego przejrzenia dokumentacji elektryczny hamulec postojowy może zostać użyty zamiast podtrzymywania siły hamowania przez hamulce robocze np. przy wysokiej temperaturze, przy bardzo dużym nachyleniu, przy wykryciu awarii hamulców, po przekroczeniu określonego czasu.