Zobacz pełną wersję : [Grand C-MAX 2010-2015] Adaptacja filtra DPF po czyszczeniu.


Marcinmaz2
16-11-2024, 19:39
Witam. Jak wygląda temat adaptacji filtra dpf po jego czyszczeniu. Doczytałem że należy w forscanie zrobić "Reset wyuczonych wartości filtra DPF" I będzie ok. Lecz w serwisie gdzie czyszczono mi DPF powiedziano mi żebym dokładnie tak zrobił lecz po wykasowaniu wartości włączyć mu statyczne serwisowe wypalanie DPF. I tu się zastanawiam w jakim celu. Przerabiał ktoś już temat adaptacji filtra i z jakim skutkiem. Kiedyś zrobiłem reset bez czyszczenia i po chwili jazdy wróciły stare poziomy zapełnienia filtra.

krzys1968
17-11-2024, 06:33
Kiedyś zrobiłem reset bez czyszczenia i po chwili jazdy wróciły stare poziomy zapełnienia filtra.

Po wymianie na nowy i reset wartości
. Po uruchomieniu silnika i przebyciu krótkiego
dystansu wskazywał
zapełnienie
jak na uszkodzonym.

Marcinmaz2
19-11-2024, 08:29
NIE CYTUJEMY CAŁYCH POSTÓW W ODPOWIEDZI, A ZWŁASZCZA GDY ZNAJDUJĄ SIĘ BEZPOŚREDNIO NAD TWOIM !!!!!

MOŻNA UŻYĆ JESZCZE FUNKCJI "CYT. SELEKTYWNY" (część tekstu zaznaczonego)


W twoim przypadku tak było? Bo nie rozumiem do końca przekazu.

krzys1968
20-11-2024, 15:20
W twoim przypadku tak było?

Dokladnie tak

Marcinmaz2
22-11-2024, 08:40
Wymieniałeś na nowy. Czy czyszczenie było. I jak wyglądał proces adaptacji. Sam reset wartości czy coś jeszcze?

krzys1968
22-11-2024, 16:10
Wymieniłem na nowy, bo miałem wkład pęknięty. Po wymianie uruchomiłem retest wartości zapełnienia i mimo to komputer wskazał wartości, jak w twoim przypadku.

Marcinmaz2
26-11-2024, 19:12
I jak udało ci się rozwiązać problem żeby wyliczał normalnie? Goście co regenerują filtry mówią ze właśnie dla tego trzeba wyzerować a następnie dać wypalanie statyczne żeby podczas tego procesu zobaczył nowe różnice ciśnień i że filtr jest drożny i sobie ustali nowe nastawy i zacznie pracować prawidłowo. Obecnie bawię się z tym filtrem . Nowy 2800 zł . Idzie do mnie używany DPF z polifta z bardzo niskim przebiegiem ale tam jest jedna rurka od różnicy ciśnień i właśnie rozwiązuje ten problem żeby dostawać system pod jeden czujnik . Zobaczę co z tego wyjdzie .

kln1920
27-11-2024, 09:21
Jedna rurka nie jest od różnicy, tylko od ciśnienia spalin. Zupełnie inna strategia. Twój pcm raczej nie ogarnie tematu

Marcinmaz2
03-12-2024, 19:42
Twój pcm raczej nie ogarnie tematu


Czyli w poliftach po 2015 inaczej mapa silnika jest skonstruowana ? Gadalem w fordzie z gościem który mi mówił ze w modelach przejściowych stosowali nowsze filtry do starszych silników euro5 jest przejściówka wiązki ze starego typu na 2 rurki na ten czujnik z jedna rurka . Tylko właśnie nie wiedziałem jak mapa silnika to ogarnia . Przerabiałeś może ten temat ?

Prezeslion
02-01-2025, 17:00
witam jak w Forscan sprawdzić zapełnienie DPF bo ja mam w opcjach tylko DP_DPF,kpa (różnica ciśnień) a nie mam zapełnienia. Pojazd to Cmax mk2 1.6 115km rok 2011. Z góry dziękuję.

Marcinmaz2
18-01-2025, 16:20
Powinny byc pidy dpf soot i dpf load

kln1920
19-01-2025, 09:44
Nie muszą, w przedliftowych 1.6 nie było.