pno1
01-12-2024, 20:19
Słuchajcie, czy ktoś orientuje się czy po skasowaniu błędów, gdzieś one są jeszcze w historii? A jeżeli tak to ile czasu?
Zobacz pełną wersję : [Mondeo 2014- ] Historia błędów pno1 01-12-2024, 20:19 Słuchajcie, czy ktoś orientuje się czy po skasowaniu błędów, gdzieś one są jeszcze w historii? A jeżeli tak to ile czasu? pno1 10-12-2024, 21:40 Chodzi mi o to, że poszukuję samochodu używanego do zakupu. Już jakieś Mondeo oglądałem, kolega podpiął się z komputerem i jest totalnie czystko, zero błędów. Sprzedający twierdzi, że parę tygodni temu zapaliła się mu kontrolka "check engine", pojechał do warsztatu, tam jakieś błędy wywalało, skasowali je i tyle. Ale nie potrafi powiedzieć co to było i stąd moje pytanie... Marecki266 10-12-2024, 22:02 Wydaje mi się, że nie ma żadnej kopii starych błędów a przynajmniej nie spotkałem się z tym. Przejedź się autem o ile to możliwe i zobacz czy coś ponownie nie wyskoczy. bromsky1 11-12-2024, 11:02 Wydaje mi się, że nie ma żadnej kopii starych błędów a przynajmniej nie spotkałem się z tym. Przejedź się autem o ile to możliwe i zobacz czy coś ponownie nie wyskoczy. To ja się podłączę. Miałem jakiś błąd pół roku temu. Sam zniknął po kilka dniach. Czy da się zweryfikować co to było? Marecki266 11-12-2024, 13:10 Podłącz się pod sterownik i sprawdź. Jeśli nie było nic kasowane to ślad raczej powinien zostać. tomao 11-12-2024, 13:21 W sterowniku 2.0 TDCi jest chyba PID mówiący o czasie od ostatniego kasowania błędów. klocolus 12-12-2024, 00:40 W większości sterowników jest możliwość sprawdzenia kiedy było ostatnie kasowanie błędów, czas od niego, przejechany dystans, ilość rozruchów (nie zawsze wszystkie dane) i tu też. Jeśli błąd nie był kasowany to powinien wisieć w historii jako błąd nieaktywny wraz z przebiegiem kiedy wystąpił. Ale takiej jako historii błędów skasowanych to nie sprawdzimy. tomkrawiec 12-12-2024, 12:39 Nie ma takiego Mondeo co by mu okazyjnie jakiś błąd nie wyskoczył. 99% błędów to objaw chwilowy i nie ma żadnego wpływu na uzytkowanie samochodu. Ja podpinam kompa przy każdej wymianie oleju (co 8 tys km) i zawsze jest jakis wpis, że zaginęła ramka danych transmisji z czujnika ABS, napięcie było poniżej minimum (auto jeździ na długich trassach, ale też dużo stoi), za niskie ciśnienie na listwie paliwowej (nie dziwi po wymianie filtra paliwa), brak połączenia z czujnikiem TMPS itp, itd. Dlatego też jak sugeruje kolega Marecki266 sprawdz błędy na początku, włącz/wyłacz auto ze 2-3 razy i przejedź się kawałek tak, żeby np. Start-Stop zadziałał, można było mocno przyśpieszyć, itp. Potem znowu sprawdź błędy. arturek 12-12-2024, 20:42 Chodzi mi o to, że poszukuję samochodu używanego do zakupu. Już jakieś Mondeo oglądałem, kolega podpiął się z komputerem i jest totalnie czystko, zero błędów. [...] Ale nie potrafi powiedzieć co to było i stąd moje pytanie... Witam Mam wrażenie, że kolega źle podchodzi do tematu błędów Mechanicy powiedzą koledze, że normalnym jest "wygłup" elektroniki i jakiś chwilowy błąd. Jeśli wykasujemy błędy i po jeździe błąd nie powraca, to znaczy że nie ma usterki w aucie. Problem by był jeśli po wykasowaniu błędu i po jeździe - błąd by powrócił - wtedy mamy problem Nie szukac skasowanych błędów, tylko jeździć pozdrawiam Arturek klocolus 13-12-2024, 15:09 Problem by był jeśli po wykasowaniu błędu i po jeździe - błąd by powrócił - wtedy mamy problem Nie szukac skasowanych błędów, tylko jeździć Nie zgodzę się z tym, część błędów ukazuje się dopiero po kilku-kilkunastu cyklach. Musi dojść np. do wypalania dpfa czy jakiś tam konkretnych warunków aby się pojawił. Jak widzę przy oględzinach auta w historii błędy kasowane 7km temu czy 1 odpalenie temu to trochę się zapala czerwona lampka. Ale jak kilkaset km i więcej to jest ok. Tak samo sporo zawieszonych błędów jest nie ważna. Prosty błąd typu zwarcie czy czujnik pokazujący parametry z d.py to pojawi się rzeczywiście po 1-2 odpaleniach ale jak pisałem coś bardziej złożonego niekoniecznie aż tak szybko. menen2 13-12-2024, 18:43 klocolus Komputer zapisze kilometry jedynie pod warunkiem, że licznik nie był cofany. Jeśli był, pokaże same 9tki. Brak błędów po jeździe jest mimo wszystkim dobrą oznaką. |