Zobacz pełną wersję : Czy warto kupić fiesta 1,3 z 2007, a może 1,4 TDCI z 2005??
Witam!!!
Nie mogę znaleźć niestety opinii na temat fiesty 1,3, 5 drzwiowa z 2007 roku.
Ogólnie jestem ciekaw jak ten samochodzik się sprawdza na drodze. Głównie pewnie będzie jeździł po mieście i raczej moja żona, ale czasami jakąś dłuższą trasę też zrobi.
Nie znam dobrze wyposażenia, ale ma 4 poduszki i klimatronic.
Proszę o jakieś info.
Może lepiej jednak 1,4 TDCI z 2005 też 5-cio drzwiowa
JAK MYŚLICIE??
rakieta to to nie będzie, ale silnik jest prosty, oszczędny i z rozrządem na łańcuchu
No nie liczę na 6s do 100 :fcp4, ale ogólnie jestem ciekaw opinii.
Dzięki za info o łańcuszku - tego nawet nie wiedziałem.
[ Dodano: 11-12-2007, 09:40 ]
No Panowie i Panie - nikt nie jeździ takimi autkami??
Witam!!!
Nie mogę znaleźć niestety opinii na temat fiesty 1,3, 5 drzwiowa z 2007 roku.
Ogólnie jestem ciekaw jak ten samochodzik się sprawdza na drodze. Głównie pewnie będzie jeździł po mieście i raczej moja żona, ale czasami jakąś dłuższą trasę też zrobi.
Nie znam dobrze wyposażenia, ale ma 4 poduszki i klimatronic.
Proszę o jakieś info.
Może lepiej jednak 1,4 TDCI z 2005 też 5-cio drzwiowa
JAK MYŚLICIE??
Ja mam 5-drzwiówkę 1.3 z 2007 roku. :fcp2 Ogólnie jestem zadowolony, przy czym silnik jest zdecydowanie przeznaczony do spokojnej jazdy i nie ma co ukrywać, że czasami brakuje mu tchu. Ale naprawdę fantastycznie autko się prowadzi. To ogromna zaleta tego samochodu. W kwestii wyposażenia się nie wypowiem, bo mam wersję podstawową :fcp2 Autko pali przy spokojnym operowaniu pedałem gazu około 6 litrów, z tym że w zdecydowanej częsci jest to trasa. W mieście niestety może wyżłopać dużo więcej. Raczej proponowałbym Ci rozważyć jednak zakup benzynowca a nie starszego rocznikowo diesla. Tym bardziej, że jak piszesz autko będzie śmigać głównie po mieście.
[ Dodano: 12-12-2007, 14:38 ]
i z rozrządem na łańcuchu
Oraz z hydrauliczną kasacją luzów zaworowych :fcp2
rectosei, dzięki wielkie - no tak sobie myślę, że za szybkie to to nie jest, ale nie o prędkość mi przecież chodzi. Mam nadzieje, że za dużo nie będzie palił.
rectosei, dzięki wielkie - no tak sobie myślę, że za szybkie to to nie jest, ale nie o prędkość mi przecież chodzi. Mam nadzieje, że za dużo nie będzie palił.
Ja tam nie narzekam na zużycie paliwa, ale tak jak mówiłem mam bardzo lekką nogę, no i głównie jeżdzę poza miastem. Na szaleństwa i sprinty jakoś nie mam ochoty, bo po pierwsze to nie jest auto do ścigania się, a po drugie szkoda mi paliwa na takie zabawy :fcp2 Jeśli będziesz miał jeszcze jakieś pytania odnośnie FoFi to wal śmiało.
Marcin73 12-12-2007, 19:43 Autko pali przy spokojnym operowaniu pedałem gazu około 6 litrów
To masz wybitnie lekką nogę :fcp2
Ale na trasie faktycznie można się zmieścić w 6 l/100km, mnie się to czasami udaje. Ciekawy jestem ile by Ci palił samochód na krótkich odcinkach, tak powiedzmy 5 km. Ja przez ostatni miesiąc nie wyjechałem z Żor i jeżdże na takich "trasach" (aaa...., raz byłem w Rybniku, przypomniało mi się :fcp2 ) i spalanie średnie z komputera 10,5l/100km :fcp2 (rzeczywiste będzie pewnie trochę niższe, bo komputer lekko zawyża, ale na pewno nie wyjdzie poniżej 10)
Fordy po mieście palą bardzo dużo, masa robi jednak swoje.
No to kolega Marcin73 mnie trochę zaskoczył z tym spalaniem. Ale zobaczymy - autkiem będzie jeździła raczej żona, fakt że niestety nie za długie to będą trasy. Mam jednak nadzieję, że nie będzie źle. Chyba bardziej oscyluję jednak przy tym 1,3 benzin - nowszy jest i w sumie ok 3 tys tylko droższy.
No to kolega Marcin73 mnie trochę zaskoczył z tym spalaniem. Ale zobaczymy - autkiem będzie jeździła raczej żona, fakt że niestety nie za długie to będą trasy. Mam jednak nadzieję, że nie będzie źle. Chyba bardziej oscyluję jednak przy tym 1,3 benzin - nowszy jest i w sumie ok 3 tys tylko droższy.
Kolega Marcin i ja przedstwiliśmy nasze spalanie, więc masz porównanie z jakimi wartościami musisz się liczyć. Moim zdaniem nie jest aż tak źle :fcp2 Tym niemniej, doradzałbym Ci jednak benzynkę i to nie tylko z racji młodszego rocznika. Nie chcę straszyć dieslem, ale w używanym jest potencjalne duże ryzyko duzych wydatków: układ zasilania i turbosprężarka, jeśli ktoś byle jak użytkował auto i byle czym je zalewał. W benzynce takich problemów nie ma. Daj znać w każdym razie, na co się zdecydowałeś :fcp1
Też miałem podobny dylemat jak Ty i zdecydawałem sie jednak na dieselka. Jak naraznie nie narzekam, po roku użytkowania jeszcze nie naprawiałem nic (odpukać). Jest za to bardzo ekonomiczny 5-5,5 ltra na 100 km w cyklu mieszanym, a na trasie to się w 4 litrach mieści.
To są tylko moje spostrzeżenia, wybór należy do Ciebie.
Pozdrawiam
Panowie poprawka silnik jest 1,25 16V - czyli dokładnie tak jak Twoje Marcin73,
To odpada łańcuch i hydrauliczna kasacja luzów, zamiast tego pasek (ale wymiana dla świętego spokoju dopiero przy ok. 100 tyś.) i regulacja płytkowa. Spalanie w mojej (lżejszej gdzieś z 200 kg) fieście dla mieśta przy odcinkach ok. 12 km oscylowało w granicach 7.5-8l, bez większego wpływu na korki i porę roku. Teraz jeżdżę kawałki po ok. 6 km, bez żadnych korków-ale za to na zimnym silniku, im zimniej na dworzu, tym bliżej 9l się robi niestety :( Jak więc widzisz, spalanie mocno będzie od dystansu zależało, ale przy krótkich odcinkach diesel też sporo pociągnie, w zimie mogą pojawić się problemy z niedoładowanym aku.
W trasienie nie powinno być problemów, jak 1.25 się wkręci na obr. to jest żwawy, więc nie wyprzedza się z modlitwą na ustach ;) Osiągowo benzyna i diesel są zbliżone.
Generalnie jeżeli nie będziesz więcej niż 15-20 tyś. rocznie robił, to brałbym benzynę.
Panowie poprawka silnik jest 1,25 16V - czyli dokładnie tak jak Twoje Marcin73,
Dla Ciebie lepiej, jeśli chodzi o sprint do 100 km/h. 1.25 16V katalogowo znacznie szybciej osiąga setkę. 1.3 ma tą wartość na poziomie szokujących 17,2 sekundy. :fcp2 Nie wiem jak z napędem rozrządu w Sigmach, ale chyba jednak jest tam pasek. Kolega Marcin pewnie będzie miał precyzyjną informację w tej kwestii.
No i zdecydowałem się.
Przejechałem się, obejżałem i zakupiłem benzynkę.
Jednak rocznik na mnie zadziałał. No i trochę stan diesla - jednak to już prawie 3 lata, a benzynka to świeże autko i kolor ma ładniejszy bo czarna a diesel srebrny.
Dzięki za rady.
Jak jeszcze coś śmiało Panowie piszcie
[ Dodano: 16-12-2007, 01:05 ]
Marcin73, jakie masz wyposażenie??
Ja jeszcze nie doszedłem do tego jaka to jest wersja.
ma:
-klimę automatyczną
-elektryczne szyby przód
- elektryczne lusterka
- sterowanie radiem w kolumnie
- 4 poduszki kier, pas i w siedzeniach
- keycode radia
- koła 14 a kołpakami
- zderzaki w kolorze nadwozia
- światła przeciwmgielne
- kratka z chromem
- radio 6000CD z 4 głośnikami
- mieszek zmiany biegów i drążek z cgromowanymi wstawkami
i jeszcze trchę i sm nie wiem czy to trend czy ambiente czy jeszcze coś innego !?
Ja jeszcze nie doszedłem do tego jaka to jest wersja.
ma:
-klimę automatyczną
-elektryczne szyby przód
- elektryczne lusterka
- sterowanie radiem w kolumnie
- 4 poduszki kier, pas i w siedzeniach
- keycode radia
- koła 14 a kołpakami
- zderzaki w kolorze nadwozia
- światła przeciwmgielne
- kratka z chromem
- radio 6000CD z 4 głośnikami
- mieszek zmiany biegów i drążek z cgromowanymi wstawkami
i jeszcze trchę i sam nie wiem czy to trend czy ambiente czy jeszcze coś innego !?
Ale zaraz, to jest auto z rynku polskiego czy z niemieckiego? Trendy w ogóle wycofano już z rynku polskiego. Chyba, że masz którąś z wersji FX. Prawdopodobnie Gold. Ale z kolei chromowany grill szedł chyba tylko na wersji Ghia
To autko z Francji
To pewnie ta wersja. Fiesta Senso Plus (http://www.ford.fr/opera9/fiesta/fie_overview/fie_0508_body_tre_plus/-/-/-/-) Jak coś to przetłumaczę :)
rectosei - masz rację znalazłem w papierach że jest to Fiesta Senso Plus - jak możesz to przetłumacz :fcp4
[ Dodano: 20-12-2007, 12:09 ]
Mam tłumaczenie:
Principaux équipements en plus de la finition Fun - główne wyposażenie w
funcji FUN:
Air conditionné automatique - klima automatyczna
Airbag Ford latéraux - poduszki boczne
Ordinateur de bord - komputer pokładowy
Vitres avant électriques avec ouverture par impulsion côté conducteur -
szyby przednie elektyryczne otwierane przez nacisniecie od strony kierowcy
Volant cuir 3 branches avec insert façon aluminiumpo - kierowcnica ze
skóry z 3 ramionami w środku aluminiowe elekemty,
Systčme audio 6000 CD - chyba jasne:)
Prise auxiliaire de connexion audio - dodatkowe gniazdo do połaczenia
audio
Phares antibrouillard avant - światła przeciwmgliene przód
Commande ŕ distance du verrouillage centralisé - pilot do zdalenego zamka
centralnego
Rétroviseurs extérieurs couleur carrosserie électriques et dégivrants -
zewnętrzne lusterka boczne w kolorze karoserii, podgrzewane.
Poignées de portes et de hayon couleur carrosserie - klamki drzwi i klapy
w kolorze karoserii
Baguettes de protection latérales couleur carrosserie - listwy ochornne
boczne w kolorze karoserii
Environnement intérieur bleu ou rouge : cercle de ventilation et de
pommeau de levier de vitesse, partie centrale du tableau de bord, insert -
wnetrze w kolorze niebieskim lub czerwonym - chodzi o napisy - kółko
(pokrętło raczej) do wentylacji, gałka drązka prętkości( biegi) cześc
centralna deski rozdzielczej,wstawka
de soufflet de levier de vitesse - i tu nie wiem miechu lub budy lub pudła
drązka zmiany biegow
Répétiteurs de clignotants blancs - wskażniki świetlne migaczy białe
Sičge conducteur réglable en hauteur - siedzenie kierowcy regulowane
nawysokość
3čme appui-tęte arričre - trzeci zagłówek tylny.
de soufflet de levier de vitesse - i tu nie wiem miechu lub budy lub pudła drązka zmiany biegow
Mieszek drązka zmiany biegów - ma "obwódkę" w kolorze deski rodzielczej. W tym przypadku czerwoną / niebieską :) W ten sam sposób wykończono obwódki nawiewów i konsolę centralną.
A tak BTW, to naprawdę fajnie skompletowana jest ta wersja. Bardzo mi się podoba.
No muszę przyznać że jest ładny i jest czarny
[ Dodano: 21-12-2007, 09:49 ]
tak wygląda:
[ Dodano: 21-12-2007, 10:00 ]
No muszę przyznać że jest ładny i jest czarny
[ Dodano: 21-12-2007, 09:49 ]
tak wygląda:
O, widzę po numerach rejestracyjnych, że autko przyjechało z departmentu Deux-Sčvres. Mnóstwo kilometrów z Polski. :fcp1
coś nie chce się załączyć
Witam,
chciałem odświeżyć wątek, mam zamiar kupić Fiestę z 2006/2007 roku. Patrząc na ogłoszenia silniki 1.3 70KM są wyraźnie tańsze niż 1.25 75KM.
Wiem że ten 1.3 to stara konstrukcja na łańcuch rozrządu, wiem że w porównaniu do 1.25 jest znacznie mniej dynamiczna.
Czy coś poza tym możecie powiedzieć?
Czy wystrzegać się tego silnika? Czy też można to kupić i skąd wyraźnie niższa cena 1.3?
Autko będzie użytkowane głównie w mieście. Jaka jest awaryjność i koszty serwisu tego silnika?
|
|