Witam . Mam taki problem, zauważyłem że mam wyciek w winim 95 3,8 pod pompą wodną dosyć duży bo dziennie dolewam po 5-8 litrów wody ( już nie płynu bo bym niewyrobił) zawiozłem auto do lokalnego mechanika ale stwierdził że cieknie spod dystansu (około 15mm) pomiędzy blokiem a pompą .Dzwoniłęm do różnych firm w związkuu z tym dystansem i powiedziano mi że nic takiego nie widzieli w windstarze jak dystans .Powiedzcie mi czy jest tam coś takiego?? Nie mam możliwości sprawdzić sam bo kanału brak a pracuje od rana do wieczora ?? Proszęo pomoc
Dzięki
pod pompą wodną dosyć duży bo dziennie dolewam po 5-8 litrów wody
Chopie! To nie jest duży wyciek, to jest potop! A nie poszła ci czasem uszczelka pod głowicą?!
cieknie spod pompy a w sumie to spod tego dystansu więc chyba nie . Mechanik w tym tyg.wymieniał świece i patrzał na nie to powiedział że usczeklka pod głowicą jest dobra bo inaczej świeca by miała troche inne zabarwienie
jak by była pęknięta uszczelka pod głowicą to by mocno kopcił na biało oraz rurą wydechową by leciała woda wiem z doświadczenia bo mi pękła :)
Jaki dystans ? To jest na pewno mechanik ?
Co najwyzej przednia/czolowa pokrywa a nie dystans!
Po drugie czesto cieknie wlasnie nie uszczelka przy pompie, tylko wlasnie ta przy pokrywie.
Problem dotyczy szczegolnie rocznika 98.
Najlatwiej to wyjac silnik i to wymienic.
Jesli nie masz takich mozliwosci/wolisz nie wyjmowac silnika to przygotuj sie na 2dni dlubaniny ;-)
Tak z pamieci pisze /wiec opis ma charakter tylko pogladowy i moze zawierac bledy/:
-zdjac pasek klinowy
-przewody od pompy
-odkrec poduszki przy wozku
-wymontuj alternator
-chyba trzeba jeszcze by pompe wspomagania odlaczyc, ale teraz nie pamietam czy ona tam siedzi
-odkrec podstawke od sprezarki klimy
-podnies troche silnik (sam ocenisz ile potrzebujesz)
-a jeszcze napinacz paska trzeba chyba wyjac
-teraz juz chyba da sie wyjac pompe :-)
wymienic nalezy oczywiscie wszystkie uszczelki i potem skrecic
PS. Jesli dla mechanika to jest dystans to pomyslec nad zmiana mechanika ;-)
a moze przewód elastyczny? zacisk?
Tak z pamieci pisze /wiec opis ma charakter tylko pogladowy i moze zawierac bledy/:
-zdjac pasek klinowy
-przewody od pompy
-odkrec poduszki przy wozkutego nie ruszałem
-wymontuj alternator
-chyba trzeba jeszcze by pompe wspomagania odlaczyc, ale teraz nie pamietam czy ona tam siedzi
-odkrec podstawke od sprezarki klimy
-podnies troche silnik (sam ocenisz ile potrzebujesz) tego tez nie robiłem
-a jeszcze napinacz paska trzeba chyba wyjac
-teraz juz chyba da sie wyjac pompe :-)
poz tym wszystko się zgadza