Zobacz pełną wersję : [Focus 1998-2004] Kodowanie kluczyka, programowanie kluczyka
damianoso 23-12-2007, 15:59 Posiadam dwa kluczyki do auta, jeden z nich zakładam że to jest główny kluczyk posiada dwa "breloczki" (nie wiem jak to nazwać :) ) na którym znajdują się 3 elementy (tak jak pokazano w instrukcji przykładowo na stronie 98, 99) czyli otwieranie drzwi, zamykanie drzwi i otwieranie zamykanie bagażnika. Na drugi breloczku znajdują sie dwa szare przyciski (ja stosuje głownie ten większy do otwierania i zamykania drzwi przy jednoczesnej aktywacji deaktywacji alarmu.
Problem polega na tym że przy kupnie auta były właściciel powiedział mi że przy głównym kluczyku w "breloczku" zawierającym trzy elementy wyczerpała się bateria i on używał tylko "breloczka" z dwoma szarymi alementami. Więc ja też używałem "breloczka" z dwoma elementami dzisiaj kupiłem baterię i okazało się że "breloczek" z 3 elementami wciąż nie działa, co ważne w breloczek ten był bez baterii prze 2 dni. Powiedziano mi że mogę mieć problemy ponieważ coś tam mogło się rozkodwać.
Przeszukałem instrukcje i znalazłem dwa terminy:
- Programowanie kluczyka (strona 100)
- Kodowanie kuluczyka (strona 104)
postępowałem zgodnie z instrukcją jedak nic to nie pomaga wciąż "breloczek" z trzema elementami nie działa.
W sumie mógłbym dalej tak otwierać i zamykać drzwi tym drugim breloczkiem ale wkurza mnie że przy otwieraniu i zamykaniu słychać sygnał dzwiękowy, co ma znaczenie jak sie mieszka w blokowisku i wraca się o 2.00 w nocy (sąsiedzi mogą się wkurzać - i moim zdaniem słusznie). Druga sprawa jest taka że troche mnie niepokoi że ostatecznie będe musiał jechać do ASO i wydać kupę kasy. I tutaj chciałbym zapytać czy w moim przypadku mogę "uruchomić" tego breloczka we własnym zakresie ???
jeśli to jest oryginał to najwidoczniej jesy po prostu uszkodzony - stąd informacja od poprzedniego właściciela o baterii :)
Jaki masz alarm? poszukaj do niego insrukcji i tam jest jak wyłączyć sygnał.
Powodzenia
damianoso 24-12-2007, 11:43 Czyli mam rozumieć że w normalnej sytuacji po włożeniu nowej baterii kluczyk z trzema przyciskami powinien bez problemu działać??
po włożeniu nowej baterii kluczyk z trzema przyciskami powinien bez problemu działać
niezawsze, czasem wymaga ponownego zakodowania w samochodzie.
Powodzenia
damianoso 25-12-2007, 14:05 Ok, to już jest jakiś trop. Tylko co to jest to kodowanie. Czy to że kluczykiem tym jestem wstanie odpalić (i bez żadnego blokowania ze storny alarmu kontynuować jazdę) auto oznacza że kluczyk jest zakodowany? Jeżeli nie oznacza to że nie jest zakodowany, jak zakodować ten kluczyk. Czy można to zrobić we własnym zakresie (zgodnie z instrukcją). Czy należy się udać do ASO wybulić jakąś horendalnie dużą sumę pieniędzy?
jeśli kluczyk odpala i nie gaśnie autko znaczy to że jest zakodowany immobilizer - PAT, ale pilota programuje się oddzielnie - samemu.
Jak masz dwa oryginalne kluczyki to możesz zaprogramować jeszcze 6 nowych - immo.
Do zaprogramowania pilota wystarczy jeden kluczyk.
damianoso 05-01-2008, 18:02 Problem rozwiązany - okazało się że bateria została źle włożona. Bateria w kluczyku była władowana + do dołu a - do góry. Kolega Darek123 miał taki sam problem jak jak i sobie dyskutowaliśmy/próbowaliśmy sobie pomóc. Darek123 rozwiązał problem przekładając + do góry a - do dołu. Dodam tylko że obudowa kluczyka wprowadza w błąd bo sugeruje że należy + dać do dołu.
Darek123 jeszcze raz dziekuje za pomoc :)
Witajcie
Mam podobny problem od sprzedającego dowiedziałem sie że cyt:
"kwarc na płytce i nie da sie tego naprawić"
Dostałem dwa kluczyki jeden z trzema przyciskami a drugi bez żadnych przycisków, sprzedający powiedział mi również że jak zakupie na np allegro nowy kluczyk to jak sobie sam zakoduje powinno wszystko działać.
Oczywiście z tego kluczyka moge normalnie odpalić samochód niestety drzwi nie da sie otworzyć :(
Dowiedziałem się od zegarmistrza bo do różnych aut wymienia że jak tą operację wymiany zrobi w kilka sekund to pilot nie straci pamięci--co wy na to.
nie powinien jeśli będzie naprawdę szybki.
Ale nie ma 100% gwarancji :)
Panowie jak sie zakupi nowy kluczyk - ten z trzema przyciskami - trzeba go kodować w salonie czy da sie to zrobic samemu?
Alpines ja jak kupiłem fokę miałem tylko dwa kluczyki z tego jeden stracił kod immo i nie dało sie autka odpalic,więc pojechałem do ASO i tam w parę minut zakodowali drugi kluczyk bez żadnych problemów.Koszt takiej przyjemności to 95 zł.
Ja również mam dwa kluczyki tylko jeden niestety jest z pilotem drugi bez.
Immo działa na dwóch kluczach bo autko odpala i centralny z kluczyka działa .
Najprawdopodobniej cos uszkodzone jest w pilocie .
Moge kupić uzywany kluczyk z pilotem na allegro - tylko sie zastanawiam czy jak przełożę ten układ scalony z pilota to czy bedzie to u mnie działało?
sapienti 13-01-2008, 12:47 Ja również mam dwa kluczyki tylko jeden niestety jest z pilotem drugi bez.
Immo działa na dwóch kluczach bo autko odpala i centralny z kluczyka działa .
Najprawdopodobniej cos uszkodzone jest w pilocie .
Moge kupić uzywany kluczyk z pilotem na allegro - tylko sie zastanawiam czy jak przełożę ten układ scalony z pilota to czy bedzie to u mnie działało?
Kup samego pilota, to w nim jest elektronika do sterowania zamkami i immobiliser. Druga część to kawał metalu i uchwyt do pilota.
Przy nowych pilotach może być problem z chipem immobilisera, nowe są takie kwadratowe, starsze występowały jako okrągła cewka (walec). Jeśli różnią się od siebie trzeba przełożyć ze starego do nowego (przyda się wiertarka).
witam , panowie tak czytalme o tych kluczykach ale nigdzie nie znalazlem schematu jak kodowac kluzyk,
muj znajomy ma mondeo 2002, i jak wymienial baterie to mu padl kluczyk....
nie mugl nim otwieraz z pilota, ni nawet zapalic ....
co zrobil ... to poszperal w instrukcji .. i znalazl jak kodowac kluczyk,
puzniej kupil na ebay.co.uk kluczyk (musi sie zgadac nr seryjny z plytki w srodku kluczyka) i sam je zakodowal...
moze ktos wie czy ten sam schemat kodowania nedzie dzialal przy foce ? jesli kupie odpowiedni klucz czy bende mugl go zakodowac ta samom kombinacja ?:>
jesli tak to dorobienie nowego kluczyka bedzie kosztowalo jakies 15 zl (bo tyle kluczyk nowy kosztuje )
rafsli_rs 14-01-2008, 13:17 Jeżeli chodzi o zaprogramowanie to posiadając dwa zaprogramowane immo w kluczu nie powinno być problemów, tak jest opisane w instrukcji - cytuję:
Programowanie kluczyków
Dla Twojego pojazdu można
zaprogramować maksymalnie cztery
kluczyki ze zdalnym sterowaniem
(łącznie z tymi, które były dostarczone z
pojazdem).
1. Aby zaprogramować nowe kluczyki
ze zdalnym sterowaniem, obróć kluczyk
w stacyjce w położenie II cztery razy w
ciągu sześciu sekund.
2. Wyłącz zapłon. Sygnał akustyczny
potwierdzi możliwość zaprogramowania
nowych kluczyków ze zdalnym
sterowaniem w ciągu 10 sekund.
3. Naciśnij dowolny przycisk na nowym
kluczyku. Potwierdzeniem będzie sygnał
akustyczny. Powtórz ten ostatni krok ze
wszystkimi kluczykami, łącznie z
oryginalnymi.
4. Ponownie włącz zapłon lub odczekaj
10 sekund nie programując kolejnego
kluczyka, aby wyjść z trybu
programowania kluczyków. Do zdalnego
otwierania i zamykania pojazdu możesz
użyć tylko kluczyków, które właśnie
zaprogramowałeś.
Wskazówka: Aby zakodować kluczyki
dla układu unieruchamiania silnika,
patrz Kodowanie kluczyków.
Może tak spróbuj.
i to mi sie podoba ..... :)
rafsli_rs 14-01-2008, 13:51 No to powodzenia a potem :fcp29
Co z tego że będziesz miał 4 klucze z pilotem , jak auta i tak nie zapalisz tymi dorobionymi,bo żeby zakodować kluczyk na immobilaizer potrzeba 2 kluczy orginalnych[ łaski nie robią podając opis] wychodzi na to że mając 2 klucze orginał dorobić trzeba jeszce ze 3 klucze bo jak się zgubi to klapa,ja własnie zgubiłem ten serwisowy płaski i klapa...
ty masz 2 klucze orginały-to musisz jeszcze te zakodować na immo...
sapienti 14-01-2008, 15:40 Co z tego że będziesz miał 4 klucze z pilotem , jak auta i tak nie zapalisz tymi dorobionymi,bo żeby zakodować kluczyk na immobilaizer potrzeba 2 kluczy orginalnych[ łaski nie robią podając opis] wychodzi na to że mając 2 klucze orginał dorobić trzeba jeszce ze 3 klucze bo jak się zgubi to klapa,ja własnie zgubiłem ten serwisowy płaski i klapa...
ty masz 2 klucze orginały-to musisz jeszcze te zakodować na immo...
Nie trzeba mieć oryginałów, mogą być dwa dorobione, byle zakodowane pod dane auto.
No właśnie a ja mam tylko jeden i problem-wychodzi na to że trzeba mieć co najmniej 3 klucze
i na bieżąco dorabiać..
Nie trzeba mieć oryginałów, mogą być dwa dorobione, byle zakodowane pod dane auto
W sumie tak, ale tylko wtedy gdy mają inne kody - a jak kopiujesz w "punkcie na tarowisku" to we wszystkich kopiach bedziesz mial ten sam kod co w matce - czyli dla auta dalej masz jeden kluczyk.
Jak masz tylko jeden to w aso zaprogramuja za ok 150zł w nowym kluczyku nowy kod - sciagniety z bazy danych i wymarzą z pamieci centralki te których nie masz przy sobie.
qrw* ....
to czeba skrzynke kluczykow trzymac gdzies.... :)
Problem rozwiązany - okazało się że bateria została źle włożona. Bateria w kluczyku była władowana + do dołu a - do góry. Kolega Darek123 miał taki sam problem jak jak i sobie dyskutowaliśmy/próbowaliśmy sobie pomóc. Darek123 rozwiązał problem przekładając + do góry a - do dołu. Dodam tylko że obudowa kluczyka wprowadza w błąd bo sugeruje że należy + dać do dołu.
Darek123 jeszcze raz dziekuje za pomoc :)
no własnie tu mam zapytanie mam 1 org kluczyk z otwieraniem zamykaniem drzwi i bagażnika no i jeden kluczyk duplikat. W instrukcij ( str.73) jest napisane że można duplikaty zakodować za pomocą dwóch kluczyków. jest to sekwencja 2 krotnego włożenia jednego i drugiego kluczyka do stacyjki po czym należy włożyć duplikat i sie zaprogramuje po ok 5 sec. Moje pytanko czy mogę zrobić (sprubować ) tą sekwencje 1 org kluczem ?? czy już pozamiatane i bez aso sie nie obejdzie żeby mieć 2 klucze ??
A czy tym drugim duplikatem zapalisz auto,czy tylko otwierasz drzwi,
bo oni w instrukcji piszą że muszą być oba orginały takie z chipami ,
to wtedy zaprogramujesz np.trzeci i tak dalej aż 6szt.
Ja dzisiaj byłem u ślusarza takiego,zaśpiewał 300zł.
Serwis forda koło Opola --220zł.
Trzy razy przekręć kluczyk w stacyjce i pozostaw w stanie zał na zapłon,naciśnij jeden z przycisków w pilocie i wyląćz zapłon.Powinien działać -u mnie zadziałało
kurcze
jutro wszystko co w instrukcji przetestuje i napisze
jeśli kluczyk odpala i nie gaśnie autko znaczy to że jest zakodowany immobilizer - PAT, ale pilota programuje się oddzielnie - samemu.
Jak masz dwa oryginalne kluczyki to możesz zaprogramować jeszcze 6 nowych - immo.
Do zaprogramowania pilota wystarczy jeden kluczyk.
ok to ja poprosze o info jak zaprogramowac pilota?
bo mi centralny wariuje, i nie wlaczaja mi sie kierunki jak zamykam/otwieram pilotem, po 1 przycisnieciu otwierania otwieraja sie drzwi kierowcy po 2 otwieraja sie kierowcy i pasażera..
baaardzo prosze o pomoc
masz właczone otwieranie strefowe - jest o tym w insrtukcji.
ok a jak ktos ma instrukce w jezyku niemieckim? :)
ok a jak ktos ma instrukce w jezyku niemieckim? :)
To sobie ściągnie pdf-a z polskiej strony Forda.
tomek19877 27-11-2008, 09:32 zakodowane pod dane auto czyli jakies kody maja sie zgadzac chodzi o to co pisze z tylu na pilocie siemens jakies mHz i numerki??bo chyba niestety czeka mnie kupno kluczyka:(
tomek19877 28-11-2008, 10:15 zakodowane czyli te numerki co sa na pilocie maja sie zgadzac??mam tlyko 1 oryginalny kluczyk w ktorym mi sie zjebbaa... pilot i czy moge teraz dokupic z allegro i zakodowac i bedzie dzialal??
Jak kupisz z allegro to będzie surowiec jeszcze trzeba go dopiłować,a tam gdzie dorabiają klucze
gościu ma swoje i dorobi,zaprogramuje sprawdzi na miejscu czy działa.W mojej mieścinie 300zł krzyczy.
To jeszcze ja dorzuce coś od śiebie. Mam tylko 1 kluczyk oryginalny z polotem od centralengo i imo. Podajcię mi inf jak najteniej dorobic klucz zapasowy, którym będę mógł odpalic auto - nie musi miec zdalnego sterowania do drzwi.
Mam tak samo jak ty,zgubiłem ten płaski bez pilota,jak pisze u mnie krzyknął 300zł [surowiec jego plus programowanie]za ten z kropką czerwoną.
Nim można będzie właśnie zapalić auto.
Dinar Ale zobacz, można kupić surowy klucz (tylko właśnie chce wiedzieć jaki dokłanie, żeby miał imobilaiser) Później dociąć go no i u jakiegoś magika zaprogramować imobileiser.
Dorzuce swoje przyslowiowe 3 grosze :fcp27
300zł to bardzo duzo. Do poprzedniego samochodu tez mialem tylko jeden kluczyc i poniewaz jechalem nim do Anglii na ponad 2 miesiace (fajnie sie jezdzi po lewej samochodem z kierownica po lewej hehe) to wolalem miec dwa, oba odpalajace auto.
Dorobienie calkowicie - w sensie material, programowanie, robota ze sprawdzeniem wyszlo nie mniej nie wiecej tylko dokladnie 120zł. Facet mi jeszcze dorzucil do kluczyka gratis breloczek ze znaczkiem marki samochodu.
Dla zainteresowanych, dorabialem wtedy u kolesia, ktory ma zaklad w Tesco przy Ul. Długiej we Wrocławiu.
RedHat Poważnie w hicie to robią? Czyli co jeśli mam kluczyk oryginalny to on tam wszytsko dorobi + kodowanie kluczyka?
Dinar Ale zobacz, można kupić surowy klucz (tylko właśnie chce wiedzieć jaki dokłanie, żeby miał imobilaiser) Później dociąć go no i u jakiegoś magika zaprogramować imobileiser.
Ale jaki jest sens kupować gdzie indziej jak oni mają na miejscu,a wiesz jak to jest z fachowcami jak
przyjdziesz z innym kluczem a nie u niego kupiony.Te parę złotych może taniej na allegro,a nie ma pewności co kupisz.
Dinar zgadza się , cena rośnie jeśli odwiedzamy kilku fachowców, zamiast u jednego zrobić. Tak jak pisze redhat bo jest ode mnie z miasta, podjade do tego goscia i zobacze co powie ciekawego.
Daj znać,będę we Wrocławiu w czwartek to może ja skorzystam.
Ok, akurat mam po drodze jak wracam z pracy, więc zajade może nawet dzisiaj.
Robi robi,
Skoro do poprzedniego zrobil to do tego tez pewnie zrobi. Nie mowie ze za tyle samo, ale warto spytac ile wezmie, bo moze bedzie taniej niz inni chca. Z tego co pamietam to cena takiej uslugi zalezy od rodzaju kluczyka i rocznika auta.
To byla najnizsza cena jaka mi sie udalo znalezc, a troche sie nalazilem i naszukalem. Mozecie zadzwonic i zapytac, na stronie sa dane kontaktowe - poki co tylko to, bo strona w budowie :P
http://www.patron.wroc.pl/
Przypomnialo mi sie, ze jedna rzecz byla spieprzona : nie dalo sie tym nowym kluczykiem otworzyc drzwi od pasazera. Od kierowcy bez problemu, ale od pasazera ni ***** :)
Tyle, ze skapnalem sie pare dni po dorobieniu i nawet nie wracalem do goscia, a poza tym jak czesto otwiera sie kluczykiem od strony pasazera lol :fcp27
Tak ze sprawdzcie na miejscu czy wszystkie zamki otwiera bez problemu i dajcie znac ile koles chce kasy, bo moze sie wlasciciel zmienil i teraz bedzie drozej niz w ASO hehe :fcp16
Mam pierwsze inf, akurat nie udało mi się podjechać tam gdzie mówł Redhat. Ale w punkcie w hali targowej to robią napewno. Koszt całości, materiał + kodowanie = 250zł (bez pilota). Sprawdze jeszcze punkt na Legnickiej jaka cena i dam znać.
Jak tam Panowie,
Jakies nowe info jest dostepne juz ? :fcp29
Dopiero dzisiaj udało podjechać mi się do tego gościa w Tesco na długiej. Chce za całość 350ł :fcp5 Jak będe robił to niebawem, to chyba pojadę na halę Targową.
Wracam do tematu ponownie bo przez przypadek znalazłem ciekawą rzecz. Jak w prosty sposób odczytać nr kluczyka, na podstawie którego dorobimy kluczyk w razie gdyby się nam zgubił.
damian6984 26-02-2009, 07:10 Mam pytanie. Odpadł mi w pilocie (od tej płytki) przycisk od otwierania bagażnika. Czy da się coś z tym zrobić? Pilot normalnie otwiera i zamyka auto.
.
Mam pytanie. Odpadł mi w pilocie (od tej płytki) przycisk od otwierania bagażnika. Czy da się coś z tym zrobić? Pilot normalnie otwiera i zamyka auto.
Jeśli przycisk jest sprawny to serwis RTV pomoże. Jeśli jest bardzo mały to serwis GSM powinien dać radę.
damian6984 26-02-2009, 10:25 A da sie wyciągnąć tą plytkę z kluczyka bez jej uszkodzenia, bo wydaje mi sie ze ona jest w tym plastiku osadzona??
U mnie "odpadł" od płytki drukowanej przycisk otwierania auta, a reszta ok.
Zamówiłem używany kluczyk który okazał się być w znacznie lepszym stanie niż mój
obecny uszkodzony dlatego lepszą opcją wydaje się jego ponowne zaprogramowanie.
Jedynym problemem jest inny grot, ale to tylko kwestia czasu tym bardziej jeżeli
udało się zaprogramować otwieranie/zamykanie klapy/auta na nowym-używanym
kluczyku xD
mam taki problem, iż mam tylko jeden kluczyk. przypominający ten escortowy z niebieską kropką w którym niby jest immo. czy mogę z niego samemu zrobić kopię?? niby można z kluczyka matki zrobić kilka kopii i z tych kopii zrobić następne kopie itd. tylko że nie jażę za bardzo kwestii z instrukcji...
cytat z instrukcji obsługi str. 71:
1. Włóż pierwszy kluczyk do stacyjki i
obróć do połoenia II.
2. Obróć kluczyk z powrotem do
położenia 0 i wyciągnij go ze stacyjki.
3. Włóż drugi kluczyk do stacyjki i
obróć go do połoenia II.
4. Obróć drugi kluczyk z powrotem do
połoenia 0 i wyciągnij go ze stacyjki -
tryb kodowania kluczyków został
włączony.
5. Jeżeli włożysz teraz niezakodowany
kluczyk do stacyjki i obrócisz go do
położenia II przed upływem 10 sekund,
zostanie on zakodowany.
Jeśli masz jeden kluczyk to ta instrukcja nie pomoże. Możesz zrobić dokładną kopię tego, który masz lub zakodować drugi z innym identyfikatorem do immobilajzera (ASO lub zakład z WDSem). W dugim przypadku sam zakodujesz kolejne kluczyki.
w aso jaka jest orientacyjna cena dorobienia??
Gabrycha 31-07-2009, 06:24 mnie w Cz-wie powiedziano: 200 klucz + grawer na mieście 50 + programowanie 200
a jak spytałem o taki z pilotem to 400 + 50 + 250 a scyzorykowy 550. Nabyłem scyzoryk na allergo za 130 + 50 grawer + 40 klucz bez immo, sam przełożyłem grot po grawerowaniu do scyzoryka, pilota sam przyuczyłem do centralnego, IMMO czeka na wizytę servisową w ASO przy okazji wycieczki do miasta gdzie ASO funkcjonuje lub konieczności wizyty w ASO.
Kamil9161 23-11-2009, 14:39 Mam podobny problem jak kolega powyżej. Także posiadam jeden kluczyk...
mkaminski100 23-11-2009, 16:11 Centralny zamek:
Wkladasz kluczyk i przekrecasz 3 razy do wlaczenia kontrolek i z powrotem. Po 3 razie zapiszczy centralka. Wtedy w nowym kluczyku naciskasz dowolny przycisk i masz zaprogramowany. Poczekaj ok 5 sekund i sprobuj otworzyc.
Immo
Potrzebujesz 2 zaprogramowane klucze do programowania trzeciego. Z pamieci jest tak samo tylko 5 razy i obydwoma kluczykami, ale tej procedury nie robilem i nie jestem 100% pewny. Obie sa opisane w instrukcji obslugi auta.
ta... ale przekręcamy stary zakodowany już kluczyk...? czy ten co chcemy zakodować?
mkaminski100 23-11-2009, 18:40 Obojetnie. Ten z zakodowanym immo ma byc w poblizu stacyjki. Dla pewnosci przekrec stary. Dla ECU nie ma znaczenia ktorym przekrecasz, bo on tylko rozpoznaje czy pastylka immo jest w poblizu anteny.
MaciekB1 24-11-2009, 20:26 Czy to oznacza, że trzeba mieć dwa kluczyki? Ja mam jeden oryginalny i jeden dorabiany bez elektroniki na wypadek zatrzaśnięcia kluczyków. Już zaczyna mi padać bateria. Co zrobić? Focus mk1 1999r
Kamil9161 25-11-2009, 15:43 Ja mam podobny problem jak kolega powyżej. Też posiadam jeden kluczyk...
Kamil9161 25-11-2009, 15:44 Jak zaprogramowac kluczyk do focusa z centralka??
Kamil9161 25-11-2009, 15:45 Witam!!
Mam Focusa z 1999 roku z centralnym zamkiemi mam problem z zaprogramowanie kluczyka. Wymieniłem baterie, próbuje na wszystkie sposoby zaprogramowac kluczyk i nie moge. Proszę o pomoc...
Kamil9161 25-11-2009, 15:50 Namieszałem troszke na tym forum, ale jestem nowy i nie bardzo sie łapię gdzie co jest. Sorki za bałagan... Posiadam jeden kluczyk, oryginalny. Czy da sie zaprogramowac ta centralke majac jeden kluczyk??
jeżeli posiadacie tylko jeden kluczyk (ja też mam tylko jeden) zostaje tylko ASO lub np.http://moto.allegro.pl/item802591001_mondeo_fiesta_focus_klucz_pilot_kodo wanie_krakow.html
mkaminski100 25-11-2009, 16:33 Ale co chcecie zaprogramowac? Otwieranie drzwi czy immobiliser?
Otwieranie drzwi jak podalem, jezeli sie nie da to sprawdzcie baterie w kluczu.
Do immobilisera MUSZA byc dwa klucze juz zaprogramowane.
UWAGA - dorabianie klucza jest na dwa sposoby. Jeden to dociecie grota i wpisanie do komputera auta numeru pastylki immobilisera i to robi serwis. Drugi to dociecie grota i "sklonowanie" numeru pastylki z poprawnego klucza do nowego klucza. Ludzie uzywaja "klonowania" ale w sensie prawnym jest to "kopiowanie".
Roznica dla uzytkownika jest prawie zadna, ale slyszalem o przypadkach glupienia jednostki jezeli oba klucze byly w poblizu i ten system nie pozwala na dokodowanie trzeciego klucza jezeli potrzebujecie.
Zmagalem sie z problemem i probowalem dojsc jak radiowo kodowac klucze. To zwykly system 433.92Mhz jak np bramy garazowe i na pewno "da sie", ale niestety tylko jak "sie da". Elektroda pelna jest "businessmanow" ktorzy pilnuja swojej wiedzy, a ja za 70 Funtow nie bede kruszyl kopii. Jak to mowia, z wariatami nie wygrasz ;)
MaciekB1 26-11-2009, 19:29 No to ostatnie pytanie, a od niego powinienem zacząć. Czy po wymianie baterii w ogóle konieczne jest programowanie?
mkaminski100 26-11-2009, 19:38 No to ostatnie pytanie, a od niego powinienem zacząć. Czy po wymianie baterii w ogóle konieczne jest programowanie?
Teoretycznie nie choć znam przypadki, że po długim wyczerpaniu trzeba było. No ale to się tyczy tylko zamykania drzwi, bo transponder immobilisera w kluczu nie jest zasilany.
marian76 21-12-2009, 21:28 witam
ja też posiadam jeden kluczyk. ale mam już drugi razem z zaprogramowanym transpoderem - chciałem dorobić tylko sam grot w Tesco w punkcie dorabiania kluczy - a gościu mówi, że mi dorobi drugi kluczyk razem z tą pastylką. No i udało się - ale mówił, że auto nie może być "bite", bo wtedy nic z tego nie będzie.
Skasował 120 z dorobieniem grota. Także NIE MUSZĄ być dwa kluczyki. A te ceny na allegro to zdzierstwo na maksa.
pozdarwiam
mkaminski100 22-12-2009, 08:49 witam
ja też posiadam jeden kluczyk. ale mam już drugi razem z zaprogramowanym transpoderem - chciałem dorobić tylko sam grot w Tesco w punkcie dorabiania kluczy - a gościu mówi, że mi dorobi drugi kluczyk razem z tą pastylką. No i udało się - ale mówił, że auto nie może być "bite", bo wtedy nic z tego nie będzie.
Skasował 120 z dorobieniem grota. Także NIE MUSZĄ być dwa kluczyki. A te ceny na allegro to zdzierstwo na maksa.
pozdarwiam
Trochę nakręciłeś.
Występują dwa klucze do Forda. Oba maja transpondery czyli pasywne nadajniki radiowe które emitują sygnał po wzbudzeniu. Wyglądają tak
http://sublimefreedom.files.wordpress.com/2009/04/rfid2.jpg
Każda "pastylka" ma swój niepowtarzalny numer, który komputer auta ma zapisany i jeżeli odczyta go w pobliżu to pozwala na włączenie silnika.
Jeżeli mamy DWA ZAPROGRAMOWANE do naszego auta klucze (dwa transpondery) to można wtedy SAMEMU dopisać numer trzeciego i kolejnych (do ośmiu jak pamiętam) do naszego auta. Wystarczy kupić klucz i tylko go dociąć. Programuje się już samemu.
Jeżeli mamy tylko jedną pastylkę (klucz) to pozostaje serwis Forda lub ktoś z IDS kto dopisze numer nowej pastylki do komputera auta.
Kodując klucz w Tesco czy na Allegro robi się to inaczej. Maszynka odczytuje kod istniejącego transpondera i ten sam kod programuje w nowym. Dlatego oni potrzebują klucz a nie auto. Tak więc mamy dwie pastylki o tych samych numerach. Kilka osób miało problemy z autem kiedy obie pastylki były w pobliżu no i mając dwa klucze trzeba i tak płacić za kodowanie trzeciego.
Nie wiem jaki klucz kodowałeś, ale są dwa rodzeje w Focusie. Zwykły tylko z transponderem jak poniżej kosztuje grosze. Najczęściej ok 20-50zł za sam klucz. Do tego docinanie i programowanie.
http://www.remotekey.co.uk/images/ford-keys.jpg
Drugi ma dodatkowo radiowe sterowanie centralnego zamka i ten jest już sporo droższy. Jeżeli kupiłeś taki z programowaniem i docinaniem za 120zł to podaj gdzie.
http://www.automotivealarms.co.uk/users/www.automotiveelectronics.co.uk/upload/ford-key-1_2.jpg
marian76 22-12-2009, 09:20 no to takie buty...
Rzeczywiście źle napisałem - dokładnie to mam sam grot (ten wymienny z kluczyka z twojego ostatniego linku) z zaprogramowaną pastylką (z pierwszego twojego linku) - i odpala mi silnik z takim zestawem, sam klucz z radiowym sterowaniem muszę dokupić i zaprogramować na otwieranie mojego auta - używany to 60-80zł. Więc docięcie grota, programowanie pastylki i kupno kluczyka - maks.200zł.
Generalnie chodziło mi o to, że mając jeden kluczyk można dorobić drugi razem z programowaniem transpordera. Co do problemów, kiedy pastylki są razem - nie wiem po co mają być razem, skoro drugi kluczyk to zapas i będzie leżał w domu - nosić je razem to bezsens, po to się dorabia żeby był w domu jak się zgubi ten pierwszy.
Programowanie zrobił mi gość w Tesco w Głogowie, woj.dolnośląskie.
Mam nadzieję, że już wszystko jest zrozumiałe i będzie pomocne innym.
pozdrawiam
do scyzoryka bez immo wsadziles immo? Czy moze masz osobny kluczyk z immo?
talibboss 17-01-2011, 18:19 mam pytanie przy kupnie otrzymałem jeden kluczyk do mojej foczki w między czasie wyszperałem drugi: czy mogę zakodować immobilizer na tym drugim z użyciem tylko jednego oryginalnego kluczyka???
Jędrek1964 17-01-2011, 20:40 Z tego co wiem potrzebne są do 2 zakodowane kluczyki.
konradwan 17-01-2011, 21:55 Dopytam, jest okazja, co w przypadku odłączenia akumulatora na dłużej? Kluczyki trzeba kodować ponownie? Bo mam tylko jeden klucz główny (i dwa ze zdalnym sterowaniem).
mradziol 17-01-2011, 22:38 Dopytam, jest okazja, co w przypadku odłączenia akumulatora na dłużej? Kluczyki trzeba kodować ponownie? Bo mam tylko jeden klucz główny (i dwa ze zdalnym sterowaniem).
nie, nie trzeba...moj stal ponad 9 dni bez akku i po podlaczeniu wszystko smigalo oprocz radia:)
mam pytanie przy kupnie otrzymałem jeden kluczyk do mojej foczki w między czasie wyszperałem drugi: czy mogę zakodować immobilizer na tym drugim z użyciem tylko jednego oryginalnego kluczyka???
Mają być dwa oryginalne. Jest to o tyle ważne że jeśli ktoś już drugiego dorobił i zrobił tylko klona pierwszego to takimi nie zakodujesz trzeciego kluczyka. Mają być dwa różne klucze i mają być dopisane do kompa w aucie.
Pozdrawiam
Rafał A.(antek) 17-01-2011, 23:57 a jak nie to WDS i programowanie kluczykow. Polecam jak auto ma zaprogramowane wiecej kluczy, mamy wtedy jakas gwarancje, ze nikt i nny nie ma kluczy do naszego auta :)
Witam ja kupiłem na allegro scyzoryk , dorobiłem nacięcia,zakodowałem imobi(auto zapala).,ale nie moge zaprogramować pilota (otwieranie drzwi i bagaznika i zamykanie) jak to zrobić.Próbowałem z tym przekręcaniem 4 razy do pozycji II (orginałem) żadnego dzwięku.To jak to zrobić???,czy został serwis !!!
danielsan51 27-10-2011, 15:44 a ja posiadam do swojej foki tylko 1klucz i tak sie zabieram do dorobienia zapasowego ma ktoś jakiś namiar na mazurach okolice olsztyna,znalazlem nowy kluczyk orginalny za 130 chyba ale trzeba bedzie go dociac i zakodowac,jakies porady-czekam
danielsan51 27-10-2011, 15:46 a ja posiadam do swojej foki tylko 1klucz i tak sie zabieram do dorobienia zapasowego ma ktoś jakiś namiar na mazurach okolice olsztyna,znalazlem nowy kluczyk orginalny za 130 chyba ale trzeba bedzie go dociac i zakodowac,jakies porady-czekam
Wystarczy się wysilić i wpisać dorabianie kluczy samochodowych Olsztyn w przeglądarkę.
danielsan51 27-10-2011, 16:31 Wystarczy się wysilić i wpisać dorabianie kluczy samochodowych Olsztyn w przeglądarkę.
to wiem znalazlo mi goscia nawet u niego bylem i chce prawie tyle co serwis na dodatek straszny cwaniak
Niestety takie są ceny takich usług-trzeba wykupić licencję program i dostęp do kodów immobilajzera-a to niemało kosztuje i musi się zwrócić.A ile zarządał ?
danielsan51 27-10-2011, 16:42 Niestety takie są ceny takich usług-trzeba wykupić licencję program i dostęp do kodów immobilajzera-a to niemało kosztuje i musi się zwrócić.A ile zarządał ?
jesli dobrze pamietam 600
to za dużo w Warszawie (przyniosłem swój scyzoryk) za dorżnięcie grotu i programowanie transpondera(imo) zapłaciłem (jeśli dobrze pamiętam)ok 300-350.
danielsan51 27-10-2011, 18:37 wlasnie a w serwisie to juz calkiem chyba 750ale tam wszystko orginal,znalazlem na allegro nowy fordowski kluczyk i chyb go zamowie i gdzies mi go zakoduja:)
2 klucze trzeba mieć, jeśli nie macie klucza "matki". Jak macie matkę (w Mondeo to był klucz z czerwoną zaślepką lub cały czerwony) to starczy tylko ten do zakodowania nowego.
... z tego co pamiętam...
danielsan51 27-10-2011, 20:15 2 klucze trzeba mieć, jeśli nie macie klucza "matki". Jak macie matkę (w Mondeo to był klucz z czerwoną zaślepką lub cały czerwony) to starczy tylko ten do zakodowania nowego.
... z tego co pamiętam...
na moim kluczu nie ma zadnej kropki zaslepki zwykly czarny kluczyk
2 klucze trzeba mieć, jeśli nie macie klucza "matki". Jak macie matkę (w Mondeo to był klucz z czerwoną zaślepką lub cały czerwony) to starczy tylko ten do zakodowania nowego.
... z tego co pamiętam...
To w ffII nie takie proste klucz nie wystarczy trzeba mieć dostęp do kodów inny typ imo-dlatego ceny takie wysokie.
danielsan51 28-10-2011, 14:47 a co jak bym zakupil taki zestaw
http://moto.allegro.pl/zestaw-ford-focus-mk2-2x-kluczyk-z-pilotem-wkladki-i1853353004.html tez by trzeba bylo programowac kodowac itp??
Nic -to tylko nieliczne elementy układu bezkluczykowego,nic ci nie dadzą.Instalacja takiego układu jest bardzo skomplikowana i kosztowna,oraz wiąże się z licznymi zmianami i przeróbkami.
danielsan51 28-10-2011, 17:20 Nic -to tylko nieliczne elementy układu bezkluczykowego,nic ci nie dadzą.Instalacja takiego układu jest bardzo skomplikowana i kosztowna,oraz wiąże się z licznymi zmianami i przeróbkami.
a cos takiego http://allegro.pl/zestaw-ford-focus-mk2-2x-kluczyk-z-pilotem-wkladki-i1885697274.html
Nie rozumiesz -już tłumaczę to tylko klucze i wkładki zamków a kasę płaci się za zakodowanie transponderów (które są w kluczykach)do modułu imobilajzera który jest w zestawie wskażników i sterownika silnika.
danielsan51 30-10-2011, 09:08 Nie rozumiesz -już tłumaczę to tylko klucze i wkładki zamków a kasę płaci się za zakodowanie transponderów (które są w kluczykach)do modułu imobilajzera który jest w zestawie wskażników i sterownika silnika.
a co sadzisz o zakodowniu uzywanego kluczyka?jest tak opcja ?znalazlem na allegro goscia ma kluczyki- nowy grot plus uzywany pilot za 130zl,on twierdzi ze nie ma roznicy w zakodowaniu czy to bedzie nowy czy uzywany klucz
Ależ odporny jesteś na to Co ci kolega napisał :). Jeden grzyb czy kluczyk jest nowy czy używany i tak i tak jest potrzebny dostęp WDSem do licznika i kodów do kodowania kluczyków, więc dalej cena pozostaje taka sama.
Pozdrawiam
danielsan51 30-10-2011, 09:40 Ależ odporny jesteś na to Co ci kolega napisał :). Jeden grzyb czy kluczyk jest nowy czy używany i tak i tak jest potrzebny dostęp WDSem do licznika i kodów do kodowania kluczyków, więc dalej cena pozostaje taka sama.
Pozdrawiam
juz nie chodzi mi o ta cene,ale czy da rade zakodowc ten uzywany klucz gdzies czytalem ze klucz mozna kodowac tylko 1raz,tu bym mial orginalny klucz a nie jakis tam zamiennik
klucz(a konkretnie transponder immobilajzera w kluczyku) można kodować wielokrotnie.
danielsan51 30-10-2011, 10:17 klucz(a konkretnie transponder immobilajzera w kluczyku) można kodować wielokrotnie.
ok teraz rozumiem:)to nie pozostaje nic jak tylko zamawiac i robic reszte ,klucz 130chyba a dociecie i kodowanie 200,mam nadzieje ze wszystko bedzie okej
bartoleq 31-10-2011, 12:09 a moje pytanie jest w tym temacie.
mam dwa oryginalne kluczyki od cmaxa. Wyglądają identycznie z tym ze jeden ma jakąś doczepkę z numerem.
Teraz chciałbym dorobić sobie trzeci dla siebie dodatkowy.
Czy wystarczy ze kupie używany transponder + nowy grot i dorobie sobie grot na szlifierce,
a transpoder sam zakoduje korzystając z dwóch kluczyków według instrukcji auta?
a moje pytanie jest w tym temacie.
mam dwa oryginalne kluczyki od cmaxa. Wyglądają identycznie z tym ze jeden ma jakąś doczepkę z numerem.
Teraz chciałbym dorobić sobie trzeci dla siebie dodatkowy.
Czy wystarczy ze kupie używany transponder + nowy grot i dorobie sobie grot na szlifierce,
a transpoder sam zakoduje korzystając z dwóch kluczyków według instrukcji auta?
Ręce mi opadły,jak to przeczytałem kolego,przeczytaj jeszcze raz powoli nic sam nie zaprogramuiesz oprócz pilota do centralnego zamka a transponder to inny element służący do odblokowania immobilajzera a grotu nie dorabia się samemu na szlifierce,bo to nie zamek od regału.Ludzie poczytajcie trochę w necie i używajcie opcji szukaj.
bartoleq 02-11-2011, 16:02 Ręce mi opadły,jak to przeczytałem kolego,przeczytaj jeszcze raz powoli nic sam nie zaprogramuiesz oprócz pilota do centralnego zamka
fakt tutaj przyznaje racje, doczytalem teraz instrukcje.
grotu nie dorabia się samemu na szlifierce,bo to nie zamek od regału.Ludzie poczytajcie trochę w necie i używajcie opcji szukaj.
a tutaj byś się zdziwił. Bylem kiedyś na "prowincji" i tam w punkcie dorabiania kluczy taki magik dorobił dosyć skompilowana gerde na szlifierce i nawet sobie z nim pogadałem o tym, bo sie zdziwiłem ze robi to nazwijmy to "manualnie".
a inna ciekawa historyjka - kiedyś tez miałem takie auto jak subaru. miałem dwa kluczyki. jeden był tak wytarty od używania, ze można było go wyjać ze stacyjki po uruchomieniu auta i autem pojechać mając klucze w kieszeni (wzór kluczyka tez daleko odbiegał od wzoru drugiego kluczyka przez te spore wytarcie) - co ciekawe drugi kluczyk rzadko używany działał tez ok i nie wypadał. Kiedyś nawet u mechanika specjalizujacego się w subaru, sprawdzilismy czy innym kluczykiem odpali moje auto (mial ich sporo) i zadnym się nie dało.
Podsumowujac nie przecenialbym laserowe/kosmiczne technologie w dorabianiu kluczy - to tylko kawalek metalu. Pozadny szlifierz zrobi wszystko.
Fordowskiego czy to starszego modelu czy to nowszego frezowanego choćbyś był mistrzem szlifierki to nie dorobisz z "palca". Zerknij sobie na kluczyk i zobaczysz dlaczego.
Pozdrawiam
..sam nie zaprogramuiesz oprócz pilota do centralnego zamka a transponder to inny element służący do odblokowania immobilajzera ....
No to ja już się zgubiłem :( Mam dwa oryginalne klucze. Chcę dokupić klucz nówkę i go dociąć. Czy później samemu mogę zaprogramować immo w kluczyku, żeby nim odpalić auto czy nie?? Nie chodzi mi o "klonowanie" kluczyka aby był jako oryginał tylko jako zapasowy.
Mi się wydawało że można .....
Cyt.: "...Za pomocą 2 kluczyków zakodowanych dla Twojego pojazdu można zakodować ich 8 duplikatów...."
Czyli tymi "duplikatam" będę mógł odpalić auto czy nie??
@marfm76, zerknij na auta kolegów których tyczyły się te wypowiedzi a potem zerknij na swoje.
Pozdrawiam
...zerknij na auta kolegów ...potem zerknij na swoje.
...
Sorki, nie zauważyłem :) Zasugerowałem się tytułem tematu czyli [Focus MK1] kodowanie kluczyka z immobilaizerem.
Wracając do mojego auta -to czy ten kluczyk się nada:
Kluczyk_Pilot (http://allegro.pl/oryg-kluczyk-pilot-ford-focus-mondeo-fiesta-itp-i1896449110.html).
Przy okazji chcę zmienić moduł bo na razie ma "różowy" i nie mam zamykania z pilota.
Nada się, tylko immo bierz ID60 bo taki potrzeby jest do Focusa I. No i dopóki nie wymienisz modułu na wyższy model to pilota nie zaprogramujesz.
No to ja już się zgubiłem :( Mam dwa oryginalne klucze. Chcę dokupić klucz nówkę i go dociąć. Czy później samemu mogę zaprogramować immo w kluczyku, żeby nim odpalić auto czy nie?? Nie chodzi mi o "klonowanie" kluczyka aby był jako oryginał tylko jako zapasowy.
Mi się wydawało że można .....
Cyt.: "...Za pomocą 2 kluczyków zakodowanych dla Twojego pojazdu można zakodować ich 8 duplikatów...."
Czyli tymi "duplikatam" będę mógł odpalić auto czy nie??
Możesz zaproramować 8 pilotów sterujących centralnym zamkiem bądz alarmem, natomiast jeśli chodzi o uruchomienie silnika musi to zrobić odpowiednio wyposażony zakład lub ASO i to niezależnie czy focus MK1 czy MK2 -bardziej prosto już tego nie potrafię wytłumaczyć.
natomiast jeśli chodzi o uruchomienie silnika musi to zrobić odpowiednio wyposażony zakład lub ASO i to niezależnie czy focus MK1 czy MK2 -bardziej prosto już tego nie potrafię wytłumaczyć.
W połowie tylko prawda, w FFI można samemu zakodować immo. Potrzebne do tego dwa klucze fabryczne. Do zakodowania pilota wystarczy już tylko jeden. Wiem bo przeczytałem w instrukcji i sam sobie zaprogramowałem trzeci kluczyk którym mogę otworzyć auto z pilota jak też odpalić normalnie silnik.
Pozdrawiam
No rzeczywiście w Mk1 można samemu kodować transpondery-zwracam honor
....Nada się, tylko immo bierz ID60 bo taki potrzeby jest do Focusa I....
Dzięki moons -o to właśnie miałem jeszcze spytać.
....dopóki nie wymienisz modułu na wyższy model to pilota nie zaprogramujesz...
To już wiem :)
No rzeczywiście w Mk1 można samemu kodować transpondery-zwracam honor
Wybaczamy :) -ale muszę przyznać, że mimo iż sporo czytałem na ten temat, to Twoje sugestie mnie trochę zmyliły i naprawdę już zgłupiałem.
Teraz wszytko jasne dzięki koledze moons :)
P.S. Dodatkowe pytanie -jaki może być koszt docięcia grota kluczyka do MK1? Docinał ktoś ostatnio?
U mnie na wsi :) to był koszt ostatnio 20 zł.
Pozdrawiam
W połowie tylko prawda, w FFI można samemu zakodować immo. Potrzebne do tego dwa klucze fabryczne. Do zakodowania pilota wystarczy już tylko jeden. Wiem bo przeczytałem w instrukcji i sam sobie zaprogramowałem trzeci kluczyk którym mogę otworzyć auto z pilota jak też odpalić normalnie silnik.
Pozdrawiam
Ato ja mam inne pytanie. C-Maxa dotyczy co prawda, ale może ktoś będzie wiedział. Czy jeśli mam kluczyk bez pilota (taki awaryjny), to jak sobie z niego wyjmę transponder immo, to będę miałgo gdzie włożyć w kluczyku z pilotem (typu scyzoryk) czy immo jest gdzieś na płytce razem z pilotem?
Z tego co pamiętam, to tam kluczyk (przynajmniej pilota) da się zakodować, a 3 mi nie są potrzebne sprawne. Z drugiej strony zrypał mi się od nieużywania, a potem nadużycia siły zamek w drzwiach i teraz tylko pilot został.
Chciałbym mieć jakiś backup w postaci drugiego pilota, a najlepiej drugiego sprawnego kluczyka.
Ze zwykłego klucza wydlubiesz ostrożnie transponder ale uzywanego scyzoryka nie otworzysz w celu przekładki transpondera bez zniszczenia, gdzieś na allegro widziałem niezatrzaśnięte obudowy do scyzoryków,pilota wczytasz sam
Wszystko się da. Ja sobie do Focusa I dorobiłem właśnie scyzoryka z FFII. Owszem scyzoryk trzeba naruszyć żeby go rozebrać, tak samo pastylkę immo bo jak dobrze pamiętam to jest zalana jakąś masą. Ale potem mocny klej i wszystko się trzyma jak trzeba. Z podmianką na pastylkę z FFI jest gorzej bo jest większa i trzeba trochę więcej miejsca zrobić w pilocie, te pastylki z FFII są mniejsze.
Pozdrawiam
Wszystko się da. Ja sobie do Focusa I dorobiłem właśnie scyzoryka z FFII. Owszem scyzoryk trzeba naruszyć żeby go rozebrać, tak samo pastylkę immo bo jak dobrze pamiętam to jest zalana jakąś masą. Ale potem mocny klej i wszystko się trzyma jak trzeba. Z podmianką na pastylkę z FFI jest gorzej bo jest większa i trzeba trochę więcej miejsca zrobić w pilocie, te pastylki z FFII są mniejsze.
Pozdrawiam
Nic nie muszę wydłubywać, bo kluczyk mam dorabiany. Jak wsadzę od strony grota jakiś spinacz na przykład, to z kluczyka wyjdzie bez dłubania transponder :) Teraz pozostaje go wetknąć do innego pilota i powinno działać, ale wychodzi na to, że z innego pilota będę musiał najpierw wydłubać stary :(
Witam
Panowie mam mondeo mk3 z 2001 roku i mam tylko jeden kluczyk (ten bez przyciskow) czy w takim wypadku jak kupie kluczyk z pilotem (ten na 3 przyciski chyba) to czy uda mi sie zaprogramowac nowy kluczyk? Moze ktos podpowiedziec co mam zrobic ? jaki kluczyk dokupic pytam dla pewnosci i czy dam w ten sposob rade zaprogramowac kluczyki z pilotami ?
Sorry Dragi ale lenistwo przemawia prze Ciebie bo o kodowaniu kluczyków choćby ten temat ma już 6 stron. I dokładnie wszystko jest na forum. Ale że dziś ma dzień dobroci to tak:
Aby zaprogramować immo w kluczyku to potrzebujesz dwóch oryginalnych kluczyków.
Aby zaprogramować pilota w kluczyku potrzebujesz jednego oryginalnego klucza.
Teraz już pewnie wiesz co możesz sam zrobić a czego nie.
Jeśli masz tylko jeden to najlepiej z dorobionym (dociętym) kluczem udać się do ASO i tam przez komputer dopisać go do kompa w aucie. Wtedy będziesz miał już dwa oryginały i z kolejnymi będziesz mógł sobie poradzić się już sam.
Pozdrawiam
ok chodzilo mi wlasnie o to czy dam rade immo zaprogramowac jak mam tylko jeden (bez przyciskow) kluczyk.
Jaki musi byc transponder do 2001 rok ? id4d60 ?
da sie go wlozyc do kluczyka ori jesli bedzie z tym drugim (ten poliftowy ? lub moze lepiej do scyzoryka ?
Przepraszam, że odgrzebuję temat, ale stałem się dzisiaj szczęśliwym posiadaczem Forda Focusa. Dostałem dwa kluczyki, jeden z centralnym zamkiem 3 przyciskowy, a drugi to chyba tzw. matka, surowy kluczyk z bodajże czerwonym kwadracikiem na czarnej obudowie.
Co ciekawe i tutaj moje pytanie klucz matka odpala auto, otwiera je i zamyka, a nie da się maski silnika nim otworzyć, to jakiś wymysł Forda?
Chciałbym dorobić sobie nowy kluczyk, czy wystarczy, że kupię na allegro taki 3 przyciwkowy z centralnym i uda mi się samemu zakodować immo i centralny zamek radiowy?
W obecnym pilocie mam problem z otwieraniem z centralnego zamka, po prostu nie działa i nie wiem, czy to problem z pilotem, czy autko ma coś przestawione, zamykanie i otwieranie bagażnika z pilota działa, zamykanie centralnym z kluczyka też, ale przycisk zamykania radiowo nie działa.
Z góry dziękuję za pomoc!
Witam
Tak jak i pare osob posiadam tylko jeden kluczyk. Czy ma ktos namiary na kogos kto dotnie kluczyk, a moze polecicie rowniez jakies ASO na kodowanie ? (woj. Dolnoslaskie)
Jak wszyscy wiemy sa warsztaty przyjazne i wrecz przeciwnie :619: Ja pytalem sie w UK w Fordzie okreslili sie ze dociecie kluczyka £19.99 (100zl) programowanie £99 (500zl).
Pozdrawiam
danielsan51 03-12-2011, 03:46 Witam
Tak jak i pare osob posiadam tylko jeden kluczyk. Czy ma ktos namiary na kogos kto dotnie kluczyk, a moze polecicie rowniez jakies ASO na kodowanie ? (woj. Dolnoslaskie)
Jak wszyscy wiemy sa warsztaty przyjazne i wrecz przeciwnie :619: Ja pytalem sie w UK w Fordzie okreslili sie ze dociecie kluczyka £19.99 (100zl) programowanie £99 (500zl).
Pozdrawiam
ja robilem to niedawno w olsztynie cena450zl ca calosc kluczyk scyzoryk,wczesniej posiadalem tylko 1klucz -jajkowaty(ten byl 100zl tanszych)-szukaj na allegro ceny sa w tych okolicach
...Ja sobie do Focusa I dorobiłem właśnie scyzoryka z FFII....
Hej, a co sądzisz o takim kluczyku: SCYZORYK (http://allegro.pl/klucz-kluczyk-scyzoryk-pilot-ford-mondeo-focus-i2015578938.html#tabsAnchor) ??
Grot pasujący do FF I i w komplecie z transponderem 4D60. Sądzisz, że warto spróbować?
danielsan51 26-12-2011, 09:52 Hej, a co sądzisz o takim kluczyku: SCYZORYK (http://allegro.pl/klucz-kluczyk-scyzoryk-pilot-ford-mondeo-focus-i2015578938.html#tabsAnchor) ??
Grot pasujący do FF I i w komplecie z transponderem 4D60. Sądzisz, że warto spróbować?
ja tez sobie zobilem scyzorek ale z plaskim grotem a wczesniej mialem jajko:) jestem bardzo zadowolony mimo iz w portfelu ubylo 400zl
ja tez sobie zobilem scyzorek ale z plaskim grotem a wczesniej mialem jajko:) jestem bardzo zadowolony mimo iz w portfelu ubylo 400zl
Ja się tylko zastanawiam nad jakością -boję się, żeby nie rozleciał mi się w rękach :) Zastanawiam się też, czy w razie potrzeby można do niego dokupić sam surowy grot (np. jak mi "fachowiec" od dorabiania coś źle dotnie) -bo przy jajku to nie ma problemu.
danielsan51 26-12-2011, 11:13 Ja się tylko zastanawiam nad jakością -boję się, żeby nie rozleciał mi się w rękach :) Zastanawiam się też, czy w razie potrzeby można do niego dokupić sam surowy grot (np. jak mi "fachowiec" od dorabiania coś źle dotnie) -bo przy jajku to nie ma problemu.
tak mozna dorobic sam grot gostek od dorabiania mi gadal ze sam grot z docieciem 70zl plaski a zwykly moze jest tanszy,a scyzoryk jak narazie spisuje sie elegancko
Hej, a co sądzisz o takim kluczyku: SCYZORYK ??
Wygląda to na jakby oryginał, więc chyba z jakością nie powinno być problemu. Ale nie miałem do czynienia z takim czymś.
Pozdrawiam
Kupiłem ten kluczyk i mam tylko małe pytanie -jak go otworzyć? Muszę do niego baterię dokupić a nie wiem jaka wchodzi. Nie chcę ciągnąć za mocno aby czegoś nie urwać -jest jakiś "myk" na dostanie się do środka?
Kluczyk rozdziela się na środku także ciągniesz go za dwa końce i powinien się rozdzielić. A potem ten kawałek gdzie jest pilot to już cieniutkim śrubokrętem trzeba podważać żeby dostać się do środka.
Pozdrawiam
MstrClarus 03-03-2012, 16:37 Cześć.
Od pewnego czasu mój kluczyk słabo reagował więc wymieniłem baterię, i kiedy zaczynam programowanie tzn: 4x od 0 do 2 to nie ma żadnego sygnału dźwiękowego. Może ja coś źle robię. Samochód ma immobilajzer (sorry jak źle napisałem) I normalnie odpala tylko nie mogę otworzyć drzwi i klapy bagażnika.
Proszę o pomoc albo odesłanie do podobnego tematu, albo proszę mi wytłumaczyć jak dla dziecka debilnego jak to zrobić.
Dzięki wielkie.
Mam 2 kluczyki jeden z pilotem i drugi serwisowy(mogę otworzyć drzwi, włączyć zapłon ale nie mogę odpalić samochodu, wszystkie operacje robię tym z pilotem)
Tym razem ja odgrzeję kotleta :P
Pacjent: Focus mk1 2002 FaceLifting
Mam dwa kluczyki, jajko(3 przyciski) i klucz matkę. Wymianę baterii w kluczu jajko powinno zrobić się szybciutko, ja jednak zacząłem bawić się w czyszczenie styków i pilot się rozkodował tzn. nie działa otwieranie/zamykanie centralnego i otwieranie bagażnika. Immobilizer działa ponieważ auto normalnie odpalam owym kluczykiem. Próbowałem opcji samodzielnego programowania kluczyka tj.
1. 4 razy w ciągu 3 sek, kluczyk poz. 0-II
2. programowanie właczone na 10 sek-nacisnąć przycisk kluczyka aż będzie gong.
3. kluczyk w pozycję III stacyjki-to wyjście z programu
Niestety nie słyszę żadnego sygnału, a wiem że ta opcja działa w focusach przed FL.
Pytanie następujące: Czy pilot do wymiany? Czy do Focusa mk1 FL jest jakaś inna metoda kodowania kluczyka? Czy też czeka mnie wizyta w ASO i programowanie jakimś tam urządzeniem?
Działa tak samo programowanie.
Powinno być 4 razy w ciągu 6 sekund. Instrukcja Twoim przyjacielem.
Pozdrawiam
Czytałem różne wersje, dlatego bezpieczniej było napisać 3 sec.
Niestety to nie pomaga, więc jak myślicie gdzie szukać przyczyny?
Zacznij od sprawdzenia czy bateria jest dobrze włożona (polaryzacja) i styki łączą. Pilot może leżeć bez baterii nawet godzinę, być może jeszcze dłużej i nic się nie powinno rozkodować. Sprawdzałem kilka razy u siebie. Po włożeniu baterii działa.
Sprawdziłem, przeczyściłem styki..problem dalej ten sam ;/
Zacznij od sprawdzenia czy bateria jest dobrze włożona (polaryzacja) i styki łączą. Pilot może leżeć bez baterii nawet godzinę, być może jeszcze dłużej i nic się nie powinno rozkodować. Sprawdzałem kilka razy u siebie. Po włożeniu baterii działa.
To znaczy czy nie potrafisz wejść w tryb programowania czy nie daje się zakodować pilot? bo wcześniej jak rozumiem były oba problemy. Jeśli nie możesz wejść w tryb programowania, próbuj jeszcze raz, spokojnie i powoli. Tak się tylko wydaje ale 6 sekund na 4 krotne włączenie stacyjki to kupa czasu, za szybko też nie jest dobrze.
Pozdrawiam
rafaldrozdz 06-12-2012, 11:54 Witam
Dopinam się do tematu ponieważ nie dawno kupiłem focusa także z jednym kluczem a w razie zgubienia lepiej mieć dwa pytałem o dorobienie i gość powiedział około 300zł to dobra cena czy próbuje mnie naciągnąć?
Zależy za co? Bo gdybyś przeczytał choćby ten temat od początku to są dwa sposoby.
1. dociąć grot klucza i sklonować kod pastylki z działającego klucza - złe rozwiązanie
2. dociąć grot klucza i dopisać IDSem do komputera nowy klucz - najlepsze rozwiązanie.
Pozdrawiam
rafaldrozdz 06-12-2012, 15:29 Ta zapłata za docięcie klucza i zakodowanie go
No to jeśli faktycznie dopisze Ci taki klucz jako nowy do komputera to wydaje się cena chyba dobra. Uzyskujesz dwa klucze oryginalne i następne możesz wtedy już sam kodować. Tylko to ma być naprawdę dopisane do komputera. Pamiętaj że do IDSa mało kto ma poza ASO dostęp, dlatego radziłbym się dokładnie dopytać.
Pozdrawiam
rafaldrozdz 06-12-2012, 17:11 Rozumiem dzięki za wyjaśnienie na wszelki wypadek skontaktuje się jeszcze z serwisem forda w tarnobrzegu z zapytaniem ile by u nich to kosztowało. Dzięki za pomoc także pozdrawiam
nazgulec1 16-05-2013, 10:27 Witam,
może ktoś wie co dolega mojej foce....albo kluczykowi.
chodzi o focusa 2001 rok, mam tylko jeden kluczyk z pilotem z 3 przyciskami (jajko)
Otóż pewnego dnia przestał działać centralny zamek z pilota. Nie zastanawiając się dużo poszedłem do sklepu i wymieniłem baterię w pilocie na nową. Wymiana baterii nie pomogła, wymiana bezpiecznika tego z tyłu puszki również nie przyniosła rezultatu. centralny zamek działa normalnie z kluczyka, klapa bagażnika otwiera się zarówno z przycisku wewnątrz kabiny jak i z kluczyka.
Myślałem że może kluczyk się rozprogramował więc postanowiłem go zaprogramować.
postępowałem wg instrukcji programowania tj. 4 razy zapłon i zero, pojawiał się akustyczny dźwięk, wciskałem dowolny guzik na pilocie i .........nie było akustycznego potwierdzenia - tak jakby pilot nie wysyłał sygnału.
nie wiem co mam teraz zrobić -
czy można jakoś sprawdzić że kluczyk nie wysyła sygnału?
czy może od razu kupić jakiś działający na allegro za 40 zł, przełożyć płytkę zaprogramować i będzie po kłopocie?
W sumie nie wyciągałem jeszcze płytki z mojego pilota ale nawet jak coś się odlutowało to chyba sam tego nie naprawię a elektronik za polutowanie albo wymianę jakiegoś rezystorka zawoła pewnie ze 40 - czyli tyle ile zakupienie działającego pilota.
czy to może nie wina pilota tylko czegoś innego
z góry dziękuję za odpowiedzi
Mojemu bratu odlutował się przycisk od otwierania klapy. W 15 minut przylutowany spowrotem i pilot działa. Może mikrostyk zdechł, albo się odczepił. Warto sprawdzić - nic nie ryzykujesz.
nazgulec1 17-05-2013, 07:37 Rozebrałem kluczyk, obejrzałem płytkę dokładnie z każdej strony ale żadnej choroby w niej nie zauważyłem. nie było żadnych luzów ani odlutowań. Dzisiaj zamówię na allegro kluczyk przełożę elektronikę i napiszę co z tego wyszło
kubaw20055 17-05-2013, 08:05 Często zdarza się, że blaszki, które znajdują się pod i obok baterii nie stykają się z jej powierzchnią i z powierzchnią płytki pilota. Trzeba wtedy wziąć mały śrubokręt i podgiąć blaszki - to częsta przypadłość, więc może i tutaj to zadziała ;)
Pitol321 19-05-2013, 06:29 Czasem zdarza się, że padają same mikrostyki. Małe przyciski na płytce pilota. Często podczas ich pracy wytwarza się trochę pyłku plastiku i jak dostanie odrobinę wilgoci to powstaje maź i bak styku w przycisku.
U mnie tak było, pilot wariował, nie działał. Rozebrałem same przyciski, trzeba uważać żeby metalowe płytki i guma przycisku się nie pogubiły.
Czyścimy alkoholem lub płynem do czyszczenia styków, obie blaszki (są po dwie na przycisk) oraz wnętrze przycisku - punkty styku. Po wszystkim ostrożnie składamy przycisk i doginamy zewnętrzną obudowę, aby trzymała się w zatrzaskach.
U mnie rozwiązało to totalnie problem z kluczykiem. Działa jak nowy - jak nigdy :P
nazgulec1 21-05-2013, 22:32 Witam ponownie wszystkich zainteresowanych tematem.
Rozebrałem kluczyk ponownie, przemyłem styki spirytusem ale dalej nie działał:(
Przy próbie zaprogramowania było tylko pierwsze PIIIIK ale nie było potwierdzającego.
Zrobiłem tak jak mówiłem - zamówiłem na allegro za 39 zł drugi pilot i bez zbytniego kombinowania przełożyłem elektronikę do mojego kluczyka tzn. bez wyciągania płytki złożyłem jeden kluczyk z dwóch - moje immo z baterią i połówka z przyciskami od zakupionego kluczyka.
Pilot zaprogramował się za pierwszym razem -było pierwsze PIIIK a po naciśnięciu guzika na pilocie drugie potwierdzające.
Pilot działa, otwiera wszystkie drzwi i klapę ale.........nie mam zielonego pojęcia co doskwierało oryginalnemu pilotowi, że przestał działać z dnia na dzień?
Na dzień dzisiejszy temat uważam za zamknięty,chociaż jak coś się będzie działo to do niego wrócę i na pewno opiszę:)
Dziękuje wszystkim zainteresowanym za wszystkie posty.
Dobranoc
krystianeiro 02-09-2013, 14:36 Witam,
Wiem, że temat wałkowany wielokrotnie, ale chciałbym się upewnić.
Pilot w kluczu działał mi ostatnio dość słabo, trzeba było stać bardzo blisko auta.
Przedwczoraj zamilkł całkowicie.
Wymieniłem baterie i zaczęły się kłopoty, pilot nie działa.
Kodowany wg instrukcji 4x - sygnał , po nacisnieciu przycisku na pilocie - drugi sygnał - czekamy ...
Wiele razy i bez efektu.
Bateria na pewno włożona prawidłowo, odpinałem też na dłuższy czas moduł komfortu.
Zastanawiam się czy uszkodzony jest pilot, moduł komfortu czy jeszcze coś innego?
Sam chce to naprawić i nie chcę kupować części na darmo.
CEntralny działa normalnie z klucza, od strony kierowcy zamyka i otwiera wszystkie drzwi.
Mam 2 klucze i chciałbym mieć sterowanie centralnym z pilota co potrzebuję ? Może jakieś namiary na kogoś z lublina . Pozdrawiam
kubaw20055 18-05-2014, 17:21 Mam 2 klucze i chciałbym mieć sterowanie centralnym z pilota co potrzebuję ? Może jakieś namiary na kogoś z lublina . Pozdrawiam
W zasadzie wszystko napisałem na PW ;) Trzeba sprawdzić jaki jest moduł. W razie potrzeby moduł z różową nalepką (nie ma zdalnego sterowania) wymieniamy na moduł z białą nalepką i 2 wtyczkami (zieloną i niebieską). I w zasadzie to wszystko. Pozostaje tylko kwestia odpowiedniego kluczyka i jego zaprogramowania ;)
Witam, otóż kolega kupił sobie forda focusa mk1 99r 1.8 i nie działa w nim otwieranie drzwi z kluczyka, robię tak jak mówi instrukcja tzn 4 razy przekrecam kluczyk z pozycji 0 do pozycji 2 i wtedy jest sygnał dzwiękowy i później klikam dowolny przycisk na kluczyku i powinien byc znowu potwierdzony sygnalem dzwiekowym ale juz niestety tego sygnalu nie ma (raz na 5 prób jest ten sygnał ale tylko przy guziku otwierającym bagażnik) no i jak nie działa tak nie działa, jakies pomysły?
A i jeszcze pytanko jedno, da rade zamienić tą płytke z kluczyka od mondeo mk2 kluczyk jest taki sam
Sprawdź czy bateria w pilocie nie jest na wykończeniu, wyczyść styki.
Jak dobrze pamiętam to jest tam bateria CR3032 3V koszt ok 2 zł
Bateria wymieniona na nowa i nic dalej to samo
Spróbuj odłączyć akumulator na kilka minut, ewentualnie jak masz innego pilota to spróbuj zaprogramować. Co do pilota od Mondeo jest szansa, ja programowałem, aczkolwiek Focusowy pilot do Mondeo i działał
kubaw20055 12-08-2014, 19:58 Może po prostu przyciski odpadły od płytki i dlatego pilot nie działa ? Płytka pasuje z pilota z dowolnego Forda mającego okrągły kształt i 3 przyciski ;)
szakal22 16-08-2014, 05:23 Witajcie.
Szukam kogoś kto zakoduje mi kluczyk w moim aucie w Białymstoku lub okolicach. Mogą być też Suwałki czy Ełk.
Nie chodzi o klonowanie tylko dogranie kluczyka.
Może któryś z forumowiczów ma IDS'a i umie to zrobić. Puki co wykluczam ASO czy inne punkty które liczą sobie za taka usługę niewiadomo ile.
Dzieki.
Witam.
Kolego z tego co tu napisałeś wnioskuję, że cos musi byc nie tak z tym kluczykiem (płytką)... Tym bardziej jeśli baterie wsadziłeś nówkę :)
wczoraj ze szrotu kupiłem cały kompletny kluczyk za 5euro (przebywam obecnie w holandii) stąd te euro :P i dziś bez problemu zaprogramowałem ten kluczyk który mam ze szrotu sposobem opisanym powyżej :) (4x z pozycji 0 do pozycji 2 i po usłyszeniu sygnału dzwiękowego naciskasz byle jaki przycisk i czekasz ok 20 sek i kluczyk działa) oczywiście stary kluczyk przestaje nam działac... niestety nie da sie tego zaprogramowac na oba klucze :/
Pozdro ;)
kubaw20055 02-10-2014, 09:27 oczywiście stary kluczyk przestaje nam działac... niestety nie da sie tego zaprogramowac na oba klucze :/
Pozdro ;)
Oczywiście da się zaprogramować obydwa kluczyki bez najmniejszego problemu ;) Wystarczy przeczytać dokładnie zmodyfikowaną przeze mnie instrukcję:
http://i29.photobucket.com/albums/c289/kubaw20055/Programowaniepilota_zps5699613b.png
Ja miałem taki problem z kluczykiem. Raz działał raz nie. Z pięć razy trzeba było klinąć żeby zaskoczył. Rozwiązaniem problemu okazało się DELIKATNE I PRECYZYJNE przesmarowanie przycisków WD-40. Rozebrałem kluczyk i delikatnie patyczkiem do uszu nasączonym WD-40 przetarłem przylutowane do płytki przyciski. Tak żeby płyn dostał się między płytkę a przycisk. Było to jakoś rok temu do dziś problemów z kluczykiem brak.
Bump:
Andrzej_K 02-10-2014, 11:32 (...) Rozwiązaniem problemu okazało się DELIKATNE I PRECYZYJNE przesmarowanie przycisków WD-40. Rozebrałem kluczyk i delikatnie patyczkiem do uszu nasączonym WD-40 przetarłem przylutowane do płytki przyciski. (...)
WD-40 - jakież on ma wszechstronne zastosowanie. Pewnie producenci tegoż środka sami są zaskoczeni jego wszechstronnością?
Nie czytam forum medycznego, ale po takich wpisach jak Twój, podejrzewam, że na tamtym forum ktoś może zalecać WD-40 jako bardzo dobry środek na gardło, liszaje, potencję... itp.
WD-40 jest środkiem penetrującym i nie służy do czyszczenia delikatnych styków. Do tego przeznaczone są inne środki, np. "Kontakt S"
Zdaję sobie sprawę że WD-40 nie jest przeznaczony do czyszczenia styków, niszczy gumę co przy zalaniu pilota skończy się rozpuszczeniem gumek i do śmieci. Jednak jak napisałem, DELIKATNIE I PRECYZYJNIE wpuściłem kropelkę i od roku mam spokój. Spraye "KONTAKT" również maja nietypowe zastosowania, np. KONTAKT IPA PLUS świetnie posłużył do czyszczenia przepustnicy ;)
Pozdrawiam
Van_horn 21-12-2014, 13:37 Ja miałem tylko jeden klucz do mojej Foki i podjechałem do gościa który dorabia i dorobił a ludzie mówili że to nie wykonalne że trzeba mieć dwa kluczyki ;) Jeszcze na kartce dał mi kod do transpondera ;) Teraz się przymierzam do docięcia wkońcu oryginalnego z pilotem jednak nie wiem czy używany pilot się u mnie zaprogramuje bo nowego nigdzie nie mogę znaleźć ;) Bo immo to żaden problem ale chodzi mi o działanie funkcji z pilota ;)
PS. Sory za odkopanie tematu ale nie chcę zaśmiecać forum nowym ;)
Bo nie dorobił Ci nowego klucza tylko sklonował stary. Czyli tak naprawdę to masz dwa klucze z tym samym kodem immo.
Pozdrawiam
kuba0005 21-12-2014, 17:15 100 km od Białegostoku mogę ci dograć
atomic99 02-01-2015, 06:52 moons to w końcu jak to jest ? ? ?
prosta odpowiedź :)
Jak kupię na allegro używany oryginalny kluczyk z pilotem
do Forda Focusa 1.8TDDi 2001r. przed FL
I zrobię programowanie jak w instrukcji czyli:
4x pozycja II w 6sec GONG i nacisnę dowolny przycisk na pilocie w ciągu 10sec
To takim kluczem będę mógł otwierać i odpalać autko ? ? ?
Oczywiście po wymianie grota.
Czy w części kluczyka do której jest zamontowany grot, tam jest coś od immobilizera ?
Czy wszystko znajduje się w obudowie pilota ? ? ?
nie,
kodowanie alarmu to jedno,
kodowanie IMMO to drugie
do zakodowania potrzebujesz IMMO 2 oryginałów kluczyków i do 8-go kluczyka robisz to sam. jak nie masz 2 kluczy oryginalnych to albo: - klonowanie albo - dopisywanie do kompa
atomic99 02-01-2015, 07:31 Mam 2 takie kluczyki jak na załączonym obrazku.
Na plastiku w środku pilota są takie oznaczenia
SIEMENS 433MHz 5WK4 725/8686
315MHz 5WK4 8025
Więc jak dokupię 2 kluczyki z takimi samymi parametrami i zrobię po kolei programowanie:
płaski kluczyk oryginał : 4x pozycja II w 6sec GONG i dowolny przycisk na pilocie w ciągu 10sec
pilot 1 oryginał : 4x pozycja II w 6sec GONG i dowolny przycisk na pilocie w ciągu 10sec
pilot 2 dokupiony : 4x pozycja II w 6sec GONG i dowolny przycisk na pilocie w ciągu 10sec
pilot 3 dokupiony : 4x pozycja II w 6sec GONG i dowolny przycisk na pilocie w ciągu 10sec
I po takiej operacji w 3 kluczykach z pilotem będzie zaprogramowany immo i pilot ? ? ?
TAK ??
********************
EDIT
Chyba znalazłem kodowanie pilota i kodowanie immo.
To dwie różne czynności dołączyłem obrazki.
Poproszę o potwierdzenie czy dobrze znalazłem.
Z góry dzięki
Pozdro
.
tak kodowanie immo i alarmu to dwie różne czynności
atomic99 02-01-2015, 10:25 Czyli wniosek taki że używając instrukcji które dołączyłem wcześniej, oraz kupując kluczyk z odpowiednimi parametrami używany w innym samochodzie można przeprogramować taki kluczyk żeby używać w swoim autku ???
A specjalista od dorabiania kluczy tylko dorobi nam nowy grot ? ? ?
poczekaj na kolegę Moons - on jest tu specjalistą. z tym grotem, też nie jest tak różowo, bo niewielu ma taki sprzęt, co by roboty nie spie***yć
arturfom 02-01-2015, 10:48 masz kodowanie i programowanie
kodowanie za pomoca dwóch wpisanych kluczy do immo - jeśli masz jeden to trzeba dorobic drugi i wpisać go do immo IDSem bo trzeba wykasować drugi którego nie masz - tzw. 2 klucze wzorcowe za pomocą których dopiszesz dorobioną surówkę
programowanie to dopisanie kluczyków z pilotem - dodanie pilotów, dorabiasz surówkę i wkładasz pilot z innego klucza
W Białym mogę dopisać IDSem
a możecie potwierdzić, że tamte procedury są OK ? sam bym sobie chętnie dorobił 3 kluczyk jajko
Procedury są OK tylko dla samochodów przed 2001r. Dla poliftowych MK1 klucze dopisuje się do IMMO komputerem.
Samemu można zaprogramować kolejny klucz przed liftem jak i po lifcie. Focus I jeszcze ma taką opcję przez cały okres produkcji. Oczywiście niezbędne są dwa oryginalne nie klonowane klucze.
Pozdrawiam
to dobrze, bo mam po-liftowy :) dzięki
ps. swoją drogą, aż dziw, że producent dopuścił, abyśmy sobie mogli do 8 kluczyków zakodować, bez wizyty w ASO
cóż za niedopatrzenie, ileż ich hajsu ominie.... pewnie w MKII już ten proceder jest ukrócony i potrzeba pewnie podpiąć 3 laptopy i 4 serwisantów jest potrzebnych
atomic99 04-01-2015, 06:21 Samemu można zaprogramować kolejny klucz przed liftem jak i po lifcie. Focus I jeszcze ma taką opcję przez cały okres produkcji. Oczywiście niezbędne są dwa oryginalne nie klonowane klucze.
Pozdrawiam
moons ? ? ?
Czyli wniosek taki że używając instrukcji które dołączyłem wcześniej, oraz kupując kluczyk z odpowiednimi parametrami używany w innym samochodzie można przeprogramować taki kluczyk żeby używać w swoim autku ???
A specjalista od dorabiania kluczy tylko dorobi nam nowy grot ? ? ?
***
sorki że powtarzam pytania ale nikt tak naprawdę na nie konkretnie nie odpowiedział
tak, i taka odpowiedź konkretnie padła już kilka razy choćby w tym temacie.
Pozdrawiam
Martitta 04-01-2015, 08:00 Cześć. A jak to jest w drugą stronę? Co zrobić, aby wcześniej wykonane duplikaty utraciły ważność? Mam tu na myśli sytuację w której ktoś "kupił" samochód, a któregoś pięknego dnia lub ciemnej nocy "ktoś inny" nim odjechał, ponieważ miał duplikat.
Proponuję przeczytać instrukcję do auta np. strona 72. Tam jest wszystko dokładnie opisane o co pytacie przez cały czas w kółko w tym temacie.
Polska instrukcja jest za darmo do pobrania ze strony forda.
Pozdrawiam
Cześć, jako że linki z allegro juz popadały to mam pytanie odnośnie kluczyka - scyzryka.
Jestem zainteresowany kupnem pilota z aukcji: http://allegro.pl/kluczyk-z-elektronika-433mhz-ford-mondeo-focus-i5710616037.html z wczesniejszych postów wiem juz że transponder będzie ok, ale zastanawia mnie czy elektronika pozwoli na otwieranie drzwi i bagażnika po wcześniejszym zaprogramowaniu.
Z góry dziękuje za odpowiedź. ;)
http://blog.chomiak.pl/2015/12/20/focus-mk2-wymiana-zegarow-ecu-kodowanie-kluczykow/
Czy według tej metody mogę usunąć i ponownie przypisać nowe kluczyki do auta?
Posiadam 1 kluczy oryginalny z pilotem
Drugi kluczy chce kupić używkę z używaną pastylką imo oraz dociąć nowy grot
Będę posiadał kluczyki i soft z kablem jak w linku. Proszę o odpowiedź czy to wystarczy?
Druga wersja kupić zamiast używanego kluczyka nowy. Ale tam jest ponoć pastylka jeszcze nie zakodowana i nie ma w niej numerów, czyli nie da rady takiego kluczyka zakodować w/g wyżej zlinkowanej procedury?
Wiem, że to temat TABU. Szczególnie, że jest tam parowanie zegarów z ECU, za które normalnie "magicy z forum" każą sobie płacić, ale .... może ktoś odpisze :)
W skrócie, mam 1 kluczyk a chcę mieć dwa:) FORScan posiada opcję dodawania kluczyków oraz ich kasowania. Wiem ze starych postów, że kiedyś robiło się to tylko IDSem.. a teraz?
Rafał A.(antek) 12-08-2016, 07:51 Niestety ja Ci nie pomogę, gdyż uzywam IDSa i nie wiem czy forscan ma takie możliwości.
ALE nie wiem czy nie taniej będzie podjechać do kogoś żeby ci zaprogramował klucze niż kupować na raz kabel kody itd.
Niestety ja Ci nie pomogę, gdyż uzywam IDSa i nie wiem czy forscan ma takie możliwości.
ALE nie wiem czy nie taniej będzie podjechać do kogoś żeby ci zaprogramował klucze niż kupować na raz kabel kody itd.
Dla tego wkleilem metode kodowania w programie Forscan jak wyglada.
Czego potrzebujemy?
-kabel kompatybilny z ELM327
-oprogramowanie FORScan wraz z licencją (po założeniu konta) do kodowania PATS – odpowiedni wpis na forum FORScan
-kalkulator kodów IN/OUT – dostępny online (po założeniu konta) na stronie autokeyprog.com
-w przypadku kodowania nowych kluczy – 2 ORYGINALNE klucze. Nie mogą one posiadać pastylki uniwersalnej (tzw. klonów). Samochód nie odpali, gdy będzie mniej zaprogramowanych kluczy. Pastylki immo można zdobyć też z innego samochodu
dostęp do internetu podczas kodowania
Kabel mam STN1170, program jeszcze nie rejestrowałem, ale raczej to nie problem. Generator kodow online też da rade obrobić. Pytanie jak normalnie powinno to wygladać?
Kupuje drugi używany kluczyk z obcym imo, docinam surówkę grota i mogę zaprogramować oba kluczyki do mojego auta?? To wszystko będzie wystarczające??
Przypuścmy, że użyję IDSa.. wystarczy taki zestaw do aktywacji 2 kluczyków kiedy mam tylko 1??
Rafał A.(antek) 14-08-2016, 08:24 tak, musisz miec 2 oryginalne fordowskie klucze (w sensie transponderów immo) pasujące do twojego modelu auta (transpondery immo rózniły sie w zależności od modelu/rocznika auta)
Procedura polega na dopisaniu drugiego klucza, bądź wykasowaniu wszystkich a wtedy musisz mieć minimum 2 kluczyki ŻEBY COKOLWIEK ZAPROGRAMOWAĆ.
tak, musisz miec 2 oryginalne fordowskie klucze (w sensie transponderów immo) pasujące do twojego modelu auta (transpondery immo rózniły sie w zależności od modelu/rocznika auta)
Procedura polega na dopisaniu drugiego klucza, bądź wykasowaniu wszystkich a wtedy musisz mieć minimum 2 kluczyki ŻEBY COKOLWIEK ZAPROGRAMOWAĆ.
OK czyli o to mi chodzilo:) musze kupic uzywany kluczyk jak mój + surowy grot. Tam będzie jakaś pastylka imo pewnie jak moja, bo kupie z tego samego modelu auta tak samo wygladajacy kluczyk. Grot docinam i mam komplet do programowania?:) Mimo iż drugi imo nie bedzie mój..
Dzięki:)
Rafał A.(antek) 16-08-2016, 23:47 immo to jak by kod cyfrowy który wprowadzasz do samochodu, pastylka ma stale przypisany kod który dopisujesz do auta, a nie programujesz kluczyka, wiec może byc używany.
Kupując uzywany, dopytaj czy nie kupisz pustego, w sensie czy ktos nie wyjął transpondera od immo :)
nie no kluczyk uzywany mam dostęp za 50zl w moim miescie.. dopytam oczywiście ale w cenie jest raczej komplet z pastylka i pilotem.. z tego co wiem pilota też można poźniej dodać drugiego razem z pastylka IMO:)
focus_pm 08-09-2016, 14:00 Strona autokeyprog.com, nie działa w tym momencie. Zna ktoś inną stronę?
focus_pm 12-09-2016, 06:46 Ok już działa. Może mieli parę godzin przerwy.
gregor72 16-09-2016, 18:13 Witam, jeśli posiadam jeden kluczyk ,drugi dokupiłem i używam tylko jako pilota dotnę grot i czy mogę go dopisać euroscanem + FORScan z PATS bez kasowania kluczy chodzi o samo dopisanie 1 klucza oczywiście zakładając że immo w nim pasuje do tego modelu
Zapytam krótko: komuś się udało?
Chodzi o możliwość zaprogramowania innego, nie fordowskiego pilota pod org. centgralkę w MK1.
Dziś zajrzałem do modułu. Zauważyłem że mam ten najprostrzy, "różowy" :-)
więc zabawy tu chyba nie będzie.
http://gadanko.pl/foto/modul.JPG
Potrzebuję schemat tego ustrojstwa w celu podpięcia centralki alarmowej.
Ford Focus mk1 2004 1.8 TDCi 115KM
Jeden kluczyk, gdzie na zapłonie immobilizer mruga z szybką częstotliwością. Czy idzie dorobić nowy kluczyk posiadając jeden (w dodatku trochę rozwalony, pastylka czy jak to się tam zwie została wyciągnięta i włożona od nowa)?
Czy potrzebne są jakieś kody z książeczki auta? Chciałbym wiedzieć wszystko i przygotować się, lecz nie wiem jakie pytania też zadawać.
kubaw20055 09-01-2018, 10:00 Mając jeden kluczyk nic nie zdziałasz w kwestii immo, musisz mieć drugi z pastylką 4D60. Potrzebny jest też ktoś z komputerem, kto będzie umiał dopisać dodatkowy kluczyk;)
Spróbuj tu, mi tam dorobili kluczyk a miałem wyszlifowany jak ołówek.ALEJA WOJSKA POLSKIEGO 52A Pruszków 533103103
Nie no, ja będę musiał znaleźć kogoś z okolic Piotrkowa Trybunalskiego/Tomaszowa/Opoczna kto umiałby dorobić kluczyk.
Ogólnie ostatnie pytanie. Czy jeżeli immobilizer blokuje mi zapłon to dorobić kluczyk pod immo czy może pierw wezwać magika z komputerem żeby sprawdził błędy czy coś? Może być tak, że dorobię kluczyk a immo dalej będzie mi blokować zapłon?
#edit: Teraz tak przeczytałem jeszcze raz odpowiedź użytkownika kubaw20055, że z jednym kluczykiem nic nie zdziałam o.0 Dobrze zrozumiałem?
Tak jak napisał klega kubaw20055 musisz mieć dwa kluczyki :027:
Byłem się dopytać czy da radę dorobić kluczyk + zakodować pod immobilizer. Odpowiedź? Da radę, koszt 250zł.
Lecz pytanie, czy dorabiać kluczyk zakodowany pod immobilizer (bo w końcu dioda szybko mruga przy starym kluczyku) czy pierw wezwać magika z komputerem (bo może jakiś błąd siedzi czy coś)?
clubGRANT 18-01-2018, 17:24 W ASO do ff mk3 za zakodowanie jako 3 kuczyka + immo + centralny zapłaciłem niecałe 300pln, a kluczyk + grot kupiłem na alleg.
Z tego co wiem to FF1 koduje tak samo kluczyki jak Fiesta Mk6 czyli dwa klucze oryginalne otwierają kodowanie dodatkowych pastylek, bez dodatkowych narzędzi.
Jak dobrze pamiętam to w FF1 jest 4D60 (w Fiesta Mk6 już 4D63), ale zasada była ta sama).
Czy w FF1 da radę dodać pastylki jak w MK2 poprzez forscan i programowanie PATS?
Proszę o krótkie tak/nie od tych co już próbowali.
To na pewno ułatwi autorowi robotę.
Jeżeli w dwóch firmach dorabiających kluczyki + kodowanie pod immobilizer powiedzieli mi, że da radę dorobić to dlaczego miałoby się nie dać? Ale nie o takie pytania mi chodzi. Pytanie zadałem wyżej, a tu zmiana tematu.
Lecz pytanie, czy dorabiać kluczyk zakodowany pod immobilizer (bo w końcu dioda szybko mruga przy starym kluczyku) czy pierw wezwać magika z komputerem (bo może jakiś błąd siedzi czy coś)?
Tyle że te zakłady najczęściej klonują klucze, a nie dorabiają.
Możesz zrobić to drożej i płacić dwóm wyrobnikom, albo ogarniać temat sam zgodnie ze sztuką i w ułamku ceny zakładów.
Czyli jak z klonują, to dalej immobilizer nie będzie czytał tego nowego kluczyka?
Przeczytałem inny temat z tego działu i znowu coś mnie tknęło. Czy jeżeli miałbym zeszlifowane krawędzie na grocie kluczyka to immobilizer nie odczyta go? http://autokluczpomoc.pl/wp-content/uploads/2013/08/ford_jajko.jpg
Blutut16 19-01-2018, 23:43 Przeczyta tylko wkładki stacyjki nie przekręcisz.
No ok, to jeszcze czekam na odpowiedź na te pytania:
1. Lecz pytanie, czy dorabiać kluczyk zakodowany pod immobilizer (bo w końcu dioda szybko mruga przy starym kluczyku) czy pierw wezwać magika z komputerem (bo może jakiś błąd siedzi czy coś)?
2. Czyli jak z klonują, to dalej immobilizer nie będzie czytał tego nowego kluczyka?
To lepiej zawołaj magika co sprawdzi błędy i w razie czego dokoduje kluczyk.
Przy klonowaniu oba kluczyki są widoczne jako jeden, z obu da się odpalić auto.
Dzięki!
Kto pyta nie błądzi xd Czyli jak z jednego się nie da odpalić auta to z klonu też się nie będzie dało? :D Tak to zrozumiałem xdd
No jeżeli sklonujesz niedziałający to oba nie będą działać.
Dobra, jeszcze pare pytań :D
A co musiałbym kupić (przykładowo z innego auta) aby obalić to immo? Dałoby radę coś takiego w ogóle zrobić?
Potrzebuję pomocy jak zakodowac kluczyk z pilotem forda focusa mk1
maniek0601 12-04-2019, 21:57 Po zaprogramowaniu pilota auto otwiera się tylko z piolota, natomiast z kluczyka nie. Kluczyk wchodzi ale nie da się go wgl. przekręcić.
Dodam tylko, że wymieniałem w kluczyku wczesniej cala czesc z tą płytką z innego kluczyka. Grot pozostał stary, immo również.
Podpowie ktoś co jest przyczyną?
Auto przed programowaniem otworzyłem normalnie z kluczyka.
Focus Mk2
Może akurat wkładka się zablokowała? Brak możliwości przekrecenia to raczej kwestia mechaniczna
Dokładnie, programowanie nie ma tu nic do rzeczy.
Kodowanie kluczyków
Za pomocą 2 kluczyków zakodowanych
dla Twojego pojazdu mona zakodować
ich 8 duplikatów.
Wykonaj kadą z poniszych czynności w
ciągu 5 sekund.
1. Włó pierwszy kluczyk do stacyjki i
obróć do połoenia II.
2. Obróć kluczyk z powrotem do
połoenia 0 i wyciągnij go ze stacyjki.
3. Włó drugi kluczyk do stacyjki i
obróć go do połoenia II.
4. Obróć drugi kluczyk w stacyjce z
powrotem do połoenia 0 i wyciągnij go
ze stacyjki - tryb kodowania kluczyków
został włączony.
5. Jeeli włoysz teraz niezakodowany
kluczyk do stacyjki i obrócisz go do
połoenia II przed upływem 10 sekund,
zostanie on zakodowany.
6. Po zakończeniu procedury
kodowania wyciągnij kluczyk ze stacyjki.
Poczekaj 5 sekund na aktywację układu.
Jeeli kodowanie nie zostanie
zakończone pomyślnie, lampka
kontrolna będzie błyskała po włączeniu
zapłonu nowo zakodowanym
kluczykiem, a silnik nie zostanie
uruchomiony.
Powtórz proces kodowania po
odczekaniu 20 sekund przy włączonym
zapłonie (połoenie II).
W przypadku zgubienia
kluczyka naley wymazać stary
kod i ponownie zakodować wszystkie
pozostałe kluczyki. Jeeli zostanie Ci
tylko jeden sprawny kluczyk, zgłoś się
do swojego Dealera.
vertisan 04-11-2019, 21:31 Hej,
Mam następujący "zgrzyt": Mam 2 swoje kluczyki, jeden z pilotem drugi bez. W kluczyku z pilotem urwał się od PCB przycisk (całkowicie) i teraz chciałbym wymienić tą płytkę na taką z działającymi przyciskami. Czy w tym przypadku mogę zrobić tak:
1. Kupić używany kluczyk ze sprawnym pilotem (Allegro, OLX, etc.)
2. Przełożyć końcówkę z grotem z mojego do tego używanego (czyli mój grot + reszta z tego nowego)
3. Zaprogramować ten używany pilot pod mojego Focusa zgodnie z instrukcją (manual, strona 70 "Programowanie kluczyków")
Będzie działać jak należy czy raczej ciężko?
jeszcze immo
przelozysz swoje będzie ok,zostawisz "nowe" trzeba dopisac kablem.
vertisan 04-11-2019, 21:37 jeszcze immo
przelozysz swoje będzie ok,zostawisz "nowe" trzeba dopisac kablem.
Mógłbyś rozwinąć? :) Nie bardzo rozumiem co masz na myśli "przełożysz swoje ... zostawisz nowe"
Przekładasz grot i pastylkę immo do nowej obudowy, programujesz pilot i po robocie. Nic nie trzeba robić żadnym kablem.
kubaw20055 05-11-2019, 05:48 Skoro uszkodzony jest przycisk na płytce to połowa pilota, czyli grot oraz część z baterią, w której jest też transponder zostaje stara i wystarczy tylko podmienić część z płytką pilota/ przyciskami i przeprogramować pilot metodą 4 x II bez konieczności wydłubywania transpondera, który może popękać.
jprzytulski 14-10-2021, 19:58 Witam serdecznie, jestem nowy na forum, proszę wybaczyć jak nie trafie z tematem, ale potrzebuje zakodować immo w ford focus 1998 1.8 tdi, mam forscan-a z licencją lecz nie może wygenerować kodu w kodowaniu pats, może ktoś dysponuje kalkulatorem albo pomocą w inny sposób
Rafał A.(antek) 17-10-2021, 14:46 a czemu nie może? ma połączenie z internetem?
|