Zobacz pełną wersję : [Galaxy 2000-2006] Komputer pokładowy rodzaje
Posiadam Galaxy 2001 i mam pytanie Jak można ustawic ten komouter pokladowy bo wyswietla mi np ze są niezamkniete drzwi ale np na instrukcji mam pokazany komputer na którym wyswietlone kest np zeby pokazwal mi temperature czas jazdy i czy to wystepuje w kazdym typie galaxy i jesli tak to jak to ustawic :)
subratri 26-12-2007, 12:29 kturys przycisk na dzwigni od wycieraczak o ile dobrze pamietam
Posiadam Galaxy 2001 i mam pytanie Jak można ustawic ten komouter pokladowy bo wyswietla mi np ze są niezamkniete drzwi ale np na instrukcji mam pokazany komputer na którym wyswietlone kest np zeby pokazwal mi temperature czas jazdy i czy to wystepuje w kazdym typie galaxy i jesli tak to jak to ustawic :)
Pytanie do ciebie jest takie; czy masz w prawej manetce tej od wycieraczek sterowanie komputera, np. napisane na dzwigni u dołu "RESET".
Jesli tego nie ma to masz komputer, ale na wyswietlaczu między zegarami - "FIS' nie bedziesz miał tych komunikatówe z tego kompa, tylko jak masz chyba teraz czerwone kontury samochodu i ewemtualne otwarte drzwi, czy klapy, a w czsie pracy silnika tylko temperaturę zewn.
Chcąc miec wiecej informacji na FISie, musisz wymienić tą manetkę od wycieraczek na taką ze sterowaniem kompa i podłaczyc do licznika 4 kabelki i uaktywnić funkcję MFA.
Pozdr.
a gdzie można to dostać i jaka jest cene tego?? szuka na allegro ale nie moge znaleśc jak ktoś wie to prosze o pomoc
Miałem pytanie do ciebie, ale nie widzę odpowiedzi, a juz jest drugie.......co, wybierasz sie na zakupy?????
ziaro-majk 27-12-2007, 07:12 kolego na allegro są aukcje z częściami do galaxy zadzwoń do takiego sprzedawcy i zapytaj się może maję na stanie tylko nie ma wystawione ja tak kupiłem strerowanie do tempomatu do modelu mk1 za całość razem z wiązką kablowom dałem 150zl
musze sobie kupic taka manetke ale nie wiem jaka jest tego cena...
dampez86 27-12-2007, 12:57 dokladnie:
musisz miec na manetce spryskiwaczy "taki guzik". Mi wyswietla:
spalanie(chwilowe i srednie)
temp. zew.
ile km przejechalem od ostatniego RESETU
i to chyba tyle(albo poprostu nie pamietam :D:P)
Masz linka do takiej manetki;
http://www.allegro.pl/item285519978_vw_b5_b6_audi_a4_manetka_skoda.html
To jest manetka stajni VW, ale Galax jest tez z własnie tej stajni, wiec powinno pasować.
Prosze mnie poprawić jak ktoś ma inna menetkę w tym roczniku modelu Forda Galxy, ale chyba 2001, a nie jak pisze autor 201 :), bo ta z linku na 100 % powinna pasowac do Sharana i Alhambry, a Galax to blizniak.
Na dole stronki aukcji, najlepiej widać jak się powiekszy na trzecim zdjęciu po prawej / tam gdzie jest cztery szt./ i to bedzie ta manetla druga od dołu, albo pierwsza z góry, ala ta jest ztempomatem, sam miodek, ale to juz inna sprawa. Musi być koniecznie taka, bo tam na niej ma być podwójna wycieraczka / przód i tył/, przycisk u dolu "reset". a z boku z prawej sterowanie kompem, oczywiscie ma być też czasówka od wycieraczek.
Cena jak widać 120 zeta za całość, ale można ponegocjować ze sprzedawcą, aby ci sprzedał połowę, tj. tylko prawą część, załóżmy za połowę ceny.
Ten zakup to tylko cząstka pracy i wysiłku jaki musisz włóżyc, aby mieć na wyświetlaczu dane z kompa. Potrzebujesz jeszcze specjalnych kabelków z konektorami, /zakup w serwisie/ które wprowadzisz w tą malą wtyczkę wycieraczek, a ich końce do odpowiednich konektorów zielonej wtyczki licznika.
Aby to zrobić, potrzeba ci wiele pracy, tj ściągnięcie kierownicy, wczesniej poduszki, zamontowanie manetki, wyjecie licznika, przeprowadzenie kabelków, zaprogramowanie - uaktywnienie funkcji MFA.
Musisz być trochę obeznany z tematem, aby czegoś nie skopać, bo o to łatwo w tych autach.
Ale końcowy efekt jest tego wszystkiego warty.
Pozdr.
a czy jest mozliwośc ze mi to zrobia w salonie forda ??? bo przejechal bym sie tam ??
Jeśli chciałbys to zrobić w salonie, to po pierwsze weź czapkę, aby ci włosy nie podskoczyły jak usłyszysz cenę, a drugie to oczywiscie gruby portfel.
Mozesz sie 'przejechać' i zapytać bez zobowiązań, a jak to zrobisz to pochwal sie tutaj na forum, na ile cie chcieli złupic.........
A co obejżałeś manetki, masz taką samą tylko bez sterowania??
mam taka samą ale sam tego nie zamontuje ale pojade sie spytac w fordzie ile biorą za teke coś...
Skąd jesteś??????
Uzupełnij profil !
krosno a co?
No a to, że teraz wiem i nie musiałbym sie wczesniej pytać, ze nie jestes np. ze Stalowej Woli, bo bym ci to pomógł zrobił, a jak z Krosna to musisz szukać kogoś kumatego ze swoich okolic, jasne????
Wpisz 'Krosno' w w swoim profilu !
Jarek G. 30-12-2007, 12:10 Mam pytanie do fachowców: W moim od miesiąca galaxy 2001 nic się nie pokazuje (oczywiście oprócz standardowych ikonek plus otwarte drzwi) na wyświetlaczu komputera. To znaczy, że nie ma komputera cz każdy ma tylko trzeba uaktywnić. Dodam, że nie mam w manetce wycieraczek żadnego przełącznika do kompa.
Pozdrawiam.
Mam pytanie do fachowców: W moim od miesiąca galaxy 2001 nic się nie pokazuje (oczywiście oprócz standardowych ikonek plus otwarte drzwi) na wyświetlaczu komputera. To znaczy, że nie ma komputera cz każdy ma tylko trzeba uaktywnić. Dodam, że nie mam w manetce wycieraczek żadnego przełącznika do kompa.
Pozdrawiam.
Masz kompa tylko trzeba przekodować, a wczesniej zrobić co trzeba, a to opisałem wyzej.
Pozdr.
Jest może możliwość przekodowania komputera tak aby bez montowania nowych manetek zamiast temperatury pokazywał np. aktualne spalanie? Temperature i tak widzę na klimatroniku. Manetki w zasadzie potrzebne są do sterowania komputerem, mi się nie bardzo uśmiecha kobminowanie ze ściąganiem kierownicy i wystarczyłoby mi by na stałe ustawić cos innego niz termometr na wyświetlaczu.
Musze się przyznać ze nie wiem, nie próbowałem jeszcze takiej opcji.... :fcp18
Jakby Ci się kiedyś chciało wypróbowac taką opcję to byłbym wdzięczny za informację. Fajnie by było mieć np. spalanie, po kiego ktoś wymyślił tam termometr, który i tak jest juz na klimatroniku skoro jest tyle innych możliwości. W ogóle bez sensu, że nie montowali manetek z kompem seryjnie jeśli komputer i tak już jest, przecież różnica w cenie manetek jest niewielka... ach ten marketing... to samo tyczy się tempomatu.
.......... W ogóle bez sensu, że nie montowali manetek z kompem seryjnie jeśli komputer i tak już jest, przecież różnica w cenie manetek jest niewielka... ach ten marketing... to samo tyczy się tempomatu.
Ja kiedys pytałem o to samo w serwisie VW, a odpowiedź jak dobrze pamiętam to: auto z taką opcja, czyli z wyswietlaniem kompa i sterowaniem w manetce to różnica w cenie około 4.000,- zł.
To wszystko jasne, różnica w koszcie 100zł a na czysto mają 3900 ;)
Jeśli ktoś zna zakład, który robi takie przróbki za rozsądne pieniądze to może bym się skusił, sam raczej nie podejmę się wyciągania poduszki, kierownicy i zegarów.
subratri 30-12-2007, 21:07 To wszystko jasne, różnica w koszcie 100zł
czy Ty naprawde wierzysz ze ten kawalek plastyku jest wart 100 zeta ? :)
przeciez on zchodzi z wtryskarki jest pewni skladany w Malezji albo innych Chinach i jego koszt nie przekracza pewnie 7 zl
[ Dodano: 30-12-2007, 22:11 ]
ale badania nad trwaloscia, wygoda obslugi, zgrabnym wygladem.... pochlonely pewnie mnustwo czasu i pieniedzy, dlatego wlasnie za mozliwosc urzywania tych dwoch guziczkow trzeba zaplacic
Bez przesady Panowie!
Bo w koncu szeszliscie do 7 zeta, a kostki, kable, piny do kostki, licznika, ich przeciaganie delikatna robota przy liczniku, kodowanie, a reszta,...... jak pisałem wczesniej roboty co nie miara......ale efekt koncowy........to miodzicho :fcp18
subratri 30-12-2007, 21:15 Bo w koncu szeszliscie do 7 zeta, a kostki, kable, piny do kostki, licznika, ich przeciaganie delikatna robota przy liczniku, kodowanie, a reszta,
jak pisałem wczesniej roboty co nie miara.
tak co nie miara z przerobka, ale zadna robota przy skladaniu auta
prawda?
Nie wiem jak jest w nowszym modelu ale ja zmieniałem przełącznik zespolony w celu dołożenia tempomatu w mojej alhambrze 99 rok i nie zdejmowałem kierownicy. Nie ma takiej potrzeby. Przewody do tempomatu były już przy kierownicy wystarczyło tylko wpiąć kostkę.
Raf 250f 30-12-2007, 22:30 To widzę że jest światełko w tunelu bo demontaż plastików a Galaxym to :fcp5
Komputer to bym sobie odpuścił - ile pali ,ile przejadę ,śr prędkość itp
Ale tempomat na dalekie trasy to jak najbardziej !!!!!!!!!!
czekam na pierwszego komu się uda bez demontażu w mod pow 2000r
W ogóle bez sensu, że nie montowali manetek z kompem seryjnie jeśli komputer i tak już jest, przecież różnica w cenie manetek jest niewielka... ach ten marketing... to samo tyczy się tempomatu.To ta sama zasada, co w PDA HTC: sprzętowo masz wszystko (GSM, FM, WiFi, GPS) ale odblokowane np. tylko WiFi, GSM i GPS jak w Keiserze :fcp18 Chodzi oczywiście o wyrwanie sosu z nabywcy, a cóż by innego ;)
czyli jes szansa , żę w Galaxy 2001 wystarczy wyciągnąć manetke i wpiąc tą manetki z "reset" i nie trzeba demontowac calej kierownic, wiciaga poduszek itp???
Wydaje mi się, że Stefano dosyć dokładnie to opisał - że jest taka potrzeba. Pobożne życzenia się nie spełniają ;-)
czyli jes szansa , żę w Galaxy 2001 wystarczy wyciągnąć manetke i wpiąc tą manetki z "reset" i nie trzeba demontowac calej kierownic, wiciaga poduszek itp???
Oj nie jest to takie proste, jak tutaj sie niektórym wydaje.....
Nie jest mozliwa nawet zmiana manetki, bez zdejmowania kiery, bo kierownica przeszkadza w wykręceniu dwóch srubek co trzymają obejmę manetek i taśmę od poduszki w kierownicy, zresztą nie zdemontujesz nawet górnej plastykowej osłony kierownicy, bo sa tam na niej takie wgłębienia, ze osłona moze być tylko wyciągnieta ruchem w kierunku kierowcy, a przeszkasza w tym własnie kierownica.
A licznik???? trzeba go wyjąć bo muszą byc podpiete do niego nowe kabelki do zielonej wtyczki, do odpowiednich w niej pinów itd.....
A we wtyczce manetki tej małej, co jest sterowanie czsowe wycieraczek, trzeba tez wprowadzić kabelki, bez zdejmowania się nie obejdzie......
Pozdrówka w Sylwka.
Pozdrówka w Sylwka.Ufff... a ja właśnie Sylwek i jeszcze na nogach... się trzymam ;-) Najlepszego...
Powtarzam jeszcze raz, osobiście wymieniałem przełącznik zespolony BEZ zdejmowania kierownicy. Ale w starym modelu.
Powtarzam jeszcze raz, osobiście wymieniałem przełącznik zespolony BEZ zdejmowania kierownicy. Ale w starym modelu.
Powtarzaj ile sobie chcesz, ale ty masz starą bude i inne manetki, pytanie dotyczy nowej budy, patrz pierwsze zdanie pierwszego postu, czy to jasne ??
Mam nie raz wrazenie, ze niektórzy tutaj dopiero co wyszli z piaskownicy.......uf.
... Potrzebujesz jeszcze specjalnych kabelków z konektorami, /zakup w serwisie/ które wprowadzisz w tą malą wtyczkę wycieraczek, a ich końce do odpowiednich konektorów zielonej wtyczki licznika.
Aby to zrobić, potrzeba ci wiele pracy, tj ściągnięcie kierownicy, wczesniej poduszki, zamontowanie manetki, wyjecie licznika, przeprowadzenie kabelków, zaprogramowanie - uaktywnienie funkcji MFA.
Musisz być trochę obeznany z tematem, aby czegoś nie skopać, bo o to łatwo w tych autach.
Ale końcowy efekt jest tego wszystkiego warty.
Pozdr.
Planuję upgrade swojego Galaxy do komputera pokładowego, manetkę już kupiłem na allegro, posiadam kabel OBD i VAG-COM. W związku z powyższym mam pytania,
-czy tą wiązkę z kabelkami można kupić w ASO i ile to kosztuje?
-jak za pomocą VAGa uaktywnić MFA?
............................
Planuję upgrade swojego Galaxy do komputera pokładowego, manetkę już kupiłem na allegro, posiadam kabel OBD i VAG-COM. W związku z powyższym mam pytania,
-czy tą wiązkę z kabelkami można kupić w ASO i ile to kosztuje?
-jak za pomocą VAGa uaktywnić MFA?
Wiazki nie kupisz w serwisie, bo musiałbyś całą, tylko dwa pojedbyncze żólte kabelki, /bo taki tylko kolar mają/ ze specjalnymi na nich konektorami, na obydwu końcach.
Tniesz ich na polowę i masz cztery szt i teraz wprowadza sie te koncówki w odpowiednie otwory wtyczki tej małej / do sterowania kompem/ i zatrzaskuje, aby juz tam siedziały na amen, dlatego trzeba je kupić orginalne.
Jak będe miał dzisiaj czas to pstrykne fotkę tego kabelka z końcówką, abyś nie pomylił się przy zakupie, cena chyba 7,- zł za szt.
Póżniej do tych żółtych już zamontowanych kabelków lutujesz cieńsze i ciągniesz razem z wiązką do licznika, a dokładnie do zielonej wtyczki.
Rozpiskę wtyczki od złącza w manetce, chyba 6 pinowego i zielonej wtyczki w liczniku chyba 32 pinowej zamieszczę tutaj na forum, aby tez inni mogli skorzystać.
Po uaktywnienie funkcji MFA, zapraszam do Stalowej Woli.
A jeszcze, nie wiem skąd jestes, bo nie uzupełniłes profilu.
Pozdr.
............................
-czy tą wiązkę z kabelkami można kupić w ASO i ile to kosztuje?
-jak za pomocą VAGa uaktywnić MFA?
Wiazki nie kupisz w serwisie, bo musiałbyś całą, a ty potrzebujesz tylko dwa pojedbyncze żólte kabelki, /bo taki tylko kolar mają/ ze specjalnymi na nich konektorami, na obydwu końcach.
Tniesz ich na polowę i masz cztery szt i teraz wprowadza sie te koncówki w odpowiednie otwory wtyczki tej małej / do sterowania kompem/ i zatrzaskuje, aby juz tam siedziały na amen, dlatego trzeba je kupić orginalne.
Na tych 4 kabelkach manetki jest sterowanie, czyli ; reset, przewijanie góra, dół i masa.
Jak będe miał dzisiaj czas to pstrykne fotkę tego kabelka z końcówką, abyś nie pomylił się przy zakupie, cena chyba 7,- zł za szt.
Póżniej do tych żółtych już zamontowanych kabelków lutujesz cieńsze i ciągniesz razem z wiązką do licznika, a dokładnie do zielonej wtyczki.
Rozpiskę wtyczki od złącza w manetce, chyba 6 pinowego i zielonej wtyczki w liczniku chyba 32 pinowej zamieszczę tutaj na forum, aby tez inni mogli skorzystać.
Po uaktywnienie funkcji MFA, zapraszam do Stalowej Woli.
A jeszcze, nie wiem skąd jestes, bo nie uzupełniłes profilu.
Pozdr.[/quote]
...Tniesz ich na polowę i masz cztery szt i teraz wprowadza sie te koncówki w odpowiednie otwory wtyczki tej małej / do sterowania kompem/ i zatrzaskuje, aby juz tam siedziały na amen, dlatego trzeba je kupić orginalne.
[...]
Jak będe miał dzisiaj czas to pstrykne fotkę tego kabelka z końcówką, abyś nie pomylił się przy zakupie, cena chyba 7,- zł za szt.
Pozdr.
Z podłączeniem kabelków nie będę miał problemów, czy masz wiedzę gdzie można kupić takie kabelki. Skoro w serwisie (ASO) nie mają czegoś takiego, to gdzie mogę kupić oryginały?
Dziękuję bardzo za zaproszenie do Stalowej Woli, ale może kiedyś przy okazji... uzupełniłem profil i jak widać dzieli nas kawałek drogi.
Czekam na fotki i rozpiskę konektorków.
Masz tutaj fotke kabelka, musi byc koniecznie taka oryginalna końcówka na nim, bo to wchodzi we wtyczkę, w której juz masz chyba takie dwie, te od sterowania czasowych wycieraczek.
Takie konektorki zaprawione prawidłowo w puste cztery otworki we wtyczkę tą szesciopinową, gwarantują ci pewne połaczenie i mozliwość jej wyjmowania i wkładania, bedzie to tak jakby fabryczne.
Kupisz je w pierwszym lepszym serwisie VW, jak bedziesz miał kłopot to moge ci przesłać.
Rozpiskę pinów wkleję pózniej.
Pozdr.
Mam tez fotkę starej manetki, ale tą bez sterowania kompem, na drugiej fotce widac to male gniazdo, ale z dwoma pinami, pozostałe cztery puste, bo w tej twojej 'nowej', która zakupiłes, masz juz ich szesć.
Wtyczka od manetki ma 6 pinów / numerki widać na zdjęciu w głębi gniazda jak sie wpatrzyc/, a zielona wtyczka licznika 32 piny, w dwóch rzędach / 1-16 i 17-32 / są zaznaczone na wtyczce.
Manetka -> Licznik
1 pin do 24 pin
2 " " 23
4 " " 25
3 " " to masa, najlepiej nie ciagnąć tego kabelka, tylko podpiąć pod pobliską srubę masy auta, albo do 6 pinu wtyczki manetki, bo to masa od regulacji czasowej wycieraczek.
Szczegółówy rozkład wszystkich pinów zielonej wtyczki licznika, wkleje jutro.
wtyczka do manetki ma ponumerowane piny.
Zapomniałem, a wazne:
W zielonej wtyczce kicznika sa juz wszystkie 32 konektory, pomimo, ze nie sa podłaczonr niektóre kabelki, tak jak od manetki, wiec tam wysuwamy wtyczkę, zapezpieczoną wajchą, a nastepnie wysuwamy cały srodek z kabelkami poprzez delikatne wyjęcie fioletowego /jak sie nie mylę/ plastikowego zabezpieczienia.
Te kabelki które trzeba pociągnąć od wtyczki manetki dolutowane wczesniej do tych żóltych zakupionych, będziemy wtykać w istniejące juz we wtyczce licznika konektory i musza być one takiej samej srednicy co pozostałe, juz istniejące.
Trzeba sie dokładnie wpatrzyć jak sa zamocowane juz istniejace i to samo zrobić z tymi trzema naszymi.
Trzeba kilka milimetrów zdjąc izolacje, wcisnąć w konektory i tam jest taka zapadka i jak wejda to juz nie puszczą.
Pozdr.
Znalazłem dosyć ciekawą ofertę na przełącznik zespolony, nie jest to jednak oryginał. Ciekawe jak z jakością, kupił może ktoć ten zamiennik? Cena kompletu Komputer i tempomat to niecałe 180zł. To mniej wiecej tyle ile chcą za używane na allegro.
Link (http://www.czesci24.pl/szczegoly/162974/przelacznik_zespolony)
kiwoj mam pytanie ile cie wyszło kupno wszytskich potrzebnych cześci do uaktywowania tego komputerka tak w przybliżeniu... pozdrawiam
kiwoj mam pytanie ile cie wyszło kupno wszytskich potrzebnych cześci do uaktywowania tego komputerka tak w przybliżeniu... pozdrawiam
Nadmienię,że do tego upgrade'u przymierzałem się kilka miesięcy, obserwowałem aukcje, kalkulowałem i trafiłem goodwella, na allegro kupiłem za 20zł + przesyłka [link=http://allegro.pl/item294146273_wlacznik_swiatel_audi_vw_skoda_ze_zw ijaczem.html:1qnqqp7q]link[/link:1qnqqp7q]
Dopiero dzisiaj przyszła przesyłka więc jeszcze nie montowałem, brakuje mi jeszcze kabelków z konektorkami o których pisze stefano. Próbuję namierzyć je w mieście ale jeszcze nie trafiłem. Jak będę miał komplet i już zamontowane to opiszę wszystko, ale może to potrwać gdyż zajmuję się tym w tzw. międzyczasie.
Do kiwoj.
No i kupiłes złą manetkę, jesli to ta z Allegro to jej nie mozesz załozyc bo nie bedziesz mial sterowania tylnej wycieraczki i beda błedy na kompie, ze masz tam przerwany kabel etc. Maja być namalowane na manetce podwójne szyby i wycieraczki, tak jak masz teraz w aucie, bo w tej zakupionej nie masz tego drugiego ruchu, polozenia do przodu, tak jak w manetce od kierunkowskazów - swiatla dlugie.
Jak bys dobrze poczytal co pisalem wczesniej, to bys tego nie kupił, ale.......
pozdr.
Masz rację stefano nie zwaracałem uwagi na wycieraczki tylk na przyciski komputera, ale to nie problem, zawsze mozna to sprzedać i kupic nową, moze znowu nadaży się okazja. Większy problem mam z uaktywnieniem MFA. Ta manetka którą mam do celów testowych będzia pasowała tzn. pdłaczyć i sprawdzić czy i jak to działa, tylko nie bedą działały tylne wycieraczki?
Kupiłem konektorki do wtyczki o których pisze stefano, najszybciej można je kupić w każdym warsztacie gdzie montują radia samochodowe. Konektorki te są identyczne jak w kostce ISO do podłączania radia samochodowego. Sama końcówka bez kabelka kosztuje 50gr. trzeba tylko samemu zaprasować ( zacisnąć ) konektor na przewodzie.
Podzielcie się proszę doświadczeniem jak zdemontować zegary i kierownicę, żeby się nie narobić i przypadkiem nie rozebrać pół samochodu, no i oczywiście czegoś nie połamać przy demontażu.
mam taki licznik:
http://picasaweb.google.com/makkapakkauk/AlbumBezTytuU
jest tam komputer, który pokaże spalanie?
przeczytałem post i nasuwa mi się myśl, czy nie wystarczy dołożyć dodatkowego przełącznika do resetowania lub zmieniania wyświetlania komputera(dodatkowy przełącznik na desce);
żeby nie ściągać kierownicy itd...
http://picasaweb.google.com/makkapakkauk/AlbumBezTytuU
z tego co widać to nie masz wogóle w liczniku wyświetlacza - wiec pozostaje zmiana licznika na taki z FIS -em , zreszta chyba juz w jakimns temacie pisałem Ci na ten temat
Zaintrygowaliście mnie, mam od tygodnia Galaxy z 2005 roku (super uboga wersja), wyświetlacz pomiędzy zegarami to 1/2, klima ręczna, poniżej kontrolek ciemno, nie wyświetla się nic - nawet temperatura zewnętrzna.
Czy w tym modelu możliwa jest aktywacja wskazań komputera i temperatury, jak rozumiem muszę mieć:
1/ manetkę do obsługi
2/ garść kabelków
3/ kogoś kto mi to profesjonalnie zrobi (Stefano?)
4/ co z czujnikiem temperatury? gdzie to się mieści?
_________________________________
A z innej beczki - na allegro sprzedają niedrogie maty do podgrzewania lusterek zewnętrznych, ma ktoś jakieś doświadczenia z tym towarem, czy wydłubanie zwierciadła to duży problem?
P.S.
Bardzo wygodna fura ta Galaktyka
Witam, no i tym razem walczę z komputerem pokładowym. Podłączyłem wszystko według opisu "stefano" ale niestety licznik nieprzyjmuje mi kodu 08 i teraz niewiem czy znowu rozbierac wszystko czy też coś żle koduję.
z góry dzięki za wszelką pomoc
No i prośba nieaktualna, okazało się że licznik jest bez fis i nici z komputera. Przynajmniej tempomat założyłem. Czy orientuje się ktoś gdzie w okolicach Rzeszowa zrobię adaptację licznika i jaki jest to ewentualnie koszt.
Przynajmniej tempomat założyłem.
Opisz proszę procedurę zakładania tempomatu. Maiłes już instalację czy ciągnąłeś nowe kable? W które piny kostki komputera się wpiołeś. 12V z bezpiecznika czy z innego miejsca?
U mnie skończyło się na odwrót, aktywowałem komputer ale nie działa mi tempomat. Zanim zrobie kolejne podejście chciałbym upewnić się, że informacje które posiadam są zgodne z prawdą.
Wcale nie masz FISa? Nawet 1/2? Są takie wersje?
Okazuje się że nie ma fisa, albo żle patrzę. Mam taki licznik jak poniżej, w vag pisze że model V42. Co do tempomatu, miałem oryginalną wtyczkę z końcówkami kabli które przedłużyłem, co do napięcia +12 to niechciało mi się rozbierac skrzynki bezpieczników więc wlutowałem się w zasilanie (po kluczyku) zdaje się wentylatora bo był nalbliżej oddzielną kostę z bezpiecznikiem z której dalej podałem napięcie na tempomat. Może nieprofesionalnie, ale szybko i mam oddzielny bezpiecznik. Do podłączenia w ecu samochodu korzystałem z tej strony
http://www.sgaf.de/viewtopic.php?t=23137&highlight=gra
a także z opisu poniżej. Tylko nie wzoruj się na rysunku wtyczki i schemacie nad nią. Umnie było inaczej, numerki gniazd masz na wtyczkach, wprawdzie malutkie ale idzie odczytac. No i oczywiście kodowanie w vag, kod masz na schemacie. Do przeciągnięcia kabla użyłem linki do przeciągania przewodów elektrycznych w instalacji domowej. No i to by było na tyle.
Powodzenia
Kurcze nie zwróciłem dokładnie uwagi na wtyczkę co prawda widziałem numerki na niej ale były tak małe, że kiepsko było widać więc zaufałem rysunkowi. Powiedz mi czy dobrze rozumiem, że numeracja wtyczki nie jest taka jak na rysunku, czyli od dołu 6...24, 25...43, 44...62?
ja się wpiołem do 9 pinu w dolnym rzędzie czyli 14 i do pierwszych trzech w 3 rzędzie czyli 44,45,46, czy tak jest źle?
No i połączenie:
2 >45
3 >44
4 >14
5 >46
7 >14
Czy wszystko dobrze rozumiem?
Też miałem wpiąc tak jak, na rysunku ale nauczony doświadczeniem postanowiłem posprawdzac. Gniazda 44,45,46 u mnie były w białej wtyczce od wewnętrznej strony. Zresztą na tej stronie co podałem masz rysunek jak to wygląda w tdi
http://www.sgaf.de/album_mod/upload/f6f ... 70e5c6.jpg (http://www.sgaf.de/album_mod/upload/f6f5b8fa844b0d6fd268710be370e5c6.jpg)
Numerację gniazd masz dobrą, tylko dokładnie przyjrzyj się numerkom na wtyczkach, wiem że mało widac ale jeśli pod odpowiednim kątem puścisz światło to zobaczysz.
pozdrawiam
Mam wpięte tak jak na zdjęciu z linka, czyli zgadza się z rysunkiem powyzej. Oczywiście rysunek przedstawia wtyczkę od strony przewodów. 44 pin jest na białej kostce pierwszy w rzędzie wewnętrznym, a 14 pin jest dziewiąty w rzędzie zewnętrznym kostki czarnej. Jak tylko znajdę chwilę to rozbiorę wtyczkę ze szkłem powiększającym i dokładne sprawdzę numerację pinów.
Zapomniałem o najważniejszym u mnie nie było pinu 8 (ten na który podaje się napięcie na tym schemacie) we wtyczce tempomatu tylko 6 i 7. Chyba to jest zależne jaką manetkę się posiada. Na tej stronie co podałem jest napisane że +12 należy podac własnie na gniazdo 6, tym bardziej że u mnie kolor przewodów we wtyczce tempomatu na 7 i 4 był taki sam.
Witam, no i tym razem walczę z komputerem pokładowym. Podłączyłem wszystko według opisu "stefano" ale niestety licznik nieprzyjmuje mi kodu 08 i teraz niewiem czy znowu rozbierac wszystko czy też coś żle koduję.
z góry dzięki za wszelką pomoc
No i prośba nieaktualna, okazało się że licznik jest bez fis i nici z komputera. Przynajmniej tempomat założyłem. Czy orientuje się ktoś gdzie w okolicach Rzeszowa zrobię adaptację licznika i jaki jest to ewentualnie koszt.
Jedź do Darka firma "SZIK" w Tyczynie to tylko niespełna 10 km od Rzeszowa, to sprytny gość i parę minut będziesz miał wszystko zakodowane i adoptowane.
tu masz link do ich stronki, mozesz wczesniej do niego zadwonić, zapytać i sie umówić:
http://www.szik.pl/kontakt_serwis.phtml
Napisz do mnie na pw, to dam ci do niego tel. na komórkę
Pozdr.
Galaxy jak zwykle mnie zaskoczył.Mam 1/2 FIS było lux,dziś po pracy wsiadam i widze przygaszoną lewą strone komputera....co teraz z tym zrobić?Idzie jakoś to naprawić czy trzeba zmienić ekran czy cały licznik?JAk już licznik to moge wsadzić zamiast 1/2 pełny FIS i bedzie działał odrazu bez problemu???
Galaxy jak zwykle mnie zaskoczył.Mam 1/2 FIS było lux,dziś po pracy wsiadam i widze przygaszoną lewą strone komputera....co teraz z tym zrobić?Idzie jakoś to naprawić czy trzeba zmienić ekran czy cały licznik?JAk już licznik to moge wsadzić zamiast 1/2 pełny FIS i bedzie działał odrazu bez problemu???
Będą problemy przy zmianie licznika, a to takie że kluczyki nie będą pasować do twojego nowego immobilazera, trzeba zczytać stary kod licznika i spróbować dopasować do nowego, a to nie zawsze wychodzi, a jak nie to zostać przy nowym, ale trzeba kupić nowe pastylki do kluczyka i pózniej ich adoptować do nowego IMMO.
Brak jednej strony na wyswietlaczu FIS jest spowodowane kiepskim kontaktem na tasmie połączeniowej w liczniku.
Pozdr.
z tą taśną to próbuj reanimować, są fachmani co to robią bezproblemowo
Stefano nie uwierzysz ale ja dalej szukam do mojego prędkość w skali od 0 do 220 i lipali
Brak jednej strony na wyswietlaczu FIS jest spowodowane kiepskim kontaktem na tasmie połączeniowej w liczniku.
Pozdr.
A idzie jakoś to naprawić bez dużej wymiany?
A idzie jakoś to naprawić bez dużej wymiany?
Podobno idzie to zrobić na jakieś szpilkowanie czy przekuwanie taśmy, sam tego nie robiłem, ale tak jak pisze Klaif, są od tego fachowcy np. na Alledrogo.
z tą taśną to próbuj reanimować, są fachmani co to robią bezproblemowo
Stefano nie uwierzysz ale ja dalej szukam do mojego prędkość w skali od 0 do 220 i lipali
Wiem ,ze taki licznik dostać i jeszcze dobry, to cud.
Mam dobry kontakt z gosciem co sprowadza z Niemiec rozbitki do rozbiórki, to zapytam przy okazji o taki licznik dla ciebie i to ma pewnie być full FIS??
Pozdr.
Galaxy jak zawsze zaskakuje ;) jak wczoraj z tym kompem że lekko zanikła lewa strona,to dziś już jest ok i wróciło do normy :) Początki końca,czy pierwsze słońce mu coś zrobiło ??
Galaxy jak zawsze zaskakuje ;) jak wczoraj z tym kompem że lekko zanikła lewa strona,to dziś już jest ok i wróciło do normy :) Początki końca,czy pierwsze słońce mu coś zrobiło ??
ta... było ostre więc brewkę przymrużył :P
Podobno idzie to zrobić na jakieś szpilkowanie czy przekuwanie taśmy, sam tego nie robiłem, ale tak jak pisze Klaif, są od tego fachowcy np. na Alledrogo.
Wiem ,ze taki licznik dostać i jeszcze dobry, to cud.
Mam dobry kontakt z gosciem co sprowadza z Niemiec rozbitki do rozbiórki, to zapytam przy okazji o taki licznik dla ciebie i to ma pewnie być full FIS??
Pozdr.
BĘDĘ BARDZO WDZIĘCZNY
pełny lub 1/2 z każdego będę się cieszył jak dziecko.
Stefano może przy okazji te uszczelki z drzwi co są od zewnątrz na dole ramki... mam mocno skorodowane dwie ale kupię komplet.
Jednak jak postoi jakiś czas to jest dobrze,a potem jak już świeci i autko jedzie to lewa strona przygasa troche...
Tak jak mówił Stefano tasiemka... pewnie nie styka...
Dziś znów dobrze z rana jest,zobacze co potem.Taśemka...,tylko jak sie do niej dobrać i co z nią zrobić??
Witam,
Mam identyczną sytuację jak autor postu, pełny FIS i podstawowe manetki.
Jak rozumiem wymiana manetek - sterowanie kompa + tempomat, spełni swoje oczekiwania jeśli będzie ktoś kto za rozsądne pieniądze podepnie manetki i przeprogramuje komputer.
Czy można też zmienić język komunikatów? (z niemieckiego na angielski)
I zasadnicze pytanie, czy znacie kogoś w Wa-wie lub całkiem blisko, kogo można do takiego zadania polecić?http://forum.fordclubpolska.org/newreply.php?do=postreply&t=35258
Bez problemu zmienisz jezyk Vagiem,też to robiłem z belg na ang.
jedno krótkie pytanie...
w końcu znalazłem liczniki do tdi wyskalowane od 0do220
jeden z pełnym FIS z miernikami temperatury oleju... cena ok 400-450zl
i z 1/2FIS cez dodatkowych mierników.... czyli tak jak mam obecnie
cena za 1/2 FIS to 200+koszty wysyłki
NAVI wbudowanej nie mam i nie będę miał..
pytanie czy dodatkowe mierniki od pełnego FIS będą chodziły???
czy 1/2 FIS posiada komunikat o pozostałej liczbie km do przejechania na dostępnym paliwie [licznik od sharana i do sharana]
czy 1/2 FIS obsługuje RDS??
bo skoro nie będę miał NAVI VW to czy mi się opłaca kupować ponad 2x droższy pełen FIS??
Klaif;....w końcu znalazłem liczniki do tdi ...
Sygnały w kostkach do obsługi FISa będziesz miał tak ze powinno wszystko chodzić, ale jak nie będzie navi to chyba nie ma sensu przepłacać, RDS na 1/2 nie będzie.
Masz kod 840- pełny i 820 -1/2 FISa, ale tam były jeszcze literki na koncu tego kodu, to oznacza czy jest komp z obsługą pozostałych do przejechania kilimetrów, no i jeszcze czy ty miałeś ten stary analog, czy juz po szynie CAN. symbole na początku 918, czy 920, ale to jeszcze sprawdzę, jakie to są.
Chcę wkleic ci i instrukcje zamontowania nowego licznika, jest w PDFie może mi sie uda.
Niestety za duży, wyslę ci na maila.
Poszło.
A manetkę ze sterowaniem kompa i kabelki z konektorkami , rozumię, że juz masz w garści, tak ze oprócz licznika nic ci juz nie brakuje?
pozdr.
Jeśli chodzi o km do tankowania w 1/2 FIS raczej nie będzie,nie widziałem takiego jeszcze żeby w 1/2 miał.
Mistrzu Stefano DZIEKI i wiem że u CIEBIE ciężko z czasem i tak tu na forum bardzo dużo wszystkim pomagasz :D
manetki mam przy okazji tempomat chcę wsadzić.... manetka w wersji nowszej (dwa przyciski na końcu tak jak manetka od MFA
konektory są od gniazda ISO od radia... to te same muszę kupic, ale to od ręki jest dostępne, bawić się zamierzam w przyszłym tygodniu, bo i spokój z jedną instytucją mam to troszkę luzu wpadnie :D
licznik mam z końcówką 800 w załączniku mój
a i na sto procent mój licznik ma czujnik w skrzynie nie na ABS'ie
czyli moj jak się nie mylę działa na czujnik hala[?]
czyli nie po szynie CAN
dużo jeżdżę, a zawszę chcę tankować na jednej stacji, a że mam mało czasu często to miałem nadzieje że 1/2 FIS ma pozostały dystans na posiadanym paliwie...
To sie cieszę, ze masz juz to juz u siebie i tryskasz optymizmem. Tak trzymaj, bo przy tej robocie będzie ci bardzo potrzebny.
Pomocne uwagi;
1. Nie wszystkie zielone wtyczki w liczniku mają komplet pinów, chodzi mi o te wolne bez kabelków, wiec to musisz wczesniej przewidzieć, potrzeba ci 3 szt. one są strasznie malutkie, kabelek się do nich wkłada z lekkim oporem i sam sie juz tam blokuje i zaciska, Najlepiej jak rozbroisz tą zielona wtyczkę z licznika to weż jakąś lupę i obejżyj dokładnie sam ten konektorek, jest ciekawie zbudowany, bo nie trzeba lutować, ani zaciskać w nim kabelka.
Mam rozpiskę obydwu wtyczek do licznika, jak coś to mogę ci przesłać.
2. Uważaj na tasmę w kierownicy, chodzi o to żeby nie pokrecić nią bez kiery.
3. A jak sobie przypominam, szukałes licznika do 220 km/h, a dlaczego? Bo ja mam do 260,
chyba taki wczesniej miałeś i chcesz aby ci pasowały impulsy.
4. To co wyswietliłeś z VAGa to oczywiscie stary licznik?
5, Musisz mieć specjany klucz TORX do sciagniecia kiery, mam jego fotkę mogę ci przesłać.
To tak piszę, aby ci było łatwiej w przy tej 'operacji.
A jeszcze 6, Alkumulator odłaczyc przed rozpoczęciem roboty.
Pozdrowienia i sukcesu, dzisiaj niedziela, jestem w domu, jak cos to pisz.
czoraj zaczolem sie barwić...o zgrozo zapomniałem o TROX50 czyli kierownicy zdjąć nie mogłem....
a że strasznie mało miałem narzędzi to od przodu też niedojżałem kabelka od tempomatu ;/ ale będę przygotowany przynajmniej kable zamocowałem w okolicy manetek i przygotowalem pod wymianę....
kable pod komputer takze.... elegandzko taśmą samochodową, normalnie orginał :P
we wtyczkę manetki konektory wciśnięte też czeka, zaskoczył mnie trox50 od kierownicy i o zgrozo, aż głupio się przyznac.... ciężko dojżałem te śrugy od licznika od dołu... odkręciłem, a on nawet nie drgną.... jak go zmusić do wyskoczenia???
apropo konektorów w zielonej wtyczce... skąd je wziąść?
Szkoda bardzo, ze ci nie wyszedł ten klicznik, podważasz delikatnie od góry i ma wyjść, zabaczył byś czy masz te lużne konektiory we wtyczce, w miejscach gdzie nie sa podpiete kable.
Konektorki sa np. w serwisie VW.
Zobacz ta ofertę; http://www.allegro.pl/item662327795_licznik_predkosciomierz_nowy_sharan_ galaxy_alha.html
Pełny FIS ......840, full wskazników, tylko cena dziwnie niska.
ok ale ja mam czujnik prędkości w skrzyni nie po CANie...
i mam wyskalowany do 220 to nie robi różnicy???
Jak bys wysłal na PW nr swojego auta VIN, to rozpaznam jaki zegar i skrzynia, tam powinna siedziec. Pozdr.
greg1971 06-07-2009, 07:09 Mam pytanie: czy w mk1 też można zrobić manewr z komputerem (wymiana zegarów, manetki od wycieraczek, kabelki i adaptacja)?
Nie dojdziesz z tą wymianą ładu, bo rozmię, ze chcesz tam wpakować licznik z FISem?
Bedzie w kompie za moło informacji z czujników, zresztą ty masz w liczniku chyba 3 wtyczki, a MK2 sa dwie, operacja nieopłacalna i nie wiem czy do końca wykonalna.
Pozdr.
Jemu chyba chodziło o MFa.
Ja tu szukam i znaleźć nie potrafię. Zmiana języka w 1/2 FIS na angielski ew, niemiecki (polski byłby lepszy, ale wiem, że nima). Jak VAGiem?
Będę szukał dalej, ale szukajka nic mi nie podpowiada. Ten temat przeczytałem od deski do deski...
17=>10=>04=>nr języka o ile dobrze pamiętam tak jak w pasku:
00000 - keine Sprachausgabe
00001 - Deutsch (German)
00002 - Englisch (English)
00003 - Französisch (French)
00004 - Italienisch (Italian)
00005 - Spanisch (Spanish)
00006 - Portugiesisch (Portuguese)
00007 - ohne Text (Symbole)
00008 - Tschechisch (Czechoslovakia)
i pomyśleć że francuzi już dawno wprowadzili polski :/
17=>10=>04=>nr języka o ile dobrze pamiętam tak jak w pasku:
...
i pomyśleć że francuzi już dawno wprowadzili polski :/
Dzięki bardzo. :)
Jak znajdę chwilke to się pobawie.
Pozdrowionka
greg1971 07-07-2009, 19:58 Nie dojdzież z ta wymianą ładu, bo rozmię, ze chcesz tam wpakować licznik z FISem?
Bedzie w kompie za moło informacji z czujników, zresztą ty masz w liczniku chyba 3 wtyczki, a MK2 sa dwie, operacja nieopłacalna i nie wiem czy do końca wykonalna.
Pozdr.
W liczniku mam jedną wtyczkę (czerwoną).
Jemu chyba chodziło o MFa.
Tak właśnie.
Czy ktoś robił może taką przekładkę w mk1? Generalnie chodzi mi o wskazania takie jak zużycie paliwa śr. i chwilowe, średnia prędkość.
Gdzieś ktoś coś opisywał o tym. Jednak u mojego ojca w alhambrze, jest właśnie tylko jedna wtyczka i nie ma żadnej wolnej. Także to już chyba większa filozofia.
Dodam, że licznik do sharana musi być właśnie z sharana. Kiedyś do mojego chciałem włożyć na chwilę z sharana. i niestety pokazywał poprawnie tylko poziom paliwa. Pewnie można to jakoś zaadoptować VAG-iem, ale ja tego nie robiłem.
greg1971 08-07-2009, 13:10 Dzięki za informacje, wygląda na to, że w mk1 trzeba sobie odpuścić, a szkoda.
Pozdrawiam
pawello11 19-08-2009, 09:53 Hej, sorki ze pisze kolejny post na ten sam temat w kolejnym topiku,
Juz właściwie wszystko wiedziałem ale po przeczytaniu wiekszosci tematów o komputerze pokładowym zgłupiałem na amen
Czy da rade po wygladzie licznika sprwdzic czy moja wersja to jest ta z wyłączonym komputerem i wystarczy zmienic manetke i go włączyc czy trzeba tez zmieniac cały licznik i manetke? (na liczniku mam ten wyswietlacz z niedziałającą dolną połowa)
czyli sam sobie odpowiedzialeś... wymiana manetki dociągnąć 3kable i uaktywnić...
ja nie mam nawet 1/6 wyświetlacza dlatego muszę go wymieniać i manetkę jak chcę komputer pokładowy..
Marcus171 21-09-2009, 09:49 Witam!
Mam pytanie do wszystkich ponieważ czytając wszystkie możliwe tematy na tym forum odnośnie tempomatu i komputera już sam nie wiem co o tym myśleć.
Planuje zakup Galaxy i nie wiem jak to jest z tymi licznikami.
Chodzi mi o to czy do każdego Galaxy jest możliwość zamontowania tempomatu i komputera z licznikiem spalania itd. np. roczniki 1998,1999,2000,2001,20002 ???
Dużo jest galaxiaków z licznikami takimi ze od lewej temp.silnika (wody) licznik, potem prostokąt z ikonką auta u góry potem obrotomierz i paliwo, czy do tych liczników też można zamontować tempomat i komputer?
Czy w tym przypadku wymiana licznika na nowszy i na 100000% będzie działał tempomat i komputer??
Z tego co mi się wydaje z informacji z forum " każdy ford galaxy ma opcje tempomatu i komputera ze spalaniem tylko trzeba ją uaktywnić"
Wytłumaczcie mi jak to dokładnie jest, bo chciałbym wiedzieć jaką opcję szukać.
Pozdrawiam
Z góry dziękuje za odp.
Witaj na forum. przeczytałeś pomijając niektóre posty.... choćby z poprzedniej i tej strony.
Gale Sharany i Alhambry w nowszej budzie... 99,00 zależy od marki
mają możliwość wsadzenia komputera.
TDI w tym samym roczniku wsadzisz także tempomat bez żadnych problemów.
Manetka... wiązka i uaktywnić koszt ze wszystkim max 100zł.
Komputer... zależy czasem tak jak ja to mam jest prostokąt bez ekranu [ikony niczego] to wtedy wymiana licznika+manetka i uaktywnić i masz.... troszkę zabawy z klonowaniem licznika
jak masz ikonę auta o ktorej wspominałeś... to taniej i prościej.... wymiana manetki... 4kable 1 do masy trzy do licznika i uaktywnić i masz!
stara buda SGA tzw MK1 kompurera tam nie dasz rady wsadzić.... nie dojdziesz z kablami szkoda zdrowia i czasu.
Marcus171 21-09-2009, 13:21 Super dziękuję bardzo za szybką odpowiedź, w takim razie najlepiej szukać rocznika 99-00 ??
Czy jeszcze są jakieś informację które pomogą mi rozpoznać wersję w której jest możliwość zamontowania tempomatu lub kompa?? Chodzi mi o to że jak będę szukał auta to żebym mógł wiedzieć czy w tym się da a w tym nie.
Z tego co zauważyłem to w liczniku z ikonką auta są 2 małe wyświetlacze ciekło-krystaliczne na liczniku i obrotomierzu a tam gdzie nie ma ikonki autka to jest tylko na liczniku.
PS. Rozumiem ze w każdej wersji galaxy można aktywować tempomat przez zakup manetki ale nie w każdym można aktywować kompa.
Chyba że jeśli licznik nie posiada tej ikonki auta to w nim właśnie można uaktywnić kompa.
Acha i chodzi mi głównie o forda jak rozpoznać.
Pozdrawiam
szukaj auta.... rocznik nowszy ... tzn nowa buda nie MK1! i tyle
tempomat na pewno w TDI czyli w dieslu, a w benzynie nie wiem nie słyszałem.
komp... w każdym uruchomisz.... pytanie czy pomiędzy obrotomierzem, a prędkościomierzem jest wyświetlacz.... u mnie nie ma są tylko diodowy ikony...
bo jeżeli jest to kupujesz manetkę uaktywniasz po VAG i masz, a jeżeli nie ma to kupujesz manetkę i co droższe licznik z wyświetlaczem, auaktywniacz po VAG, a także klonujesz licznik jak idzie, a jak nie to masz problem imo... musisz wymienić wszystkie kości.
A ps wyświetlacze ciekłokrystaliczne nic nie mają do kompa... na jednym jest przebieg, a na drugim jeżeli jest to masz godzinę
SHARANISTA 24-05-2010, 21:09 Wtyczka od manetki ma 6 pinów / numerki widać na zdjęciu w głębi gniazda jak sie wpatrzyc/, a zielona wtyczka licznika 32 piny, w dwóch rzędach / 1-16 i 17-32 / są zaznaczone na wtyczce.
Manetka -> Licznik
1 pin do 24 pin
2 " " 23
4 " " 25
3 " " to masa, najlepiej nie ciagnąć tego kabelka, tylko podpiąć pod pobliską srubę masy auta, albo do 6 pinu wtyczki manetki, bo to masa od regulacji czasowej wycieraczek.
Pozdr.
WITAM...
zastosowałem się do powyższych wskazówek, funkcje działają.... ale w manetce nie mogę przełączać przyciskami na wierzchołku manetki... można przełączać, ale w pierwszej kolejności musze nacisnąć REST i trzymać go... powyższe rozwiazanie zastosowałem w SHARANIE....czyzby coś nie tak z manetką ??? czy też zamienić kabelki???
POZDRAWIAM
WITAM...
zastosowałem się do powyższych wskazówek..........
POZDRAWIAM
Witamy serdecznie kolegę w naszym klubie SGA, zaproszenie w końcu okazało sie skuteczne...
To do rzeczy; chodzi ci o przyciski te boczne? powinno byś wszystko OK, jesli podpiąłeś w liczniku tak jak napisałem. Przerabiałem to wiele razy i nie miałem takich sztuczek, zauważyłeś chyba w rozpisce zmienioną kolejność 1,2,(4),3. Mogłem to napisać kolejno, ale ty przypadkiem nie walnąłeś się z masą, to pin 3.
Tak mi jakoś się zdaje, ze pomyliłeś i dałeś masę na pin 4, co?
Pozdrowienia.
SHARANISTA 25-05-2010, 16:40 Tak mi jakoś się zdaje, ze pomyliłeś i dałeś masę na pin 4, co?
WITAJ...
w mordę jeża ;)...fakt...kopsnąłem się z masą ;)...
mam z tego fotki ;)
POZDRAWIAM...
Ty normalnie jesteś GURU ;)
No to już nie rwij kiery, tylko dostań sie z góry poprzez zdjęcie osłony kierownicy, tnij te dwa kabelki, zamiana, lutownica w dłoń, osłonki termokurczliwe i po temacie.
Ciesz sie działającym MFA.
Pozdr.
SHARANISTA 25-05-2010, 21:32 No to już nie rwij kiery...
Pozdr.
nieee no co ty, bez fuszerki ;), a zwłaszcza w swoim aucie ;), zdjęcie kiery wychodzi mi sprawnie (taśma jest w obudowie czujnika)
http://www.vw-sharan.pl/forum/Thread-demonta%C5%BC-kierownicy
POZDRAWIAM...
SHARANISTA 26-05-2010, 12:35 ... i po temacie...
dzięki bardzo za porady ;)... i po temacie...
aktywacja MFA - funkcje komputera, zakończona powodzeniem i tutaj (http://www.vw-sharan.pl/forum/showthread.php?tid=237) mam efekt mojej pracy ;)
POZDRAWIAM...
P.S. teraz po walczę z podgrzewaczem;)
:)
tylko nie pisz pod swoim postem, masz funcję <EDIT>
Pozdr.
silencer 10-05-2011, 12:12 Może ktoś się orientuje co oznaczają literki K, KX i Q na końcach numerów liczników i być może inne ale w chwili obecnej zauważyłem takie.
Dla przykładu podam numer o który mi chodzi:
7M5 920 800 K
7M5 920 840 KX
7M5 920 820 Q
CX
Pozdrawiam
kacper1k3 11-05-2011, 22:02 Literki oznaczają wersję oprogramowania jakie jest w liczniku natomiast dodatkowy X oznacza że licznik pochodzi z powtórnego montażu lub był wymieniony w serwisie gwarancyjnym, żadko były wkładane na pierwszy montaż.
np.7M5 920 940 K zamienik 7M5 920 840 KX
silencer 13-05-2011, 12:06 Czy przy poszukiwaniu licznika z fis (w tej chwili mam golasa) w celu jego wymiany, powinienem patrzeć na tą literkę? Z tego co czytałem na różnych forach po zgraniu pamięci coś się kopiuje ze starego do nowego.
Pozdr.
kacper1k3 13-05-2011, 22:28 Do nowego licznika przenosisz tylko adresy 220 i 230 ,dotyczą wskazań szybkości.dalej to tylko odpowiednie kodowanie oraz powtórne kodowanie can getway to są niezbędne zabiegi aby licznik działał poprawnie .UWAGA!!! Po modyfikacji epromu licznika jeżeli na wyświetlaczu kilometrów pojawi się napis DEF. Należy zmienic kodowanie licznika na jakie kolwiek a następnie wrócić do poprawnego i napis DEF zniknie , napis ten oznacza nie prawidłową wartość chek sum. po powtórnym kodowaniu licznik sam już przeliczy te wartości i je zmieni na prawidłowe. Mogą być potrzebne modyfikacje w adresie 1E0.dotyczyć bedą kontrolek i ostrzeżeń ale to już sprawa indywidualna dla danego licznika i auta.Piszę na podstawie własnych doświadczeń i eksperymentów na licznikach od Galaxy, Alhambry i Sharana.Wszystkie były dopasowywane do jednego auta i działały.I dla tego do Galaxy polecam wkładać liczniki od Galaxy a nie od blizniaków.
Ta literka nie jest ważna bo i tak będziesz dopasowywał licznik do swojego auta. Ważne jest aby do desla dył od desla choć od bęzyny też da radę dopasować.
nocnydemon2000 12-06-2011, 10:11 Witam ! mam pytanie czy ta manetka nadaje sie do takiej wlasnie przerobki?
http://www.czesci24.pl/szczegoly/162974/przelacznik_zespolony
Manetka jest dobra do modelu po 2000 r.
nocnydemon2000 12-06-2011, 14:20 Wielkie dzieki ja wlasnie mam model z 2001 r.
nocnydemon2000 16-06-2011, 08:42 efekt koncowy super !!!
witam
zmieniam manetki
i mam takie pytanie bo juz macie z tym doświadczenie.
Chodzi mi jak dokładnie ściągnąć poduche z kierownicy . Z tyłu jest wejście pod śrubokręt i czytałem że trzeba to wcisnąć i wtedy zaczep puszcza.
Prosze o konkretne rady czy wkładamy tam śrubokręt płaski okrągły czy nacisną w swoją stronę tzn do środka samochodu, czy coś odginać na boki, bo nie chcę czegoś urwać.
Druga sprawa do ściągnięcia manetki będę musiał chyba wykręcić osłonę kierownicy od dołu i góry . próbowałem odkręcić samą dolną osłonę żeby spróbować wyjąc kostkę z manetki i podłaczyc ja na krótko do nowej manetki ale dolna osłona ma dwa malutkie otworki i schowane w nich wkręty z którymi mam problem bo chyba to sa krzyżaczki ale bardzo malutkie
tez proszę o poradę w sprawie tych wkrętów.
ok dałem radę cieniutki krzyżak załatwił sprawę
Kierownicę stawiasz w pionie i od strony licznika wkładasz w otworek srubokret płaski, nie za cienki, ale taki aby wszedł w otworek i naciskasz spręzynę, rączka srubokreta do góry /odpinasz agrafkę / Jak pusci jedna strona to kręcisz o 180 st i druga.
Musisz najlepiej znaleść sobie w necie fotkę kierownicy bez poduszki, zobaczysz w niej dwa zaczepy z drutu/ takie duże agrafki / dokładnie obejżyj w zbliżeniu jak to działa i juz będziesz wiedział co robić.
Temat wymiany manetki opisywalismy już nie raz, nie chce ci sie poszukać.
Aby wymienic manetkę musisz ustawić koła, zdemontować poduszkę, obydwie osłony górną i dolną, wcześniej zdjąć kierownicę, sprawdzić czy siedzi na zaznaczonym punkcie, zdemontować taśmę / nie kręcić taśmą!!! /, dalej wtyczki, popuscic scisk i rozpołowić manetki.
Jeśli już zdemontowałeś dolną osłonę bez zdjęcia kierownicy to połamałeś w niej dwa wpusty na śrubki.
Pozdr.
http://moto.allegro.pl/galaxy-02-mk2-poduszka-powietrzna-kierowcy-i1758085130.html
http://moto.allegro.pl/kierownica-ford-galaxy-2000-2005-skora-i1749826834.html
czyli po włożeniu śrubokręta odginam tę ramie agrafki lub ten bolec(jak 1 z TVP) co jest w środku spręzynki na zewnatrz od środka kierownicy i zaczep puści?
tylko polużniłem te wkręty od dołu wszystko jest ok
Otworek który bedziesz penetrował jest z drugiej strony i pod blaszką, nie widać go z tej strony, zaznaczyłem go kółkiem, a linia przerywana to dalsza część drutu ramienia agrafki, którą masz nacisnać zgodnie ze strzalką. Czyli to ramię agrafki co trzyma zaczep poduchy ma sie przesunąć do srodka kierownicy, mozesz dociskać poduszkę to łatwiej ci będzie na srubokrecie.
Jak zdemontujesz poduszkę, to uważaj na kabelki. Akumulator wczesniej przed ta zabawą odłącz !
Pozdr.
dzieki Stefano paducha sciągnieta manetka wymieniona
jeszcze nie załozyłem poduchy z powrotem
Mam pytanie czy mogę podłaczyc akumulator bez podpięcia poduszki? ( chce sprawdzić przed skręceniem poduch czy działają nowe manetki ustawienie kierownicy itp) wyskoczy mi wtedy łład airbaga ?
Jak pózniej podłącze poduche to błąd musze wykasować bo sam oczywiście nie zniknie?
ok operacja udana -wymienione manetki z powodu braku długich świateł i juz są
niżej link z forum Sharana demontaż kierownicy zwijacza itp niestety dla zalogowanych
http://www.vw-sharan.pl/forum/showthread.php?tid=238
Mozesz sprawdzać bez poduszki, ale później bedzie dokładnie tak jak piszesz...
mam problem z kontrolką ABS
w liczniku o takim samym oznaczeniu jak oryginał 920 kontrolka ABS wogóle się nie świeci przy przekręcaniu licznika
jak podłączyłem licznik 919 abs zapala się tak jak w oryginale.
u kolegi w roczku 97 ze starą elektryką,licznik ori z MFA i ABS też się nie zapala przy przekręcaniu kluczyka
uszkodzenie licznika czy typowy temat?
Witam
Mam pytanie związane z MFA , mianowicie kilka dni temu zmieniłem licznik oraz dodałem manetkę z obsługą mfa dołożyłem kabelki oraz zakodowałem licznik w.g. instrukcji problem jest taki że spalanie średnie jest 0/0 .
Po odpaleniu są kreski po chwili zmieniają się na 0/0 i tak do końca reset z manatki nie pomaga resetuje do pozycji ---- później 0/0 , kilometry/h oraz czas i temperaturę pokazuje normalnie .
Auto to Ford Galaxy MK2 2001r. 2.3 Pb bez gazu .
Co może być nie tak bardzo proszę o pomoc w tym temacie .
musisz podłączyć licznik pod komputer silnika jeśli nie jest połączony. Inaczej wskazuje jakieś śmieci tylko.
Na ten moment nie pamiętam który to pin. Ori kabel jak sie nie myle był fioletowo biały
Bardzo dziękuję za tę istotną informację to już mnie kieruje gdzie szukać , a czy ktoś wie może do którego pina w liczniku powinien być podpięty przewód ze sterownika silnika no i oczywiście który pin w sterowniku silnika ?
|
|