Zobacz pełną wersję : [Focus 1998-2004] chłodnica recyrkulacji spalin czy zawory egr ??

Rocky03
02-01-2008, 20:04
Mój Focus 1.8 Tddi 2000r. ostatnio pożerał płyn chłodniczy. Ponadto strasznie kopcił białym dymem i nie było ciepłego nawiewu (nie mam klimy). Mechanik stwierdził że trzeba wymienić chłodnicę recyrkulacji spalin, zawory egr. Nie bardzo mogę znaleźć coś takiego jak ta chłodnica i stad moje pytanie czy wiecie gdzie można coś takiego kupić albo cokolwiek mi pomóżcie !! jak mi to pokazał, to podobne z wyglądu do chłodnicy turba... Nie znam się i proszę więc o pomoc. Pozdrawiam

robertt361
02-01-2008, 21:39
temu mechamikowi to chyba cos sie pomieszało nie ma zadnej chłodnicy recylkulacji spalin

AC_62
03-01-2008, 20:58
Mylisz się kolego mechanik miał rację chłodnica taka istnieje i funkcjonuje, i jest to dokładanie to o czym powyżej jest pisane. Ma ona za zadanie obniżyć temperaturę gazów wydechowych dostarczanych do zaworu EGR i później do kolektora dolotowego. W opisywanym przypadku istnieje możliwość beznakładowego ominięcia tego problemu poprzez :
1) zaślepienie zaworu EGR na połączeniu z kolektorem wydechowym,
2) zaśłepienie dolotu i wylotu z chłodnicy. (ponieważ EGR jest odcięty to ona nie musi funkcjonować).
3) połączene ze sobą przwodów zasilającego i odprowadzającego układu chłodzenia.
I po sprawie
POWODZENIA

piksiak
04-01-2008, 07:33
Albo 1300 zł w serwisie. Wymieniałem u siebie, bo inaczej to nigdy chyba bym nie poczuł ciepła w środku :fcp2 Próbowałem szukać używanej ale bez skutku. Ominąć się da tak jak to wyżej opisali, ale ciepło to nie będziesz miał niestety.

PS.
Znajduje się to to zaraz za blokiem silnika pod zaworem EGR - taka srebrana rura średnicy jakie 5 cm a dł ok 40 cm

darek123
05-01-2008, 13:43
Wszyscy tyle piszą o niepotrzebnych elementach w silniku jak : 1)zaślepienie zaworu EGR na połączeniu z kolektorem wydechowym,