Zobacz pełną wersję : [Focus 1998-2004] chłodnica recyrkulacji spalin czy zawory egr ??


Rocky03
02-01-2008, 20:04
Mój Focus 1.8 Tddi 2000r. ostatnio pożerał płyn chłodniczy. Ponadto strasznie kopcił białym dymem i nie było ciepłego nawiewu (nie mam klimy). Mechanik stwierdził że trzeba wymienić chłodnicę recyrkulacji spalin, zawory egr. Nie bardzo mogę znaleźć coś takiego jak ta chłodnica i stad moje pytanie czy wiecie gdzie można coś takiego kupić albo cokolwiek mi pomóżcie !! jak mi to pokazał, to podobne z wyglądu do chłodnicy turba... Nie znam się i proszę więc o pomoc. Pozdrawiam

robertt361
02-01-2008, 21:39
temu mechamikowi to chyba cos sie pomieszało nie ma zadnej chłodnicy recylkulacji spalin

AC_62
03-01-2008, 20:58
Mylisz się kolego mechanik miał rację chłodnica taka istnieje i funkcjonuje, i jest to dokładanie to o czym powyżej jest pisane. Ma ona za zadanie obniżyć temperaturę gazów wydechowych dostarczanych do zaworu EGR i później do kolektora dolotowego. W opisywanym przypadku istnieje możliwość beznakładowego ominięcia tego problemu poprzez :
1) zaślepienie zaworu EGR na połączeniu z kolektorem wydechowym,
2) zaśłepienie dolotu i wylotu z chłodnicy. (ponieważ EGR jest odcięty to ona nie musi funkcjonować).
3) połączene ze sobą przwodów zasilającego i odprowadzającego układu chłodzenia.
I po sprawie
POWODZENIA

piksiak
04-01-2008, 07:33
Albo 1300 zł w serwisie. Wymieniałem u siebie, bo inaczej to nigdy chyba bym nie poczuł ciepła w środku :fcp2 Próbowałem szukać używanej ale bez skutku. Ominąć się da tak jak to wyżej opisali, ale ciepło to nie będziesz miał niestety.


PS.
Znajduje się to to zaraz za blokiem silnika pod zaworem EGR - taka srebrana rura średnicy jakie 5 cm a dł ok 40 cm

darek123
05-01-2008, 13:43
Wszyscy tyle piszą o niepotrzebnych elementach w silniku jak : 1)zaślepienie zaworu EGR na połączeniu z kolektorem wydechowym,
2)zaślepienie dolotu i wylotu z chłodnicy. (ponieważ EGR jest odcięty to ona nie musi funkcjonować). Czy przy focusie 1,8tddi 99r. też powinienem to po zaślepiać? A morze po prostu nic nie ruszać,jeśli chodzi bez problemów!!! :fcp19

AKdrian
26-10-2015, 12:08
Witam,
Mam podobne pytanie odnoście EGR i chłodnicy spalin EGR. Mam problem z układem chłodzenia ponieważ ciągle ubywa mi płynu chłodzącego z układu. Samochód był sprawdzany na wszystkie możliwe sposoby i mechanik powiedział mi, że może to być spowodowane EGR (w układzie są małe ilości CO2) albo uszczelką pod głowicą.
Zanim zabrałbym się za uszczelkę chciałbym się dowiedzieć czy jest możliwe, że powodem tego bałaganu jest EGR i czy zatkanie EGR-u coś pomoże? Generalnie chodzi mi o to czy EGR może wpuszczać część spalin do układu chłodzącego.
Z góry dziękuje za pomoc.

J@colo
26-10-2015, 19:11
Na 99% upg do zrobienia, zatkanie egr nic nie da .

arturfom
27-10-2015, 11:29
i mechanik powiedział mi, że może to być spowodowane EGR (w układzie są małe ilości CO2) albo uszczelką pod głowicą.

zmień mechanika
sprawdź elementy układu chłodzenia pod kątem wycieków jeśli masz układ chłodzenia spalin EGR demontaż i kontrola szczelności prosta sprawa
jeśli płyn ucieka bez śladu auto na kanał odpalasz silnik i nadciśnienie powinno wypychać płyn
jak poszła uszczelka to masz bańki powietrza w zbiorniczku wyrównawczym uszkodzenie bloku silnika itp powinien na korku wlewu paliwa pojawić się budyń czekoladowy

AKdrian
10-11-2015, 16:18
Przejrzałem cały układ chłodzenia i okazało się, że chłodnica oleju była kompletnie zapchana. Po przeczyszczeniu, tego elementu, układ chłodzenia dział poprawnie, nagrzewnica działa i nie ma żadnych oznak uszkodzonej upg (przejechałem od "naprawy" ok 250 km wiec zobaczymy jak będzie dalej). Pozdrawiam i dzięki za pomoc.

maciejka11
04-05-2024, 21:01
Witam. W dość krótkim czasie ubyło mi ze zbiornika wyrównawczego około 3/4 litra płynu chłodniczego. Uzupełniłem stan do połowy między MIN/MAX i po zrobieniu 40 kilometrów płyn zszedł do MIN. Nigdzie nie ma wycieków w układzie chłodzenia. Poziom oleju nie rośnie , olej czarny. Auto nie kopci , ma moc , normalnie zapala i jeździ. Wskazówka temperatury zatrzymuje się na połowie. Auto jeżdżone na krótkich dystansach. Zimą rzadko rozgrzane do 90 stopni. No i wiatrak na chłodnicy praktycznie nigdy się nie włączał. Włączył się z kilka razy jak było bardzo gorąco , a Focusa mam 14 lat.

Co się dzieje , czy strzeliła uszczelka pod głowicą ?

zmulim
04-05-2024, 21:33
Chłodniczka egr sprawdzona?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

maciejka11
06-05-2024, 19:37
Nie , nie sprawdzałem , nie mam pojęcia jak ją sprawdzić. Jeśli chodzi o EGRa to na kompie kiedyś wyszedł błąd , że zawór EGR jest niesprawny. Jak odkręciłem kolektor dolotowy do czyszczenia to zawór był w pozycji zamkniętej. Być może cały czas nie działa i jest tak jakby cały czas był zamknięty. Co do płynu chłodniczego sytuacja się ustabilizowała tzn , po kolejnym uzupełnieniu stan na zimnym w połowie , a po rozgrzaniu MAX. Tylko gdzie się podział ten litr płynu chłodniczego który dolałem ? Nie ma żadnych wycieków i nie ma go w skrzyni korbowej.