Zobacz pełną wersję : Jaki olej??
witam :)
zbliża mi się 15000 km i czas wybrać się na przegląd...
i tu proszę o poradę jaki najlepiej olej wlać do Fusionika???
Castrol, Mobil, Shell czy może coś innego, bo raczej na Motocrafta się nie zdecyduję ze względu na niezbyt pochlebne opinie....
p.s. do Brabusa! niedługo odświeżymy wątek spalania. pamiętasz? :) na liczniku dziennym mam przejechane 380km a na lcd zostały 3 kreseczki :( a tankowałem maxa... coś za dużo pali :(
Tdci przeglady robi sie co 15 tys km?
jokrzycho 03-02-2005, 19:10 Czołem,
przegląd robi się co 20000 km :!: W Auto Nobile robiłem przegląd po 40000 i nie chcieli wlać innego oleju niż Motorcraft, ale prztnajmniej zażyczyłem sobie syntetyk, bo przedtem wlewali jakby mineralny :x
no to może i 20000, ale i tak muszę wymienić olej a przede wszystkim dolać!!!
a gwarancji nie mam, bo samochód był sprowadzany z Belgii... :)
jokrzycho 03-02-2005, 20:06 Czołem,
to w takim przypadku lepiej wymienić :idea: Ciekawe jaki olej zaleca Citroen do tego silnika, albo Peugeot :o
Rafi ABC 04-02-2005, 08:55 A jaki olej Motorcraft syntetyk Ci wlali? 5W40? Ja znowu miałem śmieszną sytuację z ASO :evil: Jak się umawiałem na przegląd,to powiedziałem,że chcę syntetyk. Pan powiedział,że OK i że wleją mi 5W40. W instrukcji jest napisane,że 5W40 można stosować jako dolewkę,a powinno się lać5W30. Zadzwoniłem do centrum tech. Forda w W-wie i Pan mi to potwierdził "absolutnie nie można zalewać 5W40!". Pracownicy ASO to wyśmiali... W końcu im zaufałem i wlałem Motorcraft 5W40 - wbrew instrukcji i centrali Forda, ale zgodnie z ASO. Coś mi tu nie gra...czy oni aby grają w jednym zespole :?: ;)
Jedną z najciekawszych dyskusji w tym temacie (http://forum.fordclubpolska.org/viewtopic.php?t=5605) rozpoczął Mareko. Ja już wiem co niebawem wleję.
Dj Brabus 04-02-2005, 10:35 p.s. do Brabusa! niedługo odświeżymy wątek spalania. pamiętasz? :) na liczniku dziennym mam przejechane 380km a na lcd zostały 3 kreseczki :( a tankowałem maxa... coś za dużo pali :(
No jasne, że pamiętam - kreseczkami się nie sugeruj! Wyjeźdź zbiornik do dna, policz spalanie i się zastanowimy! Ja też liczę zimowe spalanie i porównamy wyniki! 8)
jokrzycho 04-02-2005, 13:14 Czołem,
wlali mi syntetyk 5W40. W instrukcji jest napisane 5W30, ale nie podali do jakiego silnika :shock: . Ogólnie instrukcja dotyczy domyślnie silnika benzynowego. W ASo powiedzieli mi, że 5W30 to nie syntetyk, a półsyntetyk. Olej 5W40 jest bardziej odporny na wysokie temperatury :D , natomiast w zimie jest dokładnie taki sam (5W). Ergo należy używać syntetyka 5W40 :!: :D
latałem po światowym www i tam wyczytałem że ford leje różne oleje nawet mineralne, aby spełniały normę WSS, ale na którejś tam stronie znalazłem że naj naj będzie Castrol TXT Softec Plus A1 i że koniecznie musi być ten Plus w nazwie ,ja po takiej dawce lektury zdecydowałem że wleje właśnie ten, troche drogi jest ale to druga moja miłość, a na żonie też nie oszczędzam(pierwsza miłość)
Hildegard 05-02-2005, 20:48 Castrol, Mobil, Shell czy może coś innego, bo raczej na Motocrafta się nie zdecyduję ze względu na niezbyt pochlebne opinie....
Moim zdaniem wszystkie marki ktore wymieniles sa OK , a niektorzy chwala sobie nawet Motocraft`a :razz: .
[ Dodano: 2005-02-05, 20:51 ]
Olej 5W40 jest bardziej odporny na wysokie temperatury n , natomiast w zimie jest dokładnie taki sam (5W). Ergo należy używać syntetyka 5W40 n n
Z pewnoscia ten olej nie jest gorszy !.
Ford Fusion 08-02-2005, 12:20 Witam
Po przeczytaniu postów dotyczących marki oleju tracę orientację wkrótce (kwiecień 2005)czym "zalać" moją Fuzję (benzyna 1,4). O Motorcrafcie 5W30 pisze się, że jest to "półsyntetyk" i lepiej użyć Castrola. Wiem jedno,że każde przejście z oleju nie w pełni syntetycznego na syntetyczny wymaga dokładnego usunięcia starego oleju (podobno odwrotnie nie stanowi to problemu). Motorcraft kwalifikuje 5W30 jako olej syntetyczny.Oto fragment ulotki:
SAE 5W-30 Full Synthetic Motor Oil
MotorcraftŽ motor oil.
New MotorcraftŽ Full Synthetic SAE 5W-30 Motor Oil is designed, engineered and recommended by Ford Motor Company. It meets or exceeds engine oil recommendations by Ford Motor Company and many other equipment manufacturers that recommend oils of this viscosity grade and quality. It is also certified by the American Petroleum Institute (API), and bears their "Certification Trademark." Other benefits:
- Improved cold-temperature performance
- Lower volatility for reduced oil consumption
- Reduced engine wear
- Increased protection in severe operating conditions
- Formulated for fuel efficiency
Jeśli 5W30 to syntetyk, to może nie warto kombinować?
Pozdrawiam wszystkie Fuzje
Ford Fusion
Ja mam nowego Fusiona (2 miesiące 3.000 km) i będąc w serwisie zapytałem o olej i zgłosiłem chęć wymiany na syntetyk tak po około 3.000km bo to grzech w tych czasach jeździć na mineralu (5W30). Wyjaśnienie kierownika serwisu było następujące:
"5W30 to olej mineralny modyfikowany o bardzo dobrych właściwościach i z ręką na sercu nie zaleca zmiany oleju. Oprócz tego jeżeli wymieniłbym na olej (nawet Motorcraft) syntetyczny to w razie problemów z silnikiem mógłbym mieć problemy z gwarancją".
Dla mnie to zamknęło sprawę oleju (po skończeniu gwarancji i tak będzie za późno by przejść na syntetyk).
-Pozdrawiam-
P.S. Nie znam się na olejach ale komuś trzeba zaufać- zaufałem Fordowi kupując Forda więc zaufam i w kwesti oleju
Motorcraft 5W-30 (o którym pisze Ford Fusion) i Ford Formula E 5W-30 (zalecany do waszych silników) to dwa różne oleje.
Co jakisz czas pojawiają się nieuzasadnione, nie poparte niczym opinie,
że olej Forda to badziew.
Wszyscy "szaleją" z różnymi olejami, "bo ten a ten lepszy, a ten to super" itd.
Ja zrobiłem na Formule 100kkm.
Sąsiad zrobił na Formule 270kkm (Mondek MKIII 2.0 benzyna; dwa lata, a więc silnik mordowany)
I co? I nic!
I to może być opinia o oleju, a nie, że "tam gdzieś, u kogoś, w zupełnie innym autku
i silniku ten olej jest dobry, a ten zly"
Olej Motorcrafta jest w pełni syntetyczny a Ford Fromula E jest półsyntetyczny ale nie jestem pewny na 100% bo nigdzie nie mogę w necie znaleźć info o Ford Formula E. Na opakowaniu (5l) nie piszą czy jest pół czy w pełni syntetyczny.
Olej Motorcrafta jest w pełni syntetyczny a Ford Fromula E jest półsyntetyczny ale nie jestem pewny na 100% bo nigdzie nie mogę w necie znaleźć info o Ford Formula E. Na opakowaniu (5l) nie piszą czy jest pół czy w pełni syntetyczny.
Poniżej coś co napisałem w podobnym temacie odnośnie oleju Ford Formula E w dziale Mondeo:
Byłem dzisiaj na przeglądzie u znajomego mechanika - powiedział, że nawet w Fordzie (ASO) nie mogą dokładnie określić jaki to olej. Na pewno jest to mieszanka mineralno-syntetyczna ale nie jest to również "typowy" półsyntetyk. Coś podobno bardziej syntetyk niż półsyntetyk, ale bardzo trudno to sklasyfikować. Na samym opakowaniu nie ma żadnych konkretnych informacji.
Jakąś szczególną recepturę Ford opracował
Podobno Ford leje ten olej do 90% swoich samochodów - nawet do diesli.
Jak dla mnie działa super i nie mam do niego zastrzeżeń - wszystko działa, nic nie ubywa (przebieg ponad 160.000) i kosztuje mnie 95 złotych (wymiana przy przeglądzie co 10.000). Przy mojej "spokojnej" eksploatacji sprawdza się w 100%
Kurcze, jakaś ulotka reklamowa z tego wyszła
Innymi słowy zgadzam sie z tym co napisał powyżej Skolmi :)))
Jeżeli ten olej dobrze działa to po co zmieniać? Po co naprawiać coś, co się nie popsuło :?:
Adam
Rafi ABC 08-02-2005, 17:43 Kurcze, a ja zaufałem ASO w Gdańsku i dałem sobie zalać syntetykiem (Motorcraft 5W-40) mam nadzieję, że jeżeli to nie pomoże, to przynajmniej nie zaszkodzi mojemu silnikowi. Swoją drogą, to małe nieporozumienie...ASO polecało mi 5W-40, jako lepszy (wyraźnie zaznaczyli, że Formula E, to olej półsyntetyczny), itd... a teraz miałbym mieć przez to problemy z gwarancją??? :evil:
jokrzycho 08-02-2005, 18:57 Czołem,
dlaczego masz mieć problemy z gwarancją, skoro to ASO wlało ten olej i wpisało zapewne do książki przeglądów :?: Na pewno ten olej jest lepszy od poprzedniego :D
ASO polecało mi 5W-40, jako lepszy (wyraźnie zaznaczyli, że Formula E, to olej półsyntetyczny)
5W40 jest jak najbardziej zalecanym olejem do fordów, ale nie do diesli( czyt. silnika TDCi), jest to full syntetyk. Formula E 5W 30 jest olejem półsyntetycznym ale o właściwościach oleju full syntetycznego, dlatego takie są różne opinie o nim czy to full czy semi syntetyk. AT i Skolmi napisali wszystko na ten temat.
jokrzycho 08-02-2005, 19:38 Czołem,
przesyłam kawałek ulotki o spornych :P olejach:
niejako podsumowując wątek założony przeze mnie (lecz nie kończąc), wczoraj w ASO dałem sobie wlać 5W30.... ufając fachowcom :)
Hildegard 08-02-2005, 20:25 niejako podsumowując wątek założony przeze mnie (lecz nie kończąc), wczoraj w ASO dałem sobie wlać 5W30.... ufając fachowcom
Szkoda ,ze juz zakonczyles to dyskusje , mozna jeszcze bylo tyle napisac na ten temat . :D
Szkoda ,ze juz zakonczyles to dyskusje , mozna jeszcze bylo tyle napisac na ten temat .
POraz kolejny :roll:
A ja proponowałbym zorganizowanie olejowego kompedium wiedzy, dla wszystkich modeli forda. Poczawszy od oleju jaki zalecany do kazdego modelu forda (olej oryginalny). Ewentualnie oleje zaSTEPCZE, tu chyba jednak problem bo nalezy opierac sie na specyfikacji forda, po tym dobierac oleje innych firm. TO jedank moze byc problematyczne przy zmieniajcym sie rynku i cos mogloby sie po pewnym czasie okazac nieaktualne.
Takie kompedium wiedzy mozna by zamiescic na stronie kluboej. To w koncu rozwiazaloby nam problem tematow olejowcyh przerabianych systematycznie co jakis czas.
CO wy na to ?
Tylko kto sie tego podejmie??
Rafi ABC 09-02-2005, 08:06 Olej 5W-30 to dość dziwne zjawisko. Do tej pory oleje półsyntetyczne, które znałem były 10W-40. Widać poddostawcy Forda uzyskali rzadszy olej, który lepiej smaruje (tak jak syntetyk): 5W, ale widocznie stracili przy tym smarowanie przy wysokich temperaturach (każdy olej nawet full mineral ma parametry 15W-40). Szczerze, to gdybym miał teraz zmieniać olej, to wlałbym ten 5W-30; bo wychodząc z założenia, że silnik najbardziej dostaje w d... przy rozruchu (kiedy znaczenie ma pierwszy parametr, czyli 5W) oraz to, że nie podkręcam swojego silnika do niebotycznych obrotów (smarowanie przy wysokich temperaturach) to taki olej powininen jak najbardziej wystarczyć. Musimy także pamiętać, że syntetyki mają właściwości "myjące", które są dość ważne przy nowym silniku, a zabójcze przy starym (wymywa nagary i silnik traci szczelność i kompresję)...niestety nie mam pojęcia, jakie właściwości myjące ma ten 5W-30
kto sie podejmie... To ma być wspólna dobrowolna praca.
Najlepiej byloby wyciagnac takie zestawienie z ASO (oczywiscie dotyczylo by ono oryginalnych fordowskich produktow), moze dzieki temu ASO nie mialo by nic przeciw temu by klubowi udostepnic takie gotowe zestawienie. Zreszta takie cos dotyczace konkretnego oleju wypuszcza kazdy producent, wiec nie powinno to byc wielkim problemem. Na pewno robi to tez motorcraft, a jego przedstawicielem jest przede wszytkim ASO.
Moze Embyrys, zagadał by Pana Ryszarda WEGNER (ASO Elbląg) z ktorym byly wstepne rozmowy, ewentualnie jako przedstawiciele klubu jego dotychczasowe "władze".
Ford Fusion 09-02-2005, 10:35 A może w kwestii olejów i dyskusji, który to olej jest lepszy przyjąć stanowisko z którym spotkałem się pracując (i jeżdząc samochodem) w Libii (upały i wyjątkowo ciężkie warunki pracy silników w lecie). Tamtejszy szef warsztatu samochodowego (Austriak) uważał, żę nie należy zmieniać typu oleju zalecanego przez producenta, natomiast częściej wymieniać olej. Oleje w Libii były bardzo tanie, podobnie jak i benzyna - więc olej wymienialiśmy w samochodach co ok. 2000 km. Spuszczany olej był jeszcze czysty.
Może zatem lepiej dla Fuzji zamiast super-hiper syntetyku z wymianą co 15 kkm (drogi)lać fordowską mineralną Formulę 5W30 i wymieniać ją odpowiednio częściej (tańsza). Być może silnik Fuzji będzie wolał jeżdzić na mniej renomowanym oleju ale czystym?
Ja tak będę robił.
PZDR Ford Fusion.
Ja tak będę robił.
PZDR Ford Fusion.
Ehmm... Będziesz wymieniał co 2000 KM? :shock: Koszty będą astronomiczne! :?
Ford Fusion 09-02-2005, 11:53 Nie co 2000 km, bo w Polsce (póki co) temperatury latem w cieniu nie sięgają 48 stopni C. Ale np. co 6000 km., a z pewnością 1 sezon. Zresztą mam jakieś tam doświadczenie po 12 latach ujeżdzania Forda Oriona r.91 benz. 1,4 (135 kkm). Jeździłem od początku na pełnym syntetyku BP Visco 5000. Początkowo zmieniałem olej co 15kkm (bo drogi i dobry, więc szkoda częściej). Potem zauważyłem, że ten olej nie wytrzymuje tych 15kkm przebiegu, gdyż szybciej się brudził. Wymieniałem go częściej. W końcu przeszedłem na półsyntetyczny Visco 3000 ("brał" olej) i pilnowałem "koloru oleju" a nie przebiegu.
Zresztą wydaje mi się, że wszyscy na Forum podniecamy się m.in. olejem bo nasze samochody są nowe. Z wiekim (samochodu) pasja tuningowania i "karmienia" Fuzji tym co najlepsze minie i należałoby sobie tylko życzyć, byśmy nie zapominali normalnych czynnościach eksploatacyjnych jak np o dolewki. Ale póki co mamy nowe samochody które cieszą. I cieszmy się nie przesadzając.
Ford Fusion.
jokrzycho 09-02-2005, 13:19 Czołem,
kolor oleju wcale nie świadczy o tym, że jest to zły olej :))) Wprost przeciwnie, jego ciemna barwa wskazuje, że dobrze myje :idea:
Ford Fusion 09-02-2005, 13:55 W zasadzie tak. Ale ciemny (brudny) kolor oleju moim zdaniem świadczy o tym, że zawiera już dużą ilość nagaru, smółek, opiłek i innych paskudztw które olej wymył z silnika i które nie smarują a wprost przeciwnie-zacierają. Poza tym- i na to w zasadzie chcialem zwrócić uwagę - taki "brudny" olej ma znacznie gorsze parametry (smarność,lepkość itd) spowodowane zużyciem, zwłaszcza w skrajnych temperaturach. Pisząc krótko: wydaje mi się, że lepiej mieć w silniku świeży olej np. 5W30 niż trochę "przechodzony" olej 5W40, czy też 0W50.
A tak przy okazji: niedawno znajomy pokazał mi wyklepane na wylot (z dziurami) cylinderki hydraulicznego mechanizmemu kompensacji luzów zaworów. Któregoś pięknego dnia nie odpalił swojej Alfa Romeo. Przyczyna? Wlał sobie do silnika jakiś "lepszy" olej i dodał uszlachetniacza. Olej o niewłasciwej lepkości, a zwłaszcza "uszlachetniacz" spowodował złą pracę układu kompensacji luzów i cylinderki popychaczy pracowały ze stukami ( a może i na sucho). Tak może skończyć się eksperyment zastąpienia fabrycznego oleju czymś "lepszym".
PZDR Ford Fusion
Tamtejszy szef warsztatu samochodowego (Austriak) uważał, żę nie należy zmieniać typu oleju zalecanego przez producenta, natomiast częściej wymieniać olej. Oleje w Libii były bardzo tanie, podobnie jak i benzyna - więc olej wymienialiśmy w samochodach co ok. 2000 km. Spuszczany olej był jeszcze czysty.
Podoba mi się ten Austriak :)
Zgadzam się - również jestem zdania, że lepiej częściej (niż zaleca producent) wymieniać olej i że lepiej (dla silnika) wymienić go kiedy jeszcze "trzyma" parametry niż kiedy już nie spełnia swojej funkcji (wówczas zawsze ten silnik będzie przez pewien czas pracował w bardzo złych warunkach). To samo dotyczy np. świec.
Ja tak będę robił.
I ja tak czynię :)
Wymieniam co 10.000 zamiast zalecanych 15.000. Jeden mój znajomy wymieniał w Golfie III co 5000, ale przy dzisiejszej technologii olejów to już (w naszych warunkach i przy zwyczajnej jeździe) przesada.
Fakt faktem, że ten Golf (rocznik 1992) ma obecnie przejechane ok. 330.000 i silnik w najlepszym porządku :!:
Co do koloru, to wiele zależy od silnika. W silnikach benzynowych olej po 10.000 będzie jasny. W silnikach diesla już po 1000 będzie ciemny i tutaj "po kolorze" nic się nie da ocenić :)
Adam
jokrzycho 09-02-2005, 19:29 Czołem,
otóż to wiadomo, że lepiej jeździć na ciągle nowym oleju :D Nawet placki lepiej smakują na świerzym :))) Ale przecież producent silnika nie brał okresów wymiany z sufitu, tylko po wnikliwych badaniach- reklamacje kosztują :wink: Ergo lanie ciągle świerzego oleju mija się z celem i opróznia kieszeń, tym bardziej że za olejem idzie także filtr :P
Hildegard 09-02-2005, 20:24 Ale np. co 6000 km., a z pewnością 1 sezon.
Raz w roku, ewentualnie co 15 000 km, 6000 to przesada , mysle ze Fusion ma zalecana zmiane oleju co 20 000 km jak Focus .
Trzeba wziasc pod uwage ,ze teraz oleje technologicznie wyprzedzaja te sprzed paru (nastu) lat o swiaty, wiec nie ma potrzeby zmieniac ich jak to bylo norma przed laty co 10 000 km.
Oczawiscie kto zmienia co 10 000 napewno nie robi nic zlego ,ale te 15 tys. na dobrym oleju jest OK.
Siema,
Ja przed 2 tygodnia miałem pierwszy przegląd. Wlali mi Castrola TXT (chyba :) ). W każdym razie syntetyczny Castrol. Uzyskałem w ASO zapewnienie, że olej ten to obok motorcrafta drugi zalecany i tyle. Dla informacji forumowiczów koszt przeglądu to około 400 zł - bez wymiany filtra powietrza. Sam filtr powietrza to 60 zeta więcej. Acha, no i u mnie bez klimy :(
Ciekaw jestem, jakie sa ceny przeglądów w waszych aso.
Co do koloru, to wiele zależy od silnika. W silnikach benzynowych olej po 10.000 będzie jasny. W silnikach diesla już po 1000 będzie ciemny i tutaj "po kolorze" nic się nie da ocenić :)
Adam
A mozesz rozwinac ten temat ? Dlaczego tak jest ze olej w dieslu ciemnieje ? Sam sie wlasnie zmartwilem jak po 2000km po wymianie olej czarny jak smola.
A mozesz rozwinac ten temat ? Dlaczego tak jest ze olej w dieslu ciemnieje ? Sam sie wlasnie zmartwilem jak po 2000km po wymianie olej czarny jak smola.
Ze spalania ON powstaje dużo więcej sadzy niż ze spalania PB. A tą sadzę z komory spalania zbiera właśnie olej. Ot całe wyjaśnienie :)
Pzdr.
A mozesz rozwinac ten temat ? Dlaczego tak jest ze olej w dieslu ciemnieje ? Sam sie wlasnie zmartwilem jak po 2000km po wymianie olej czarny jak smola.
Ze spalania ON powstaje dużo więcej sadzy niż ze spalania PB. A tą sadzę z komory spalania zbiera właśnie olej. Ot całe wyjaśnienie :)
Pzdr.
Dokładnie - spalanie ON jest znacznie "brudniejsze" niż benzyny.
Adam
Hildegard 11-03-2005, 18:00 Dla informacji forumowiczów koszt przeglądu to około 400 zł - bez wymiany filtra powietrza. Sam filtr powietrza to 60 zeta
Ja z wymiana tego filtra zaplacilem w Tarnobrzegu 760 zl ,dodam tylko ze olej ktory mi wlali nie daje mi do dzisiaj spokoju (zmieniali go 3 razy),posalem juz na ten temat .
Takiego chamstwa nie zycze nikomu (no moze wrogowi :twisted: ).
Dlatego moja przestroga, patrzec chamom na rece i to dokladnie :evil: .
Czyli to normalne ze po 2 kkm olej jest czarny jak smola ? I jak tu przejechac jeszcze 18 kkm wedlug zalecen Forda ?
Hildegard 11-03-2005, 18:48 Czyli to normalne ze po 2 kkm olej jest czarny jak smola ? I jak tu przejechac jeszcze 18 kkm wedlug zalecen Forda ?
W zasadzie jest to normalne ,i jezeli widziales ze tobie ten olej zmienili to mozesz spokojnie te 15 tys. jezdzic pomimo ,ze jest czarny (diesel tak ma).
P.S. Raz po zmianie olej byl u mnie czarny ,pomimo ze nie przejechalem praktycznie nic , jezdzilem i pytalem w kilku warsztatach czy to normalne ,ale niczego sie nie dowiedzialem.
Czyli to normalne ze po 2 kkm olej jest czarny jak smola ? I jak tu przejechac jeszcze 18 kkm wedlug zalecen Forda ?
W dieslu, który miałem w Transicie po 2000 km olej był czarny i to było normalne. Tam wymieniałem co 10.000, ale to były już inne czasy i oleje.
Wydaje mi się, że oleje do diesli wytrzymują co trzeba :) - po prostu lepiej nie przeciagać okresów wymiany poza zalecane przez producenta.
Najlepiej spotkaj się z kimś, kto ma podobny motor i "skonsultujcie" kolorki olei :) Może to Cię uspokoi :)
Adam
Problem w tym, ze stosuje olej Formula zalecany przez Forda a on jest do wszystkich aut a nie tylko do diesli.
Hildegard 12-03-2005, 08:24 Problem w tym, ze stosuje olej Formula zalecany przez Forda a on jest do wszystkich aut a nie tylko do diesli.
Zmien lepiej na Castrola TXT A1 ,lub jak juz raz Pzy chwalil Shell Helix Ultra, to przynajmniej bedziesz wiedzial, ze masz cos porzadnego.
Problem w tym, ze stosuje olej Formula zalecany przez Forda a on jest do wszystkich aut a nie tylko do diesli.
Owszem, ale Ford nie zaleca tego oleju do wszystkich benzynowych i wszystkich diesli (na pierwszej stronie tego tematu jest nawet "ulotka" od jokrzycho)
Skoro jednak w Fusionie 1,4 ten stosują, to chyba się kwalifikuje.
Osobiście nie jestem żadnym ekspertem od olejów - w każdym używanym przeze mnie aucie był ten sam olej (zalecany przez producenta) od początku do końca eksploatacji i zawsze było OK. Ale wiem, że w dieslach olej ciemnieje bardzo szybko co nie wpływa na jego podstawowe właściwości w okresie czasu między przewidzianymi wymianami.
Adam
Tylko do Diesli jest Formula SD 5W-40
Tylko do Diesli jest Formula SD 5W-40
A czy to oznacza ze jest najlepszy dla Diesli ?
jokrzycho 12-03-2005, 17:25 Czołem,
świerzy olej zalany do Diesla ciemnieje prawie natychmiast, bo miesza się z resztkami starego, a poza tym ma lepsze własności myjące (bo nowy :P )
Czyli wniosek taki ze do Diesla powinno sie olej zmieniac czesciej. Czemu zatem Ford stosuje okres 20kkm zarowno dla benzyny jak i dla Diesla ?
jokrzycho 14-03-2005, 21:43 No, niekoniecznie :!:
Przebiegi między wymianami producent ustala na podstawie badań i na pewno przyjmuje zawsze gorszy wariant eksploatacji. Więc nie ma obawy :))) A jeśli ktoś chce to zawsze może wymienić wcześniej, ale to są koszty: olej + filtr.
witam znowu w sprawie oleju szukałem oleju castrol TXT softec plus A1 i nie znalazłem ale dowiedziałem się że castrol wycofał sie z tego oleju i proponują teraz txt softec plus który o dziwo jest teraz 5 w 30 a był 5 w 40 i teraz zgłupiałem.A na alegro jest gościu który sprzedaje za mniejsze pieniądze niż ASO oleje ,filtry,części i wszystko motocrafta nazywa się paradoks, może to jest alternatywa na ceny dealerów.Każdy zrobi jak chce.
witam znowu w sprawie oleju szukałem oleju castrol TXT softec plus A1 i nie znalazłem ale dowiedziałem się że castrol wycofał sie z tego oleju i proponują teraz txt softec plus który o dziwo jest teraz 5 w 30 a był 5 w 40 i teraz zgłupiałem.A na alegro jest gościu który sprzedaje za mniejsze pieniądze niż ASO oleje ,filtry,części i wszystko motocrafta nazywa się paradoks, może to jest alternatywa na ceny dealerów.Każdy zrobi jak chce.
Paradoks jest spoko. Kupowałem kilka razy, ale też niektóre rzeczy ma droższe, więc trzeba porównywac. A olej jest u jednego gościa na Allegro jeszcze tańszy niż u Paradoksa :)
znalazłem następny olej który spełnia normy forda do naszych fusionów może już to wiecie ale nie wszyscy jest to Mobil FE Specjal 5 w 30 a cena około 85 zł za 4 litry
a może by tak wlać MOBIL 1 0W40 TURBO DIESEL.
dostępny chociażby na allegro http://www.allegro.pl/item88052729_mobi ... ratis.html (http://www.allegro.pl/item88052729_mobil_1_0w40_turbo_diesel_wysylka_gra tis.html)
za 115 zł / 4l
jest to olej stworzony specjalnie dla diesla o wysokich parametrach 0W.
znalazłem następny olej który spełnia normy forda do naszych fusionów może już to wiecie ale nie wszyscy jest to Mobil FE Specjal 5 w 30 a cena około 85 zł za 4 litry
Wrzucałem kiedyś taką listę:
-Ford Formula E 5W-30
-Mobil Super FE 5W-30
-Motul Spec. Ford 5W-30
-Liqui Moly Leichtlauf Special 5W-30
-Castrol TXT Softec Plus A1 5W-30
-Texaco Energy 5W-30
Wszystkie spełniają WSS M2C-913 B, czy jakoś tak :)
a może by tak wlać MOBIL 1 0W40 TURBO DIESEL.
jest to olej stworzony specjalnie dla diesla o wysokich parametrach 0W.
Absolutnie nie można do TDCi, ale jak chcesz to zalewaj :D
Czyli dowolny z tej 6-tki można lać do Benzyniaka - to są oczywiście pól-syntetyki. Co z zalewaniem 2 letniego auta pełnym syntetykiem? np 0W40?
to są oczywiście pól-syntetyki?
"Ford" i Texaco to półsyntetyki.
Reszta to syntetyki.
Markoerg 03-03-2006, 12:32 Co z zalewaniem 2 letniego auta pełnym syntetykiem? np 0W40?
Na pierwszym przeglądzie serwis, po mojej sugestii, zalał mi silnik pełnym syntetykiem (Mobil 1 0-W40. Olej ten nie ma specyfikacji Forda - ale twierdzą, że to nic nie szkodzi.
Z moich porzednich doświadczeń wynika, że po dwóch latach i średnim przebiegu (40 kkm) też można zmienić olej na syntetyk (Fiat Punto po 40 kkm zmieniłem z Selenii 10W-30 (??? nie pamiętam dokładnie) na Castrol Magnatec 5-W40) i jeździłem bez problemu dalsze 60 kkm.
PZDR
Absolutnie nie można do TDCi, ale jak chcesz to zalewaj :D[/quote]
ciekawe dlaczego ?
jokrzycho 05-03-2006, 16:20 Czołem,
a właśnie, że można :idea: Ja natychmiast, na pierwszej, wymianie dostałem olej Ford 5W40 (syntetyk), ale stwierdziłem, że instrukja zaleca 5W30, więc teraz jeżdże na takim Motulu (spec. Ford) :shock:
Tylko do Diesli jest Formula SD 5W-40
a co powiesz o Oleju S/SD? do benzynowych i wysokoprężnych :fcp2
a co powiesz o Oleju S/SD? do benzynowych i wysokoprężnych :fcp2
S to pełny syntetyk, dopuszczony do stosowania jako alternatywny.
SD to olej do silnika 1.9 TDI grupy VAG (czyli w Fordzie do Galaxy).
Wcześniej myślałem, że można go lać do TDCi, ale nigdzie
w dokumentacji nie znalazłem potwierdzenia :fcp8
tak ale ja mam olej Formula S/SD 5W-40 i jest do beznynowych i do wysokoprężnych
więc nie ma różnicy jaki to silnik jeżeli mamy olej Forda tak by z tego wynikało.
A sorry.
Masz ten najnowszy wynalazek :)
Nic szczególnego na jego temat nie wiem,
ale możesz zalewać śmiało.
------
Tylko zastanawia mnie dlaczego on jest SJ
skoro jest nowym produktem. Formula E
jest już od dwóch lat SL.
hubert83 11-10-2006, 08:41 Witam jestem tu nowy niedawno nabylem fieste 1,4 tdci z 2002 i musze wymienic olej ale nie wiem co wybrac mam walniente 140tys km. Auto jest zalane Lotosem traffic turbodiesel. Na co go zmienic prosze o pomoc
na twoim miejscu wlałbym ten sam
nie wiem jaki to jest ten Lotos mineralny czy syntetyk, jezeli jest to minerał to jak chcesz zmienić to najwyżej na półsyntetyk chociaż koszt jest większy.
wiem że niektórzy nie zgodzą się ze mną ale zaproponowałbym olej mineralny Castrol do silników z przebiegiem powyżej 100 tyś.
chyba że autko nie bierze jeszcze oleju to wleaj ten sam lub półsyntetyk
Temat wraca więc i ja sie włącze. Jak większośc mam zalaną Formułe E 5W-30. W naszym karju co mnie cieszy ostatnio lato pokazało, ze temperatury znacznie przekraczaja 30 st więc olej o specyfikacji 30 traci sens. Tu przydał by sie 5W-40, a takiego ze specyfikacja Forda sie chyba nie usiwiadczy. Co polecicie, co było by na stanie serwisu, który zalał by mi taki przy przeglądzie ?
Temat wraca więc i ja sie włącze. Jak większośc mam zalaną Formułe E 5W-30. W naszym karju co mnie cieszy ostatnio lato pokazało, ze temperatury znacznie przekraczaja 30 st więc olej o specyfikacji 30 traci sens. Tu przydał by sie 5W-40, a takiego ze specyfikacja Forda sie chyba nie usiwiadczy. Co polecicie, co było by na stanie serwisu, który zalał by mi taki przy przeglądzie ?
przeciez jest syntetyk S/SD 5/40 u Jacka za 125 zł /5L
w serwisie za ten sam olej z tym że policzyli tyle ile wchodzi do silnika bez litra na ewentualne dolewki wraz z wymianą chcieli mnie naciągnąć na 350 zł
a tak razem z filterkiem, przesyłką i wymianą 175 zł
nawet jak zrobisz wymianę w ASO to i tak zostanie trochę kasy w kieszeni
No widzisz a Pani na Infolini dla klientów Forda o tym oleju mnie nie poinformowała. Sąk w tym, ze ja na Aso jestem skazany bo samochód na gwarancji jeszcze przez 1.5 roku
No widzisz a Pani na Infolini dla klientów Forda o tym oleju mnie nie poinformowała. Sąk w tym, ze ja na Aso jestem skazany bo samochód na gwarancji jeszcze przez 1.5 roku
no ale olej możesz mieć swój tak samo filtr i nie mogą zabrać za to gwarancji bo są to produkty firmowe Forda, a jezeli sama wymiana w ASO wyniesie powiedzmy 120 zł to i tak 50 zł zaoszczędzisz , chociaż jak będziesz miał swój olej to za wymianę powinni policzyć góra 70 zł :572: ,
to co zaoszczędzisz będziesz miał na składkę klubową albo i dwie a później i tak zyskasz bo na samych świecach ja oszczedzam 50% :fcp2
jokrzycho 03-03-2007, 19:40 Czołem,
z tymi temperaturami w Polsce to lekka przesada :fcp2 . Np. firma TOTAL produkuje olej Quartz INEO ECS 5W-30 zalecany szczególnie do silników Peugeota i Citroena, czyli 1.4 TDCi :fcp7 i może być on używany we wszystkich warunkach klimatycznych i ciężkich warunkach eksploatacyjnych :fcp15 . Tak przy okazji instrukcja zaleca taki olej :568:
Tutaj opis tego oleju:
http://www.totalpolska.pl/produkty/fisz ... 30%20(2006 (http://www.totalpolska.pl/produkty/fiszki/silniki/osobowe/QUARTZ%20INEO%20ECS%205W30%20(2006)).pdf
MANIEK70 03-03-2007, 20:49 Witam!
W instrukcji obsługi określono jakie specyfikacje musi spełniać olej stosowany np. w Fordzie Fusionie.
Zobacz ten adres: http://www.midland.pl/produkty/silnikow ... odukt.html (http://www.midland.pl/produkty/silnikowe/2620/AVANZA%205W-30/produkt.html) może coś wybierzesz dla Siebie.
Pozdrówki.
Markoerg 05-03-2007, 08:08 Masz ten najnowszy wynalazek :)
W temacie najnowszych wynalazków - co myślicie o Castrol Edge 5W-30.
Jest on polecany jako doby do FF (wg. strony internetowej producenta), niestety na opakowaniu nie ma normy Forda, poza tym cena 210 zł/4l jest nienajciekawsza. Ale jakoś mam ochotę zalać tym specyfikiem silnik. Czy ktoś się już spotkał z tym olejem?
PZDR
ja zalewam co 10 000km mobil1 5W50 i autko smiga
Markoerg ten olej jest w parametrach gorszy od naszego lotosu mowa o syntetyku ,przerobiłem ten temat obecnie ja zalałem Elf evolution sxr 5w30 jak narazie jest dobrze,mocno wyciszył się silnik, a napewno lepiej niż poprzedni Mobil Super Fe 5w30 ,lepszy od mobila był nawet formula E
Markoerg 02-04-2007, 08:24 Markoerg ten olej jest w parametrach gorszy od naszego lotosu mowa o syntetyku ,przerobiłem ten temat obecnie ja zalałem Elf evolution sxr 5w30 jak narazie jest ... lepszy od mobila był nawet formula E
Póki co problem rozwiązany, trafiłem u siebie w mieście mechanika, który miał Ford Formula E 5W-30 w przystępnej cenie, zalałem i zdecydowałem się zmieniać co 10 kkm. Ale o Elfie będę pamiętał jak przyjdzie co do czego.
SinNameOn 02-04-2007, 22:09 Za jakies 2 tygodnie pierwszy przeglad. Chce zalac Castrol Magnatec Professional A1. Spelnia, a ponoc nawet przewyzsza wymagania Forda, a nadto ufam marce. Tyle, ze cholerstwa nie moge nigdzie dostac :(
BTW - ile oleju wchodzi do Fuzji 1.4 16V ?
Markoerg 03-04-2007, 07:52 ile oleju wchodzi do Fuzji 1.4 16V
Ja pilnuję, aby nie wlewali więcej niż 3,8 litra
ten castrol z końcówką A1 nie jest już produkowany i go nie dostaniesz, może gdzieś zostały pojedyńcze butelki litrowe ale one mają najmniej 2 lata.
SinNameOn 04-04-2007, 17:55 ten castrol z końcówką A1 nie jest już produkowany i go nie dostaniesz, może gdzieś zostały pojedyńcze butelki litrowe ale one mają najmniej 2 lata.
No to mnie zaciekawiles!! Az napisalem do Castrola, poczekamy na odpowiedz. Na ich stronie olej wciaz jest polecany do Forda.
Robert Strzelec 10-04-2007, 23:56 Przeczytałem cały watek i tak naprawde nie wiem jakim olejem mam zalac swoją fuzję. Około czerwca bedę wymieniał olej , tak więc juz teraz robie rekonesans, co i jak. Mam auto po gwarancji, zalane do tej pory olejem fordowskim 5w -30. Z tego co doczytalem jest to półsyntetyk, a ja chce zalać pełnym syntetykiem (przebieg 30 tys). W sumie w watku jest tyle marek i rodzajów oleju ze juz zgłupiałem. Może ktoś z doswiadczeniem z Fordem to podsumuje i wyciagnie "esencję" co mozna wlac a co nie. Kazdy z nas ma jakieś doswiadczenia i jest to niewatpliwie cenne, lecz wyciagnijmy wnioski i poradźmy takim jak ja , czyli nie zdecydowanym . Tak więc prosze o pomoc co mam wlac do 1.4 16V benzyna
pozdrawiam wszystkich
:fcp29
Robert Strzelec, szczerze. To ja bym wziął od np. Jacka Fordowski 5W40 (napisz mu, że do Fuzji, silnik i przebieg) i będziesz miał dobry olej za rozsądne pieniądze. Nie podejrzewam Cię o katowanie silnika, to na tym oleju będzie miał dobrze. I tyle. No i filterek ;) .
PS. Myślę, że ktoś znajomy będzie jechał z Łodzi na Zlot w maju, to miałbyś nawet zaoszczędzoną kasę za przesyłkę (ja nie mogę się zadeklarować na razie)
Robert Strzelec 11-04-2007, 20:52 Dzieki Karex za podpowiedź . Chyba tak zrobie , w końcu olej Forda powinien najlepiej słuzyc własnie we Fordzie. ( tak na logikę)
pozdrawiam :fcp29
krzys2007 22-04-2007, 19:22 Witam. Na ostatnim przeglądzie w ASO wlano mi Formula E 5W30. Chciałem dokupic litr na dolewkę, mechanik powiedział, że nie warto. Czy to oznacza ze silniki Fordowskie "nie biorą" oleju? jakie są wasze doświadczenia w tym względzie? Pozdrawiam.
ja przez 4 lata jeżdżenia nie dolewałwm ani razu i nie było takiej potrzeby,trzymał poziom
MANIEK70 22-04-2007, 20:14 Witam. Na ostatnim przeglądzie w ASO wlano mi Formula E 5W30. Chciałem dokupic litr na dolewkę, mechanik powiedział, że nie warto. Czy to oznacza ze silniki Fordowskie "nie biorą" oleju? jakie są wasze doświadczenia w tym względzie? Pozdrawiam.
Bo nie biorą jeżeli chodzi o benzynę bo z ON jest różnie.Maniek tak pisze a Maniek70 to potwierdza.W moim przez 18.5tkm(bo tyle dopiero zrobiłem)nie dolałem ani grama.
Szkoda kasy na dodatkowy olej.Lepiej zainwestuj w coś pożytecznego np. :fcp29 w ten nadchodzący długi weekend.
Pozdrawiam.
PS. Myślę, że ktoś znajomy będzie jechał z Łodzi na Zlot w maju, to miałbyś nawet zaoszczędzoną kasę za przesyłkę (ja nie mogę się zadeklarować na razie)
Ja planuję być, więc jak chcesz i jeśli tylko Jacek będzie-nie ma problemu.
Słyszałem opinie, że 5W40 jest lepszy do bardziej wysilonych silników i ostrzejszej jazdy, ja leję cały czas 5W30 i jest ok.
Markoerg 23-04-2007, 08:00 W sumie w watku jest tyle marek i rodzajów oleju ze juz zgłupiałem
Ja też i w końcu zalałem fordowskim 5W-30 ( co do 5W-40 też są różne opinie) ale postanowiłem zmieniać do 10kkm.
PZDR,
łukasz03 23-04-2007, 10:25 Witam.Ja tez nalałem fordowski 5W-30 i nie mam żadnych problemów z dolewaniem. Wcześniej miałem wlany Mobil 0W-40 i musiałem robić dolewki.A różnica w cenie jest i to dosyć spora.
Pozdr
Markoerg 23-04-2007, 13:17 Wcześniej miałem wlany Mobil 0W-40
A to ciekawe, ja też miałem Mobil1 0w-40 (nalany w serwisie) i też robiłem dolewki.
PZDR,
Witam wszystkich.
Olej 5W/30 jest najodpowiedniejszym olejem do samochodów osobowych na naszej szerokości geograficznej. Inżynierowie Forda, znają charakterystykę silników swojej marki i z całą pewnością zalecają to co dla nich najleprze ...
witam panowie
poradzcie przy pomyłce, po 70kkm wlalem Mobil1 0W-40 zamiast 10W-40, czyli syntetyk zamiast pół, co teraz powinienem zrobić, wrócić do mobila 10W-40, czy wlac rodowski 5W-30 pozdrowionka
Markoerg 15-05-2007, 12:04 witam panowie
poradzcie przy pomyłce, po 70kkm wlalem Mobil1 0W-40 zamiast 10W-40, czyli syntetyk zamiast pół, co teraz powinienem zrobić, wrócić do mobila 10W-40, czy wlac rodowski 5W-30 pozdrowionka
Witam, ja wlałem po 20kkm Mobil1 0W-30 (za radą serwisu), przejeździłem 20 kkm i wymieniłem na Fordowski 5W-30. Szczególnych różnic nie zauważyłem.
PZDR
masz racje, przemyslalem sprawe i zaleje silnik ford formula 5W-30 jak zaleca procucent, nie ma co sie doktoryzowac na olejem
prokop999 24-08-2008, 11:44 Witam, ma ff kombi 1,6 2004r. Kupiony w salonie i od nowości był zalewany oryginalnym olejem forda 5w/30(nie robiłem dolewek ). Rok temu wymieniłem w warsztacie na 05w/40 visco nie obyło się bez dolewek... Czy teraz dalej kontynuować olej Bp5w/40 visco a może wrócić do 5w/30 E formula, o ile można? proszę o pomoc i rade,
pozdrawiam
Witam, ma ff kombi 1,6 2004r. Kupiony w salonie i od nowości był zalewany oryginalnym olejem forda 5w/30(nie robiłem dolewek ). Rok temu wymieniłem w warsztacie na 05w/40 visco nie obyło się bez dolewek... Czy teraz dalej kontynuować olej Bp5w/40 visco a może wrócić do 5w/30 E formula, o ile można? proszę o pomoc i rade,
pozdrawiam
..proponuje wrocic do 5W-30 Forda
A może http://www.orlenoil.pl/oferta/samochody_osobowe,1,328.html
ja zrobiłem ponad 30 tysięcy na fordowskim 5w30 i nie dolałem ani kropli
Ford Formula E 5w30 - półsyntetyk
Ford Formula F 5w30 - syntetyk - Olej opracowany dla Forda przez firmę Castrol
SMUTNYINDYK 15-03-2009, 00:07 A sprawdźcie co radzi CITROEN, PEUGEOT-przecież to ich konstrukcje, na pewno nie jakieś tam FORMULE - każdy poleca to z czego ma korzyści finansowe. Pokażcie mi w VOLVO czy MAŹDZIE, a to dokładnie te same silniki ową FORMULĘ. To nie są konstrukcje FORDA.
|
|