Zobacz pełną wersję : Motorcraft 5w30 vs Mobil 0w40?


glebur
13-01-2008, 18:14
Hej,

Chce wymienic olej w moim Focusie 1.8 TDCi. Szukalem w archiwum i natknalem sie na wiele postow polecajacych oryginalny fordowski 5w30, ale tez niektorzy twierdza ze lepiej doplacic i wziac np. Mobil 0w40 do turbodiesli. Nie chce zebyscie pisali ktory lepsze, pytania mam troche inne:

1. Jesli zaleje Mobil, to w najgorszym razie nic sie nie stanie? Oleju nie dolewam, a wymieniam, czyli stary zlewam.
2. Mobil 1 jest sprzedawany w 4 litrowych pojemnikach, do mojego TDCi wg instrukcji potrzeba albo 5 litrow (bez filtra) albo nawet 5,6 z filtrem. Czyli musialbym kupic 1x4l + 1x1l?

Pozdrawiam,
Kuba

Mannieek
13-01-2008, 18:48
Jak sprowadziłem auto to miałem dylemat jaki nalać olej wybrałem olej silnikowy 5w30 5L - Formula E. Oleju kupiłem bańkę 5l + 1l gdyż z filtrem zmieściło się ponad 5,5l. Przed zmianą oleju zawsze rozgrzewam silnik, gdyż ciepły olej jest rzadszy i lepiej z pływa z miski. Olej 10w40 jest gęściejszy i teoretycznie leje się go w tedy jak zaczyna ubywać nam oleju na bagnecie. Ja kupiłem olej forda gdyż ktoś mi powiedział że ford dodaje jakieś uszlachetniacze do oleju wiec dlatego padł na niego wybór. Jeżeli jesteś przekonany do oleju Mobil możesz nalać nic się nie stanie też dobry olej jeździłem na nim 6 lat ale w aucie na benzynie i nie narzekałem oprócz tego że syntetyk szybciej się spala

Dinar
13-01-2008, 19:22
Oleje 0w i 5w to oleje syntetyczne zalecają do benzyny bo tam są duże obroty, wszędzie dotrze,10w to półsyntetyk i polecany właśnie do diesli - ja właśnie jeżdze na 10/40 Castrol diesel[ 200tyś mam] wymieniam co 10 tyś ,bez napisu diesel nie kupuje bo syntetyki to uniwersalne i to i to.polecam forda olej do diesla.

Castrol nie ma oleju 0w i 5w do diesli

tomiwit
13-01-2008, 19:43
Oleje 0w i 5w to oleje syntetyczne

5W30 formula e to półsyntetyk.
Lepkość nie świadczy o tym czy syntetyk czy półsyntetyk.

Glebur, jak nie wiesz czym był zalany wcześniej to lepiej zalej formulą e.
Nie powinno się zmieniać oleju na syntetyk jeśli wcześniej był półsyntetyk.

Skolmi
14-01-2008, 15:27
5W30 formula e to półsyntetyk.

Ave.

W technicznym ABC wrzuciłem listę większości olejów 5W-30 dostępnych na rynku, które spełniają specyfikację Forda.

fokus mury
16-01-2008, 13:51
jak masz duzy przebieg proponuje fordowski 10-40

Schem
16-01-2008, 14:56
Moje auto ma przebieg 250 000 km i od początku (jestem drugim właścicielem ale znam historię auta od zakupu) jeździ na Formula E. Ponieważ nie dolewam oleju pomiędzy wymianami, bo mi nie znika, to dalej jeżdżę na Formula E.

Po co kupować Mobil, jeśli Formula kosztuje 90 zł za 5 litrów?

Do mojego TDDI wg. instrukcji wchodzi 5,6l ale jak zmieniam olej to wystarcza mi 5 litrów i jest dokładnie w połowie miedzy min i max.

Malinabend
16-01-2008, 19:07
a jak bys wlał te 0,6l to bys miał ze 2-3 mm wyzej i tez jest git ja jak zmieniam w jakim kolwiek autku to trzymam sie raczej gurnego stanu a :fcp18 nie dolnego czy srodka a niech sie kompie to mu nie szkodzzi no dolny stan przy wyzszych obrotach nie wskazane olej sie rozbija po silniku no i pompka moze sobie połknac powietrza co nie wskazane ford ma miske z przekładka tak ze wole gorny stan oleju :fcp15 no i przeszedłem na mobila

Schem
16-01-2008, 20:30
no i przeszedłem na mobila

No i na zdrowie :fcp29

rejmont
20-01-2008, 02:47
Oleje 0w i 5w to oleje syntetyczne

5W30 formula e to półsyntetyk.
Lepkość nie świadczy o tym czy syntetyk czy półsyntetyk.

no chyba się kolega myli co nieco, formula e to syntetyk z dodatkami zmniejszającymi zużycie paliwa i takie tam, a lepkość między innymi mówi o tym co to za olej, wyczytałem także gdzieś kiedyś w internecie, że formula e to olej mineralny więc nic mnie już nie zdziwi.

tomiwit
20-01-2008, 10:47
formula e to syntetyk z dodatkami zmniejszającymi zużycie paliwa i takie tam


O formula e napisano rzeczywiście wiele. Wg. mnie nie jest to syntetyk, bo na opakowaniu nie ma takiej informacji. Na formula s/sd jest.

Inna sprawa, że w sumie co za różnica?
Ja rozumiem, że kierowca może zauważyć różnicę w jeździe na różnych oponach, ale na oleju takim czy takim?

MARCIN2282
20-01-2008, 11:09
Ja pytałem znajomego mechanika z serwisu co lać. Odpowiedż padła -jak nie jesteś pewien co było lane to nalej oleju według książki .Do foki 1.8 tdci leje Formula E 5W30 5 litrów starcza do połowy miarki z wymianą filtra - [kto przy wymianie oleju nie wymienia filtra ].

Schem
20-01-2008, 15:34
kierowca może zauważyć różnicę w jeździe na różnych oponach, ale na oleju takim czy takim?

Oj może, może...
Silnik inaczej chodzi - wydaje inny dźwięk. To bardziej się czuje niż słyszy ale po prostu można to określić. Na jednym oleju coś jest nie tak, na innym silnik chodzi lepiej.

To samo z paliwem - pewnie czujesz czasem, jak silnik jakoś tak "brzydko" pracuje. To jest właśnie ta różnica.

Mannieek
20-01-2008, 15:52
Ja zmieniałem olej i po nalaniu 5l olej na wskaźniku był na min :) dolałem około 0,5l więc
5l to za mało :)

Stasiu47
20-01-2008, 17:27
Panowie trochę rozsądku. Nawet w internecie znajdziecie informację, że obecnie te same oleje stosuje do diesli i do silników benzynowych (mówiąc po chłopsku). Olej musi spełniać pewne parametry i każdy producent silnika je podaje. Jeżeli olej spełnia te parametry to można śmiało go stosować.
Oznaczenia: 5W30; 0W40. Najkrócej mówiąc - pierwsza cyfra -lepkość oleju w niskich tem. (w = winter, zima); druga cyfra lepkość w warunkach letnich. Każdy zrozumie, że chodzi o to żeby olej zimą miał małą lepkość - ułatwiony rozruch, a latem nie był za "rzadki". Niektórzy podają, że druga cyfra to temp. do jakiej można stosować olej, inni, że to temp. silnika wg jakichś tabel itd. Zapytajcjie ludzi starszych. Kiedyś oleje o stałej lepkości wymianiano na zimę i lato.
Należy przeczytać do jakich silników przenaczony jest olej np. przy dieslach ważne czy do szybkoobrotowych, z turbiną itd. Osobną sprawą są oleje do silników poj. ciężarowych, które mają duże przbiegi miesięczne (silnik jest cały czas ciepły). Wtedy oleje zmianę wykonuje się co 45-60 tys.km.

bychu81
20-01-2008, 17:42
a jak bys wlał te 0,6l to bys miał ze 2-3 mm wyzej i tez jest git ja jak zmieniam w jakim kolwiek autku to trzymam sie raczej gurnego stanu a :fcp18 nie dolnego czy srodka a niech sie kompie to mu nie szkodzzi no dolny stan przy wyzszych obrotach nie wskazane olej sie rozbija po silniku no i pompka moze sobie połknac powietrza co nie wskazane ford ma miske z przekładka tak ze wole gorny stan oleju :fcp15 no i przeszedłem na mobila
Mi mechanik powiedział że nie nalezy sie trzymać górnego stanu- samochody zaczynają wtedy brać olej jakieś szczeliny sie robią czy coś ( sorry że nie wyrażam sie zbyt fachowo ale dokładnie nie pamiętam co ulega zniszczeniu )

Stasiu47
20-01-2008, 17:48
I jeszcze trochę na temat olejów.
Współczesne oleje zawierają wszystkie potrzebne dodatki do utrzymania silnika w przyzwoitym stanie. Są to środki myjące, tzw. detergenty, przeciwpieniące, konserwujące itd. Kupując dobry olej nie potrzeba dodawać żadnych ulepszaczy. Olej można wymieniać na inny bez płukania silnika.
Tylko uwaga. nie należy starego silnika, który dotychczas pracował na oleju mineralnym zalewać syntetykiem. Istnieje groźba, że po wypłukaniu różnych osadów zaczną się przecieki.
Jaki olej stosować zależy od również od kasy, którą dysponujemy, od sposobu użytkowania pojazdu itd. Syntetyk można wymieniać co 15 tys.km lub co roku. Jeżeli ktoś przjeżdża dużo mniej niż 15 tys. km w roku to po co pchać się w drogi olej. Jeżeli większość przebiegu jest na miejscu, często na zimnym silniku, lepiej wymieniać olej częściej, warto ze zmianą sezonu itd. Należy indywidualnie to skalkulować. Ja jeżdziłem na syntetykach. Laguną na Elfie, Astrą II na Mobilu 1 (takimi były zalane). Teraz mam Focusa II i zalewam Formula E 0W30.
Jak sprzedawałem poprzednie samochody, to ja wiedziałem, że silniki były jak z fabryki, ale przecież więcej pieniędzy za auto nie dostałem.
Osobiście uważam, że pan Franio z zaprzyjaźnionego warsztatu nie zawsze ma rację i należy mieć zaufanie do farbrycznych konstruktorów. W końcu firma daje gwarancję na swój produkt.

Do ostatniego postu: Uważa się, że zbyt duży stan oleju powoduje smarowanie rozbryzgowe - olej jest rozgryzgiwany przez wał korbowy osiada na denkach tłoka i jest tam spalany, co powoduje zwiększone zużycie i zanieczyszczenie oleju.

bychu81
20-01-2008, 18:06
Do ostatniego postu: Uważa się, że zbyt duży stan oleju powoduje smarowanie rozbryzgowe - olej jest rozgryzgiwany przez wał korbowy osiada na denkach tłoka i jest tam spalany, co powoduje zwiększone zużycie i zanieczyszczenie oleju.
O i o to mi właśnie chodziło dzięki stasiu47 :fcp2
więc chyba lepiej nie jest jak "kąpie sie w oleju"

rejmont
20-01-2008, 22:34
Teraz mam Focusa II i zalewam Formula E 0W30.

A gdzie kupiłeś taki olej (0W30 folmula e) ??
chyba 5W30

:fcp29

Stasiu47
21-01-2008, 11:24
Masz racje, oczywiście 5W30.

Mannieek
21-01-2008, 13:36
tu kupiłem olej filtr polecam http://www.ford.sklep.pl/

tomiscorpio
21-01-2008, 14:01
Schem napisal wszystko co jest istotne w temacie jak sie wie na czym bylo jezdzone to lac w najgorszym przypadku polsyntetyk forda 5w30 jezeli ktos lal od pcozatku full syntetyk taki lac.

A jak ktos ma zrobione 250 tys i jezdzi na 5w30 oleju nie bierze z uszczelek nie wali to byloby glupota zmieniac na bardziej syfny olej.

Osobiscie tez zawsze olej po wymiane mam na polowe min max bo tak jest najlepiej.
Za malo to zle ale i na fulla to tez nie jest idealnie.

Malinabend
21-01-2008, 14:25
1/ duzy stan oleju we foce nie zagraza silnkowi bo fabryka ma jakas tam tolerancje 2 kolega pisał ojakis diurach to jakas bzdura 3 jesli chodzi o smarowanie rozbryzgowe to nie do tyczy panowie foki bo foka ma miske z przekładka pisałem o tym w iec niapwielajcie dalej bzdur ten mechanik co tam koledze mowił to on chyba nierozbierał takiego silnika i niema pojecia onim nawet niewie co to przekładka jak wiekszosc tu na forum i pisza brednie :fcp15 ze te 2-3 mm powyzej g . stanu moze zaszkodzic jeszcze niesłyszałem aby komus padł silnik z tego powodu :fcp15 :fcp15 :fcp15 niektore silniki nap, franki maja katrolke ilosci oleju na wskazniku jest zielone pole jak skazowka jest nanim to jest na bagnecie ful jak skazuwa zejdzie z zielonego to masz ponizej poł na bagnecie swiadczy to o tym ze zalecaja gurny stan oleju niestety :fcp6 :fcp6 olej jest nietylko czynnikiem smarujacam wieksza ilosc sie wolniej zuzywa chodzi o własnosci smarne ale rowniez czynnikiem chłodzacym jak go wiecej w układzie to wiadomo no i przy wysokich obrotach np autostrada powiedzmy 150km/h olej niezdazy wrucic do miski no i moze pompka połykac sobie powietrza co jest nie wskazane :fcp6 zreszta co niektorzy wiedza lepiej :fcp15 i jeszcze jedno w wiekszosci marek jak katalog podaje ilosc oleju i taka ilosc sie wleje to zawsze jest pod gorny stan anie połowa czy dolny :fcp15


Pisownia!

rejmont
21-01-2008, 21:43
a mnie się wydaję, że olej powinno się lać na 3/4 miarki
a wysoki poziom może zaszkodzić w silnikach z "hydraulicznymi zaworami", kompensatory nie lubią za wysokiego ciśnienia (ani za niskiego)
:fcp29

rejmont
21-01-2008, 21:47
A tutaj dobry i tani sklep w warszawie: http://www.fordczesci.pl/sklep,2098,,,,,pl-pln,0,0.html

tomiscorpio
21-01-2008, 23:36
1/ duzy stan oleju we foce nie zagraza silnkowi bo fabryka ma jakas tam tolerancje 2 kolega pisał ojakis diurach to jakas bzdura 3 jesli chodzi o smarowanie rozbryzgowe to nie do tyczy panowie foki bo foka ma miske z przekładka pisałem o tym w iec niapwielajcie dalej bzdur ten mechanik co tam koledze mowił to on chyba nierozbierał takiego silnika i niema pojecia onim nawet niewie co to przekładka jak wiekszosc tu na forum i pisza brednie :fcp15 ze te 2-3 mm powyzej g . stanu moze zaszkodzic jeszcze niesłyszałem aby komus padł silnik z tego powodu :fcp15 :fcp15 :fcp15 niektore silniki nap, franki maja katrolke ilosci oleju na wskazniku jest zielone pole jak skazowka jest nanim to jest na bagnecie ful jak skazuwa zejdzie z zielonego to masz ponizej poł na bagnecie swiadczy to o tym ze zalecaja gurny stan oleju niestety :fcp6 :fcp6 olej jest nietylko czynnikiem smarujacam wieksza ilosc sie wolniej zuzywa chodzi o własnosci smarne ale rowniez czynnikiem chłodzacym jak go wiecej w układzie to wiadomo no i przy wysokich obrotach np autostrada powiedzmy 150km/h olej niezdazy wrucic do miski no i moze pompka połykac sobie powietrza co jest nie wskazane :fcp6 zreszta co niektorzy wiedza lepiej :fcp15 i jeszcze jedno w wiekszosci marek jak katalog podaje ilosc oleju i taka ilosc sie wleje to zawsze jest pod gorny stan anie połowa czy dolny :fcp15

1 naucz sie pisac
2 to samo
3 Istnieja w naszym jezyku takie rzeczy jak zdania. Uzywa sie w nich kropek,przeciwnkow.
4 czasami warto przeczytac co sie nabazgralo , jak sie na zdanie poprzestawia kilka literek to OK ale nie co 2 wyraz.

Akurat ten silnik sie mniej zuzywa jadac autostrada 150km/h niz wkolko przyspieszajac 20-100

mario591
22-01-2008, 10:27
Ja jak zmienialem olej w swoim autku to lałem mobila 5W40. Faktem jest że DIESEL dużo pochłania oleju. W książce pisze 5,6L i faktycznie tyle wchodzi razem z filtrem oleju.

czarny81
22-01-2008, 14:55
Ja też mam problem z olejem... od wczoraj przekopuję forum i już sam nie wiem. W tamtym tygodniu sprowadziłem focusika z holandii, mam u siebie silnik TDDI z przebiegiem 210 kkm, na karteczce Motorcafta która była przy kluczyku!(sic) jest napisane ze przy 198 kkm był zalany olejem 5W30, Na dokumencie z ostatniego przeglądu jest napisane, że był on zrobiony przy 198 kkm wiec może się okazać, że jednak to prawda(czyli, że jest zalany formula E 5W30).
Zastanawiam się czy może nie przejść na CASTROL EDGE 5W40 albo 5W30 albo może ten
"MOTUL SPECYFIC FORD 913B 5W30 5L F-RA VAT EC"- http://www.moto.allegro.pl/item29621287 ... at_ec.html (http://www.moto.allegro.pl/item296212878_motul_specyfic_ford_913b_5w30_5l_f_r a_vat_ec.html) albo ten "CASTROL TXT SOFTEC 5W40 EC" - http://www.moto.allegro.pl/item29621199 ... at_ec.html (http://www.moto.allegro.pl/item296211993_castrol_txt_softec_5w40_1l_fra_vat_e c.html) i jeszcze taki
"CASTROL TXT 505.01 5W40" - http://www.moto.allegro.pl/item29620936 ... _audi.html (http://www.moto.allegro.pl/item296209369_castrol_txt_505_01_5w40_1l_f_ra_vat_ ec_vw_audi.html)

POMOCY! bo już sam nie wiem jaki będzie najlepszy do silnika TDDI z takim przebiegiem. Dodam, że silnik chodzi bardzo równomiernie, w miarę cicho (ale myślę, że po zmianie oleju się poprawi) i ma b.dobre osiągi jak na taki przebieg.

Schem
22-01-2008, 17:47
silnik chodzi bardzo równomiernie, w miarę cicho [...] i ma b.dobre osiągi jak na taki przebieg.

I to wszystko na oleju Formula E... Masz jakiś powód do zmiany? Czy tylko Cię swędzi? :fcp18

myślę, że po zmianie oleju się poprawi

Nie poprawi się. Ten silnik tak ma. Klekocze i nic z tym nie zrobisz...

mario591
22-01-2008, 18:07
Ja jak już pisałem mam olej 5W40 Mobil 1 Syntetic do Diesla i jest ok, nie mam żadnych problemów. 5W30 też może być tylko patrz żeby był Syntetyczny do DIESLA. Jak rozrużniasz te cyferki (oznaczenia) to wiesz, że w naszym klimacie (środkowoeuropejskim) olej 10W40 wystarcza w zupełności. Oczywiście można używać 5W40 czy 0W40 ale nie ma potrzeby, są lepsze ale też droższe. Ja mam osobiście 5W40 bo dostałem od kumpla z ASO miałem do wyboru 10W40 i 5W40 w tej samej cenie wiec wiadomo :).
Pozdrawiam

skrzypekps
22-01-2008, 18:25
w sumie czemu ten olej jest taki tani Motorcraft ?? Jeżdze na półsyntetyku ELF i kiedys patrze o na necie jest oryginalny olej Forda to sobie zaleje ale jak spojrzalem na cene wydala mi podejrzana czyli zbyt niska jak na olej o wysokich własciwościach...

a co do ilości wchodzi mi 5.5 ltr na polowe miarki

Schem
22-01-2008, 18:50
jak spojrzalem na cene wydala mi podejrzana czyli zbyt niska jak na olej o wysokich własciwościach...


Zadzwoń do ASO i zapytaj o cenę, to Ci się zaraz Formula wyda najlepsza na rynku :fcp2
Dla mnie o jakości oleju nie stanowi jego cena, tylko stan silnika.
A to, że Ford nie reklamuje swojego oleju w telewizji mnie osobiście nie przeszkadza. Podobnie jak to, że można go kupić w internetowym sklepie taniej.
A jeżeli chodzi o Castrol, to do 1.8 TDDI zalecają Magnatec Professional A1
Magnatec Professional A1 5W-30 został specjalnie sformułowany dla spełnienia rozszerzonych wymagań Forda dotyczących zmniejszenia zużycia paliwa [...] zalecany do silników TOYOTA/FORD wymagających specyfikacji ACEA A1/B1 i WSS-M2C-913-B
Zalecana cena detaliczna brutto opakowania 1 L ? 60,99 zł - powinniście lać tylko ten :fcp2

Nawet Castrol Edge nie spełnia wymagań Forda.

A Formula E 5W30 spełnia :fcp26

pozdrawiam

skrzypekps
22-01-2008, 19:52
wiesz w sumie racja ale skad wowczas tak duza roznica w cenie miedzy serwisem a internetem... zawsze i wszedzie ceny oryginalnych czesci i produktów są znacznie wyższe od innych produktów chyba ze sa podróbkami oryginałów... jesli jest tak jak piszesz zatem watpie w oryginalnosc olejów z internetu (ze wzgledu na zbyt wysoka roznice cenowa)... chyba ze ktos zna te oleje (motorcraft) i moze cos wiecej sie wypowiedziec na ich temat...kto jest producentem, bo motorcraft zapewne je tylko rozlewa

rejmont
23-01-2008, 09:07
Podobno olej Formula e 5w30 to jest olej Castrola, tak sie dowiedziałem może ktoś to potwierdzić lub zaprzeczyć ??

pat72
23-01-2008, 09:46
Powiedzcie mi proszę, ten motorcraft 5w30 to jest syntetyk, czy semi? Mam zamiar wymienić olej i nie wiem co kupić, nie ma nigdzie napisane jaki olej. Na allegro olej na oko taki sam, a jeden z opisem syntetyk, drugi pół. Autko ściągnięte z Włoch, ma niby 74 kkm. Ale olej czarny jak w ... dieslu.
Pzdr :566:

tomiscorpio
23-01-2008, 10:22
tak do 100zl za 5l to jest pol syntetyk. Niby wzbogacony ale polsyntetyk.

Cala chwala ze tego nie reklamuja. Umnie od 11 lat jest lany lotos syntetyk i jeszcze z 6 lat temu byl tani jak barszcz , zaczeli tez reklamowac i cena w gore.

Wszystkie czesci tarcze klocki lozyska oleje filtry robi ktos dla forda. To jest pakowane w kartonik ford motocraft FoMoCo i tyle. Kazda czesc robi jakas duza firma bo mala raz zeby nie wyrobila ,dwa ze sie nie oplaca.

Jak ktos ma zalany olejem 5w30 fordowskim to niech go za chiny nie zmienia. Moze zmienic tylko na gorszy.
Bo to ze co 2 metry wisi reklama mobil , w telewizji to reklamuja to nie znaczy ze jest on dobry.

Jedynie ze jak schem napisal , jak Cie cos swedzi to zmieniaj z nudow. LEcz stanowczo to odradzam.

Brac z tego sklepu razem z filtrem i zmieniac olej i sie cieszyc http://www.ford.sklep.pl/sklep,1502,,,0 ... 757,0.html (http://www.ford.sklep.pl/sklep,1502,,,03,,pl-pln,192757,0.html)
Najtaniej na allegro taki olej widzialem za 86zl wedlug mnie nie warto. Jakos nie mam przekonania zeby brac z allegro.
Sie zaoszczedzi 10zl a ... lepiej ze sklepu. Duzo pewniej.

Szkoda ze do mnie nie jest taki tani ... 159zl syntetyk.

Schem
23-01-2008, 11:57
Podobno olej Formula e 5w30 to jest olej Castrola, tak sie dowiedziałem
A ja słyszałem, że to [link=http://www.havoline.com/products/europe/motoroil_energy.html:1z6ezqqa]TEN[/link:1z6ezqqa]
Jaka jest prawda, ciężko wyczuć...
Ale ten chyba jako jedyny spełnia tylko (w sensie, że inne z reguły mają atesty różnych producentów) wymagania Forda.

Ale olej czarny jak w ... dieslu
No i? :fcp2
Po wymianie odpalisz silnik, zgasisz i kolor masz już czarny :fcp26
Choć z Formulą tak nie jest. Czarna robi się dopiero po 5 minutach :fcp29

Mam zamiar wymienić olej i nie wiem co kupić, nie ma nigdzie napisane jaki olej
Formula E to "półsyntetyk o podwyższonych parametrach", który "spełnia normy Forda w zakresie obniżenia spalania".
Jak ktos ma zalany olejem 5w30 fordowskim to niech go za chiny nie zmienia
Amen.
A jak za tanio, to kupować [link=http://sklep.auto-watin.pl/do/item/1343796/OLEJSILNIKOWY5W:1z6ezqqa]TU[/link:1z6ezqqa] :fcp20

zawsze i wszedzie ceny oryginalnych czesci i produktów są znacznie wyższe od innych produktów chyba ze sa podróbkami oryginałów
Zawsze i wszędzie cena produktu zależy m.in. od narzutu dystrybutora.
Salony Forda to nie Ford, tylko franczyza. Kupują po cenie "dla dealera" i sprzedają z narzutem.
Sklep internetowy też kupuje po cenie hurtowej ale nie musi wykarmić "specjalistów d/s sprzedaży", dyrektorów i kierowników, magazyniera i 3 pań od obsługi klienta. Nie wypijesz tam kawy ale za to kupisz ten sam produkt taniej.

Dinar
23-01-2008, 16:12
Formula E 5w30-to olej uniwersalny do benzyn też ale bez turba [polonez,kosiarka,] bardzo polecany
do diesli ale tylko przez forda[duża sprzedaż aut-i duża wymiana olejów i duża kasa] dlaczego ten specjalny
do diesli nie wlewają do benzyny,olej diesla wytrzymuje większą temperature-odporny na tarcie
nie zabrudzi się tak szybko,ma środki myjące uszczelniające itd.-jeżeli go wymyślili to musi być dobry.


Kubica chyba nie stosuje.Ja z oliwek też nie, wolę z pierwszego tłoczenia.

mam 200tyś--castrol 10w40 diesel-wymiana co 10tyś

Skolmi
23-01-2008, 16:29
Podobno olej Formula e 5w30 to jest olej Castrola, tak sie dowiedziałem
A ja słyszałem, że to [link=http://www.havoline.com/products/europe/motoroil_energy.html:29zgxqq0]TEN[/link:29zgxqq0]
Jaka jest prawda, ciężko wyczuć...
Ale ten chyba jako jedyny spełnia tylko (w sensie, że inne z reguły mają atesty różnych producentów) wymagania Forda.



Co najmniej Texaco, Mobil i Castrol produkują Formułę E. Ford rzuca na rynek specyfikację i podpisuje okresowe kontrakty na dostawę.

I co najmniej poniższe 5W-30 są zgodne z normą Forda:

Havoline/Texaco Energy
Mobil Super FE Special
Liqui Moly Leichtlauf Special
BP Visco 5000 FE
Carlube Triple R
Motul Specific Ford

Schem
23-01-2008, 19:16
I co najmniej poniższe 5W-30 są zgodne z normą Forda

No fakt.
Chodziło mi o to, że najczęściej olej spełnia wymagania na przykład VW, Mercedesa, Audi, Toyoty i Forda. A te oleje spełniają wymagania FORDA i tyle.
Dlatego mam wrażenie, że te właśnie oleje są też sprzedawane jako Formula E

Ford rzuca na rynek specyfikację i podpisuje okresowe kontrakty na dostawę.

Dla mnie brzmi logicznie. Patrząc na to, co napisałem powyżej, nikomu nie opłacało by się produkować oleju "tylko do Fordów", jeżeli Ford produkowałby swój olej. Bo to olej Forda byłby lany w fabryce i w ASO.
Czyli spełniający specyfikację Forda olej musi być odbierany głównie przez Forda :fcp2
Tylko aż tylu producentów?
Myślałem, że jeden, dwóch ma umowę a nie tylu...

Malinabend
23-01-2008, 20:14
nie wiem jak w waszych fokach ale umnie ten fordoski olej to straszna smoła na bagnecie czarnidło do konserwacji drwna jak zalałem mobila to jakby mniej czarny i nawet troche przezroczysty był na bagnecie jak kiedys jezdiłem na lotosie to tez czysty w miare był az zal było wymieniac

Dinar
23-01-2008, 20:48
No właśnie z tym olejem Forda to jest tak ---jak z produkcją papierosów

najpierw robią Malboro a póżniej majster mówi zamiatać hale robimy Sporty.

tomiscorpio
23-01-2008, 21:00
No właśnie z tym olejem Forda to jest tak ---jak z produkcją papierosów

najpierw robią Malboro a póżniej majster mówi zamiatać hale robimy Sporty.

No albo robia sporty , potem wolaja sprzataczy i robia malboro do tego wielka kampania reklamowa i juz mamy produkt nr1.

99% tutaj uzytkownikow twierdzi ze lotos to najgorszy olej. Scorpio od 11 lat na nim jezdzi i wszystko jest ok.

Wiec nie widze sensu wlewac oleju 2 razy drozszego tylko po to zeby oplacac marketingowcow.

Malinabend
24-01-2008, 19:05
bla bla bla smarowanie rozbryzgowe we foce tak jak ze 2-3litry wiecej byscie wlali do silnika to mozliwe ale nie jak troszke powyzej g. stanu nie macie pojecia o czym piszecie nawet watpie czy zescie widzieli na oczy taki silnik rozebrany w co watpie bo brednie piszecie pisałem o przekladce w silniku foki co zapobiega smarowaniu rozbryzgowemu nawet mechanicy w co niektorych serwisach niewidieli od srodka bo tylko wymianki robia no ale wy niewiecie co to takiego i z czym sie to je :fcp15 i swoje pirdoly nadal piszecie