Zobacz pełną wersję : [MK4] - komunikat "wymiana oleju", przybywanie oleju


danielr
13-01-2008, 19:38
Piszę ten post, bo potrzebuje rady jak rozgrywać dalej zabawę z fordem.
Problem dotyczy mojego mkIV 2.0 tdci 140 koni z DPF.
Obecnie mam przejechane niecałe 7000 km i już po raz trzeci pojawia mi się komunikat "wymiana oleju".
Pierwszy raz komunikat pojawił się przy przebiegu 1800-1900km w czasie jazdy. Zwróciłem sie z tym do serwisu OMC w Warszawie.
Serwis wykasował mi komunikat o błędzie ale oleju nie wymieniono. Przy niecałych 4000km przebiegu komunikat wyskoczył drugi raz.
Tym razem skierowałem się do serwisu Nova Lublin (bo akurat tam kupiłem auto). Po dłuższej awanturze udało mi sie wymusić na nich wymianę gwarancyjną oleju i filtra. Wówczas tuż po wyjechaniu z serwisu sprawdziłem poziom oleju. Było ok 3/4 na bagnecie. Przypuszczam, że nalali oleju na full ale nie zakręcili silnikiem więc ok 1/4 oleju poszła w układ i w filtr stąd takie wskazanie (brawo serwis...). Wczoraj po raz kolejny wyświetliła mi się wymiana oleju. No i teraz ciekawostki:
Ciekawostka nr 1: tym razem komunikat pojawił się PRZED uruchomieniem silnika. W momencie gdy przekręcam kluczyk mam jeszcze stary nawyk z focusa i czekam aż nagrzeją się świece. Tak więc wsiadłem sobie rano do samochodu i jeszcze przed zakręceniem rozrusznika miałem ten komunikat przed oczami.
Ciekawostka nr 2: Zamiast uruchomić silnik sprawdziłem poziom oleju. Na bagnecie było ponad 2-3mm więcej niż max. Przybyło mi więc od ostatniej wymiany jakieś 25% oleju. A więc 1-1.3 litr na 2000km przybyło.
Z tego co czytam w Internecie wynika, że:
- najprawdopodobniej problem wynika z DPF, który pobiera zarówno olej jak i dodatkowy czynnik tzn. paliwo/jakaś chemia w zależności od wersji. Prawdopodobnie przez jakiś błąd olej zostaje przez to rozcieńczony.
- Volvo naprawia/wycofuje ponad 45 tys. aut przez DPF (te same silniki z PSA)
- To samo dzieje się w innych samochodach z DPF (mazda, audi, opel)
- U użytkowników S-MAXa pomogła aktualizacja oprogramowania.

Szukając ew. przyczyn mam pytanie do użytkowników tego samego silnika. Czy nie macie takich problemow ? Jaki macie styl jazdy ? Na jakich obrotach trzymacie silnik w czasie jazdy. Wreszcie jakie tankujecie paliwo ?
Czy ktoś słyszał o możliwości wyłączenia/wymontowania DPF ? Od odbioru auta (listopad 2007) jestem raz w miesiącu w serwisie z powodu wymiany oleju :) Nie chciałbym tak dalej.

szperaczz
13-01-2008, 19:47
najdziwniejsze jest to ze oleju przybywa
w starym samochodzie na 99% byla by to uszczelka pod glowica
a jak wygloda poziom plynu chlodniczego :fcp2

danielr
13-01-2008, 19:48
przybywa bo sie pewnie rozciencza z tym co jest pobierane przez DPF. A dlaczego wraca do ukladu smarowania tego nie wie nikt :(

szperaczz
13-01-2008, 19:57
przybywa bo sie pewnie rozciencza z tym co jest pobierane przez DPF. A dlaczego wraca do ukladu smarowania tego nie wie nikt :(

niema takiej mozliwosci DPF to filtr czasteczek stalych wiec co tam sie ma rozcieczac

danielr
13-01-2008, 20:00
no niestety musze cie rozczarowac ale ma sie tam co mieszac.

TiM
13-01-2008, 20:07
A jak pisałem że z tym silnikiem mogą być kłopoty i że Volvo robi nawrót to nikt nie wierzył!
Współczuję, nowe auto i takie przejścia!
Jeśli stało się to trzeci raz i usterka nie została naprawiona lub została naprawiona tylko częściowo to, zgodnie z polskim prawem, przysługuje Ci bezapelacyjna wymiana zakupionego towaru. Tego jestem pewien i polecam rozmowę (bezpłatną) z rzecznikiem praw konsumenta. To będzie długa i męcząca droga ale gra jest warta świeczki!
Pozdrawiam!

danielr
13-01-2008, 20:14
No to chyba muszę prawnika zaangażować.

TiM
13-01-2008, 20:18
Moim zdaniem warto. Nie po to kupujesz auto za grubą kasę (NOWE!) żeby od początku mieć z nim problemy.
Powodzenia!

P.S. gdzieś tu już był podobny problem i o ile pamiętam to wystarczyła zmiana softu więc... Jest nadzieja! :fcp4

danielr
13-01-2008, 20:20
ok. tylko to co mnie najbardziej zadziwia to ze inne marki maja to samo (?!?!) ogólnie DPF to zło ? Zdecydowanie ma to zwiazek ze stylem jazdy. Jak stoisz w korkach to nie kupuj DPF. Przyklad: http://www.volvoforums.org.uk/archive/i ... 28398.html (http://www.volvoforums.org.uk/archive/index.php/t-28398.html)

iraas
13-01-2008, 20:21
- najprawdopodobniej problem wynika z DPF, który pobiera zarówno olej jak i dodatkowy czynnik tzn. paliwo/jakaś chemia w zależności od wersji. Prawdopodobnie przez jakiś błąd olej zostaje przez to rozcieńczony.
- Volvo naprawia/wycofuje ponad 45 tys. aut przez DPF (te same silniki z PSA)
- To samo dzieje się w innych samochodach z DPF (mazda, audi, opel)

Dlatego nikt mnie nie namówi na silnik z filtrem cząstek stałych. Z tego wynikają same problemy, czego jesteś najlepszym przykładem.
Jestem ciekaw, czy ktoś Cię oświecił przed kupnem tego "francuskiego" padełka (chodzi o silnik), ze to się wiąże z wymianą co 60 tyś Filtra cząstek stałych, a to koszt ok. 2-3 tyś. zł.

Swego czasu jeździłem troszkę protoplastą tego silnika w peugeocie 406 (2.0 HDi) i strasznie się zraziłem do tej marki i silnika.
Jak czytam problemy o kole dwumasowym i wtrzyskiwaczach, to wypisz wymaluj jak bym jeździł swoją starą 406 2.0 HDi (te same problemy).

Dlatego wybrałem poczciwy silnik 1.8 TDCi bez filtra cząstek stałych (niższe koszty obsługi serwisowej, co w moim przypadku daje 2-3 tyś zł oszczędności rocznie), a mam ten sam moment obrotowy co Ty w swoim 2.0 TDCi (320 Nm i 340 Nm z overboostem) :568:
Pozdrawiam

danielr
13-01-2008, 20:28
co do wymiany co 60 tys. km nie masz do konca racji bo tu jest troche inny dpf.
Co do reszty - kupilem 140 koni z DPF dlatego, ze wczesniej jezdzilem focusem 1.8tdci. Co mnie skusilo ? Ano zasugerowalem sie konkurencja. honda ma 140-150 koni, vw ma 170, toyota 170. Pomyslalem sobie, ze jak kupie dzis 125 koni w aucie co wazy prawie 1600 kg to za 3-5 lat jak bede chcial to sprzedac to bedzie to smiesznie wygladac. Ponadto kultura pracy silnika z PSA (aluminium a nie zeliwo) jakos mnie przekonaly... Na koniec moment obrotowy - w tej chwili nie moge znalezc ale w tym slabszym tdci masz 320/340 "niutkow" przez krotka chwile a w 2.0 jest bardziej plaska charakterystyka. To tyle...

iraas
13-01-2008, 20:37
Pomyslalem sobie, ze jak kupie dzis 125 koni w aucie co wazy prawie 1600 kg to za 3-5 lat jak bede chcial to sprzedac to bedzie to smiesznie wygladac.

Danielr proponuję wrócić do dysputy co było lepszym wyborem za 3-4 lata jak je będziemy sprzedawać. Na dzień dzisiejszy Ty masz swoje racja, a ja swoje. Jeśli w ofercie są obecne 2 typy silników, tzn. że jest to czymś uzasadnione :fcp2 .
Ubolewam nad tym że po wydaniu calkiem niezłego szmalcu na cacuszko jakim jest MKIV, masz tyle problemów, które jestem więcej niż pewien, że wynikają z DPF. Ja brałem przy zakupie także pod uwagę rodzaje tras jakie pokonują, a czasami wogule nie wyjeżdzam z miasta i stoję w korkach, co się napewno wiąże z szybszym uruchamianiem (a tym samym zużyciem DPF) procedury wypalania sadzy. A jest to procedura dośc upierdliwa, aby była wykonana skutecznie i nie mieć problemu z tym ustrojstwem.

TiM
13-01-2008, 20:38
Muszę powiedzieć że kupiłem 1.8 z pewnymi obawami ale teraz...
Jedynym minusem 1.8 jest nieco głośniejsza praca silnika - to jest niepodważalne. W osiągach nie odczuwam różnicy wcale. Deisel jeździ momentem a w tych dwóch jest taki sam! Dodatkowo, po gwarancji mam zamiar wrzucić chip'a. Do tego mam 6 biegów i jeździ się naprawdę fajnie! Przy 170km/h mam koło 2700rpm i pali koło 6.5l!
Teraz cieszę się że nie wybrałem 2.0, którym wcześniej jeździłem. Pewien jestem natomiast że nie chciałbym do tego auta benzyny; pomimo że wcześniej miałem tylko auta z silnikami benzynowymi - to auto jest po prostu za duże i za ciężkie a ja niestety mam ciężką nogę i nie jestem szczęśliwym posiadaczem rafinerii :fcp3

danielr
13-01-2008, 20:39
Biorac pod uwage temat postu musze sie zgodzic :). Tak czy inaczej nie wnosza wiele odpowiedzi "mam 1.8" albo "trzeba bylo kupic benzyne". Potrzebuje konkretnych rzeczowych sugestii co z tym zrobic. Czy ktos widzial cos na temat upgrade softu w mkIV ? Kazde info mile widziane.

TiM
13-01-2008, 20:51
Biorac pod uwage temat postu musze sie zgodzic :). Tak czy inaczej nie wnosza wiele odpowiedzi "mam 1.8" albo "trzeba bylo kupic benzyne". Potrzebuje konkretnych rzeczowych sugestii co z tym zrobic. Czy ktos widzial cos na temat upgrade softu w mkIV ? Kazde info mile widziane.

Więc tak; ja na Twoim miejscu napisałbym dłuuugi polecony z opisem problemu, jak i dotychczasowych działań ASO do głównego importera. Równolegle udałbym się do ASO i zasugerował wgranie softu od nowa. Jeśli pomoże; okaże się że to całkowicie niemechaniczna usterka i tego mimo wszystko życzę. Jeśli nie pomoże to będziesz miał zaliczoną kolejną wizytę w ASO z tą samą usterką i wówczas już tylko prawnik pozostaje niestety. Najpierw zahacz o RPK bo to zawsze za darmo, on Cię nakieruje, poda Ci podstawę prawną itd... Jak będziesz miał szczęście (w nieszczęściu) to wymienią Ci auto na podstawie "wymiany uprzejmości" (tylko musisz się na bieżąco konsultować RPK żeby gafy jakiejś nie palnąć - oni też mają prawników :fcp2 ) Jak nie to prawnik płatny i w najgorszym razie sąd. Ja bym tak zrobił - to nie Dacia tylko auto za ponad 100 tyś!!!

P.S. Ewentualnych użytkowników Dacii przeglądających to forum, pragnę zapewnić że nie było moim celem obrażenie ich, im także nie życzę problemów z autami.

A tak jeszcze na pocieszenie; wydaje mi się że to kwestia softu; egzemplarz, który testowałem też miał ten komunikat więc może to powszechne.

Tatanowy
13-01-2008, 21:01
Kazde info mile widziane.
No cóż,pewną informacją być może będę się mógł podzielić jutro,bowiem jestem umówiony na pierwszą wizytę w ASO z tym samym co Twój problemem (przy przebiegu 1700km).Dobrze się jednak składa,że mamy to forum gdyż już wiem "co w trawie piszczy" i wiem jak jutro rozmawiać w ASO.

danielr
13-01-2008, 21:05
Tatanowy - wspolczucie. A jaki masz styl jezdzenia ? Raczej "kapelusz" czy ostro na obrotach ? Raczej korki czy trasa ?

Tatanowy
13-01-2008, 21:10
Jeżdżę raczej delikatnie 2000-2300obr/min (docieram auto) i dużo po Poznaniu (ale raczej nie w korkach - chociaż wiadomo-stania pod światłami się nie uniknie).W trasie jeszcze nie byłem (auto mam ok.1 miesiąca).

danielr
13-01-2008, 21:16
Identycznie jak ja. W sumie sam nie wiem czy sie z tego cieszyc czy martwic...

wesmond
13-01-2008, 21:19
Ja miałem komunikat po 9000 km i przez telefon pokierowano mnie jak wyłaczyć komunikat i poszło. teraz mam 15 500 km i bez przybywania oleju, który na własne życzenie wymieniłem przy 8000 km.
Z tego co wiem DPF w naszych mondkach dostaje czasem tylko paliwo(puszcza wtedy biały bączek) i nic więcej.
To nie są DPF-y z lat 2000-2006 tam był zbiorniczek z jakimś katalizatorem.
Zanim będziemy się kłocić proponuję wejść pod mondka i zobaczyć ten DPF a potem mówić że pije jakiś płyn.
Od 2006 w górę DPF-y są autonomiczne a dopalenie cząstek stałych następuje po podaniu ON.

Tatanowy
13-01-2008, 21:22
Myślę ,że jeśli jest to powtarzająca się usterka to jest to "szczęście w nieszczęściu" bo Ford będzie musiał szybko znaleźć rozwiązanie problemu nie pojedynczego ale wielu użytkowników (przynajmniej na to liczę :fcp6 ).Doczytałem odpowiedź kolegi Wesmonda i humor mi się poprawił :fcp5

danielr
13-01-2008, 21:39
procedura resetowania komunikatu o wymianie oleju jest prosta. Wystarczy wylaczyc silnik, dac kluczyk w pozycje I, nacisnac jednoczesnie gaz i hamulec na ok. 15 sekund. I po sprawie. Moim zdaniem jest to jednak usuniecie skutku a nie przyczyny. Komunikat wyswietla sie w momencie gdy licznik bledow przekroczy jakas wartosc, bo jakby mial wyswietlac sie po pierwszym bledzie tobysmy musieli mieszkac w serwisie. W momencie zresetowania bledu znowu zaczyna sie odliczanie bledow od zera. Przypuszczam, ze przy konkretnym stylu jazdy np. w moim przypadku ilosc bledow przekroczona zostaje po ok. 2000 km i historia sie powtarza. Bledy generowane sa najprawdopodobniej przez czujnik lepkosci oleju. Skoro sie olej rozciencza (w jakis magiczny sposob - ja to wiaze z DPF) to go przybywa no i lepkosc sie obniza. Stad pewnie komunikat. To, ze jest nas wielu to tez jest marne pocieszenie bo volvo tak jak pisalem wymienia 45 tys. szt. ! W Polsce nie sprzedano chyba nawet 200 szt. mkIV jeszcze. W Niemczech problem sie juz zdarzal: http://www.motor-talk.de/forum/1800-km- ... 0.html?%A0 (http://www.motor-talk.de/forum/1800-km-und-schon-oelwechsel-t1638070.html?%A0). Tatanowy czekam niecierpliwie co Ci serwis powie.
Ja tez postaram sie wbic jutro gdzies w Warszawie do ASO.

heko
14-01-2008, 13:32
Mam to samo. Olej wymieniłem po 3tys. km. przy stanie 12tys. pojawiła się inf. o wym. oleju. Teraz mam 15tys. i znowu. Serwis w Krakowie mówi żebym poczekał do 20 tys. km i dopiero przyjechał, i żebym się nie przejmował
Poziom oleju bez zmian.

heko
14-01-2008, 13:42
Właśnie rozmawiałem z serwisem i powiedzieli że od niedawna mają nowy soft. Po wgraniu usterka oleju już się nie pojawia.
Czynnika dodatkowego nie ma

azet
14-01-2008, 13:52
Właśnie rozmawiałem z serwisem i powiedzieli że od niedawna mają nowy soft. Po wgraniu usterka oleju już się nie pojawia.
Czynnika dodatkowego nie ma
matko :fcp15 , teraz samochód jak komputer,wgrywają XP, czy VISTĘ ? :fcp26

llechu
14-01-2008, 14:34
Ja mam tylko taką uwagę do autora wątku - 3/4 na bagnecie poziomu oleju to nie jest 3/4 zawartości miski olejowej. Nie masz co wyśmiewać i szydzić z serwisu ASO bo jest to NAJBARDZIEJ ODPOWIEDNI POZIOM OLEJU. Oznacza to, że poziom jest w 3/4 pomiędzy minimum a maximum, a nie pomiędzy zerem z maximum.
Ponadto podniesienie od takiego stanu do 2mm ponad maximum to moim zdaniem przybyło max pół litra, co oczywiście jest również niepokojące i trzeba się tym zająć, ale myślę, że nie ma co panikować. Można zażądać od ASO, żeby pobrali próbkę oleju i dali do analizy co tam w nim przybywa. Bo jeśli od tego dodatku właściwości smarne zanikają to może być bardzo słabo jak będziesz tak jeździł.

Ravic
14-01-2008, 17:15
"Szukając ew. przyczyn mam pytanie do użytkowników tego samego silnika. Czy nie macie takich problemów ? Jaki macie styl jazdy ? Na jakich obrotach trzymacie silnik w czasie jazdy. Wreszcie jakie tankujecie paliwo ?
Czy ktoś słyszał o możliwości wyłączenia/wymontowania DPF ? Od odbioru auta (listopad 2007) jestem raz w miesiącu w serwisie z powodu wymiany oleju :) Nie chciałbym tak dalej."

- nic a nic - mam już ponad 10tyś na liczniku i żadnych tego typu usterek
- styl raczej lekkosportowy ale uwzględniający charakterystykę diesla - nie kręcę go wyżej niż 3,5tyś bo nic poza decybelami się nie uzyska (jeżdżę pomiędzy 1,7-3,0tyś)
- paliwo BP Ultimate Diesel od pierwszego tankowania
- podobno DPF można wymontować ale wątpię czy to problem DPF-a.

danielr
14-01-2008, 20:26
Ja mam tylko taką uwagę do autora wątku - 3/4 na bagnecie poziomu oleju to nie jest 3/4 zawartości miski olejowej. Nie masz co wyśmiewać i szydzić z serwisu ASO bo jest to NAJBARDZIEJ ODPOWIEDNI POZIOM OLEJU. Oznacza to, że poziom jest w 3/4 pomiędzy minimum a maximum, a nie pomiędzy zerem z maximum.
Ponadto podniesienie od takiego stanu do 2mm ponad maximum to moim zdaniem przybyło max pół litra, co oczywiście jest również niepokojące i trzeba się tym zająć, ale myślę, że nie ma co panikować. Można zażądać od ASO, żeby pobrali próbkę oleju i dali do analizy co tam w nim przybywa. Bo jeśli od tego dodatku właściwości smarne zanikają to może być bardzo słabo jak będziesz tak jeździł.

Pewnie masz racje. Chodzilo mi tylko o to ze mechanik spuscil olej. Nalal nowy. Sprawdzil na bagnecie, ze jest max (bagnetowy max). Zakrecil silnikiem na moja prosbe. Sprawdzil na bagnecie i bylo 3/4. Potem mnie spytal czy dolac do maxa... Poprosilem, zeby zostawil jak jest (z powodu, ze byla zima - szybciej sie nagrzeje itp..) A teraz jest ponad max (bagnetowy). Dlatego zaczalem sie martwic bo nikt oleju w miedzyczasie nie dolewal. Jesli zabrzmialo jak szyderstwo to sorki.

danielr
14-01-2008, 20:34
Właśnie rozmawiałem z serwisem i powiedzieli że od niedawna mają nowy soft. Po wgraniu usterka oleju już się nie pojawia.
Czynnika dodatkowego nie ma
matko :fcp15 , teraz samochód jak komputer,wgrywają XP, czy VISTĘ ? :fcp26

wgrywaja. Tu jest ciekawy link jak sie bujali z S-Maxami (po niemiecku) http://www.motor-talk.de/forum/-wichtig ... tml?page=1 (http://www.motor-talk.de/forum/-wichtiges-software-update-fuer-diesel-pkw-s-mit-dpf-t1157318.html?page=1)
Co ciekawe napisane jest tam, ze kolejne "poprawki" znacznie wplywaly na predkosc maksymalna. Faktem jednak jest, ze smaxy z tamtego okresu mialy inny DPF niz mondeo mkIV z drugiej polowy 2007.

Heko czy moglbys powiedziec, w ktorym serwisie maja nowy soft ?
Z gory dzieki !

Tatanowy
14-01-2008, 20:49
Moja wizyta w ASO w związku z komunikatem "wymień olej" skończyła się konsultacjami z centralą we Warszawie ,wysłaniem tam logów z mojego komputera i wymianą oleju i filtra.Dowiedziałem się też,że nie jest to zjawisko masowe ale inżynierowie Forda trzymają rękę na pulsie w tej sprawie i gdyby się nasiliło to niewykluczona byłaby jakaś akcja nawrotowa.Tak więc oprócz słów otuchy dostałem w okresie docierania auta nowy olej i filtr.
Dobre i to ...

danielr
14-01-2008, 20:55
Tatanowy no wlasnie czekalem niecierpliwie az cos napiszesz. Ja dopiero w srode rano wbijam sie do serwisu ale bardzo zainteresowany jestem upgradem softu, o czym pisze kolega wczesniej. Dodam, ze dzisiaj rano na etapie umawiania sie do serwisu przez telefon dostalem dobrze znana instrukcje pt. "obwatelu sam skasuj sobie komunikat o bledzie". Ciekawe czy gdzies w Warszawie juz maja nowy soft ?

Tatanowy
14-01-2008, 21:43
Tatanowy no wlasnie czekalem niecierpliwie az cos napiszesz.
Odnoszę wrażenie , że dla serwisów jest to sprawa zupełnie nowa i stąd nie bardzo wiedzą co mają robić.Stąd porady jak wykasować samemu błąd , konsultacje z centralą czy też plotki o cudownym nowym sofcie .Myślę,że zbierają szybko dane by wysnuć jakieś wnoski co do sposobu postępowania z taką usterką a przede wszystkim określeniem skąd się ona bierze.
No cóż mamy fajne autka ale jednocześnie jesteśmy chyba trochę królikami doświadczalnymi :fcp5

danielr
14-01-2008, 22:21
Generalnie jest jakis postep. Jak pytalem za pierwszym razem o ten problem (kiedy mi komunikat wyskoczyl przy 1900km) to na tym forum nie znano jeszcze problemu. Wowczas w Niemczech serwisy wlasnie tak postepowaly - probka oleju, odczyt z kompa i wymiana klientowi oleju i filtra. Smutne jest jednak, ze serwis niemiecki dzialal w taki sposob juz pol roku temu a serwis w Polsce do dzis poleca resetowanie bledu i mowi "jezdzic dalej". No moze przesadzam bo Tobie wymienili olej i jak rozumiem nie zaplaciles za to. Ja miesiac temu musialem stoczyc ostra wojne w serwisie, zeby nie placic za olej i filtr. Co ciekawe dostawalem zapewnienia, ze mozna jezdzic po wykasowaniu komunikatu ale nikt nie chcial tego wpisac w ksiazke serwisowa... A juz mistrzem swiata byl koles z OMC w Warszawie. Cytuje: "za nowa ta ksiażka serwisowa, żeby po niej mazać" (llechu - tym razem to juz naprawde szydera jest z serwisu :) ).

off topic: jak sie zapatrujecie na zalecenie z instrukcji mowiace o oczyszczaniu DPF ? Nie zacytuje dokladnie ale zalecane jest przejechanie 20km na mozliwie najnizszym biegu z predkoscia 80km/h. Operacje nalezy powtarzac co 500-800 km. W tym silniku na trojce 80km/h to jest ok. 3000 rpm. Na upartego mozna nawet pilowac na dwojce ale 20km w taki sposob to bylby chyba rekord swiata... Poza tym niektorzy uzytkownicy jezdzac codziennie do pracy nie maja nawet 20km odleglosci. Czy to znaczy, ze maja smigac na specjalna przejazdzke co 500-800km (czyli de facto co 1 tankowanie) gdzies na trase gdzie beda czyscic DPFy :-) ? Jezeli mialbym tak robic co kazde tankowanie to moje srednie spalanie mocno podskoczy. Sprawdzilem dzisiaj - jadac w taki sposob bez wiekszego wysilku wychodzi 8.3 l / 100km. Jaki jest wiec sens calego tego DPFu i gdzie jest w tej sytuacji legendarna oszczednosc diesla ? Paranoja jakas... A moze to jest fura stworzona i zaprogramowania na autostrade - 6 bieg, 180km/h , 3000 rpm i wszystko bedzie OK ?
To wszystko powoduje, ze jednak mam nadzieje, ze nowy software tego silnika bedzie przyjmowal do wiadomosci, ze mkIV jezdzi sie po miescie i w korkach...

TiM
14-01-2008, 22:55
No, niestety. Z tego co wiem to DPF jest tylko po to aby sprostać normom emisji badziewia do atmosfery... Ja rozumiem że to ważna sprawa ale, nie oszukujmy się, nikt nie jest skłonny wymieniać oleju co miesiąc żeby tylko mieścić się w normach. A jeśli ten szmelc jest tak awaryjny to... są inne rozwiązania i może warto najpierw coś dopracować a potem wciskać to klientom. Mam jednak nadzieję że ten problem zostanie szybko i SKUTECZNIE rozwiązany.
Natomiast takie zalecenie jest niezbitym dowodem na to że DPF jest kompletnie niedopracowany i nie powinien być seryjnie montowany! Można jechać 80km/h na jedynce nawet, i mieć czyściutki filtr ale co z tego jeśli silnik po kilku takich próbach będzie na wykończeniu?!? Paranoja jakaś!

Tatanowy
14-01-2008, 23:03
Zalecenia z instrukcji co do sposobu oczyszczania DPF o których Kolega pisze wyżej mam w ... głębokim poważaniu bo uważam je za absurdalne :fcp19

llechu
15-01-2008, 08:41
A juz mistrzem swiata byl koles z OMC w Warszawie. Cytuje: "za nowa ta ksiażka serwisowa, żeby po niej mazać" (llechu - tym razem to juz naprawde szydera jest z serwisu :) ).

Całkiem zresztą zasłużona w tym przypadku. :fcp23

heko
15-01-2008, 11:13
Heko czy moglbys powiedziec, w ktorym serwisie maja nowy soft ?
Z gory dzieki
Euro Car na Powstańców Sląskich

danielr
15-01-2008, 12:58
Wlasnie rozmawialem z Euro Car'em. Faktycznie maja nowy soft i czlowiek przez telefon zaklinal sie, ze od upgrade'u tego softu w samochodach zaden nie wrocil jeszcze z komuniatem "wymien olej". Jest to oficjalny software otrzymany od ford'a i cytuje "WSZYSTKIE serwisy powinny go już miec, a reszta zalezy od dobrych checi serwisu". Facet nie chcial/nie mogl podac wersji softu ani kiedy go otrzymali (informacja zastrzeona niestety).
Tak czy inaczej dzieki Heko za info !

danielr
16-01-2008, 10:17
W OMC wymienili mi olej :) mam 7000 km przejechane i najlepiej nasmarowana fure w miescie. Zobaczymy co za kolejne 2000 km.
Przy okazji dzisiaj wpadl mi w rece jakis biezacy nr Auto Świata i jest tam niezly artykuł o DPFach ogolnie. Polecam.

PAFFCIO
16-01-2008, 11:22
Witam.
Podzielę się swoimi uwagami nt "wymiany oleju".
Ponieważ z założenia, po 2000 km wymieniam olej (oczywiście w nowym aucie a nie cyklicznie ;-p) mi również w okolicach 12 tys. wyskoczył te komunikat. Sądziłem, że z bliżej nie sprecyzowanych powodów, komputerek mnie informuje o zbliżającej się (po 10 tys km) wymianie co uznałem za błąd bo wymiana jest po 20. Jednakże po weryfikacji z serwisem ("WIKAR" w N.Sączu) uzyskałem następujące informacje. Podczas mojej nieplanowej wymianie oleju nie został zresetowany czujnik (co jest prawdą bo nie miałem o nim bladego pojęcia) i dlatego zakłócony został jakiś przebieg informacji... żadnego odniesienia do filtra w nim nie było. Po przeczytaniu na tym forum jak to skasować, info znikło.
Możliwe, że w moim przypadku ma znaczenie jak i ile jeżdżę. Generalnie nie boję się i wręcz lubię wkręcać mondka na obroty, a on to całkiem sympatycznie znosi i granica "czerwonego pola" jakoś mnie nie przeraża. Ponieważ średnio 1-2 razy w miesiącu jadę z Wawki do Szczecina, więc zawsze na jednym z odcinków, trzymam przez parenaście km silnik na wyższych obrotach z myślą o filtrze.
Przejechałem jak dotąd 17 tys. i nie zauważyłem żadnych magicznych ruchów w poziomie oleju (ani in plus, ani in minus).
Może więc warto jednak od czasu do czasu, po prostu powkręcać silnik na wyższe obroty.
Pozdrawiam

danielr
16-01-2008, 11:50
Komunikat o wymianie oleju wyskakuje glownie wtedy gdy czujnik lepkosci oleju wskaze nieprawidlowe parametry. Pewnosci nie mam ale obstawiam z duzym prawdopodobienstwem, ze w oprogramowaniu silnika zliczane sa takie wskazania i dopiero po osiagnieciu pewnej ilosci "bledow" dopiero wyskakuje komunikat. Dzieki temu mozna wysterowac wrazliwosc silnika na wskazania czujnika. Resetujac komunikat zapewne resetujesz tez liczbe odczytanych bledow i dlatego jest spokoj przez jakis czas. Na pewno styl jazdy i to, ze co jakis czas przegnonisz na wyzszych obrotach ma wplyw na to, ze komunikat pojawil sie u Ciebie tak pozno tzn. po 10 tys. km od wymiany oleju lub po 12 tys. od wyresetowania licznika bledow. Mnie czesta jazda w korkach i raczej nie wkrecanie powyzej 3000 rpm, bo w dotychczas ujezdzanych dieslach mijalo sie to dla mnie z celem, wystarcza na ok. 2000-3000 km jazdy bez komunikatu. Zdaje sobie sprawe, ze ciezko jest stworzyc takie sterowanie silnikiem, ktore uspokoi ekologow, da dobre osiagi na trasie/autostradzie i jednoczesnie bedzie ok. w miescie i to jeszcze w roznych warunkach atmosferycznych. Na pewno komunikat "wymiana oleju" ma sie nijak do przebiegu i nie jest to popularna "inspekcja" przypominajaca o koniecznosci odwiedzenia serwisu.

PAFFCIO
16-01-2008, 12:26
Człowiek się całe życie uczy ;-)
Dzięki za wtajemniczenie i informacje... swoją drogą kompek mógłby jednakowoż przypominać o zbliżającej się wymianie, przeglądzie...no o tym ostatnim to chyba jednak przypomni, nieprawdaż?
Pozdrawiam

iraas
16-01-2008, 19:47
[quote="danielr"]co do wymiany co 60 tys. km nie masz do konca racji bo tu jest troche inny dpf.

powiem tyle A NIE MÓWIŁEM. Proponuję lekturę Auto Świat numer 3/2008 (wprawdzie skromną), ale samo za siebie mówi czym jest Filtr cząstek stałych.
Niestaty koledzy ale jesteście królikami doświadczalnymi, jeśli chodzi o to rozwiązanie. Dlatego dopuki na rynku są diesle bez DPF, to zawsze wybiorę tego bez, nawet jeśli będzie to okupione niższą mocą :fcp26 .

danielr
16-01-2008, 20:09
co do wymiany co 60 tys. km nie masz do konca racji bo tu jest troche inny dpf.

powiem tyle A NIE MÓWIŁEM. Proponuję lekturę Auto Świat numer 3/2008 (wprawdzie skromną), ale samo za siebie mówi czym jest Filtr cząstek stałych.
Niestaty koledzy ale jesteście królikami doświadczalnymi, jeśli chodzi o to rozwiązanie. Dlatego dopuki na rynku są diesle bez DPF, to zawsze wybiorę tego bez, nawet jeśli będzie to okupione niższą mocą :fcp26 .

Odnosze niemile wrazenie, ze napisales to z satysfakcja. Szczerze mowiac wiele nowego nie wniosles do tego tematu. Ale przynajmniej zaistniales na forum, co jak widac niektorym jest potrzebne do zycia jak powietrze. Gratulacje.

Co do samego artykulu to wynika z niego kilka spraw, ktore napisze tu (przypuszczam, ze komus sie to przyda):
- nie powinno sie chip-tuningowac diesla z DPF bo mozna wykonczyc filtr nadmiarem wylatujacej sadzy
- filtr mozna wykonczyc w momencie gdy silnik nie jest w pelni sprawny (np. bierze olej)
- filtr mozna wykonczyc kombinujac z olejami niezgodnymi z normami dla DPF
Artykul przedstawia ogolnie problemy z DPF na rowni stawiajac uzytkownikow roznych marek. Niestety nie wynika z niego to co jest najistotniejsze chwilowo dla mnie - do czego potrzebny jest olej z ukladu smarowania w DPF ? ? ?

iraas
16-01-2008, 20:45
co do wymiany co 60 tys. km nie masz do konca racji bo tu jest troche inny dpf.



Odnosze niemile wrazenie, ze napisales to z satysfakcja.

Myślę że tak, masz rację. napisałem to z satysfakcją, szczególnie dla mojego portfela, bo w tym roku kupiliśmy z żona 2 nowe Diesle i zawsze miałem dylemat - ekologicznie z DPF, czy ekonomicznie i bez DPF. wybraliśmy 2x drugi wariant. Taki ze mnie ekolog jak z koziej d... trąbka :fcp23

Niestety nie wynika z niego to co jest najistotniejsze chwilowo dla mnie - do czego potrzebny jest olej z ukladu smarowania w DPF ? ? ?

Raczej chodzi o jakość oleju w chwili ewentualnego przedostania się go filtra, a raczej spalania, tak aby ewentualna ilość sadzy powstała w wyniku spalania oleju była jak najniższa aby nie zatkać filtra tzw. oleje nisko popiołowe (Low Ash Oil).

Jak widać przy DPF zawsze jakość ma znaczenie, a na razie mam wrażenie że producenci silników z DPF mają nadzieję, że jakoś to będzie. I stąd problemy.

danielr
24-01-2008, 19:40
Bede ciagnal ten watek z uporem maniaka :-)

Dzisiaj przy przebiegu 7550 wyskoczyl mi komunikat "wymiana oleju". Ostatnia wymiana gwarancyjna oleju miala miejsce nie dalej niz 2 tygodnie temu przy przebiegu ok. 6800 km.

Tym razem zastosowalem sie do wszystkich zalecen instrukcji i jak idiota piłowałem przez 20 km z predkoscia 80km /h, zeby wykluczyc ew. niewlasciwa eksploatacje DPF. W moim przypadku jest to 4 raz kiedy wyskakuje mi ten komunikat.
Od razu mowie, ze nie jestem zakamuflowanym kolega gerconse bo po prostu uwielbiam ten samochod ale jednak fakt, ze zaczynam mu czesciej wymieniac olej niz go tankuje troche mnie zaczyna draznic...

PAFFCIO
24-01-2008, 19:50
Bede ciagnal ten watek z uporem maniaka :-)

Dzisiaj przy przebiegu 7550 wyskoczyl mi komunikat "wymiana oleju". Ostatnia wymiana gwarancyjna oleju miala miejsce nie dalej niz 2 tygodnie temu przy przebiegu ok. 6800 km.

Tym razem zastosowalem sie do wszystkich zalecen instrukcji i jak idiota piłowałem przez 20 km z predkoscia 80km /h, zeby wykluczyc ew. niewlasciwa eksploatacje DPF. W moim przypadku jest to 4 raz kiedy wyskakuje mi ten komunikat.
Od razu mowie, ze nie jestem zakamuflowanym kolega gerconse bo po prostu uwielbiam ten samochod ale jednak fakt, ze zaczynam mu czesciej wymieniac olej niz go tankuje troche mnie zaczyna draznic...

Czy to oznacza, że na przestrzeni 7,5 tys km, kilka (2?, 3?) razy wymieniałeś olej a komunikat się pojawia?
Rozumiem, że kasowanie komunikatu poprzez "gaz i hamulec" nic nie daje, i nie tankujesz ropy z rzepaku?
A na jakim oleju jeździsz? Ja mam Mobil1 do turbo diesla 0W i nic mi się nie dzieje takiego.
A czy nadal masz ubytki/dodatki w poziomie oleju?

Z moich pytań do ASO o ten komunikat wynikało, że:
1.Pojawia się jeżeli podczas wymiany nie zostanie zresetowany czujnik serwisowy
2.Jeżeli olej nie spełnia norm jakościowych/lepkościowych
3.Jeżeli do oleju dostaną się substancje zmieniające lepkość oleju.
Generalnie o wszystkich tych opcjach wiesz i zakładam, że wszystkie warunki są spełnione.
Może więc rozwiązaniem jest diagnostyka w serwisie samego czujnika, który wzbudza ten komunikat?

A co Ci w ASO powiedzieli?
Pozdrawiam

danielr
24-01-2008, 20:22
Czy to oznacza, że na przestrzeni 7,5 tys km, kilka (2?, 3?) razy wymieniałeś olej a komunikat się pojawia?
Rozumiem, że kasowanie komunikatu poprzez "gaz i hamulec" nic nie daje, i nie tankujesz ropy z rzepaku?
A na jakim oleju jeździsz? Ja mam Mobil1 do turbo diesla 0W i nic mi się nie dzieje takiego.
A czy nadal masz ubytki/dodatki w poziomie oleju?


NIe kasowalem komunikatu przez "gaz i hamulec" celowo zeby miec dokumentacje w ksiazce serwisowej.
Raz komunikat zostal wykasowany przez serwis przy 1800-1900 km.
Ropa jaka tankuje to zawsze BP ultimate lub shell v-power. Tankuje zawsze na tych samych sprawdzonyh stacjach. Tankowalem wczesniej na nich przez 3 lata focusa i bylo naprawde ok.
Dokladnie jest tak jak mowisz - tzn. byly juz 2 wymiany, przy czym ostatnia ok. 800km temu.
komunikat pojawil mi sie dzisiaj wiec wstawilem auto do garazu i grzecznie sprawdze olej na zimnym rano.
Olej leje zawsze taki jaki mi wleje serwis wiec nie wiem co to jest tak naprawde ale zawsze pytam i mowia, ze ten co trzeba.
Za kazdym razem po wymianie oleju jeszcze na parkingu pod serwisem sprawdzam bagnet i faktycznie widze ze jest nowy olej.
Ubytkow nie mialem, poprzednim razem mialem dodatek oleju.
Ad. 1 Nie wiem czy jest resetowany czujnik serwisowy. Zakladam, ze jak oddaje auto do ASO i wymiana oleju jest wpisywana w system fordowski to raczej go resetuja. Ale pewnosci oczywiscie nie mam.
Ad. 2 Zakladam ze jak oddaje auto do ASO to mi leja olej ten co trzeba a nie sypia tam piachu z buta. Ale pewnosci nie mam.
Ad. 3 Skad sie moga dostac do oleju substancje zmieniajace lepkosc ? Ano z DPF... temat rzeka.
Przekonuje mnie pomysl na diagnstyke czujnika. Sproboje to zrobic w najblizszych dniach.

"A co Ci w ASO powiedzieli?"
To jest najlepsze pytanie :) . Jak napisze co mi w tym ASO mowia to przestaniecie tam jezdzic. Juz na etapie proby umowienia sie na wymiane oleju slysze w sluchawce "niech pan sobie wcisnie 2 pedaly i komunikat zgasnie". Dopiero jak mowie ze mam jakis powazniejszy probelm bo temat sie powtarza zbyt czesto to dowiaduje sie o roznych teoriach.
Teoria nr 1: "jezdzi pan na zbyt nikich obrotach" (bzdura jezdze 2000-2800 obrotow zwykle)
Teoria nr 2: "maszyna u nas ma zawsze najnowszy soft dla mkIV i jak trzeba to sama wgrywa" (bzdura bo w trybie serwisowym widze jaki mam soft i ciagle ten sam).
Teoria nr 3: "jezdzi pan niezgodnie z instrukcja" (bzdura bo przegonilem auto zgodnie z instrukcja i komunikat wyskoczyl wyjatkowo szybko)
Teoria nr 4: "jezdzi pan na zlym oleju" (brawo ASO :) )


Zeby bylo smieszniej - moja przygoda z samochodami to praktycznie tylko fordy i tylko diesle wiec wiem jak tym jezdzic, jak serwisowac itd. Mialem escorta ktory dojezdzil spokojnie 250 tys. km, potem focusa tdci '03, ktory bez najmniejszego problemu przejzdzil 200 tys km. a teraz mam mondeo mkIV... Jest to moj pierwszy samochod, z ktorym sie bujam do ASO, bo jest w leasingu i na gwarancji (rozszerzona o 3 lata i 150 tys. km) . Moze powinienem zaczac sobie samodzielnie sobie zmieniac olej, filtry, zatkac EGR a mozee i rozwiercic katalizator i i dzieki temu moze w koncu dojezdze rozsadny przebieg tym samochodem. Bo jak patrze na dzialania ASO to doczekam sie za chwile nowego modelu w wyniku wygranej rozprawy sadowej... ehhh..

PAFFCIO
24-01-2008, 20:43
no to rzeczywiście masz pod górkę :fcp5
ja nie ufając zbytnio ASO zmieniłem sobie sam olej na Mobila i przy najbliższym przeglądzie również każę wlać co przyniosę. Fakt, że nie wiedząc o tym nie skasowałem czujnika i po ok. 8 tys km pojawił mi się ten komunikat. Pojeździłem z nim ok.2 tys km, dowiedziałem się tego co ww i skasowałem komunikat pedałami.
U Ciebie wygląda to jednak na jakiś permanentny problem z czujnikiem lub olejem.
To dla mnie nowum, ale skoro filtr DPF jest w układzie wydechowym to skąd olej z filtra? To sprawdzona informacja?, że filtr jest połączony z instalacją olejową silnika? Od strony techniczno-mechanicznej brzmi to dla mnie jak jakieś kuriozum, bo wystarczy, że strzeli ten przewód a z racji jego położenia i ciśnienia w układzie silnik momentalnie zostaje bez oleju...nic nie mogę o tym znaleźć w necie.

PAFFCIO
24-01-2008, 20:54
[attachment=0:3cjquna4]GPF (Small).jpg[/attachment:3cjquna4]
to jest filtr DPF Boscha, nie widzę w tym rozwiązaniu "połączenia" z systemem olejowym...
regeneracja powstaje w wyniku modyfikacji procesu spalania i dostarczenia dodatkowych porcji paliwa nie oleju...
szukam dalej

iraas
24-01-2008, 21:02
Panowie już gdzieś tam wyżej o tym pisałem. jeśli chodzi o olej do silników z DPF, to olej stosowany musi być tzn. "Low Ash Oil" czyli chodzi o to aby w sytuacji przedostawania się oleju do układu wydechowego nie dochodziło do zatkania filtra. Czyli olej musi być taki aby dawał jak naj mniej popiołów. Bo innego uzasadnienie co do jakości oleju to ja nie widzę. tym bardziej wynika to z tego schematu.

Co do problemów z wymianą oleju. jeśli ASO twierdzi że jeździcie na złym oleju, to czy oni sami wiedzą jakiej jakości olej mają wlewać?

danielr
24-01-2008, 21:04
iraas gdybym mial 5 letnie auto tobym sam kombinowal z olejem. Ale ja mam olej taki jaki mi wlalo ASO ! Aso leje 5w30 z tego co pamietam (mam wpisane w ksiazke serwisowa wiec sprawdze jutro bo woze ja w samochodzie :) )

PAFFCIO
24-01-2008, 21:14
nie, nie Panowie, wkradło się nieporozumienie.
Z tego co czytam tu na forum i z tego co odnajduję w necie widzę:
1. na forum: kontrolka się zapala, bo olej traci parametry. Olej traci parametry bo w jakiś sposób dostaje się/ wraca do niego olej z filtra DPF
2. w necie: nie znalazłem informacji by było jakiekolwiek połączenie między filtrem a systemem olejowym.
Filtr DPF nie ma więc najmniejszego wpływu na olej i co za tym idzie komunikat o jego wymianie (tak mi się na razie wydaje z tego co czytam w necie). Natomiast to jaki jest olej ma znaczenie dla filtra DPF w sytuacji gdyby silnik spalał go, co przy nowym aucie jest wysoce nieprawdopodobne.

Czy moje wnioski są słuszne?

danielr
24-01-2008, 21:20
zobacz to:
http://www.motor-talk.de/forum/1800-km- ... tml?page=1 (http://www.motor-talk.de/forum/1800-km-und-schon-oelwechsel-t1638070.html?page=1)
oraz to:
http://www.motor-talk.de/forum/-wichtig ... 57318.html (http://www.motor-talk.de/forum/-wichtiges-software-update-fuer-diesel-pkw-s-mit-dpf-t1157318.html)

w razie czego moge pomoc przetlumaczyc.

Ja tez nie rozumiem jak ale jednak olej ma kontakt z DPF i z paliwem. W dodatku update softu rozwiazuje czesciowo ten problem.

PAFFCIO
24-01-2008, 21:26
:546: to po niemiecku jest :fcp5
to nie mój język a tłumaczyć wszystko bez sensu...
poszukam na anglojęzycznych...

danielr
24-01-2008, 21:29
jeden temat mowi o tym ze ktos ma mkIv mondeo ma ten sam problem co ja. odpowiedz forda w niemczech byla taka ze slabo koles jezdzil. za male obroty itd wiec nie mogl oczyscic dpf.

drugi temat dotyczy s-maxa 2.0 140 koniec diesel z dpf. ludziom przybywalo oleju ale upgrade softu rozwiazal ten problem.

tymczasem nasze rodzime serwisy mowia "pan sobie nacisnie 2 pedaly i wykasuje komunikat o bledzie".

nie wydaje sie wam ze to paranoja ?

PAFFCIO
24-01-2008, 21:32
a skąd jesteś? Wnioskuję, że po niemiecku szprechasz, to może przejedź się za granicę i do niemieckiego ASO wjedź, jak masz auto w leasingu to masz pewnie pełny pakiet asistance...

danielr
24-01-2008, 21:33
no niestety mieszkam w warszawie :)
a sprecham slabo ale na tyle dobrze zeby rozumiec co pisza ludzie.
ale w sumie dobry pomysl mi podsunales. szczegolnie ze bede w niemczcech juz w niedziele/poniedzialek. Moze faktycznie podjade.
Rzeczwiscie auto jest w leaingu i mam full assistance. Jedyny problem to notoryczny brak czasu na uzeranie sie z samochodem :(

PAFFCIO
24-01-2008, 21:40
jeżeli będziesz to ja bym się nie zastanawiał. Pierwszy po drodze i zobaczymy co Ci niemniaszki powiedzą. A zgodnie z papierami nie ma znaczenia gdzie na gwarancji do ASO podjedziesz.

danielr
24-01-2008, 22:39
na tyle mnie to zaintrygowalo ze az przytargalem z garazu instrukcje do mondeo. pisza tu ze olej do mkIV ma byc "olej silnikowy ford lub motorcraft formula E sae 5w-30" zgodny ze specyfikacja SAE-M2C913-B.
Paffcio czemu lejesz 0w ? Co to daje ?

PAFFCIO
25-01-2008, 08:08
na tyle mnie to zaintrygowalo ze az przytargalem z garazu instrukcje do mondeo. pisza tu ze olej do mkIV ma byc "olej silnikowy ford lub motorcraft formula E sae 5w-30" zgodny ze specyfikacja SAE-M2C913-B.
Paffcio czemu lejesz 0w ? Co to daje ?

Pomny zeszłorocznej zimy stwierdziłem, że olej o niższym wskaźniku tężenia będzie lepszy.
Oleje grupy 0W40 zachowują lepsze parametry smarne przy niskich temperaturach. Mobil1, którego używam spełnia wymagania norm, na które się Ford powołuje więc zmiana oleju nie jest w żaden sposób złamaniem warunków gwarancji. Z resztą jakieś 5-7 lat temu w ASO Forda lano właśnie Mobila.
A poza tym, widziałem jak w ASO leją olej z beczki, do której każdy ma dostęp (i np, Pan Heniu wyleje sobie bańkę Motorcrafta a uzupełni lotosem).
Jeżeli miałbym zmienić olej na inny niż Mobil1 to jedynie Castrol Magnatec.

danielr
25-01-2008, 08:46
Dzis smigam do serwisu tym razem autoplaza na wymiane oleju :) .
Maja nowy soft, ktory podobno rozwiazuje problem z dpf (mieli juz kilka takich przypadkow).
Podobno w nowym sofcie jest tez wyswietlane chwilowe spalanie (czlowiek nie byl pewien ale dam znak jak jest po aktualizacji dzisiaj).

PAFFCIO
25-01-2008, 10:23
danielr
daj znać jak w Autoplazie z tym softem. Mam na dniach przegląd na 20 tys i muszę gdzieś podjechać.
A z mojego rekonesansu właśnie u nich jest najdrożej ;-(
Ciekawe, że przy 20 tys można zrobić przegląd uproszczony (20 punktów) lub pogłębiony (40 punktów)
Pewnie zrobię poszerzony z wymianą filtrów powietrznych..ktoś jakieś ma sugestie w tym względzie?

Pozdrawiam

danielr
25-01-2008, 10:38
majac juz spore (i to raczej negatywne) doswiadczenie z ASO na Twoim miejscu zrobilbym tylko podstawowy przeglad. Niezbedne minimum.
Filtr powietrza mozesz spokojnie sam wymienic. W focusie zajmowalo to ok. 5 minut. Nie sadze, zeby tu bylo to jakies
megaskomplikowane wywanie. A przynajmniej bedziesz mial pewnosc, ze sam porzadnie poprzykrecales srubki i nie kosztowala ta czynnosc 150 pln za godzine.

PAFFCIO
25-01-2008, 10:44
niby tak, ale te filtry to najmniejszy pikuś. Jak widziałem listę punktów kontrolnych do sprawdzenia w przeglądzie rozszerzonym...to nie bardzo rozumiem ideę przeglądu uproszczonego...
Ale koniecznie powiedz co z tym softem.
Pozdrawiam

TiM
25-01-2008, 10:59
Podłączam się pod prośbę. Daj znać jak z tym softem, proszę. :fcp1

danielr
25-01-2008, 18:42
Softu nie mieli ale jak mi powiedziano wiedza o tym, ze bedzie nowy z funkcja wyswietlania chwilowego spalania i "na pewno bedzie i do pana zadzwonimy" :) Nie powiedzieli kiedy bedzie bo nie wiedza.

Co do mojego oleju i nieszczesnego DPF to:
1. Komputer diagnostyczny nie wykazuje ŻADNYCH błedów. Kierownik serwisu zrobil zdjecie komunikatu na wyswietlaczu i wyslal to do Ford Polska.
2. Nie ma procedury w Polsce na tak czeste pojawianie sie tego komunikatu.
3. Ford Polska musi sie skontaktowac z Niemcami i dopiero wtedy bedzie info co dalej
4. Nie ma dostepnej nowszej wersji oprogramowania dla mojej wersji samochodu
5. Elektryk/elektronik nie wie, ze mozna a tym bardziej nie wie jak odczytac z tego samochodu ile dodatkowego plynu (palio lub czynnik) zostalo pobrane do DPF zeby zmodyfikowac proces spalania (a da sie bo wiem ze Niemcy sprawdzaja).
6. Odpalili monitoring wszystkich czujnikow, ktore moga miec zwiazek z DPF , spalaniem i olejem nagrali sesje i wyslali do centrali Ford
Polska.
7. Stwierdzono ze oleju przybylo (na bagnecie ponad max kolejny raz).
8. Wymieniono mi olej i filtr... (3 raz) i wykasowano komunikat o wymianie.

Podsumowujac serwis nie wie jak ma postepowac, nie ma elementarnej dokumentacji do narzedzi, ktorymi sie posluguje. Serwis wierzy w to co "powie" komputer :) Jedyny plus sytuacji to, ze udalo mi sie wzbudzic zainteresowanie problemem w tym serwisie i ludzie sie naprawde zaangazowali w wyprodukowanie porzadnej dokumentacji serwisowej i wyslanie tego do centrali. No i mam nowy olej.. ciekawe na jak dlugo.

heko
25-01-2008, 19:03
Softu nie mieli ale jak mi powiedziano wiedza o tym, ze bedzie nowy z funkcja wyswietlania chwilowego spalania i "na pewno bedzie i do pana zadzwonimy" :) Nie powiedzieli kiedy bedzie bo nie wiedza.

Co do mojego oleju i nieszczesnego DPF to:
1. Komputer diagnostyczny nie wykazuje ŻADNYCH błedów. Kierownik serwisu zrobil zdjecie komunikatu na wyswietlaczu i wyslal to do Ford Polska.
2. Nie ma procedury w Polsce na tak czeste pojawianie sie tego komunikatu.
3. Ford Polska musi sie skontaktowac z Niemcami i dopiero wtedy bedzie info co dalej
4. Nie ma dostepnej nowszej wersji oprogramowania dla mojej wersji samochodu
5. Elektryk/elektronik nie wie, ze mozna a tym bardziej nie wie jak odczytac z tego samochodu ile dodatkowego plynu (palio lub czynnik) zostalo pobrane do DPF zeby zmodyfikowac proces spalania (a da sie bo wiem ze Niemcy sprawdzaja).
6. Odpalili monitoring wszystkich czujnikow, ktore moga miec zwiazek z DPF , spalaniem i olejem nagrali sesje i wyslali do centrali Ford
Polska.
7. Stwierdzono ze oleju przybylo (na bagnecie ponad max kolejny raz).
8. Wymieniono mi olej i filtr... (3 raz) i wykasowano komunikat o wymianie.

Podsumowujac serwis nie wie jak ma postepowac, nie ma elementarnej dokumentacji do narzedzi, ktorymi sie posluguje. Serwis wierzy w to co "powie" komputer :) Jedyny plus sytuacji to, ze udalo mi sie wzbudzic zainteresowanie problemem w tym serwisie i ludzie sie naprawde zaangazowali w wyprodukowanie porzadnej dokumentacji serwisowej i wyslanie tego do centrali. No i mam nowy olej.. ciekawe na jak dlugo.

To jakaś masakra!!!
A u mnie w serwisie mówią że już sobie radzą z tym problemem... Zobaczymy, jeszcze 2tys.km do przeglądu :fcp12

PAFFCIO
25-01-2008, 20:02
no to super....to podzwonić między ASO nie mogą? Ja pierdaczę jaki III świat :fcp5
dzięki za info, danielr

heko, prośba do Ciebie zobacz jak wygląda sprawa w Krakowie, w końcu z Wawki to rzut beretem :556:

heko
25-01-2008, 20:58
Jeszcze jutro pogadam z aso, jest tam jeden naprawdę mądry gość :fcp20

TiM
25-01-2008, 23:56
Jeszcze jutro pogadam z aso, jest tam jeden naprawdę mądry gość :fcp20
Który :fcp9 :fcp9 :fcp9 :fcp2
Dzięki za info! :fcp29

heko
26-01-2008, 08:00
Jeszcze jutro pogadam z aso, jest tam jeden naprawdę mądry gość :fcp20
Który :fcp9 :fcp9 :fcp9 :fcp2
Dzięki za info! :fcp29
Dam Ci znać :fcp4

PAFFCIO
26-01-2008, 11:13
nie bądźcie "prosiaczkami" i podzielcie się wiedzą z resztą kraju :fcp3

Poważnie, jak się okaże, że macie tam kogoś kto wie co robi to do Was się przejadę.
Na samą myśl, że miałbym oddać swojego Mondziaka w łapy jakichś popaprańców co do 2 zliczyć nie umieją, zimny pot mnie oblewa i mam dreszcze :553:

Liczę na rzetelne info z Małopolski :fcp26
Pozdrawiam

heko
26-01-2008, 11:29
nie bądźcie "prosiaczkami" i podzielcie się wiedzą z resztą kraju :fcp3

Poważnie, jak się okaże, że macie tam kogoś kto wie co robi to do Was się przejadę.
Na samą myśl, że miałbym oddać swojego Mondziaka w łapy jakichś popaprańców co do 2 zliczyć nie umieją, zimny pot mnie oblewa i mam dreszcze :553:

Liczę na rzetelne info z Małopolski :fcp26
Pozdrawiam
No niestety ten mój pewniak z aso dzisiaj ma wolne. Obiecali że w pon. oddzwonią :fcp5

PAFFCIO
26-01-2008, 11:34
ok, na szczęście jeszcze się nie pali :fcp2

heko
26-01-2008, 11:40
ok, na szczęście jeszcze się nie pali :fcp2
A mi się palił do wczoraj, więc go skasowałem :fcp4

danielr
26-01-2008, 13:00
Zanim ktos przejedzie jakas wieksza odleglosc do serwisu (typu do krakowa czy cos) to radzilbym uwazac. serwis nie ma zadnej podstawy zeby twierdzic ze ma nowszy soft akurat do Waszych modeli. Przerobilem to wczoraj. Sprawdzenie softu wygladalo tak: siada kolezka z laptopem , podlacza sie pod zlacze diagnostyczne, wstukuje VIN, chwila napiecia i... "Brak nowej kalibracji dla modulu PCM".
A pojechalem tam po wczesniejszym precyzyjnym przedstawieniu przez telefon jaki mam problem i upewnieniu sie ze "tak na pewno mamy nowy software dla Pana, ktory rozwiazuje problem z DPF" :)

A wiecie jak wyglada profesjonalna dokumentacja dla elektrykow ? Spadlem z fotela jak to zobaczylem (akurat zagladalem gosciowi przez ramie jak grzebal w moim samochodzi). Nie zacytuje dokladnie ale procedura rozpoznania modulu GEM w samochodzie jest taka: "modul typu A - uproszczony w slabszych wersjach, modul typu C - zawansowany bardziej, modul typu D - wypas dostepny wylaczcnie w samochodach z czujnikami cisnienia w ogumieniu".
NA tej podstawie elektryk ma okreslic z czym sie zderza wsiadajac do samochodu :)
Ta dokumentacja techniczna to wyglada jak lista co sobie taki elektryk moze ewentualnie zamowic przy zakupie mondeo mkIV a nie jak procedura... :)

PAFFCIO
26-01-2008, 18:29
no to zajebioza :fcp5

o kant d.py potłuc takie podejście...czasami mi się wydaje że winda ma jednak swoje plusy :546:
jak posprawdzam w Wawce to dam znać jak to wyglądało...

keisim
27-01-2008, 23:55
A propos softu a szczególnie Convers+ to chińska wersja MKIV ma się czym pochwalić: np. Parktronic na ekraniku...

To zresztą nie jedyna różnica: http://www.fordmondeo.org/forum/showtop ... id/765115/ (http://www.fordmondeo.org/forum/showtopic.php?tid/765115/)

P.S. Przepraszam, jeżeli ktoś podał już wcześniej linka.

ford_driver
28-01-2008, 06:22
DPF-a dobijaja krotkie odcinki, takie na ktorych auto ledwie co lapie wlasciwa temperature pracy



pozdrowienia

ford_driver

azet
28-01-2008, 07:50
i lusterka mają z migaczami w chinach, no tak, taki rynek to traktują trochę lepiej :fcp13, hmmm no fajny samochód, wreszcie zobaczyłem jak wygląda spojler w 5 d

juro1
28-01-2008, 08:05
keisim, A Ty masz Parktronika zamontowanego w fabryce czy już w Polsce?

iraas
28-01-2008, 08:14
i lusterka mają z migaczami w chinach, no tak, taki rynek to traktują trochę lepiej :fcp13, hmmm no fajny samochód, wreszcie zobaczyłem jak wygląda spojler w 5 d

A może zamontowanie spojlera w hatchbacku rozwiąże problem z wodą spływającą z klapy przy otwieraniu?

keisim
28-01-2008, 09:13
juro1, niestety w ogóle nie mam... a przydałby się, bo widoczność do tyłu w kombi jest mizerna.

Mój egzemplarz to praktycznie bazowy TitX - mimo chęci nie mogłem nic dodać bo autko w momencie złożenia zamówienia stało już na fabrycznym placu w Genk.

PAFFCIO
28-01-2008, 09:38
keisim, A Ty masz Parktronika zamontowanego w fabryce czy już w Polsce?

zawsze się zastanawiałem dlaczego nie pokazali na wyświetlaczu tego co "pika". Przyznam, że choć akustycznie działa to bez zarzutu to wolałbym jednak popatrzeć. I trochę wkurza gdy widzisz, że można to zrobić (vide Chiny) a nie jest zrobione. Zwłaszcza w sytuacji gdy jest to związane wyłacznie z softem a nie dodatkowym wyposażeniem :fcp5

Mam "asystenta parkowania" fabrycznego :546:
Pozdrawiam

PS1> no i ten spojler na bagażniku..wygląda całkiem fajniutko
PS2> ten chiński mondek ma LED'y z tyłu!!!! :fcp24

TiM
28-01-2008, 12:42
zawsze się zastanawiałem dlaczego nie pokazali na wyświetlaczu tego co "pika". Przyznam, że choć akustycznie działa to bez zarzutu to wolałbym jednak popatrzeć. I trochę wkurza gdy widzisz, że można to zrobić (vide Chiny) a nie jest zrobione. Zwłaszcza w sytuacji gdy jest to związane wyłacznie z softem a nie dodatkowym wyposażeniem

hmmm... może jak zmienisz jezyk na chiński to Ci będzie pokazywał... :fcp23 :fcp23 :fcp23

PAFFCIO
28-01-2008, 12:43
wydaje mi się, że nie ma takiej opcji, są tylko języki mniej lub bardziej europejskie :fcp3
:fcp2

juro1
28-01-2008, 14:08
To może napiszemy prośbę do Ford China w celu przesłania nam softu do komputera, tylko czy ktoś umie mo Chińsku?? :fcp1

heko
31-01-2008, 17:35
No i g...o, Rozmawiałem z jedynym "mądrym" w aso i nie ma now, softu do MKIV, który by coś zmienił . Ale za to po 40-to min. rozmowie (Oddzwonili do mnie sami :fcp15 ) dowiedziałem się wszystko na temat DPF . Po pierwsze, regeneracja następuje automatycznie po przez zmianę (zubożenie a potem wzbogacenie) mieszanki paliwa co powoduje wzrost temp. spalania i wypalenie sadzy. No i na pewno nie ma żadnego dodatkowego środka który trzeba by uzupełniać :fcp1 Niestety jeśli jeździmy na krótkich odcinkach, w mieście itd. to regeneracja może się nie udać, wtedy trzeba go trochę przegonić na niskich biegach (wysokich obr.) :fcp20
Sterownik zapamiętuje ciężkie warunki (jazda nie dogrzanym silnikiem, resztki paliwa w oleju itd) zapchany DPF i wtedy nakazuje wym. oleju :fcp24
Dodał że u nas w aso nie było jeszcze takich problemów, a to duży diler.
To na razie było by na tyle :fcp11

danielr
31-01-2008, 18:29
heko troche jestem sceptyczny do tego "sterownika ktory zapamietuje". Konkretnie:
1. dlaczego w serwisie komputer tego problemu w ogole nie wykazuje ?
2. czy jest jaks mozliwosc odczytania, ze samochod jezdzil w trudnych warunkach?
3. dlaczego nie istnieje na ten problem procedura serwisowa w Polsce ?
4. dlaczego w Niemczech teoretycznie maja na to upgrade softu (na pismo odpisali mi, ze w sprawach samochodow na rynek polski nalezy sie kontaktowac z ford polska) ? Jednoczesnie ford polska prosi o zapis sesji serwisowej (odczyty czujnikow itd) i wysyla to do Niemiec... tak jakby nadal szukali przyczyny ?
5. popros swojego serwisanta, zeby dal Ci swoja teorie na pismie :-) Nie takie legendy juz slyszalem w ASO ale kazdy boi sie wpisac w ksiazce serwisowej, ze samochod jest sprawny i moze jezdzic po wykasowaniu komunikatu. Malo tego - za kazdym razem musze stoczyc niezla wojne z recepcja serwisu, zeby wpisali ze np. nie wymieniono oleju i wykasowano komunikat (wyjatkiem jest Auto Plaza Bielany gdzie rzeczywiscie obsluga jest na poziomie).

Od ostatniej wymiany oleju przy ok. 7500 km przejechalem trase Warszawa - Bruksela - Warszawa i troche sie pokrecilem po okolicy stojac w gigantycznych korkach. W sumie ok. 3500 km. No i komunikat o wymianie sie nie pojawil.
Paliwo bylo lepsze (mniej siarki?) i szybciej jechalem (przez Niemcy licznikowe 160-200) czy tez mialem szczescie ? Czy moze inny powod ? Btw. predkosciomierz w mondeo mkIV zawyza dokladnie o 10% wzgledem odczytow z GPS. U mnie vmax z gory i z dobrym wiatrem 203 km/h (na liczniku ponad 220), srednie spalanie z calej trasy wlacznie z korkami w Brukseli i mocnym cisnieciem po autostradach = 7,2l.
P.S. moj obecny przebieg upowaznia mnie do napisania "mkIV moj test po 10 kkm" :) ale nie mialbym co napisac bo oprocz nieszczesnego DPF samochod jest niemal idealny. No moze szyby boczne za szybko sie brudza w czasie jazdy w deszcz ale to bzdurka.

PPS. co do czujnika parkowania i pokazywania z ktorej czujki dochodzi sygnal - mam taki zamontowany u siebie. Nie jest oryginalny fordowski ale pokazuje z dokladnoscia do centymetrow z kazdej z czujek ile jest odleglosci. Wyswietlacz jest przyklejony na srodku tuz pod szyba, oprocz tego jest sygnal dzwiekowy. Naprawde wygodna sprawa. Moge zrobic fotki jak to dziala jak ktos chce.

heko
31-01-2008, 18:40
PPS. co do czujnika parkowania i pokazywania z ktorej czujki dochodzi sygnal - mam "taki zamontowany u siebie. Nie jest oryginalny fordowski ale pokazuje z dokladnoscia do centymetrow z kazdej z czujek ile jest odleglosci. Wyswietlacz jest przyklejony na srodku tuz pod szyba, oprocz tego jest sygnal dzwiekowy. Naprawde wygodna sprawa. Moge zrobic fotki jak to dziala jak ktos chce."


Ja chcę :fcp26

" Czy moze inny powod ? Btw. predkosciomierz w mondeo mkIV zawyza dokladnie o 10% wzgledem odczytow z GPS. U mnie vmax z gory i z dobrym wiatrem 203 km/h (na liczniku ponad 220), _"__________

U mnie przekłamuje O ok. 8km/h tj. na liczniku 220 gps 212km/h______

ford_driver
01-02-2008, 06:12
Od ostatniej wymiany oleju przy ok. 7500 km przejechalem trase Warszawa - Bruksela - Warszawa i troche sie pokrecilem po okolicy stojac w gigantycznych korkach. W sumie ok. 3500 km. No i komunikat o wymianie sie nie pojawil.
Paliwo bylo lepsze (mniej siarki?) i szybciej jechalem (przez Niemcy licznikowe 160-200) czy tez mialem szczescie ? Czy moze inny powod ? Btw. predkosciomierz w mondeo mkIV zawyza dokladnie o 10% wzgledem odczytow z GPS. U mnie vmax z gory i z dobrym wiatrem 203 km/h (na liczniku ponad 220), srednie spalanie z calej trasy wlacznie z korkami w Brukseli i mocnym cisnieciem po autostradach = 7,2l.


nie wiem jak duze miales te korki w Brukseli ale 7,2 na autostradzie to uwierz mi naprawde nie bylo to "mocne cisniecie" - przy mocnym cisnieciu ten silnik na autostradzie potrafi spalic 11-12 l/ 100 km

ale sadze ze walsnie to iz silnik pracowal przez dluzszy czas ustrzymujac znaczna predkosc auta 150 km/h i wiecej powoduje ze PDF mial idalne warunki do wypalania, dlatego ze jazda z wieksza predkoscia na autostradzie to duze obciazenie silnika, skutkujace wysoka temperatura spalin pzrez dluzszy czas

DPF musi sprawiac problemy przy krotkich jazdach miejskich, konstrukcyjnie nie jest na to przygotowany, w szczegolnosci ten katalityczny ktory potzrebuje wyzszej temp. spalin do dzialnia

pozdrowienia

ford_driver

keisim
01-02-2008, 08:12
Potwierdzam - 7,2l to w moim przypadku wynik odpowiadający bardzo oszczędnej jeździe z prędkościami max 140km/h. Spokojna jazda ale bez specjalnego oszczędzania, do max 160km/h to już ok. 8,5l. Ostra jazda (częste hamowanie, wyprzedzanie, przyspieszanie) do 200km/h to min. 10-11l.

Usprawiedliwieniem dla tak optymistycznych wyników może być większe zdyscyplinowanie zachodnich kierowców... bo u nas lewy pas jest traktowany praktycznie na równi z prawym. Wczoraj znajomy z Niemiec wspomniał, że ichniejsza policja bardzo restrykcyjnie podchodzi do nieuzasadnionej jazdy lewym pasem (ale jednocześnie ściga tych, którzy na takich osobników błyskają długimi :fcp1)

danielr
01-02-2008, 08:39
korki jak to korki - wiadomo podjezdzanie po pare metrow.
na autostradzie fakycznie pedal w jednej pozycji i kilkadziesiat km na 6-tce.

w sumie byly to 3 tankowania i specjalnie nie resetowalem sredniego spalania. Jezeli srednie spalanie pokazuje wynik za ostatnie 1000 km lub od ostatniego resetu to w takim razie podalem wynik z jednostajnej jazdy z duza predkoscia po autostradzie :-)

ford_driver
01-02-2008, 08:47
okolice 200km/h na autostradzie - paliwo znika strasznie

mozna by rzec ze widac jak wskazowka opada, nie ma co ukryac droga ubywa takze :-)

dla porownania mondeo 2.5 V6 przy takim samym stylu jazdy dochodzil do 15 l/100km

pozdrowienia

ford_driver

heko
01-02-2008, 11:40
okolice 200km/h na autostradzie - paliwo znika strasznie

mozna by rzec ze widac jak wskazowka opada, nie ma co ukryac droga ubywa takze :-)

dla porownania mondeo 2.5 V6 przy takim samym stylu jazdy dochodzil do 15 l/100km

pozdrowienia

ford_driver
Trasa Kraków-Mancheim-Kraków 2100km, na maxa śr. 10,7l/100km miejscami 220-230 km/h poza tym ograniczenia, remonty i tu się oszczędza.
Dla porównania ta sama trasa MKIII benz. 125Ps, śr. 15l/100km :fcp15

danielr
01-02-2008, 18:57
ale sadze ze walsnie to iz silnik pracowal przez dluzszy czas ustrzymujac znaczna predkosc auta 150 km/h i wiecej powoduje ze PDF mial idalne warunki do wypalania, dlatego ze jazda z wieksza predkoscia na autostradzie to duze obciazenie silnika, skutkujace wysoka temperatura spalin pzrez dluzszy czas

DPF musi sprawiac problemy przy krotkich jazdach miejskich, konstrukcyjnie nie jest na to przygotowany, w szczegolnosci ten katalityczny ktory potzrebuje wyzszej temp. spalin do dzialnia
ford_driver

nie mam pretensji do DPF'a, ze trzeba go czasem oczyscic itp. Ten sam problem ma Audi i inni "wielcy tego swiata".
Tylko niech ktos mi wytlumaczy dlaczego musze przez DPF tak czesto wymieniac olej ?

ford_driver
01-02-2008, 19:11
moze jezdzisz zbyt lagodnie, obecnego diesla tzreba od czasu do czasu "przewietrzyc"

pozdrowienia

ford_driver

danielr
02-02-2008, 16:39
Ja chcę :fcp26



nie mam ciagle czasu, zeby pojsc do garazu z aparatem i pstryknac ale znalazlem na allegro niemal identyczny:
http://moto.allegro.pl/item296871932_re ... _hit_.html (http://moto.allegro.pl/item296871932_rewelacyjne_czujniki_parkowania_lcd_ hit_.html)

jak zobaczylem cene i przypomnialem sobie ile za niego zaplacilem to juz mi sie nie chce grzebac po allegro :)

azet
02-02-2008, 17:12
Ja chcę :fcp26



nie mam ciagle czasu, zeby pojsc do garazu z aparatem i pstryknac ale znalazlem na allegro niemal identyczny:
http://moto.allegro.pl/item296871932_re ... _hit_.html (http://moto.allegro.pl/item296871932_rewelacyjne_czujniki_parkowania_lcd_ hit_.html)

jak zobaczylem cene i przypomnialem sobie ile za niego zaplacilem to juz mi sie nie chce grzebac po allegro :)
jak masz to podłączone ? gdzie masz wyświetlacz ? chodzi mi dokładnie o rozprowadzenie kabli

danielr
03-02-2008, 08:52
dostalem ta instalacje juz "fabrycznie" przy odbiorze z salonu, wiec nie wiem dokladnie jak ida kable.
Wyswietlacz przyklejony do deski tuz pod szyba centralnie na srodku, pomiedzy szyba a kuleczką, ktora jest w kazdym mkIV po srodku pod szyba i nie wiadomo do czego sluzy :)
Kable od wyswietlacza ida przez otwor nawiewu na szybe. Praktycznie widac ok 3cm kabla patrzac z przodu na samochod i trzeba sie naprawde przyjrzec, zeby zauwazyc. Centralka jest umieszczcona w bagazniku po lewej stronie w schowku (mam kombi). Sa po 4 czujki z przodu i z tylu. Maja bardzo dobry kat, czulosc i sa niezle rozmieszczone bo nie mam zadnych falszywych alarmow typu kraweznik itp. Calosc wlaczam kiedy chce tzn. nie jest to w zaden sposob powiazane z wlaczeniem wstecznego itp. Mam klawisz tuz przed skrzynia biegow (pomiedzy skrzynia a miejscem na kubki). To jest bardzo wygodne bo w miare jak sie przyzwyczajam do gabarytow samochodu, coraz rzadziej zaczynam potrzebowac wsparcia do parkowania i nie musze za kazdym razem sluchac "pik pik pik".
Bezwladnosc calego ukladu jest znosna - od wcisniecia klawisza uruchamiajacego system do pelnej gotowosci potrzeba ok. 2 sekundy.
Jedyna "wada" jaka zauwazylem to wyswietlacz jest glupio spolaryzowany i w okularach przeciwslonecznych z polaryzacja nic na nim nie widac :)

azet
03-02-2008, 09:13
widziałem na allegro za kamerką, ciekaw jestem jakby to się sprawdziło i to bezprzewodowe jest

danielr
18-02-2008, 12:50
wroce do glownego tematu. Przy przebiegu ok. 12500 km komunikat zapalil mi sie ponownie.
Pojechalem wiec do serwisu a tam na hali aktualnie stal "mondeo demo" z tym samym problemem.
Pisze to jednak nie, zeby sie poskarzyc ;) ale glownie po to, zeby uprzedzic przede tych, ktorzy posluchali telefonicznych rad lokalnych ASO. Byly takie wypowiedzi na forum, zeby sie nie przejmowac, kasowac komunikat i jezdzic dalej.

Dzis sie upewnilem - nie wolno samodzielnie resetowac tego komunikatu !

Jestem po rozmowach telefonicznych z Ford Polska i fakt, ze ASO tak doradzaja to jest lamanie procedur firmy i tyle.
Mi tez tak podpowiadali w niektorych punktach w Warszawie jeszcze na etapie rozmowy telefonicznej z recepcja serwisu.

Ford wie, ze ma problem, bo tych silnikow (2.0 tdci 140 KM z DPF) przez chwile nie bylo nawet dostepnych do zamowien (mozliwe, ze
stad w innych watkach ludzie sie skarza, ze nie mogli przez pewien czas odebrac auta szybciej niz za pol roku od zamowienia).
Najgorsze jest to, ze nie ma ZADNYCH procedur serwisowych na ten problem poza tym , ze moga wymienic olej i filtr ale klient juz za robocizne musi placic (pytanie dlaczego ?). Nie ma tez zadnej aktualizacji software'u na to.
Moze w centrali w Polsce zajeliby sie tym problemem powazniej gdyby wiecej wersji z tymi silnikami zostalo sprzedanych. Mam prosbe: jakby komus sie taki komunikat wyswietlil to niech jedzie do serwisu i otwiera zgloszenie. Bedzie nas wiecej przynajmniej...

kubuspuchaty
18-02-2008, 12:52
Wyswietlacz przyklejony do deski tuz pod szyba centralnie na srodku, pomiedzy szyba a kuleczką, ktora jest w kazdym mkIV po srodku pod szyba i nie wiadomo do czego sluzy :)


kuleczka służy do badania nasłonecznienia w kabinie

PAFFCIO
18-02-2008, 13:00
Powiem szczerze, że jeżeli nie wiedzą "dlaczego" a procedura firmy wymaga wykonania jakichś operacji to nie mają prawa obciążać Cię kosztami robocizny za jej wykonanie. To ich komp pokazuje błąd i to ich zasmarkany obowiązek zrobienia z tym porządku w dodatku na ich koszt jeżeli mówimy o gwarancji. Bo co w sytuacji gdy będzie Ci się zapalał ten komunikat co 100 km? Jak zabecalują raz i drugi to będą bardziej zdeterminowani by ją skutecznie usunąć... ja bym się kłócił.
Jeżeli nie będą chcieli to wystąp na piśmie o opinię w ASO z informacją, że jedyny sposób rozwiązania sprawy to wymiana oleju i filtra, ewentualnie z pytaniem czy możesz jeździć bez wymiany bo dotychczaowe nie przyniosły rezultatu. Jeszcze z 2 -3 razy i będziesz mógł korzystać z rękojmi i wymienić autko, silnik bądź coś innego. To jakiś absurd!
Z drugiej strony cieszę się, że choć mam DPF'a to jak dotąd nie mam takich przebojów.
Trzymam kciuki.

danielr
18-02-2008, 13:50
Powiem szczerze, że jeżeli nie wiedzą "dlaczego" a procedura firmy wymaga wykonania jakichś operacji to nie mają prawa obciążać Cię kosztami robocizny za jej wykonanie. To ich komp pokazuje błąd i to ich zasmarkany obowiązek zrobienia z tym porządku w dodatku na ich koszt jeżeli mówimy o gwarancji. Bo co w sytuacji gdy będzie Ci się zapalał ten komunikat co 100 km? Jak zabecalują raz i drugi to będą bardziej zdeterminowani by ją skutecznie usunąć... ja bym się kłócił.
Jeżeli nie będą chcieli to wystąp na piśmie o opinię w ASO z informacją, że jedyny sposób rozwiązania sprawy to wymiana oleju i filtra, ewentualnie z pytaniem czy możesz jeździć bez wymiany bo dotychczaowe nie przyniosły rezultatu. Jeszcze z 2 -3 razy i będziesz mógł korzystać z rękojmi i wymienić autko, silnik bądź coś innego. To jakiś absurd!
Z drugiej strony cieszę się, że choć mam DPF'a to jak dotąd nie mam takich przebojów.
Trzymam kciuki.

Kłócić się już za bardzo nie mam z kim bo szef serwisu jest przyspawany do procedur i nie chce zrobic nic innego niz w tych procedurach jest napisane (np. ciezko jest przekonac serwis, zeby sprawdzil na bagnecie czy oleju przybywa w takiej sytuacji skoro procedura tego nie przewiduje... ).
Wg serwisu procedura jest narzucona przez ford polska, wg ford polska (informacja z rozmowy telefonicznej z biurem obslugi) procedura narzucona jest przez dzial gwarancji, a z kolei dzial gwarancji dostal procedure z Niemiec. Pani jednak nie potrafila skutecznie odpowiedziec dlaczego mam za to zaplacic szczegolnie, ze za pierwszym razem wymiana oleju odbyla sie bezkosztowo, potem za stowke a dzisiaj za 50 pln przy czym podzial kosztow jest taki, ze klient placi "tylko" za robocizne...
Takze skoro nie ma z kim dyskutowac to przechodze na pisemna droge. Szczegolnie, ze to dzis byla to 4-ta wymiana oleju. Co miesiac jestem w serwisie :(

PAFFCIO
18-02-2008, 13:57
Ze swojego doświadczenia wiem, że PAPIER ma moc sprawczą :fcp2
Walcz o swoje!!

PAFFCIO
07-03-2008, 22:27
Witam.
Trudno mi ocenić na ile jest ta informacja wiarygodna ale pochodzi od mechanika z jednego z ASO w Wawie, który...na pewno zna się na chiptuningu :fcp2
Otóż, poinformował mnie w trakcie miłej pogawędki (sofcik się aktualizował), że Ford wymyślił sobie program, który decydując o wymianie oleju (temat wątku) działa w oparciu o algorytm "badający" styl jazdy kierowcy. A więc, gdy jeździsz na krótkich trasach, silnik jest generalnie niedogrzany, do tego rzadko dajesz mu się wykazać wkręcając go na obroty i obciążając "żywotność" oleju jest wg tej procedury krótsza. Przyznają się do błędu, że trochę im nie wyszło i wg informacji od mechanika, jeżeli komunikat pojawia się przed pierwszymi 10K km Ford płaci za wszystko. Jeżeli po lecz poniżej 12, nie płaci za filtry, jeżeli po lecz poniżej 15 płaci część za olej, później...Twój problem, zmień styl jazdy i jak masz do pracy 5 km to jeździj autobusem lub przez Zakopane, tak by poprawić warunki pracy silnika...Genialne, nieprawdaż?

Choć jak opowiedziałem przypadki danielr'a to twierdził, że w tym przypadku przyczyną raczej jest coś innego...
Mawia się "co kraj to obyczaj", my zaczniemy mówić "co ASO to inne wytłumaczenie" :547:
Pozdrawiam

ford_driver
08-03-2008, 08:57
moze byc to prawda gdyz zuzycie siilnika na krotkich trasach jest niesamiwicie duze

DPF pojawia se tu jako dodatkowy problem

pozdrowienia

ford_driver

danielr
16-03-2008, 20:57
Ile km ma krotka trasa wg forda ? :)
Bo ja mam do firmy 25 km w jedna strone (fakt, ze troche w korkach ale bez przesady), dosyc czesto jezdze poza miastem i w sumie miesiecznie robie ok. 3500-3700 km.
A w ogole najsmieszniejsze jest to, ze jedna z takich przygod z komunikatem o wymianie oleju zdarzyla mi sie w garazu na zimnym silniku , po calej nocy parkowania jeszcze przed uruchomieniem silnika. Po prostu przekrecilem sobie kluczyk na pierwszy skok w stacyjce i zagadalem sie przez telefon. Wprawdzie taki przypadek zdarzyl mi sie tylko raz. Pozostale 4 czy 5 byly w czasie jazdy ale ten soft naprawde jest skopany.

ford_driver
17-03-2008, 06:00
kiedys wyczytlem ze do rozgrzania auta potrzeba 15 min ciaglej jazdy

pozdrowienia

ford_driver

juro1
17-03-2008, 08:06
U mnie silnik grzeje się po ok 10 min ciągłej jazdy, jak stoje w korku to nawet po 20 wskazówka nie chce drgnąć, a niestety przeważnei dziennie robie około 30 km w dwie strony stojąc w korku i silnik mam nie dogrzany.

heko
17-03-2008, 08:32
Nie przejmujcie się, żaden nowoczesny diesel nie nagrzewa sie szybciej :fcp4

danielr
17-03-2008, 09:09
potwierdzam, ze trzeba kawalek przejechac. Akurat mam taka sytuacje, ze zanim wjade w korki silnik lapie temperature (wskazowka jest pionowo w dol praktycznie po srodku skali). Wg trybu serwisowego temp. silnika jest wtedy ok. 90 stopni. Te silniki w ogole nie lapia temperatury stojac.

heko
17-03-2008, 09:59
A jak jest zimno i włączysz ogrzewanie na max, to na postoju (w korku) nawet zagrzany schłodzi do 60stp.

TiM
17-03-2008, 11:06
Diesel ma poprostu bardzo niewielkie straty ciepła, więc nie ma z czego odprowadzic. W zimie to trochę denerwujące ale przy włączonej klimie idzie szybciej trochę.

heko
17-03-2008, 11:14
Nigdy nie wyłączam klimy :fcp3 bo i po co :fcp9

jTE
17-03-2008, 15:17
witam!
od wczoraj na forum - czytam z ciekawością wszystkie przypadki nowych mkIV - potwierdzam problemy z kontrolką oleju -pierwszy komunikat (600 km) skasowano - przy drugim (6 tys km) wymieniono olej i filtr gratis
Jestem ciekaw co dzieje się obecnie z moim olejem przy 16 tys km
- od ostatniej "awaryjnej wymiany" brak komunikatów o stanie oleju
w tym czasie oprogramowanie było aktualizowane z 4 - 5 razy z przyczyn gasnięcia rozgrzanego silnika na wolnych obrotach (np. gaśnięcie przy zmianie biegów przy szybkościach ok 20-30 km/h, gaśnięcie przed skrzyżowaniem po przejściu na luz)
Co do możliwości grzewczych to normalka - zawsze będzie problem z dogrzaniem - taki urok diesla
Jedyny sposób na ciepełko to dodatkowa nagrzewnica - ja ratuję się podgrzewanymi fotelami

ADS
01-01-2009, 17:08
Witam, czy problemy z komunikatem "wymiana oleju", już przestal być u Was pojawiać?
U mnie przez 7 miesięcy po wymianie i aktualizacji softu, był spokój do dziś. Wspomnę że olej wymieniłem ostatnio w listopadzie po 20.000 przejechalem 2500 i dziś powrócił. Mam Mobil 1 0w-30

peryskop
01-01-2009, 17:25
mam auto od początku listopada, przebieg 3k km i na razie cisza z komunikatami

danielr
01-01-2009, 20:15
Moge sie zalozyc, ze problemy z olejem zdecydowanie będą pojawiać się częściej w okresie niskich temperatur.

MP5
04-02-2009, 20:27
Moge sie zalozyc, ze problemy z olejem zdecydowanie będą pojawiać się częściej w okresie niskich temperatur.

no i się pojawiły, dzisiaj po przejechaniu 12k, wyświetla komunikat "wymiana oleju". Na razie nie kasowałem, chcę z tym jechac do ASO.
Będę wdzięczny za info,na co się nastawić? jakie są wasze doświadczenia w załatwianiu tego problemu? czego można się spodziewać i co nalezy wyegzekwować z korzyścia dla klienta, a nie producenta?

pozdrawiam

kubuspuchaty
04-02-2009, 20:45
Nie daj sobie wmówić, że wystarczy tylko skasować komunikat. Mają wymienić olej i jeśli się nie mylę soft odpowiedzialny za ten błąd. Co do softu nie jestem w 100 % pewien

danielr
04-02-2009, 21:11
kubuspuchaty ma racje. nie daj sobie lipy wcisnac. masz miec nowy soft, wymieniony olej a i tak prawdopodobnie pojawi ci sie jeszcze ten komunikat ale jednak troche rzadziej.

MP5
04-02-2009, 22:11
Dzięki za rady. :fcp1 Rozumiem, że wszystkie te czynności w ramach gwarancji za darmo (żadnych kosztów typu robocizna). Jak temat załatwiono, opiszę w przyszłym tygodniu, co by i inni mogli skorzystać, albo zostać uprzedzeni. :fcp6

kubuspuchaty
04-02-2009, 22:15
Problem powinieneś mieć załatwiony definitywnie. U mnie błąd wyskoczył przy przebiegu 6 tkm. Teraz mam 4x więcej i nic :)

keisim
05-02-2009, 09:08
MP5, jeżeli 12kkm to szybciutko do ASO... bo moje ASO twierdzi, że Ford wymienia na swój koszt gdy komunikat pojawi się do 12600km (o ile dobrze pamiętam) od ostatniej wymiany.

peryskop
05-02-2009, 17:07
no mnie to też dopadło dzisiaj, przebieg 5800, komunikat pojawił się tylko raz

MP5
11-02-2009, 20:06
obiecałem, to piszę. problem w serwisie znany. Wymienili olej i wgrali nowy soft dotyczący DPF. Więc jak na razie, ok :fcp1

RoNiN76
12-02-2009, 23:30
Ja miałem 3 razy średnio co 3,5k wirusek i po kłopocie :fcp2

danielr
10-03-2009, 20:22
znalazlem takie cos tutaj: http://www.fordmondeo.org/forum/showtopic.php?tid/793371/

I found this Q&A buried on a Vauxhall forum, it's from a service training guide for their latest-generation DPF equipped cars. Fords don't have a dash warning light on DPF soot-loading, but the principles are otherwise the same.

Obviously the details will differ a little with other manufacturers' DPF implementations, but it does give a good insight into the conditions needed to get typical catalyst-coated DPFs to regenerate, how long a regen. takes, how the ECU manages a regen cycle, effect on oil quality, etc etc.

See especially the Q&A at the end about oil quality.


Question: The glow plug symbol is flashing. Why? What should be done?

Answer: The DPF regeneration has not been completed during normal driving and now DPF has reached its maximum saturation at which it can still be regenerated. The limit value depends on variant and Model Year, but is in the range of 105% - 125%.Possible causes for this are:

a.) Frequent short distance journeys, i.e. high soot loading while at the same time regeneration of the DPF does not take place because the conditions necessary were not fulfilled.

b.) Frequent interrupted regenerations, i.e. the engine was switched off during regeneration. Applies to short journey drivers who have at least fulfilled the conditions for triggering regeneration. If the glow plug light flashes, the vehicle should be driven until it goes out.

Important: Regeneration is carried out more often (2 - 3 times) during the first 1000 km of driving in order to achieve a defined loading status of the DPF. This is necessary to reduce component and system tolerances, and forms the basis for precise calculation of the soot loading in the DPF.


Question: What conditions are required for the DPF to begin regeneration?

Answer: The following conditions must be fulfilled for regeneration to begin.

a.) Engine running since start for longer than 2 minutes.
b.) Calculated saturation higher than 80%.
c.) Coolant temperature over 70°C for at least 2 minutes.
d.) No DPF-relevant faults stored in system.
e.) A defined vehicle speed threshold must have been exceeded (e.g. for >80% loading, 100 km/h)


Question: Under what conditions is regeneration interrupted/ended once it has started?

Answer: Normally when regeneration has been successfully completed, or:

a.) After a maximum regeneration time (20 - 25 min.).
b.) If the engine is switched off or has stalled.
c.) If the engine is left idling for a long time (5 - 10 min.).
d.) If 1000°C is detected by the exhaust temperature sensor.
e.) If during regeneration, a fault is detected on the components relevant for combustion (injection/intake system). If a regeneration is interrupted once started but before it has been 50% completed, the glow plug lamp flashes on the next engine start (cold or hot) and regeneration begins again once the operating conditions (see 3) have been fulfilled.


Question: How long does complete regeneration take? a.) In the most favourable case? b.) In the least favourable case?

Answer: a.) Under constant conditions, i.e. the exhaust temperature necessary for regeneration always lies above the required value, for example during motorway/cross-country driving, the average regeneration time is 10 minutes.

b.) Vehicle conditions such as long down-hill descents, frequent driving in the low-load range (city driving, idling) allow the exhaust temperature to fall. If the conditions for triggering regeneration were fulfilled, the active regeneration time can be extended up to 25 minutes (depending on engine type). If complete regeneration is not possible within this period, the regeneration will be interrupted.


Question: How does regeneration affect the oil life?

Answer: On each regeneration or attempted regeneration, a certain diesel fuel amount is injected into the engine oil which reduces the oil life. If the "INSP" light in the instrument cluster comes on, the engine oil is exhausted and must be changed. Failure to do so could damage the engine.


Edited by Craig140 on 22-12-08 03:13 PM. Reason for edit: No reason given.



Moge to w sumie przetlumaczyc niezbyt wiernie ale bedzie wiadomo o co chodzi.
Moze ktos na ochotnika ? ;)