Zobacz pełną wersję : [S-MAX 2006-2015] "Przyspieszając wpada w wibrację. Co to jest?"


bikej
14-01-2008, 12:09
Nowy motyw w moim samochodzie. Zanim zglosze to (jesli w ogole) w serwisie (gdzie i tam sie dowiem, ze komputer nie pokazuje zadnych usterek, wiec nic nie moga zrobic:) to moze ktos Was wstepna diagnoze postawi (a ja postawie wirtualne piwo : ).
Otoz:
Podczas mocnego wcisniecia gazu (najlepiej do dechy), przy obrotach nieco ponizej 2tys, na 4-5 biegu, samochod wpada w jakies wibracje. Caly - czuc to wszedzie - lacznie z kierownica. Efekt jest taki, jakby sie wjechalo na gesto, poprzecznie pofaldowana jezdnie (a la "tralka"). Trwa to moze z sekunde, ale jest dosyc niepokojace.
Ktos ma pomysl co to moze TYM RAZEM byc?:)

leejones
16-01-2008, 10:41
powodów może być co najmniej kilka,

najprostszym do wyłapania jest niewyważenie kół (są inne objawy - wibracje przy pewnych zakresach prędkości czy przy hamowaniu) czy nierównomierne zużycie opon (to zreguły słychać - buczenie jak przy delikatnie uszkodzonym łożysku koła)

najbardziej poważne to problem ze sprzęgłem (zwróć uwagę na zakłocenia przy ruszaniu czy przy szybkiej zmianie biegów)
najciekawszą do tej pory historią jest temat jaki miałem z Golfem V, 5cio miesięczny samochód z przebiegiem ok 30 tys km stanął na serwisie przez takie wibracje (najgorzej było je czuć przy hamowaniu silnikiem lub próbie utzrymania stałej prędkości do 2000 obrotów) na ponad 3 miesiące i po długich bojach (2 koła dwumasowe i parę innych) skończyło się na wymianie skrzyni biegów..... :fcp15

obserwuj i opowiadaj, może coś się nam wykluje

zala_z1
16-01-2008, 16:16
Witam,pojedz do ASO umow sie na jazde testowa z testerem i jadac z nim pokazesz mu nusterke,kody komputera w tym przypadku nie przejda z ich strony.Pozdrawiam :fcp29

heko
17-01-2008, 20:28
Prawdopodobnie dwu masówka nie wyrabia.
Mam ten efekt w nowym mondeo po chipie. za duży moment obr.

bikej
17-01-2008, 21:19
Dzieki Wszystkim za odpowiedzi. Z tym kolem dwumasowym to by mialo sens, bo ten efekt wystepuje wlasnie w zakresie obrotow, w ktorym znajduje sie najwyzszy moment obrotowy.
Choc prawdopodobnie zamieniam wkrotce smaxa na rangera, to zwroce sie z tym tematem do aso.

leejones
18-01-2008, 09:05
Choc prawdopodobnie zamieniam wkrotce smaxa na rangera, to zwroce sie z tym tematem do aso.

Będziesz S-maxa sprzedawał??

bikej
24-01-2008, 11:32
Choc prawdopodobnie zamieniam wkrotce smaxa na rangera, to zwroce sie z tym tematem do aso.

Będziesz S-maxa sprzedawał??
Powiedzmy. Raczej "wymieniam" na nowego Rangera. Ciekawe, czy bede zalowal?;]

ford_driver
25-01-2008, 08:10
Choc prawdopodobnie zamieniam wkrotce smaxa na rangera, to zwroce sie z tym tematem do aso.

Będziesz S-maxa sprzedawał??
Powiedzmy. Raczej "wymieniam" na nowego Rangera. Ciekawe, czy bede zalowal?;]

opcja zwrotu pelnego VAT-u jest az tak kuszca ?

przeciez Ranger to nie jest wygodna osobowka, tylko ciezarowka z wszytkimi jej wadami i zaleta w stylu nieamowitej odpornosci na brutalne traktowane ale uzywanie jej na asfalcie przez 99% przejechanych km mija sie z sensem

do tego jeszcze nierozwiazana sprawa akcyzy 13,2 % - a wszystkie oplaty celne przechodza na kolejnego wlasciciela
(Ford Polska nie placi tej akcyzy w momencie importu auta do Polski) pomimo tego ze auto traktowane jest przez US jako ciezarowe wersje z dluga kabina dla Urzedu Celnego sa traktowane jako osobowki
problem nie zaplaconej akcyzy dotyczy prawie wszystkich pick-up ów fabrycznie nowych sprzedawanych w Polsce

mnie sie Ranger podoba (szczegolnie ten z 3.0L silnikiem) ale przyjmujac pelen charakter tego auta a nie uzywanie go jako osobowki

pozdrowienia

ford_driver

bikej
25-01-2008, 08:48
opcja zwrotu pelnego VAT-u jest az tak kuszca ?
Owszem:]
przeciez Ranger to nie jest wygodna osobowka, tylko ciezarowka z wszytkimi jej wadami i zaleta w stylu nieamowitej odpornosci na brutalne traktowane ale uzywanie jej na asfalcie przez 99% przejechanych km mija sie z sensem.
Masz racje. Ale: jak pisalem -pojezdzilem nim troche i podobalo mi sie. Ponadto na pewno bardzo przyda mi sie w roli malej ciezarowki.
Doszedl jeszcze istoty czynnik niekonczacych sie wiekszych i -glownie- mniejszych usterek w smaxie. W kwestii "wygodnej osobowki" wole podskakujacego rangera, w ktorym nic nie skrzypi (przynajmniej w tym, ktorym jezdzilem:) i ma wygodne fotele (skorzane!; ) niz rozklekotanego, trzeszczacego smaxa z jego "sportowymi" fotelami, na ktorym wygodnie chyba tylko osobom 170cm 65kg.

do tego jeszcze nierozwiazana sprawa akcyzy 13,2 % - a wszystkie oplaty celne przechodza na kolejnego wlasciciela
(Ford Polska nie placi tej akcyzy w momencie importu auta do Polski) pomimo tego ze auto traktowane jest przez US jako ciezarowe wersje z dluga kabina dla Urzedu Celnego sa traktowane jako osobowki
problem nie zaplaconej akcyzy dotyczy prawie wszystkich pick-up ów fabrycznie nowych sprzedawanych w Polsce
No tu czas pokaze...

mnie sie Ranger podoba (szczegolnie ten z 3.0L silnikiem) ale przyjmujac pelen charakter tego auta a nie uzywanie go jako osobowki
Tak, fajny jest. Szkoda, ze u nas niedostepny...:/

ford_driver
25-01-2008, 09:10
mnie sie Ranger podoba (szczegolnie ten z 3.0L silnikiem) ale przyjmujac pelen charakter tego auta a nie uzywanie go jako osobowki
Tak, fajny jest. Szkoda, ze u nas niedostepny...:/

przeciez Ranger 3.0 tak jak i wersja WILDTRACK jest dostepna w Polsce u dealerow

jesli chodzi o 3.0 L to wlasciwie tylko dotepny jest RANGER WILDTRACK 3.0 L

wiem bo o maly wlos z koncem roku takiego nie kupilem, na szczescie "koszty" poszly w kierunku rzeczywistych aut ciezarowych

sam RANGER to Mazda tak naprawde auto o super opinii, trwale, niezwodne - znane od lat po drugiej stronie naszego globu

pozdrowienia

ford_driver