Zobacz pełną wersję : [S-MAX 2006-2015] Jaki płyn chodniczy jest zalewany w naszych samochodach??


iwanex
20-01-2008, 12:26
Witam. Jakim płynem jest zalany S-max. Mam pomaranczowy kolor to wiem. Jakies szczegoly? Czy to ten ktory mozna kupic na allegro. Dzieki za odpowiedz.

Dietih
21-01-2008, 07:24
Prawdopodbnie oryginalny fordowski :fcp18
ten? http://ford.sklep.pl/sklep,1502,,,03,,p ... 786,0.html (http://ford.sklep.pl/sklep,1502,,,03,,pl-pln,192786,0.html)

pozdrawiam :fcp1

iwanex
24-01-2008, 10:31
Kupiłem go. Nie jest tego samego koloru co oryginał. Jest jakiś fioletowy jak zwykłe PETRYGO.

Pawel
28-01-2008, 07:41
Kupiłem go. Nie jest tego samego koloru co oryginał. Jest jakiś fioletowy jak zwykłe PETRYGO.

Miałem ten sam problem w swojej nowej Fieście. Musiałem zrobić dolewkę (do nowego auta!) i zakupiłem taki własnie płyn jak w linku. Po rozrobieniu kolor denaturatu. A w zbiorniczku wyrównawczym jest płyn koloru pomarańczowego (ma chyba oznaczenie MOTORCRAFT Super Plus 2000). Lepiej nie mieszać (choć do poprzedniego Focusa także z pomarańczowym płynem zrobiłem kiedyś dolewkę z tego fioletowego i nic groźnego się nie stało) :fcp2

zala_z1
09-02-2008, 18:19
Kupiłem go. Nie jest tego samego koloru co oryginał. Jest jakiś fioletowy jak zwykłe PETRYGO.

Plyn jest koloru rozowego a nie fioletowego i jest stosowany we wszystkich Fordach.pozdrawiam

iwanex
12-02-2008, 11:27
Zala_z1 jeżeli mówimy o tym z linku w drugim poście to napewno jest to lekki fiolet a nie różowy. Poza tym w Fordach jest pomarańczowy. Ale kolorowo się zrobiło. Jak zamieścić fotkę ? Chętnie pokażę.

mario82
12-02-2008, 11:53
Kolor to już kewstia gusty dla jednego może być taki dla drugiego taki, zgadzam się z zala_z1 jest to jedyny płyn chłodzący jaki Ford stosuje i zaleca, to jest ten sam płyn co masz w zbiorniczku, pojeździj trochę to się wymiesza i będzie pomarańczowy. Jeżeli jednak nie chcesz mieszać to zmień cały płyn w układzie na ten co w linku i też pojeździj to zoabczysz jaki będzie kolor, a tylko wydasz niepotrzebnie pieniądze.

Oczywiście mowa cały czas o płynu chłodzącym z linku.

iwanex
12-02-2008, 13:06
Kolor kwestia gustu ? No nie wiem - fiolet a pomarańcz to chyba inna bajka. Rectosei też widział kolor denaturatu który jest raczej fioletowy. Nie o to chodzi w tej dyskusji. Ja dolałem do tego oryginalnego i o nic się nie martwie bo raczej wszystkie są na glikolu. Już się wymieszał. Kupowałem w ASO.

Pawel
12-02-2008, 18:31
Kolor to już kewstia gusty dla jednego może być taki dla drugiego taki, zgadzam się z zala_z1 jest to jedyny płyn chłodzący jaki Ford stosuje i zaleca, to jest ten sam płyn co masz w zbiorniczku, pojeździj trochę to się wymiesza i będzie pomarańczowy. Jeżeli jednak nie chcesz mieszać to zmień cały płyn w układzie na ten co w linku i też pojeździj to zoabczysz jaki będzie kolor, a tylko wydasz niepotrzebnie pieniądze.

Oczywiście mowa cały czas o płynu chłodzącym z linku.

Niestety to nie jest JEDYNY płyn chłodzacy, który jest stosowany przez Forda. Gdyby tak było, to nie byłoby w ogóle problemu o którym piszemy, prawda? :fcp2 Są na pewno, mówiąc umownie, dwa rózne typy tego płynu, obecnie wszytskie nowe Fordy wyjeżdżają już zalane pomarańczowym. Z fioletowego pomarańczowy na pewno sam się nie zrobi. :fcp4 Prawdę jest jednak, że nic złego się nie powinno stać po ich wymieszaniu.

kor1011
12-02-2008, 19:38
Na fioletowym jest napisane glikol etylenowy.Jeśli różowy też jest etylenowy (nie wiem bo nie widziałem butelki) to można je mieszać.

mario82
12-02-2008, 19:41
Kolor to już kewstia gusty dla jednego może być taki dla drugiego taki, zgadzam się z zala_z1 jest to jedyny płyn chłodzący jaki Ford stosuje i zaleca, to jest ten sam płyn co masz w zbiorniczku, pojeździj trochę to się wymiesza i będzie pomarańczowy. Jeżeli jednak nie chcesz mieszać to zmień cały płyn w układzie na ten co w linku i też pojeździj to zoabczysz jaki będzie kolor, a tylko wydasz niepotrzebnie pieniądze.

Oczywiście mowa cały czas o płynu chłodzącym z linku.

Niestety to nie jest JEDYNY płyn chłodzacy, który jest stosowany przez Forda. Gdyby tak było, to nie byłoby w ogóle problemu o którym piszemy, prawda? :fcp2 Są na pewno, mówiąc umownie, dwa rózne typy tego płynu, obecnie wszytskie nowe Fordy wyjeżdżają już zalane pomarańczowym. Z fioletowego pomarańczowy na pewno sam się nie zrobi. :fcp4 Prawdę jest jednak, że nic złego się nie powinno stać po ich wymieszaniu.

W ofercie mają tylko jeden płyn (a jaki leją w fabryce może mają jeszcze duże zapasy MOTORCRAFT Super Plus 2000 :fcp3 - bo ten był pomarańczowy) , i gwarantuję że robi się pomarańczowy po wymieszaniu, bo sam zmieniałem i wymieszał mi się na pomarańcz. A jeżeli ktoś by chciał to mam jeszcze dwie butle 1,5 litrowe MOTORCRAFT Super Plus 2000 :fcp14

zala_z1
14-02-2008, 20:21
Witam,wstawcie linka z drugim plynem bo pierwszy raz slysze zeby byl jakis inny od tego co jest w linku na poczatkuo.Pozdrawiam

mario82
14-02-2008, 21:14
Witam,wstawcie linka z drugim plynem bo pierwszy raz slysze zeby byl jakis inny od tego co jest w linku na poczatkuo.Pozdrawiam

Na samym początku był MOTORCRAFT Super Plus4 (niebieskozielony) - chyba najlepszy jaki był
potem wprowadzili MOTORCRAFT Super Plus 2000 (pomarańczowy) taki jak w załączniku, po czym wycofali obydwa i jest ten Super Plus Premium Ford 1L ( co w linku).

iwanex
27-02-2008, 09:24
No i ile teraz wiemy o płynach chłodzących.

Slartibartfast
24-01-2012, 20:28
Czy dolewacie płynu chłodniczego na zimę? Żonka sobie przypomniała, że facet w ASO wspominał coś o tym. Niby badali płyn i cyt: "w okolicach -20C mogą być kłopoty..."

wojtekn
24-01-2012, 22:47
Ja zawsze przed zimą sprawdzam do ilu stopni wytrzyma i jak trzeba to dolewam samego koncentratu lub nie :wink:
Jeśli masz tylko do -20 to warto tą wartoś podnieść :)

PS: Mała edycja do dośc starego postu mario82 teraz jest taki płyn:

http://ford.sklep.pl/pl,product,320697,plyn,do,chlodnic,super,plus,prem ium,ford,1l.html?partner=2069

:) :) :)

renjan
27-01-2012, 22:56
Orginalny, rózowy koncentrat
http://moto.allegro.pl/plyn-chlodniczy-ford-super-plus-premium-i2061134096.html

w/g specyfikacji podanej w instrukcji WSS-M97B44-D

drinks
29-01-2012, 12:35
Czy dolewacie płynu chłodniczego na zimę?"
Mi przed zimą przy okazji przeglądu, pierwszy raz od kiedy serwisuję Fordy w Germazie, gość sprawdził przed przyjęciem auta stan i jakość wszystkich płynów, wyszło, że nie trzeba nic zmieniać ani dolewać :-)

Slartibartfast
01-02-2012, 09:59
Kupiłem płyn (http://ford.sklep.pl/pl,product,3206...l?partner=2069) i dolałem jakieś 0,3 litra + nieco wody, w zbiorniku poziom był na minimum przy zimnym.
Przy okazji nestety zauważyłem (szkoda, że nie przed zakupem...), że i płyn do wspomagania jest na minimum a hamulcowy tylko nieco nad minimum...

Ja zawsze przed zimą sprawdzam do ilu stopni wytrzyma
Jest na to jakiś domowy sposób?

EDIT:
Drogie te płyny :( wspomaganie 45zł za 1l (http://ford.sklep.pl/pl,product,320483,olej,ukladu,wspomagania,kierowni cy,dp,ps,ford,1l.html) a hamulcowy 20zł za 0,5l (http://ford.sklep.pl/pl,product,320702,plyn,hamulcowy,super,dot,4,ford, 0,5l.html)) Nie ma tego od wspomagania w mniejszych butelkach? 1L to pewnie mieści cała instalacja....

wojtekn
01-02-2012, 13:13
Jest na to jakiś domowy sposób?

Nie wiem ja mam takie małe ustrojstwo, które mi mówi, do jakiej temperatury wytrzyma pobieram mała kropelkę na niego i wynik gotowy. :)

januhowski
08-05-2012, 17:46
mam pytanie odnośnie płynu chłodzącego-mianowicie zauważyłem,że mam stan na min i muszę uzupełnić płyn-jaki można dolać tak żeby mi fura nie wyleciała w powietrze

cliner
08-05-2012, 19:01
http://ford.sklep.pl/pl,product,320697,plyn,do,chlodnic,super,plus,prem ium,ford,1l.html?partner=2069

pawlisko123
19-07-2012, 00:25
a co myślicie o Febi G12 + (fiolet) -normę spełnia,czy coś innego?

eclipse
19-07-2012, 15:11
Super . Jak każdy inny .:)

Slartibartfast
19-07-2012, 15:44
Nie wiem ja mam takie małe ustrojstwo, które mi mówi, do jakiej temperatury wytrzyma pobieram mała kropelkę na niego i wynik gotowy. :)

Widziałem ustrojstwo do pomiaru temp. zamarzania płynu w makro za jakieś 20-30zł. Wskazówka na wygiętym bimetalu połączona rurką z "gruchą" do pompowania powietrza.

pawlisko123
19-07-2012, 20:06
to czym zalać układ chłodniczy bo chcę wymienić?

Slartibartfast
20-07-2012, 00:22
cliner podał przecież link (http://forum.fordclubpolska.org/showpost.php?p=1825624&postcount=22) w 22 poście
Ja uzupełniałem tym samym

Slartibartfast
05-08-2014, 22:28
Dzisiaj uciekł mi płyn chłodniczy. Po pobieżnym przeglądzie nie widziałem wycieków. Dolałem jakieś 3 litry (sic!), przegoniłem go koło domu jakieś 3km by sprawdzić jak szybko ucieka (i czy żona do pracy dojedzie). W połowie postój postój ok 10min, przy odjeździe pod samochodem sucho. Wracam zadowolony do domu, podnoszę maskę a tu znowu zbiornik pusty!!! Zauważyłem plamę pod wężem od zbiornika, pośrodku, między silnikiem a wentylatorem. Ale żeby tak szybko uciekał?

cliner
06-08-2014, 17:00
Czasami nie leci na obudowie od termostatu?Widzialem wyciek w tym miejscu przy 1.8 tdci i lecialo calkiem zwawo.

Sent from my Nexus 5

stefanekmac
06-08-2014, 22:06
Tak siostra zatarła Volvo.Upał,korek w stolicy. A dolała przed wyjazdem też ok 4 l. Czyli TRZEBA STAĆ i usunąć dziurę. Jak nie to skutek opłakany.Laweta.Remont.

Slartibartfast
07-08-2014, 07:24
Pojechał na lawecie do warsztatu. Skorzystałem z G12 i nawet zastępczy na 2 dni dali

Palek_PL
10-08-2014, 21:05
Witam.Panowie , a ja mam pytanie : 'jak dolać płynu chłodniczego'? Mam na zimnym silniku poniżej MIN wiec chce uzupełnić profilaktycznie , bo za oknem upały. Odkręciłem korek na zbiorniczku i zonk , bo wlew zakorkowany jakimś dodatkowym ustrojstwem...Z początku myślałem , że uszkodzona jest nakrętka ale wygląda to na dodatkowe zabezpieczenie...Nie chce się szarpać na siłę bo znając moje szczęście urwę zbiorniczek i przewody ;) pzdr!

Slartibartfast
12-08-2014, 12:21
U mnie jakieś "ustrojstwo" jest częścią nakrętki. Po jej odkręceniu jest zwyczajny otwór wlewu.
Polecam by wlewać naprawdę powoli, bo pod wlewem jest mały prostokątny otwór (odpowietrzenie/zabezpieczenie przed nadmiernym ciśnieniem?), przez który można fantastycznie nabluzgać sobie do komory i na paski...
W ogóle umiejscowienie wlewu jest tak nieergonomiczne, że szkoda słów. Lejek lub wcześniejsze przelanie np. do butelki 0,5l jest niezbędne.

Palek_PL
17-08-2014, 19:32
Wszystko jasne. Rozleciał sie korek...Jakim cudem nikt nie wie bo nakretka z zaczepami cała a fragment z uszczelka odpadł i zatkał szyjke wlewu.Wymieniłem na*nowy.pzdr!