iwanex
20-01-2008, 12:26
Witam. Jakim płynem jest zalany S-max. Mam pomaranczowy kolor to wiem. Jakies szczegoly? Czy to ten ktory mozna kupic na allegro. Dzieki za odpowiedz.
Zobacz pełną wersję : [S-MAX 2006-2015] Jaki płyn chodniczy jest zalewany w naszych samochodach?? iwanex 20-01-2008, 12:26 Witam. Jakim płynem jest zalany S-max. Mam pomaranczowy kolor to wiem. Jakies szczegoly? Czy to ten ktory mozna kupic na allegro. Dzieki za odpowiedz. Dietih 21-01-2008, 07:24 Prawdopodbnie oryginalny fordowski :fcp18 ten? http://ford.sklep.pl/sklep,1502,,,03,,p ... 786,0.html (http://ford.sklep.pl/sklep,1502,,,03,,pl-pln,192786,0.html) pozdrawiam :fcp1 iwanex 24-01-2008, 10:31 Kupiłem go. Nie jest tego samego koloru co oryginał. Jest jakiś fioletowy jak zwykłe PETRYGO. rectosei 28-01-2008, 07:41 Kupiłem go. Nie jest tego samego koloru co oryginał. Jest jakiś fioletowy jak zwykłe PETRYGO. Miałem ten sam problem w swojej nowej Fieście. Musiałem zrobić dolewkę (do nowego auta!) i zakupiłem taki własnie płyn jak w linku. Po rozrobieniu kolor denaturatu. A w zbiorniczku wyrównawczym jest płyn koloru pomarańczowego (ma chyba oznaczenie MOTORCRAFT Super Plus 2000). Lepiej nie mieszać (choć do poprzedniego Focusa także z pomarańczowym płynem zrobiłem kiedyś dolewkę z tego fioletowego i nic groźnego się nie stało) :fcp2 zala_z1 09-02-2008, 18:19 Kupiłem go. Nie jest tego samego koloru co oryginał. Jest jakiś fioletowy jak zwykłe PETRYGO. Plyn jest koloru rozowego a nie fioletowego i jest stosowany we wszystkich Fordach.pozdrawiam iwanex 12-02-2008, 11:27 Zala_z1 jeżeli mówimy o tym z linku w drugim poście to napewno jest to lekki fiolet a nie różowy. Poza tym w Fordach jest pomarańczowy. Ale kolorowo się zrobiło. Jak zamieścić fotkę ? Chętnie pokażę. mario82 12-02-2008, 11:53 Kolor to już kewstia gusty dla jednego może być taki dla drugiego taki, zgadzam się z zala_z1 jest to jedyny płyn chłodzący jaki Ford stosuje i zaleca, to jest ten sam płyn co masz w zbiorniczku, pojeździj trochę to się wymiesza i będzie pomarańczowy. Jeżeli jednak nie chcesz mieszać to zmień cały płyn w układzie na ten co w linku i też pojeździj to zoabczysz jaki będzie kolor, a tylko wydasz niepotrzebnie pieniądze. Oczywiście mowa cały czas o płynu chłodzącym z linku. iwanex 12-02-2008, 13:06 Kolor kwestia gustu ? No nie wiem - fiolet a pomarańcz to chyba inna bajka. Rectosei też widział kolor denaturatu który jest raczej fioletowy. Nie o to chodzi w tej dyskusji. Ja dolałem do tego oryginalnego i o nic się nie martwie bo raczej wszystkie są na glikolu. Już się wymieszał. Kupowałem w ASO. rectosei 12-02-2008, 18:31 Kolor to już kewstia gusty dla jednego może być taki dla drugiego taki, zgadzam się z zala_z1 jest to jedyny płyn chłodzący jaki Ford stosuje i zaleca, to jest ten sam płyn co masz w zbiorniczku, pojeździj trochę to się wymiesza i będzie pomarańczowy. Jeżeli jednak nie chcesz mieszać to zmień cały płyn w układzie na ten co w linku i też pojeździj to zoabczysz jaki będzie kolor, a tylko wydasz niepotrzebnie pieniądze. Oczywiście mowa cały czas o płynu chłodzącym z linku. Niestety to nie jest JEDYNY płyn chłodzacy, który jest stosowany przez Forda. Gdyby tak było, to nie byłoby w ogóle problemu o którym piszemy, prawda? :fcp2 Są na pewno, mówiąc umownie, dwa rózne typy tego płynu, obecnie wszytskie nowe Fordy wyjeżdżają już zalane pomarańczowym. Z fioletowego pomarańczowy na pewno sam się nie zrobi. :fcp4 Prawdę jest jednak, że nic złego się nie powinno stać po ich wymieszaniu. kor1011 12-02-2008, 19:38 Na fioletowym jest napisane glikol etylenowy.Jeśli różowy też jest etylenowy (nie wiem bo nie widziałem butelki) to można je mieszać. mario82 12-02-2008, 19:41 Kolor to już kewstia gusty dla jednego może być taki dla drugiego taki, zgadzam się z zala_z1 jest to jedyny płyn chłodzący jaki Ford stosuje i zaleca, to jest ten sam płyn co masz w zbiorniczku, pojeździj trochę to się wymiesza i będzie pomarańczowy. Jeżeli jednak nie chcesz mieszać to zmień cały płyn w układzie na ten co w linku i też pojeździj to zoabczysz jaki będzie kolor, a tylko wydasz niepotrzebnie pieniądze. Oczywiście mowa cały czas o płynu chłodzącym z linku. Niestety to nie jest JEDYNY płyn chłodzacy, który jest stosowany przez Forda. Gdyby tak było, to nie byłoby w ogóle problemu o którym piszemy, prawda? :fcp2 Są na pewno, mówiąc umownie, dwa rózne typy tego płynu, obecnie wszytskie nowe Fordy wyjeżdżają już zalane pomarańczowym. Z fioletowego pomarańczowy na pewno sam się nie zrobi. :fcp4 Prawdę jest jednak, że nic złego się nie powinno stać po ich wymieszaniu. W ofercie mają tylko jeden płyn (a jaki leją w fabryce może mają jeszcze duże zapasy MOTORCRAFT Super Plus 2000 :fcp3 - bo ten był pomarańczowy) , i gwarantuję że robi się pomarańczowy po wymieszaniu, bo sam zmieniałem i wymieszał mi się na pomarańcz. A jeżeli ktoś by chciał to mam jeszcze dwie butle 1,5 litrowe MOTORCRAFT Super Plus 2000 :fcp14 zala_z1 14-02-2008, 20:21 Witam,wstawcie linka z drugim plynem bo pierwszy raz slysze zeby byl jakis inny od tego co jest w linku na poczatkuo.Pozdrawiam mario82 14-02-2008, 21:14 Witam,wstawcie linka z drugim plynem bo pierwszy raz slysze zeby byl jakis inny od tego co jest w linku na poczatkuo.Pozdrawiam Na samym początku był MOTORCRAFT Super Plus4 (niebieskozielony) - chyba najlepszy jaki był potem wprowadzili MOTORCRAFT Super Plus 2000 (pomarańczowy) taki jak w załączniku, po czym wycofali obydwa i jest ten Super Plus Premium Ford 1L ( co w linku). iwanex 27-02-2008, 09:24 No i ile teraz wiemy o płynach chłodzących. Slartibartfast 24-01-2012, 20:28 Czy dolewacie płynu chłodniczego na zimę? Żonka sobie przypomniała, że facet w ASO wspominał coś o tym. Niby badali płyn i cyt: "w okolicach -20C mogą być kłopoty..." wojtekn 24-01-2012, 22:47 Ja zawsze przed zimą sprawdzam do ilu stopni wytrzyma i jak trzeba to dolewam samego koncentratu lub nie :wink: Jeśli masz tylko do -20 to warto tą wartoś podnieść :) PS: Mała edycja do dośc starego postu mario82 teraz jest taki płyn: http://ford.sklep.pl/pl,product,320697,plyn,do,chlodnic,super,plus,prem ium,ford,1l.html?partner=2069 :) :) :) renjan 27-01-2012, 22:56 Orginalny, rózowy koncentrat http://moto.allegro.pl/plyn-chlodniczy-ford-super-plus-premium-i2061134096.html w/g specyfikacji podanej w instrukcji WSS-M97B44-D drinks 29-01-2012, 12:35 Czy dolewacie płynu chłodniczego na zimę?" Mi przed zimą przy okazji przeglądu, pierwszy raz od kiedy serwisuję Fordy w Germazie, gość sprawdził przed przyjęciem auta stan i jakość wszystkich płynów, wyszło, że nie trzeba nic zmieniać ani dolewać :-) Slartibartfast 01-02-2012, 09:59 Kupiłem płyn (http://ford.sklep.pl/pl,product,3206...l?partner=2069) i dolałem jakieś 0,3 litra + nieco wody, w zbiorniku poziom był na minimum przy zimnym. Przy okazji nestety zauważyłem (szkoda, że nie przed zakupem...), że i płyn do wspomagania jest na minimum a hamulcowy tylko nieco nad minimum... Ja zawsze przed zimą sprawdzam do ilu stopni wytrzyma Jest na to jakiś domowy sposób? EDIT: Drogie te płyny :( wspomaganie 45zł za 1l (http://ford.sklep.pl/pl,product,320483,olej,ukladu,wspomagania,kierowni cy,dp,ps,ford,1l.html) a hamulcowy 20zł za 0,5l (http://ford.sklep.pl/pl,product,320702,plyn,hamulcowy,super,dot,4,ford, 0,5l.html)) Nie ma tego od wspomagania w mniejszych butelkach? 1L to pewnie mieści cała instalacja.... wojtekn 01-02-2012, 13:13 Jest na to jakiś domowy sposób? Nie wiem ja mam takie małe ustrojstwo, które mi mówi, do jakiej temperatury wytrzyma pobieram mała kropelkę na niego i wynik gotowy. :) januhowski 08-05-2012, 17:46 mam pytanie odnośnie płynu chłodzącego-mianowicie zauważyłem,że mam stan na min i muszę uzupełnić płyn-jaki można dolać tak żeby mi fura nie wyleciała w powietrze cliner 08-05-2012, 19:01 http://ford.sklep.pl/pl,product,320697,plyn,do,chlodnic,super,plus,prem ium,ford,1l.html?partner=2069 pawlisko123 19-07-2012, 00:25 a co myślicie o Febi G12 + (fiolet) -normę spełnia,czy coś innego? eclipse 19-07-2012, 15:11 Super . Jak każdy inny .:) Slartibartfast 19-07-2012, 15:44 Nie wiem ja mam takie małe ustrojstwo, które mi mówi, do jakiej temperatury wytrzyma pobieram mała kropelkę na niego i wynik gotowy. :) Widziałem ustrojstwo do pomiaru temp. zamarzania płynu w makro za jakieś 20-30zł. Wskazówka na wygiętym bimetalu połączona rurką z "gruchą" do pompowania powietrza. pawlisko123 19-07-2012, 20:06 to czym zalać układ chłodniczy bo chcę wymienić? Slartibartfast 20-07-2012, 00:22 cliner podał przecież link (http://forum.fordclubpolska.org/showpost.php?p=1825624&postcount=22) w 22 poście Ja uzupełniałem tym samym Slartibartfast 05-08-2014, 22:28 Dzisiaj uciekł mi płyn chłodniczy. Po pobieżnym przeglądzie nie widziałem wycieków. Dolałem jakieś 3 litry (sic!), przegoniłem go koło domu jakieś 3km by sprawdzić jak szybko ucieka (i czy żona do pracy dojedzie). W połowie postój postój ok 10min, przy odjeździe pod samochodem sucho. Wracam zadowolony do domu, podnoszę maskę a tu znowu zbiornik pusty!!! Zauważyłem plamę pod wężem od zbiornika, pośrodku, między silnikiem a wentylatorem. Ale żeby tak szybko uciekał? cliner 06-08-2014, 17:00 Czasami nie leci na obudowie od termostatu?Widzialem wyciek w tym miejscu przy 1.8 tdci i lecialo calkiem zwawo. Sent from my Nexus 5 stefanekmac 06-08-2014, 22:06 Tak siostra zatarła Volvo.Upał,korek w stolicy. A dolała przed wyjazdem też ok 4 l. Czyli TRZEBA STAĆ i usunąć dziurę. Jak nie to skutek opłakany.Laweta.Remont. Slartibartfast 07-08-2014, 07:24 Pojechał na lawecie do warsztatu. Skorzystałem z G12 i nawet zastępczy na 2 dni dali Palek_PL 10-08-2014, 21:05 Witam.Panowie , a ja mam pytanie : 'jak dolać płynu chłodniczego'? Mam na zimnym silniku poniżej MIN wiec chce uzupełnić profilaktycznie , bo za oknem upały. Odkręciłem korek na zbiorniczku i zonk , bo wlew zakorkowany jakimś dodatkowym ustrojstwem...Z początku myślałem , że uszkodzona jest nakrętka ale wygląda to na dodatkowe zabezpieczenie...Nie chce się szarpać na siłę bo znając moje szczęście urwę zbiorniczek i przewody ;) pzdr! Slartibartfast 12-08-2014, 12:21 U mnie jakieś "ustrojstwo" jest częścią nakrętki. Po jej odkręceniu jest zwyczajny otwór wlewu. Polecam by wlewać naprawdę powoli, bo pod wlewem jest mały prostokątny otwór (odpowietrzenie/zabezpieczenie przed nadmiernym ciśnieniem?), przez który można fantastycznie nabluzgać sobie do komory i na paski... W ogóle umiejscowienie wlewu jest tak nieergonomiczne, że szkoda słów. Lejek lub wcześniejsze przelanie np. do butelki 0,5l jest niezbędne. Palek_PL 17-08-2014, 19:32 Wszystko jasne. Rozleciał sie korek...Jakim cudem nikt nie wie bo nakretka z zaczepami cała a fragment z uszczelka odpadł i zatkał szyjke wlewu.Wymieniłem na*nowy.pzdr! |