Zobacz pełną wersję : Serwisowanie filtra cząstek stałych. Eolys ???


serpentyna
29-01-2008, 21:36
Witam. Zbieram informacje na temat serwisowania filtra cząsek stałych w silniku 1,6TDCI firmy PSV. Jak czesto trzeba dolewać specjalny płyn do systemu??? Może ktoś powierdzić: czy płyn EOLYS DPX 42 będzie pasował ??? Wszelkie informacje i doświadczenia mile widziane.

baktrian123
01-02-2008, 08:38
Mam podobny problem (kilka postów wczesniej). Dowiadywalem sie w serwisie o ten filtr cząstek stałych i zaśpiewali niezłą sumke za reset i dolanie, a znowu inni tzw komputerowi mechanicy....nie maja jeszcze programu komputerowego forda dla silnikow 1,6 TDCi z rocznika 2006. Podobno, jak będzie za mało plynu w tym filtrze, to sie kontrolka zapali. co 60 tys km wg planu obsługi trzeba dolać plyn i zrobić reset i też z planu wiem, że to ma być EOLYS176. Może wiesz, gdzie można dostać ten płyn i za ile? w Fordzie mówili, ze sam płyn kosztuje 600 zl :fcp20 Chętnie dowiem sie i będę wdzięczny za info od Ciebie....może wspólnie coś wymyślimy :fcp2 (Mam 61 tys km przebiegu i nie wiem, czy na siłe coś robić z tym filtrem?)
Pozdrowienia :fcp1

hensel
04-02-2008, 13:25
Witam,

je też mam taki silnik i po przegladzie przy 60tys. nic mi nie próbowali wymieniac ani dolewac a jak znam serwisy to przeciez o to im chodzi aby jak najwiecej rzeczy wykonac bo kasa lepsza. A jakie moga byc skutki nie serwisowania tego elementu?


Piotrek

serpentyna
05-02-2008, 20:06
Czy ktoś może wie gdzie znajduje się zbiorniczek z owym płynem? Dziś go szukałem i nic nie znalazłem.

kolopeter
05-02-2008, 22:39
hmmm. zdaje sie ze tylko auta z euro4 maja ten filtr, a jakie wy macie ??? brief?. hmm jesli ma dopalac syf ze spalin , to zaczalbym szukac od kolektora i na spalinach konczac(to na koncu auta ). jak ma byc dolewany, to musi byc gdzies wlew, ale nie pamietam gdzie :) szczerze, to nie wiem :) sledzik panowie :)

robo-r5
06-03-2008, 18:50
Ostatnio natknąłem się na opis filtra cząstek stałych, z którego wynika, że jest montowany w układzie wydechowym(któryś z tłumików - nie podali który) i jest bezobsługowy. Potwierdzam, że mają go silniki TDCi 1,6 i 2,0 drugiej generacji, które spełniaja normy emisji spalin EuroIV. Nie wiem skąd pomysł o dolewaniu jakiegoś płynu do tego filtra- chyba tylko jako domieszka do paliwa w celu polepszenia spalania zanieczyszczeń. Myślę ,że trzeba o nim po prostu zapomnieć tak jak o katalizatorze. Pzdr.

baktrian123
07-03-2008, 09:49
Witam Wszystkich :fcp2
Interesowałem sie także w/w filtrem i jednak trzeba dolać plynu, tak jest napisane w obsłudze - przeglądach...że po 60 tys km, z tego co sie dowiedzialem na francuskich forach, to plynu starcza na ok 100 tys km i zapala sie lampka, ze go brakuje. Mam przejechane 64 tys km (C-max 1,6 Tdci '06r.) i jezdze dalej :fcp2 ....sie zobaczy , co dalej :fcp4
Pozdrowienia

rafus22
17-02-2009, 14:55
najlepiej jak go nie ma przed zakupem sprawdzalem czy jest on zamontowany ale nie bylo i dobrze jeden klopot z glowy

Delo
17-02-2009, 15:02
Panowie było na forum, jakieś 2 miesiące temu. Wszystko ładnie opisane.

zala_z1
07-03-2009, 15:11
Witam,wedlug Forda plyn uzupelnia sie co 60 tys km,a po 120 wymienia,zbiornik z plynem jest z tylu przy zbiorniku paliwa,po dolaniu trzeba zresetwac parametry DPF.Pozdrawiam

baktrian123
09-03-2009, 07:54
Hej Wszystkim, tylko gdzie poza serwisem dostac taki płyn do dolania, czy ktoś juz może robił cos takiego. Mam obecnie 94 tys km przebiegu. Nic nie robiłem, ale i też nic sie nie dzieje, czyli rozumiem, że stan płynu jeszcze jest, choc różnie o tym DPFie pisza, nawet,że nic nie trzeba dolewac...... Poczekamy zoabczymy....az do zapalenia sie kontrolki usterki silnika zapewne...... Pozdrawiam Mile widziane Wasze sugestie lub konkretne poczynania w tej sprawie, niestety jeszcze mało użytkowników ma filtr cząstek stałych....

kocio66
09-03-2009, 08:56
Tutaj więcej na temat DPF-u:

http://www.cbc.pp.com.pl/nuke8/html/modules.php?name=Content&pa=showpage&pid=11

A tutaj, na temat co i kiedy w fordzie serwisować:

http://www.etis.ford.com/fordservice/serviceScheduleForm.do

I jeszcze uwaga: zanim wymienisz olej w silniku sprawdź, czy jest odpowiedni dla DPF-u. np :

" Castrol EDGE Turbo Diesel 5W-40

Chroni silniki wysokoprężne z bezpośrednim wtryskiem paliwa i wyposażone w pompowtryskiwacze (PD). Może być stosowany w samochodach innych producentów wyposażonych w silniki Diesla (bez filtrów DPF)." - cytat ze strony producenta.

Walut
09-03-2009, 17:52
czytam i oczom nie wierzę, piszecie o tym filtrze jak o zjawisku z kosmosu. Jeśli sie czegoś nie zna i nie rozumie trzeba to chcieć poznać i zrozumiec a nie opowiadać sobie dyrdymały jak bajki na dobranoc. Trzeba uzyc opcji szukaj i wszystko. jest to dobrze opisane i wyjaśnione w dziale focus. No a już stwierdzenie że najlepiej go nie mieć to rewelka!! Najfajniej puszczać bąki , takie że swiata nie widać i walić reszte........
no ale poróbujcie wjechać do centrum normalnego miasta w normalnym kraju bez plakietki która mówi ze coś takiego ma auto.
A to nie Polska właśnie

sterowiec68
09-03-2009, 21:52
jest to dobrze opisane i wyjaśnione w dziale focus. A tu jest dział c-max,gdybyś nie zauważył i nie widzę powodu żeby ktoś szukał gdzie indziej. Masz DPFa,gratuluję,że Ci się taki Focusik trafił. Ale nie dorabiaj do tego ideologii,że nim jeżdżąc zbawiasz świat. Rowerzyści zbawiają go bardziej :).I skoro,jak mniemam, jesteś ekspertem w tym temacie, to może odpowiesz koledze na pytanie,które zadał zakładając ten topic? Aha i gdzie niby nie wjadę swoim 1,8 bez DPFa poza ścisłym centrum Berlina,Kolonii i Hanoweru ?

Walut
10-03-2009, 19:54
sterowiec68 - czy piszesz posty na ilość??

Delo
11-03-2009, 10:32
No a już stwierdzenie że najlepiej go nie mieć to rewelka!! Najfajniej puszczać bąki , takie że swiata nie widać i walić reszte........



Czyli uważasz ze DPF-jest super? Jeżeli tak to rozwiń swoją teorie, żeby przekonac innych do tego wynalazku, pod kątem zalet i wad.

sterowiec68
11-03-2009, 11:55
Zalety DPF można tylko oceniać pod kątem ochrony środowiska. Mniej dymu,smrodu i tak dalej. Natomiast dla samego auta,działania silnika,amortyzacji i tak dalej, kategoria ,,zalety" właściwie sprowadza się do zagłuszenia wyrzutów sumienia użytkownika w kwestii dbania o środowisko.Reszta na razie jest kłopotem.Trzeba się z tym pogodzić, że z chwilą wejścia w życie EURO4 nie będzie się produkować w Europie innych diesli niż te z DPF. Co nie znaczy,że z dnia na dzień zabroni się użytkowania samochodów kilkuletnich bez tego wynalazku. Na razie użytkowanie samochodów z DPFem często wygląda tak :
http://szypulski.motogrono.pl/filtr-czastek-stalych-%E2%80%93-ekologicznie-popsute-auto/ lub tak :
http://www.auto-swiat.pl/wydania/artykul.asp?Artykul=19935&Strona=1
Sprowadzając to wszystko do jednego,moim zdaniem sprawa wygląda tak :
Z punktu widzenia ekologii - jak najbardziej tak
Z punktu widzenia użytkowania - już nie koniecznie.

kayerts
11-03-2009, 15:49
Może powinienem rozpocząć inny wątek, ale jaki olej do tego typu silnika proponujecie???
Mi w ASO wlali formula 5w/30, ale może coś lepszego.
pozdr

sterowiec68
11-03-2009, 21:34
Formuła jest dobra. Liczy się norma ACEA. Do silników z DPF ma być C i pewnie taka jest.

baktrian123
12-03-2009, 12:24
hej Wszystkim, przczytałem te w/w artykuły i cieszę się, że u mnie wszystko OK z tym filterm, w ogóle nie zauważam, że go mam, idzie normalnie, pali mało, fakt, że głównie to auto jeździ na trasie, wiec chyba ten "syf" sie wypala. Na razie 94 tys km bez problemu, bez robienia czegokolwiek w tej kwestii, oby tak dalej. Pozdrawiam Wszystkich

glucosum
12-03-2009, 12:37
Pytałem w serwisie forda o DPF.
Otrzymałem odpowiedz że filtr ten jest bezobsługowy. Nie trzeba nic dolewać i nic przy nim robić. Ale ..... zawsze jest ale.
Przy zbyt krótkich jazdach i zbyt małych obrotach sadza zaczyna się odkładać w tym filtrze.
Objawia się to m.in spadkiem mocy. Filtr zostaje przypchany a jego temperatura ponieważ jest zbyt niska nie pozwala na samooczyszczenie.
Powiedział ze w serwisie "regeneracja" polega na włączeniu silnika i "przepaleniu" go na wysokich obrotach jak on to ujął aż ogień z rury idzie. Ewentualne żeby przyspieszyć cały proces leją coś do ( i tu nie jestem pewny ale chyba układu wydechowego coś łatwopalnego )
co powoduje "spalenie" sadzy.

kayerts
12-03-2009, 13:23
tak dotąd wlewałem olej fordowski, choć kupowany w ASO jest drogi.
ale chodzi mi o te linki co dał sterowiec68, tam piszą, o olejach specjalnie dedykowanych do tego typu silników:
- Total 5W30 Ineo
- Castrol jest Elixion Low SAPS 5W-30
znalazłem jeszcze
MOTUL MOTUL SPECIFIC MB 229.51 100% syntetyczny olej silnikowy do silników benzynowych i Diesla Mercedes-Benz, spełniających normy emisji spalin EURO IV i wyposażonych w filtr cząstek stałych, wymagających oleju wykonanego w technologii "Mid SAPS". MB 229.51
SAE: 5W-30
może warto zainwestować aby chronić filtr DPF?
co sądzicie

Walut
12-03-2009, 15:44
nie chcę nikogo do niczego przekonywać ,jak kolega sterowiec68 napisał. dziwi mnie tylko jedno , pisze sie i mówi o filtrze jako filtr= kłopot. jeżdżę z nim od czerwca tamtego roku zrobiłem ponad 30 tyś km różne warunki , miasto i poza. zwiększyłem zaraz po kupnie moc i moment też myślałem tak jak wszyscy tutaj o kłopocie że po zmianach może być gorzej. i wierzcie lub nie auto ma 4 lata i nie było mowy o filtrze, jeździ sie tak jak ze zwykłym wydechem. NIE PAMIETAM o tym dopóki forum mi nie przypomni. dyskusja jednak zawsze zawiązuje się między ludźmi którzy albo filtra nie mają i z reguły próbują go obrzydzić i straszyć co sie to nie dzieje z samochodami z tymże filtrem albo mają go świeżo co po kupnie auta i okazuje się że jest. Panowie , te urządzenia w naszym kraju nawet w serwisach nie są jeszcze znane a opisywanie jakichś niezbadanych do konca przypadków to przypadek. dlatego zsięgnąłem opinii serwisantów niemieckich, potwierdzają to co ja na razie o tym sądzę, to działa samo, przynajmniej w przypadku forda. PANOWIE NIE NAKRĘCAJCIE SIĘ. w przypadku 2.0 tdci 100 tyś i dolewka płynu i dalej. i to by było na tyle. pozdro.
aaaaa ! przekartkowałem całą instrukcję obsługi i nic nie ma na temat kontrolki!!! bo jej nie ma, są natomiast dwie dotyczące silnika jeden jak zwykły czek a druga z wykrzyknikiem. Palą się po załączeniu stacyjki a zaraz gasną. do tej pory u mnie podczas jazdy nic sie nie zapaliło. w oryginalnej niemieckiej instrukcji też nie ma nic o kontrolce filtra, choć wzmianka na temat filtra jest

Delo
12-03-2009, 16:41
Jaki masz przebieg ?, bo trwałość filtra jest na ok 130 tyś, a pózniej wymiana na nowy.
Co tis podaje.

sterowiec68
12-03-2009, 16:52
Niech nikt nie odbiera tego co piszę,jako dziki atak na DPF :). Doskonale rozumiem po co on powstał,jak działa i tak dalej. Dlatego ani się go nie boję ani nie traktuję jak przybysza z kosmosu.Ale nie traktuję go też jak jakiś cud świata,którego brak oznacza zakaz wstępu do normalnego świata. Jest to zwykłe urządzenie techniczne,które przy PRAWIDŁOWEJ eksploatacji pewnie będzie służyć długo i owocnie. A że z CZYSTO TECHNICZNEGO punktu widzenia brak DPF w żaden sposób nie obniża wartości użytkowo-technologiczno-osiągowo-wypasowej(hihi) samochodu, nie ulega chyba wątpliwości. Tak,że jak Walut chwali sobie że filtr ma,tak ja chwalę sobie że go nie mam i jeden EWENTUALNY kłopot mam z głowy :).

rafus22
12-03-2009, 16:58
i ja to popieram!!!

kayerts
13-03-2009, 06:53
ale wracając do olejów, które przedłużają życie DPF to znalazłem całkiem bogatą ofertę
Najnowsze oleje silnikowe "low SAPS" do nowoczesnych jednostek benzynowych i diesla

Aral Tronic 229.3
5W-30
C3
A3/B4
MB 229.31

Castrol LongLife III
5W-30
C3
VW 504.00/507.00

Elf Excellium LSX (low SAPS)
5W-30
C3
A3/B3
API SL/CF
MB 229.31, BMW LL-04

Elf Solaris RNX
5W-30
C3
API SM/CF

Elf Solaris LLX
5W-30
C3

Elf Solaris LSX
5W-30
C3


Fuchs Titan GT1
5W-30
C3
A3/B4M


Fuchs Titan GT1 Longlife III
5W-30
C3
A3/B4


Motul MB 229.31
SW-40
A3/B3/B4
API SL/CF


Mobil 1 ESP Formula
5W-30
C3
A3/B3/B4


ORLEN Platinum Max Energy Euro 4 (Mid SAPS)
5W-30
C3-04
A3/B3, A3/B4
API SM/SL/CF


Shell Helix Ultra VX
5W-30
C3

przeczesałem internet w poszukiwaniu potwierdzenia, że formula lana przez forda spełnia ACEA C3-04 i niestety nie udało mi się znaleźć potwierdzenia. może wy koledzy macie takie info.
pozdr
kayerts

sterowiec68
13-03-2009, 09:19
To jest właśnie zagwozdka. Bo z tego co ja szperałem w necie fordowskie oleje o tej formule mają specyfikację ACEA A i B. Z tego co wiem,oleje dla Forda przygotowuje Castrol i jedyny olej 5W-30 ze specyfikacją C i w opisie polecany dla silników z DPF jest LongLife,który dla odmiany powstał dla Volkswagena:). Ta dodatkowa norma powstała w 2005 roku wraz z wprowadzeniem Euro4 i wprowadzeniem na rynek aut z DPF. Ford tego nie zauważył ? Bo inne koncerny stosujące te same silniki i rozwiązania (grupa PSA) już bardzo wyraźnie polecają oleje z aceowkim C do swoich pojazdów wyposażonych w filtr cząstek stałych. Przegląd mam dopiero we wrześniu więc nie uzyskam szybko informacji u źródła ale jak ktoś będzie miał okazję,to niech podpyta w serwisie.

Gabrycha
13-03-2009, 09:48
ale wracając do olejów, które przedłużają życie DPF to znalazłem.......
to nie jest przedłużanie......
to jest chronienie przed przedwczesnym zużyciem (zapapraniem się DPF-a)!!!!!.....

kayerts
13-03-2009, 16:42
kolego to semantyka!!!
gdyż jeśli z "normalnym olejem" muszę wymienić filtr po 120.000
a jak mówi producent total'a
"okres między wymianą filtra może się wydłużyć nawet do 200 tys.km."
to chyba przedłuża życie???
ale tak na prawdę to interesuje mnie ten problem z formula.
pozdr

Gabrycha
16-03-2009, 07:47
nie będę się spierał o "sematyczne" zjawisko językowe bo tak czy siak o sam efekt chodzi,
czyli o możliwie długie eksploatowanie tego filtra.

kayerts
16-03-2009, 14:54
Mnie również o to chodzi.
Przez ostatnie parę dni wczytywałem się w fora użytkowników pugeta i cytryny i właściwie gdy ma się filtr cząstek stałych to TRZEBA używać olejów oznaczonych c3-04, nie tylko dla chronienia przed przedwczesnym zużyciem (zapapraniem się DPF-a). Znowu zdziwienie, ten sam silnik a takie różne podejście do tematu. Inaczej Ford inaczej pozostałe firmy.
doszedłem do wniosku, ze zaleje silnik Total 5W30 Ineo zobaczymy????
pozdr

sterowiec68
16-03-2009, 15:52
I posunięcie będzie słuszne. Napewno to nie zaszkodzi a pomóc może.

szakal22
26-03-2009, 16:46
Wybaczcie ze trochę odgrzebuje watek.
Jak sprawdzić czy auto posiada DPF?

sterowiec68
26-03-2009, 17:15
Najpewniej zajrzeć pod spód. Jeśli ma coś podobnego do tego : http://www.infosamochody.pl/artykul,id_m-133,t-filtr_czastek_stalych.html,
to znaczy,że jest duże prawdopodobieństwo posiadania tego zmyślnego urządzenia.

baktrian123
28-03-2009, 17:38
hej szakal22! Będziesz 100% pewien, jak rozkodujesz kod VIN, tam jest podane. Pozdrawiam

Walut
29-03-2009, 17:15
nie chce sie ruszyć zadka i zejść pod auto, opisane jest dokładnie jak to wyglada. zdjęć robił nie będę bo sam musiałbym wejść a już tam byłem:)))

szakal22
30-03-2009, 09:54
co do rozkodowania VIN to próbowałem, ale nie udało się o końca - może ktoś pomoże?
Co do ruszania zadkiem, to nie miałem okazji - najpierw wolałem spytać - może nie trzeba będzie nadaremnie wykonywać niektórych czynności;)

Delo
30-03-2009, 12:43
co do rozkodowania VIN to próbowałem, ale nie udało się o końca - może ktoś pomoże?
Co do ruszania zadkiem, to nie miałem okazji - najpierw wolałem spytać - może nie trzeba będzie nadaremnie wykonywać niektórych czynności;)

Podaj Vin

szakal22
30-03-2009, 16:25
VIN: WF0XXGCDM5U39905

dzięki za rozszyfrowanie. Jeśli mogę o pełne rozszyfrowanie na priv.

Delo
30-03-2009, 16:50
VIN: WF0XXGCDM5U39905

dzięki za rozszyfrowanie. Jeśli mogę o pełne rozszyfrowanie na priv.

Podaj właściwy Vin !

szakal22
30-03-2009, 16:54
no nie gadaj.... to co w tym VIN'ie jest nie tak - taki mam.
chyba ze nr nadwozia nie równa się z nr VIN? jeśli tak to skąd wziąć VIN?

Delo
30-03-2009, 17:22
no nie gadaj.... to co w tym VIN'ie jest nie tak - taki mam.
chyba ze nr nadwozia nie równa się z nr VIN? jeśli tak to skąd wziąć VIN?

Ok masz wiadomość na priv

cinek_sw
11-04-2009, 12:29
Oki, tak czytam i czytam i mam już mętlik w głowie...

Więc pytam:
1. Po czym rozpoznać że kończy się Eolys
2. Czy w moim c-max'ie jest filtr cząsteczek stałych. Jeśli tak to czy mam filtr bezobsługowy czy trzeba dolewać płynu?
3. Czytałem na forum citroena że użytkownicy próbują czyścić filtry pod bieżącą wodą (ciśnienie jakieś 5bar). Czy ktoś z was już próbował czyścić filtr?
4. Słyszałem że można wywalić ten filtr i oszukać kompa... Wiąże się to z tym że możemy trafić na lawetę jak pojedziemy np.w głąb Niemiec ale mamy za to spokój z filtrem

Mam silnik 2,0 TDCi
VIN: WF0MXXGCDM6L69426

Pozdrawiam

pablo/bf
12-04-2009, 20:39
witam
mam filtr cząstek stałych który mi się zapchał (wyskoczył mi błąd awaria silnika) jak go mogę oczyścić proszę o pomoc.

rafus22
12-04-2009, 20:51
najlepiej go nie miec wcale!!! i po problemie!

cinek_sw
13-04-2009, 08:01
witam
mam filtr cząstek stałych który mi się zapchał (wyskoczył mi błąd awaria silnika) jak go mogę oczyścić proszę o pomoc.

Patrz post niżej. Na forum cytrynki jest opisane krok po kroku jak czyścić filtr domowym sposobem...

Walut
13-04-2009, 11:00
kontrolka niekoniecznie oznacza zapchany filtr, może brakło płynu do wypalania w zbiorniczku.

pablo/bf
13-04-2009, 18:42
a gdzie można kupić taki płyn

cinek_sw
14-04-2009, 08:16
A mi nadal nikt nie odpowiedział na moje kilka pytań :(

membersik
12-09-2011, 18:21
Witam wszystkich!!

Mam ten sam problem co poprzednicy czyli prawdopodobnie brak płynu do czyszczenia filtra cząstek stałych. Zbiorniczek ten znajduje się pod autem obok zbiornika paliwa. Zaświeca mi sie kontrolka silnika i po podpięciu pod komputer pokazuje bląd (z tego co pamiętam 272f). Na dodatek auto często przy wyprzedzaniu traci moc i przełącza się w tryb awaryjny czyli nie moge na każdym biegu zwiększyć obrotów na więcej niż 2tys.
W Intercarsie i wszystkich mniejszych sklepach nie ma płynyu Eolys, a w serwisie jest ale w bańkach 5 litrowych (a tego potrzeba tylko 2 litry) i kosztuje bagatela 1200 zł. Znalazłem też na allegro za 475 zł 3 litrowy niby eolys, ale nigdy nei wiadomo co to.
Proszę o wasze opinie i doświadczenia co z tym fantem czy trzeba ten płyn wlewać? CZy można ewentualnie jakiś inny płyn wlać, który oczywiście jest dostępny w normlanych sklepach nie tylko serwisach.
Z góry serdeczne dzięki za podpowiedzi.