Zobacz pełną wersję : [S-MAX 2006-2015] Pytanie o silniki diesla - czy 2.0 140KM jest z PSA?


mwlodarc
31-01-2008, 10:14
Dzień Dobry,

Przymierzam się do zakupu S-maxa i znalazlem sporo przydatnych informacji na tym forum :-)

Chcialem sie tylko upewnic, ze:
1) silnik 2.0 tdci 1997cm3 140KM to jest silnik z ukladu Ford-Peugeot-Citroen?
2) silnik 2.0 tdci 1998cm3 130KM (w wersji z automatczną skrzynią) to ten fordowski (chyba niezbyt udany) z poprzedniej wersji mondeo?

A moze sa juz jakies informacje o innych silnikach, ktore niebawem wejda do tego modelu?
Moze 2.2hdi 170KM albo 2.7hdi 204KM?

Pozdrawiam,
Marcin

heko
31-01-2008, 16:54
1) silnik 2.0 tdci 1997cm3 140KM to jest silnik z ukladu Ford-Peugeot-Citroen?
2) silnik 2.0 tdci 1998cm3 130KM (w wersji z automatczną skrzynią) to ten fordowski (chyba niezbyt udany) z poprzedniej wersji mondeo?


Dokładnie tak :fcp13

ford_driver
31-01-2008, 22:27
przeciez zarowno silnik 130 KM (dla automatu) jak i 140 KM (manual) maja ta sama pojemnosc = 1997cm3

ograniczenie jego mocy spowodowane jest pewnie uzyciem tej nowej 6-cio biegowej skrzyni biegow jak sadze chodzilo o wyplaszczenie momentu obrotowego zeby skrzynia automatyczna nie obrywla zbyt mocno

pozdrowienia

ford_driver

heko
01-02-2008, 07:36
przeciez zarowno silnik 130 KM (dla automatu) jak i 140 KM (manual) maja ta sama pojemnosc = 1997cm3

ograniczenie jego mocy spowodowane jest pewnie uzyciem tej nowej 6-cio biegowej skrzyni biegow jak sadze chodzilo o wyplaszczenie momentu obrotowego zeby skrzynia automatyczna nie obrywla zbyt mocno

pozdrowienia

ford_driver
A jednak 130tka to ford, a 140tka to PSA :fcp14

ford_driver
01-02-2008, 07:46
wg opisu z katalogu wyglda ze to ten sam silnik, ale mozliwe jest wszytko

jakies pol roku temu czytalem artykul o nwej skrzyni "automat" Ford-a i o ile pamietam to byla wzmianka ze bedzie montowna z dobzre znnym silnikem 2.0 tdci o zmniejszonej mocy - oczywiscie nic soie nie dam obciac ze nie jestem w bledzie :-)

pozdrowienia

ford_driver

mwlodarc
04-02-2008, 10:44
Rzeczywiscie pojemnosci sa identyczne - dziwne, bo wydaje mi sie, ze widzialem gdzies 1998 i 1997, ale moze zle patrzylem...

Teraz tylko ciekawe kiedy pojawi sie nowy diesel. Slyszalem o mocy 180KM - to bylby na pewno fajny silniczek do masmixa

heko
04-02-2008, 11:42
Rzeczywiscie pojemnosci sa identyczne - dziwne, bo wydaje mi sie, ze widzialem gdzies 1998 i 1997, ale moze zle patrzylem...

Teraz tylko ciekawe kiedy pojawi sie nowy diesel. Slyszalem o mocy 180KM - to bylby na pewno fajny silniczek do masmixa
Też mi się marzy :fcp4

jak_tako
03-03-2008, 23:01
130 i 140 konne wersje to dokladnie ten sam silnik.

mwlodarc
27-03-2008, 08:24
Też mi się marzy :fcp4

Juz jest :-) troszeczke mniej, bo 175KM. Na pewno fajny silnik do tego samochodu. W UK drozszy od 2.0tdci o 1000funtow, w Niemczech o 1250 euro... u nas pewnie o 15 tysiecy :-(((

mwlodarc
04-06-2008, 09:24
I jest w koncu 2.2hdi - ale apatyt rosnie, teraz marzy mi sie 2.7hdi :-)
tym bardziej, ze za 0.2litra pojemnosci placic ponad 10% wiecej za caly samochod jest troche bez sensu.
Przy 2.7litra to juz moze miec sens.
Ten silniczek bylby super do s-max'a - w sumie ford juz go chyba wykorzystal w jaguarze xf (jeszcze zanim sprzedal marke do tata motors)

ford_driver
04-06-2008, 09:29
tak tylko ze do 2 litrow akcyza to 3,6% a powyzej 2 l akcyza juz roznie do 13,2%

stad w przypadku aut niewiele ponad 2 litry pojemnosci jest tak znaczny skok cenowy w Polsce

pozdrowienia

ford_driver

mwlodarc
05-06-2008, 08:22
Dokładnie o tą różnicę w akcyzie mi chodzi... za 10% więcej pojemności silnika zapłacimy ponad 10tys zł więcej samej akcyzy - paranoja... dlatego - dopóki nie zmieni się zasada naliczania akcyzy - moim zdaniem nie ma sensu kupować takiego silnika 2.2l. Dlatego też wydaje mi się, że 2.7hdi byłby już bardziej sensowny - większy silnik, sześć cylindrów - tutaj przebolałbym wyższą akcyzę.

ford_driver
05-06-2008, 08:31
dokladnie :-)

mozna przebolec wieksza "danine" ale nie za tak niewiele :-)

powyzej 2.0 to niech juz bedzie konkretnie skoro i tak place wiecej

pozdrowienia

ford_driver

w@riat
05-06-2008, 08:33
sens jest zawsze :fcp7 , musi cię byc tylko stać :fcp2

ford_driver
05-06-2008, 09:16
tyle ze my nie rozprawiamy o mozliwosciach finansowych

tylko o racjonalnosci zakupu

oplata akcyzy dzielona jest tylko od pojemnosci silnika, tak wiec granicznym parametrem jest pojemnosc 2000 cm3

powyzej tego oplata mozna by rzec drastycznie rosnie bez wzgeledu czy jest to 2199 cy 6000 cm3

tak wiec dla mnie osobiscie jest to 9,6 % wartosci auta wyrzucone w bloto o ile nie mysli sie o jakims wyjatkowo specyficznym aucie (Aston Martin, Porsche itp)

moja kalkulacja jest prosta zamiast kupowac jednego przykladcowo S-Max-a 2.5 T za powiedzmy 130 tys zł

wydac te pieniadze na 2 auta "uzywane" o pojemnosci do 2 l:
1. Focus I RS - po oplatach okolo 63000 zł (dla mnie osobiscie auto odrobine kultowe)
2. Renault Espace max roczny, 2.0 diesel w automacie - po oplatach okolo 87000 zł

w ten sposob mam wszytko czego mi trzeba czyli wygodne auto na rodzinne wyjazdy + niezaprzeczalnie szybkie i zwinne auto "for fun" łącznie za cene jednej "hybrydy" w stylu S-Max-a ktory do konca nie jest ani jednym ani drugim

wszytko jest oczywiscie kwestia wyboru, inaczej na to patrzylem 3 lata temu kupujac Focusa w dieslu inaczej patrze dzisaj ale zawsze liczylem pienadze
wydajac 30 czy 40 tys EUR na auto co 3 lata wole nie tracic 9,6% na roznicy w akcyzie to wszytko

pozdrowienia

ford_driver

witekga
05-06-2008, 20:01
Tylko dlaczego mondeo z 2,2 jest droższe o 7.000 PLN a s-max o 11.000. Przeciez sytuacja z akcyzą identyczna

mwlodarc
06-06-2008, 08:28
To juz pytanie do Forda - manipuluja swoimi prowizjami, na pewno zarabiaja procentowo troche mniej na samochodach powyzej 2l pojemności.
No chyba, że potrafią to jakoś obejść i samochód 2.2l wjeżdza oddzielnie i oddzielnie jakaś cześć jego wyposażenia - może wtedy udałoby się płacić mniej akcyzy... bo przecież jak płacisz ponad 13% to nie tylko od silnika, ale też od poduszek powietrznych, klimatyzacji, radia, czy szklanego dachu... od całego samochodu po prostu. Pewnie nikt się w to nie bawi, ale gdyby samochód (powyżej 2l) wjeżdzał do PL zupełnie goły (tylko to co musi mieć, żeby kwalifikował się jako samochód), a reszta wyposażenia wjeżdza jako części i jest montowana na miejscu... Tylko czy koszt takiej zabawy nie przewyższyłby tych kilku oszczędzonych tysięcy ...

Zakładając, że s-max 2.0 kosztuje 120tys, to 2.2 powinien kosztowac 132tys+wyzsza cena silnika (w normalnych krajack okolo 5tys), czyli razem jakies 137tys. To bylaby zbyt duza roznica i pewnie Ford Polska opuszcza troche swoje marze na tych modelach.
Nie wiem jakie sa prowizje w całym tym biznesie - dealer ma mniej więcej 10-12%, ale ile zarabia importer - tutaj nie mam zielonego pojęcia.

artex
17-06-2008, 13:51
Dwa słowa wyjaśnienia ...

Nie jest tak jak piszesz...że to manipulacja prowzjami itd, itp.

S-Max z silnikiem 2.2 TDCI jest, dlatego droższy o 11 tyś pln od silnika 2.0 TDCI bo 2.2 jest z DPF/ filtr czastek stałych/, a 2.0 TDCI w S-maxie go nie ma.

Dopłata za silnik 7000 pln + 4000pln za filtr = 11000 pln.

Mondeo 2,0 TDCI które weszło do sprzedazy później, ma juz DPF, stąd dopłata tylko 7000 pln

Jeśli chodzi o 2.0 TDCI automat to od produkcj luty 2008 ma już 140 KM.

BTW. Silnik 2.2 TDCI jest PSA, lecz w Fordzie ma jedna turbosprężarkę , a nie dwie jak we Francuzach - ale to juz chyba znana wszystkim informacja...
Silnik 2.7 V6 TDCI-nie bedzie na razie montowany w Fordach....

heko
17-06-2008, 15:37
Silnik 2.7 V6 TDCI-nie bedzie na razie montowany w Fordach....


...a już sie łudziłem...natychmiast bym go sobie zapodal :fcp5

mwlodarc
23-06-2008, 15:32
Dwa słowa wyjaśnienia ...

Nie jest tak jak piszesz...że to manipulacja prowzjami itd, itp.

S-Max z silnikiem 2.2 TDCI jest, dlatego droższy o 11 tyś pln od silnika 2.0 TDCI bo 2.2 jest z DPF/ filtr czastek stałych/, a 2.0 TDCI w S-maxie go nie ma.

Dopłata za silnik 7000 pln + 4000pln za filtr = 11000 pln.

Mondeo 2,0 TDCI które weszło do sprzedazy później, ma juz DPF, stąd dopłata tylko 7000 pln

Jeśli chodzi o 2.0 TDCI automat to od produkcj luty 2008 ma już 140 KM.

BTW. Silnik 2.2 TDCI jest PSA, lecz w Fordzie ma jedna turbosprężarkę , a nie dwie jak we Francuzach - ale to juz chyba znana wszystkim informacja...
Silnik 2.7 V6 TDCI-nie bedzie na razie montowany w Fordach....

Co do filtru to zgoda, ale z drugiej strony w jaki sposob zmiescisz w tych 7 tysiacach rzeczywista roznice w cenie silnika i podwyzszona o 10% akcyze od calego samochodu?

Mysle, ze filtr kosztuje importera znacznie mniej niz te 4000 (to pewnie cena dla uzytkownika), ale nie chce zgadywac ile, doplata do wiekszego silnika tez mniej niz 5000, ale akcyza to jakby nie bylo bedzie okolo 10.000 ...
czyli Ford MUSIAŁ opuścić tu swoje marże - i od razu widać, że muszą one być całkiem, całkiem...

Schem
10-07-2008, 12:09
Silnik 2.7 V6 TDCI-nie bedzie na razie montowany w Fordach....


...a już sie łudziłem...natychmiast bym go sobie zapodal :fcp5

Heko, idź na całość (http://en.wikipedia.org/wiki/Ford_Power_Stroke_engine#6.4) :fcp2

DPF, 350 kucy, 881 Nm na kole zamachowym. I akcyzę wiesz za co płacisz :fcp26

TU (http://www.powerstrokediesel.com/index.asp?PageId=141) jeszcze trochę informacji

heko
10-07-2008, 17:35
Silnik 2.7 V6 TDCI-nie bedzie na razie montowany w Fordach....


...a już sie łudziłem...natychmiast bym go sobie zapodal :fcp5

Heko, idź na całość (http://en.wikipedia.org/wiki/Ford_Power_Stroke_engine#6.4) :fcp2

DPF, 350 kucy, 881 Nm na kole zamachowym. I akcyzę wiesz za co płacisz :fcp26

TU (http://www.powerstrokediesel.com/index.asp?PageId=141) jeszcze trochę informacji

...kurna za ciężki do Mondka :fcp5 :fcp18

martinzg
01-08-2008, 17:21
Mam pytanie
Przy jakim przegiegu wymienia sie w 2.0 tdci 140km pasek rozrzadu z napinaczem?

heko
04-08-2008, 12:45
Mam pytanie
Przy jakim przegiegu wymienia sie w 2.0 tdci 140km pasek rozrzadu z napinaczem?

...nie wymienia się :fcp1

witekga
12-08-2008, 19:25
[quote="artex"]
BTW. Silnik 2.2 TDCI jest PSA, lecz w Fordzie ma jedna turbosprężarkę , a nie dwie jak we Francuzach - ale to juz chyba znana wszystkim informacja...


Ja w świadectwie homologacji mam napisane, że producentem silnika 2,2 TDCI jest FORD

wesmond
14-08-2008, 08:52
BTW. Silnik 2.2 TDCI jest PSA, lecz w Fordzie ma jedna turbosprężarkę , a nie dwie jak we Francuzach - ale to juz chyba znana wszystkim informacja...


Ja w świadectwie homologacji mam napisane, że producentem silnika 2,2 TDCI jest FORD

Nie sądzisz chyba że ktoś napisze w homologacji, że montują silnik z grupy PSA .
Tak samo robią inni producenci np. SAAB-przecież nie napisze że ma silnik diesla ze stajni Fiata :fcp2 .
Nie wspomnę to o VOLVO. które nie specjanie przyznaje się że silniki diesla 2,0 i 1,6 mają z grupy FORDA.
Każda z marek stara się byc postrzegana jako niezależna. A informacje prasowe dziennikarzy to duga strona medalu.