Zobacz pełną wersję : Stozkowy filtr powietrza.


Janek_skc
03-02-2008, 11:08
Mam pytanie czy ten niby wspanialy filtr powietra ma cos wspolnego z poprawieniem dynamiki silnika?? Bo jak na moj rozum to tylko taka nowosc ktora trzeba zareklamowac jakos :fcp3 Chce sobie kupic filtr powietra i zastanawiam sie czy taki jaki byl czy moze pocudowac z innymi :fcp2 I przy okazji spytam czy ktos probowal zmienic dzwiek pracy silnika a pomoca filtra? Ja kiedys eksperymentowalem w samochodzie gdzie byla obudowa filtra stalowa i powiem ze ladne efekty byly :fcp2

bolek-tarnow
03-02-2008, 23:12
rozumiem ze chodzi ci o stozkowy filtr powietrza. filtr jakies tam znaczenie ma dla silnka pod wzgledem mocy, roznica jest znikoa, ladniejszy glos silnika jest przy stozkowym ale zebys cos na mocy czy dynamice odczul to nie za bardzo bo i tak przeplywka robi korekte mieszanki

Janek_skc
04-02-2008, 16:44
No tak ale jak tam wsadze stozkowy?? Rozumiem ze puszke trzeba wywalic.I ten stozkowy zamocowac przed przeplywka. A odma?? Przeciez gdzies trzeba ja wsadzic :fcp3 A moze dac trojnik miedzy przeplywka a stozkowym zeby odme podlaczyc?

Magik123
04-02-2008, 17:28
Nie nie daje sie zadnych trojnikow. Na odme zaklada sie dodatkowy filtr, stozek musi byc renomowanej firmy np. K&N nie taki za 50 zl z allegro bo zje...sz sobie silnik, usytuowanie stozka najlepsze miejsce to na dole gdzies w okolicach zderzaka + dolot zimnego powietrza i kompletny dolot do kolektora ssacego. Do tego najlepiej jeszcze tasme na kolektor wydechowy zeby maxymalnie wychlodzic wnętrze komory silnika. No i pozniej to ladnie wszystko zgrac i cos troszke mocy by skoczyło, nie chodzi mi tu o przyrost 15KM ale zakres mocy by sie zmienil, tj lepiej wkrecal by sie z niskich obrotów i duzo szybciej, jak bys jeszcze do tego z wydechem pokombinowal czyli brak kata i ostatni przelotowy to troche zmiany bys odczul.
Teraz tak filtr okolo 200zl, dolot kompletny powyzej 100 lub wiecej, filtr na odme okolo 70zl a jesli cos z wydechem to okolo 600 stow albo wiecej i kupe czasu jesli sam bys sie z tym bawil.
Dam ci rade kup sobie sportową wkladke filtra K&N koszt okolo 150 zl w miejsce oryginalnego filtra, nic nie przerabiasz koszt niski, moment obrotowy ci sie troszke podniesie i roznice w przyspieszeniu odczujesz, a ze stozkiem jak cos nie tak zrobisz to za 6 stow uzyskasz jedynie ladny efekt dzwiekowy i nic wiecej.
POZDRO

Janek_skc
04-02-2008, 20:44
W sumie mi chodzi o jakis konkretny dzwiek tego silniczka.Jakis inny :fcp2 Co do wydechu ostatniego to rozcialem tlumik i wywalilem wszystkie flaki a na koniec ladnie zespawalem :fcp2 Ladny dzwiek z tylu. Ale z przodu od silnika taka tandeta. A chcialbym zeby przy dodaniu gazy bylo slychac cos ciekawszego.A co by bylo jakby wyjac katalizator?? co jest w srodku?? moze poprostu usunac z niego srodek :fcp2 jak tak lubie wyrzucac :fcp2

bolek-tarnow
04-02-2008, 20:50
w srodku kata masz platyne jak ja wyrzucisz uzyskasz jeszcze wiekszy przelotm bedzie glosniejszy i bedzie ladniej ryczal ja osobiscie nie mam kata koncowy mam sportowy i mam tylko tlumik srodkowy. ladnie chodzi ale cos mi sie widzi ze ma on za duzy przelot i juz nie smiga tak jak z koncowym standardowym za to lepszy dzwiek daje :fcp2 :fcp12

Esiu1,4
04-02-2008, 22:27
ja również mam pustego kata jak puszka po Coli końcowy przelotowy do tego końcówka rury z dyfuzorem dźwięk przyjemny dla ucha ale rónież na wiosne zastanowię się nad stożkiem dla poprawy dźwięku z przodu a co do osiągów troszkę lepsza dynamika i podniósł się moment obrotowy ;) mogę podać konkretny przykład na swoim 1,4 w gazie przed zmianami było na drugim biegu max 60km/h teraz mam max75km/h ogólnie zadowolony jestem ze zmian.Pozdrawiam

Janek_skc
05-02-2008, 05:53
no tak ale jak kata wybebeszyc? Trzeba rozcinac go?

Krzychu32
05-02-2008, 06:35
Najlepiej to byłoby go rozciąć wyjąć zawartość i zaspawać ,tylko nie wyrzucaj zawartości ponieważ można to sprzedać. :fcp1 Jak ze swojego transita wywalałem kata to aż ręce zacierałem gdy mechanik powiedział że za tak dużego mogę wsiąść nawet 200zł :fcp2 ,ale niestety porażka po jego wycięciu okazał się pusty. :fcp6

Pozdr

Magik123
05-02-2008, 09:11
Nie trzeba go rozcinac, wez jakiegos druta taki o srednicy ze 4mm i wsadz w srodek i da sie to wytluc.

Janek_skc
05-02-2008, 18:28
A jak przez katalizator spojrze to nie bedzie przeswitu no nie? To nie jest na zasadzie przelotu tylko chyba..No tal wywale bebechy a na przegladzie co? :fcp6 Kaza mi wsadzic nowy tak? Szkoda mi gu psuc bo poprzedni wlasciciel kupowal nowego kata. A jest taka mozliwosc zeby go wykrecic i wkrecic kawalek rurki?

2KORONA
08-02-2008, 08:43
Jaki rocznik tego twego auta, założe się że, katalizator jeszcze oryginalny, czyli i tak niespełnie norm.chcesz ładne brzmienie i efekt na mocy.To zrób tak , wywal ten katalizator,(czyli tak jak ci radzili przedzióraw go) i wstaw sportowy jakiś delikatny wydech, a filtr stożkowy jakiejś dobrej firmy i ustaw go tak żeby łapał tylko zimne powietrze.A jak niemasz zamiaru ruszać tłumików a przymanjmniej katalizatora,to se głowy niezawracj tym filtrem bo efektu to prawie rzadnego ci nieda, a jeszcze se osłabisz osiągi.
Ja mam zamontowany filtr, wyrzucony katalizator a w jego miejsce wstawioną strumienicę,potem dopiero tłumik końcowy sportowy.-i to jest efekt.hehe.I jakoś badania przechodzi.
Sam filtr nigdy w życiu nic nieda,Jak poprawiasz mu wlot to popraw i wylot.chyba że, robisz se to tak dla zabicia czasu.

Magik123
08-02-2008, 20:50
Jaki rocznik tego twego auta, założe się że, katalizator jeszcze oryginalny, czyli i tak niespełnie norm.chcesz ładne brzmienie i efekt na mocy.To zrób tak , wywal ten katalizator,(czyli tak jak ci radzili przedzióraw go) i wstaw sportowy jakiś delikatny wydech, a filtr stożkowy jakiejś dobrej firmy i ustaw go tak żeby łapał tylko zimne powietrze.A jak niemasz zamiaru ruszać tłumików a przymanjmniej katalizatora,to se głowy niezawracj tym filtrem bo efektu to prawie rzadnego ci nieda, a jeszcze se osłabisz osiągi.
Ja mam zamontowany filtr, wyrzucony katalizator a w jego miejsce wstawioną strumienicę,potem dopiero tłumik końcowy sportowy.-i to jest efekt.hehe.I jakoś badania przechodzi.
Sam filtr nigdy w życiu nic nieda,Jak poprawiasz mu wlot to popraw i wylot.chyba że, robisz se to tak dla zabicia czasu.

A co niby ma dac ci ten wydech?? bo napewno nie moc, dokladne zalozenie dobrego stozka razem z dolotem spokojnie poprawi ci osiagi ale tlumik koncowy hehe np jaki?? WM SPORT?, MUGEN czy moze ULTER za 200 zl? takimi tlumikami to napewno mocy nie uzyskasz jedynie buczenie, zaluz sobie dedykowany tlumik i strumienice w jakiejs firmie tuningowej i wtedy pisz ze to poprawa bo pierwszy raz slysze ze po zalozeniu strumiennicy za pare groszy bo watpie zebys wydal na nia kilka stow a tez trzeba wiedziec gdzie ja wstawic dlatego ze czasem zaklada sie ja w miejsce strum. a czasem w miejsce tlumika srodkowego ale to juz obliczenia i fach albo ze jest dedykowana do tego silnika i jakiegos buczka uzyskales wzrost mocy, bez urazy ale to jest raczej twoje odczucie. Ostatnio ja pozbylem sie ostatniego tlumika i dalem po rurze na strone no fakt z poczatku jak by lepiej sie zbieral ale teraz wiem ze to bylo zludzenie jedyne co to fajnie chodzi, ale w srodku przy predkosci 120 - 140 to sie wytrzymac nie da :fcp5 , jutro zakladam seryjny i daje sobie luz z tlumikami bo chciec cos przez to uzyskac to caly trzeba robic i nie samemu a to juz koszt grubo powyzej tysiaca. Ze stozkami tez jest kupa roboty i w ch.. kasy ja na wiosne wkladke kupuje i wiem ze duzo wiecej to da niz strumienica czy wydech.

Janek_skc
10-02-2008, 07:28
rok 1993 ale to bez znaczenia bo katalizator byl wymieniony jakis rok temu(bynajmniej mnie poprezdni wlasciciel zapewnial bo poprzedni mu sie zapchal). I Szkoda mi go psuc :fcp2 A co do statniego tlumika jak zdjalem to tez mi sie wydaje ze to tylko zludzenie ze lepiej chodzi..poprostu slychac lepiej silnik i to wszytko :fcp20

2KORONA
12-02-2008, 07:41
DO MAGIK123- pajacu, najpierw zapytaj co ja mam zamontowane, a niemądrzysz sie!!!Może ty wycinasz tłumiki brzeszczotem i wstawiasz gdzie popadnie tanie podróby i nic ci to niedaje.Wkurza mnie takie coś jak jakiś palant się mądrzy zamiast zapytać, co sie ma wstawione.Wiesz co to jest hamownia?-(i niemówie tu teraz o tobie)To zrób dobrze wydech i sie przejedz i sprawdz osiągi przed i po wstawieniu dobrego wydechu-CAŁEGO wydechu.Cabrio mi służy do jazdy tylko latem, a przez zime sobie go modernizuje,do jazdy mam inne auto, więc jak robie to robie to dokładnie!!!-bez badziew.

2KORONA
12-02-2008, 07:49
A co do tego że zdjąłeś tłumik i wydaje ci sie że lepiej chodzi, to napewno wydaje Ci się.Bo w większości aut po zdjęciu tłumika końcowego auto traci na mocy. Np w bmw odnotowuję się straszny spadek mocy.poprostu sonda warjuje,bo poprostu w układzie wydechowym muszą być odpowiednie zawirowania.

Magik123
12-02-2008, 09:02
DO MAGIK123- pajacu, najpierw zapytaj co ja mam zamontowane, a niemądrzysz sie!!!Może ty wycinasz tłumiki brzeszczotem i wstawiasz gdzie popadnie tanie podróby i nic ci to niedaje.Wkurza mnie takie coś jak jakiś palant się mądrzy zamiast zapytać, co sie ma wstawione.Wiesz co to jest hamownia?-(i niemówie tu teraz o tobie)To zrób dobrze wydech i sie przejedz i sprawdz osiągi przed i po wstawieniu dobrego wydechu-CAŁEGO wydechu.Cabrio mi służy do jazdy tylko latem, a przez zime sobie go modernizuje,do jazdy mam inne auto, więc jak robie to robie to dokładnie!!!-bez badziew.

Po pierwsze chlopaczku to pajacow poszukaj w rodzinie a napewno znajdziesz :fcp2, hehe piszesz ze masz wstawioną strumienice a wiesz chociaz jak ona dziala? ja troszke o tym czytalem, no i baaa koncowy wydech sportowy :fcp23 no to juz pewnie przyrost mocy rzedu 30KM no i moge sie zalozyc ze jedyne co masz w dolocie to stozek na oryginalnej rurze, no to faktycznie masz Tjuning pierwsza klasa. Pozdrawiam i niech moc bedzie z tobą :fcp1

jorgus
12-02-2008, 16:11
Magik123 poczytaj instrukcję obsługi F-16, to może zostaniesz super pilotem. Jeżeli całą swoją wiedzę opierasz na pismach, to lepiej się nie wypowiadaj. Nie ma znaczenia dla mnie czy koleś 2korona robił to sobie sam czy nie, ale jeśli był na hamowni i miał poprawę osiągów, to jak najbardziej ma prawo się na ten temat wypowiedzieć.

P.S. i taka rada dla Ciebie, czytaj więcej książek, a mniej kolorowych pisemek, to może będziesz przynajmniej pisał po polsku. :)

arciomax35
12-02-2008, 16:29
oj panowie jak dzieci,filter,tlumiki przerobki i po co to wszystko? dla 2 koni mocy? calkowicie nieodczuwalnej podczas codziennego uzytkowania!!?? wymience lepiej olej,kupcie nowe opony,postarajcie sie o nowe oryginalne czesci a nie zadowalajcie sie zamiennikami,wtedy poprawicie swoje bezpieczenstwo ,usznujecie innych na drodze i osiagi zapewniam bedziecie mieli zadowalajace,pozdrawiam.

jorgus
12-02-2008, 16:36
Najlepiej to przeliczcie sobie ilość KM na KG samochodu.
I zastanówcie czy nie lepiej wysadzić kolegę i dać mu 2zł na bilet autobusowy czy kilka setek po 3KM?
Może się okazać, że prościej i taniej jest odchudzić samochód, a efekty będą takie same. ;]

dario200
12-02-2008, 18:37
Najlepiej to przeliczcie sobie ilość KM na KG samochodu.
I zastanówcie czy nie lepiej wysadzić kolegę i dać mu 2zł na bilet autobusowy czy kilka setek po 3KM?
Może się okazać, że prościej i taniej jest odchudzić samochód, a efekty będą takie same. ;]
He,he coś w tym jest.

Magik123
12-02-2008, 19:08
Magik123 poczytaj instrukcję obsługi F-16, to może zostaniesz super pilotem. Jeżeli całą swoją wiedzę opierasz na pismach, to lepiej się nie wypowiadaj. Nie ma znaczenia dla mnie czy koleś 2korona robił to sobie sam czy nie, ale jeśli był na hamowni i miał poprawę osiągów, to jak najbardziej ma prawo się na ten temat wypowiedzieć.

P.S. i taka rada dla Ciebie, czytaj więcej książek, a mniej kolorowych pisemek, to może będziesz przynajmniej pisał po polsku. :)

taaaa to niech wykres zapoda bo pogadac tak to kazy moze i wez czlowieku juz nie pisz tego typu slow bo chyba nie na to forum trafiles

NARA!!!

jorgus
12-02-2008, 21:36
Tobie każdy musi udowadniać skąd czerpie swoją wiedzę i czy ma rację, a Tobie mamy wierzyć na słowo, bo coś wyczytałeś?

P.S. na maturze też pisałeś bez polskich znaków?

arciomax35
13-02-2008, 12:20
on na murze pisal na maturze. sa fachowcy nie dasz im rady.polak jak to polak najlepiej zna sie na poliytce,medycynie i samochodach. a juz tunerzy escortow to bija wszystkich na glowe.jakie to oni maja przerobione auta,po 500 koni kazdy a jakie osiagi ,czlowiek sie zaciekawi patrzy a jeden z drugim ma 1,3 silnik ,20 letni, po tuningu i cale 30 koni .hahaha juz pisalem wczesniej jak dzieci,jak malolaty sie zachowuja ,ile ktory pojedzie a najciekawsze jest ze kazdy jedzie escortem 200 i jeszcze ma miejsce pod pedalem!!! i nie chce wciskac dalej bo i 300 by pewnie pojechal .Z KASPROWEGO CHYBA!!!oj panowie opanujcie emocje ,nie dodaje wam to meskosci ,takie przechwalanie sie ,kto ile ma,ja jestem w wieku w ktorym dopada kryzys wieku sredniego i dlatego nie bawie sie juz w tunning,tylko zamowilem żółte monstrum pod tytulem pontiac pan am. w takim wozie kryzys 40 latka przejdzie bez bolu i niezauwazalnie.a moze sie cos wyrwie na starosc? kto wie.pozdrawiam tych ktorzy testosteron przekladaja na tunning a nie na bzykanie towarow!

irlandia1981
13-02-2008, 12:44
ARCIOMAX :)

CHYBA NAJLEPSZY POST W TYM WĄTKU :) :fcp29 :fcp26


no ale niestety tak czasami jeżdza tacy po drogach i zamęt sieja :) a tłumiki jak wiadro i jeszcze czasem świecące wentylki :) a nielepiej za to kupić małemu lepsze pieluchy albo zaoszczędzic na stare lata ? :P

ładny pomruk to auto będzie miało samo z siebie jak będize miało seryjnie ze 150 Km albo swoja pojemnośc :) i wtedy nie potrzeba kombinowac :)
:fcp27

tomiscorpio
13-02-2008, 14:11
przeczytalem ten temat i jak ktos napisze cos madrego dopisze tez glupote.

Do magika: racja ze jak filtr to jakis porzadny a te syfy z allegro za 30zl mozna sobie w D wsadzic.

Napisales tez kompletna bzdure "usytuowanie stozka najlepsze miejsce to na dole gdzies w okolicach zderzaka + dolot zimnego powietrza" stozek nadole kolo zderzaka?? to sie skonczy albo na wymianie silnika albo na calkowitym spadku mocy bo:
1 W takim miejscu woda piach wszystko tam na nim bedzie
2 Niesamowicie dlugi i pokrecony dolot co bedzie calkowita tragedia dla silnika.

Stozek w miejsce oryginalnego pudla , i wtedy mozna poprowadzic jakas rure ktora bedzie lapac powietrze i nadmuch na filtr i do tego oslonic go czyms termicznym od silnika.


Kolejna sprawa to jest tutaj mieszanie pojec. Sa tlumiki sportowe i basowe. A to 2 rozne rzeczy.


Zamontowanie stozka samego da tylko ladny halas nic innego. Jezeli chcemy cos osiagnac z jakiegos silnika 1.8 zeteca
to kupuje walki, przepustnice, dolot, map sensor od silnika 2.0 i zakladamy. Juz bedzie efekt a jak chcemy ciut wiecej to zakladamy to co wypisalem , zmieniamy kolektor wydechowy i jedziemy zestroic silnik.

Kazdego innego typu zabiegi sa G warte. Lepiej zmienic filtry, oleje , wlac srodek do czyszczenia wtryskow, swiece da lepszy efekt niz stozek za 300zl.

A tuningowanie silnikow 1.4 itp to wedlug mnie mija sie z celem i do tego gaz jeszcze...

2KORONA
13-02-2008, 15:14
Magik weś nieczaruj.Dokładnie jak kolega napisał zostaw te gazetki i weś troche Praktyki.Cyrk!!!-normalnie cyrk.A dla zainteresowanych i bardziej zorjętowanych.To różnica wynosiła 12KM.Ale mówią że, w niektórych autach po wyrzuceniu kata wzrasta moc nawet do 5KM.

Ps.U Magika to może i 30KM- jak se w rure piardnie.

Magik123
13-02-2008, 16:29
Magik weś nieczaruj.Dokładnie jak kolega napisał zostaw te gazetki i weś troche Praktyki.Cyrk!!!-normalnie cyrk.A dla zainteresowanych i bardziej zorjętowanych.To różnica wynosiła 12KM.Ale mówią że, w niektórych autach po wyrzuceniu kata wzrasta moc nawet do 5KM.

Ps.U Magika to może i 30KM- jak se w rure piardnie.

Ta kretynie to moge ci w twarz pierdnac
i skoncz juz temat ok.

Ps. tu sa zdjecia mojego essa wiec jak widac nie ma tu wies tuningu ale chcialbym zobaczyc twoj, pochwal sie jak ty auto stjunowales :fcp23 http://www.forum.fordclubpolska.org/vie ... 62&t=46066 (http://www.forum.fordclubpolska.org/viewtopic.php?f=62&t=46066)

arciomax35
13-02-2008, 17:45
moj wisniowy escort 1,8 16v 4x4 nie ma zadnego sportowego tlumika,zadnego stozkowego filtra,ma za to nowe opony ,na markowych nowych felgach 15 cali,nie uzywam zamiennikow tylko oryginalne czesci ,nie przyciemniam szyb folia a jedynie przyklejam latem zaslonki z tylu zeby mojej corce slonko nie przeszkadzalo i wiecie co? najwiekszym tuningiem sa dla mnie slowa mojej zony i mojej corki,ze one nie boja sie ze mna jezdzic ze zawsze samochod jest gotowy do najdalszej drogi zawsze jestem go pewny. to jest tuning panowie,ja dbam o jak najwieksze bezpieczenstwo swoich bliskich, szanuje innych uzytkownikow drogi majac sprawny samochod.a zaoszczedzone w ten sposob pieniadze inwestuje w quada mojej 5 letniej coreczki,tak,tak ma 5 lat i juz jezdzi,podstawa jest uswiadomienie zagrozenia i konsekwentne egzekwowanie zasad ruchu.to jest moj tuning.pozdrawiam zakladaczy stozkow,i wolnych wydechow. narkomanow bez katalizatora.pooddychajcie sobie sam takimi spalinami i nie trujcie nas!!.POŻYCZYLIŚMY ZIEMIĘ OD NASZYCH DZIECI.-ZAPAMIETAJCIE TE SLOWA.

Stanley Miastko
13-02-2008, 17:53
Z tym całym spieraniem się o ile można podwyższyć moc po zamianie jednego duperela na drugi duperel mam odrobinę ubawu. Problem z układami dolotowo wydechowymi jest bardzo skomplikowany. Zamiana normalnego filtra na stożek ma sens i ile ten drugi ma mniejsze opory ssania powietrza. Można jeszcze poprawić aerodynamikę dolotu w obszarze przepustnicy koletora za przepustnicą ( zaokrąglanie ostrych krawędzi itp.)
napweno odrobinę to może pomóc w napełnianiu cylindrów a więc i mocy
(nieznacznie). Natomiast istotniejszą sprawą jest cały wydech. Praca wydechu powinna być zgrana z pracą silnika ( najlepiej jakby była cały czas w rezonansie z obrotami ). Problem jest w tym ,że długość i pojemność układu wydechowego jest stała natomiast obroty podlegają zmianie (częstotliwość rezonansu jest zależna od długości, przekroju i pojemności układu). W przypadku nieodpowiednich zmian zamiast wysysać spaliny, układ wydechowy może je zatrzymywać w układzie. Wtedy zamiast poprawy następuje pogorszenie parametrów pracy silnika

arciomax35
13-02-2008, 18:24
bardzo mądre slowa i niech domorośli tunerzy zwrotu tez uwagę na dlugosc kolektory, wydechowe maja te sama dlugosc kazdy,to samo z dolotowymi ,na każdym cylindrze długości jego jest identyczna!!! a co do filtra,droga jaka musi przebyć powietrze jest scisle określone jako jeden z parametrów diagnostycznych silnika,nie mozemy zmieniac jej dlugosci,natomiast o wiele więcej pożytku daje nam schodzenie powietrza dolotowego za czym idzie zwiększenie jego gestosci.co skutkuje jego większym zassaniem do komory spalania a jak wiadomo czynnikiem zależnym jest tutaj tlen.jako ze jest go około 3do 5% w atmosferze każda jego wartosc na plus już jest odczuwalna ale...posiadamy przecież coś takiego jak przepływomierz który i tak nam skoryguje parametry wtrysku.tak ze poprawimy spalanie ,zmniejszymy emisje tlenku wegla,ale osiągi moi kochani pozostają nadal w sferze naszych Marzen.kosz tunningu dolotu plus wydech w szczecinie to 3,500zl.powodzenia

tomiscorpio
14-02-2008, 00:46
Tez gadacie ciemnoty, jak dlugosc dolotu jest taka sama wszedzie?
Schlodzic powietrze... no kostki lodu powkladac do filtra. :fcp18 :fcp18 :fcp18 Bo montowanie intercolera ktory bedzie chlodzil powietrze i doprowadzal do filtra to glupota najwieksza.

Arciomax fajnie ze dbasz o bezpieczenstwo ze masz coreczke ale Ci powiem ze pierdzielisz zupelnie nie na temat i konia to obchodzi. Ja sie ciesze ze dbasz o to i o inne rzeczy ale sory temat jest taki a nie inny.

Tez udajecie ekspertow a jzu wszystko zostalo napisane co napisaliscie.

A takie stwierdzenie ze uzywam tylko oryginalnych czesci markowe , to jest juz smiech na sali.

Stanley piszesz ze my mowimy o duperelach zmianach. No jak zmiana walkow rozrzadu przepustnic calych dolotow strojenie to sa duperele to Twoje poprawianie jakis ostrych krawedzi to jest juz jakas paranoja.

arciomax35
14-02-2008, 06:02
ale ty prostak jestes,zadnego wyczucia ,zrozumienia tekstu pisanego,ja rozumiem ze czytasz tylko pisma kolorowe,ale czasem trzeba zmusić mozg do pracy.narzad nieużywany zanika i to jest juz u ciebie bardzo zaawansowane niestety przeszczep jest drogi no chyba ze kupisz w garmażerce mozdzek cielęcy i sam dokonasz przekladki.pozdrawiam,i nawet nie waz mi się ripostować bo dopiero dasz dowód swojego niedouczenia.

jorgus
14-02-2008, 10:24
Tobie ziomek można ripostować, a jemu nie? :) Hehehehehehehehe.
I myślę, że jak na zlocie bym wypalił z tekstem, że jeżdżę tylko na oryginalnych częściach to byłbym ogłoszony "looser of the day", ale jak widzę, Ty jesteś "lucky of whole life" i nie pogadamy. ;-)))))

radekbox
14-02-2008, 10:32
oj panowie jak dzieci,filter,tlumiki przerobki i po co to wszystko? dla 2 koni mocy? calkowicie nieodczuwalnej podczas codziennego uzytkowania!!?? wymience lepiej olej,kupcie nowe opony,postarajcie sie o nowe oryginalne czesci a nie zadowalajcie sie zamiennikami,wtedy poprawicie swoje bezpieczenstwo ,usznujecie innych na drodze i osiagi zapewniam bedziecie mieli zadowalajace,pozdrawiam.
:fcp29

yEzOzWiErZ
14-02-2008, 14:13
3 do 5 % tlenu w atmosferze :D ? :fcp26

tomiscorpio
14-02-2008, 14:27
ale ty prostak jestes,zadnego wyczucia ,zrozumienia tekstu pisanego,ja rozumiem ze czytasz tylko pisma kolorowe,ale czasem trzeba zmusić mozg do pracy.narzad nieużywany zanika i to jest juz u ciebie bardzo zaawansowane niestety przeszczep jest drogi no chyba ze kupisz w garmażerce mozdzek cielęcy i sam dokonasz przekladki.pozdrawiam,i nawet nie waz mi się ripostować bo dopiero dasz dowód swojego niedouczenia.

Grzecznie Ci napisalem co mysle o Twojej wypowiedzi a Ty uzywasz epitetow. Chlopczyku jak mozesz idz mamusi pomoc lepiej obiadek robic a nie denerwujesz ludzi.

Wyczucia tekstu pisanego hehe , bys zalozyl temat jakie kupic opony a ja bym Ci napisal ze lepiej jechac do kowala i zrobic metalowe obrecze. Mniej szkodliwe dla srodowiska. Taka sama wartosc miala ta Twoja wypowiedz w tym temacie.

Naucz sie dyskusji i wyrazania swoich mysli .

Napisales 2 fajne posty o oleju oponach i nastepny o silniczkach 1.3 i tym luzem pod pedalem zgadzam sie w 100% ale ten o coreczce i cudach na kiju taki zbedny byl.

Szanuje Twoje zdanie dlatego mam nadzieje ze poprostu miales zly humor i dlatego tak napisales z tym prostakiem co bylo kompletnie nie potrzebne.

Magik123
14-02-2008, 15:04
kolektory, wydechowe maja te sama dlugosc kazdy,to samo z dolotowymi ,na każdym cylindrze długości jego jest identyczna!!!

:fcp26 Mistrzu! Gdzies ty widzial wszystkie kolektory równe?? rozumiem ze chodzi ci o długosc poszczególnych komor dolotu-wylotu. Hehe to chyba w maluchu bo chyba nie w escorcie.

Stanley Miastko
14-02-2008, 15:26
Zapewne pisał o F-1 czy czymś podobnym. Owszem ideałem byłoby gdyby
każdy gar miał odrębny dolot i układ wydechowy, odrębne przepustnice i to wszystko odpowiednio zestrojone. Wtedy nie następowałoby mieszanie spalin i zjawisko ich cofania do kolektora dolotowego. Ale w silnikach wielocylindrowych jest pewien kompromis i trudno to przeskoczyć.
A do Tomiscorpio:
nie czepiam się istotnych spraw ale dupereli i sprawdź jaki był temat (chyba fitr stożkowy :fcp12 ). Popieram zmiany dające wymierne efekty
np. odpowiednie wałki . Z tego co wiem silniki amerykańskie m.in. ZETEC
mają obniżaną moc na rynki europejskie(mniejsze opłaty np. w Niemczech). Napisz lepiej jak zostały zmodyfikowane.

tomiscorpio
14-02-2008, 15:51
Zmniejszyc moc to najlatwiej elektronika. Obcina sie dawke powietrza paliwa ,zmiana zaplonu i po problemie.

Jezeli chodzi o sam tytul tematu to jest duperela calkowita ten filtr stozkowy.

ogolnie etap wyglada tak , jezeli ma sie silnik , plyny , filtry , oleje, uklad przeniesienia napedu w idealnym stanie to mozna myslec o uzyskaniu kilku konikow lub usprawnieniu go.

Najbardziej to smiesza mnie tematu o podnoszeniu mocy a ktos ma samochod że zmiana oleju, filtrow to swieto, do tego gaz 2 generacji i lany olej mineralny.

Mi zaczela fura mulic zdeczka , to zanabylem interfejs wyczytalem kody bledow, zmienilem 2 czujniki.
Wyczyscilem przepustnice , wymiana oleju, filtra powietrza , swiec, zalalem srodek do czyszczenia wtryskow.
Efekt byl znaczny.

Niestety taki lekki stopniowy spadek mocy jest ciezko wyczuwalny bo sie 4 litery przyzwyczajaja.

arciomax35
15-02-2008, 08:26
Sportowe układy wydechowe musza posiadać kilka cech. Po pierwsze ich przekrój powinien być ścisłym wynikiem obliczeń uwzględniających parametry głowicy oraz rozrządu (wbrew przekonaniu wielu osób średnica kolektora wydechowego nie zależy od pojemności cylindrów). Po drugie - długość kolektora musi być dobrana tak, aby fala ciśnieniowa powstająca przy otwarciu zaworu wydechowego zdążyła odbić się od końca przewodu i wrócić ze zmienionym znakiem w trakcie współotwarcia zaworów. Pozwoli to wykorzystać tzw. działanie falowe. Kolejnym ważnym czynnikiem jest kształt kolektora - na łukach przewody nie mogą mieć przewężeń, a minimalny promień gięcia powinien wynosić co najmniej trzykrotność średnicy przewodu. Wszystkie przewody powinny mieć równą długość, inaczej poszczególne cylindry będą zaczynały się włączać do pracy w różnych chwilach. Czasami wykonuje się przewody o różnych długościach do aut przeznaczonych do wyścigów na śliskich nawierzchniach, gdzie ważne jest płynne narastanie momentu, lecz na nawierzchniach twardych nie ma to zastosowania. Wybór typu kolektora, czyli 4-1 bądź 4-2-1, zależy od tego, jaki przebieg momentu chcemy uzyskać, a także czasami od ilości miejsca pod maską (typ 4-1 wymaga znacznie więcej wolnej przestrzeni). Generalnie można przyjąć, że kolektory typu 4-1 stosowane są do wyścigów z długimi prostymi, gdzie ważniejsza jest jak najwyższa moc maksymalna. Tego typu kolektory dają najsilniejsze odbicie tzw. impulsu ujemnego, co przekłada się na największe działanie falowe. Z drugiej jednak strony zakres działania takich kolektorów jest znacznie węższy niż w przypadku 4-2-1 (mniejsza elastyczność). Z tego tez powodu kolektory typu 4-2-1 są chętnie stosowane w silnikach rajdowych i ulicznych, gdzie bardzo ważny jest szeroki zakres momentu obrotowego. Długość kolektora jest obliczana w oparciu o czasy rozrządu, prędkość fali ciśnieniowej oraz prędkość obrotową.

Dobierając do silnika kolektor wydechowy trzeba zdawać sobie sprawę z tego, że działanie falowe kolektora występuje tylko przy dużym współotwarciu wałków rozrządu. Jeżeli w silniku zamontowane są seryjne wałki, to rola kolektora ogranicza się jedynie do oddziaływania dynamicznego.

Niemała rolę w układzie wydechowym odgrywają także inne parametry, takie jak chociażby średnica wylotu do atmosfery, która zależy od parametrów wałka wydechowego i odpowiada za stworzenie odpowiednich warunków ciśnieniowych w układzie (utrzymanie odpowiedniej prędkości gazów wydechowych).

poczytajcie

tomiscorpio
15-02-2008, 09:09
no fajnie ale to zadna nowosc. Zreszta watpie zeby ktos budowal sobie kolektor wydechowy.

2KORONA
15-02-2008, 10:27
Nielubie Tuningu zewnętrznego.A raczej przesady.Ale na te lato mam pare delikatnych zmian do wprowadzenia.Ale wszystko z umiarem.

2KORONA
15-02-2008, 10:35
Niewiem jak zmniejszyć te zdjęcia.Strasznie duże powychodziły.

Magik123
15-02-2008, 13:44
No gratuluje :fcp26 ladny Ess, nie sp.....l go spoilerami itp., ale na drugi raz zachowaj dla siebie epitety typu pajacu czy cos podobnego bo temat tego nie dotyczy i wyzszosci tym nad nikim nie osiągniesz.

Pozdrawiam

2KORONA
15-02-2008, 16:22
Masz racje.
Ale nienawidze jak ktoś nieznając auta ani tematu dotyczącego go wypowiada się na ten temat, zamiast najpierw zapytać.A ten cały wydech i zawieszenie mnie kosztowało tyle co cały escort jest wart,albo i więcej,niemówiąc już o włożonej pracy w to.No ale ktoś zawsze musi być najmądrzejszy.