Zobacz pełną wersję : 1.8 TDCI - dziwne zachowanie silnika


danielr
13-02-2005, 12:12
witam ,

Mam focusa kombi 1.8 tdci 100KM. Zauwazylem dosc nietypowy i trudny w opisaniu objaw.
Mianowicie co jakis czas gdy jade na piatym biegu przy predkosci ok. 90 km/h (jakies na oko 1700-1800 obr. ) silnik zaczyna sie "trzasc" i szarpac. To trzesienie ma taki charakter jakby zabraklo paliwa. Na obrotomierzu zaczyna sie impreza szarpania plus minus 100 obrotow , tak jakby silnik probowal sie ratowac przed zgasnieciem. Wystarczy zdjac noge z gazu i wszystko wraca do normy. Cale zjawisko trwa (w zaleznosci od tego jak szybko puszcze gaz) 2-3 sekundy. Co ciekawe zdarza sie to bez jakiejkolwiek regularnosci - czasami 2 tygodnie spokoju a czasami 2-3 razy na 60 km odcinku. Zauwazylem, ze to sie zdarza czesciej wtedy gdy wjade na nierownosci lub w jakis niewielki dolek, po ktorym auto delikatnie podskakuje...
Czy ktos sie spotkal z czyms takim albo wie z czym wiazac takie objawy ?
Aha - tankuje paliwo bp "ultimate" , spalanie w miescie na poziomie 6.5l z wlaczona automatyczna klima...
Help ,

daniel

Hildegard
14-02-2005, 20:07
To trzesienie ma taki charakter jakby zabraklo paliwa. Na obrotomierzu zaczyna sie impreza szarpania plus minus 100 obrotow

Opowiedz o tym jakiemus dobremu mechanikowi :D
Sam sprawdz moze filtr paliwa i powietrza , ciekawe ile juz zrobiles tym autkiem kilometrow :?: .

danielr
14-02-2005, 20:18
Przebieg 72 tys. km.
Wymiana filtrow przy przegladzie (60 tys.) nic nie dala wiec to nie to.
d.

Hildegard
14-02-2005, 20:40
Wymiana filtrow przy przegladzie (60 tys.) nic nie dala wiec to nie to.

Jestes pewny ,ze zostal filtr paliwa wymieniony ,byles przy wymianie :?:
Po takim przebiegu przy niewiadomo jakim paliwie ,nalezaloby sie go na 100 % wymienic .

danielr
14-02-2005, 20:46
W 100% bo stalem przy gosciu (mechaniku) i zadne przepisy BHP nie chcialy mnie wypedzic... Jestem drugim wlascicielem tego focusa i to byl dla mnie pierwszy przeglad przy tych 60 tys. wiec naprawde dokladnie sie przygladalem.

Hildegard
14-02-2005, 21:00
Spytaj sie o rade SLAWKO (http://forum.fordclubpolska.org/profile.php?mode=viewprofile&u=43) z tego forum ,on powinien tobie cos sensownego poradzic :wink:

danielr
14-02-2005, 21:01
Pieknie dziekuje ! :)

osito
19-02-2005, 12:20
witam,

mialem ten sam problem przy podobnym przebiegu, ale zdarzylo sie to tylko raz i odpukac po przegladzie 60 kkm i wymianie filtrow jest spokoj (a bylo to 9 kkm temu). Konsekwentnie za to faluja obroty przy zimnym silniku na luzie po kilku sekundach jazdy, no i czasem nawet zgasnie, ale po wizytach w serwisach, przeprogramowaniach itp ktore nic nie daly nauczylem sie z tym zyc :)))

Pawel
19-02-2005, 18:14
Spytaj sie o rade SLAWKO (http://forum.fordclubpolska.org/profile.php?mode=viewprofile&u=43) z tego forum ,on powinien tobie cos sensownego poradzic :wink:
Tu chodzi o diesla, nigdy nie miałem i nawet nie jeździłem dieslem, więc przykro mi bardzo :(

bblo
20-11-2008, 11:15
odgrzewam trochę przykurzony temat - mam podobne objawy jak w pierwszym poście.

Spalanie w normie, osiągi też, szarpnięcie na 2-3 s następuje w okolicach 1700-1800 obr/min i na ciepłym silniku i dość sporadycznie tzn. nie zawsze ;-).
Czekam na sugestie ...

Jeszcze jedna sprawa - zaczęło się to dziać po wymianie dwumasówki i sprzęgła - czy jest możliwe, żeby mechanik czegoś nie podpiął ?

Krzysztoff
20-11-2008, 11:27
Witam,

Opisane objawy dotyczyc mogą - moim zdaniem - układu sterowania wtryskiem paliwa, może to być też jakieś chwilowe niedomaganie przepływomierza lub jakiś czujnik nie funkcjonuje poprawnie.

szafarek
20-11-2008, 20:47
Stawiam na zacinajacą się pompe paliwa (nie wtryskową tylko ta przy/w zbiorniku.
Identyczne objawy często występuję w mondeo MKIII (w moim sporadycznie)
spróbujcie zlokalizować pompę, i delikatnie pare razy ją stuknąc (kluczem, małym mloteczkiem, itp.) - jeśli pomoże to pompa.

bblo
21-11-2008, 11:08
@ szafarek - problem dotyczy TDCI, a w nim nie ma pompy wpomagającej

@Krzysztoff - też tak podejrzewam, więc stąd pojawiło się moje pytanie, czy mechanik mógł czegoś nie podpiąć? np . jakiegoś wężyka podciśnienia itp. - oczywiście patrzyłem z góry silnika, ale niestey nie zauważyłem , żeby coś nie było wpięte

heon
21-11-2008, 11:48
polecam profilaktyczne podpięcie do komputera i sprawdzenie rejestru błędów może coś pomoże a przyczyny objawy podobne jak przy problemach z zasilaniem w paliwo wiec może od tego trzeba by było zacząć ale przyczyny mogą być tez w okładzie przeniesienia napędu ciężko wyczuć

tetel2
21-11-2008, 19:17
stary podepnij sie pod komputer. stawiam - niestety- na przepływomierz. Pytanie zawsze tak sie dzieje? Czy tylko sporadycznie? jak to sporadycznie to uszkodzona przepływka. jak zawsze przy tych obrotach to stawiam raczej ktorys z czujników a nie wtryski. pozdr