Zobacz pełną wersję : Common rail - na czym polega?

Nordyk
12-02-2008, 20:37
Witam
Od niedawna jestem właścielem Mondka 1.8 TD 99r. Ponieważ jestem laikiem jeśli chodzi o silniki ale zacząłem zgłębiać tajniki silników diesla (i innych też :)) prosiłbym o odpwiedź na pytanie czy w moim modelu jest zastosowany system common rail a jeśli nie to jaki system wtrysku jest zastosowany, na jakiej zasadzie działa i czym różni się od systemu common rail.
Adam

Pinki
12-02-2008, 20:40
CR to oznaczenia w fordzie TDCI a Ty masz zwykłego turbo diesla. a czym się rózni od CR to powiem tak z rzeczy wspólnych to tylko to, żre oba sa na ON

kreeecik
12-02-2008, 20:46
Jeżeli dla Ciebie Common Rail mają tylko silniki Forda TDCI to niestety jesteś w błędzie, jest to system zasilania w paliwo prawie wszystkich obecnych silników diesla wykluczając wagena, i oczywiście nie zapominajmy o ciężarówkach pierwsze były MANy o potem to poszło lawinowo.

oldamo
12-02-2008, 21:01
Kreeecik sprawa dotyczy fordów wiec siłą rzeczy Pinki w ten sposób odpowiedział.
Ale ja na giełdzie widziałem silnik tdci w mondeo z 1998 roku. Po małej wymianie zdań i lekkim wkurzeniu właściciela (twierdziłem, że to nie możliwe, bo silnik wygladał na zwykły TD) gościu wyciągnął brief i ... faktycznie oznaczenie było tdci.
Co wy na to ? - a przeciez to nie common rail.
Pozdro

Pinki
12-02-2008, 21:07
kreeecik, a ja gdzieś napisałem, że tylko w fordzie widzisz gdzieś coś takiego ? napisałem jak CM oznacza się w Fordzie. po co mam pisać, że opel ma CDTI, Fiat JTD i tak dalej .
oldamo, takie błędy się czasami zdazają już ktoś to opisywał raz

TiM
12-02-2008, 21:09
Jeżeli dla Ciebie Common Rail mają tylko silniki Forda TDCI to niestety jesteś w błędzie, jest to system zasilania w paliwo prawie wszystkich obecnych silników diesla wykluczając wagena, i oczywiście nie zapominajmy o ciężarówkach pierwsze były MANy o potem to poszło lawinowo.
Pinki wcale nie napisał że "tylko"