Zobacz pełną wersję : Przedmuchy przez korek wlewu oleju!!! i duży ubytek oleju!!!


lord_greg
13-02-2008, 07:43
Przedmuchy przez korek wlewu oleju!!! i duży ubytek oleju!!! Co mam zrobić?
Moto-doktor czy remont, ile może mnie to kosztować. Czy ewentualna wymiana pierścieni wystarczy?


Escort 1.3 B, 1993r, gaźnik,

Napisane: środa, 13 lutego 2008, 12:26
Mierzył mi przed chwila mechanik cisnienie na cylindrach i wyszło, że na dwóch tłokach po 10.0 i dwa po 2.0.
Remont, czy szukac silnika?

Może ktoś chce sprzedać silnik 1.3 ?

mateuszmarek
13-02-2008, 11:34
Siemka powiem ci tak remontu sie nie opłaca robić chyba że nie masz na co kasy wydawać proponowałbym ci kupić nowy silnik(uzywany) albo spr z kad ci ucieka cisnienie bo moze bycn auszczelniaczach lub gdzies na glowicy bo jesli na pierscieniach to masz lekka kape a auto masz mułowate czy nie?

lord_greg
13-02-2008, 12:32
No właśnie wydaje mi się że nie jest mułowate. Natomiast bierze oleju i to w litrach na 500 km

bolek-tarnow
13-02-2008, 12:43
lepiej szukaj silnika bo remont za duzo wyjdzie, to jest tak sciagniesz glowice zmienisz pierscionki to jeszcze pasuje uszczeliki zmieni, uszczelniacze zawrow nio olej i zobaczysz ze jak zaczniesz robic to coraz to cos innego wyjdzie ze to i to jeszcze i jeszcze tamto, remont polknie ci kasy tyle ze szok a zmiana silnika to nie duze koszty wzgledem samej ceny silnika i przekladki, nawet przekladke sam mozesz zroobic jesli masz jakiekolwiek pojecie o samochodzie daraz, kanal i cosna czym mozna silnik zawiesic

binari
13-02-2008, 14:03
lepiej szukaj silnika bo remont za duzo wyjdzie...

Jesli jestes w stanie sprawdzic silnik na chodzie, zanim go kupisz, sprawdzisz sprezanie i inne rzaeczy na dzialajacym silniku, zanim go wyciagna dla Ciebie z auta, to okej. Ale jesli kupujesz silnik uzywany, za 600 zl, bo to okazja wielka, jak to sprzedawca zapewnial, i ze silnik w idealnym stanie, to nie radze. Robiac remont jestes pewny, ze Ci sie silnik nie sypnie za miesiac, jak to bywa z uzywanymi silnikami, ktore sa czesto "ulepszane" ulepszaczami byle tylko sprzedac.
Ja swoj remontuje ;) w piatek skoncze, uff :) Praca nie pozwala na szybkie skonczenie remontu.

-waldi-
13-02-2008, 15:06
zrzuć głowicę to sie przekonasz.... możliwe ze wystarczy tylko pierścienie wymienić

bolek-tarnow
13-02-2008, 22:47
tak jak napisal binari podstawa jest kupujac wyzywany silnik zebys mogl go sprawdzic zanim go kupisz, czyli musi byc na aucie bys mogl go odpalic zmierzyc sprezanie zobaczyc jak sie zbiera jak pracuje itd, jesli ktos cos dolewal do silnika typu motodoktor jest mozliwe sprawdzenie tego sprawdzajac gestosc oleju, wiadomo nie okreslisz na 100% czy jest polsyntetyk czy syntetyk czy tez mineral ale olej do ktorego zostal dodany motodoktor jest o wiele gesciejszy niz mineral 15w40

decyzja remont czy inny silnik zostaje wiadomo w twojej kwesti

lord_greg
14-02-2008, 07:44
Powiedzcie Panowie czy przyczyną mogą być zapieczone piercionki na tych dwóch tłokach? Znajomy sprzedawca powiedzial zebym sprobował nafty na noc po setce na te tłoki nalać. Co wy na to? Że podobno jeśli zapieczone to odeżre :fcp15 . Kupiłem tego escorta z komisu pod Krakowem widać było że nieodpalany kawał czasu.

Stanley Miastko
14-02-2008, 07:54
Jak najbardziej, ponieważ dziwne są wyniki badania ciśnienia na 2 cylindrach po 2 atm a na pozostałych 10 atm, czyli dobrze. Wyglądałoby to na bardzo nierównomierne zużycie silnika, ale nie do tego stopnia. Spróbuj nafty. Posprawdzaj zawory i ich uszczelniacze. Zobacz czy nie ma oleju w układzie chłodzącym.

lord_greg
14-02-2008, 07:56
A w jaki sposób sprawdzić zawory i uszczelniacze?

ufowroc
14-02-2008, 11:59
Jeśli masz zwalone uszczelniacze to podczas odpalania puszczasz niebieskiego bąka. Zrobisz pomiar ciśnienia z próbą olejową i się z grubsza dowiesz czy to pierścionki czy góra silnika

lord_greg
14-02-2008, 12:19
ufowroc
powiedz cos wiecej o tej probie olejowej bo nie bardzo wiem jak sie zabrac do tego.

ufowroc
14-02-2008, 12:58
sprawdzasz normalnie sprężanie przyrządem a potem wlewasz do cylindra nieco oleju i ponownie mierzysz.Jeśli ciśnienie wzrośnie to pierścionki zużyte (olej je uszczelnił) jeśli bez zmian to zawory albo ich gniazda wypalone. Poszukaj gdziekolwiek hasłem " pomiar ciśnienia" lub "próba olejowa"

lord_greg
14-02-2008, 13:05
ok jutro bede mial chwile czasu to bede dzialal a dzisiaj zaleje na noc nafta

mateuszmarek
14-02-2008, 16:34
dziś bylem u mechanika z podobnym problem jak ty masz i mialem kompresje 10 11 12 13 :D ale ejst to tylko wina oleju ktory uszczelnia :D wina:uszcelniacze na zaworach lub pierścienie koszt 700-2000zł

ufowroc
15-02-2008, 12:06
Uszczelniacze nie mają wpływu na sprężanie tylko na spalanie oleju

lord_greg
15-02-2008, 14:18
własnie sprawdzilem cisnienie juz swoim miernikiem ktory kupilem przed chwila
i tak ciesnienia na tlokach:
10,5;
11;
11;
10,5
Czyli mechanik mnie troche oszukał :573:
jutro zdejme klawiature i zobacze skad idzie dym czy z zaworów czy z michy.

wszystko sie wyjasni mam nadzieje

-waldi-
15-02-2008, 17:00
lord_greg, a moze źle zrobiłeś pomiar.....

karas_
15-02-2008, 17:27
własnie sprawdzilem cisnienie juz swoim miernikiem ktory kupilem przed chwila

Tak trochę na boku. Ile zapłaciłeś za miernik ciśnienia? I jak się to fachowo nazywa?

lord_greg
15-02-2008, 21:23
69 zł
miernik ciśnienia sprężenia

A pomiaru dokonywałem w ten sam sposób jak mechanik.



Napisane: sobota, 16 lutego 2008, 16:27
Dziś odkręciłem klawiaturę zeby sprawdzić skąd idzie dym i co się okazało. Dym wali z miesc gdzie wchodzą laski popychaczy.

Pierścienie lub uszczelka pod głowica.
Tak myślę, czy ktoś miał takie przedmuchy?

emceha
18-02-2008, 11:44
Ja mam przedmuch i do tej pory nie wiem co jest zrypane. Podejrzewam źle wykonany remont głowicy ale nie jestem pewny. Olej też znika w miarę szybko no i przy przyciśnięciu gazu do dechy kopci na szaro ale nie zawsze.