Zobacz pełną wersję : JAKI OLEJ ZALAC BO POBIERA


brajdak
16-02-2008, 14:47
Witam. mam takie pytanko. Moj silniczek pobiera olej czyli tak ponad 0.5 litra na 2 tys km a ma przebiegu prawie 200tys. Wiem ze sa oleje syntetyczne, polsyntetyczne i mineralne i czym one sie roznia wlasciwie? Mam zalany polsyntetyczny i pobiera a jak bym zalal mineralny to by mu sie polepszylo moze? A moze by aby silnik szybciej sie rozlecial? Niech mi ktos pomoze bo nie chce mi sie rozkrecac silnika i wymieniac pierscieni jezeli by moze aby wymiana oleju pomogla. Mineralny moze doprowadzic do szybszej smierci mojego silniczka??

Adam G.
16-02-2008, 15:07
Witam , kolego jakby po zmianie oleju silnika przestał by Ci brać olej to byśy mieli prawdziwy cud w kraju nad wisłą :546: .Zmieniając olej z syntetycznego na półsyntetyk lub mineral mogłbyś rozszczelnić sobie silnik i nic więcej .Jak nie chce Ci sie silnika rozbierac do dokup sobie z 5 l oleju na jakim dojeżdzasz i dolewaj co jakiś czas,
bo wymiany pierścieny i tak nie unikniesz chyba że go sprzedasz .Pozdrawiam

mateuszmarek
16-02-2008, 15:12
czym sie róznia gęstościa w starycha utach stosuje sie mineralny by uszczelnić:P masz 200tyś i ci pobiera 0.5 L na 2000km to jets nie dużo jak by brał 0.5l/100km to już coś mój pobiera 0.2-1l na 1000km :) ale ma wiecej zrobione :P

ufowroc
16-02-2008, 18:11
0,5L na 100km to ja nie wiem czy to auto jeszcze mogłoby jechać a jeśli już to za nim niebieska mgła

ultra
16-02-2008, 18:58
moze uszczelniacze zaworowe walniete.

sedek
16-02-2008, 20:33
Zmieniając olej z syntetycznego na półsyntetyk lub mineral mogłbyś rozszczelnić sobie silnik.

Ejże, nie mąć, chyba odwrotnie. Zmieniając mineralny na lepszy czyli pół- ewentualnie cały syntetyk jest możliwość rozszczelnienia, gdyż te lepsze posiadają dodatki zmywające.

Reszta się zgadza, silniczek do roboty. A co konkretnie trudno wyczuć, mogą to być pierścienie, zespół tłok - cylinder, uszczelniacze zaworów, wypalone gniazda zaworów itp.

bolek-tarnow
16-02-2008, 22:54
zmien na mineral calkowicie brac oleju napewno nie przestanie ale zmniejszy sie pobor oleju o ok polowe miej w zapasie troche oleju i kontroluj jego stan co jakis czas, jak bedzie trzeba to go dolej i juz

ufowroc
16-02-2008, 23:30
tak naprawdę to nic mu się nie zmniejszy bo minerał jest gęściejszy tylko na zimno.Jedyna zaleta to mniejsze kwoty na olej.0,2L/1000km to nie jest tragedia ale zainteresowałbym się dlaczego przepuszcza ale jak ściągnie głowicę to brnąłbym w wymianę pierścieni po profesjonalnej ocenie silnika oczywiście

brajdak
17-02-2008, 06:36
juz sie powoli bede psychicznie i finanfowo szykowal na wymiane pierscionkow a jak juz sie rozkreci silniczek to wiadomo ze napewno jeszcze cos sie znajdzie do wymiany niestety. Zastanawia mnie pukane w silniku a mianowicie taj jak by na ktoryms zaworze byl luz ale ustawialem zawory juz 2 razy tak jak pisalo w instrukcji czyli 0.3 i 0.2 i nic nie pomoglo, cos mi sie wydaje ze to moze luz na kturyms tloku:( zastanawia mnie jeszcze to ze zawory a raczej miejsca stykania sie zaworow z tymi nie wiem jak to sie nazywa ale to co je popycha i umocowane jest na tym drazku to te miejsca za ztarte troche na skosia a raczej tak nie powinno byc, moze delikatnie zpilowac je na rowno?? bo tak to mi sie wydaje ze bedzie dosowalo trzonki zaworot pod jedna strone i uszczelniacze szybciej moga sie wytrzec a jak zpiluje to tak nie bedzie?? co jak co ale jak rozkrece to chyba tak z 1000zl trzeba wrazie czego miec.

szybki lopez
21-02-2008, 19:10
Proponuje zmienić olej na taki sam jaki był w silniku a do tego dolać regenerator silników, można kupić to w supermaketach albo na stacjach benzynowych (w tych drugich drożej) cena to około 14 pln za butelkę jedna starcza na 3-4 litry oleju efektem jest mniejsze branie oleju i cichsza praca polecam przy stukaniu zaworów :fcp1

leszek22
21-02-2008, 21:27
szybki lopez, daruj sobie podpowiedzi typu kup dodatek, jezeli chcesz zeby kolega silnik zajechal to ok, te dodatki to jest psa warty szmelc, jak cos jest zurzyte bedzie puszczac olej i nic na to nie poradzisz, jedynie remont glowicy ew. wymiana pierscieni, widzialem kiedys silnik przed wlaniem tego "dodatku" i pozniej po, silnik do wywalenia ( co prawda byl to tulko test, co bedzie gdy...) wiec odradzam dolewania "czegos" do oleju....

Gust41
21-02-2008, 22:00
:fcp26 Brawo leszek22, Święta prawda :fcp1
Pozdrowionka

szybki lopez
22-02-2008, 16:08
:fcp19

szybki lopez
22-02-2008, 16:17
Generalnie zdażyło mi się sprubować jazdę na w/w regeneratorze i nie zauważyłem jakiś większych zmian w silniku po za zwiększeniem kompresji i wyeliminowania drobnych wycieków oleju spod głowicy, może jeszcze ciut mniejsze spalanie ale to już sprawa drugorzędna... Oczywistym jest że nic nie jest wieczne i jeżeli komuś bierze olej a do pracy ma z 30 km można zastosować to jako środek doraźny, oczywiście wedle uznania :568:

ufowroc
23-02-2008, 14:43
prawdopodobnie to jakiś zagęszczacz oleju wlałeś

szybki lopez
23-02-2008, 16:45
dokładnie jest to zagęszczacz, słyszałem jeszcze o ceramizatorach do silników w plynie... Podobno eliminują drobne rysy na gładziach cylindrowych itp. ale ja osobiście nie jestem do tych akurat specyfików przekonany (za droga cena, zbyt małe efekty...) [Powyższa rada została odpisana dla kolegi który skarżył się że bierze mu olej około 1 litr na 100 km generalnie wiadomo że bez wymiany silnika lub remontu nie zajedzie daleko.. więc cóż... warto sprubować (gorzej już nie będzie..)]-to jest odp. na szmelc Leszek chciałem dobrze :fcp26

brajdak
03-03-2008, 19:02
dzieki ale nic niebede dolewal. Moj znajomy chandluje samochodami i jak cos z silnikiem jest nie tak i chce sprzedac to wlasnie to dolewa i to w wiekszych ilosciach i mowi ze jeszcze z 1000km przejedzie ale mi nie radzi niczego dolewac bo mowi ze faktycznie yszczelnia to ale rowniez tam gdzie nie trzeba i przez to szybciej silnik sie wyciera bo po jakims ciasie nie wszedzie dochodzi olej bo tem zageszczacz zakleja doplywy