Zobacz pełną wersję : Mondeo kombi 2003 1.8 czy 2.0 benzyna?


Pawel
25-02-2008, 11:40
Witam,

Mam zamiar kupić niedługo samochód i między innymi myślałem o mondeo. Generalnie chyba kupię benzynę, bo nie jeżdżę na tyle dużo, żeby zwrócił mi się diesel, a poza tym czytałem (nawet tu na forum), ze diesle w fordach to szajs (tdci).

I mam teraz pytanie - czy silnik 1.8 to nie za mało na taki wielki samochód? Duża jest odczuwalna różnica między 2.0 a 1.8?

Z góry dzięki za odpowiedź

Woytas
25-02-2008, 12:38
kup 2.0 w spalaniu różnica zadna w osiągach te 35 KM zawsze będzie brakować

co do 2.5 to byłbym ostrożny w MKII naprawy V-ek byłby zdecydowanie droższe

Pawel
25-02-2008, 13:12
A jak to jest z gazowaniem tych silników - warto w ogóle (myślę, że potrzymam ten samochód 3, może 4 lata)?

jagrall
25-02-2008, 13:26
te 35 KM zawsze będzie brakować


zależy jakie 1,8 kupisz, bo były też (i jest ich na rynku więcej) wersje 125 konne. nie mniej jednak 2,0 to bardzo dobry silnik i nie ma problemów z zagazowaniem go.
co do 2.5 to byłbym ostrożny w MKII naprawy V-ek byłby zdecydowanie droższe


w mkII wynikało to z tego, że dużo części (np. zawieszenie i hamulce) były inne w V6. mkIII pod tym względem już się nie różni

Rafał
25-02-2008, 18:03
A jak to jest z gazowaniem tych silników - warto w ogóle (myślę, że potrzymam ten samochód 3, może 4 lata)?

buhahahaha

nie opłaca Ci się diesel
a chcesz gazować auto ??????

chyba żartujesz

krzysiekk24
25-02-2008, 18:08
Nie zakładaj gazu. Gaz to straszne dziadostwo jego zaletą jest tylko to że jest tani a reszta to same wady. Jeżeli będziesz mało jezdził to na benzynie nie powinienes zbankrutować.

lw8
25-02-2008, 18:58
2.0 bezdyskusyjnie!! To 1,5 tonowe auto i nie ma sie co czarowac - potrzebuje momentu i mocy. 1.8 to silnik dobry do focusa a i to nie najlepszy wybor.

trezus
25-02-2008, 19:34
Zdecydowanie kup 2.0 . Miałem MK1 1.8 zagazowane przez 5 lat .Dużo palił (o gazie nie wspomnę), był mułowaty , a i nigdy nie założę już gazu. Chyba , że cena benzyny przekroczy 10zł za litr. MK3 2.0 spisuje się znacznie lepiej i mniej pali. :fcp12

norbi333
25-02-2008, 20:33
Nie zakładaj gazu. Gaz to straszne dziadostwo jego zaletą jest tylko to że jest tani a reszta to same wady. Jeżeli będziesz mało jezdził to na benzynie nie powinienes zbankrutować.
Jakie wady ?
Bo jakoś nie zauważyłem u siebie żadnych

1.8 jest stanowczo za słaby to tego auta.2.0 optymalny wybór ,a najlepsza v-ka :fcp2

mmmk
25-02-2008, 20:49
jak sie gaz zalozy u kogos kto sie na tym zna to jest ok. gorzej jak to robi ktos kto ma taki zaklad bo sobie sam otworzyl bo nikt inny go nie chcial zatrudnic. a co do diesla w mk3?? tez niektorzy maja spore wydatki. a pozatym kazdy czlowiek jest inny i ja np nie widze sensu placenia 50 zl za 100km jezdzac 2.0 w pb skoro mozna go zagazowac i juz koszt podrozy spada do 30 zl na 100 km. a jak kogos stac?? no to kto bogatemu zabroni :) ja u siebie praktycznie roznicy nie czuje czy jade na pb czy na lpg no i tak powinien byc zalozony gaz

stadar
25-02-2008, 22:26
jezdziłem przed kupnem 1.8 125km lpg i 1.8 110km benz a wybrałem 2,0lpg145km .ogólnie ten 110 km to muł.trzeba przyznac ze silniki 16v wymagaja wysokich obrotow .w poprzednim aucie miałem 2,0 115km 8v lpg i wydaje mi sie ze lepiej ciągnąl z niskich obrotów.fakt ze waży 150kg więcej.obecnie jedyny problem to zapalajaca się kontrolka usterki silnika ale przewaznie przy dłuższych trasach, po odłączeniu akumulatora na 10 minut gaśnie .jeszcze tego nie rozgryzłem. a jesli chodzi o osiągi to nie widze wielkiej różnicy w trasie auto pali ok.9-10l gazu i nie chce zabardzo grzebać.słyszałem opinie że ta kontrolka to może od sondy lambda przychodzi i każą mi jechać na regulację do gazownika ale instalacja założona była we włoszech i boję się że mi coś rozregulują.

kicaj
27-02-2008, 12:39
2.0 bezdyskusyjnie!! To 1,5 tonowe auto i nie ma sie co czarowac - potrzebuje momentu i mocy. 1.8 to silnik dobry do focusa a i to nie najlepszy wybor.

mialem foczke z silnikiem 1.8 i bylo to dobre rozwiazanie - wystarczajaca moc...
ale zgodze sie ze do MKIII 1.8 moze byc za slabe

norbi333
27-02-2008, 14:27
2.0 to minimum do tego auta :fcp2

michu
03-03-2008, 20:51
ja zadowolony jestem :) dynamika niezła i wystarczająca na co dzień, pewnie nie pogniewałbym się za 2,5 ale to już chyba więcej Pb wciąga ?? Choć mój brat twierdzi, że jego bmw 523 (co prawda 2.5 L tylko r6) pali tyle samo a ma lepszego sporo kopa ??
coś w tym jest bo tamten szatan bez problemów 220 km/h idzie (i to szybko osiąga i płynnie) a u mnie nie :<

rfilo
22-05-2011, 18:54
Odgrzeje kotleta :)

Jednym słowem lepszy wybór to 2.0. Do którego roku były te silniki montowane w Mondeo MK3? Przeglądając ogłoszenia w necie zauważyłem że ciężko znaleźć auto z tym silnikiem powyżej 2004 :/

bolek-tarnow
22-05-2011, 19:44
do konca produkcji mk3 byly te silniki. ciezko z 2.0 bo raczej malo osob je sprzedaje. najpopularniejszy jest TDCI i stad ich taka masa. u mnie w rodzinie sa trzy MK3 wszystkie zagazowane i nie ma z nimi problemu. dwa to 2.0 a jeden to 1.8 125KM i szczerze powiem, ze czuc roznice miedzy 1.8, a 2.0 roznice. moim zdaniem do miasta i na sporadyczne wyjazdy 1.8 wystarczy. niech ktos nie mysli, ze 1.8 to jakis muł - jak mu sie depnie to tez niezle jezdzi.

rfilo
22-05-2011, 21:16
do konca produkcji mk3 byly te silniki. ciezko z 2.0 bo raczej malo osob je sprzedaje.
Właśnie takie miałem podejrzenia że są zbyt dobre by je sprzedawać ;)
moim zdaniem do miasta i na sporadyczne wyjazdy 1.8 wystarczy. niech ktos nie mysli, ze 1.8 to jakis muł - jak mu sie depnie to tez niezle jeździ.
słyszałem właśnie o tym rożne opinie i zdania z reguły były podzielone....z drugiej strony nie potrzebuje auta do ścigania tylko do jazdy z rodziną na sporadyczne wypady poza miasto.
Na wyścigi bym kupił ST ;))

http://otomoto.pl/ford-mondeo-C19063915.html co myślicie o tym?? Czy jest ktoś na forum kto mógłby go ewentualnie zobaczyć albo już go oglądał?

bolek-tarnow
22-05-2011, 23:54
ten co wrzuciles to jest z silnikiem SCI - to nie jest "zwykly" silnik benzynowy tylko z bezposrednim wtryskiem paliwa, jego nie zagazujesz, bo sie nie da/nie wymyslono patentu (niektore silniki zasilane paliwem w ten sposob da sie gazowac). pobieznie zerknalem na zdjecia i check engine sie swieci wiec cos mu dolega (moze bzdura, a moze nie).
1.8 jest mojego taty i bardzo sobie chwali, najczesciej jezdzi po miescie ale tez rusza w trasy np. wyjazd wakacyjny lub jakis wypad na weekend. jemu ten silnik jak najbardziej pasujei wg niego mocy ma wystarczajaco. nie cisnie go do maxa, raczej jezdzi przepisowo i nie ma zajwaki na sciganie sie. faktem jest, ze spalanie jest na tym samym poziomie co w 2.0. przy LPG moje 2.0 wypada nizej ze spalaniem niz 1.8 mojego taty ale 2.0 mojego brata pali ok 0.5-1l/100km wiecej niz mojego taty 1.8 - wszystko zalezy od stylu jazdy. ja swoim jezdze po miescie do 3-3,5k rpm/min, na trasie to cisne nawet po ponad 5k rpm/min ale staram sie go rozpedzac tez w granicy 3-3,5 rpm/min i zmiana biegu. moj tata jak jezdzi po miescie to przewaznie ciagnie go do 4,5k rpm/min i zmienia bieg. natomiast na trasie rozpedza go do zadanej predkosci i wrzuca 5 bieg i kontynuje podroz raczej ze stala predkoscia. jesli chodzi o jazde brata to on cisnie do 4-5k rpm/min i zmiana biegu - glownie jezdzi w miescie ale trasa jak sie trafia (np krakow - tarnow) to tez cisnie, stad moim zdaniem wieksze spalanie u niego.