Zobacz pełną wersję : Mondeo MKIV-diesel automat


bufetowo
26-02-2008, 21:40
Mam pytanie czy ktoś już może ma - bo zamówiłem i jestem ciekaw spostrzeżeń, ew. negatywnych komentarzy.

hotkot
27-02-2008, 08:31
Witaj
Ja mam od 2 lat tyle ze MKIII ale skrzynie autoamtyczne montuja te same , jak dla mnie rewelacja , choc czekam na zapowiadane DSG w nowym focusie. Skrzynia Yatko montowana w Mondeo jest bardzo fajne zestrojona i malo klopotliwa , jezdzi sie rewelacyjnie plynnie i wygodnie w zimie przydaje sie tiptronik a jak ktos lubi sie powyglupiac to jeszcze zmiana biegow w kierownicy.
Pozdrawiam

bufetowo
27-02-2008, 18:56
Dzięki za info. Z tą zmianą biegów w kieownicy to pewnie raz spróbuję dla zabawy. Potem to już pewnie tylko D i jazda. Zaczynam zauważać że staję się leniwy. Może to starość :fcp5
Ale wracając do tematu. Nigdy nie jeździłem w auto w dieslu. Czy jest jakaś różnica w porównaniu do benzyny?
No i oczywiście standardowe pytanie - jak tam serwisowanie?

MDMcapital
03-03-2008, 13:59
Mam MK III TopTronic-a od roku
Przejechałem 63 kkm

:569: BOMBA :569:
Widzę jeden plus w odniesieniu do benzyniaka
Jako że moment obrotowy jest wysoki, szybka i płynna zmiana biegów :fcp27
Mało który benzyniak ma szansę ze świateł :fcp3
Porównywałem się z ST 220 - do 80km/h byłem lepszy :569:

Same plusy
Podczas przeglądu panowie z serwisu usiłowali sprawdzić poziom oleju - 1,5 h siedziałem jak idiota w salonie - efekt
Po 100kkm wymienia się olej i to wszystko jeśli chodzi o obsługę - kierowca może więcej :fcp26
Tryb automatyczny, manualny, jazda z wyłączoną kontrolą trakcji - ALEŻ TO PISZCZY :570:
Już chyba sie na manuala nie przesiądę

bufetowo
04-03-2008, 07:00
No to dzięki za info. Utwierdziłem się w przekonaniu że chyba dobry wybór. Niestety nadal czekam na info o odbiorze ale pewnie dopiero koniec maja.
Co masz na myśli pisząc "kierowca może więcej"?

bufetowo
27-07-2008, 19:26
Przepraszam, że odświeżam ale mam pytanie.
Czy z trybu D można przejść do trybu sekwencyjnego bez zatrzymywania samochodu?
A ogólnie potwierdzam, ASB działa super, mięciutko, bez szarpnień i nawet jak się wciśnie gaz do oporu i zwala o 2 biegi to i tak ciągnie jak "przecinak" :fcp12

MDMcapital
27-07-2008, 19:44
Przepraszam, że odświeżam ale mam pytanie.
Czy z trybu D można przejść do trybu sekwencyjnego bez zatrzymywania samochodu?
A ogólnie potwierdzam, ASB działa super, mięciutko, bez szarpnień i nawet jak się wciśnie gaz do oporu i zwala o 2 biegi to i tak ciągnie jak "przecinak" :fcp12
Dokładnie tak
W trakcie jazdy przełaczasz w tryb manualny i odwrotnie

bufetowo
27-07-2008, 20:06
Dzięki za info, bałem się sp...artaczyć skrzynie. Teraz wiem, że przynajmniej mogę próbować choć przyznam szczerze że automat tak mi się podoba, że nie podejrzewam abym jeszcze próbował. Jak skrzynka zrzuca o 2 biegi to i tak wrajda jest niesamowita. Może jak będzie zimia to się pobawię. Pozdrawiam

MDMcapital
27-07-2008, 21:12
Dzięki za info, bałem się sp...artaczyć skrzynie. Teraz wiem, że przynajmniej mogę próbować choć przyznam szczerze że automat tak mi się podoba, że nie podejrzewam abym jeszcze próbował. Jak skrzynka zrzuca o 2 biegi to i tak wrajda jest niesamowita. Może jak będzie zimia to się pobawię. Pozdrawiam
Przydaje się podczas wyprzedzania
Jak np. jadę za autkiem i szukam szczeliny - skrzynka w manualu jak jest miejsce to tylko pyk do góry (-) i w podłoge.
Nieraz się zbyt długo zastanawia no i jazda w górach - malina :fcp26
Samochód jadąc z góry nie rozpędza się ale troszkę za puźno WIDZI wzniesienie wtedy redukcja przed własnie w manual