Zobacz pełną wersję : Dziwny brak mocy
Maverick_pl 26-02-2005, 19:24 Otóż mam Forda Escorta rocznik '94 1.6 16v pod maską ma 90 km.
Ale mam pytanie czy wszystkie Fordy mają tą moc tylko z opisu czy może z moim jest coś nie tak ??
Bo w sumie nie ma on żadnego przyspieszenia - jest strasznie mułowaty i wolno przyspiesza ...
Gdy chce kogoś wyprzedzić to musze nieźle "wdepnąć" żeby prędkość znacząco się zwiększyła ...
Może to wina benzyny - ale nie sądze bo zacząłem tankować na różnych stacjach i wydaje się jeździć trochę lepiej ...
Nie wiem może moje oczekiwania są zbyt duże co do tego samochodu - a może jednak jest coś z nim nie tak ...
Jakie macie propozycje lub sugestje jak to sprawdzić ??
Miał robione badanie na sprężanie silnika które wybadło wręcz idealnie ...
Więc w czym może tkwić problem ??
Macie może jakieś sugestie ??
Zapchany katalizator. Jak go wywalisz to nie poznasz swojego autka.
Obejrzyj też tłumik końcowy, też może być zapchany, często zbiera się w nim woda i zamarza. Ale stawiam na katalizator.
Sam miałem podobny objaw-brak mocy- wywaliłem katalizator i ...... autka nie poznałem, odzyskał wigor, aż miło teraz jeździć. Zresztą na hamowni wykazał pełną moc.
Maverick_pl 26-02-2005, 22:44 A da się to jakoś sprawdzić nie zdejmując katalizatora ??
Bo jeśli to nie będzie to to trochę zonk ... ??
A da się to jakoś sprawdzić nie zdejmując katalizatora ??
Bo jeśli to nie będzie to to trochę zonk ... ??
Hmm... , możesz jedynie podmienić na taki wydech (tą część z katem) co już go nie ma. Ale autko ma pewnie już jakiś przebieg ( pewnie z tych większych, sądząc po roczniku), więc kat na 98% zapchany. Poszukaj na forum, na temat katalizatora i strumienic (pokrewne tematy), to znajdziesz więcej na ten temat.
Maverick_pl 27-02-2005, 11:45 A znacie może jakieś wymiary które powinny pasować do Mojego autka ??
Może na Allegro coś znajde - tylko nie wiem jakie wymiary ...
[ Dodano: 2005-03-14, 15:37 ]
Postanowiłem zamiast zdemontować katalizator - pojechać na badanie spalin ( gdyż jeżeli źle pracuje katalizator lub jest zapchany wykaże to badanie ) okazało się że wygląda on na dosć nowy i napewno nie powoduje spadku mocy w tym przypadku ...
Nechanik powiedział że gdyby był to katalizator to napewno wyglądało by to trochę inaczej ...
Polecił mi także zacząć sprawdzać od Filtru powietrza ...
A są jeszcze jakieś możliwości ??
[ Dodano: 2005-03-14, 15:40 ]
Ktoś odpowie ??
[ Dodano: 2005-03-14, 17:10 ]
Sprawdziłem filtr powietrza i jest dość nowy - jeszcze bialutki.
Przypomniało mi się także iż Mechanik mówił coś o przepływomierzu powietrza - iż często zawodzą w Fordach ... - jak sprawdzić czy działa .... ??
Jaki może mieć on wpływ na mój problem ??
No i co jeszcze można sprawdzić ... ??
Przypomniało mi się także iż Mechanik mówił coś o przepływomierzu powietrza - iż często zawodzą w Fordach ... - jak sprawdzić czy działa .... ??
no właśnie, "mechanik mi mówił", tylko to Ty płacisz, a nie on.
Tu masz opis jak go sprawdzić http://www.forum.fordclubpolska.org/vie ... php?t=5327 (http://www.forum.fordclubpolska.org/viewtopic.php?t=5327)
Jak łapie lewe powietrze to też wykaże , że padnięty przepływomierz.
Maverick_pl 14-03-2005, 19:31 Jak "lewe powietrze" jak to sprawdzić ??
Bo tam pokazuje ( schemat ) czy jest sprawny i jak jest z napięciem ...
[ Dodano: 2005-03-14, 20:34 ]
aha - mówisz że ja płace - za badanie spalin skosował mnie kolo 10 zł to chyba niezbyt wysoka cena
aha - mówisz że ja płace - za badanie spalin skosował mnie kolo 10 zł to chyba niezbyt wysoka cena
To nie wiele, ale kup przepływomierz tak jak radzi i zobaczymy co wtedy powiesz :D
Jak "lewe powietrze" jak to sprawdzić ??
Sprawdź szczelność i jakość wszystkich rurek podciśnieniowych dochodzących do kolektora ssącego .
Poszukaj na forum "lewe powietrze". Wyszukiwarka u góry strony.
Maverick_pl 14-03-2005, 20:35 Przepływomierza nowego napewno nie kupie ... :)
Wiem gdzie jest wyszukiwanie ...
Może to wyglądać jak błądzenie po omacku te moje pytanie - jednak nie chciałbym czegoś zepsuć już na początku więc wole się o wszystko wypytać ...
jednak nie chciałbym czegoś zepsuć już na początku więc wole się o wszystko wypytać ...
Słusznie :)
Wiem gdzie jest wyszukiwanie ...
spoko, tak dla spokoju sumienia napisałem. :lol: ;)
witam slawko ma racje katalizator moze byc przyczyna z drugiej strony moze powoli motoren shaden !!!!!!!!!! powodow jest wiele przeglad i tyle, a bez katalizatora lepiej bedzie oddychal to moze byc powod a jesli nie to olej to nawet jak masz w dowodzie KAT nikt ci tego nie spawdzi !! pzdr.
Ogrodnik 05-09-2005, 19:21 Witam.Jeżeli chodzi o katalizator to można po prostu poluzować rurę od kolektora wydechowego tak aby rury nie zgubić podczas próby a część spalin wydostawała sie przez to rozszczelnienie i nie jeżdzij za dużo(temp spalin). Przepływkę najlepiej pożyczyć (podmienić) na chwilę od kumpla z takim samym wozem i jazda. Nikt nie wspomniał o pasku rozrządu. Może przy ostatniej wymianie mechanik się nie przyłożył (lub alkochol w pracy-modne). Ciśnienie paliwa na listwie? I wiele innych....
Mój Escort 16V jest z 93 roku i ma przejechane 115 tyś – na prawdę!
Ostatnio zaczął trochę jakby przymulać – tak mi się przynajmniej wydaje. Poza tym na przeglądzie czepiają się, że spaliny kilkakrotnie przekraczają normy, więc byłem pewien, że katalizator jest zapchany. Zdjąłem rurę z katalizatorem żeby go „przebić”. Chciałem to zrobić bardziej inteligentnie przy pomocy wiertarki i długiego wiertła tak, żeby nie zrujnować całego katalizatora, żeby nic mi tam nie dzwoniło i żeby nie trzeba było wspawywać rurki. Okazało się, że od strony wylotowej katalizator był czyściutki. Następnie wpuściłem żarówkę 12V/20W na przewodach oczywiście w rurę od strony kolektora. Bez problemów doszła aż do katalizatora. Zajrzałem od strony wylotowej i było widać światełko! Światło przedostawało się równo przez wszystkie kanaliki katalizatora. Suma summarum katalizatora nie przebiłem i założyłem go spowrotem. Jak myślicie: czy te prześwity to jest miarodajny wskaźnik drożności katalizatora?
Jeszcze jedno: rura wewnątrz była lekko osmolona i sonda lambda (po wykręceniu) oczywiście też. Czy to jest normalne?
Przeczyszczę jeszcze przepływomierz powietrza – może to przez niego...
Jakoś nie mogę się zebrać żeby podłączyć diodkę i sprawdzić kody błędów.
Wymień świece i przewody, a spaliny będziesz miał w normie.
Nawiązując do tematu "zasłabnięcia" silnika: mojego mondka dzisiaj rano strasznie zamuliło, wręcz mam wrażenie że im mocniej wciskam pedał gazu, tym słabiej ciągnie :fcp5 Te objawy były poprzedzone nieregularnym metalicznym brzęczeniem wydobywającym się spod spodu auta (najczęściej przy niskich obrotach silnika i przy dodawaniu gazu w dolnym zakresie). Właśnie przez te dźwięki pierwszym podejrzanym dla mnie jest katalizator, ale może się mylę?
Ja wlasnie mam to samo przy małych obrotach łysze brzdęki dokładnie w miejscu katalizatora , auto też ma muła ma 73 KM, kolego auto też ma tyle ale ostro przyśpiesza, moje znowu mułowate jest jak cholera , kolega z warsztatu też powiedział mi ze to będzie katalizator , żeby go wypruć i auto odzyska swój wigor.Po świętach jadę do niego demontować go i wypruć o ile będzie zapchany.
|