Zobacz pełną wersję : Pytania nowego Escortowca :)
(Post wysłany przez voshon)
Witam wszystkich Escortowców :))
Od niedawna (od wczoraj ;) jestem b. szczęsliwym posiadaczem Escorta 1.8 16V STW MONACO
Autko wywarło na mnie piorunujące wyposażenie, zwłaszcza silniczek 115KM!! Zwazywszy, ze poprzednio
bujałem sie Poldolotem to ODLECIALEM!!!
W zwiazku z tym, ze jestem tu absolutnie NEW chcialbym aby doswiadczeni Escorciarze posiadajacy
podobny \"samolot\" napisali na co trzeba uwazac i co moze byc lub jest najwieksza bolaczka tego modelu
o ile w ogole jakas ma hehe. Jezeli ktos z Was ma instrukcje obslugi i serwisowania takiego Fordziaka
bardzo prosilbym o pomoc. Moze jakies ksero i przesylka za pobraniem? Pokrywam koszty ksero :)
Niepokoi mnie jedna rzecz, mianowicie silnik jak pracuje na gazie to czasem zupełnie bez powodu gaśnie
zauważyłem też, że obroty na jałowym biegu lubią wtedy \"pływać\" nawet utrzymuja sie w zakresie 2tys.
i nie chcą się obniżyć :( Czy to wina instalacji gazowej (moze filtry itd.), boje się czy to nie bedzie
coś kosztowniejszego :(( Proszę o poradę moze ktoś z Was spotkał sie z czyms takim wcześniej?
Pozdrawiam i zycze jak najdluzszych prostych z jak najmniejsza iloscia dziur ;)
Napisz ktory rocznik i jakie ma wyposazenie. Tak z ciekawosci pytam... :)
(Post wysłany przez voshon)
1998 rok, Klima, ABS, 2xAirbag,podgrzewane siedzenia, el. szyby przód, wspomaganie, cantralny z pilotem.
Masz moze Escorta z tym samym silnikiem?
(Post wysłany przez Aragon)
\"W zwiazku z tym, ze jestem tu absolutnie NEW chcialbym aby doswiadczeni Escorciarze posiadajacy
podobny \"samolot\" napisali na co trzeba uwazac i co moze byc lub jest najwieksza bolaczka tego modelu
o ile w ogole jakas ma hehe\"
No to juz sam sobie odpowiedziales na pytanie hehehe ;)
to czesta przypadlosc escortow (nierowne obroty na wolnym)
a inne jeszze wyjdą ............zartowałem :D
No akurat moj ma silnik 1.6 16V. Reszta taka sama... :)
(Post wysłany przez voshon)
Dzieki Aragon ;)
A moze wiesz jak te wolne obroty się leczy i czy w ogole da sie wyleczyc ;)
Jezeli to nic groznego to chyba da sie z tym zyc prawda?
Pozdrawiam
(Post wysłany przez pablo025)
[quote]1998 rok, Klima, ABS, 2xAirbag,podgrzewane siedzenia, el. szyby przód, wspomaganie, cantralny z pilotem.
Witam,
skąd taki model śćiągnołeś. Kiedy ja szukałem były same 1.6 z tego roku no nie wspomnę o dislu 1.8...
a obroty to pewnie jak zwykle silnik krokowy, który da się jeszcze przeczyścić jak nie to wymiana.
Pozdrawiam
(Post wysłany przez voshon)
Pablo, autko przyjechało do Polski z Danii, tak wnioskuje z napisów na szybie oraz z briefu. Jestem w kraju 2 włascicielem. Czy warto sie przejmowac tymi obrotami? Nadmieniam, iz dotknela mnie takze inna przypadlosc Escortow z gazem, gasnie przy skrecaniu ;)
Pozdrawiam wszystkich
Voshon
(Post wysłany przez pablo025)
Myślę że poczytaj poprzednie posty to dostaniesz odpowiedź na nurtujące Cię pytania o obroty i gaśnięcie auta. Nie mam gazu więc nie wiem jak to jest...
Pozdr
(Post wysłany przez voshon)
Wszechmocne podciśnienie czyż nie? ;)
(Post wysłany przez voshon)
Dodatkowo dowiedzialem sie niedawno ze to cudo ma z przodu tarcze wentylowane, ktore notabene musze wkrotce zmienic :(
Moze ktos z Was posiada namiar gdzie mozna kupic dobre i tanie ;) tarcze i klocki do Escortowca?
Aha podobny problem mam z wydechem ;) tez trza zmieniac, moze ktos poradzi jaki sie najlepiej sprawuje??
Pozdrawiam, szerokiej drogi :)
No wentylowane tarcze z przodu to chyba nic nadzwyczajnego... :) Gdybys mial takie z tylu - ooo, to wzbudzilo by moj podziw i zazdrosc... :):):)
Pol roku temu zalozylem oryginalny tlumik Bosala. Srodek i tyl. Poki co jest OK, ale ocenic to go bedzie mozna dopiero za jakis rok... Nie polecam podrob za 200zl. U mnie taka wytrzymala troszke ponad rok, a Ty masz mocniejszy silnik... Teraz autko wydaje sie nieco dynamiczniejsze (stary tlumik chyba troche \"dusil\" spaliny). Niestety Bosal nie jest tani - dalem ok 720zl za calosc. Gwarancja zdaje sie 2 lata.
(Post wysłany przez voshon)
Jacek jak ktos jezdzil przedtem Poldolotem to tarcze wentylowany to dla niego cud techniki ;)
Moze wiesz jakie tarcze i klocki są najlepsze i natansze?
(Post wysłany przez Cobra241)
Bryke mam taka sama tylko ze KOMBI i mam ten sam problem z wolnymi obrotami i jeszcze jak jest zimny to gasnie, a u ciebie jak sie zachowuje na zimnym silniku ? Co najgorsze to nie mam pojecia co to moze byc jeden mowi ze to czujnik temperatury a inny ze silnik krokowy i ja sam nie wiem co tu robic do serwisu nie usmiecha mi sie jechac bo szkoda mi kasy. :-)
Jacek jak ktos jezdzil przedtem Poldolotem to tarcze wentylowany to dla niego cud techniki ;)
:):):)
Moze wiesz jakie tarcze i klocki są najlepsze i natansze?
Takich baardzo tanich to bym nie bral - szkoda kasy bo sie szybko sypia. Ja wymienialem tarcze i klocki rok temu. Ale nie pamietam dokladnie jakiej firmy. Na pewno Jurida, ale cos jeszcze.
(Post wysłany przez voshon)
Cobra ja mam objawy tylko podczas jazdy na LPG, jezdząc tradycyjnie na etylinie nie występują. Podejrzewam że winna jest instalacja gazowa (reduktor z małym zapasem mocy), kiedy włącza się wspomaganie kierownicy i hamulców to po prostu brakuje mu mocy. Po lekturze poprzednich postów spróbuje zmienić reduktor na lepszy, ewentualnie przeczyszczę regulator wolnych obrotów, a dopiero na koncu zajmę się krokowym - powód prozaiczny naprawa silniczka krokowego to droga impreza ;)
Przy okazji masz może instr.obsł lub jakąś inną literaturę fachową do tego modelu? Tak się składa, że mój to też kombi i muszę się sam domyślać jak to wszystko działa. Gdybyś mógł ewentualnie wypożyczyc albo skserowac i wysłać za zaliczeniem byłbym niezmiernie wdzięczny.
Pozdrawiam
Rafał
(Post wysłany przez voshon)
Wreszcie dorwałem instrukcje do mojego bolidu, przy okazji wielkie dzieki dla b.uprzejmej Pani z FORD POLSKA, która po wysłuchaniu mojej bolączki uwinęla sie w try miga i przysłała instrukcję pocztą! ZA DARMO!!
Przeczytałem sobie instrukcje (druk 1999) i osłupiałem....
Lampki do czytania, regulowana kolumna kierownicy, podgrzewana przednia szyba, regulowana praca wycieraczek z przodu.... Jest tego wiecej :(
Czyzbym jezdził innym Escortem :o ?
Co sadzicie o tym?
1998 1.8 16V Ghia Combi 1998 115 PS
Tzn. co? W instrukcji jest wiecej gadzetow?? :)
(Post wysłany przez voshon)
Zdaje sobie sprawe z faktu ze przewaznie w instrukcji JEST WIECEJ GADZETÓW ;) ale dziwi mnie nieobecnosc regulowanej kolumny kierownicy (jakby ktos urwał dzwignie) i regulatora pracy wycieraczek przednich, jest tylko jedna predkosc ktora mi zupelnie nieodpowiada. Instrukcja jest z 1999 roku, moj bolid z 1998 roku ver. GHIA, czyzby w 1999 r. Ford zrobił jakis mały facelifting :o ?
W instrukcji obsługi są opisane wszystkie możliwe gadzety robione na wszystkie kraje świata i co ważne,jest tłumaczona z angielskiego,dlatego w wersji polskiej są opisy tego co na rynku polskim może lub nigdy nie było i to wcale nie oznacza że Ty to będziesz miał.To że masz wersje GHIA nie oznacza że wszystko będziesz miał.
U mnie też jest dziura na dźwignie od regulacji kierownicy.wycieraczki żaden problem wymienić przełącznik zespolony oraz przekaźnik jak i dołożyć troche kabli
lub
zajrzeć na strone Jacka \"Ford Escort\" i zrobić samemu
Jesli Cie to pocieszy, to moj Escort Ghia z '98 roku tez nie ma regulacji kierownicy i regulacji przerwy wycieraczek. No, ale podgrzewana przednia szyba z lusterkami i dyszami spryskiwacza to juz jest... :)
A co z ta lampka do czytania? Tez nie ma?
(Post wysłany przez voshon)
No własnie nie ma :( Jest tylko pośrodku dachu oświetlenie i zaraz za klapą ta co oświetla bagaznik. Przy okazji czy po wejsciu do auta oswietlenie powinno gasnac zaraz czy z pewnym opoznieniem. Bo u mnie gasnie zaraz i troche mnie to wkurza bo poprzednio mialem Poldka i oswietlenie gasło z opóznieniem!
Nigdy nie widzialem w Escorcie innej lampki niz tej w podsufitce. Mozna ja wlaczyc na stale lub tylko przy otwartych przednich drzwiach. Ew. wogole wylaczyc :)
Co do opoznionego gasniecia to poszukaj we wczesniejszych postach - temat byl juz omawiany.
(Post wysłany przez bartimo)
Foshon, czy mógłyś podać namiary na tą \"bardzo sympatyczną\" panią z Ford Polska (telefon, maila...), ewentualnie kontakt do Ford Polska.
Z góry dziękuje.
bartimo
Infolinia Forda: 0800 50-60-70
|