Zobacz pełną wersję : kilka spraw naraz...


lukaty
07-04-2003, 11:51
Mam Escort'a '91 1.4 z wielopunktowym wtryskiem. Co ciekawe nie znalazłem takiego modelu w książce. Nie wiem czy perzypadkiem nie jest to 1.6 - ale to mniej istotne.
Jest w moim posiadaniu od 3 m-cy i co...
1. Zaobserwowałem nieprawidłową (nierównomierną) pracę silnika, skoki obrotów, najgorzej jest jak się zagrzeje, obroty spadają do 900, silnik pracuje nierównomiernie i często gaśnie. Jak jest zimno (poniżej zera) to wolne obroty są na poziomie 2000 i to dosyć długo, dopuki wskazówka nie dojdzie do połowy skali.
2. Jak zgaśnie a jest ciepły, to 45-minut zanim go odpalę, musi ostygnąć. Ale to tylko jak jest ciepło na polu. W zimie palił zawsze.
3. Podczas analizy spalin dowiedziałem się że mam ubogą mieszankę. - Co to znaczy, oprócz tego że jest słabszy i więcej pali.
4. Jadę sobie powiedzmy 60 km/h, mam pedał gazu wciśnięty do połowy i jak go trzymam w miejszcu, to po chwili zaczyna mi szarpać autem, natomiast jak cały czas prztyspieszam jest OK. Jak przyspieszam i nagle puszczę gaz, żeby przychamować silnikiem - dzieje się to z niemiłym szarpnięciem. I jak ruszam z jedynki - też mam wibracje silnika.
5. Podczas zapalania ciepłego silnika słyszę dosyć mocno kilkanaście skuknięć zaworów - czy to prawidłowy objaw?
Czy jakieś rady, sugestje....?

krzych
07-04-2003, 12:41
(Post wysłany przez _Przemo_)

witam,
mam co prawda u siebie troche inny silnik, bo 1.4 na gazniku, ale mialem z obrotami podobne problemy co Ty. Silnik kiedy sie zagrzal to plywal na obrotach. Na komputerze facet tez stwierdzil zbyt uboga mieszanke, ale kiedy to wyregulowal to wszystko zniknelo, wiec moze i u Ciebie by to pomoglo,
pozdrawiam

lukaty
08-04-2003, 11:15
Czytałem w książce, że w tym modelu się nic nie reguluje. Za wszystko odpowiada komputer. Po studium tego forum zaczynam podejżewać lambdę. Ale nie wiem jak to sprawdzić.

wrredusek
08-04-2003, 16:24
Rzeczywiście w tych samochodach nic się nie reguluje. Jedynym w miare skutecznym sposobem sprawdzenia elektroniki w silniku jest test komputerowy. Taki test przeprowadzi ASO jednak koszt tekiej usługi jest nie mały ok.150 PLN. Nie ma 100 % gwarancji na pełną diagnozę, jednak jest to jedyny sposób sprawdzenia co go boli. Objawy masz dość typowe jak dla forda, więc jest szansa. Co do zaworów, to masz samoregulator i jest to naturalne, że przez kilka sekund mogą stukać. Pozdrawiam

SRS
10-04-2003, 14:35
weź zamień sondę na chwilę i zobaczysz poprostu pożycz sobie na chwilę od innego posiadacza forda nawet z siln. 1.3EFI różnica jest tylko w długości kabla! i to wszystko a dalej już sam stwierdzisz
srs