lukaty
07-04-2003, 11:51
Mam Escort'a '91 1.4 z wielopunktowym wtryskiem. Co ciekawe nie znalazłem takiego modelu w książce. Nie wiem czy perzypadkiem nie jest to 1.6 - ale to mniej istotne.
Jest w moim posiadaniu od 3 m-cy i co...
1. Zaobserwowałem nieprawidłową (nierównomierną) pracę silnika, skoki obrotów, najgorzej jest jak się zagrzeje, obroty spadają do 900, silnik pracuje nierównomiernie i często gaśnie. Jak jest zimno (poniżej zera) to wolne obroty są na poziomie 2000 i to dosyć długo, dopuki wskazówka nie dojdzie do połowy skali.
2. Jak zgaśnie a jest ciepły, to 45-minut zanim go odpalę, musi ostygnąć. Ale to tylko jak jest ciepło na polu. W zimie palił zawsze.
3. Podczas analizy spalin dowiedziałem się że mam ubogą mieszankę. - Co to znaczy, oprócz tego że jest słabszy i więcej pali.
4. Jadę sobie powiedzmy 60 km/h, mam pedał gazu wciśnięty do połowy i jak go trzymam w miejszcu, to po chwili zaczyna mi szarpać autem, natomiast jak cały czas prztyspieszam jest OK. Jak przyspieszam i nagle puszczę gaz, żeby przychamować silnikiem - dzieje się to z niemiłym szarpnięciem. I jak ruszam z jedynki - też mam wibracje silnika.
5. Podczas zapalania ciepłego silnika słyszę dosyć mocno kilkanaście skuknięć zaworów - czy to prawidłowy objaw?
Czy jakieś rady, sugestje....?
Jest w moim posiadaniu od 3 m-cy i co...
1. Zaobserwowałem nieprawidłową (nierównomierną) pracę silnika, skoki obrotów, najgorzej jest jak się zagrzeje, obroty spadają do 900, silnik pracuje nierównomiernie i często gaśnie. Jak jest zimno (poniżej zera) to wolne obroty są na poziomie 2000 i to dosyć długo, dopuki wskazówka nie dojdzie do połowy skali.
2. Jak zgaśnie a jest ciepły, to 45-minut zanim go odpalę, musi ostygnąć. Ale to tylko jak jest ciepło na polu. W zimie palił zawsze.
3. Podczas analizy spalin dowiedziałem się że mam ubogą mieszankę. - Co to znaczy, oprócz tego że jest słabszy i więcej pali.
4. Jadę sobie powiedzmy 60 km/h, mam pedał gazu wciśnięty do połowy i jak go trzymam w miejszcu, to po chwili zaczyna mi szarpać autem, natomiast jak cały czas prztyspieszam jest OK. Jak przyspieszam i nagle puszczę gaz, żeby przychamować silnikiem - dzieje się to z niemiłym szarpnięciem. I jak ruszam z jedynki - też mam wibracje silnika.
5. Podczas zapalania ciepłego silnika słyszę dosyć mocno kilkanaście skuknięć zaworów - czy to prawidłowy objaw?
Czy jakieś rady, sugestje....?