Zobacz pełną wersję : montaż i instalacja wzmacniacza samochodowego.


bartaso77
17-03-2008, 14:10
Witam,

Mam problem z montażem wzmacniacza samochodowego. Jestem laikiem w tych sprawach, wiec musze sie poradzic specjalistów :)

Mianowicie:

Posiadam 360 W wzmacniacz 4 kanałowy. Oraz radio 4x40W do radia podlaczone są 4 glosniki do kostek oczywiscie i antena wolne zostają czincze line OUT L oraz line OUT R. Oczywiscie do tych przewodów podłączam kable ktore wyślą sygnał do wzmacniacza w bagazniku.

- Nastepnie zasialanie tego nieszczesnego wzmacniacza ??? Na nim jest GND - czyli uziemienie , 12v+ oraz RMT. Jak podłaczyć to do akumulatora ???

- jak puścić przewód do akumulatora do wewnątrz kabiny ???

- i jak działa ten RMT - czyli jak przypuszczam REMOTE - niektórzy mostkują RMT z +12V. Ale ja jestem ciekawy jak zrobić aby wzmacniacz włączany był za pośrednictwem radia, a nie cały czas był włączony- akus mi padnie po paru godzinach :)

Czekam na podpowiedzi jak to wszystko połączyć i czy można do wzmacniacza podłączyc subwoofer, który służyc jako woofer w kinie domowym ??? dodam jest to tonsil 2 głosnikowy z bas reflexem zdaje sie 2 x 80 W.

Iwo
17-03-2008, 15:38
GND podlaczasz gdziekolwiek do masy - najlepiej do jakiejs grubej sruby (ja sie podpialem pod mocowanie tylnej kanapy)

+ oczywiscie ciagniesz bezposrednio od akumulatora - kabel musi miec wlasny bezpiecznik.
Oba kable - tak masowy jak i plusowy kabel musza byc grube (ja do 520W RMS zalozylem 20mm2 ale to jest lekko na wyrost ;) ) - zobacz w instrukcji wzmacniacza - mysle, ze 10mm2 spokojnie Ci wystarczy.

RMT to nic innego jak sterowanie antena elektryczna - jest to niebieski kabelek wychodzacy z radia, na ktorym pojawia sie 12V, po jego wlaczeniu.

Oczywiscie taki woofer mozesz podpiac - wazna jest tylko sprawa opornosci tych glosnikow (ile ohm ?) co sie bezposrednio przeklada na potrzebna moc. Musisz tez wiedziec czy wzmacniacz pozwala na utworzenie mostkow.

Golin
18-03-2008, 19:39
moim zdaniem nie warto jest podlanczac wzmacniacz do czincz tylko do wyjsc od glosnikow np tych z tylu. chodzi mi o to zeby nie podlanczac glosnikow bezposrednio do radia tylko miedzy nimi wstawic wzmacniacz. ja mam tak zrobione i jest git. z przodu mam bez wzmacniacza a z tylu dwa kanaly ida na glosniki w polce a dwa zmostkowane na woofer w bagazniku. zgadzam sie z moim przedmowca w sprawie podlaczenia przewodow zasilajacych wzmacniacz, czesto tez spotykam sie z ludzmi ktorzy maja podlaczony "-" do akumulatora. wybor nalezy do Ciebie. :fcp1 :fcp1 a co do wooferka to fajnie jest zrobic cos samemu(ja sam zrobile i wiem co mam, a gra naprawde swietnie)

Iwo
18-03-2008, 21:10
moim zdaniem nie warto jest podlanczac wzmacniacz do czincz tylko do wyjsc od glosnikow np tych z tylu.
To się da zrobić tylko w momencie gdy wzmacniacz ma taką opcję. I oczywiście nic to w dźwięku nie zmienia.

chodzi mi o to zeby nie podlanczac glosnikow bezposrednio do radia tylko miedzy nimi wstawic wzmacniacz. ja mam tak zrobione i jest git. z przodu mam bez wzmacniacza a z tylu dwa kanaly ida na glosniki w polce a dwa zmostkowane na woofer w bagazniku.
To nie ma prawa dobrze zagrać - co najwyżej głośno. Głośniki na półce to jeden błąd bo podpięte jedynie pod radio zagłuszają przednie psując skutecznie całą scenę w samochodzie. A wzmacniacz do nich podpięty pozwala na całkowite pozbycie się przedniego systemu.


zgadzam sie z moim przedmowca w sprawie podlaczenia przewodow zasilajacych wzmacniacz, czesto tez spotykam sie z ludzmi ktorzy maja podlaczony "-" do akumulatora. wybor nalezy do Ciebie. :fcp1 :fcp1 a co do wooferka to fajnie jest zrobic cos samemu(ja sam zrobile i wiem co mam, a gra naprawde swietnie)
- można ciągnąć do akumulatora tylko po co ? Generalnie każdy zestaw kabli ma kabel masowy o długości do 1,5m.

stef73
17-04-2008, 12:36
ogólnie zalecaną i podstawową praktyką jest prowadzenie napięcia do wzmacniacza bezpośrednio z akumulatora ale co gdy takie możliwości brak. Mój samochód jest na gwarancji i nie widzi mi się wiercenie otworu w grodzi. Czy podpięcie wzmacniacza do fabrycznie wyprowadzonego gniazda w bagażniku ( gniazdo zapalniczki w ściance bagażnika) będzie takim wielkim faux pax i czy faktycznie wpłynie to na jakość pracy wzmacniacza ??????

Iwo
21-04-2008, 23:00
Mój samochód jest na gwarancji i nie widzi mi się wiercenie otworu w grodzi.
A po co ? Przecież kabel przeciągasz przez otwory, które zrobili w fabryce...

Czy podpięcie wzmacniacza do fabrycznie wyprowadzonego gniazda w bagażniku ( gniazdo zapalniczki w ściance bagażnika) będzie takim wielkim faux pax i czy faktycznie wpłynie to na jakość pracy wzmacniacza ??
W najlepszym wypadku spali Ci się od razu bezpiecznik od gniazdka. W najgorszym spłonie Ci samochód.
Pomyśl chwilę - przecież te kable w zapalniczce jeżeli mają 2mm2 to będzie dobrze. Do wzmacniacza potrzebujesz od 10 do 20mm2 (lub więcej) w zależności od jego mocy i bezpiecznika kilkakrotnie mocniejszego niż ten w fabrycznej instalacji do gniazdka zapalniczki. Także jeżeli bezpiecznik by się jakimś cudem nie przepalił to te kable się po prostu stopią/spalą.
Odpowiadając na Twoje pytanie: tak, to będzie bardzo głupie :fcp16

stef73
28-04-2008, 11:54
Się troche wcinam w cudzy wątek ale dotyczy to tematu. Widzę że nie jestem jedynym który ma takie obłędne pomysły z podłączaniem wzmacniacza bezpośrednio do instalacji. Takie info może pomóc innym i przestrzec przed głupimi błedami. Dzięki bardzo.
Długi weekend idzie - instalację czas zacząć.

Iwo
28-04-2008, 17:56
stef73, nie ma problemu :) I miło mi, że ktoś czyta zanim po raz setny założy ten sam temat :fcp4

uka2
03-05-2008, 13:34
A wie ktos moze czy do fabrycznego 6000 CD z mondzia 2004 mozna podlaczyc wzmacniacz i suba. pytam o przewod ktory mi to wysteruje, zalaczy, rozlaczy itd. jesli tak to jak go znalezc??

Iwo
03-05-2008, 21:35
Wystarczy poszukać na forum :fcp27
Opis kostek:
http://elektron.pol.lublin.pl/users/djl ... emford.htm (http://elektron.pol.lublin.pl/users/djlj24/studio24/kable/oemford.htm)
A dźwięk bierzesz z wyjścia wysokonapięciowego (jeden z głośników - np. tylny bo bliżej :fcp3 ) i podpinasz pod wzmacniacz, który ma opcję zbierania dźwięku z takiego właśnie źródła.
np. JBL seria GTO
http://www.allegro.pl/item352678139_jbl ... ratis.html (http://www.allegro.pl/item352678139_jbl_gto_752e_nowy_sklep_kurier_grati s.html)

szubek
05-05-2008, 07:47
Też chciałem wykorzystać długi weekend do montażu wzmacniacza... ale po otwarciu maski mojego C-maxa ręce mnie opadły. Ręki nie idzie włożyć tak ciasno .. miałem problemy ze zdjęciem klemy masy z akumulatora...
Stef73 widzę że też masz nowego c-maxa więc chyba jednak czeka nas niespodzianka.. Pod dolną osłoną kokpitu po stronie pasażera wyprowadzone są kable ( o grubości 10mm2) które wyglądają mi na mase i plusa. Musze to jeszcze potwierdzić.. ale jeśli sie sprawdzi to byłoby to zbawienie.. bo ja już sobie odpuściłem wzmacniacz. Ale nawet wtedy to i tak od groma roboty... Ledwo zacząłem wygłuszanie (wkrótce w oddzielnym wątku) i mam dosyć..
A może ktoś z forumowiczów wie co to za kabelki ???

Iwo
05-05-2008, 12:28
Patrząc na zdjęcie te kable nie wyglądają na więcej jak 2mm2 :fcp20 Może 3mm2 ale w życiu to 10 nie jest.
Tak wygląda 20mm2 u mnie:
http://images29.fotosik.pl/128/8f2b7ecdcf75c8c3m.jpg (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=8f2b7ecdcf75c8c3)
a te co pokazałeś nie są nawet zbliżone do połowy grubości tego :fcp4 I warto by się dowiedzie co za bezpiecznik tam jest podpięty :fcp1

szubek
05-05-2008, 13:15
Faktycznie na fotce nie wygląda to grubo ...ale zapewniam że jest to 10mm2. Miałem pod ręka zestaw montażowy do wzmacniacza z kablem 10.. dokładnie taki sam.. tylko ładniejszy ;). No może jest to 8 :)
Zrobiłbym wiele by ominąć konieczność ciągnięcia kabla z aku. Gdybyś spojrzał pod maskę C-maxa to byś zrozumiał.. ten ból :). Wolę rozebrać pół wnętrza samochodu niż grzebać się pod maską.

W instrukcji oczywiście nie ma ani słowa o jakimkolwiek dodatkowym wyprowadzeniu .. nie bardzo wiem jak to sprawdzić ..

W moim wypadku wzmacniacz byłby pod przednim siedzeniem i dodatkowo tylko dwukanałowy o mocy 150W więc nawet cieńszy kabel byłby ok.

Iwo
05-05-2008, 14:40
nie bardzo wiem jak to sprawdzić ..
Nic prostszego :fcp1 Zakładam, że nie masz miernika (warto kupić - najtańsze pewnie ok 20-30 zł a często się przydaje) więc weź pierwszą lepszą żarówkę samochodową i podepnij ją tam (przy włączonym jak i wyłączonym zapłonie). To sporo wyjaśni, ale żeby się dokładniej dowiedzieć co tam jest bez miernika już nic nie zrobisz.
Polecam też program Microcat - on powie Ci wszystko :fcp2

szubek
05-05-2008, 15:00
wszedłem w posiadanie drogą kupna fordowskiego TIS'a ... szukam szukam i nie widzę - tam jest c-max tylko do 2004..
Tak czy inaczej dla mnie to teraz kwestia mieć wzmak a nie mieć (piękny nowy czeka w szafie). Oczywiście skorzystam z rad kolegi .. miernik faktycznie by się przydał.

Qdzej
25-05-2016, 22:31
Witam,
rozwijając temat także chciałem sobie dogodzić wzmacniaczem i skrzynią ale niestety byłoby zbyt pięknie, po odpaleniu auta wzmak od razu łapie tryb protect,
drugi problem jest taki, że nie robiłem tego osobiście tylko w zakładzie no i odesłali mnie do poniedziałku, a mając chwilkę na dniach chętnie bym to sobie ogarnął, radio fabryczne więc pewnie przez adapter na cinch, jak myślicie czy kabel sygnałowy jest źle podpięty? zasilanie i masa sprawdzona na żaróweczkę - świeci więc jest ok, przekrój kabli też gruby, miałem już 3 auta na takich i było ok, przy zgaszonym silniku, tylko na zapłonie lub tylko włączone radio wzmacniacz nawet się nie podświetla ale po odpaleniu świeci (bezp też ok) ale od razu 'protect'

Jakieś sugestie?

edit: spalona końcówka mocy i zasilacz, po naprawie wszystko ok