Zobacz pełną wersję : oznaczenie wtryskow do tdci


zielg
11-03-2005, 11:39
witam
prosze o pomoc w nastepujacej sprawie musze wymienic wtryskiwacze do mondeo tdci 130KM 2002 mam mozliwosc odkupienia kompletu sprawnych wtrysków i pompy ale chcialbym miec pewnosc ze kupuje te co trzeba bo ponoc sa dwa rodzaje pomp i wtryskow delphi rozniacych sie oznaczeniem zapisanym np na wtryskiwaczu(TE DO KUPIENIA SA WYMONTOWANE I NIE ZNAMY NUMEROW NADWOZIA) problemem jest tkore z tych cyferek sa istotne ponizej podaje to co odczytalem ze swojego wtrysku
F2C27A8F
291CE7A8
2C1Q9K546AA
EJDROO2O12
2072JV05F72
PODAJE TEZ DODATKOWO NUMERY NOJEGO AUTA
WF0WXXGBBW2B19314
dziekuje z gory tym ktorzy zechca pomoc
grzegorz

Marc
11-03-2005, 12:48
Myślę, że powinieneś zapytać dział części w ASO - panowie często się tam nudzą i mogą pomóc. Pokaż im te części a powinni ci powiedzieć czy będą pasować.

Pozdrawiam, Marek

Pzy
13-03-2005, 12:48
witam
prosze o pomoc w nastepujacej sprawie musze wymienic wtryskiwacze do mondeo tdci 130KM 2002 mam mozliwosc odkupienia kompletu sprawnych wtrysków i pompy ale chcialbym miec pewnosc ze kupuje te co trzeba bo ponoc sa dwa rodzaje pomp i wtryskow delphi rozniacych sie oznaczeniem zapisanym np na wtryskiwaczu(TE DO KUPIENIA SA WYMONTOWANE I NIE ZNAMY NUMEROW NADWOZIA) problemem jest tkore z tych cyferek sa istotne ponizej podaje to co odczytalem ze swojego wtrysku
F2C27A8F
291CE7A8
2C1Q9K546AA
EJDROO2O12
2072JV05F72
PODAJE TEZ DODATKOWO NUMERY NOJEGO AUTA
WF0WXXGBBW2B19314
dziekuje z gory tym ktorzy zechca pomoc
grzegorz

Zielg - jeśli mogę Ci coś doradzić, to NIE KUPUJ używanych wtryskiwaczy, ani używanych pomp do TDCi. Przy odrobinie szczęścia pojeździsz na nich może z pół roku.

W silniku 2.0 TDCi były stosowane dwa rodzaje wtryskiwaczy:
- stare (popularnie zwane "grubymi") stosowane do roku 2003,
- nowe (popularnie zwane "cienkimi"), które zastąpiły ww.

Oba rodzaje wtryskiwaczy są wzajwemnie zamienne, tzn. w jednym silniku mogą pracować zarówno "grube" jak i "cienkie", przy czym stary typ ("gruby") nie jest już od dłuższego czasu produkowany - został po prostu zastąpiony nowym typem ("cienkim").
Poza tym nie polecam kupowania starego typu wtryskiwaczy (nawet gdyby udało się zdobyć nieużywane "grube" wtryski), bo nowy typ został wprowadzony m.in. z powodu problemów związanych z jakością paliwa i jest nieco odporniejszy na jakość paliwa.

Przy zakładaniu wtryskiwaczy nowego typu ("cienkich") należy zaopatrzyć się także w nowe uszczelniacze, gdyż ze względu na mniejszą średnicę wtryskiwacza (stąd popularna nazwa "cienkie") stare uszczelniacze nie pasują.

Poza tym dobierając wtryskiwacze do danego silnika TDCi - nalejepiej posłużyć się numerem VIN nadwozia, gdyż z doświadczenia wiem, że oznaczenia Delphi drukowane na wtryskach (które podajesz powyżej) nie są niestety jednoznaczne i dla tego samego typu wtrysków oznaczenia te potrafią różnić się między sobą.


No i SPRAWA NAJWAŻNIEJSZA przy wymianie wtryskiwaczy w TDCi - przed założeniem nowych wtrysków należy KONIECZNIE i BEZWZGLĘDNIE umyć (wypłukać) CAŁY UKŁAD PALIWOWY, łącznie z bakiem, szyną CR i wszlekimi przewodami paliwowymi! Oczywiście nalezy także wymienić filtra paliwa.
W przeciwnym wypadku można zacząć od razu zbierać pieniądze na nowy komplet wtrysków.

Dobrze jest także rozebrać i wyczyścić pompę TDCi, ale to już sprawa poważniejsza i byle komu nie warto zlecać takiego zadania, bo niedoświadczony mechanik może więcej zaszkodzić, niż pomóc.
W każdym bądź razie pozostałą - oprócz pompy - część układu paliwowego należy BEZWZGLĘDNIE wyczyścić.


P.S.
Gdyby ktoś potrzebował nowe, oryginalne wtryski do TDCi - proszę o kontakt przez PW, postaram się pomóc :)

pilotaz
15-09-2005, 10:27
Witam
Mam od dwóch miesięcy mondka 2 tdci 130 KM , a od wczoraj problem.
Wtrysk paliwa.
Przekroczenie granicy spalania stukowego
Zgodnie z diagnozą wtrysk do wymiany.
Sugerowano, że można wczytać na nowo "sterowanie do wtrysków" (korekty czy coś takiego ) i , że to na jakiś czas pomoże.
Jeżeli w krótkim czasie ustreka się powtórzy tzn., że na 100% wtryskiwacz jest do wymiany.
Problem ten pojawił mi się po zatankowaniu paliwa BP Ultimate i przejechaniu 30 km.
Silnik ma przejechane 156 000km

Czy faktycznie "korekta sterowania" może pomóć ?
Jak można sprawdzić czy wtryski są OK i jak długo jeszcze pochodzą ?
Jak sprawdzić czy mój ford ma pompę z wadą materiałową ?

Gdzie można kupić wtryski za rozsądną cenę ?
Jak przepłukać cały układ ? (pełen zbiornik paliwa)

pomóżcie !

Cieplak
15-09-2005, 20:12
,Pzy, Witam,Proszę o pomoc, zamierzam kupić Forda Mondeo Kombi. 2001, TDCI, auto sprowadzone, dobry kolega, wierze mu, ale proszę o radę. Auto było kupione w Niemczech, przebieg: 59000 km, mało, wiem, ale niby udokumentowane, zamierzam sprawdzić to na serwisie(czy to coś da?czy powiedzą mi jak podłączą komputer ile ma naprawdę??) auto stało 2 miesiące bez uruchomirenia w Niemczech i niby wysiadły wtryski.To możliwe? Wtryski zostały wymienione na nowe, po komentarzach dowiedziałem się,że powinny być "grube" sprawdze to w serwisie...Auto chodzi ładnie, ale po wyłączeniu kluczykiem, słychać jescze ok sekundy obrót, nie wiem jakiegoś wentylatora czy coś...przy włączonej lub wyłączonej klimie, czy to normalne? Bardzo proszę o jak najszybszą odpowiedź od Panów- fachowców w swej dziedzinie. Z góry dziękuje i pozdrawiam!!

Pzy
16-09-2005, 06:44
zamierzam kupić Forda Mondeo Kombi. 2001, TDCI
To na pewno 2001 rok? Bo silnik TDCi był w ofercie raczej od 2002 roku...
A tak na marginesie - przed kupnem TDCi z pierwszego okresu produkcji należy się 10 razy zastanowić...

auto sprowadzone, dobry kolega, wierze mu, ale proszę o radę. Auto było kupione w Niemczech, przebieg: 59000 km, mało, wiem, ale niby udokumentowane, zamierzam sprawdzić to na serwisie(czy to coś da?czy powiedzą mi jak podłączą komputer ile ma naprawdę??)
Przebieg jest według mnie realny o ile auto było eksploatowane przez osobę która po prostu nie jeździła dużo.
Przebieg auta można ocenić także po zużyciu niektórych elementów, np. po stopniu "wyślizgania" koło kierownicy w miejscu, gdzie chwyta się je lewą ręką.

auto stało 2 miesiące bez uruchomirenia w Niemczech i niby wysiadły wtryski.To możliwe?
Dwumiesięczny "przestój" auta nie ma prawa skutkować awarią wtrysków :!:
Wygląda po prostu na chorobę TDCi. Piszesz, że były wymienione wtryskiwacze. Przez kogo? Przez ASO? Jeśli przez ASO to jest szansa, że będzie OK. Jeśli natomiast przez handlarza, który tylko zmienił wtryskiwacze bez wyczyszczenia całej pozostałej części ukłądu paliwowego - to może być różnie :?

Auto chodzi ładnie, ale po wyłączeniu kluczykiem, słychać jescze ok sekundy obrót, nie wiem jakiegoś wentylatora czy coś...przy włączonej lub wyłączonej klimie, czy to normalne?
Nie wiem dokładnie o jaki Ci dźwięk chodzi, ale w TDDi/TDCi po wyłączeniu silnika pojawia się charakterystyczny dźwięk pochodzący od koła dwumasowego.

Cieplak
16-09-2005, 09:19
,Pzy, Dziękuję bardzo Pzy, Pozdrawiam wszystkich!! Forum bardzo dobre, dużo się dowiedziałem jako laik!!