Zobacz pełną wersję : Korozja


pablo_duch
03-04-2008, 09:31
czesc mam nie wielka korozje przy nadkolu z tyłu,i mam pytanie czy jestem w stanie sam to zrobic zeby zachamowac ja lekko i jak to zrobic?jakies rady tego co robił to sam?
i jak mam to zrobic,korozja nie przezarla blachy na wylot...
jakies rady jak to zrobic?

Gust41
03-04-2008, 09:54
Moim zdaniem jeśli się na tym nie znasz to oddaj auto fachmanowi jeśli chcesz żeby to
wyglądało przyzwoicie :fcp1 Poza tym trzeba to później pomalować (najlepiej całe nadkole), posiadasz sprzęt do malowania :fcp9

pablo_duch
03-04-2008, 10:31
to nie jest duza korazja a sprzetu nie mam ale moze masz racje...dzieki

luk1982
03-04-2008, 10:37
Tak jak napisał Gust41 jak nigdy tego nie robiłeś to lepiej na swoim sie nie uczyć :fcp2. Może wrzuć fotę jak to wygląda. Bo na pewno trzeba by to zetrzeć, zaszpachlować i najgorsze to pomalować i to cały element!

brajdak
03-04-2008, 15:43
smarujesz takim specyfikiem od rdzy, to nie jest zwykly odrdzewiacz ale nazwy nie pamietam, przypomnij mi na priva to ci napisze. Tym sie smaruje pedzelkiem jakims malym, on reaguje z rdza i robi sie czarne i twardnieje, poprostu wyzera rdze i juz dalej nie rdzewieje, potem kup zaprawke na pedzelek jesli to malutka planka i zamaluj i nie bedzie nic widac a jesli troszke wieksza tak np 2cm X3cm to lepiej kup farbe w sprayu i pomaluj ale zaklejajac inne miejsca nie zardzewiale ale tak przynajmniej 1cm zostac wokul plamki dobrego lakieru zeby tez pomalowac, gdy zaschnie czyli okolo 15-30 min oderwij to co przykleiles i zauwazysz ze ta plamka ktora zrobiles jest jakby troche grubsza, zrobily sie srogi ktore trzeba spolerowac a bo tego sluzy specjalna pasta ( tez mi przypomnij to ci napisze nazwe) i te progi spolerujesz wlasnie ta pasta trac miekka szmatka i napewno z odleglosci 1m nikt nie zauwazy chociaz by sie przygladal. Ja robilem blacharke u ojca w TICO z 98 i z drzwi to wyzucilem okolo 20cm2 blachy bo juz wogole nie bylo i poszlo mi na niego 2 male puszki szpachli, jedna normalne i druga z wluknem szklanym i po skonczeniu nic nie bylo widac ze cos bylo w nim robione. A ta plamke to radzilbum ci jeszcze przed malowaniem sprayem zaszpachlowac lekko i dobrze dotrzec i dopiero malowac to naprawde nie bedzie nic widac no chyba ze masz lakier metalic to troszke bedzie widac jesli sie ktos przyjzy

Stanley Miastko
03-04-2008, 16:09
Ten specyfik o którym pisze brajdak to prawdopodobnie Cortanin. Na rdzę powierzchniową owszem pomaga, ale jak to już jest gruba to tylko z wierzchu. Radzę opukać młotkiem rdzę (możesz dobić się na wylot )następnie zastosować fosol i jak on sobie pożre rdzę to zmyć wodą a jak wyschnie dopiero Cortanin i na koniec farba antykorozyjna. Ale jak jest dziura to można ją zaspawać kawałkiem blachy lub też przynitować
( przy dobrym dostępie nitami miedzianymi-sam tak robiłem przy bardzo wcześniejszym aucie :fcp4 ) i zabezpieczyć przed korozją. Przy okazji sprawdź jeszcze tylne podłużnice, lubią przerdzewieć i mocowanie tylnej belki do nadwozia (wrażliwe miejsce Forda)

brajdak
03-04-2008, 20:33
i dodam jeszcze ze podloga przy progach tez jest wrazliwa:) a ten srodek nazywal sie cos na "n" i pamietam ze 300ml kosztowalo 7 zl. A mozesz napisac mi czy ten fosol bierzez dobrze i doglebnie??

Stanley Miastko
03-04-2008, 21:01
Dogłębnie to żaden środek chyba nie bierze (chyba , żeby w kąpieli przez parę dni). Fosol służy do odrdzewiania (zawiera kwas solny i fosforowy). Grubą rdzę radzę zbić młotkiem bo żaden preparat przez nią się nie przebije i dopiero wtedy stosować jakieś środki ( kwas fosforowy dodatkowo fosforanuje blachę i przez to uodparnia na korozję)

brajdak
04-04-2008, 14:35
no ja nadkola nie dam rady zanurzyc :fcp1 no ale dzieki kupilem sobie 300ml i kosztowalo zalednie 3 zl wiec nie zaszkodzi sprubowac.

Mam jeszcze pytanko bo zamierzam wymienic progi mysle czym posmarowac miejsca spawow i miejsca gdzie progi wewmetrzne z zewnetrznymi sie stykaja. Myslalem nad jakas ferba bezposrednio na rdze ale czy fosol by sie nadawal? Nie chodzi mi zeby usunac rdze ale zeby nie powstala bo wiadomo ze na spawach i na stykach blach to bardzo szybko moze sie pokazac.

Gust41
04-04-2008, 22:21
Jest specjalna pasta do spawów, nie pamiętam jak ona się nazywa, pytaj w sklepie :fcp1

embrion
04-04-2008, 23:11
Wlasnie walczylem z ruda w bagazniku... Kupilem odrdzewiacz za 15 zl, mala buteleczka z pedzelkiem. Odkrecilem tylne kola, oskrobalem metalowa szczotka blache, ktora jest za kolami, 2 x odrdzewiaczem, dobrze osuszylem i pojechalem srodkiem BOLL w sprayu do konserwacji podwozia. Podluznice mialem niedawno u blacharza 'podreperowane' i zakonserwowane, jednakze zakonserwowalem je po swojemu, nie oszczedzajac boll'a. Wewnatrz bagaznika zrobilem dokladnie to samo co zewnatrz. Boll jest czarny, ale wychodze z zalozenia, ze w bagazniku ma byc sucho i bez rdzy, a nie estetycznie, z reszta i tak wykladzinke sie kladzie ;)

Jacek0211
10-04-2008, 12:58
A ten "Cortanin" to w jakim sklepie mozna kupić? W motoryzacyjnym czy raczej jakimś innym :fcp8 ???

michu-6
11-04-2008, 08:50
( przy dobrym dostępie nitami miedzianymi-sam tak robiłem przy bardzo wcześniejszym aucie :fcp4 )

Kolego miedz w połaczeniu ze stalą robi ci ogniwo - nie polecam

brajdak
11-04-2008, 18:12
Cortanin mozesz dostac w jakims sklepie z farbami/lakierniczy. Ja kupilem go z żelaźniaku. Na rdze polecam fosol, sprobowalem i aby syczalo jak pomalowalem podloznice a na drogi dzien czysty metal, az sie srebrzylo i na to dobry podklad antykorozyjny i na koniec baranek i konserwacja jak tra lala.