Zobacz pełną wersję : smarowanie tłoczków przed włożeniem do zacisku płynem DOT4


marcin123marcin
15-04-2008, 22:11
Witam.
Rozebrałem zacisk, wyciągłem tłoczek, kupiłem uszczelki i przewód do zacisków.
Jutro planuję wyciścić tłoczek i zacisk gdzie tłoczek wchodzi pastą do polerowania zaworów esmeril dynamic.
Czy ta pasta nie porysuje tłoczka i gniazda.
Dowiedziałem się że płynem hamulcowym dot 4 nie wolno smarować tłoczka i uszczelki przed włożeniem tłoczka, bo będzie płyn hamulcowy uciekał i tłoczek od strony klocka zardzewieje bo w płynie dot 4 są śladowe ilości wody.
Kazali mi tłoczek na sucho włożyć bardzo powoli aby nie uszkodzć uszczelki.
A jeśli nie będzie chciał wejść to minimalnie dać płynu dot 4 na uszczelkę ale tylko ciut bo inaczej rozpuści uszczelkę.
Proszę o pomoc czy to prawda że nie mogę smarować płynem do hamulców tłoczka i uszczelki przed włożeniem tłoczka by delikatnie chodził w gnieżdzie.
Czy dobrze chcę wypolerować tłoczek i gniazdo tą pastą.
Gniazdo miałem lekko zardzewiałe ale zauważyłem to dopiero jak przemyłem zacisk w wodzie.
Odpowietrznik u mnie nie chciał się dać odkręcić to psiknołem do niego płyn do czyszczenia potencjometrów do otworu odpowietrzania tak by wpłynoł do stożka i psikłem też go na gwint.
Tak odpowietrznik poleżał dzień i potem lekko się odkręcił.
Czy jak kupię miedziane odpowietrzniki to nie będą się zapiekały.

Magik123
15-04-2008, 22:45
Po pierwsze plyn nie rozpuszcza gumy! przeciesz po to jest ta uszczelka zeby uszczelniala a to normalne ze styka sie non stop z plynem jedynie uwazaj z zewnetrzną uszczelką (oslonką) Wiec nie sluchaj tych specow. Po drugie mozna smarowac tloczek plynem ale pio co skoro za 5zl sa specjalne pasty do tloczkow. po trzecie pasta jest do zaworow nie?? kup papier do matowania (do polerki) grubosc 1000-1500 i na mokro ladnie wyczysc wtedy nie bedzie rys.
Otypowietrzniki miedziane hmm nie widzialem takich no ale moze i sa, mozesz kupic nic sie nie stanie.

Rafał A.(antek)
15-04-2008, 22:48
Ty chyba zartujesz prawda????

Przeciez tloczek non- stop ma kontakt z płynem hamulcowym tak samo jak i uszczelki. Tloczek jak niema wzerow, toniczym nie czyscisz, jak ma wzery to drobnym papierem na gladko. Na sucho to zetnie ci uszczelke.

marcin123marcin
15-04-2008, 23:04
Witam.
No to mamy szpeców u mnie w pracy.
Albo tak pomagają albo nic nie wiedzą.
Kupię zapewnie ten smar do tłoczków tylko nie wiem jak on się nazywa.
Mam nim rozumiem smarować tłoczek i uszczelkę w co uszczelnia tłoczek od płynu.
Też mi się to dziwne wydawało z tym cieknięciem płynu bo rozpuści uszczelkę.
Zmatowię papierem.
Kupiłem ten zestaw.
http://www.fordczesci.pl/sklep,2098,,,0 ... 164,0.html (http://www.fordczesci.pl/sklep,2098,,,03,,pl-pln,302164,0.html)
Nie wiem po co jest ta malutka uszczelka.
Myślę że może ją się nakłada by ta duża prostokątna co jest od odpowietrznika nie zleciała.
Ale u mnie na odpowietrzniku jest tylko mała okrągła.
Przewody kupiłem ale jednego nie mogę odkręcić bo gwint zerwany i cały czas nakrętka kręci się w mocowaniu pomiędzy przewodem giętkim gumowym a stałym.
Jest na to rada czy muszę nowy przewód hamulcowy kupić.
Obydwa gumowe już mam.
Nie wiem ile może taki przewód kosztować od pompy do koła na przód.

Rafał A.(antek)
15-04-2008, 23:20
Gume na tloczku to benzynka ekstakcyjna, i papierek jak ktos pisal wyzej, uszczelka ta okragla wlozyc w miejsce w zacisku zeby dobrze weszla, wczesniej oczyszczajac to zyslobienia na nia dobrze, zeby ladnie weszla i rowno, potem wlozyc ta harmonijkowa oslonke na swojemiejsce w zacisku, potem nasmarowac krawedzie obu płynem hamulcowym, zalozyc tloczek przez ta harmonijkowa i wcisnac go w ta okragla, najlepiej w imadelku zeby rownolegle wciskac, bo jak skrzywisz to zetnie uszczelke.

przewod gietkiod sztywnego, masz tam gdzies napewno miejsce zeby zablokowac to co sie kreci plaskim kluczem.

marcin123marcin
15-04-2008, 23:35
Witam.
Ale mi chodzi o tą najmniejszą uszczelkę co jest na zdjęciu w sklepie.
Jeśli chodzi o ten gwint to właśnie jedna część co idzie do węża gumowego łapę ją jednym kluczem a druga część ta nakrętka z przewodem hamulcowym co idzie do pompy łapę drugim kluczem i właśnie ten gwint jest padnięty , można kręcić i kręcić.
W drugim kole poszło jak trzeba.
Może uciąć ten przewód i na nowo kupic tą sróbę i zarobić te rurkę.

Rafał A.(antek)
16-04-2008, 07:31
Ta najmniejsza tez nie wiem do czego jest, nie kojaze jej. Jak padł gwint w sztywnym przewodzie to niestety jego wymiana. Kupic miedzianego z metra i juz.

marcin123marcin
16-04-2008, 11:00
Witam.
Ja myślę że ta uszczelka może być na ten drugi otwór co jest ta prostokątna do odpowietrznika.
Jedną końcówkę zakładasz na odpowietrznik a drugą na bolec i dajesz uszczelkę tą malutką by nie spadła cała uszczelka prostokątna.
Może ten drugi koniec zakłada się na końcówkę przewodu hamulcowego tego gumowego.
Ma on właśnie taki bolec.

Gust41
16-04-2008, 11:47
Witam :fcp1
Tą uszczelką prostokątną zaślepiasz otwór w zacisku ( ten który zostaje po odkręceniu od niego przewodu hamulcowego), a ta malutka to nie wiem ( ja jej nie używałem)
Pozdrowionka :fcp1