Zobacz pełną wersję : [Galaxy 2000-2006] Szum / syk przy dodawaniu gazu w okolicach 2000 obr. 1.9TDI co to ?


ketjow
15-04-2008, 22:43
W Galaxy 1.9TDI 2005 mam słyszalny z prawej strony irytujący szum czy też świst przy przyspieszaniu w okolicy 1800-2200 obrotów, praktycznie niezależnie od biegu. Szum trwa dopóki nie puści się gazu lub dopóki samochod przyspiesza. Przy wyższych obrotach znika albo jest już niesłyszalny. Poza tym silnik działa bez zarzutu, samochód przyspiesza jak należy itd. Ford szukał - na razie nie znalazł, moi zaufani mechnicy - nie znaleźli, radzą poczekać aż się coś do reszty zepsuje.
Może ktoś zna efekt? Turbina? Pompa paliwa? Nieszczelności wydechu? - to mój pierwszy diesel.
Trochę szkoda wywalać kasę na rozgrzebywanie bebechów bez potrzeby, ale z drugiej stronie odgłos jest wkurzający.

viper11
15-04-2008, 23:20
Hmm mi sie wydaje, ze jest to turbina, ale to nie jest usterka, tylko to urzádzenie wlasnie w taki sposób pracuje, wiec nie ma sié czego bac i nie mussz wydawac kasy. Pozdrawiam

aszymszym
16-04-2008, 16:31
Miałem też podobne objawy. Sprawdź, czy przypadkiem nie poluzował , czy może całkiem odłączył się przewód od filtra powietrza do turbiny. Sprawdź to prędko - w takim przypadku turbo ssie niefiltrowane powietrze i skutki moga być dość paskudne. U mnie odkręcił sie przewód przy turbinie. Jest on przykręcomy do turbo jedną lub juz nie pamietam dwiema śrubami M6.

cowboy
17-04-2008, 01:14
W Galaxy 1.9TDI 2005 mam słyszalny z prawej strony irytujący szum czy też świst przy przyspieszaniu w okolicy 1800-2200 obrotów, praktycznie niezależnie od biegu. Szum trwa dopóki nie puści się gazu lub dopóki samochod przyspiesza. Przy wyższych obrotach znika albo jest już niesłyszalny. Poza tym silnik działa bez zarzutu, samochód przyspiesza jak należy itd. Ford szukał - na razie nie znalazł, moi zaufani mechnicy - nie znaleźli, radzą poczekać aż się coś do reszty zepsuje.
Może ktoś zna efekt? Turbina? Pompa paliwa? Nieszczelności wydechu? - to mój pierwszy diesel.
Trochę szkoda wywalać kasę na rozgrzebywanie bebechów bez potrzeby, ale z drugiej stronie odgłos jest wkurzający.

dołączam się, mam to samo w moim też pierwszym dieslu, założyłem dzisiaj temat, twojego nie zauważyłem; może to te lewe powietrze-jak pisał "aszymszym", bo ten odgłos na taki "wygląda";

daj znać na forum jak znajdziesz co to :566:

ketjow
18-04-2008, 18:55
Idąc za ciosem pomysłów odnośnie wlotu powietrza do silnika - nic nie znalazłem (nie ja tylko mechanicy), którzy różne ciekawe eksperymenty ze sprężonym powietrzem robili. Filtr powietrza jest też OK. Istnieje podejrzenie, że odgłos jest naturalny, tylko w kabinie za głośno go słychać, bo blacharze, którzy naprawiali pracy przedni element karoserii (samochód ma w swojej historii stłuczkę z tamtej strony) nie zamontowali wszystkich elementów izolujących - jedną dziurkę wypatrzono i zatkano ale bez spektakularnego efektu.
Chyba przyjdzie hałas polubić. Chyba, że ktoś w Was coś wymyśli, na co liczę.

A może to jednak po stronie wydechu?

marok
19-04-2008, 20:41
Witam
Miałem podobny problem. Okazało sie , ze rura od turbiny do intercoolera w jednym miejscu sie przetarla od innej zlaczki i postala mala dziurka , zakleilem kitem do tlumikow ( demontaz byl bardzo klopotliwy) i jest ok.

ketjow
20-04-2008, 17:59
Tę rurę mi wymienili u Forda za pierwszym razem - było na niej takie jakby przetarcie - efekt jednak nie zniknął - więc to jednak nie to tym razem. :fcp8

marwyk
20-04-2008, 18:08
to widze że to standardowo pada ta rura bo i u mnie była wymieniana

barom
22-04-2008, 13:52
Witam szanownych forumowiczów.

W moim przypadku syk takowy pochodził z dziurawego intercoolera,proponuję to sprawdzić.

cowboy
22-04-2008, 22:48
Witam szanownych forumowiczów.

W moim przypadku syk takowy pochodził z dziurawego intercoolera,proponuję to sprawdzić.

gdzie znajduje się intercooler? autko mam dopiero od tygodnia, więc jestem zielony

kacper1k3
22-04-2008, 23:48
Witam!!!!
Pod przednim zderzakiem na dole przed chłodnicą klimatyzacji (dodatkowa chłodnica połączona rurami z turbiną i kolektorem ssącym)

cowboy
23-04-2008, 00:05
Witam!!
Pod przednim zderzakiem na dole przed chłodnicą klimatyzacji (dodatkowa chłodnica połączona rurami z turbiną i kolektorem ssącym)

dzięki stary :fcp26

ketjow
23-04-2008, 13:19
Witam szanownych forumowiczów.

W moim przypadku syk takowy pochodził z dziurawego intercoolera,proponuję to sprawdzić.

A jak to zdiagnozowali (Ford?)? Dziura była ewidentna ("na palec") czy malutka jakaś?
U moim zaprzyjaźnionym warsztacie twierdzą, że intercooler i cały zasilanie powietrzm sprawdzili nie znajdując winnego.

Czy u ciebie też było tak, że po puszczeniu gazu lub na obrotach rzędu 2,5 efekt przestawał być słyszalny?
Ogólnie czy w tym silnikiem z turnodoładowaniem rodzaj słyszanego odgłosu zależy od obrotów - u mnie jest ewidentnie tak, że szum przy pewnnych obrotach (ok. 1,8) zaczyna być słyszalny a potem (2.3) znika.
Co ciekawe - silnik przegazowany w miejscu nie daje tego ewidentnie charakterystycznego odgłosu.
I coś jeszcze czego nie wypisywałem dotąd - zwłaszcza na zimniejszym silniku - raptowne puszczenie gazu powodule w końcowej fazie taki inny, cichszy, krótki gulgotliwy odgłos.

Ki czort?

ochrym
30-10-2008, 08:07
Mam identyczne objawy w 90 KM z 97 i też mam wymieniony już przwód zasilający w powietrze ale świst jest nadal

jak skończyła sie ta historia u Was?
jeżdzić z tym świstem czy to coś poważnego?

pozdrawiam

T.

krzysiek43
30-10-2008, 09:19
Też mam ten świst, gdzieś od miesiąca i gorzej przyspiesza. Też mnie to wkurza i zabieram się za szukanie, zmotywowaliście mnie, ale dodam, że mając samochód od 2 miesięcy zaczyna m mieć już trochę dość tych pierdół. :fcp5

grabdar
30-10-2008, 14:50
Mam te same objawy. :fcp25 Brak pomysłu /wiedzy/co z ty zrobić. :562:

gregmaz
31-10-2008, 21:27
Od dawna mam ten sam problem, poruszałem już to na forum w temacie pt. "Silnik rzęzi przy obciążeniu". Jest tam wiele ciekawych odpowiedzi, poczytajcie może któraś z nich odpowiadać będzie waszemu problemowi. Ja nadal to słyszę i denerwuje mnie to okropnie, nie umiem tego zdiagnozować.

dami17
01-11-2008, 09:06
U mnie w Galaxy też słychać świst w czasie przyspieszania , u mnie słychać to odkąd kupiłem auto czyli prawie rok , auto chodzi normalnie więc za bardzo się tym nie przejmuję.

W wolnej chwili zrobię diagnozę dynamiczną VAG-iem , bo jeśli jest nieszczelność to powinno ją wykryć.

sqidrafal
01-11-2008, 09:28
witam
Jestem nowy i witam wszystkich co do problemu świstu to mam ten sam problem co wy, poprosiłem znajomego bardzo dobry mechanik żeby to mi zobaczył ze względu na to że nie miał czasu przed dzisiejszym swiętem to tak pobieżnie mi wytłumaczył że może być to wina takiego zaworka ( nie wiem jak sie nazywa podawał mi nazwe), zrobił taki myk że wyciągnął wężyk z turbiny taki mały przy takiej bańce i świst ucichł podobnież ma to związek z ustawieniem sie łopatek w turbinie.
Reszte opisze jak sie historia skończyła ze swistem w następnym tygodniu mam nadzieje że dojdziemy co jest nie tak z turbiną albo nieszczelnością bo bardzo mnie wkurza to świszczenie a napisze że świst pojawił sie nagle bez żadnej oznaki czy spadku mocy.
Pozdrawiam Rafał Cieślicki

dami17
01-11-2008, 10:08
Chyba chodziło mu o zawór N75 ?

gregmaz
01-11-2008, 18:04
Forumowicze, myślę, że ci wszyscy, którzy mają problem z tą przypadłością nie opisują tzw. świstu, który jest przecież naturalną oznaką pracy turba. W moim i innych przypadku, jak wcześniej opisywałem, problem tkwi w nienaturalnym, odgłosie, grzechotania czy jak by to inaczej nie nazwać, występującego w pewnym zakresie obrotów i pod obciążeniem silnika.

dami17
01-11-2008, 20:12
U mnie występuje to w zakresie ok 1800-2200 obrotów i jest to dźwięk tak jak by powietrze gdzieś uciekało. Najgorsze to , że występuje to tylko przy obciążeniu i nie można tego zdiagnozować.

Myślę ,że to wina pękniętego przewodu ,miałem nadzieję ,że któryś przewód rozleci się do końca i będzie widać który to , ale niestety będzie trzeba wszystko rozbierać.

siedema
02-11-2008, 20:47
Ja powiem Tak !
Świst i szum to wina turbiny która własnie uruchamia sie przy 2000 obr. Niestety nie da sie tego naprawić samodzielnie bo dawno bym to zrobił gdyż mnie to tez drażniło. Naprawa polega na wymianie łożyska które montowane jest w turbinie za pomoca bardzo precyzyjnego sprzętu. Na łozysku są właśnie wspomniane wcześniej łopatki które robią straszny szum. Osobiście polecam nie róbcie tego sami bo uwalicie turbine i narazicie sie na koszty. Najlepiej poczekac aż sama klęknie i kupić nową tylko pamiętajcie oddajcie stara a bedzie taniej. Ja już 5 mesięcy targam na mojej turbince i potwierdze ze idzie sie przyzwyczaic :)
AHA !!!!!!!!! jak kleknie turbina to bedziecie mieć zwykłego DIESLA

pozdrawiam

marwyk
03-11-2008, 07:14
a jak pójdzie kanał olejowy to bedziecie mieć przez krótką chwile auto pracujące na dwa paliwa olej napedowy i silnikowy i ostatniego kopa w aucie jakigo nie było przedtem. Tyle że po paru chwilach zatrzecie motor z braku oleju i dalej juz nie pojedziecie

n owicjusz
17-11-2008, 19:39
Panowie nie jestem pewien ale jesli morze ktos sprawdzic, czy to nie jest zwiazane z mocowaniem rury ktora idzie do interkulera.Mowie o mocowanie do innej (chyba stalowej rurki na wysokosci filtra oleju od strony akumulatora).Wedlug mnie to zerwanie tego mocowania morze byc przyczyna poisywanych objawow(nie jestem ekspertem).

dami17
17-11-2008, 20:04
Ja miałem właśnie nieszczelność na przewodzie przy IC , wystarczyło docisnąć przewód i wszystko jest OK , znaczy słychać jakiś tam szum ale to raczej normalne.

RafałB
18-11-2008, 11:00
Panowie,sprawa jest prosta i nie ma co panikować.Jeżeli silnik TDI i każdy inny turbo-diesel jest w pełni sprawny,tzn:nie dymi,ma moc,turbo działa to prawie każde turbo włącza sie przy +- 2000obr/min i wtedy słychać charakterystyczny "gwizd" czy jak kto woli "świst" turbiny.Słychać go we wnątrz (ale mniej) i bardziej na zewnątrz auta i nie trzeba dużego myślenia i wielkiego mechanika (bo nim też nie jestem) żeby Wam to powiedział.Chyba ze ąuto ma jakieś nie pokojące objawy,wskazujące na jakiś problem pod maską to co innego...pozdrawiam

gregmaz
18-11-2008, 22:03
Możemy spać spokojnie. Byłem dzisiaj u mechanika posiadającego bardzo dobrą reputację, który trudni się tylko i wyłącznie marką Audi i WV a z racji pokrewieństwa naprawia również Galaxy. Zrobiliśmy jazdę próbną i jak się okazało ten niezbyt przyjemny, charakterystyczny odgłos (jakby charczenie), w danym przedziale obrotów przy obciążeniu silnika to najbardziej normalny objaw naszych silników (1,9 diesel). Wyjaśnił mi on, że wielokrotnie z klientami już to przerabiał, i nie ma powodów do obaw a odgłos ten powstaje na wskutek cyrkulacji powietrza w układzie turba. Tak skonstruowany jest ten silnik i tak musi być. Pozdrawiam wszystkich i dziękuję za zaangażowanie w temacie.

czytaczforum
18-11-2008, 22:14
Jeżdżę duzo Fiatem Ducato może kiepski pzykład,ale tez TDI i podczas przyspieszania słychać charakterystyczny świst.Fiat nowiutki więc może tak ma być.Podobno Ford g...o wort a Fiat jego brat.

szerman
21-11-2008, 14:18
Witam,mam to samo od wczoraj jest slyszalne w kabinie,ale z mojego lenistwa ,wymienialem czujnik temp.od dogrzewacza i nie zalozylem spowrotem oslony na podszybiu taka duza dluga oklejona chyba jakims filcem,sprawdz czy masz,ta oslone pozdro...

gregmaz
10-01-2009, 20:47
Przestałem wierzyć, że to normalny objaw. Ostatnio to negatywne zjawisko zaczęło być jeszcze głośniejsze. Czy ktoś z przedmówców, kto również z tym walczył, uporał się już z tym przykrym i wkurzającym odgłosem?

dami17
11-01-2009, 10:09
Kilka postów wyżej napisałem ,że u mnie nieszczelność była przy InterCoolerze , wystarczyło docisnąć przewód i jest wszystko OK.
Turbinę słychać ,ale to jest normalne ,wcześniej było słychać jak powietrze gdzieś ucieka .

gregmaz
11-01-2009, 18:39
dami17 - żeby dostać się do intercoolera trzeba włazić pod auto? Zapytuję dlatego, ponieważ nie mam kanału a warunki atmosferyczne na razie nie nastrajają do leżenia na ziemi i grzebania pod autem. Odpowiedz proszę, w którym dokładnie miejscu on się znajduje. Dzięki - pozdrawiam.

dami17
11-01-2009, 18:51
IC znajduje się na samym dole pod chłodnicą ,trzeba odkręcić osłonę silnika (bez kanału to raczej ciężko będzie)

Posprawdzaj przewody z góry silnika czy nie są przetarte ,albo gdzieś poluzowane.

doktorek35
12-01-2009, 09:52
W Galaxy 1.9TDI 2005 mam słyszalny z prawej strony irytujący szum czy też świst przy przyspieszaniu w okolicy 1800-2200 obrotów, praktycznie niezależnie od biegu. Szum trwa dopóki nie puści się gazu lub dopóki samochod przyspiesza. Przy wyższych obrotach znika albo jest już niesłyszalny. Poza tym silnik działa bez zarzutu, samochód przyspiesza jak należy itd. Ford szukał - na razie nie znalazł, moi zaufani mechnicy - nie znaleźli, radzą poczekać aż się coś do reszty zepsuje.
Może ktoś zna efekt? Turbina? Pompa paliwa? Nieszczelności wydechu? - to mój pierwszy diesel.
Trochę szkoda wywalać kasę na rozgrzebywanie bebechów bez potrzeby, ale z drugiej stronie odgłos jest wkurzający.
mam ten sam problem,ale po wnikliwej diagnozie nie wyszła żadna usterka.moc jest,oleju połyka śladowe ilości-tylko śmigać.szum powstaje prawdopodobnie u wylotu z turba.

pafel09
12-01-2009, 13:35
Witam, jestem tutaj nowy, więc na wstępie chciałem się przywitać.

U mnie w aucie, jest podobnie, w okolicach 2000-2500obrotów, słychać też taki szum. Jeżdżę z tym 4lata i nic się nie dzieje. To nic innego jak dźwięk turbo, w Sprinterze np. był to bardziej świst niż szum. Jak trzymam silnik na tych obrotach, to szum słychać ciągle, wyjdę za zakres 2-2,5 i znika.

Także, nie ma się czego bać. Chyba, że ten szum ma zmienią formę... Wtedy co innego. Jak się uda, postaram się nagrać na dyktafon i posłuchacie, żeby zobaczyć czy o tym mowa w ogóle ;)

sp4jkk
02-06-2009, 10:22
Witam, i ja dołączyłem do grupy z tym świstem. Ale tego nie było jak kupiłem rok temu auto. Pojawiło się niecały miesiąc temu. Więc nie jest to normalne zjawisko. Chyba, że wcześniej było nie normalnie a teraz się unormowało. Wszystko inne działa ok.
Zabieram się do sprawdzenia przyczyny.. Dam znać jak rozwiąże problem.

RafałB
02-06-2009, 10:27
Pojawiło się niecały miesiąc temu. Więc nie jest to normalne zjawisko. Chyba, że wcześniej było nie normalnie a teraz się unormowało. Wszystko inne działa ok.


Witam.Różnic w osiągach,dymieniu czy pracy silnika nie masz żadnych?Jak turbo działa normalnie to "gwizda" od około 1600 obr/min,jeżeli później i bardziej szumi niż gwizda,to może byc np początek - końca turbiny,ale nie koniecznie...

ochrym
02-06-2009, 10:32
dorzuce pare uwag.
Swist mialem caly czas od kupna (ok. rok).
Miesiac temu wymienilem olej. Po wymianie świst znacznie ucichl, byl prawie niezauwazalny.
Tydzien jazdy i jest znow swist taki jak byl.
Wniosek - smarowanie turbiny. Od kupna przejechalem ponad 20 tys. Zero objawow awarii turbiny, wszystko ok.

Olej 10w40 byl i jest przebieg ok. 250 tys.
Czy ma ktos swist i zalany systetyk??

pozdrawiam

T.

RafałB
02-06-2009, 10:38
Ja mialem 10W40 traz 5W40 i nie ma różnicy,świstało i śwista od ok 1600obr,to norma,a jak poźniej to szum turbiny już gorszy,dlatego jade dać na regeneracje jutro.

cowboy
02-06-2009, 22:50
dorzuce pare uwag.
Swist mialem caly czas od kupna (ok. rok).
Miesiac temu wymienilem olej. Po wymianie świst znacznie ucichl, byl prawie niezauwazalny.
Tydzien jazdy i jest znow swist taki jak byl.
Wniosek - smarowanie turbiny. Od kupna przejechalem ponad 20 tys. Zero objawow awarii turbiny, wszystko ok.

Olej 10w40 byl i jest przebieg ok. 250 tys.
Czy ma ktos swist i zalany systetyk??

pozdrawiam

T.


Ja mam zalany syntetyk: Castrol Edge Turbo Diesel 5W40 i też świszczy. Ale w sobotę będę zmieniał olej. Podzielę się spostrzeżeniami czy ucichło choć na trochę-tak jak pisał "ochrym".

fo14
03-07-2009, 13:21
Mój też szumi - od wczoraj. Turbine słyszałem czasami, ale to znacznie cichszy świst.
W Moim C-Max podczas szybkiego wciśnięcia pedału gazu(podczas jazdy) słychać szum taki jak dochodzi z nawiewu włączonego na maxa.(nawiew i klima wyłączone)
Po przyspieszeniu szum ustaje i pojawia się dopiero przy klejnym szybkim wciśnięciu gazu.
Jeżeli dodaję bardzo delikatnie gaz nie słychać szumu. Szum pojawia się zarówno przy 1500, jak i powyżej 2000 obr.
Na biegu jałowym, jak dodam gazu - nie słuchać tego szumu.
Raczej nie zaobserwowałem spadku mocy, na kmpie nie pojawiają się żadne komunikaty.

Znajomy mechanik stwierdził, że:
- turbo pracuje ok
- "węże od intercoolera są twarde i nie przepuszaczają"(jeżeli coś pokręciłem to przepraszam :)
- prawdopodobie to pasek od alternatora daje takie odgłosy przy nagłym przyspieszeniu.
Mówi że może ze starości lub po przejechaniu przez kałużę dostał się jakiś piasek(ostatio musiałem 2 razy przejechać przez olbrzymią kałużę)

Rysiek

RafałB
03-07-2009, 13:48
U mnie podobnie szumi od jakiegoś czasu i też mam wszystko ok,możliwe że to coś do alternatora tak jak napisałeś.

gregmaz
03-07-2009, 14:31
To sobie ją załóż, bo gorące powietrze od silnika zasysać będzie wentylator i stale będziesz miał gorąco w aucie.

revla
03-07-2009, 23:39
panowie , polecam sprawdzic jakim cisnieniem turbina laduje, , bo gwizd turbinki to normalna sprawa i jest przyjemny dzwiek, natomiast szum jak uciekajace powietrze , to wyglada na wiecej niz 1,5 bara, u mnie walila nawet okolo 2barow, , wydaje mi sie ze poprzedni wlasciciel , podkrecic chcial autko i to jest efekt. objawy byle takie (zwlaszcza na zimnym silniku) ze przy dodaniu gwaltownie gazu i po znianie biego prze 2000 obr turbo kichalo jak w rajdowce, (brak blow off), a i turbo zalaczalo sie juz powyzej 1100obr. ktos chyba kierowniczke turbiny zciagnol za bardzo. jedyny plus to praktycznie brak turbodziury, i dzwiek kichania fajny ale strach o silnik. jak zdejmiecie i zatkacie wezyk z tej czarnej banki to turbinka wam sie zalaczy gdzies tak okolo 1200-1300 obr. bo gdy tylko go zdejmiecie to wtedy silnik chodzi jak zwykly turbodizel, turbo zalacza sie przy 2000, nie patrzylem jeszcze jak dostac sie do kierownicy turbiny zeby ja przestawic, dodam ze jest niezapieczona, po prostu na ten wezyk dalem trojnik i dopiolem do banki pilke od tenisa:)) cisnienie doladowania spadlo na 1,4 bara , turbo zalacza sie przy 1500obr, szum zasysanego powietrza jest pozniej, jest slabszy ,ale i tak 1,4 bara to za duzo troszke, mimo to auto lepiej sie buja, troche sie przyzwyczailem ze wczesniej na gaz reaguje ale i tak jest ok, wiec jak wam turbo przy 1500 rusza to zrobcie probe z tym wezykiem polecam, natomiast warto sprawdzic cisnienie doladowania, bo az tak glosnego zasysania przy szczelnym dolocie byc nie powinno,, dodam ze po moim patencie z pilka(moze brakiem czasy na dostanie sie do turbo) odglos pracy silnika , samego terkotnia disla jest cichszy , taki bardziej miekki

cowboy
03-07-2009, 23:49
Cytat:
Napisał ochrym Zobacz post
dorzuce pare uwag.
Swist mialem caly czas od kupna (ok. rok).
Miesiac temu wymienilem olej. Po wymianie świst znacznie ucichl, byl prawie niezauwazalny.
Tydzien jazdy i jest znow swist taki jak byl.
Wniosek - smarowanie turbiny. Od kupna przejechalem ponad 20 tys. Zero objawow awarii turbiny, wszystko ok.

Olej 10w40 byl i jest przebieg ok. 250 tys.
Czy ma ktos swist i zalany systetyk??

pozdrawiam

T.

Ja mam zalany syntetyk: Castrol Edge Turbo Diesel 5W40 i też świszczy. Ale w sobotę będę zmieniał olej. Podzielę się spostrzeżeniami czy ucichło choć na trochę-tak jak pisał "ochrym".

Nic nie pomogła wymiana oleju. Jak świstało, tak świszcze, ale już się do tego przyzwyczajam i mi się zaczyna podobać:)

snikers222
03-12-2009, 15:39
witam serdecznie, mam podobny problem w mondeo z 2005r- objawy szum przy dodawaniu gazu, samochód przy pewnych obrotach rwie-faluje, kopci przy dodawaniu gazu jak rosyjska lokomotywa i stracił moc- zdiagnozowałem problem- peknieta gomowa rura łącząca intercooler z silnikiem na łuku. Ponieważ jutro jadę w trasę i nie mam jak zrobic tej usterki na miejscu w warsztacie pomyslałem że nieszczelnośc w tym przypadku dwie poprzeczne przeciecia długości około 10 centymetrów załatam tymczasowo mocna tasma, tasme dodatkowo scisnełem plastikowymi obiemkami. Przez około 20 kilometrów było ok, póżniej pojawiła się sprężynka migajaca. Wyłączenie silnika nic nie dało- sprężynka jak bumerang powracała zaraz po odpaleniu silnika na wolnych obrotach, gdy a w akcie desperacji rozerwałem plastikowe obiemki i tasme izolujaca rozerwany przewód sprężynka zamilkła. Tak wiec wiem co było powodem ze wyskoczyła ale nie wiem dlaczego- przewód zaizolowany i wydawałoby sie że szczelny samochód przez pierwsze kilometry bez zarzutu a później zong- moze ktos wie dlaczego w tym przypadku wywala sprężynkę- z góry dziekuję.

RafałB
04-12-2009, 15:28
Ta "sprężynka" to kontrolka świec żarowych....

elvis52
28-12-2013, 14:05
witam mam podobny problem z moim galaxy tez slysze porzadny gwizd z lewej strony przy obrotach 1900-2200 i tylko w tym zakresie go slychac i przy obciazeniu gdy popuszcze gaz to juz tego nie ma. Wszystkie rury sprawdzilem szczelne, jedna jakby lekko przetarta ale szczelna o oznaczeniu 7mo 145958d 95vw 10c352cc. Nie mam pojecia juz co to moze byc. Mam ta przypadlosc juz ok. 2 lat ale teraz jakby sie bardziej nasililo

bartixr
28-12-2013, 19:32
jak dla mnie sprężarka wchodzi na obroty i tyle.
Gwizdanie pojawia się gdy jest dysbalans na wałku albo nieszczelność w dolocie. Ile na VAGu pompuje w tym zakresie obrotów, wydatek powietrza na przepływce nie jest wówczas jakiś anomalny ?

elvis52
29-12-2013, 06:53
dodam ze w moim galusiu nie mam sprezarki ani klimy. Wiec napewno to jest cos z cisnieniem tak jakby gdzies spieprzalo przy pelnym wcisnieciu pedalu gazu jest bardzo glosno slyszalne dzis zrobie logi jesli w ogole mi sie uda je zrobic bo bedzie to pierwszy raz

BSN
29-12-2013, 12:14
Te szumy to przeciążenie silnika/turbo, wskazana zmiana biegu na niższy lub przechodzenia na wyższy bieg przy wyższej prędkości w zależności od warunków jazdy/obciążenia samochodu.

elvis52
29-12-2013, 20:12
dziwne ze kiedys tego nie bylo a teraz wskazujesz na to ze to rzecz normalna dodaje logi dynamiczne na 3 biegu grupy 003 i 011 jak ktos potrafi je odczytac to prosze o informacje czy jest w porzadku czy nie

bartixr
30-12-2013, 16:08
dodam ze w moim galusiu nie mam sprezarki ani klimy.

Za to masz sprężarkę powietrza.. turbo-sprężarkę :)
Widzę, że nie znasz się na budowie silnika wysokoprężnego, turbodoładowanego. Trudno będzie z pomocą forum znaleźć problem.

elvis52
30-12-2013, 16:16
jestes tu po to by sie wyadrzac czy pomoc bo potrzebuje pomocy ktorej za pomoca forum nie jedno zrobilem w swoim aucie. Problem ktory mam nie wystepowal, pojawil sie i z czasem jest coraz bardziej irytujacy wiec skoro nasuwasz turbo-sprezarke ktora wiem ze posiadam nie od dzis to prosze sprawdz logi i powiedz czy jest z nia wszystko w porzadku czy nie

spanky
30-12-2013, 19:41
nic zlego w tych logach nie widac ...

elvis52
31-12-2013, 09:17
wiec co to moze jeszcze byc ? gdyby byla nieszczelnosc to by w logach wyszlo a tak ? mam lekki wyciek z turbiny od strony zimnej moze ten halas byc ta nieszczelnoscia spowodowany ?

bartixr
31-12-2013, 10:23
wiec co to moze jeszcze byc ?

Sam piszesz, że puszcza olej sprężarka. To dla Ciebie jest normalne ?
Być może ma duży luz na łożyskach, stąd świst.
To wyniki nieprawidłowej eksploatacja auta z turbosprężarką powietrza.

elvis52
31-12-2013, 18:37
olej puszczala juz przy zakupie i nie jest wyciek ani wiekszy ani mniejszy od tamtej pory czyli prawie 4 lata. Nie wiem jak poprzedni wlasciciel uzytkowal galaxa wiec powiedz jak to prawidlowo eksploatuje sie auto z turbo ? to ze nie gasic motora przez jakas dluzsza chwile po kazdej jezdzie szczegolnie takiej w ktorej fura dostaje w dupe to wiem

bartixr
01-01-2014, 15:06
Zrzuć dolot/ wylot z kompresora i zobacz luz na wału, ilośc oleju.
Możesz zajrzeć w kolanko gumowe od intercoolera, ile tam jest oleju.

Co do eksploatacji turbiny, kliknij w necie jakiś fachowy artykuł.

elvis52
01-01-2014, 18:11
dolot/wylot z samej turbiny ? a to kolanko to ktore przed czy za intercoolerem czy po prostu posprawdzac wszystkie te gumowe laczenia ?

bartixr
02-01-2014, 11:11
Tak, z samej turbiny, aby widział łopatki turbiny i mógł palcami poczuć luz na osi.
Wąż na wejściu na chłodnice powietrza, jak jest dostęp to możesz i na wyjściu.

Uprzedzę, śladowe ilości oleju zawsze tam będą, ale jeśli ścianki są pokryte kilkumilimetrową mazią olejową, albo z chłodnicy wręcz pocieknie, to jest problem.

elvis52
02-01-2014, 14:13
jutro to sprawdze a jak mam rozumiec ta kilku milimetrowa maz olejowa ? po prostu caly waz bedzie z oleju ? czy to sa te sladowe ilosci ?

elvis52
04-01-2014, 14:25
ogladalem dzis ta turbine na wezu wchodzacym byla taka jakby lekka maz olejowa a na wychodzacym slady oleju ale nie takie zeby cos pocieklo. Na wezu przed samym dolotem juz troche wiecej oleju tak samo na wezu od filtra powietrza do turbiny ale tam to ze skrzyni korbowej odpowietrzenie i pewnie stamtad. Luz na osi jest delikatny poprzeczny gora dol i na boki natomiast nie wyczulem by byl wzdluzny. Dodaje kilka fotek samej turbiny z zewnatrz

bartixr
04-01-2014, 18:08
Zarzygana olejem jest solidnie - umyj ją przy pierwszej okazji (jak nie masz ropownicy to są w spreyu psikaczki do czyszczenia hamulców i sprzegła, ze 2 falkony wystarcza) i obserwuj jeśli chcesz.
Ile oleju znika z miarki na 1000 km ?
Przypadkiem nie z odmy wysysa olej, jak często wymieniasz filtr powietrza silnika ?

elvis52
04-01-2014, 19:49
odma mokra dzis uszczelnialem polaczenia rurek od odmy do rury idacej do turbiny, filtr powietrza co rok tak jak olej i reszte filtrow czyli miedzy 15 a 20 tkm. Dolewam pol litra max litr miedzy wymianami. A nafta i szmatka do reki nie pomoga ?

bartixr
05-01-2014, 17:52
Co roku to ile to jest km?

Ja wymieniam co 8-12 tys km, olej z filtrem i filtr powietrza silnika (filtry knecht lub bosch, ewentualnie mann, żadnego filtrona).

Kabinowy 2x w roku, paliwo przed mrozami po przejściu na zimowe paliwo.

elvis52
06-01-2014, 08:02
napisalem miedzy 15 a 20 tkm. Mann robi dobre filtry jednego roku mialem wlasnie z tej firmy. kabinowy tez 2 razy w roku wymieniam na wiosne i zime bo jednak woda sie tam latwo dostaje a reszte filtrow lacznie z olejem na wiosne(poczatek marca) teraz mam na oleju 12 tkm przejechane od wymiany.

bartixr
06-01-2014, 09:28
Jeśli jeździsz po 15-20 tys na oleju to wg. mnie stanowczo za dużo, niech to i bezie najlepszy syntetyk z bajkami typu long life..
Nawet najlepszy filtr nie jest w stanie oczyścić tego oleju, sam niszczysz sobie silnik i osprzęt.

elvis52
06-01-2014, 18:50
jezdze na 10w40 mobil s2000 diesel semisynthetic taki byl lany od poczatku zywota gala. Jest to dobry olej czy powinienem lac co innego(inna marka/inna lepkosc-syntetyk) ?

bartixr
06-01-2014, 18:57
Na początku żywota "gala" na pewno lali pełny syntetyk.. coś o oznaczeniu np. 5Wx

Każdy sam decyduje co zalewa do swojego auta i jak długo jeździ. Ale mi szkoda byłoby motoru aby pracował 15 czy 20 tys km na tym samym.

elvis52
07-01-2014, 06:50
lali 10w40 od poczatku bo tak jest w ksiazce serwisowej a sprawdzalem go w serwisie i ksiazka oryginalna

bartixr
07-01-2014, 14:43
Możliwe, są oleje 10W40, w pełni syntetyczne. Wątpię aby do nowego auta nie wlewali pełnego syntetyka.
Ty zalewasz "półsyntetyczny" (semisynthetic ).

elvis52
07-01-2014, 15:20
tak polsyntetyk leje bo pelnego troche obaw ze wywali wszystkie nagary i bedzie problem

wojtekn
07-01-2014, 15:35
Trochę odbiegacie od tematu. :027:

vanosik
12-01-2014, 01:28
syk oznacza ze w ukladzie jest wąż.

elvis52
25-01-2014, 17:12
Zarzygana olejem jest solidnie - umyj ją przy pierwszej okazji (jak nie masz ropownicy to są w spreyu psikaczki do czyszczenia hamulców i sprzegła, ze 2 falkony wystarcza) i obserwuj jeśli chcesz.
Ile oleju znika z miarki na 1000 km ?
Przypadkiem nie z odmy wysysa olej, jak często wymieniasz filtr powietrza silnika ?

turbinka umyta z tego co widze to olej wali albo z tego wezyka podcisnienia albo z tej rury co idzie od gory do turbiny

tyger
06-06-2015, 20:23
Witam z uwagi że moja przeglądarka w XXXXXXX wali proszę o pomoc w ustaleniu nr części według etki a dokładnie szukam oring który wchodzi na rurę INTERCOOLERA która pokazana jestna tej aukcji http://allegro.pl/rura-intercoolera-ford-galaxy-mk2-1-9tdi-i5274901326.html z tym że obawiam się że to nie oring a zaczepy na tej rurze mogą już być wyrobione. Kolo chciał mi w środek czarnego sylikonu wepachć ale wycofałem się z jego pomysłu
ps. olej mi leci z pod tej ruty i paskudzi silnik brrrr