Zobacz pełną wersję : [Galaxy 2000-2006] Jaki olej do 1.9 TD 130KM?


cowboy
16-04-2008, 00:42
Galaxy kilka dni temu zakupiony, olej czarny jak smoła( w słońcu na bagnecie widać błyszące-metaliczne ślady opiłków-to normalne?). Silnik "chyba" na pompowtryskiwaczach. Olej podobno tylko o symbolu 505.01 lub 505.02 (o ile dobrze napisałem)-jaka różnica?

Nie wiem jaki olej był poprzednio.
Można lać tam półsyntetyk (np.: Mobil SuperS) -czy raczej syntetyk?
Przebieg 181.000km.
Na szukajce tylko 1 temat z "Jaki olej do td" -nic nie znalazłem więcej. :fcp6

marwyk
16-04-2008, 06:05
Tylko olej do pompowtrysków. o tych klasyfikacjach co wpisaleś nie ma znaczenia czy pół syntetyk czy pełny.
Róźnica miedzy 505.01 a 505.02 jest tak że ten drugi to olej "LONG LIFE". Czyli pierwszy wymiana co 15 tys. km a drugi o ile posiadasz czujnik zużycia oleju to max. 50 tys. km.
Do wyboru masz tylko Mobil, Castrol i może jeszcze jakieś dwie firmy.
Ja osobiście leje Mobil V .... reszty nie pamietam. ok. 40 zł za litr, wchodzą niecałe 4 litry

kamykgdynia
16-04-2008, 22:09
w dieslu zawsze olej jest czarny, opilki to nie jest nic dobrego

tomi98
16-04-2008, 22:17
w dieslu zawsze olej jest czarny
nawet zaraz po zmianie !

cowboy
16-04-2008, 23:38
Znalazłem dwa oleje:

1. Castrol Edge TD, 5W40 WSS-M2C9/7-A, VW 502 00/505 00/505 01 Mb APPROVAL 229.51 -to spisałem z butelki, gość ten olej mi poleca do pompowtryskiwaczy-za 4l. w przeliczeniu ok.170 zł. to chyba rozsądna cena?

2.Mobil 5W30 synt. ESP Formula za 4l. ok.190zł. ale tego oleju nie jestem pewien, czy to na pewno do diesla?


Czy któryś z tych konkretnie polecacie?
Aha-filtr oleju w tym silniku-to ta czarna odkręcana plastikowa "beczułka" z przodu silnika-pośrodku? Ją się odkręca i wywala stary filtr i zakłada nowy-jak mocno to dokręcać z powrotem? Do miski jakiś specjalny klucz potrzebny?

marwyk
18-04-2008, 07:18
do odkręcenia tego filtra jest potrzebny specjalny klucz.
Ja już wczesniej pisałem Ci że używam własnie tego Mobila

lolo1976
21-04-2008, 20:41
Witam, znajomy ojca z niemiec sprzedał mi galaktyke 1.9 TDI WGR z 2001r z przebiegiem 220 000, dbał o niego a remonty remonty robił na firmę, i nim mi go sprzedał to zalał go olejem HIGH STAR SAE 5W-40
VW 502 00/505 00
Mercedes Benz 229,3
BMW Longlife-98, Porsche
ACEA A3/B3/B4 ;API SL/CF SH-EC
I czy z takimi parametrami warto jeździc na nim ( zrobiłem na nim 1000 km) czy w kanał z nim?
Sprzedał mi ( wcisnoł) jeszcze jedna bańkę 5L za 35 euro.
Jak wyżej , czy warto go miec czy wymienic na Castrol itd?

Stefano
21-04-2008, 21:29
W innym temacie na tym forum zamieściłem nazwy olejów do silniów VW 1,9 TDI PD /na pompowtryskach/, spełniajacych normę 505.01 i nią oznakowanych, ale zamieszczę tutaj jeszcze raz bo chyba warto:

AD Parts AD SDI SAE 5W-40
Addinol Addinol Light MV 0546 PD SAE 5W-40
Agip Agip 7004 SAE 5W-40
Aral Aral Tronic 431 SAE 5W-40
Avia Avia Turbo CFE PD SAE 5W-40
Bucher AG Motorex Profile V-XL SAE 5W-40
Castrol Castrol 505 01 SAE 5W-40
Castrol Castrol GTD 505 01 SAE 5W-40
Cepsa Cepsa Star TDI synt SAE 5W-40
Chevron Havoline 505.01 SAE 5W-40
Conqord ROLOIL 505.01 SAE 5W-40
DEA DEA Ultec Diesel SYN SAE 5W-40
DEA DEA Viscobil ST SAE 5W-40
Delek Israel Delkol IDI SAE 5W-40
Denicol Motor Oils Denicol Pro Syn 4 SAE
Elf Elf Excellium DID SAE 5W-40
Esso Esso 505 01 SAE 5W-40
Eurolub (Hunold) Eurolub Synt PDI SAE 5W-40
FL Italia Pulsar Progress SAE 5W-40
FL Italia Selenia Performer SAE 5W-40 50501
Fuchs Fuchs Motorenoel G052 167 02 SAE 5W-40
Fuchs Labo Syntha High Tech Synthese SAE 5W-40
Fuchs Motorenoel G 052 167 02 SAE 5W-40
Fuchs Titan Supersyn SL-F SAE 5W-40
Ginouves York 742 SAE 5W-40
Hunold Hunold Synt PDI SAE 5W-40
Igol Igol Process 505.01 SAE 5W-40
Kuttenkeuler Sorotec Pdi SAE 5W-40
Kuwait Petroleum Q8 Motoroil 505.01 SAE 5W-40
Liqui Moly Liqui Moly Diesel High Tech SAE 5W-40
Liqui Moly Liqui Moly Diesel High Tech SAE 5W-40
Meguin megol Motorenoel Super Leichtlauf Technology SAE 5W-40
Millers Oils Millers XFE-PD SAE 5W-40
Mobil Mobil Syst S Special V SAE 5W-40
Mobil Mobil TD SAE 5W-40
Molyslide Molyslide Formula L2 SAE 5W-40
Motul Motul 6100 SAE 5W-40
Oest Mineralölwerk Oest Leichtlauföl 505.01 SAE 5W-40
PAZ Champion Oil 50501 SAE 5W-40
Pentosin Pentosynth 5W-40 TS* SAE 5W-40
Petrogal Galp Formula 505 Extra SAE 5W-40
Ravensberger Schmierstoffvertrieb Ravenol VPD SAE 5W-40
Repsol Repsol Elite 505.01 TDI SAE 5W-40
Rowe Rowe Synth PD SAE 5W-40
Shell Shell 505.01 SAE 5W-40
Slovnaft Madit 505 01 SAE 5W-40
Sonol Sonol Synt 505.01 SAE 5W-40
Statoil Statoil Superway SAE 5W-40
Sun Oil Sunoco Ultra semi synth. SAE 5W-40
Suomen Petrooli OY Teboil Diamond SAE 5W-40
SWD swd Primus Synth. SAE 5W-40
Tamoil Sint Future Extra SAE 5W-40
TD Lubrifiants AVIA TDi 505.01 SAE 5W-40
Teboil Teboil Diamond Diesel SAE 5W-40
Total Total Quartz 505.01 SAE 5W-40
Unil Opal Unil Opal Opaljet 505.01 SAE 5W-40
Valvoline Diesel Turbo motot oil SAE 5W-40
Valvoline High Performance Diesel motor oil SAE 5W-40
Valvoline Valvoline Diesel Turbo Motor Oil SAE 5W-40
Valvoline Valvoline High Performance Diesel Motor Oil SAE 5W-40
Vaps Vapsoil PD 540 Spezial SAE 5W-40
Veedol Veedol 505 01 SAE 5W-40
Westfalen AG Westfalen Megatron SAE 5W-40
Wolf Wolf Masterlube Synflow PI SAE 5W-40
Würth Würth Triathlon Special PD SAE 5W-40
Yacco Yacco Spéciale SAE 5W-40
Yacco Yacco VX 505 Diesel SAE 5W-40
Zeller+Gmelin Divinol Syntholight 505.01 SAE 5W-40

Dodam, że mój shrek jeżdził w Niemcowni na Aralu, a u mnie hula na Fuchs Titan Supersyn.

Pozdrowienia.

cowboy
21-04-2008, 23:55
Dzięki wszystkim i Stefano za wyczerpujące wiadomości :fcp4

Kupiłem taki:
Castrol Edge TD, 5W40 WSS-M2C9/7-A, VW 502 00/505 00/505 01 Mb APPROVAL 229.51

Był też o jakieś 40% tańszy olej z "halfords"`a-tutejszy market samochodowy-spełniający normę 505 01, ale bałem się tego brać jak na pierwszą zmianę :fcp5

Ktoś na takim jeździ może, albo zna dokładniej renomę tej marki?

mekess
22-04-2008, 00:10
w dieslu zawsze olej jest czarny
nawet zaraz po zmianie !

Chyba, że wypłuczesz pare razy, to będziesz miał czysty na chwilkę :fcp27

WITEKG
15-07-2008, 20:34
Witam wszystkich
Obracam się w różnych strefach serwisowych i wszyscy jednoznacznie stwierdzają że do pompowtrysków lepszym rozwiązaniem jest 5W30.
Z resztą zauważcie że wiele firm przechodzi z 5W40 na 5W30 np Mobil Special V 5W40 jest już zamieniony na 5W30 Shell zrobił to samo i wiele innych czołowych producentów zaleca do pompowtrysków 5W30.
Bardzo dobrze się spisują Fordki na Oryginalnym FORD 5W30 5l można już kupić z legalnego źródła za ok 85-90 zł
Dla zainteresowanych mogę podać kilka sprawdzonych firm które posiadają dużo fajnych części w super cenach nawet oryginalnych.Jeśli ktoś chce proszę o kontakt to dam namiary żeby nie było że kogoś reklamuje :fcp2

marwyk
16-07-2008, 05:27
5W40 to jest lepszy olej a w każdym razie bardziej uniwersalny bo może pracować przy wyższych temperaturach

szymar
17-07-2008, 08:26
Witam,
to mam pytanie torche z innej beczki, jezdzilem na oleju Shell Helix Diesel Ultra 5W-40 ale teraz zalalem Shell Helix Diesel Plus 10W-40 - przebieg auta 207tys czy istniej mozliwosc i warto powrocic do 5W-40? (bierze oleju przy jezdzie na miescie 0.5l na 15000km)

marwyk
17-07-2008, 13:37
masz silnik na pompowtrysku więc braniem oleju sie nie przejmuj to u nich normalne

Jarek G.
17-07-2008, 20:34
masz silnik na pompowtrysku więc braniem oleju sie nie przejmuj to u nich normalne
Czy możesz to rozwinąć?
Pozdrawiam

marwyk
17-07-2008, 21:09
na klapce od wlewu paliwa masz sprawdzać olej co 1000 km
Mojemu znajomemu golf V 1.9 Tdi brał z 2 litry oleju na 10000 km, a przebieg to ok. 50 tys. km, więc jak nowy

Jarek G.
17-07-2008, 22:20
Tak więc to nie usterka, że bierze olej? Ja muszę w cyklu wymiany co 13000 tk do 1 litra dolać. Przebieg 117000 tk.
Pozdro.

marwyk
18-07-2008, 06:28
Tak mają wszystkie PD, oczywiście zaraz odezwie sie ktoś komu nie bierze oleju :)

szymar
18-07-2008, 07:21
No dobra to ze powinien brac to juz wiem i wiedzialem ale troche za pozno :(:( teraz ta druga sprawa czy moge wrocic do 5W40? Pelny syntetyk.

marwyk
18-07-2008, 13:29
tak jak tylko ma specyfikacje VW 505.01

Kowalu
18-07-2008, 17:32
Witam. Według mnie to lepiej zostan na 10W40 przy takim przebiegu. a tak wogóle to ja jeżdze na oleju carlube do diesli turbodoładowanych i nie ma on specyfikacji VW 505.01, może ktoś to wytłumaczy dlaczego nie wolno lać innego. Ktoś tu chyba cytuje instrukcje obsługi samochodu w której pisze jaki lać olej a nie ma pojęcia dlaczego. a tak wogóle to każdy sprzedawca poleci komus kto sie nie zna ten za 40zł/litr a nie ten za 15 bo wtedy mu wiecej do kasy wpadnie, a może jest tak ze olej o takiej specyfikacji można zastąpić innym również dobrym a tańszym

szymar
22-07-2008, 07:23
witam,
wlasnie Kowalu, samochod ma 7 lat w tym czasie na pewno nie ma juz olejow jakie byly dostepne przy jego produkcji wiec jezeli olej nie ma np specyfikacji VW to oznacza ze producent oleju nie zaplacil VW zeby ten laskawie przetestowal go i dolaczyl do swojej grupy ale nie oznacza to ze olej jest gorszy, czasami jest jeszcze lepszy.
Moim zdaniem najwazniejsze jest zeby go wymieniac :) tylko pytanie co ile - producent zalecil co 15000 ale dzisiaj kiedy oleje sa lepsze wymiana moze byc i po 20k. kiedys w v40 mialem co 7500 w instrukcji...