Zobacz pełną wersję : [mk2] Krzywa kierownica po dwukrotnym ustawianiu...


teffal
16-04-2008, 21:45
Hej,
Przyjechałem autkiem z niemiec i po zakupie zauważyłem, że jadąc na wprost mam skręconą kierownice ok. 4...5 cm w lewo ... No to do mechanika....Drązki nowe, wszystkie elementy zawieszenia wymienione na nowe fordowskie... Zrobiłem zbieżność przednich kół...na prostej kierownicy po tygodniu kierownica znów zgięta, powrót do warsztatu, zbieżność kół tylnych i przednich...na prostej kierownicy i dalej kierownica jest zgięta w lewo a nawet ściąga mnie w prawo. Ciągle muszę trzymać w lewo kiere pomimo , że i tak już jest skręcona w lewo... Dodam, że auto bezwypadkowe w 100% Z przodu mam zimówki a z tyłu letnie opony - jeśli to ma jakieś znaczenie... Na maglownicy jest lekki luz ale nie na żadnym drążku, nawet jak się trzęsie drążkami to null , nic ....Jak kierownicą telepocze to delikatny luz... Czyżby zębatki? Już nie mam pojęcia co to jest....

czekoladowymis
23-04-2008, 11:26
heh mam to samo z tym że u mnie w prawym kole coś z katami jest nie tak i niewiem co zrobic zeby to wyprostować był troszke walniety w prawy bok:P

Ściąga w prawo przy przyspieszaniu jak sie toczy na luzie to jedzie prosto jak hamuje tez nic nie sciąga czy ktoś moze podpowiedzieć co to??

VoyTasS
26-04-2008, 19:41
heh mam to samo z tym że u mnie w prawym kole coś z katami jest nie tak i niewiem co zrobic zeby to wyprostować był troszke walniety w prawy bok:P

Ściąga w prawo przy przyspieszaniu jak sie toczy na luzie to jedzie prosto jak hamuje tez nic nie sciąga czy ktoś moze podpowiedzieć co to??


Zależy jak mocno był walnięty w ten bok.
Bo standardowo na automacie ustawiają zbieżność pod tylną oś, więc jak Cię mocno stukneli, i masz "bananowy" samochód, to zbieżność będzie do tyłka...

Co do ściągania przy przyspieszaniu... Sprawdź, czy przy większych obciążeniach na osi, nie trze Ci któryś klocek o tarczę minimalnie.

TOMEK07
27-04-2008, 13:18
podobny rpoblem i ja mam lecz czasami tyle że u mie auto dostało w czołowe.
ja ustawiałem całą geometrie i wszystko w normie wie cnei może być przyczyną bananowy samochód przynajmniej przy powolnej jeździe.
przyczyną wg mnie jest jakiś luz w zawieszeniu może minimalny ale jest.
tym bardzie że utwierdza mnie w tym przekonaniu fakt że objaw czasami znika po podniesienu samochodu.

llechu
27-04-2008, 20:14
Jak wam to znika lub się pojawia, to coś nie halo jest z układem kierowniczym.
Natomiast jeśli odchylenie kierownicy przy jeździe na wprost jest stałe, znaczy, że zostało spieprzone ustawienie zbieżności przodu. Przed przystąpieniem do kręcenia śrubkami na końcówkach drążków, kierownicę należy ustawić równo na wprost - tak jak się chce, żeby była później przy jeździe na wprost. Następnie się ją blokuje takim specjalnym przyrządem w tym położeniu i dopiero wtedy regulacja końcówkami drążków ma sens. Tak to jest w mondkach i niestety jak się kierownicę krzywo ustawi, to żeby to skorygować, trzeba zbieżność ustawiać od nowa.

TOMEK07
29-04-2008, 16:53
w moim przypadku czuć ciągnięcie kierownicy w prawo i mimo że ustawię kierwonice tak że auto jedzie na prosto to po przejeździe przez nieruwność zaczyna ściągać więc raczej podejrzewam luz w zawieszeniu lub moze to byc również luz w tylnim zawieszeniu tak wyjaśnił mi mój mechanior.
kierownica odpada bo nie ma luzów na końcówkach i na maglownicy

matiii
29-04-2008, 19:17
żle ustawiona zbieżność przed ustawianiem należało by sprawdzić ciśnienie w oponach
jeżeli ściąga a zbieżność jest dobrze to należy zamienić koła lewe na prawe jeżeli są kierunkowe opony to przód na tył

VoyTasS
29-04-2008, 21:14
Może to banalne... ale weźcie też pod uwagę to, że drogi u nas zazwyczaj są pochylone do zewnątrz... i czasem to też może być przyczyną lekkiego ściągania w prawo :)

golarz 004
29-04-2008, 21:36
weźcie też pod uwagę to, że drogi u nas zazwyczaj są pochylone do zewnątrz...

Owszem są, ale nie aż tyle żeby trzeba było 4 cm w bok kierownice kręcić, opony też by jadło...
Ja jak zbieżność niedawno w warsztacie sprawdzałem, to i luzów i innych wad szukali... i wyszło 50 zł za ustawienie pełnej zbieżności.

waldek79
29-04-2008, 21:39
Ściąga w prawo przy przyspieszaniu jak sie toczy na luzie to jedzie prosto jak hamuje tez nic nie sciąga czy ktoś moze podpowiedzieć co to??

masz wybite (zużyte) tulejki w wahaczach przednich

wtom
29-04-2008, 21:45
żle ustawiona kiera przed regulacją, mogła być naprężona. powino się przy ustawianiu powachlować kierą lewo-prawo kilkanaście razy w obrębie położenia na wprost.

kor1011
29-04-2008, 23:59
należy zamienić koła lewe na prawe jeżeli są kierunkowe opony to przód na tyłNawet jeśli są kierunkowe to warto przełożyć prawą na lewą.Tak na próbę.Jak zacznie ściągać w przeciwna stronę to znaczy że wina opon.

Slyko
13-05-2008, 09:57
Eloo
Wlasnie mam w tym tygodniou ustawic kierownice bo tez mam ten problem. Kierownica w lewo jak jade prosto. Czyli najpierw ustawic kiere a potem ustawic koncowki drozka a potem zbieznosc????. Widze ze sporo osob ma ten problem z kierownica.
pozdrowki

kor1011
13-05-2008, 18:43
Czyli najpierw ustawic kiere a potem ustawic koncowki drozka a potem zbieznosc??. Ja ustawiam zbieżność blokując kierę na wprost.Potem próba drogowa.Jeśli jest żle to poprawiam.Odbierając auto od mechanika powinno być po próbie i prosto.Jak jest krzywo to reklamacja.

czekoladowymis
24-05-2008, 12:42
Zależy jak mocno był walnięty w ten bok.
Bo standardowo na automacie ustawiają zbieżność pod tylną oś, więc jak Cię mocno stukneli, i masz "bananowy" samochód, to zbieżność będzie do tyłka...

Co do ściągania przy przyspieszaniu... Sprawdź, czy przy większych obciążeniach na osi, nie trze Ci któryś klocek o tarczę minimalnie.

znalazłem przyczyne ściągania przy przyspieszaniu - tył lewe koło latało przud tył - pękniety wachacz czy wspornik wachacza niewiem:P ciekawe tylko gdzie to urwałem;)

TOMEK07
16-06-2008, 00:06
Zależy jak mocno był walnięty w ten bok.
Bo standardowo na automacie ustawiają zbieżność pod tylną oś, więc jak Cię mocno stukneli, i masz "bananowy" samochód, to zbieżność będzie do tyłka...

Co do ściągania przy przyspieszaniu... Sprawdź, czy przy większych obciążeniach na osi, nie trze Ci któryś klocek o tarczę minimalnie.

znalazłem przyczyne ściągania przy przyspieszaniu - tył lewe koło latało przud tył - pękniety wachacz czy wspornik wachacza niewiem:P ciekawe tylko gdzie to urwałem;)
a u mnie zacina się lekko amorek lub sprżyna z tyłu , gdzies ma słaby punkt po nocnym postoju gdy koło tylnie lewe jest dociśnięte na maxa śiąga mi w prawą strone. ale to już chyba zrobię o zimie chyba że coś strzeli szybciej :fcp18

ufowroc
16-06-2008, 12:52
U mnie przy ustawianiu zbieżności po ustawieniu sam diagnosta zorientował się,że kiera krzywa i poprawił