Zobacz pełną wersję : CZY AKUMULATOR JEST NAŁADOWANY POPRAWNIE?


tuptus102
17-04-2008, 08:19
Mam problem z rozładowywaniem się akumulatora (wszystkie pomiary są dobre i nic nie wskazuje na to, że akumulator coś rozładowuje, pobór na postoju 0.07A). Mam natomiast pytanie do jakiej wartości akumulator powinien sie naładować?

1. Pod koniec ładowania po 10-12 godzinach 13,78V
2. Po odłączeniu prostownika po godzinie 13,40V
3. na drugi dzień 12,70V

Oczywiście akumulator stoi w kuchni :-) w ciepełku ... do niczego nie podłączony TO NORMALNE? Bo ładowanie w aucie jest powyżej 14V to jak to ma się do siebie?

Rafał A.(antek)
17-04-2008, 08:44
normalne.

wrredusek
17-04-2008, 09:45
Ważniejsze jest to jaki był końcowy prąd ładowania, chyba, że masz prostownik z "nastawą" prądu.

tuptus102
17-04-2008, 10:19
Ważniejsze jest to jaki był końcowy prąd ładowania, chyba, że masz prostownik z "nastawą" prądu.
Możesz rozwinąć swoja myśl? Prostownik mam 12V - 4A (bez żadnej regulacji) - akumulator 50Ah 400Amps (po stronie +) i 230Amps (po stronie -) to z naklejki odczytałem. Firma EUROSTART

Prąd końcowy - czyli co podłączyć go jeszcze raz na jakiś czas (aż zapali sie kontrolka czerwona - i tu pytanie
1. jedna świeci bardzo czerwono od zasilania a ta od ładowania tak sie troszkę zaświeca na końcu
2.czy ma świecić równie mocno, czy to że lekko świeci świadczy o tym, że akumulator jest PRAWIE naładowany, ale nie do końca)

Czy w ten sposób doładowując teraz akumulator zmierzę ten prąd końcowy - czyli podłączyć
miernik jak się świecić będzie czerwona kontrolka NA PODŁĄCZONYM PROSTOWNIKU?

proszę o wyjaśnienie ...

Pinki
17-04-2008, 10:51
tuptus102, a ile lat ma ten akumulator ?

tuptus102
17-04-2008, 11:05
w sierpniu skończy 2 :fcp2

marcin123marcin
17-04-2008, 11:19
Witam.
Akomulator powinien wytrzymać 4 lata przy dobrym ładowaniu w aucie, jeśli jest dobrze doładowywany i dobrze trafisz to po 10 latach zaczyna nie trzymać prądu ale wciąż dobrze się ładuje.
Akomulator nie jest najlepszy, najlepiej było by gdybyś ładował prądem 10 razy mniejszym od prądu akomulatora i napięcie na prostowniku miał 14,2V zanim podłączysz go do akomulatora.
Jeśli napięcie spada poniżej 13,0 V bez obciążenia to nie dobrze z akomulatorem.
Najlepszym rozwiązaniem jest podłączenie naładowanego akomulatora do auta i zmierzenie napięcia na nim po minucie chodzenia silnika na obrotach 3 tyś.
Jeśli napięcie masz 13,7 to min a 14,2 to max, wtedy jest pewne ładowanie i oznacza że akomulator nie jest zły ale czy będzie trzymał to trzeba poczekać i sprawdzić.
Szwagier wymieniał 2 razy w markecie akomulator bo niby nie trzymał i zwalali na to że teraz jeżdzi się na światłach i trzeba dużo jeżdzić by doładować akomulator.
Takie bajki sprzedawcy mówią jak wiedzą że mają zły towar.
Szwagier wymieniał i w końcu dali mu dobry.
Nieprzyjemności miał więcej bo musiał jeżdzić sprawdzić ładowanie i karteczkę do sklepu bo nie wierzyli i wmawiali że to wina świateł dziennych.
Ważne:
Jak będziesz kupować akomulator to zwróć uwagę w jakich normach masz podany prąd rozruchu i prąd pracy.
Bo jeśli w starych normach to będą one o 1,6 raza większe od nowych norm.
Stąd sprzedawcy wciskają słabsze akomulatory.
Normy to IEC stare i EN nowe dla osobówek.
Jak zobaczysz to sprzedawca może powiedziec że akomul ma 100A EN a w rzeczywistości będzie miał 65 IEC i to jest właściwy prąd jaki możesz brać z akompulatroa który nie spowoduje jego wyładowania po godzinie.
Czyli pomyślisz że kupisz lepszy a kupisz byle co, popatrz na normy i jai ma być do twojego auta.
http://www.rpt.pl/archiwum/rpt_050118.htm

Stanley Miastko
17-04-2008, 12:06
Dodam, że nowy akumulator (naładowany i formowany fabrycznie) też po
zakupieniu powinno się podładować przed podpięciem do auta (przynajmniej parę godzin prądem mniejszym od nominalnego). Dobrze eksploatowany wytrzymuje ok 6-7 lat . Wszystkie akumulatory (ołowiowe, kadmowo-niklowe, srebrowe i inne) bezpośrednio po ładowaniu mają napięcia wyższe od nominalnego ( dla ołowiowego jest to ok 2,4V na celę). Dość szybko spada do nominalnego (2,1V na celę czyli 12,6V dla samochodowego 6 cel)

wrredusek
17-04-2008, 13:14
Prąd końcowy - czyli co podłączyć go jeszcze raz na jakiś czas (aż zapali sie kontrolka czerwona - i tu pytanie
1. jedna świeci bardzo czerwono od zasilania a ta od ładowania tak sie troszkę zaświeca na końcu
2.czy ma świecić równie mocno, czy to że lekko świeci świadczy o tym, że akumulator jest
Jeżeli nie masz na prostowniku miernika, to można podłączyć na czas ładowania multimetr i mierzyć prąd ładowania. Na koniec ładowania powinien być bliski zero. Przeczytaj instrukcję swojego prostownika, najprawdopodobniej sygnalizuje naładowanie w sposób jaki opisałeś. Raczej akumulator masz dobry.

tuptus102
17-04-2008, 15:19
Wszystko dobre a nie jeździ - FORD :fcp3

1. prądu na postoju prawie nic nie zabiera 0,07A
2. akumulator ładuje się jak należy
3. ładowanie w aucie powyżej 14V

jeżdżę 3km odcinki codziennie - wytrzyma akumulator 4-6 tygodni
jeżdżę 3km odcinki raz w tygodniu (przez 3 tygodnie) auto nie pali ...
SZUKAM CZEGOŚ NA SIŁĘ? nigdy nie miałem z tym problemu, bo nigdy nie jeździłem po 3km TYLKO ... zawsze wypadały gdzieś trasy 10-20km

czy to przez specyfikę mojej jazdy?

Stanley Miastko
17-04-2008, 15:43
ile lat ma akku ?. Przy takich krótkich odcinkach plus stanie auta powinieneś akku doładowywać przynajmniej raz w miesiącu (polecałbym raz na tydzień) nieużywany akumulator rozładowuje się samoistnie w tempie ok 1% dziennie. W twoim przypadku może być, że rozładowanie rozruchowe plus jazda na światłach jest większe od doładowania przez alternator

tuptus102
17-04-2008, 16:05
w sierpniu skończy 2 :fcp2
jak wyżej ....

A doładowywać tak można?? - nie znam sie, ale słyszałem coś o zasiarczaniu ...

czy można doładowywać na podłączonym akumulatorze? Np przez przedłużacz?? i ile należy doładowywać??

corneliusab
17-04-2008, 16:09
tuptus102 takie pytanko, W jakim czasie naladowal Ci sie ten akumulator jak ladowales go w domu :fcp9

Im szybciej jest w pelni naladowany tym szybciej traci prad, normalne ladowanie do pelnego trwa okolo 12 godzin, jezeli np po 3 czy 4 godz ladowania jest juz w pelni naladowany, to mozesz zaczac rozgladac sie za nowa bateria.

Pozdrawiam

tuptus102
17-04-2008, 16:24
Podłączyłem go około godziny 13.00 jak wróciłem z pracy o 21.00 to jeszcze nic nie świeciło, myślę, że ładował się do 22.30 ale wcześniej jak nie odpalił to podładowałem go z 15 min bo musiałem pilnie jechać - przejechałem może z 10km zapalając auto przy tym 5 razy) ...

czy akumulator był już coś naładowany jak go podłączałem ... piszesz 12 godz - 9,5godz które ładowałem = naładowanie akumulatora przez wcześniejszą moja jazdę?

Myślicie, że akumulator dobry czy nie za bardzo?

marcin123marcin
17-04-2008, 20:13
Witam.
Ogólnie rzecz biorąc to nie za bardzo, jeśli ładujesz i jeżdzisz to nie powinien ci nie odpalać, chyba że rozrusznik ma panewki wytarte i przez to bierze za duży prąd.
Jeśli rozrusznik jest ok to wymień akomulator, ja odpalam z 20 razy dziennie i robię po 3 do 4 km i jakoś nie tracę bateri.
Co można więcej napisać, jak nie jesteś zadowolony to chociaż pożycz i sprawdż jak będzie na innym.
Samochód zakładowy citroen C3.
A eskorta odpalam 3 razy dziennie i na pół roku robię 4 tyś km więc też akomulator powinien paść, bo dziennie mało km robię.