Zobacz pełną wersję : Kupiony Ka - jak sprawdzić poszczególne podzespoły?


j4ku3
18-04-2008, 22:34
Witam serdecznie wszystkich Forumowiczów :) Jestem tutaj pierwszy raz i proszę o wyrozumiałość :) Moi rodzice zakupili sobie Forda Ka 2000 ro 1.3 silnik. Proszę powiedzcie mi jak mogę go sprawdzić? Dokładniej: jak mogę sprawdzić AIRbagi - kontrolka się nie zaświeca (mam pierwszy raz styczność z poduchami i się nie orientuje czy pali się jakaś kontrolka czy jak to miałoby wyglądać). Kolejną rzeczą jest ilość oleju w silniku, na bagnecie widziałem, że sporo ubyło, załapało się na samym końcu bagnetu. Czy ten model Fordzika wyświetli usterki po złączeniu pinów w miejscu bezpieczników? Jeżeli tak, to prosiłbym o informację jakie piny należy ze sobą połączyć i podesłać mnie do tabeli błędów. Z góry dziękuję za Wasze wypowiedzi. Gdybym o czymś zapomniał z edytuję wypowiedź i dopiszę co mnie ewentualnie jeszcze martwi :)
Pozdrawiam serdecznie,
j4ku3

EDIT: Na odpalonym silniku w momencie kiedy kręcę kierownicą słychać jakby w niej był "piasek" od czego to może być? Poduchy są wystrzelone? Z oględzin zewnętrznych doszedłem do wniosku, że od strony kierowcy był przestrzelony: na masce przy reflektorze są ślady po niedotartej szpachli, drzwi kierowcy przy błotniku niemal że się z nim stykają, przednia szyba nie jest fabryczna - po wymianie.
Interesują mnie kontrolki, a dokładniej od czego one są. W górnym rzędzie są 3 duże pierwsza od ABSu a kolejne 2 w ogóle się nie zapalają.

Pawel
19-04-2008, 18:54
Przede wszytkim takie pytania powinno się zadać PRZED kupnem autka, a nie po. No ale skoro już jest "po fakcie" to informuję, że po przekręceniu kluczuka w stacyjce do położenia zapłon, powinny się zapalić kontrolka poduszki, ABS (jeśli jest), ładowanie, olej i kontrolka silnika. Jeśli ta od poduchy się nie świci, to już jest to niestety podejrzane, tym bardziej, że jak piszesz, zauważyłeś że autko było jednak bite. Warto pojechać z samochodem na komputer, niekoniecznie do ASO, będziesz wiedział na 100% co jest nie tak.

j4ku3
19-04-2008, 22:52
Dokładnie, ale jak to mówi przysłowie "Mądry Polak po szkodzie". Z tego co piszesz nie zapala się kontrolka ani od poduszek ani od silnika :( W poniedziałek podjadę do PZMotu, mam tam bd znajomego, mam nadzieję, że dowiem się czegoś więcej :) Podzielę się informacjami po powrocie z serwisu. Pozdrawiam

Pawel
20-04-2008, 07:33
Dokładnie, ale jak to mówi przysłowie "Mądry Polak po szkodzie". Z tego co piszesz nie zapala się kontrolka ani od poduszek ani od silnika :( W poniedziałek podjadę do PZMotu, mam tam bd znajomego, mam nadzieję, że dowiem się czegoś więcej :) Podzielę się informacjami po powrocie z serwisu. Pozdrawiam

Trzymam kciuki, żeby nasze przypuszczenia były jednak mylne, ale niestety chyba jednak informacje uzyskane od diagnosty potwierdzą powypadkową przeszłość autka, a co gorsza naprawę wykonaną w partacki spsoób. W kązdym razie daj oczywiście znać
co i jak. Pozdr. :fcp1

j4ku3
21-04-2008, 19:33
Hello :) Wróciłem od dniagnosty :( Poduszek w fotelach nie mógł sprawdzić, ale poducha kierowcy i pasażera jest zaślepiona, a pod zaślepkami pustka. Na pewno było coś robione na podłodze za przednim lewym kołem. Widać grubą warstwę lakieru i bitexu. Mówili, że mógł być spawany. Dowiadywałem się, ale podpięcie pod komputer w servisie Forda to koszt rzędu 300zł. Jeśli chodzi o elementy jezdne to testy wyszły pozytywnie. Amortyzatory mają jeszcze ponad 62% żywotności, hamulce i ABS sprawny :) Dzisiaj wymieniłem podstawowe sprawy eksploatacyjne: olej, filtry, świece, uszczelkę pod pokrywką zaworów, przeczyściłem silniczek krokowy, regulacja zaworów. Na razie pozostało tylko śmigać i sprawdzić diody w zegarach. Podzielę się informacjami po kolejnym servise :) Pozdrowionki

Pawel
22-04-2008, 07:19
Hello :) Wróciłem od dniagnosty :( Poduszek w fotelach nie mógł sprawdzić, ale poducha kierowcy i pasażera jest zaślepiona, a pod zaślepkami pustka. Na pewno było coś robione na podłodze za przednim lewym kołem. Widać grubą warstwę lakieru i bitexu. Mówili, że mógł być spawany. Dowiadywałem się, ale podpięcie pod komputer w servisie Forda to koszt rzędu 300zł. Jeśli chodzi o elementy jezdne to testy wyszły pozytywnie. Amortyzatory mają jeszcze ponad 62% żywotności, hamulce i ABS sprawny :) Dzisiaj wymieniłem podstawowe sprawy eksploatacyjne: olej, filtry, świece, uszczelkę pod pokrywką zaworów, przeczyściłem silniczek krokowy, regulacja zaworów. Na razie pozostało tylko śmigać i sprawdzić diody w zegarach. Podzielę się informacjami po kolejnym servise :) Pozdrowionki

No szkoda, że jednak potwierdziło się, że autko jest po dzwonie. No ale teraz przynajmniej wiadomo, na czym stoisz. Zwracaj szczególną uwagę na blachy, zwłaszcza w tych miejscach, które były naprawiane. Ka nie ma najlepszego zabezpiecznia antykorozyjnego (i jest to delikatnie powiedziane). Bylejaka naprawa blacharsko-lakiernicza (a na to wiele wskazuje) moze szybko dać o sobie znać. W każdym razie, szerokiej drogi i oczywiście zaglądaj często na forum :fcp1