Zobacz pełną wersję : Czy zmieniać rozrząd?
scubamen 20-04-2008, 13:25 Witam, od kilku dni jestem posiadaczem Focusa I, sprowadzony z Niemiec, ma przebieg 147 tyś. potwierdzone w książce serwisowej którą mam i tu pojawia się moje pytanie, czy trzeba wymienić rozrząd. Dodam iż ostatni przegląd miał jakieś 500 km wstecz. Pozdrawiam.
grzegorz 74 20-04-2008, 13:41 Dzisiaj w sprowadzanych autach książki serwisowe są w 99% zrobione dla potencjalnego kupca, nie wierz w przebieg i w przeglądy.W Polsce 100 pln kosztuje pieczątka w książce.Znajomy kupił TT sprowadzony, okazało się, że nawet nie istnieje w Niemczech takie miasto jak wynikało z pieczątek w książce. Zrób wszystko co trzeba zaraz po zakupie. Bedziesz miał spokojne sumienie.
przemekmondeo 20-04-2008, 14:00 Ja też bym radził wymienę całego rozrządu, wsztstkich pasków, filtrów i oleju. Książka w necie kosztuje około 300 pln a pieczątki tak jak kolega wspomniał przysłowiowe grosze a autko szybciej pójdzie :fcp4 . Lepiej wydać 500-700 pln na wymianę i spokojnie jeździć niż później łapać się za głowę i liczyć koszty :fcp14 .
scubamen 20-04-2008, 14:10 A czy w serwisie powiedzą mi czy ten przebieg jest oryginalny, zaglądając w kompa i sprawdzając jego dotychczasowe przeglądy?
Mannieek 20-04-2008, 14:18 ja bym sprawdził odkręcił osłonę :) zobaczył co było ruszane a co nie :) Jak pasek był wymeieniany idzie to ocenić
korek007 20-04-2008, 19:30 A czy w serwisie powiedzą mi czy ten przebieg jest oryginalny, zaglądając w kompa i sprawdzając jego dotychczasowe przeglądy?
Witam
Gdy kupiłem moją używkę, zadzwoniłem do ASO w której foka miała przeglądy (pieczątka w książce) z pytaniem, czy można na podstawie ich danych sprawdzić, kiedy i przy jakim przebiegu był wymieniany rozrząd. Nie było żadnego problemu. Po 10 min. oddzwoniła b. miła dziewczyna z ASO, podając datę i przebieg. Było to zgodne z zapisami w książce przeglądów. Jest te więc raczej dobry sposób weryfikacji.
Pozdrawiam :fcp29
pawel2007 21-04-2008, 00:27 ....Jest te więc raczej dobry sposób weryfikacji.
Ciekawe czy da się to zrobić z autem kupionym za granicą? Dla spokoju ducha lepiej wymienić, przy okazji wymiana wszystich płynów. I wtedy śpisz spokojnie.
scubamen 21-04-2008, 16:20 Właśnie dzwoniłem do serwisu, no i gość powiedział mi że nie maja wglądu do przeszłości serwisowej auta za granicą :(
scubamen 21-04-2008, 16:46 Przyszło na myśl, czy napisanie maila do serwisu niemieckiego z pytaniem o rozrząd i z prośbą o potwierdzenie przebiegu dało by jakiś rezultat?
Witam , po numerze VIN /nadwozia/ można sprawdzić historię serwisową samochodu , podobno w dowolnym serwisie / ASO ,chyba nawet dowolnej marki / ; oczywiście nie będzie nic co było robione poza serwisem /w nieautoryzowanym warsztacie/ , np że samochód powstał z dwóch innych , ale jeśli jest książka , to można zobaczyć , czy autentyczna /pokrywają się wpisy/ , a wtedy wiadomo co i kiedy było wymieniane .
Mannieek 22-04-2008, 21:46 boby-x Witam , po numerze VIN /nadwozia/ można sprawdzić historię serwisową samochodu , podobno w dowolnym serwisie / ASO ,chyba nawet dowolnej marki /
Nie masz racji :) Pojechałem do ASO z papierami z książką pytam sie czy mogą mi sprawdzić bo chce sie dowiedzieć co było robione bo już trochę mam nabite tyś i jak trzeba to z korzystam z waszych usług :)
Koleś wbił mój numer vin do systemu i nic powiedział przykro mi nie mamy dostępu do francuskiego serwisu :(
Taki patent o jakim mówisz to jak dobrze pamiętam to ma Volvo :)
Inna sprawa , że w serwisie ktoś miałby więcej roboty , może nie być motywacji , a wiadomo , samochód jest moją własnością , więc chyba mam prawo wglądu w jego historię serwisową /czy się mylę?/ ; mnie udało się sprawdzić , powiedzmy po znajomości i wiem co było robione w serwisie /na gwarancji/ .
Masz rację , to może być nie w każdym serwisie i oczywiście nie na całym świecie ; ja mam auto z Niemiec , tam gdzie mi sprawdzali mieli dostęp do niemieckich serwisów ASO.
Szakal_76 23-04-2008, 09:20 Ja radziłbym wymienić rorząd, bo na tym nie zaoszczędzisz, a koszt nie jest zbyt duży (nie mówię w tym momencie o ASO). W moim Focus'ie wymieniłem po 140.000 km, książka mówi że po 150.000 lub po 10 latach - zależy co nastąpi wcześniej.
Części kosztowały mnie:
Nap. Paska Rozrz. SKF 160 PLN
Pasek Rozrządu Contitech 60 PLN
Śróba wału korb. 10 PLN
Autko pochodzi od pierwszego właściciela i ma książkę serwisową (teoretycznie powinienem być spokojny i pojeździć jeszcze 10 tys. km) więc i przebieg na liczniku jak i w książce jest pewny. Mimo to nie żałuję, jest spokój na przynajmniej 100 tys.
Pozdrawiam :fcp4
fordzik2008 09-06-2008, 17:46 Mam możliwość sprawdzenia historii serwisowej Fordów, jeżeli oczywiście były serwisowane w ASO, niezależnie czy było to u nas w kraju, czy za granicą.
Jeżeli ktoś jest zainteresowany proszę o kontakt na maila: fordzik2008@o2.pl
Poniżej próbka możliwości, co mogę podać mając numer VIN pojazdu:
04-NOV-2005 przebieg 3mile POWER SUPPLY TROUBLES DOES NOT OPERATE PROPERLY
naprawa/wymiana alternatora
12-JUN-2006 przebieg 3493mil OTHER ENGINE TROUBLES DOES NOT OPERATE PROPERLY
problem ze swiecami zarowymi/wymiana 4 sztuk
12-JUN-2006 przebieg 3493mil BRAKES GRAB OR LOCK-UP STICKS/BINDS/GRABS
wymiana linek od hamulca recznego/ hamulce sie blokowaly
29-JUN-2006 przebieg 4287mil POOR PERFORMANCE/LACKS POWER
FROZEN/SEIZED/BINDING wymiana turbosprezarki, oleju silnikowego (6litrow), wszystkich srub
mocujacych turbosprezarke i uszczelek przy kolektorze dolotowym/turbo
Mam możliwość sprawdzenia historii serwisowej Fordów, jeżeli oczywiście były serwisowane w ASO, niezależnie czy było to u nas w kraju, czy za granicą.
Jeżeli ktoś jest zainteresowany proszę o kontakt na maila: fordzik2008@o2.pl
To super, ja skorzystam, zaraz piszę maila.
Mam możliwość sprawdzenia historii serwisowej Fordów, jeżeli oczywiście były serwisowane w ASO, niezależnie czy było to u nas w kraju, czy za granicą.
Jeżeli ktoś jest zainteresowany proszę o kontakt na maila: fordzik2008@o2.pl
To super, ja skorzystam, zaraz piszę maila.
To co kolega oferuje to jest tylko to zostało wymienione podczas gwarancji, nie ma tam informacji na temat serwisowania auta.
fordzik2008 10-06-2008, 20:51 Jeżeli auto ma wymieniane jakiekolwiek części lub wykonywane jakiekolwiek naprawy na gwarancji, to oznacza że było serwisowane zgodznie z wytycznymi Forda.
Jeżeli ktoś pozwolił by sobie odpuścić jakiś przegląd, to traci gwarancje i nie może w późniejszym czasie liczyć na gwarancyjną naprawę.
Więc. Jeśli historia napraw jest dostępna, to oznacza że auto było serwisowane zgodnie z wytycznymi Forda.
Zapomniałem dopisać. Koszt takiej usługi to 20zł, ale...
jeżeli nie ma historii napraw auta, to informuje o tym zupełnie gratis i nie kasuje ani grosza.
Natomiast jeżeli historia napraw jest (przy okazji są oczywiście podane przebiegi w MILACH, konkretne daty i numery FINIS części które zostały wymienione) to jeżeli ktoś jest zainteresowany to przelewa 20zł na konto które podam na maila a ja wysyłam historię.
Teraz mała promocja.
Jeden z moderatorów wysłał mi już numer VIN jego auta.
Akurat w tym przypadku nie było historii. Więc jedyne informacje to:
michal popek (mod)
-------------------
Warranty Start Date: 19-AUG-1997
Sale Date: 19-AUG-1997
Prod Date: 14-OCT-1996
ZETEC 1.8L DOHC EFI NA I4 G*MP
5 SPD MAN TRANS A EAO MTX75
GENK PLANT BUILD
CDW27 MID VERSION
brak historii
Natomiast (mam nadzieje że kolega Wojtix się nie obrazi):
wojtix
---------------------
Warranty Start Date: 28-JUL-2003
Sale Date: 28-JUL-2003
Prod Date: 25-MAR-2003
LYNX1.8L SOHC DI TC I4 DS 115P
5 SPD MAN TRANS A EAO MTX75
SAARLOUIS PLANT BUILD
SERIES 15
30-JUN-2006
76586
UNUSUAL ENGINE NOISE AT IDLE
wymiana kola zamachowego i srub mocujacych
wymiana rozrusznika i srub mocujacych
To tak promocyjnie, za darmoszkę.
Możesz spać spokojnie, wiecej napraw w ramach gwarancji nie było.
Pozdrawiam i zapraszam chętnych na maila z numerami VIN.
Nawet bym się kolego nie zastanawiał. Dobrze Ci Koledzy z forum doradzają. Sprowadzacze i komisanci to jedna wielka klika kombinatorów, już nawet czasem nie ma co ufać ludziom z ASO. Byle tylko orżnąć klienta na kasę.
Ostatnio byłem z kolegą który szukał furki do 20tys zł w jednym z wielu komisów w Nowym Sączu i fajnie stały cztery furki różnych marek w różnych częsciech placu komisowego z super okazyjnym przebiegiem dokładnie 98 tys km na wszystkich czterech. Oczywiście książek nie ma itp itd pierdu pierdu.
A z mojego doświadczenia, ja w mam obecnie 6 letniego focusa i parę tygodni temu wymieniałem rozrząd. Przebieg niby niewielki parędziesiąt tysięcy km (100% oryginal) ale znajomy mechanik doradził nie czekać na żadne 10 lat / 150 tys km.
Nie wiem skąd Ford wyssał takie dane. Pasek rozrządu to tylko gumelajzon z siatką w środku. Dla 99% samochodów niezależnie od przebiegu powinno się po max 5-6 latach należy wymienić go na nowy. I tyle praktyki. Fordowska teoria mówi 10lat. Ale jak to stwierdził znajomy miał okazję ratować takie fordy focusy 5-6 letnie ze zerwanym paskiem przy przebiegach rzędu 90-110 tys km. Trochę :fcp18 kosztowna robota.
Na moje nieszczęscie nietety nie pracuje on już przy autkach. Miał paskudny wypadek właśnie w serwisie (przygniotło go) i jest na rehabilitacji.
Lepiej wymień rozrząd nie zwlekaj
luzaczek5 11-06-2008, 12:12 wyslalem ci maila-poprosze o szczegoly serwisowania mojej foczki
dzieki i pozdr.
też puściłem majla, z góry dzięki
Dzięki fordzikowi2008 można się trochę dowiedzieć o własnym aucie jeśli nie ma ks.
Mam pytanie może ktoś mi na nie odpowie- potwierdzi przebiegi przy przeglądach podawane są w milach czyli ilość mil razy 1,609 metrów i wtedy prawdziwy przebieg auta --- tak czy nie.
|
|