Zobacz pełną wersję : Skrzynia biegów- jaki olej, ma ktos specyfikacje producenta?
Rafał A.(antek) 23-04-2008, 11:00 No wlasnie,
Przyznaje sie bez bicia, ze w ktoryms temacie o olejach spieralem sie nie majac racji, bo okazuje sie ze FORD wymyslil sobie do czesci swoich skrzyn jednak czerwony olej ATF II (klasy dextron 2) uzywany normalnie w skrzyniach automatycznych i we wspomaganiu.
W zwiazku z tym pytanie, czy ktos ma gdzies specyfikacje moze skrzyn, do jakich modeli, czy wg jakich oznaczen na skrzyni mozna sprecyzowac jaki olej byl/ma byc w skrzyni. Jakis zakres produkcyjny itp?
skrzynie byly B5, iB5, MTX75, ale juz wiem ze bywalo roznie z olejami w nich.
Wg jakiejs specyfiokacji ktorej sie doszukalem, w roczniku 91 i skrzyni B5 ma byc olej klasy SAE 80W, wiec do jakich szedł ATF?
grzegorz79 23-04-2008, 12:01 1995 skrzynia A WSD-M2C200-B skrzynia B(mtx)ESD-MC186-A.Dane z orginalnej instrukcji dla escorta.W wydaniu 99 identycznie.Z tego co wyczytałem podawane jest ogólnie80W90 a od 95 75W90.Ztego co słyszałem to w katalogach olejów jest różnica w olejach do skrzyń np.1.6 16V(A) i td(B).Miałem okazję oglądać olej z 1.6 16V(słomkowy),a w td orginalny miałem brązowo-czerwony.
corneliusab 23-04-2008, 12:09 Mechaniczna pięciobiegowa skrzynka przekładniowa jest stosowana w samochodach wyposażonych w silniki benzynowe ośmiozaworowe 1,4 dm3 i 1,6 dm3, w silniki benzynowe szesnastozaworowe 1,6 dm3 i 1,8 dm3 (typu RDA ? oprócz wersji Escort XR3i) oraz w silnik wysokoprężny 1,8 dm3. Typ: BC-5
OLEJ PRZEKŁADNIOWY
Ilość: 3,1 dm3.
Rodzaj: olej przekładniowy EP SAE 80.
Częstość obsługi: sprawdzanie poziomu co 20000 km, nie przewiduje się okresowej wymiany oleju.
Skrzynka biegów jest stosowana w silnikach 1,8TD od `91. Jest dwuwałkowa, ma pięć biegów do jazdy do przodu oraz bieg wsteczny i jest całkowicie synchronizowana. Synchronizatory biegów 1 -2 oraz 5. i wstecznego są umieszczone na wałku głównym, zaś synchronizator biegów 3-4 jest umieszczony na wałku sprzęgłowym.
Zmiana biegów odbywa się za pomocą dźwigni zamontowanej w podłodze oraz drążka zmiany
biegów umieszczonego pod podłogą. Typ: MTX 75.
Maksymalna wejściowa prędkość obrotowa: 7000 obr/min.
Maksymalny wejściowy moment obrotowy: 250 Nm.
OLEJ PRZEKŁADNIOWY
Ilość: 2,6 dm3.
Rodzaj: olej przekładniowy EP SAE 80.
Częstość obsługi: sprawdzanie poziomu co
20000 km, nie przewiduje się okresowej wymiany oleju.
Od marca 1992 samochody wyposażono w skrzynkę przekładniową typu B5 zawierającą nowego
rodzaju koło zębate pośrednie biegu wstecznego oraz synchronizator biegów 1 -2 o zębach
niesymetrycznych. W skrzynkach przekładniowych pięciobiegowych montowanych poprzednio można
zastosować podane części nowego rodzaju.
W lutym 1995 zmodernizowano skrzynkę przekładniową B5. Zmodernizowaną wersję można
rozpoznać po wprowadzonym w niej układzie odpowietrzania, widocznym w jej górnej części. Wprowadzono
następujące zmiany:
- podwójna synchronizacja biegów 1., 2. i 3.;
- zakryte łożyska toczne wałków sprzęgłowego i głównego;
- zastąpienie zewnętrznych prowadnic i sprężyn powrotnych mechanizmu zmiany biegów
przez wewnętrzne;
- zastosowanie stalowej tulei prowadzenia łożyska wyciskowego sprzęgła o zwiększonej
średnicy;
- zmieniono zalecenia dotyczące ilości i rodzaju oleju przekładniowego.
OLEJ PRZEKLADNIOWY:
Ilość: 2,8 dm3.
Rodzaj: olej przekładniowy syntetyczny SAE 75W90, odpowiadający specyfikacji Ford WSDM2COO-B.
Częstość obsługi: nie przewiduje się okresowej wymiany oleju.
W samochodach wyposażonych w silniki 1,3 dm3 stosowano dwa rodzaje skrzynek
przekładniowych: 4-biegową i 5-biegową. Skrzynka 4-biego-wa ma konstrukcję analogiczną do skrzynki 5-
biegowej, lecz nie zawiera zespołu 5. biegu i ma inny schemat zmiany biegów
OLEJ PRZEKLADNIOWY:
Ilość:
- skrzynka czterobiegowa: 2,8 dm3;
- skrzynka pięciobiegowa: 3,1 dm3.
Rodzaj: olej przekładniowy EP SAE 80.
Częstość obsługi: sprawdzanie poziomu co 20000 km, nie przewiduje się okresowej wymiany oleju.
To tyle co mi sie udalo na szybkiego znalezc.
EDIT:
Cos jeszcze znalazlem :fcp2 Poczytaj tu: http://www.capri.pl/forum/5197
Tu masz zalacznik do sciagniecia Ford Europe w formacie excel, jedyna lipa to po rusku :fcp2 ostrov.by/files/materials/120/Ford_Europe.xls
Pozdrawiam
radekbox 23-04-2008, 12:10 skrzynia typ A specyfikacja oleju WSD-M2C200-B
typ B specyfikacja oleju ESD-M2C186-A (MTX, 4x4, Cossi)
ATF leje sie do skrzyni MTX
Rafał A.(antek) 23-04-2008, 16:34 WSD-M2C200-C lub B pytanie czy to jest syntetyczny przekladniowy czy ATF?
typ B specyfikacja oleju ESD-M2C186-A, to wedlug forda tylko do MTX 4x4 i czy to jest ATF? czy tylko jest zastepowany ATF-em :(
a nalej hipola atf II D po co wydawac na nalepke 100% wiecej kasy .Essi 1.4 i 92/93
radekbox 24-04-2008, 20:42 znalazlem cos takiego na necie
"ATF leje się do MT75 około 1,2 litra (ale lepszy byłby półsyntetyczny Ford ESD-M2C-186-A lub np. Duckhams Unimatic) i do transfer box'u w 4x4 (0,5l), do skrzyń typu B (4 biegi) i N leje się olej przekładniowy SAE 80EP (Ford SQM 2C 9008-A, Duckhams Hypoid 80) lub półsyntetyczny (Ford ESD-M2C-175-A, Duckhams Hypoid 75W/90S), jest tego od 1,25 do prawie 2 litrów. Do dyfrów leje się olej przekładniowy SAE90, API GL5 (np. Duckhams Hypoid 90S), coś koło litra (w 4x4 prawie litr do przedniego i litr do tylnego).
Wszystkie te dane dotyczą modeli z V6 pod maską, ale w autkach z tymi samymi skrzyniami jest podobnie."
Rafał A.(antek) 25-04-2008, 00:26 Dalej niwiele wiadomo, te informacje skad? Ja chce czarno na bialem z jakiejs domumentacji co to sa za oleje, albo ich odpowiedniki
WSD-M2C200-C jaki to jest olej
i ten
ESD-M2C186-A jaki to jest
corneliusab, napisał Ci litanie całą :fcp2 zwalone żywcem z książki napraw :fcp2
corneliusab 25-04-2008, 18:12 corneliusab, napisał Ci litanie całą :fcp2 zwalone żywcem z książki napraw :fcp2
Dokladnie tak, cos zlego jest w tym :fcp9 Dlatego napisalem, ze "na szybkiego znalazlem", a jezeli wkradl sie jakis blad to popraw :fcp1
Rafal A.(antek)
Z tej strony http://www.myfordfocus.com/underthehood.htm wynika, ze olej o oznaczeniu WSD-M2C200-C to olej pelen syntetyk do recznych skrzyn biegow.
Wg. tej specyfikacji http://www.burrenkopf.com/upload/File/L ... triebe.pdf (http://www.burrenkopf.com/upload/File/Listen/KFZ-Getriebe.pdf) i tutaj to samo http://www.genol.at/netautor/napro4/app ... 7942%2C%2C (http://www.genol.at/netautor/napro4/appl/na_professional/parse.php?id=2500%2C4527942%2C%2C) olej o oznaczeniu ESD-M2C186-A jest to olej ATF do automatycznych skrzyn przekladniowych, wspomagania kierownicy, etc.
A z tej strony http://www.eng-tips.com/viewthread.cfm?qid=69574&page=8 jest cos takiego:
asfd56: 23 Jul 04
From the spec for Ford's ESD-M2C186-A:
"FLUID, AUTOMATIC TRANSMISSION, FRICTION MODIFIED, FOR MANUAL TRANSMISSION USE-USE WSD-M2C200-C"
Tu masz cala tabele roznych numerow specyfikacji olejowych forda: http://www.fcsdchemicalsandlubricants.c ... teria=none (http://www.fcsdchemicalsandlubricants.com/search.asp?SearchType=2&Search=AllProds&Criteria=none)
Specyfikacja Forda (samochody na rynek amerykanski) http://www.motorcraftservice.com/vdirs/ ... rtrain.pdf (http://www.motorcraftservice.com/vdirs/servicetips/pdf/2001%20Powertrain.pdf)
Popatrz tez tu: http://www.royalpurple.com/transmission-chart.html
Pozdrawiam
Rafał A.(antek) 25-04-2008, 21:35 ale tam nie ma czy to jest ATF czy nie, jest ze przekladniowy.
corneliusab 25-04-2008, 22:19 Skoro na stronie http://www.genol.at/netautor/napro4/app ... 7942%2C%2C (http://www.genol.at/netautor/napro4/appl/na_professional/parse.php?id=2500%2C4527942%2C%2C) jest napisane co nastepuje: " ATF Multifluid przeznaczony do automatycznych skrzyn biegow, wspomagan kierownicy i hydraulicznych sprzegiel, w ktorych ATF odpowiada ponizszym specyfikacjom. Wlasciwy jest dla recznej skrzyni biegow Mercedesa wg. instrukcji producenta. Moze rowniez zostac zastosowany w amortyzatorach w niektorych motocyklach.
Profil sprawnosci: ATF Dexron II D-22427, Ford ESD-M2C186-A, Ford Mercon M-900115, Allison C-4, Cat. TO-2, MAN 339 Type V-1 und V-2, ZF TE-ML 03D, 04D, 11A, 14A, 17C, MB 236.6 und MB 236.7, VW, Voith 55.6335.32."
Ja rozumiem to tak, ze jesli olej ATF Multifluid jest odpowiednikiem oleju Ford ESD-M2C186-A, to ten drugi musi byc olejem ATF.
W drugim linku http://www.burrenkopf.com/upload/File/L ... triebe.pdf (http://www.burrenkopf.com/upload/File/Listen/KFZ-Getriebe.pdf) jest napisane: " H.o.B-Hydroleum ATF D 883 jest olejem ATF do zastosowania w automatycznych skrzyniach biegow, wspomaganiach kierownic, hydraulicznych sprzeglach i innej hydraulice w samochodach osobowych, ciezarowych, autobusach i maszynach budowlanych. H.o.B-Hydroleum ATF D 883 posiada standardy jakosci: ZF TE-ML 02F, 03D, 04D, 14A, 17C. Dopuszczenie (zezwolenie) producenta: Allison C 4 Caterpillar TO-2, Chrysler MS-6704A, Clark Form TLC-25 3M 8-83, Ford ESP-M2C138-CJ, Ford ESP-M2C166-H, Ford ESD-M2C186-A, Ford SQM-2C9010-A, Ford SQM-2C9010-B, Ford WSP-M2C185-A (Mercon), General Motors GM 6137M (IID),MAN 339 Type D, Renk Doromat Automatic, VME Americas EEMS 19088G, Voith Liste 55.6335.32 (wczesniej G 607), Volvo 97340, 97325, 97335.
Tutaj tez jest napisane, ze olej H.o.B.-Hydroleum ATF D 883 jest olejem ATF i jest dopuszczony do uzywania i jest zamiennikiem miedzy innymi oleju Ford ESD-M2C186-A w takim razie znow ten drugi musi byc olejem ATF.
Gdzies wyczytalem (tylko nie moge teraz tej strony znalezc) ze olej Ford ESD-M2C186-A stosuje sie w skrzyniach MT75 i MTX75 i moze zostac zastapiony olejem ATF Dexron III. Choc z drugiej strony jednoznacznie nie udalo mi sie znalezc czy ten olej Forda jest olejem ATF (Automatic Transmission Fluid).
Przeczytaj to: http://www.morrislubricants.co.uk/produ ... 41q7p6=EMD (http://www.morrislubricants.co.uk/productinfo.asp?v06c41q7p6=EMD) i to http://www.q8oils.co.uk/productlibrary.asp?OBJ_ID=26503
Pozdrawiam
corneliusab, a czy ja napisałem że jest to coś złego :fcp9 :fcp4
Rafał A.(antek) 26-04-2008, 08:13 corneliusab, moj post pisalem nie widzac twojego. Przeanalizuje to i napisze wnioski.
Rafał A.(antek), skrzynie mechaniczne oleje "normalne",
skrzynie automatyczne, pompy wspomagania itp dextron 2 lub ATF.
Rafał A.(antek) 27-04-2008, 21:14 Slawko, niby tak by sie wydawalo, dlatego stad moje pytanie. Nutkeniepewnosci poddal mi moj olejarz (ja sie na tym nie wyznaje) mowiac ze do niektorych skrzyn forda i innych aut (manualnych) leje sie czerwony olej, czyli ATF... troche to zburzyło moj swiatopoglad i zaczolem drazyc temac.
I tu nasunelo mi sie pytanie, czy (bo to mozliwe) moze faktycznie w niektorych skrzyniach jest czerwony olej, ale, czy to napewno jest ATF? Bo nie dowierzam "fachowcom" a wierze ze ford mogl wymyslec sobie swoj jakis specjalny przekladniowy olej syntetyk, lub pol syntetyk, jak np ten 75W80 i moze on sobie byc w oryginale czerwony naprzykład :) stad moje drazenie
Poniekad oczywiscie powodem drazenia calosci bylo to ze zajechalem moja skrzynie (B5, ess '90) ktora powinna jeździc na SAE 80W a zalalem jej zwykle 80W90.
PS nowa skrzynia, na SAE80W wyje jak .... nie powiem co, i mam teraz dalej zagwozdke, czemu.
oryginalny fordowski 75W90 jest w odcieniu czrewonym, o ile dobrze pamietam. I ma taki specyficzny zapach jak nie olej.
tomiscorpio 28-04-2008, 07:57 Wlasnie ja tez sie gibam z problemem czy zmienic oleje w skrzyni i moscie , czy tylko dolac .
Bo olejow przekladniowych jest pelna gama , od minerali 75w90 az do 75w140 polsyntetyki ,pelne syntetyki.
Z tego co wyczytalem to 75w90 do skrzyni do mostu chyba 80w90 tylko sie zastanawiam czy zaryzykowac wymiane czy lepiej dolac.
radekbox 28-04-2008, 08:04 ja u siebie w skrzyni wymienialem na fordowski
oryginalny fordowski 75W90 jest w odcieniu czrewonym, o ile dobrze pamietam. I ma taki specyficzny zapach jak nie olej.
raczej cos jak pomarancz, przynajmnej taki kolor pozostal mi na dni butelki, ale zapach ma fajny, jakby jakis alkohol :fcp23
djvolume 19-02-2009, 22:36 powiedzcie mi jaki dokladnie olej mam wlac do skrzyni w mondeo 1,8TD combi ghia z konca 1995roku, bo tu tak namotane ze ja juz nic nie wiem;p chce zmienic poniewaz niezbyt biegi wchodzą potrafi mi czasem zgrzytnąć, i oprucz tego mam problem z wajchą zmiany biegow jakos luzno lata zbyt miękka jak by jakis mechanizm mial luzy ale nie wiem jak to tam w mondeo zrobione......
Stanley Miastko 20-02-2009, 06:41 Nie radziłbym dolewać innych olei jak Forda (nie wiadomo jakby się zachowywały). Jedynie kupić właściwy. Można zobaczyć na stronie sklepu http://ford.sklep.pl/pl,category,95839,oleje,plyny.html.
A co powiedzieli byscie jak bym wlal taki olej do swojego forda (mk VII 1.8TD)
http://allegro.pl/item763182154.html
I ile go w ogóle wchodzi??
Patt MelodyZ 13-10-2009, 15:36 Sorry za OT, ale ciekawi mnie co za różnica jaki się ten olej wleje ??
Nie wystarczy pojechać na przykładowo stacje paliw i zakupić obojętnie jaki olej przekładniowy, czy coś ??
Szczerze mówiąc pytam, bo nie wiem, ja do swojego kupiłem pierwszy lepszy i teraz się boję, że mogłem nie zrobić najlepiej. Z tego co pamiętam na dodatek na opakowaniu pisało do przekładni automatycznych :?
Pozdrawiam
Aleksandra 15-10-2009, 19:52 Witam,
Jeżdżę Fordem Focusem I z 1999r. benzyna 1.6l 16V 100 KM. Od pewnego czasu moja skrzynia biegów ciężko chodzi, muszę dużo siły włożyć wrzucając wsteczny, jedynkę i piątkę. Sprzęgło chodzi dobrze, zastanawiałam się czy nie jest za sucho. Nigdy nie dolewałam ani nie wymieniałam oleju przekładniowego, jeżdżę już nim dwa lata, nie wiem czy kiedykolwiek był wymieniany przez poprzedniego właściciela. We wrześniu miałam przegląd, przeszedł w porządku. Czy jest możliwość, że ma po prostu za sucho? W instrukcji obsługi podane są oleje dla skrzyni o różnych specyfikacjach. Jaki olej jest odpowiedni?
Pozdrawiam, Aleksandra.
Mam bardzo podobny problem. Od jakiegos czasu jak mi sie nagrzeje samochodzik to skrzynia chodzi tak jak bym mieszał łyżką w wiaderku z gwoździami. Po prostu tragedia. W przyszłym tyg bede wymienial olej to napisze czy coś się zmienilo. Wie ktoś moze ile oleju wchodzi do mk7 1.8TD? bo nie wiem czy dwa litry kupic czy 3.
gobertVIP 23-03-2010, 17:16 Wymieniam dziś sprzęgło i troche oleju mi poleciało w kanał... ;P teraz najlepiej jaki olej kupić ?? eski 1,4 8V 1998r czy ten 75W90 może byc??
jacks_22 24-03-2010, 12:55 Mi też ciężko biegi wchodziły bo było mało oleju jak zobaczyłem to miał kolor taki siwy zalałem ATF II D bodajże dokładnie tak się nazywa i czy na zimnej czy na ciepłej skrzyni wszystko teraz idealnie wchodzi jeżdzę już tak ponad pół roku i jest OK zalecany jest 75W/90
Sorry za odkopanie tematu ale może komuś się to przydać :)
damianisko5 08-01-2015, 17:17 Odkopuję temat - wg. specyfikacji Forda - olej do skrzyni biegów Focus Mk1 IB5 to Ford WSD-M2C200-C - w e-sklepach Forda dostępny jest olej Carlube 75w90 Semi Synthetic, oraz olej prod. FORD WSD-M2C200-C 75W-90. syntetic. Na znanym portalu aukcyjnym znalazłem taki olej http://allegro.pl/olej-przekladniowy-do-skrzyni-manualnej-75w90-1ltr-i4909289773.html
Pytam, bo znajomy przy okazji wymiany uszczelniacza półosi musi wlać stary, używany olej lub wlać nowy /Fiesta Mk5, IB5/ a informacje są niejednoznaczne - lać Syntetic czy Semisyntetic.
Nikt nie uzupełniał oleju w skrzyni ?
|
|