Zobacz pełną wersję : [C-MAX 2003-2007] Wymiana łożysk czy całych piast?


Mariusz15
30-04-2008, 17:15
Witam wszystkich.
Mam c-maxa 2,0 TDCi z 08/2005 i zużyte łożyska tylnych kół.
Czy jest możliwość wymiany samych łożysk czy muszę zakupić całe piasty?
Różnica w cenie jest znaczna.
Będę wdzięczny za informację.
Pozdr.

Clitocybe
13-10-2008, 20:49
Jeżeli ktoś ma w tej sprawie jakieś doświadczenie i wie jak to przedstawia się wymiana łożysk w c-max to ja również proszę o info. :fcp1

kor1011
13-10-2008, 21:17
Jeśli do kupienia jest samo łożysko to na pewno da się je zamontować.Może się jednak okazać,że pasuje do innego modelu.Może do tarcz, może do bębnów,może kombi itp.Dokładnie nie wiem.Zawsze można wymontować piastę i sprawdzić,czy łożysko jest wymienne.

SMUTNYINDYK
13-10-2008, 21:28
A z ciekawości zapytam po jakim przebiegu padły?- zawsze wydawało mi się że częściej padają przednie-jakie były objawy? Wiem że przednie można przy pomocy prasy wymienić.

wojtekjanus
13-10-2008, 22:03
Na 100% można wymienić same łożyska, kupić można u Forda (bez sensu, bo b. drogo, ale wiedzą jakie tam są) lub w specjalistycznym sklepie lub hurtowni. Jeśli nie możesz się dowidzieć jakie to łożyska, to niestety trzeba wybić stare, odczytac oznaczenie na perścienu i kupić nowe (niestety wydłuży to naprawę).
Jeżeli nie jesteś pewny swoich możliwości warsztatowych, to zleć naprawę jakiemuś przytomnemu mechanikowi, przy wymianie łożysk trzeba trochę wiedzieć.

Clitocybe
13-10-2008, 22:33
wojtekjanus, kor1011, dzięki za szybką odpowiedź. Zobaczymy jak to będzie. :fcp1

Walut
14-10-2008, 06:08
chyba nie macie racji c max jest na płycie focusa , niestety dwójka ma i z tyłu i z przodu komplety czyli piastę z łożyskiem w handlu nie do dostania osobno bo rozbiórka to ryzyko uszkodzenia i złożenie tak samo ale za to prościej sie wymienia bo to robiłem , tylko cena zabija tył oryg w serwisie 550 , skf 435 znalazłem najtaniej , pozdro

barsok
14-10-2008, 07:08
Wymienialem rowniez lozysko i rowniez z cala piasta i rowniez w cenie 550, bo podobno nie ma zamiennikow.

sosna_m
15-10-2008, 23:04
Potwierdzam, raczej samego łożyska nie da rady wymienić. U siebie wymieniałem (uderzenie po tylnym kole) całą piastę, używane około 350zł na giełdzie... W serwisie kumpel potwierdził, że sprzedają tylko w komplecie.

SMUTNYINDYK
16-10-2008, 18:33
Na bank nie da się samego łożyska i to zarówno z przodu jak i z tyłu.

Franuśś
16-06-2011, 17:52
Panowie czy jest różnica w piastach dokładnie prawa czy lewa ?
U mnie piasty/piasta bardzo głośno pracują i muszę wymienić bo komfort jazdy bardzo słaby

tomiscorpio
16-06-2011, 20:23
jestes pewny ze to lozyska , a nie opony?

jedynie ze przebieg masz juz spory.

Franuśś
16-06-2011, 21:19
Kupiłem specjalnie nowe opony przebieg nie duży 71000, jak auto dociążone to ciszej

leonov
16-06-2011, 21:35
Łatwo sprawdzić czy to łożyska wystarczy na rondzie lub łuku słuchać czy "huczenie" się nasila czy słabnie i w zależności w która stronę się skręca wiadomo która strona do wymiany ;-)

MMarcin76
17-06-2011, 07:34
Panowie czy jest różnica w piastach dokładnie prawa czy lewa ?
U mnie piasty/piasta bardzo głośno pracują i muszę wymienić bo komfort jazdy bardzo słaby

Nie ma różnicy która strona, jeśli już jakieś Ci leci to wymieniaj oba, bo i tak pewnie w krótkim czasie drugie da o sobie znać.

weni
20-06-2011, 05:25
najlepiej podnieść auto na podnośniku i rozpędzić i wyłączyc zapłon. Będzie słychać które łożyska "wyją".
Co do stron to nie ma różnicy prawa, lewa.

Franuśś
20-06-2011, 05:46
najlepiej podnieść auto na podnośniku i rozpędzić i wyłączyc zapłon. Będzie słychać które łożyska "wyją".
Co do stron to nie ma różnicy prawa, lewa.

Jak mam rozpędzić jak tu jest napęd na przód ?
Kręcenie ręcznie nie daje żadnych efektów, zdecydowałem się wymienić obie strony tylko muszę teraz poszukać piast.
Jakiej firmy wybrać ?

weni
20-06-2011, 13:10
Jak mam rozpędzić jak tu jest napęd na przód ?
Kręcenie ręcznie nie daje żadnych efektów, zdecydowałem się wymienić obie strony tylko muszę teraz poszukać piast.
Jakiej firmy wybrać ?

podnieś całe auto na podnośniku i niech ktoś siedzi w środku. Wrzuci bieg, rozpędzi i zgasi nagle. Koła się kręcą i wtedy słychać gdzie szumi łożysko.

Jak szukasz dobrej marki to tylko i wyłącznie SKF (nie wiem czy np. FAG czy TIMKEN robią - firmy godne polecenia). Możesz poszukać też tak zwanego "pakowacza" (Ruville, MaxGear), bardzo często w pudełkach są markowe łożyska.

gulik1978
20-06-2011, 13:34
Ale tutaj jest mowa o tylnych piastach...:) Koszt będzie spory bo jedna sztuka kosztuje koło 500 PLNów. I ktoś tu już podał zasadę jak diagnozować tą usterkę. Najlepiej wybrać szybki łuki i słuchać czy w lewym, czy prawym łuku cichnie łożysko. Co do zasadności wymiany obu. Jeśli przebieg jest rozsądny to wymianiałbym jedną...

pawpor
20-06-2011, 16:05
I ktoś tu już podał zasadę jak diagnozować tą usterkę. Najlepiej wybrać szybki łuki i słuchać czy w lewym, czy prawym łuku cichnie łożysko.

Czasami nie działa... Najcześciej gdy wywalone są oba łożyska - miałem tak ostatnio przy diagnozowaniu XC90, aż myślałem że tylny most sie rozleciał... Na szczęście po wymianie 2 łożysk nastała cisza ;)

gulik1978
21-06-2011, 08:12
No tak oczywista, oczywistość, jak dwa wywalone to nic tak nie zdiagnozujemy:) Można jeszcze próbować podnosić samochód i szarpiąc koła szukać luzów na łóżyskach.

weni
21-06-2011, 12:43
Ale tutaj jest mowa o tylnych piastach...:) Koszt będzie spory bo jedna sztuka kosztuje koło 500 PLNów. I ktoś tu już podał zasadę jak diagnozować tą usterkę. Najlepiej wybrać szybki łuki i słuchać czy w lewym, czy prawym łuku cichnie łożysko. Co do zasadności wymiany obu. Jeśli przebieg jest rozsądny to wymianiałbym jedną...

a to sorry. Jak tył to tak jak piszesz, ładna prosta i na boki autem, w którą stronę się wychyli to ta wyje. Co do ceny, gdzie szukałeś ?? Po 280 na allegro są SNRa czyli francuskie bardzo dobrej jakości, 220 masz pakowacza Ruville (trzeba tylko zapytać co jest w środku) http://allegro.pl/piasta-lozysko-ruville-tyl-ford-focus-ii-c-max-i1664209931.html.

Niestety ale wracam dopiero do roboty od 1 lipca i nie mam dostępu do cennika SKF.

Franuśś
21-06-2011, 13:42
a to sorry. Jak tył to tak jak piszesz, ładna prosta i na boki autem, w którą stronę się wychyli to ta wyje. Co do ceny, gdzie szukałeś ?? Po 280 na allegro są SNRa czyli francuskie bardzo dobrej jakości, 220 masz pakowacza Ruville (trzeba tylko zapytać co jest w środku) http://allegro.pl/piasta-lozysko-ruville-tyl-ford-focus-ii-c-max-i1664209931.html.

Niestety ale wracam dopiero do roboty od 1 lipca i nie mam dostępu do cennika SKF.

Mi się nie spieszy

weni
21-06-2011, 14:21
to poczekaj do przyszłego piątki i podam Ci cenę za SKF

baktrian123
22-06-2011, 17:53
Witam Wszystkich!
1. Można zdiagnozować lewarujac koło, kręcąc ręką i słuchając huczenie - słychać.
2. Radzę wymienić tylko jedno łozysko z piasta w komplecie - jedno z przodu wymieniłem przy 120 tys.km, obecnie mam 154 tys.km przebiegu i drugiego nie słychać nadal.
3. Pozdrawiam

rafus22
23-06-2011, 10:36
baktrian123 masz racje tez tak robiłem wymieniałem to które huczało, a nie 2szt.jak piszą (chyba ze 2 poleciały) Jeśli chodzi o łożysko to nie da się wymienić samego łożyska!!!

weni
25-07-2011, 07:38
sorry ale mi zeszło. Koszty to:

tył SKF - VKBA 3661 - 250 PLN brutto (sama piasta ma symbol BAR-0183 C i brak na razie było dostępności).

baktrian123 nikt nie każe Ci wymieniać piast parami, inaczej jest z łożyskami do kół. Tu masz całą piastę gdzie pierścieniem zewnętrznym łożyska jest piasta, w "zwykłym" łożysku zalecana jest wymiana parami. W Focusie II i C-Max są już całe piasty do wymiany z przodu i tyłu.

pendrive999
25-07-2011, 09:36
przyłączę się do tematu,
wyje mi prawe łożysko przód. Przebieg 200tys. Widzę na forum że zdania są podzielone jeśli chodzi o wymianę: albo tylko strona która kwalifikuje się do wymiany lub od razu parę (lewa-prawa). Wydaje mi się że przy moim przebiegu warto bywymienić parę.
I pytanie do osób które już wymieniały, wybrać:
1) Ruville?
2) FAG?
3) SKF?
Ceny podobne ale dobrze by było poznać wasze opinie.

wrzoch
25-07-2011, 10:46
przyłączę się do tematu,
wyje mi prawe łożysko przód. Przebieg 200tys. Widzę na forum że zdania są podzielone jeśli chodzi o wymianę: albo tylko strona która kwalifikuje się do wymiany lub od razu parę (lewa-prawa). Wydaje mi się że przy moim przebiegu warto bywymienić parę.
I pytanie do osób które już wymieniały, wybrać:
1) Ruville?
2) FAG?
3) SKF?
Ceny podobne ale dobrze by było poznać wasze opinie.

Wymieniasz tylko to, ktore huczy. Nie jest prawda, ze obie strony zuzywaja sie rownomiernie, jedyny sens wymiany parami to chyba chec zachowania jednakowych oporow toczenia, chociaz przy takim przebiegu, to nie tylko kwestia lozysk piast.

weni
25-07-2011, 12:19
przyłączę się do tematu,
I pytanie do osób które już wymieniały, wybrać:
1) Ruville?
2) FAG?
3) SKF?
Ceny podobne ale dobrze by było poznać wasze opinie.

wymień to co Ci wyje. Parami powinno się wymieniać same łożyska a nie całe piasty (takie same łożyska ma Focus MKI z przodu)
Co wybrać ??

1. Ruville - to "pakowacz" w środku możesz mieć SKF albo FAG w niższej cenie, zanim kupisz zobacz co jest w środku.
2 i 3 to dobre firmy, jedno i drugie możesz kupić.
4. możesz poszukać jeszcze innego "pakowacza" jakim jest MaxGear ale tu musisz sprawdzić co jest w środku bo możesz trafić na chinola a nie np. SNR, FAG czy SKF.

kanalia
28-07-2011, 18:46
zdecydowanie całych piast. Czytałem,szukałem i znalazłem gdzieś w necie dawno opis,że wymiana łożyska jest możliwa w Ford Focus RS. Poza tym samo łożysko jest jednostronnie przystosowane do współpracy z czujnikiem ABS. uszkodzenie przy montażu może być tragiczne w skutkach, sam czujnik też niby trzyma jedna śrubka ale ciężko go wyjąć...więc nie wyciągałem(większe emocje :D).Poza tym sklepowa całość jak również zdemontowana padłość nijak nie przypominały o możliwości wymiany samego łożyska. Bez prasy nie da rady.

FAG - 270 PLN

c-matix
29-07-2011, 22:40
To samo przerabiałem od ponad miesiąca, wyło wiec kupilem w sklepie całą piaste FAG za 250zł wymieniłem w warsztacie za 50zł i mam cisze i spokój

Franuśś
06-04-2012, 21:54
Stary temat, ale mam pytanie jakie narzędzia/klucze są potrzebne do wymiany piasty tył ?

C-sław
06-04-2012, 22:42
Stary temat ale am pytanie jaki narzędzia/klucze są potrzebne do wymiany piasty tył ?

A o też przerabiasz wycie tyłu? Ja jestem dwa dni po wymianie. W prawdzie mi wymieniał mechanik, ale na pewno duży torks do odkręcenia 4 śrub piasty. Będziesz sam wymieniał?

Franuśś
07-04-2012, 07:10
Tak, piasty już kupiłem, wymiana wydaje się prosta. Musze wymienić bo nie mogę jeździć.

gulik1978
10-04-2012, 11:21
Torx T55

Franuśś
10-04-2012, 11:59
Ja mam na T50. Bardzo słabe dojście :(

oski
16-10-2012, 12:04
Witam,

mam jedno pytanie, gdyż czekam na piastę do tył C-Max z 2003 roku, pierwsza wymiana 270.000 przejechane.

Czy do wymiany całej piasty potrzebny jest jakiś specjalny sprzęt? Jakieś specjalne klucze czy wyciskarki hydrauliczne czy wystarczą normalne narzędzia.

Widziałem tu informację o Torx T55, ale czy to wszystko?

Przód robiłem u znajomego mechanika, bo bez wyciskarki hydraulicznej się nie dało, jak jest z tyłem? Dziękuję za odpowiedź.

leonov
16-10-2012, 18:24
Na tył nie trzeba prasy, wystarczy odkręcić 4 śruby na trox.

Guliwer01
17-10-2012, 08:12
Wymieniałem tylne piasty i amorki we własnym zakresie ponieważ huczało ale jak się okazało, to nie była wina piast lecz złej geometrii jednego koła.
Tak więc zostały mi dobre piasty i amorki które przeszły spokojnie przegląd coroczny.
Co do samej wymiany jednego i drugiego, to muszę przyznać, że była to czysta przyjemność. Nie pamiętam dobrze już, ale żadnych kluczy specjalistycznych nie trzeba po za solidnym torx-em (bynajmniej nie jakiś TOPEX czy nawet YATO), przedłużką, kluczem dynamometrycznym i typowymi kluczami do odkręcenia szczęk, osłony itd.
Do wymiany wymagane są wg mnie również nowe śruby do piasty, ale to moja opinia. Na pewnym szkicu, pewnego mądrego programu :) napisane jest, że ww. śruby dokręcone są momentem 55 Nm, odpowiedzialności za to nie biorę, osobiście użyłem większego momentu. Śruby mocujące podstawę szczęk 70 Nm a same szczęki (na prowadnicach): 35 Nm - nie odkręciło mi się do tej pory, więc chyba dobrze (wymiana w 2009r.)
Jak jest czym, to można sprawdzić sobie przy okazji grubości tarcz.

Grubosc tarczy - tył 11,0 mm
Grubosc tarczy - tył, min. 9,0 mm
Bicie tarczy - maks. 0,025 mm

Info dotyczą C-max-a 1.8 TDCi.

luki6262
24-03-2015, 12:47
Odgrzewam kotleta.
Ktoś może kupował piastę bez czujnika ABS i przekładał swój stary? 100 zł różnicy jednak robi swoje :)

oski
24-03-2015, 12:55
Odgrzewam kotleta.
Ktoś może kupował piastę bez czujnika ABS i przekładał swój stary? 100 zł różnicy jednak robi swoje :)

Mi po 3 miesiącach wysiadł w lewym tylnym kole czujnik dostarczony z piastą czyli tak jak dostarczył producent, przełożyłem ten ze starego i było ok, reset komputera poprzez Torque bo był błąd i do dzisiaj śmigam... Minął już 2 rok, ale nie dam sobie ręki uciąć, że u Ciebie będzie ok. W moim przypadku piasty były tej samej firmy.

smietana
10-05-2022, 10:21
Witam. Jakiej firmy polecacie łożysko z piastą na tył? Ford Focus C-Max 1.6 benzyna 2005

Gremlas
02-06-2022, 06:49
To i ja dodam swoje 3grosze.
Miałem co prawda w innym aucie ale też całe piasty z łożyskami. I tez każdy mówił że się nie da.
Oczywiście się dało, z tym ze roboty wiecej.
Łożysko zostalo zakupione osobno w takim samym rozmiarze.
I suma sumarum, cenowo wyszło mi na jedno. Zaoszczędzisz na piescie, zaplacisz za wymianę więcej bo i więcej roboty.

klodis
03-06-2022, 18:36
sam wymieniałem piastę z tyłu i czujnik założyłem stary od 5lat nic się nie dzieje. Więc tylko odpowiednie klucze, trochę cierpliwości i jeździć

Bump: sam wymieniałem piastę z tyłu i czujnik założyłem stary od 5lat nic się nie dzieje. Więc tylko odpowiednie klucze, trochę cierpliwości i jeździć