Zobacz pełną wersję : [C-MAX 2003-2007] Wymiana łożysk czy całych piast?
Mariusz15 30-04-2008, 17:15 Witam wszystkich.
Mam c-maxa 2,0 TDCi z 08/2005 i zużyte łożyska tylnych kół.
Czy jest możliwość wymiany samych łożysk czy muszę zakupić całe piasty?
Różnica w cenie jest znaczna.
Będę wdzięczny za informację.
Pozdr.
Clitocybe 13-10-2008, 20:49 Jeżeli ktoś ma w tej sprawie jakieś doświadczenie i wie jak to przedstawia się wymiana łożysk w c-max to ja również proszę o info. :fcp1
Jeśli do kupienia jest samo łożysko to na pewno da się je zamontować.Może się jednak okazać,że pasuje do innego modelu.Może do tarcz, może do bębnów,może kombi itp.Dokładnie nie wiem.Zawsze można wymontować piastę i sprawdzić,czy łożysko jest wymienne.
SMUTNYINDYK 13-10-2008, 21:28 A z ciekawości zapytam po jakim przebiegu padły?- zawsze wydawało mi się że częściej padają przednie-jakie były objawy? Wiem że przednie można przy pomocy prasy wymienić.
wojtekjanus 13-10-2008, 22:03 Na 100% można wymienić same łożyska, kupić można u Forda (bez sensu, bo b. drogo, ale wiedzą jakie tam są) lub w specjalistycznym sklepie lub hurtowni. Jeśli nie możesz się dowidzieć jakie to łożyska, to niestety trzeba wybić stare, odczytac oznaczenie na perścienu i kupić nowe (niestety wydłuży to naprawę).
Jeżeli nie jesteś pewny swoich możliwości warsztatowych, to zleć naprawę jakiemuś przytomnemu mechanikowi, przy wymianie łożysk trzeba trochę wiedzieć.
Clitocybe 13-10-2008, 22:33 wojtekjanus, kor1011, dzięki za szybką odpowiedź. Zobaczymy jak to będzie. :fcp1
chyba nie macie racji c max jest na płycie focusa , niestety dwójka ma i z tyłu i z przodu komplety czyli piastę z łożyskiem w handlu nie do dostania osobno bo rozbiórka to ryzyko uszkodzenia i złożenie tak samo ale za to prościej sie wymienia bo to robiłem , tylko cena zabija tył oryg w serwisie 550 , skf 435 znalazłem najtaniej , pozdro
Wymienialem rowniez lozysko i rowniez z cala piasta i rowniez w cenie 550, bo podobno nie ma zamiennikow.
Potwierdzam, raczej samego łożyska nie da rady wymienić. U siebie wymieniałem (uderzenie po tylnym kole) całą piastę, używane około 350zł na giełdzie... W serwisie kumpel potwierdził, że sprzedają tylko w komplecie.
SMUTNYINDYK 16-10-2008, 18:33 Na bank nie da się samego łożyska i to zarówno z przodu jak i z tyłu.
Panowie czy jest różnica w piastach dokładnie prawa czy lewa ?
U mnie piasty/piasta bardzo głośno pracują i muszę wymienić bo komfort jazdy bardzo słaby
tomiscorpio 16-06-2011, 20:23 jestes pewny ze to lozyska , a nie opony?
jedynie ze przebieg masz juz spory.
Kupiłem specjalnie nowe opony przebieg nie duży 71000, jak auto dociążone to ciszej
Łatwo sprawdzić czy to łożyska wystarczy na rondzie lub łuku słuchać czy "huczenie" się nasila czy słabnie i w zależności w która stronę się skręca wiadomo która strona do wymiany ;-)
MMarcin76 17-06-2011, 07:34 Panowie czy jest różnica w piastach dokładnie prawa czy lewa ?
U mnie piasty/piasta bardzo głośno pracują i muszę wymienić bo komfort jazdy bardzo słaby
Nie ma różnicy która strona, jeśli już jakieś Ci leci to wymieniaj oba, bo i tak pewnie w krótkim czasie drugie da o sobie znać.
najlepiej podnieść auto na podnośniku i rozpędzić i wyłączyc zapłon. Będzie słychać które łożyska "wyją".
Co do stron to nie ma różnicy prawa, lewa.
najlepiej podnieść auto na podnośniku i rozpędzić i wyłączyc zapłon. Będzie słychać które łożyska "wyją".
Co do stron to nie ma różnicy prawa, lewa.
Jak mam rozpędzić jak tu jest napęd na przód ?
Kręcenie ręcznie nie daje żadnych efektów, zdecydowałem się wymienić obie strony tylko muszę teraz poszukać piast.
Jakiej firmy wybrać ?
Jak mam rozpędzić jak tu jest napęd na przód ?
Kręcenie ręcznie nie daje żadnych efektów, zdecydowałem się wymienić obie strony tylko muszę teraz poszukać piast.
Jakiej firmy wybrać ?
podnieś całe auto na podnośniku i niech ktoś siedzi w środku. Wrzuci bieg, rozpędzi i zgasi nagle. Koła się kręcą i wtedy słychać gdzie szumi łożysko.
Jak szukasz dobrej marki to tylko i wyłącznie SKF (nie wiem czy np. FAG czy TIMKEN robią - firmy godne polecenia). Możesz poszukać też tak zwanego "pakowacza" (Ruville, MaxGear), bardzo często w pudełkach są markowe łożyska.
gulik1978 20-06-2011, 13:34 Ale tutaj jest mowa o tylnych piastach...:) Koszt będzie spory bo jedna sztuka kosztuje koło 500 PLNów. I ktoś tu już podał zasadę jak diagnozować tą usterkę. Najlepiej wybrać szybki łuki i słuchać czy w lewym, czy prawym łuku cichnie łożysko. Co do zasadności wymiany obu. Jeśli przebieg jest rozsądny to wymianiałbym jedną...
I ktoś tu już podał zasadę jak diagnozować tą usterkę. Najlepiej wybrać szybki łuki i słuchać czy w lewym, czy prawym łuku cichnie łożysko.
Czasami nie działa... Najcześciej gdy wywalone są oba łożyska - miałem tak ostatnio przy diagnozowaniu XC90, aż myślałem że tylny most sie rozleciał... Na szczęście po wymianie 2 łożysk nastała cisza ;)
gulik1978 21-06-2011, 08:12 No tak oczywista, oczywistość, jak dwa wywalone to nic tak nie zdiagnozujemy:) Można jeszcze próbować podnosić samochód i szarpiąc koła szukać luzów na łóżyskach.
Ale tutaj jest mowa o tylnych piastach...:) Koszt będzie spory bo jedna sztuka kosztuje koło 500 PLNów. I ktoś tu już podał zasadę jak diagnozować tą usterkę. Najlepiej wybrać szybki łuki i słuchać czy w lewym, czy prawym łuku cichnie łożysko. Co do zasadności wymiany obu. Jeśli przebieg jest rozsądny to wymianiałbym jedną...
a to sorry. Jak tył to tak jak piszesz, ładna prosta i na boki autem, w którą stronę się wychyli to ta wyje. Co do ceny, gdzie szukałeś ?? Po 280 na allegro są SNRa czyli francuskie bardzo dobrej jakości, 220 masz pakowacza Ruville (trzeba tylko zapytać co jest w środku) http://allegro.pl/piasta-lozysko-ruville-tyl-ford-focus-ii-c-max-i1664209931.html.
Niestety ale wracam dopiero do roboty od 1 lipca i nie mam dostępu do cennika SKF.
a to sorry. Jak tył to tak jak piszesz, ładna prosta i na boki autem, w którą stronę się wychyli to ta wyje. Co do ceny, gdzie szukałeś ?? Po 280 na allegro są SNRa czyli francuskie bardzo dobrej jakości, 220 masz pakowacza Ruville (trzeba tylko zapytać co jest w środku) http://allegro.pl/piasta-lozysko-ruville-tyl-ford-focus-ii-c-max-i1664209931.html.
Niestety ale wracam dopiero do roboty od 1 lipca i nie mam dostępu do cennika SKF.
Mi się nie spieszy
to poczekaj do przyszłego piątki i podam Ci cenę za SKF
baktrian123 22-06-2011, 17:53 Witam Wszystkich!
1. Można zdiagnozować lewarujac koło, kręcąc ręką i słuchając huczenie - słychać.
2. Radzę wymienić tylko jedno łozysko z piasta w komplecie - jedno z przodu wymieniłem przy 120 tys.km, obecnie mam 154 tys.km przebiegu i drugiego nie słychać nadal.
3. Pozdrawiam
baktrian123 masz racje tez tak robiłem wymieniałem to które huczało, a nie 2szt.jak piszą (chyba ze 2 poleciały) Jeśli chodzi o łożysko to nie da się wymienić samego łożyska!!!
sorry ale mi zeszło. Koszty to:
tył SKF - VKBA 3661 - 250 PLN brutto (sama piasta ma symbol BAR-0183 C i brak na razie było dostępności).
baktrian123 nikt nie każe Ci wymieniać piast parami, inaczej jest z łożyskami do kół. Tu masz całą piastę gdzie pierścieniem zewnętrznym łożyska jest piasta, w "zwykłym" łożysku zalecana jest wymiana parami. W Focusie II i C-Max są już całe piasty do wymiany z przodu i tyłu.
pendrive999 25-07-2011, 09:36 przyłączę się do tematu,
wyje mi prawe łożysko przód. Przebieg 200tys. Widzę na forum że zdania są podzielone jeśli chodzi o wymianę: albo tylko strona która kwalifikuje się do wymiany lub od razu parę (lewa-prawa). Wydaje mi się że przy moim przebiegu warto bywymienić parę.
I pytanie do osób które już wymieniały, wybrać:
1) Ruville?
2) FAG?
3) SKF?
Ceny podobne ale dobrze by było poznać wasze opinie.
przyłączę się do tematu,
wyje mi prawe łożysko przód. Przebieg 200tys. Widzę na forum że zdania są podzielone jeśli chodzi o wymianę: albo tylko strona która kwalifikuje się do wymiany lub od razu parę (lewa-prawa). Wydaje mi się że przy moim przebiegu warto bywymienić parę.
I pytanie do osób które już wymieniały, wybrać:
1) Ruville?
2) FAG?
3) SKF?
Ceny podobne ale dobrze by było poznać wasze opinie.
Wymieniasz tylko to, ktore huczy. Nie jest prawda, ze obie strony zuzywaja sie rownomiernie, jedyny sens wymiany parami to chyba chec zachowania jednakowych oporow toczenia, chociaz przy takim przebiegu, to nie tylko kwestia lozysk piast.
przyłączę się do tematu,
I pytanie do osób które już wymieniały, wybrać:
1) Ruville?
2) FAG?
3) SKF?
Ceny podobne ale dobrze by było poznać wasze opinie.
wymień to co Ci wyje. Parami powinno się wymieniać same łożyska a nie całe piasty (takie same łożyska ma Focus MKI z przodu)
Co wybrać ??
1. Ruville - to "pakowacz" w środku możesz mieć SKF albo FAG w niższej cenie, zanim kupisz zobacz co jest w środku.
2 i 3 to dobre firmy, jedno i drugie możesz kupić.
4. możesz poszukać jeszcze innego "pakowacza" jakim jest MaxGear ale tu musisz sprawdzić co jest w środku bo możesz trafić na chinola a nie np. SNR, FAG czy SKF.
zdecydowanie całych piast. Czytałem,szukałem i znalazłem gdzieś w necie dawno opis,że wymiana łożyska jest możliwa w Ford Focus RS. Poza tym samo łożysko jest jednostronnie przystosowane do współpracy z czujnikiem ABS. uszkodzenie przy montażu może być tragiczne w skutkach, sam czujnik też niby trzyma jedna śrubka ale ciężko go wyjąć...więc nie wyciągałem(większe emocje :D).Poza tym sklepowa całość jak również zdemontowana padłość nijak nie przypominały o możliwości wymiany samego łożyska. Bez prasy nie da rady.
FAG - 270 PLN
To samo przerabiałem od ponad miesiąca, wyło wiec kupilem w sklepie całą piaste FAG za 250zł wymieniłem w warsztacie za 50zł i mam cisze i spokój
Stary temat, ale mam pytanie jakie narzędzia/klucze są potrzebne do wymiany piasty tył ?
Stary temat ale am pytanie jaki narzędzia/klucze są potrzebne do wymiany piasty tył ?
A o też przerabiasz wycie tyłu? Ja jestem dwa dni po wymianie. W prawdzie mi wymieniał mechanik, ale na pewno duży torks do odkręcenia 4 śrub piasty. Będziesz sam wymieniał?
Tak, piasty już kupiłem, wymiana wydaje się prosta. Musze wymienić bo nie mogę jeździć.
gulik1978 10-04-2012, 11:21 Torx T55
Ja mam na T50. Bardzo słabe dojście :(
Witam,
mam jedno pytanie, gdyż czekam na piastę do tył C-Max z 2003 roku, pierwsza wymiana 270.000 przejechane.
Czy do wymiany całej piasty potrzebny jest jakiś specjalny sprzęt? Jakieś specjalne klucze czy wyciskarki hydrauliczne czy wystarczą normalne narzędzia.
Widziałem tu informację o Torx T55, ale czy to wszystko?
Przód robiłem u znajomego mechanika, bo bez wyciskarki hydraulicznej się nie dało, jak jest z tyłem? Dziękuję za odpowiedź.
Na tył nie trzeba prasy, wystarczy odkręcić 4 śruby na trox.
Guliwer01 17-10-2012, 08:12 Wymieniałem tylne piasty i amorki we własnym zakresie ponieważ huczało ale jak się okazało, to nie była wina piast lecz złej geometrii jednego koła.
Tak więc zostały mi dobre piasty i amorki które przeszły spokojnie przegląd coroczny.
Co do samej wymiany jednego i drugiego, to muszę przyznać, że była to czysta przyjemność. Nie pamiętam dobrze już, ale żadnych kluczy specjalistycznych nie trzeba po za solidnym torx-em (bynajmniej nie jakiś TOPEX czy nawet YATO), przedłużką, kluczem dynamometrycznym i typowymi kluczami do odkręcenia szczęk, osłony itd.
Do wymiany wymagane są wg mnie również nowe śruby do piasty, ale to moja opinia. Na pewnym szkicu, pewnego mądrego programu :) napisane jest, że ww. śruby dokręcone są momentem 55 Nm, odpowiedzialności za to nie biorę, osobiście użyłem większego momentu. Śruby mocujące podstawę szczęk 70 Nm a same szczęki (na prowadnicach): 35 Nm - nie odkręciło mi się do tej pory, więc chyba dobrze (wymiana w 2009r.)
Jak jest czym, to można sprawdzić sobie przy okazji grubości tarcz.
Grubosc tarczy - tył 11,0 mm
Grubosc tarczy - tył, min. 9,0 mm
Bicie tarczy - maks. 0,025 mm
Info dotyczą C-max-a 1.8 TDCi.
luki6262 24-03-2015, 12:47 Odgrzewam kotleta.
Ktoś może kupował piastę bez czujnika ABS i przekładał swój stary? 100 zł różnicy jednak robi swoje :)
Odgrzewam kotleta.
Ktoś może kupował piastę bez czujnika ABS i przekładał swój stary? 100 zł różnicy jednak robi swoje :)
Mi po 3 miesiącach wysiadł w lewym tylnym kole czujnik dostarczony z piastą czyli tak jak dostarczył producent, przełożyłem ten ze starego i było ok, reset komputera poprzez Torque bo był błąd i do dzisiaj śmigam... Minął już 2 rok, ale nie dam sobie ręki uciąć, że u Ciebie będzie ok. W moim przypadku piasty były tej samej firmy.
smietana 10-05-2022, 10:21 Witam. Jakiej firmy polecacie łożysko z piastą na tył? Ford Focus C-Max 1.6 benzyna 2005
To i ja dodam swoje 3grosze.
Miałem co prawda w innym aucie ale też całe piasty z łożyskami. I tez każdy mówił że się nie da.
Oczywiście się dało, z tym ze roboty wiecej.
Łożysko zostalo zakupione osobno w takim samym rozmiarze.
I suma sumarum, cenowo wyszło mi na jedno. Zaoszczędzisz na piescie, zaplacisz za wymianę więcej bo i więcej roboty.
sam wymieniałem piastę z tyłu i czujnik założyłem stary od 5lat nic się nie dzieje. Więc tylko odpowiednie klucze, trochę cierpliwości i jeździć
Bump: sam wymieniałem piastę z tyłu i czujnik założyłem stary od 5lat nic się nie dzieje. Więc tylko odpowiednie klucze, trochę cierpliwości i jeździć
|
|