witam
ostatnio wpadlem do znajomego na kanal zeby obejrzec moja bestie od spodu i odkrylem ze mam 2 tlumiki koncowe, tylko ze jedna puszka jest chyba zaslepiona i jakby tylko jedna jest aktywna. Dlaczego??? Czy moglbym takze "uakywnic" drugi tlumik??? jaki bylby tego efekt???
pozdrawiam Łukasz
tomiscorpio
01-05-2008, 13:17
zrob zdjecie tego co?? bo nie bardzo czaje , czyli jak idzie jedna rura rozdziela sie na dwie i masz 2 tlumiki czy jak.
albo prosciej narysuj w paincie i pokaz.
motorek26
01-05-2008, 14:07
czyli jak idzie jedna rura rozdziela sie na dwie i masz 2 tlumiki czy jak.
tak idzie jedna rura i na końcu są dwie rury ale ja nigdy nie sprawdzałem czy są obydwie drożne czy tylko jedna
tomiscorpio
01-05-2008, 14:10
tylko dwa koncowe czyli po jednej stronie i po drugiej czy ktos koncowe myli z srodkowymi.
Bo w scorpio idzie rura od kolektora przechodzi przez jeden tlumik rozdziela sie na dwa kolejne potem laczy sie wszystko razem i idzie do koncowego.
A tutaj przy koncu sie rozdziela i sa dwa tlumiki koncowe z wylotem??
Witam.
Mondki z silnikiem 2.0 mają dwa tłumiki z tyłu, a wylot jest po prawej stronie. W pozostałych czyli 1,6, 1,8 i 18TD mają jeden i wylot po lewej stronie. Spaliny po przejściu przez środkowy tłumik idą do tłumika po lewej stronie, a potem do prawego który u Ciebie jest końcowym. Moim zdaniem, jeśli zrobisz otwór w lewym tłumiku auto będzie głośniejsze.
tak tak mam 2 koncowe, lewy od strkierowcy jest zaslepiony a prawy nie, znajomy mi podpowiedzial ze moze to byc tzw wygluszenie silnika ale jak zrobie 2 koncowy aktywny to mozliwe ze zwiekszy m sie minimalnie moc silnika :fcp5 , nie wiem czy w to wierzyc. Ale z drugiej strony gdyby tak bylo to chetnie ale - czy nie bedzie wtedy zbyt glosno??? i czy nie zwiekszy mi sie apetyt na paliwo???
tomiscorpio
01-05-2008, 18:40
odpalilem pewien program i sobie zobaczylem.
Jak juz by cos robic to wtedy ten koncowy z wylotem przelozyc tam gdzie ten zaslepiony , bo robienie w tamtym otworow to sie skonczy tylko tak ze bedzie parowac z jednego .
Napewno to jest po ot zeby ciszej bylo , odprezy te spaliny bankowo.
Ten ostatni slepy wywalic i wstawic koncowy jakis tlumik , ten oryginalny lub inny. Jedyne wedlug mnie wyjscie co by cos robic. Bo jak tego odetkasz samego to bedzie cos czuje glosny rumor.
andrevsl
01-05-2008, 22:01
szybko zajzalem do ksiazeczki i ciezko mi bylo to skopiowac ale jest tak : UKLAD WYLOTOWY SAMOCHODOW Z SILNIKEM BENZYNOWYM 1.6 LUB 1.8 I SILNIKEM WYSOKOPREZNYM maja jeden tlumik koncowy a od 2.0 litra maja dwa , ze srodkowego idzie do lewego i potem na prawy wiec wedlug mnie masz wszystko dobrze , u mnie tez tak jest i glowe mi to zaprzatalo :fcp2
sorki jesli cos popieprzylem , z :568: ale raczej powinno pasic
jak co to strona 121 uklad wylotowy
kant84, tlumiki masz tak jak powinny byc i nie wierz ze Ci kilka koni przybedzie, bo to tak jak wiejski tiuning malucha (3 konie tlumik, 2 swiece, 4 olej itd ) i w koncu bedziesz mial wedlug tej teorii 170 KM :D
hahaha no tak wiejski tuning, nie chodzi mi o moc ale zaspokoiliscie moja ciekawosc, tak wiec widze ze tak musi byc wiec niech tak zostanie.
pozdrawiam łukasz