Zobacz pełną wersję : [MK3] 2003 2,0 tdci Coś rzęzi pod maską


Dziaby
02-05-2008, 04:32
Witam od niedawna w swoim samochodzie słyszę że coś mi rzęzi pod maska w okolicy rozrządu, ale tylko przy ruszaniu i czasami na biegu jałowym.
Jak silnik wejdzie na wyższe obroty to już nic - cicho.
(oczywiście użyłem opcji szukaj - no i nic)

Wiecie o co może chodzić? Miał już ktoś coś takiego?

tomnet
02-05-2008, 08:12
Zapewne będzie to napinacz+koło pasowe.

Pulse
02-05-2008, 09:57
Tak jest - koło pasowe wału korbowego. Koszt w ASO pod 400 zł brutto.

sznerchu
02-05-2008, 14:01
mam to samo !!
doprowadza mnie do szalu ten dziwny gulgocacy dzwiek.
jak jest to grozne
czy musze od razu na warsztat czy nie ma paniki ??

Dziaby
02-05-2008, 15:45
Byłem dzisiaj u mechanika i w serwisie forda.

Jako, że tymczasowo przebywam w Walii gadali tylko po angielsku :-)

W serwisie mi powiedzieli ze to "pulley" - jak sprawdziłem w słowniku to jest koło pasowe.
A mechanik mi powiedział ze to "flywheel" - w słowniku koło zamachowe.

Nie bardzo znam sie na mechanice, więc pytam czy to ma coś wspólnego ze sprzęgłem? Bo mechanik obstawia sprzęgło?? (wspominał że trzeba by wymienić od razu sprzęgło, bo trzeba by zdejmować skrzynię biegów, a jak już będzie zdjęta to i sprzęgło się wymieni od razu)...

Aha i silnik przenosi drgania na pedał sprzęgła jak jest nabiegu jałowym, czy to normalne przy tego typu usterce?

Co ja mam o tym sądzić?

Jeszcze jutro jadę do niego będzie podnosił samochód i patrzył co to jest...

Czy to coś jeszcze może być?
I właśnie, jak groźne to może być?

tomnet
02-05-2008, 19:31
Jeżeli ci coś rzęzi w silniku to tylko wina koła pasowego i napinacza, a nie żadne sprzęgło. A jeżeli chodzi o koło pasowe - to jest ono także dwumasowe. Jeżeli byłoby coś ze sprzęgłem to miałbyś słyszalne stuki.

Dziaby
02-05-2008, 20:10
Czyli facet z serwisu forda miał racje a nie mechanik?

tomnet
03-05-2008, 10:15
Jeżeli słyszysz takie przenoszące się drgania na biegu jałowym, tak jakby coś było niedokręcone (jakaś blacha),czy coś w tym stylu (rzęzi) to pan z serwisu miał rację i jest to koło pasowe przy pasku wielorowkowym.

Dziaby
03-05-2008, 13:06
Tak więc byłem dzisiaj u tego mechanika.

Podniósł samochód i posłuchał z innymi 3 mechanikami.
Stwierdzili, że prawdopodobnie jest to właśnie to co mówisz.
Ale żeby być w 100% pewnym zdejmie ten pasek, uruchomi silnik i jak już nie będzie brzęczało tzn. że to właśnie jest to.
Mówił też coś o jakiejś gumie na której osadzony jest ten krążek wielorowkowy, że z nią może być coś nie tak.

We czwartek się okaże.

Koszt?? - ?200. Trochę sporo...

Miejmy nadzieję ze to właśnie jest to.
Dam znać co i jak.

Dzięki za odpowiedzi i zainteresowanie.

sznerchu
03-05-2008, 19:50
super
to czekam na dalsze newsy

Dziaby
10-05-2008, 12:19
OK, odebrałem dzisiaj samochód.
Ten okropny dźwięk zniknął, ale za to poinformował mnie mechanik, że jednak trzeba by wymienić koło dwumasowe.
Powiedział, że póki co można z tym jeździć.
Więc na razie z tym pojeżdżę. A jak uzbieram trochę kasy to to wymienię.

joj
10-05-2008, 15:58
Tak jest - koło pasowe wału korbowego. Koszt w ASO pod 400 zł brutto.

pulse 400pln to same koło dolicz pasek, 2szt. rolek, napinasz i robociznę u mechanika bo samemu bez odpowiedniego zaplecza nie nada wymienić
ogółem wychodzi 1000pln :fcp5
wymieniać same koło to porażka bez wymiany rolek i napinacza zachwile padnie pasek wielorowkowy i narobi bałaganu :fcp8


Koszt?? - ?200. Trochę sporo...


Dziaby to nie drogo, nie przepłaciłeś tyle to kosztuje nawet u nas w Polsce :fcp5

Dziaby
10-05-2008, 21:57
No ale w poniedziałek na reklamację, bo byłem dzisiaj na lotnisku około 130 km od mojego mieszkania i znów to samo.
Dokładnie ten sam objaw.

Jak silnik jest uruchomiony to nic cicho i ładnie pracuje
Jak chcę ruszyć bez gazu to mi coś kur... chrobocze pod maską w okolicy rozrządu i to głośno.

Ciekawe czy ten mechanik założył nowe części czy stare.

Bo jak byłem u niego we czwartek powiedział, że zdjęli pasek z alternatora i nie było słychać tych dźwięków.
Po przejażdżce założyli stary pasek na swoje miejsce i... cisza.

Więc się zastanawiam czy chciał zaoszczędzić i założył stare części.
Paragon dostałem.

P.S. z ?200 dał mi promocję na ?160... Ciekawe dlaczego??

P.S.2 Co może być jeszcze przyczyną tego ze po 200km objawy powróciły? Czy może to być coś głębszego w siniku?
Ktoś mi coś kiedyś wspominał o łożyskach na korbowodzie?
Czy macie jakieś pomysły?

joj
12-05-2008, 08:07
Ciekawe czy ten mechanik założył nowe części czy stare.

P.S. z ?200 dał mi promocję na ?160... Ciekawe dlaczego??


czy masz nowy pasek, koło , rolki i napinacz sam zobacz weź latarkę i oblukaj czy są nowe części to będzie widać
mój zaprzyjaźniony mechanik zawsze pokazuje mi stare części, a ja z powagą oglądam i stwierdzam że są do bani i trzeba było wymienić :fcp3 chociaż nie zawsze się na tym znam :fcp4

Dziaby
12-05-2008, 18:49
Koło pasowe wału korbowego jest nowe. Napinacz i pasek stare. Byłem u tego "mechanika" to powiedział ze nie wymieniał bo sprawdził pasek i napinacz i nie było takiej konieczności i jak chce to może mi to wymienić za bagatela ?70.
A to ze ten dźwięk wrócił to on daje sobie rękę obciąć ze to właśnie koło dwumasowe.

Byłem u innego mechanika to stwierdził na początku, że to ta plastikowa pokrywa od silnika obciera o coś.
Jak sie samochód rozgrzał, faktycznie było słychać bardzo po cichu, ale jednak było słychać i teraz jak silnik jest zimny to jednak znów cholernie głośno.

Przed wymianą koła pasowego ten dźwięk było słychać na wolnych obrotach i przy ruszaniu, a teraz tylko ba biegu przy ruszaniu, na wolnych obrotach nic nie słychać silnik ładnie cyka.

Nie mam pojęcia co to może ku... może być.

Nikt tak na prawdę tego nie wie.
Żaden zakichany mechanik.

Pojadę jutro do serwisu Forda i ciekawy bardzo jestem co oni nowego, "mądrego" wymyślą.
Co za zacofany naród i nikt mi nie wmówi że nie.

A może wy szanowni forumowicze macie jakiś pomysł dlaczego tak się dzieje?

joj
13-05-2008, 07:29
A to ze ten dźwięk wrócił to on daje sobie rękę obciąć ze to właśnie koło dwumasowe.


czy dwumasa pada to sam możesz stwierdzić, poczytaj na forum jest wiele tematów o objawach początka końca dwumasy, ja tak zrobiłem i się okazało że to wysprzęglik,

ja na twoim miejscu wymieniłbym rolki napinacz i pasek, co to za mechanik wymieniać koło pasowe a nie wymienić paska, każdy mechanik ci powie że pasek nie drogi i lepiej wymienić, jak wymieniałem koło pasowe obeżałem stare części, na łozyskach rolek i napinacza coś rzęziło niby całe i wyglądają na oki ale ... .

daj znać co ci powiedzą serwisie Forda, a zwłaszcza oceń serwis Forda na wyspach :fcp1 , jestem ciekaw jak potraktują klienta, koszty naprawy, czas ewentyulanej realizacji itp. to ciekawy temat na nowy wątek :fcp14

kreeecik
13-05-2008, 12:54
Wspornik intercoolera :fcp13

joj
13-05-2008, 14:01
Wspornik intercoolera :fcp13

ha a o tym nie pomyślałem Kreecik chociaż też mam ten problem jak wiesz :fcp1
ale z opisu wady kolegi Dziaby chyba nie ten wspornik pisze że mu rzęzi a nie buczy chociaż kto może wiedzieć co to buczenie a co rzężenie :570:

Dziaby
13-05-2008, 20:03
No to tak.
W serwisie potraktowali mnie bardzo profesjonalnie.

Wyszedł do mnie mechanik, pozaglądał, pooglądał i stwierdził ze nic nie widzi i musi sie przejechac.

Wziął samochód i pojechał.

Potem mnie poprosili do serwisu.

Samochód był na podnośniku a pod samochodem stało 3 ludzi i ostro debatowali.
W końcu jednogłośnie stwierdzili, że koło dwumasowe jest do wymiany.

Powiedzieli, że są na 100% pewni.

Poszedłem do obsługi klienta i wycena ?950.

Koszt całkowity diagnozy ?0.00

Gwarancja 12 miesięcy
Po naprawie jak coś będzie nie tak to gwarancja.
Czas realizacji 1 dzień - rano oddaję samochód wieczorem odbieram.

Generalnie serwis (poza cenami) oceniam bardzo dobrze.
Przy okazji zapytałem sie ile wart jest mój samochód.

Klient poszedł obadał popatrzył w komputerze i wycenił na 3000 funtów. Zapłaciłem 3500 i powiedział, że to bardzo dobra cena.
Gdyby nie milaż to dali by mi za niego ?5000.
Wszystko to za free.

P.S. Ciekawe czy wiecie, że tutaj mają super zorganizowany cały system.
Wystarczy podać numer rejestracyjny i oni już wiedzą wszystko (jaki rok, jaki model, jaka wersja, przebieg, wyposażenie, no wszystko, wszystko)

Jak sie kupuje samochód to nie ma zbędnej papierkowej roboty (jeżeli jest przegląd, podatek jest opłacony(opłaca się go raz na rok albo pół roku - dla wszystkich samochodów jest taki sam - 77 funtów za pół roku, 140 na rok) wystarczy zadzwonić do ubezpieczalni podać numer rejestracyjny, kasę ściągną automatycznie z konta. Na maila wyślą numer polisy i już można jeździć samochodem.) tego samego dnia.

A co do sprawy mojego samochodu pojeżdżę popatrzę popytam się u różnych mechaników ile za naprawę. Bo przecież nie będę płacił 1/3 wartości mojego samochodu za sprzęgło...

P.S. 2 A co z tym wspornikiem intercoolera? Można to jakoś sprawdzić samemu? Bo nie bardzo chcę wydawać kolejne pieniądze na coś co nie wiadomo czy będzie działało?
P.S.3 A wiece może jaki jest koszt wymiany koła dwumasowego + sprzęgła itd w Polsce?
P.S.4 Czy koło dwumasowe to jest to samo co koło zamachowe?

mihowe
13-05-2008, 20:27
W mowie potocznej to to samo. Jednak dwumasowe są też inne koła. Np te pasowe które już wymieniłeś.
Ja osobiście wolę używać nazwy koło zamachowe, ale jest one dwumasowe w tym modelu i potocznie większość ludzi nazywa je tylko dwumasowe.
W polsce z robocizną koło zamachowe + sprzęgło (powinno razem się wymieniać) wyjdzie około 2000PLN.
Oczywiście poza ASO. Bo w ASO pewnie wyjdzie tyle samo co w GB.

joj
13-05-2008, 20:34
950 funciaków to jakieś 4100pln (ok. 1funt=4.30pln) no to tyle co w Polsce w ASO chcą od 4000 -5000pln za dwumasę, samemu kupując części (koło dwumasowe, wysprzęglik, komplet sprzęgła) ok 2500pln robocizna ok 500pln
zresztą zerknij na sklep forda na ceny części
http://www.ford.sklep.pl

diagnoza za free to miłe zaskoczenie w kochanej Polsce płatne, ile nie wiem różnie
ostatnio w wa-wie była promocja w serwisie forda - zadarmo badanie kompem
znajomy pojechał i wydał 130pln :fcp18 za wjazd do ich garażu :fcp2

a co do wspornika intercoolera to poczytaj to
viewtopic.php?f=10&t=47034 (http://forum.fordclubpolska.org/viewtopic.php?f=10&t=47034)
poproś ładnie kolegę kreecika na PW to prześle ci instrukcję jak samemu to zrobić
instrukcja jest cool :fcp26

tak koło dwumasowe to jest to samo co koło zamachowe, w zasadzie koło dwumasowe w sprzęgle powinno się nazywać kołem zamachowym bo w maszych fordach są dwa koła dwumasowe jedno w sprzęgle drugie na wale korbowym i nazywa się koło pasowe :570: ciekawe :fcp3

ku...wa 3500 funciaków za mondka z 2003 tdci 2.0 to tanio (no ta kierownica tylko pomylona :fcp3 )
ja za swojego 2001 tddi 2.0 HB dałem 27kółek i sie cieszyłem że nie drogo bo miałem innego na oku za 32 ale się zlisiłem :fcp12

Dziaby
13-05-2008, 20:47
No widzisz, mój poprzedni Mondeo 2002 tddi cena 1900 funtów.
To jest ten plus, że pracując we dwójkę gdziekolwiek (tak jak ja z dziewczyną) nawet w fabryce za minimalną krajową stać cię na utrzymanie, samochód, przeżycie i jeszcze można coś zaoszczędzić.

No ale to nie jest Polska i nie wyobrażam sobie zostać tutaj na stałe...

P.S. Sorki za OT

Aha a wiecie może skąd bierze się "świerszcz" w komorze silnika? Bardzo często spotykane w tdci?
Nie wiem jak to dokładnie opisać, takie bardzo cieniutkie popiskiwanie przy ruszaniu?

kreeecik
13-05-2008, 21:26
Aha a wiecie może skąd bierze się "świerszcz" w komorze silnika? Bardzo często spotykane w tdci?
Nie wiem jak to dokładnie opisać, takie bardzo cieniutkie popiskiwanie przy ruszaniu?

Od paska kolego, od paska, też mam go z tym, że ja wymieniałem już wszsystko tylko jeszcze pozostał mi pasek bo mechanior wsadził goodyera i czasami ślizgnie się na alcie, zwłaszcza jak ruszam bez dodawania gazu, a po rozgrzaniu mam często wycie, tzn dodaję trochę gazu powoli puszczam sprzęgło i jakiś wilk się odzywa spod maski wyjąc niemiłośiernie. Pasek kupiłem forda i w czwartek wymiana mam nadzieję, że pomoże, jakoś do tego goodyera nie jestem przekonany.

Dziaby
13-05-2008, 21:43
Ja na razie się spłukałem kupując samochód, jak zdecyduję się go zostawić to zajmę sie tymi małymi rzeczami.
Bo na razie to same koszty. Od 2 tygodni przejechałem jakieś 200 km (na autostradzie na lotnisko). I parę razy do pracy bo tak to u mechanika non stop.

Tu jest wogole przewalone, bo kanał to jest bardzo niespotykana sprawa a garaż to już w ogóle luksus.

Ale dzięki za odpowiedź

Aha a jakiego paska?

kreeecik
13-05-2008, 21:58
alternatora, tego co go koło pasowe napędza.

joj
14-05-2008, 06:54
tak jak mówieł wymiaka koła pasowego bez paska, rolek i napinacza to porażka

a u mnie żadnej wyraźnej poprawy tylko spokojnie jeżdżę bo poprzednie części były mocno zużyte, sam macałem :fcp13

kreeecik
14-05-2008, 07:25
U mnie porażką jest, że wymieniłem wszystko, jest gorzej niż było.

Dziaby
14-05-2008, 17:00
A czy to nie jest standardem, że w TDCi zadomawia się świerszcz? :-)
Bo co chwilę słyszę jakiegoś jak przejeżdża po ulicy.

krychu007
21-05-2008, 10:02
witam
dziaby a z ktorego rejonu anglii jestes??
takze mam mondka tdci i podobne problemy ,wlasnie bede wymienial kolo pasowe z paskiem i naciagiem.
co do serwisu to prawda dosc dobrze zorganizowany ale ceny!!!!!!
moze mozemy wymieniec sie doswiadczeniami
pozdro

Dziaby
21-05-2008, 17:39
witam
dziaby a z ktorego rejonu anglii jestes??
takze mam mondka tdci i podobne problemy ,wlasnie bede wymienial kolo pasowe z paskiem i naciagiem.
co do serwisu to prawda dosc dobrze zorganizowany ale ceny!!
moze mozemy wymieniec sie doswiadczeniami
pozdro
Spoko, bardzo chętnie, ale ja nie mieszkam w anglii ino w walii