Zobacz pełną wersję : [S-MAX 2006-2015] Elektryczny hamulec postojowy


bigi68
20-05-2008, 19:25
No i stało sie :567: Dzisiaj miałem problem z hamulcem mam co prawda Galaxy ale może coś mi pomożecie. Po uruchomieniu silnika i próbie ruszenia w żaden sposób nie mogłem ruszyć z miejsca i zwolnić hamulec postojowy. Paliły sie 2 kontrolki tj zaciągniętego hamulca i żółta z napisem brake. Dopiero po pewnym czasie udało sie zwolnić hamulec ( zrobiła to jakoś moja żona :fcp11 ) Najlepsze w tym wszystkim było to że cała sytuacja miała miejsce na promie do Świnoujścia gdzie wjeżdżając jako ostatni zablokowałem 2 pasy i pływałem 4 razy w tą i z powrotem zanim udało się coś zrobić , laweta już była w drodze. Czy jest jakieś awaryjne zwolnienie tego hamulca , jakieś ręczne zwolnienie? Dzwoniłem do 2 serwisów w Szczecinie i Poznaniu ale nie potrafili mi pomóc twierdzili że oni jeszcze nie spotkali się z elektrycznym hamulcem postojowym w Galaxy :fcp15 . Pozostaje więc jak zwykle forum. W instrukcji nic nie pisze. Rozmawiałem z moim szwagrem który podsunął mi myśl że za szybko chciałem ruszyć zanim komputer przetestował wszystkie układy :fcp9 :fcp9 . Miał coś podobnego w Renault. Czy to możliwe? Troch mnie to przestraszyło no i to miejsce - prom .

bigi68
20-05-2008, 20:37
No dobra ale jak go zresetować? W takich sytuacjach przychodzi mi do głowy dowcip o inżynierach z firmy Microsoft którym zepsuł sie samochód po licznych próbach uruchomienia któryś wpadł na pomysł i stwierdził wysiądźmy i wsiądźmy jeszcze raz do samochodu może zadziała Ale jak tu zresetować auto - odlączyć akumulator ???? tylko że do tego potrzeba narzędzi i trzeba rozebrać pół podszybia

karex
26-05-2008, 08:05
hmm, jedyne co mi przychodzi do głowy to tylko to co napisałeś. Zgasić, wyjąć kluczyk (nie tylko zgasić, ale i wyjąć ze stacyjki), zaczekać kilka-kilkanaście sekund, włożyć, włączyć zapłon, zaczekać 2-3 sek, odpalić, zaczekać kilka sekund i próbować jechać.
Ja nigdy nie miałem z czymś takim doczynienia, nawet nie znam nikogo kto by miał taki hamulec. Więc nie jestem w stanie nic konkretnego doradzić :( .
A swoją drogą skoro masz auto rocznik 2006 to masz jeszcze gwarancję. Jedź jak najszybciej do ASO niech zczytają błędy z kompa, być może jeszcze jakiś jest w pamięci. Jedź przedstaw problem i niech to traktują w ramach akcji gwarancyjnej, bo jak pojedziesz i powiesz, że chcesz tylko sprawdzić błędy to będą chcieli kasę, a tak to będzie za free.

bravo13
20-06-2008, 16:34
Ja nie wiem jak u Was ale u mnie jeżeli naciskam ( w dół ) przełącznik hamulca ręcznego w trakcie wyłączania autka ręczny się nie włącza.

bigi68
26-06-2008, 08:04
I tak ma być . Poczytaj instrukcję ,trochę to skomplikowanie opisane ale za drugim lub trzecim razem można zrozumieć.

maciej
27-10-2009, 21:37
Dziś miałem taką samą przygodę;) Tylko nie na promie a na przejeździe kolejowym?!
Gdy przejechał pociąg, włączyłem auto i ... rozpoczęła się walka z hamulcem ręcznym, była to noc, duży ruch, więc czym prędzej włączyłem awaryjne i próbuje i tak i siak i owak ... trochę to frustrujące, gdy psuje się auto i nie można go nawet na pobocze zepchnąć :(

I co pomogło???
Ano silne (do dechy) wciśnięcie hamulca nożnego i jednoczesne odblokowanie ręcznego.

Pozdrawiam...

ph71
28-10-2009, 19:40
I co pomogło???
Ano silne (do dechy) wciśnięcie hamulca nożnego i jednoczesne odblokowanie ręcznego.

Pozdrawiam...

Dobrze wiedzieć ;)

estor12
28-10-2009, 19:56
nożny chyba musi być wciśnięty jako potwierdzenie zwolnienia ręcznego,

bigi68
28-10-2009, 20:39
A to ciekawe, obyśmy nigdy wiecej tego nie doświadczyli. Będe pamiętał radę.

wit007
04-11-2009, 14:25
Na pewno tak jest w volkswagenowatych - musisz trzymać nogę na hamulcu nożnym żeby pozwoliło wyłączyć ręczny.

PS. Jak to dobrze że ja mam tradycyjną dźwignię ;)

witekga
04-11-2009, 16:24
Mnie zastanawia coś innego - czy w czasie normalnej jazdy ktokolwiek próbował używać elektrycznego postojowego bez zwiedzania okolicznych pól i łąk ?

bigi68
08-11-2009, 20:21
Blokuje koła natychmiast. próbowałem kiedyś na szutrowej drodze aby nie niszczyć niepotrzebnie opon. Co do zwalniania można to zrobić bez naciskania nożnego hamulca.

radzio_s
09-11-2009, 13:58
Ja co prawda w c-maxie ale pod wykładzina w podłokietniku miałem taka rączkę i mocne pociągnięcie zwalniało awaryjnie ręczny elektryczny

witekga
09-11-2009, 15:27
U mnie zwalnia po naciśnieciu nożnego lub sprzęgła (w czasie postoju)

witekga
28-11-2009, 09:51
U mnie nożny lub sprzęgło

maciej
29-11-2009, 13:19
U mnie zwalnia po naciśnieciu nożnego lub sprzęgła (w czasie postoju)

Zgadza się, tylko jeden warunek :
Pojazd musi stać na pochyłej płaszczyźnie !
Na płaskim terenie to nie działa... bo i nie musi ;)

witekga
29-11-2009, 16:48
U mnie zwalnia nożnym lub sprzęgłem na płaskim terenie

maciej
30-11-2009, 15:01
Trochę popróbowałem i nieraz też mu się zdarzy odbezp. ,,na płaskim" , ale nie jest to regularnie.
Może to jakiś defekt? Albo kwestia ustawienia?
Może mam wyłączone zwalnianie automatyczne hamulca (DAR) ? Ale chyba by nie działało to również na pochyłościach...

Wojtas2010
15-03-2010, 20:59
panowie mam pytanie czy można tego hamulca niezaciagać?? czy on się z automatu przy wyjmowaniu kluczyka sam zaciąga??

maciej
16-03-2010, 06:04
...czy on się z automatu przy wyjmowaniu kluczyka sam zaciąga??

...właśnie TAK :D

witekga
16-03-2010, 16:22
Ale jeśli chcesz mieć niewłączony to przy wyłączaniu kluczykiem musisz mieć wyciągnięty klawisz postojowego, wtedy się nie włączy.
Trzeba tylko trochę ekwilibrystyki - kluczyk prawą ręką, klawisz lewą, trochę śmiesznie to wygląda.

Wojtas2010
16-03-2010, 20:54
dzięki za info, pewnie innym też się to przyda. Mam nadzieję że to ustrojstwo nie będzie mi się zacinać :)

rojass
04-02-2021, 09:20
Odgrzewam kotleta bo nie wiem co zrobić.
Hamulec trzyma i nie chce puścić. Na desce komunikat o konieczności obsługi + kontrolka brake na zegarach.
Jest jakaś procedura awaryjnego zwolnienia ręcznego czy tylko laweta i mechanik ?

witekga
04-02-2021, 13:44
Gdzieś było opisane, jeśli padł silniczek to nic nie zrobisz, tylko serwis> Natomiast czasem coś się porobi tak, że wystarczy wyjąć bezpiecznik od hamulca, potem włożyć i się odblokuje, gdzieś jest wątek o tym, poszukaj. Warunek to sprawny silniczek w hamulcu. Mi kiedyś padł w garażu, przyjechał mechanik, podłubał z pół godziny i odłączył silniczek, lawety nie potrzebowałem, pojechałem na serwis na wymianę silniczka.

rojass
04-02-2021, 14:38
Hamulec puścił, świeci się natomiast kontrolka hamulca z napisem brake oraz komunikat "hamulec postojowy konieczna obsługa".
Podłącze go pod Forscan po powrocie do domu, może wywali jakiś błąd, który nakieruje mnie gdzie szukać przyczyny.

witekga
04-02-2021, 18:46
Ja od około tygodnia miałem identyczne objawy, jak popadało i solą posypywali, po wjeździe do garażu na drugi dzień żadnych objawów, podejrzewam, że wilgoć z solą gdzieś tam się dostaje. Teraz sucho to nic nie pokazuje. W zeszłą zimę też kilka razy tak miałem, olałem to, może jak na serwis auto wstawię to powiem, żeby się przyjrzeli, ale raczej ciężko będzie coś znaleźć, jeśli to gdzieś na kabelkach.

szynszyl
05-02-2021, 09:03
ciężko będzie coś znaleźć, jeśli to gdzieś na kabelkach. probowalem znalezc. Bez skutku....

rojass
05-02-2021, 09:10
Błąd C2008 - lewy silniczek
- obwód zwarty do masy

Silniczek do wymiany czy jednak próbować szukać przyczyny w wiązce ?
Trochę to dziwne, że wieczorem wszystko było ok, a rano nagle spalony ?
Maciej jakieś namiary na zamiennik ? Czy kupować używkę, która nie wiadomo jak długo wytrzyma ?

szynszyl
05-02-2021, 16:28
Odepnij wtyczke i podlacz stale nap. Lepiej z jakiegos zasilacza niz jakiegos aku. Nawet impulsowo stykajac - jak ruszy, to faktycznie wiązka

rojass
08-02-2021, 08:00
Odpuścił sam, komunikat o konieczności obsługi zniknął.
Zaciąga i zwalnia się jak dawniej - zrobiło się sucho i bardzo mroźno, więc jak na moje wiązka, czyli pięta achillesowa tego auta :/

szynszyl
08-02-2021, 14:19
Dopadlo mnie znowu.. ech. Zwarty do masy. Ciekawe czy rano bedzie OK ( C2000 - lewy silniczek). Zawsze ten. Dobrze, ze nie blokuje koła

ciawesy
08-02-2021, 14:56
A sprawdzales moze w podlokietniku pod schowkiem, tam powinna byc jakas dzwignia awaryjna do zwolnienia elektrycznego hamulca, jak mialem kiedys C-maxa to mialem wlasnie elektryczny hamulec i awaryjna linke z dzwignia w podlokietniku, wiec ty tez musisz miec cos takiego

szynszyl
08-02-2021, 15:30
Hamulec jest elektrycznie elektryczny. Zadnych linek

szynszyl
09-02-2021, 18:52
raczej ciężko będzie coś znaleźć, jeśli to gdzieś na kabelkach.gdybys znalazł winowajce śmiało pisz. Będę wdzieczny

witekga
09-02-2021, 20:25
nawet nie próbuję szukać, staram się wyłączać to draństwo gasząc silnik

rojass
11-02-2021, 11:43
U mnie tez był lewy, póki co działa, ale siedzę jak na bombie.
Kupiłem już nowy ( używany) zacisk, w razie kolejnych awarii zwyczajnie go wymienię.

szynszyl
18-02-2021, 18:40
Czy ten super patent elektryczny bez linek ma jakies awaryjne zwalnianie postojowego ?? Dzis po.pracy 1.5 h sie mordowalem ... od tego boksowania tyl przod dziwnym trafem zaczelo mi wyc wspomaganie kiery.dolewk plynu do ukladu i naxrazie cisza. A truposz u mechanika

witekga
18-02-2021, 19:46
Nie ma

slawek-kali
18-02-2021, 19:49
tryb serwisowy mozna aktywowac nie majac przeciez zadnego interfejsu tylko poprzez kombinacje przyciskow..

szynszyl
19-02-2021, 12:26
slawek-kali próbowałem cały czas kasować błąd forscanem.... sam w koncu puścił

szynszyl
30-03-2021, 11:19
Kurde. Gdzie jest ten modul sterujacy hamulcem.?? Znowu deszcz i swieci menda.

Bump: Aaa i przy okazji. Poprzednik dolozyl dopinany hak i wiem, ze sa kable dolozone. Moze to cos moec wspolnego z tym ze instalacja niedomaga?
Akurat tego nie wiem i zastanawiam sie czy wlasnie jakis moduł padl, czy jednak kupic gdzies zacisk

Parch
30-03-2021, 11:56
Moduł EPB znajduje się obok (na prawo) od tylnej skrzynki bezpieczników, czyli w lewym boczku bagażnika. Częściowo powinien być widoczny po zdjęciu maskownicy boczka.

szynszyl
30-03-2021, 12:56
Parch dzięki. po przemyśleniu i konsultacji z mechanikiem zdecyduje sie na wymiane zacisku. gdyby coś z z modułem, to siałby pewnie błąd także w prawym zacisku i pewnie od tego choinka innych błędów. obudowa silniczka z alu ponoć lubi korodować. trudno - trzeba zrobić i zapłacić, bo szału dostaję

rojass
02-04-2021, 13:14
po przemyśleniu i konsultacji z mechanikiem zdecyduje sie na wymiane zacisku
ja tak właśnie zrobiłem i zapomniałem o temacie

dawidgdansk
06-06-2021, 13:53
Proszę Was o pomoc.

Zaczęło się od MARCA 2021 - nagrzewania podczas jazdy tarczy ( tył lewy ) plus oczywiście felga, klocki itd...gorące jak ogień nawet po przejechaniu 2 km. Koło na podnośniku - tył lewy - kręci się z delikatnie wiekszym oporem niz tył prawy.

Zrobiono:

1. Grudzień 2020- wymieniono z tyłu klocki i tarcze na ATE - wszystko dokładnie oczyszczone i sprawdzone razem z mechanikiem.
2. Obecnie zmieniono kompletny zacisk z silniczkiem elektrycznym ( tył lewy ) - nie pomogło
3. Wymieniono przewody elastyczne - jeden przewod elastyczny i drugi elastyczny połączony z rurą - tył lewy - nie pomogło
Ponownie sprawdzono tarcze, klocki, blaszki - wszystko jak nowe, nic nie zabrudzone pracuje lekko.
4. Wymieniono płyn hamulcowy -= nie pomogło
5. wymieniono prowadniczki i gumki - chcociaż były idealne - nie pomogło

Zauważyłem,że na starym zacisku z silniczkiem jak i na nowym zacisku z silniczkiem, kiedy włącza sie tryb serwisowy zacisków - to tył prawy ( gdzie jest ok ) tłoczek cofa się dłużej a z lewej strony krócej.
Na nowym kompletnym zacisku z nowym silniczkiem to samo - jak tryb serwisowy to tył lewy cofa się krócej niż tył prawy...

W forscan jest jakać kalibracja ale to nie pomaga - cały czas grzeje się tył lewy i podczas jazdy ( po ok. 5 minutach ) straszny pisk - na pewno opd rozgrzanych klocków - pisk mijha jak wciskam hamulec nożny. Jak puszczam hamulec nożny dalej piszczy i tarcze i wszystko dookoła rogrzane.

Na podnośniku - koło lewe toczy się ciężej niż prawe. Jak tylko zdemontuje się zacisk z lewej strony, tarcza chodzi juz delikatnie.
Mam wrażenie, że coś nie tak z EPB hamulcem elektrycznym skoro słychać że podcxas trybu serwisowego ncofa się krócej niz prawa strona i coś jest nie tak z nim

Co to może być ? Nie da się jeździć ? MODUŁ STERWONIK EPB WALNIETY ? - to sterownik który znajduje się.

Z mechanikiem - na "krotko" wzielismy napiecie z lewej ( wadliwej strony ) na prawą stronę ( prawy zacisk po odłączeniu wcześniej wtyczki ) i prawa zaczęła się grzać i ciężej krecić się...ale kalibrackja w forscan poprawila prawa strone.

Co jest z tą lewa nie wiem - cały czas zacisk pracuje - podczas trybu serwisowego i jego cofnięcia - krócej niż strona prawa, bo to słychać...

Brak słów - juz nie wiemy z mechaniekim co to za przyczyna - jedynie ten moduł sterownik EPB przychodzi nam do głowy. Ale czy po zakupie takiego samego uzywanego trzeba robić jakąś kalibrację, lub konfiguracje np. IDS lub innym programem ????

Pomóżcie proszę.

szynszyl
06-06-2021, 15:26
Wez zasilanie z malego aku lub prostownika. Jesli bedzie caly ruch tloczka w obie strony, to dopiero baw sie w modul.

dawidgdansk
07-06-2021, 12:22
A w jaki sposób można zrobić kalibrację EPB? Można Forscan czy tylko IDS? Może ta kalibracja pomoże?

dawidgdansk
08-06-2021, 12:21
Pomóżcie proszę bo już nie wiemy jaka jest przyczyna grzania z tyłu hamulców skoro z lewej wsio zmienione a grzeje

szynszyl
09-06-2021, 06:18
Wez zasilanie z malego aku lub prostownika. Jesli bedzie caly ruch tloczka w obie strony, to dopiero baw sie w modul.
A dlaczego? To juz pisalem. Zmiana stron zasilania jakos Ci nie pomogla ..

rojass
19-07-2021, 14:06
Temat powrócił. W lutym wymieniłem cały lewy zacisk na używany. Miałem chwilę spokoju... Aż do teraz. Znowu pojawiają się błędy związane z działaniem lewego zacisku lub awarii samego modułu, który jest niedostępny nawet w ASO (ponoć był 2 lata temu w cenie 2400 pln ).
Czy u kogoś powodem problemów była niesprawna wiązka ? Oglądałem swoją i wygląda na całą.

Tomek 07
19-07-2021, 21:58
Problemem są padające silniczki trzeba je wymienić .
Jeśli moduł się jeszcze nie spalił to będzie tanio ,bo jak się spalił to lipa trzeba szukać .

rojass
20-07-2021, 07:26
Tyle, że one raz działają, a raz nie. Spalone więc raczej nie są bo gdyby były to nie działały by wcale.

Tomek 07
22-07-2021, 20:39
Mylisz się są na wykończeniu i tak się dzieje zacinają się
Moduł jak padnie to już kaplica .
A najlepiej sprawdź oporność każdego i będziesz wiedział

rojass
23-07-2021, 07:16
Auto zrobione. Winna była wiązka elektryczna pod autem.

koyot12
06-03-2023, 18:27
Cześć. Koledzy może trochę odświeżę temat, ale brakło mi pomysłów. Co prawda jest to galaxy z 2007 roku ale hamulec elektryk. Problem polega na tym, że czasami na wyświetlaczu na chwile pokazuje się komunikat "Hamulec postojowy konieczna obsługa" i niekiedy mam cieplejsze lewe koło tak jakby nie odbijał zacisk. Jednak najgorsze z tego wszystkiego jest to, że po podłączeniu forscana mam komunikaty: w module ABS - "Nieprawidłowe zamykanie modułu sterującego" - błąd U3001: 00-8A (ten komunikat się podtrzymuje po skasowaniu błędów i ponownym uruchomieniu silnika, włączaniu/wyłączaniu hamulca postojowego) dalej moduł PBM - błąd U3000: 13-2C "Moduł sterujący - Otwarty obwód" i chyba to mnie martwi najbardziej bo w którymś momencie błąd powraca i się podtrzymuje i ostatni błąd w module ABS - błąd B1B69: 16-08. Wszystko jest tak jak na zrzucie 1 a po skasowaniu i uruchomieniu silnika jest jak na dwóch pozostałych zrzutach.
Wiem, że temat poruszany był dawno, ale może ktoś przeczyta i coś doradzi.
Z góry bardzo dziękuję za pomoc.

szynszyl
10-03-2023, 09:34
wymien akumulator lub naładuj

koyot12
10-03-2023, 18:21
Cześć. Dzięki za odpowiedź :>, ale to nie to. Akumulator mam nowy. Musze jeszcze popatrzeć, ponieważ dokładałem dodatkowe przewody do gniazda przyczepy na 13 pin może coś zmalowałem przy bezpiecznikach :(

szynszyl
10-03-2023, 22:00
Błędy B to bateria. Wyskakuja tez czesto przy tym bzdury typu modul kierownicy, abs itp
U to komunikacja. Co akurat normalne
Otwarty obwod czyli wiazka el. do przegladu
Cieplejsze koło to czyszczenie zacisku albo zniszczony slimak w mechanizmie hamulca

koyot12
11-03-2023, 15:43
Dziękuję bardzo kolego za cenne uwagi. Zrobi się trochę cieplej idę przejrzeć wiązkę a jak się okazuje zacisk na lewym kole też ma problem. Z tego co teraz zauważyłem mocniej zużyły się klocki.
Jeszcze raz bardzo dziękuję za pomoc.

szynszyl
11-03-2023, 16:20
Przeglad wiązki to rozwinięcie izolacji od przepustu w podlodze po sam zacisk.

koyot12
12-03-2023, 14:15
Dziękuję :>

emerytxxl
20-08-2023, 16:06
Witam
mam problem, w moim fordzie smax 2007 2.0TDCi od ostatniej majówki zaświeciła mi się kontrolka żółta od hamulców BRAKE, zaświecia się po ruszeniu autem z iejsca po chwili, niekiedy zaświeci się chwile po uruchomieniu silnika. Po podłaczeniku kompa wyświetlają się komunikaty błedy: BRAK KOMINIKACJI HAMULCA RĘCZNEGO Z MODUŁEM STEROWANIA. Nadmieniam że posiadam hamulec elektryczny. Mam to auto od 7 lat i nigdy nie było z nim problemu a teraz błem u dwóch elkekrtyków chyba leniwych i nie potrafią tego naprawić.
Proszę o pomoc może ktoś miał taki przypadek.
Dodatkowo po wymanie akumulatora na nowy już 4 krotnie w 1 miesiecznym okresie potrafił mi się rozładowac do tzw "0" nie ma pojęcia czy to są jakies powązane problemy.

PROSZĘ O POMOC

dziękuję i pzdr czekam na info. :(

Bump: akumukator sprawdziłem jest w 100% sprawny a kontrolka świci kiedy się jej chce, po uruchomieniu nic nie świeci robi test układu i jest ok ale po chwili sama potrafi sie zaświecić lub też po kilku przyhamowaniach.