Zobacz pełną wersję : [S-MAX 2006-2015] silnik 2,0 tdci - więcej mocy?


johop
23-05-2008, 12:59
Od chwili kiedy kupiłem S-Maxa wydawało mi się, że silnik ma więcej niż podawane 140 KM. Przy 22.000 km nie wytrzymałem i zajechałem na hamownię. Oba pomiary wykazały prawie identyczne wyniki:
Moc wg normy i moc na silniku: 155,6 PS/114,5 kW przy 3920 obr/min (161,5 km/h)
Moc na kołach: 118,7 PS
Max moment obrotowy: 347 Nm przy 2140 obr/min
Trzeci pomiar przy włączonej klimie: 151,5 PS i 337 Nm przy 2195 obr/min.

Czy robił ktoś sobie podobne pomiary? Bo wydaje mi się to spory gratis od firmy, chociaż czytałem wcześniej, że po sprawdzeniu wyszło komuś 151 KM.

robert.j
23-05-2008, 14:10
[quote="johop"]Od chwili kiedy kupiłem S-Maxa wydawało mi się, że silnik ma więcej niż podawane 140 KM. Przy 22.000 km nie wytrzymałem i zajechałem na hamownię. Oba pomiary wykazały prawie identyczne wyniki:
Moc wg normy i moc na silniku: 155,6 PS/114,5 kW przy 3920 obr/min (161,5 km/h)
Moc na kołach: 118,7 PS
Max moment obrotowy: 347 Nm przy 2140 obr/min
Trzeci pomiar przy włączonej klimie: 151,5 PS i 337 Nm przy 2195 obr/min.

Czy robił ktoś sobie podobne pomiary? Bo wydaje mi się to spory gratis od firmy, chociaż czytałem wcześniej, że po sprawdzeniu wyszło komuś 151 KM.[/quot

W którym miejscu masz bonus od forda, czy dlatego , że na silniku masz 155,6 kM( tak z ciekawości jak zmierzyłeś moc na silniku). Najbardziej miarodajnym wynikiem jest moc na kołach bo tutaj jest wszystko jasne. Fabryczne dane to trochę takie czarowanie klienta ;). Ja Twoje wyniki (118.7 PS na silniku) odebrałbym nie jako bonus a raczej jako kot w worku ;) - oczywiście żartuję sam powinienem miec 220 kM a na hamowni było raz 217 a raz 207. Bonus jest owszem , ale na przykład w ford mondeo II ( fabrycznie 130kM a jest 144kM).

johop
23-05-2008, 15:19
Dane, które podałem są częścią wydruku z badania. Są tam podane zarówno moc według jakiejś normy.... DIN 70020 i poniżej "Moc na silniku - PMot". Właśnie te wartości (odpowiednio 155,3 i 155,6 PS) uważam za bonus. Wiem, że moc na koła jest ważnym parametrem ale producenci podają zawsze moc silnika. Swoją drogą ciekaw jestem ile Tobie wyszłona kołach.

Co do Twojej wypowiedzi:
"Twoje wyniki (118.7 PS na silniku) odebrałbym nie jako bonus a raczej jako kot w worku ;) - oczywiście żartuję sam powinienem miec 220 kM a na hamowni było raz 217 a raz 207. Bonus jest owszem , ale na przykład w ford mondeo II ( fabrycznie 130kM a jest 144kM).[/quote]"

... to raczej nie wiem o co chodzi???

robert.j
23-05-2008, 16:33
Dane, które podałem są częścią wydruku z badania. Są tam podane zarówno moc według jakiejś normy.... DIN 70020 i poniżej "Moc na silniku - PMot". Właśnie te wartości (odpowiednio 155,3 i 155,6 PS) uważam za bonus. Wiem, że moc na koła jest ważnym parametrem ale producenci podają zawsze moc silnika. Swoją drogą ciekaw jestem ile Tobie wyszłona kołach.

Wartości które podałem to oczywiście dane mierzone na kołach.

Co do Twojej wypowiedzi:
"Twoje wyniki (118.7 PS na silniku) odebrałbym nie jako bonus a raczej jako kot w worku ;) - oczywiście żartuję sam powinienem miec 220 kM a na hamowni było raz 217 a raz 207. Bonus jest owszem , ale na przykład w ford mondeo II ( fabrycznie 130kM a jest 144kM)."

... to raczej nie wiem o co chodzi???[/quote

Prosta sprawa ford mondeo II dane fabryczne 130 kM wynik na hamowni- na kołach około 145 kM - rachunek jest prosty +15 kM i to jest bonus :)
W Twoim przypadku fabryka 140 wynik na hamowni 119 kM czyli -21 kM a to juz bonus nie jest . Wychodzi na to że Twój samochód gubi na przeniesieniu napędu (155.6-118.7=36.9 ) 36.9 kM to dużo choc to oczywiście wartosc przybliżona bo to 155,6 to wartosc unormowana.
Mozna znalezc w internecie informacje ,że Twoj samochód po chiptunningu ma 165-170 kM wiec coś jest nie tak z tymi Twoimi pomiarami. Prosty rachunek mówi , że potrzebujesz około 40% wzrostu wartosci mocy , żeby to osiągnac a to jest nierealne.
Gdzie byłeś na hamowaniu . Odnoszę wrażenie ,że ktoś skupia sie na pokazaniu jak największych cyfr ( din 70020 i moc na silniku ) a nie na rzeczywistym pomiarze.

heko
23-05-2008, 18:39
...pomiary masz prawidłowe...jeśli wejdziesz na str. Vtech to zobaczysz że większość Fordów ma więcej niż fabryka napisała :fcp12 ...
u mnie MKI3 przed chipem 123KM...za miast 115 :fcp2
...MK4 151 przed chipem :fcp27

tomiscorpio
23-05-2008, 19:12
Normalne ze na kolach jest mniejsza moc niz na silniku . watpie zeby mondeo 130KM mialo moc 145 na kolach bo wtedy na silniku powinno miec ze 160 KM .

Kazdy producent podaje moc silnika , zreszta jest to jasne wypisane.


Ile hamowania kosztuje?

johop
23-05-2008, 21:26
ja płaciłem 150 zeta za 2 pomiary, trzeci zrobili gratis. Jak auto ma napęd 4x4 to cena rośnie o 50 czy 100 zł

robert.j
23-05-2008, 22:19
[quote="tomiscorpio"]Normalne ze na kolach jest mniejsza moc niz na silniku . watpie zeby mondeo 130KM mialo moc 145 na kolach bo wtedy na silniku powinno miec ze 160 KM .

Kazdy producent podaje moc silnika , zreszta jest to jasne wypisane.

Mondeo 130 ma około 145 kM na kołach nie wiem ile na silniku.

Podsumowując wychodzi na to , że są pomylone jednostki DIN z kM? Tylko skąd to 118.7 na kołach. W każdym razie sam widzisz , że koledzy którzy mają ten sam silnik co Ty twierdzą , że mają około 151 kM ( na kołach) i to jest według mnie poprawny wynik.

robert.j
23-05-2008, 22:22
...pomiary masz prawidłowe...jeśli wejdziesz na str. Vtech to zobaczysz że większość Fordów ma więcej niż fabryka napisała :fcp12 ...
u mnie MKI3 przed chipem 123KM...za miast 115 :fcp2
...MK4 151 przed chipem :fcp27

Tak z ciekawości ile masz teraz po chipie?

heko
24-05-2008, 08:18
...pomiary masz prawidłowe...jeśli wejdziesz na str. Vtech to zobaczysz że większość Fordów ma więcej niż fabryka napisała :fcp12 ...
u mnie MKI3 przed chipem 123KM...za miast 115 :fcp2
...MK4 151 przed chipem :fcp27

Tak z ciekawości ile masz teraz po chipie?

171 KM...400 Nm :fcp2

tomiscorpio
24-05-2008, 11:59
Byl ktos na hamowni mondeo mk3 tdci 130KM ?? Bo naprawde seryjnie w 145KM na kolach nie wierze , ze kazde mdo tak ma.

heko
24-05-2008, 12:42
Byl ktos na hamowni mondeo mk3 tdci 130KM ?? Bo naprawde seryjnie w 145KM na kolach nie wierze , ze kazde mdo tak ma.

Przyjrzyj się na wykresy z vtech...ich hamownie mierzą moc silnika...a straty na napędzie masz na dole każdego wykresu :fcp2

ford_driver
24-05-2008, 21:08
normy europeijscie to moce podawane dla uzbrojonych silnikow

japonia podobnie raczej w zgodzie z normami europejskimi

USA roznie przewaznie moc samego silnika nwet bez podstawowego osprzetu

tak naprawde mierzenie mocy silnika na hamowni podwoziowej to mozna by rzec ze otzrymujemy wynik teoretyczny :-)

poziom strat + wartosci "na kolach" = wartosc na silniku

tyle tylko ze algrytmy i dokladnosc jest na tyle wysoka ze nie mam sensu bawic sie w wydzieranie kazdego silnika z osobna i wstawiac na hamownie silnikowa :-)

podwoziowka mirzy wartosci na kolach, to co podaje na wykresie, wydruku itp moze byc przedstawione wg chyba kazdej normy to juz tylko kwestia przeliczen

pozdrowienia

ford_driver